Azərbaycanı davamlı inkişaf yoluna
çıxaran lider
"İlham Əliyev
yüksək intellektli, praqmatik düşüncəli,
müasir dünya siyasətini və iqtisadiyyatını
gözəl bilən, enerjili və təşəbbüskar
bir şəxsiyyətdir. Sizi əmin edirəm ki, həm
İlham Əliyev, həm də Yeni Azərbaycan Partiyası
bundan sonra da xalqımızın ən layiqli
övladlarını öz ətrafında sıx birləşdirərək
Azərbaycan dövlətinin inkişafı və
xalqımızın firavanlığı yolunda çox
işlər görəcəklər. İnanıram ki, mənim
axıra çatdıra bilmədiyim taleyüklü məsələləri,
planları, işləri sizin köməyiniz və dəstəyinizlə
İlham Əliyev başa çatdıra biləcək".
Heydər ƏLİYEV
Tarixin gedişinə təsir
göstərən böyük siyasi liderlər irəli
sürdükləri mütərəqqi ideyalarla xalqı
öz ətrafında birləşdirməyə, hər bir
addımda ictimai inam qazanmağa çalışmış, məhz
bunun da sayəsində böyük uğurlara imza
atmışlar. Fəaliyyətində daim ictimai mənafeni əsas
götürən, xalqın dəstəyinə arxalanan siyasi
lider konkret siyasi mərhələdə xalqın sabit
inkişaf yolunu düzgün müəyyənləşdirmək,
milli maraqları qorumaq əzmi ilə seçilir. Siyasətdə
ictimai inam qazanmaq məramı demokratik dəyərlərin
ön plana çıxdığı hazırkı
"sürət əsri"ndə də qətiyyən
aktuallığını itirmir. Hakimiyyəti millətə
layiqli xidmət vasitəsi sayan və bunu əməli fəaliyyəti
ilə sübuta yetirən liderlər milyonlarla insanın iradəsi
əsasında dövlətə rəhbərlik
şansını qazanırlar.
Dövrun sərt
sınaqlarından üzüağ çıxan Azərbaycan
xalqı da taleyini hər zaman qəlbən inandığı,
etimad göstərdiyi siyasi liderlə
bağlamışdır. Müstəqil Azərbaycan yeni minilliyin
başlanğıcında ümummilli lider, dünya
şöhrətli ictimai-siyasi xadim Heydər Əliyevin
ideyalarının layiqli davamçısı - cənab
İlham Əliyevin rəhbərliyi altında uğurlu gələcəyə
doğru inamla irəliləyir, bu yolda
qarşılaşdığı müxtəlif maneələrə,
çətinliklərə mətinliklə sinə gərir.
Azərbaycanda demokratiyanın təntənəsi kimi tarixiləşən
2008-ci ilin 15 oktyabr seçkiləri də mahiyyət etibarilə
xalqın cənab İlham Əliyevə dərin inam və
etimadının əyani təsdiqinə çevrilmiş,
ölkə vətəndaşları respublikada uğurla həyata
keçirilən islahatlar kursunun davam etdirilməsi naminə
ciddi siyasi iradə və qətiyyət nümayiş
etdirmişlər.
Prezident seçkiləri bir
qayda olaraq konkret zaman kəsiyində reallaşdırılan
siyasətin ictimai rəy tərəfindən adekvat dəyərləndirilməsi
prosesi kimi də xarakterizə edilir. Seçkilər ərəfəsində
hakimiyyət xalqın və dövlətin mənafeyi naminə
həyata keçirdiyi kompleks tədbirlər barədə
hesabat verərək seçicilərin səsini qazanmağa
çalışır. Bu mənada cənab İlham Əliyevin
son seçkilərdəki möhtəşəm zəfəri
ilk növbədə son beş ildə ölkənin
keçdiyi inkişaf yoluna verilən obyektiv ictimai qiymətdir.
Dövlət başçısı ötən müddətdə
konseptual əsasları ümummilli lider Heydər Əliyev tərəfindən
müəyyənləşdirilmiş islahatları uğurla
davam etdirmiş və yeni çalarlarla zənginləşdirmişdir.
"Əsl siyasət konkret, real iş görməkdən ibarətdir"
deyən dövlət başçısının ötən
5 ildə qəbul etdiyi fundamental qərarlar,
imzaladığı sərəncamlar onun daim xalqın mənafeyindən
çıxış etdiyini, habelə verdiyi vədlərin
sırf əməli fəaliyyətə, praqmatizmə söykəndiyini,
gerçəkliyə adekvat olduğunu göstərmişdir.
Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyev zaman baxımından o qədər də
böyük olmayan bir müddətdə cəmiyyətin
bütün gözləntilərini gerçəkləşdirməyə
çalışmaqla, hər bir vətəndaşın
marağına cavab verən, cəmiyyət həyatının
müxtəlif sahələrində uğurlu nəticələrə
yol açan çevik, qətiyyətli və düzgün qərarlar
qəbul etmişdir. Dövlət
başçısının idarəçilik keyfiyyətlərindən
ən mühümü isə, şübhəsiz, uzun illər
boyu zərrə-zərrə formalaşaraq sabitləşmiş
milli dövlətçilik ənənələrinə
sadiqlikdir. Cənab İlham Əliyevin həyata keçirdiyi məqsədyönlü
siyasət nəticəsində son illər əldə etdiyimiz
uğurlar məhz bu amilə əsaslanır. Siyasi
illüziyalardan, populizmdən uzaq olması, problemlərə
rasional mövqedən və real situasiyadan yanaşması,
praqmatizmi və yüksək idarəçilik keyfiyyətləri
cənab İlham Əliyevin yetkin və peşəkar siyasətçi
portretini formalaşdırır. Bütün bu keyfiyyətləri
dövlət başçısının malik olduğu
yüksək qətiyyət, intellekt, enerji, potensial,
işgüzarlıq, novatorluq və birləşdiricilik məziyyətləri
tamamlayır.
Mübaliğəsiz demək
olar ki, mövcud siyasi kursun ictimaiyyət tərəfindən
birmənalı dəstəklənməsini təmin edən ən
başlıca amil son beş ildə müstəqil Azərbaycanın
əldə etdiyi misilsiz sosial-iqtisadi nailiyyətlərdir.
Ötən müddətdə ölkənin davamlı və
sabit inkişafı baxımından vacib amil olan ictimai-siyasi
sabitlik qorunub saxlanılmış, respublikamız iqtisadi
inkişaf sürətinə görə dünyanın lider
dövlətləri sırasına yüksəlmiş, sosial
problemlərin aradan qaldırılması istiqamətində
ardıcıl addımlar atılmış, Azərbaycan Avropa
geosiyasi arealında həyata keçirilən qlobal layihələrin
təminatçısına çevrilmişdir. Bu gün
ikinci elə bir dövlət tapmaq çətindir ki, son 5 ildə
ümumi daxili məhsulun artım tempinə görə
dünyada lider mövqeyini qoruyub saxlasın, qısa müddətdə
dövlət büdcəsinin vəsaitlərini 10 dəfədən
çox artıra bilsin. Azərbaycan isə bunlarla
yanaşı, həm də regionların sosial-iqtisadi
inkişafına xidmət edən mühüm dövlət
proqramlarını, fərman və sərəncamları
uğurla icra etmiş, həyata keçirilən sosial
infrastruktur layihələri nəticəsində bölgələrin
siması dəyişmiş, sahibkarlığın
inkişafı, yeni istehsal müəssisələrinin fəaliyyətə
başlaması, yeni iş yerlərinin açılması
naminə sistemli addımlar atılmışdır.
Cəmiyyət həyatındakı
fundamental dəyişikliklər hüquqi-siyasi islahatların dərinləşdirilməsini,
inkişaf etmiş Qərb dövlətlərinin demokratik ənənələrinin
mənimsənilməsinə xidmət edən fəal siyasətin
həyata keçirilməsini aktual məsələ kimi önə
çıxarır. Hər bir cəmiyyətdə demokratik dəyişikliklərin
başlıca mahiyyəti insanı önə, diqqət mərkəzinə
çəkməkdir - idarəetmədə demokratikləşmə
prosesləri islahatlara yönəldilirsə, islahatlar cəmiyyətdəki
hər bir insanın taleyinə təsir göstərir.
Söhbət şəxsiyyət və hakimiyyətin qarşılıqlı
əlaqələrinin prinsipcə yeni əsaslarının
yaranmasından, şəxsiyyət və dövlətin
qarşılıqlı münasibətlərində yeni
üslubun formalaşmasından gedir. Bu baxımdan son illərdə
Azərbaycanda demokratik transformasiya tamamilə yeni məzmun
almışdır. Uğurla gerçəkləşdirilən
iqtisadi strategiya nəticəsində vətəndaşların
maddi rifah halının yüksəlməsi demokratikləşmə
proseslərinin cəmiyyətdə adekvat dərkinə əlverişli
zəmin yaradır. Aktiv inkişaf fazasına daxil olmuş
respublikamızda demokratik dəyərlərin inkişafı və
total şüurda mənimsənilməsi üçün son
illər əlverişli iqtisadi, siyasi, mənəvi mühit
formalaşır. Bu prosesin qayəsində respublikamızda
liberal dəyərlərin, insan və vətəndaş
hüquq və azadlıqlarının prioritetinə əsaslanan,
cəmiyyətə təkamül yolu ilə əxz edilən
suveren demokratiya modelinin formalaşdırılması məqsədi
dayanır.
Respublikamız Qərb
dövlətlərinin bir neçə yüzillikdə
keçdiyi kapitalist inkişaf yolunu çox qısa müddətdə
qət etmiş, siyasi mühitin liberallaşması, demokratikləşmə
sahəsində həlledici uğurlar qazanmış,
dünyaya inteqrasiya sahəsində inamlı addımlar
atmışdır. 2003-cü ildə cənab İlham Əliyevin
xalqın iradəsi ilə dövlət
başçısı seçilməsi isə
respublikamızdakı demokratik transformasiya proseslərinə
yeni nəfəs vermiş, ölkənin iqtisadi
resurslarının bu yöndə səfərbər
olunmasına şərait yaratmışdır. Sosial-iqtisadi
inkişafın keyfiyyətcə yeni mərhələsində
qarşıda duran başlıca vəzifələrdən biri
də dünyadakı qlobal proseslərə nəzərən
Azərbaycanın demokratik inkişaf strategiyasının nəzəri
əsaslarını müəyyənləşdirmək, fərqli
yanaşmalar ortaya qoymaqdı. Ümummilli lider Heydər Əliyevin
qurub yaratdığı dövlətin qət etdiyi demokratik
yola nəzər salınması, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə yaradılan çağdaş tariximizin gələcək
nəsillər üçün obyektiv yazıya alınması
elmi ictimaiyyətin üzərinə böyük məsuliyyət
qoyur.
Son illər qloballaşma,
demokratik inkişaf və modernləşmə məsələləri
ilə bağlı cəmiyyətə təqdim olunan elmi tədqiqatlar
sırasında Prezidentin İcra Aparatının rəhbəri,
akademik Ramiz Mehdiyevin əsərləri elmi sanbalı,
politoloji-fəlsəfi məzmunu, aktuallığı və
ensiklopedik səciyyəyə malik olması ilə fərqlənir.
Respublikamızda demokratik inkişaf proseslərinin politoloji
müşayiətində akademik Ramiz Mehdiyevin tədqiqatları
xüsusi rol oynayır və bu baxımdan onun qələmə
aldığı əsərlər olduqca əhəmiyyətlidir.
Bu əsərlərin elmi-fəlsəfi dəyəri həm də
onların cəmiyyətdə bir qayda olaraq böyük maraqla
qarşılanması, yeni polemikalara, diskussiyalara yol
açması ilə ölçülür. Bir müddət
əvvəl "Azərbaycan" qəzetində 11 noyabr
2008-ci il tarixli nömrəsində işıq üzü
görmüş "Azərbaycan 2003-2008: reallığa
çevrilən qeyri-adi zaman" əsərində isə
konkret zaman intervalında Azərbaycanın ictimai-siyasi həyatında
baş verən proseslərin dərin elmi-fəlsəfi təhlili
ilə yanaşı, sosial-iqtisadi inkişafın keyfiyyətcə
yeni mərhələsində qarşıda duran mühüm vəzifələrdən,
əldə olunan uğurlardan söz açılır,
2003-2008-ci illərin konseptual siyasi-iqtisadi mənzərəsi
verilir.
XXI əsrdə bəşəriyyəti
ağuşuna almış qloballaşma dalğası,
xüsusən də müstəqilliyini yenicə
qazanmış dövlətlər qarşısında zamanla
ayaqlaşmaq, onun tələblərinə uyğun siyasət
yeritmək, müasir dünya siyasətinin
reallıqlarını düzgün dəyərləndirmək
kimi mühüm vəzifələr qoymuşdur. Akademik Ramiz
Mehdiyev yeni əsərində "sürət", "dinamika",
"temp" anlayışlarının yeni yüzilliyin əsas
simvoluna çevrildiyini diqqətə çəkərkən
məhz bu reallığa istinad etmiş, çevik siyasət
yetirməyən, müasir dünyanın inkişaf
tendensiyalarını nəzərə almayan dövlətlərin
ciddi uğurlar qazanmasının qeyri-mümkünlüyünü
vurğulamışdır. Amerikalı nəzəriyyəçi
T.Fridmandan iqtibas gətirən akademik onun bu fikrini də
bölüşür ki, əgər ötən əsrdə
böyük dövlətlər kiçikləri udurdularsa, XXI
əsrdə "sürətli" dövlətlər "ləng",
"astagəl" dövlətləri öz təsiri
altına salacaqlar.
Akademik bununla hazırda
dünya nizamında yeni geosiyasi reallıqların meydana
çıxdığına, çevik xarici və daxili siyasət
yeridən kiçik dövlətlərin beynəlxalq
münasibətlər sistemindəki mövqeyinin əsaslı
dərəcədə möhkəmləndiyinə işarə
edir. Bu qiymətləndirmə fonunda müəllif eyni zamanda
Azərbaycanın son beş ildə keçdiyi inkişaf
yoluna nəzər salaraq bir sıra maraqlı mülahizələrini
oxucularla bölüşür. "Ötən beş ilin
başlıca yekununun statistik mənzərədən
başqa, simvolik mənası da vardır. Qarşıya qoyulan
hər bir məqsəd, hər bir söz, milli layihə,
dövlət proqramları kimi praktik fəaliyyətdə həyata
keçirilmiş, həm də son dərəcə qısa
müddətdə gerçəkliyə çevrilmişdir.
Zamanın "sürət" simvolu siyasi liderin həssas fəhmi
sayəsində fəth edilmiş, sürət tempi milli məqsədlərə
tabe olunmuşdur. Bu, Azərbaycanın XXI yüzillikdə
"gecikən ölkələr" qismində tarixi proseslərin
autsayderi deyil, dəyişikliklərin dinamik lideri olan ölkə
imici qazanmasının nəticəsi kimi ötən beş
ilin dövlətçilik tarixində həmişəlik
qalacağına dəlalət edir. İnkişaf tempi
uğurlarımızın səbəbidir, onun nəticəsi
isə növbəti mərhələyə daha yüksək
sürətlə, üstün start imkanları ilə qədəm
qoymaq şansıdır" - deyən akademik Ramiz Mehdiyev Azərbaycanın
yeni dünya nizamının reallıqlarına uyğun
çevik və rasional siyasət yeritdiyini, maraq və mənafeyini
etibarlı şəkildə təmin etdiyini, dünya
miqyasında cərəyan edən proseslərə əsaslı
təsir imkanları qazandığını vurğulayır.
Əsərdə Qərb
dövlətlərinin onilliklər boyu keçdiyi inkişaf
yolunu qısa müddətdə adlayan Azərbaycanın həlledici
uğurlarının son beş ilə təsadüf etdiyi
vurğulanmaqla yanaşı, 2003-cü ildə cənab
İlham Əliyevin dövlət başçısı
seçilməsini zəruri edən iqtisadi-siyasi amillərdən
söz açılır. Eyni zamanda bu tarixi seçimin Azərbaycanın
demokratik inkişafında rolu, ölkənin siyasi sisteminin
müasirləşməsində əhəmiyyəti,
sosial-iqtisadi və mədəni-intellektual sferada aparılan
islahatlara yeni ruh və müasirlik çalarları gətirməsi
barədə fikirlər konkret arqumentlərlə əsaslandırılır.
"...beş il əvvəl xalq öz seçimi ilə cənab
İlham Əliyevə etimad göstərməsəydi, ölkənin
tarixi hansı axarla gedərdi?" sualını verən
görkəmli akademik özünəməxsus siyasi peşəkarlıqla
bu suala cavab tapmağa çalışır.
Əsərdə Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyevin ilk gündən dövlətçiliyin
möhkəmləndirilməsi ictimai-siyasi sabitliyin təmin
edilməsi istiqamətində həyata keçirdiyi prinsipial
addımlardan da söz açılır, dövlət
başçısının ekstremal situasiyalara hazır qətiyyətli
lider olduğu da vurğulanır. Həmin dövrdə cərəyan
edən prosesləri dövlətçilik maraqları
kontekstindən şərh edən müəllif haqlı olaraq
bu qənaətə gəlir ki, 2003-cü ilin 15 oktyabr
seçkiləri Azərbaycanın hərtərəfli
inkişafında yeni mərhələnin əsasını
qoymuşdur. Xalqın iradəsi ilə hakimiyyətə
yüksələn İlham Əliyev məğlubiyyətilə
heç cür barışmaq istəməyən aqressiv
müxalifətin ölkədə kütləvi itaətsizlik
və xaos mühiti formalaşdırmaq, kütləvi kataklizmlər
törətmək cəhdlərinin qarşısını qətiyyətlə
almış, həmin qüvvələrə hakimiyyətə
qeyri-konstitusion yolla gəlməyin
qeyri-mümkünlüyünü bir daha sübuta
yetirmişdir.
Akademik Ramiz Mehdiyev əsərdə
demokratik cəmiyyətin yaradılmasında təkamül
yoluna üstünlük verilməsi ideyasını da əvvəldən-axıradək
müdafiə edir. Həqiqətən də, son illər bir
sıra MDB dövlətlərində yaşanan "məxməri
inqilab" ssenariləri təsdiqləmişdir ki, demokratik
proseslərin inqilabi yolla sürətləndirilməsi,
demokratik dəyərlərin kor-koranə transferi mümkün
deyildir. Hər bir ölkənin daxilində mütləq
demokratik proseslərin getməsinə real iqtisadi-siyasi, ideoloji
zəmin yaradılmalı, tətbiq olunan yeniliklər ictimai
şüur tərəfindən tam şəkildə mənimsənilməlidir.
Azərbaycan
reallığında isə müəyyən kənar dairələrin
xalqın iradəsi əleyhinə hansısa addım
atmasının qeyri-mümkünlüyü konkret
reallıqlar fonunda tam təsdiqini tapmışdır.
Xalqın inamına söykənən cənab İlham Əliyev
2003-cü ilin prezident, 2005-ci ilin parlament seçkiləri
zamanı bəzi destruktiv qüvvələrin ölkəni
yenidən 90-cı illərin əvvəlindəki xaos və
anarxiyaya, vətəndaş qarşıdurmasına
sürükləmək cəhdlərini puça
çıxarmış, milli maraq, mənafe naminə
böyük siyasi qətiyyət nümayiş etdirmişdir.
Xüsusən də parlament seçkiləri ərəfəsində
dövlətçiliyə yönəlmiş cinayətkar qəsdlərin
zərərsizləşdirilməsi naminə atılan cəsarətli
addımlar xalq-iqtidar birliyinin növbəti təzahürünə
çevrilməklə, ifrat radikalizm mərəzindən
qurtula bilməyən qaragüruhun siyasi iflası ilə nəticələnmişdir.
Bu nöqteyi-nəzərdən
Azərbaycanda dünya ölkələrinin heç birinə
bənzəməyən inkişaf modelinin formalaşması
faktı artıq tam təsdiqini tapmışdır. Demokratik quruculuq
yolu ilə gedən respublikamız həssas bir bölgədə
yerləşsə də, onun həm iqtisadi, həm siyasi, həm
də digər sahələrdə özünəməxsus tərəqqi
modeli formalaşmaqdadır. Bir sıra postsovet dövlətlərində
analoji tranzit "məxməri inqilab" ssenarilərinə əsaslandığı
halda, Azərbaycanda demokratik inkişaf suverenlik və
özünütəminetmə prinsiplərinə söykənir.
Bu elmi-fəlsəfi yanaşma tərzi öz iddiasını
dünyaya qəbul etdirməyə çalışan, milli
özünəməxsusluğa arxa çevirib dünyaya yeni
mövcudluq üsulu vermək istəyən ayrı-ayrı
siyasi mərkəzlərə, alimlərə, fikir sahiblərinə
ən tutarlı cavabdır.
Siyasətdə inteqrativ
funksiya cəmiyyətin bütövlüyü və
sabitliyinin qorunmasına, vətəndaş sülhü və
həmrəyliyinin möhkəmləndirilməsinə istiqamətlənir.
Mövcud siyasi kursun inteqrativ-birləşdirici mahiyyəti də
ilk növbədə onun hər bir vətəndaşın
maraqlarına hesablanmasından irəli gəlir. Heydər Əliyev
siyasi kursu son 15 ildə milli birlik və həmrəyliyə
ciddi zəmin yaratmış, azərbaycançılıq
ideologiyası dərin məzmun yükü ilə cəmiyyətin
mənəvi bütövlüyündə və monolitliyində
aparıcı amilə çevrilişdir. Son beş ildə bu
siyasət uğurla davam etdirilmiş, ilk gündən cəmiyyətin
bütün siyasi qüvvələrinin, sosial
qruplarının, dini-etnik konfessiyalarının birliyinin təmin
edilməsi istiqamətində ardıcıl siyasət
yürüdülmüşdür. Nəticədə cəmiyyət
üçün təhlükəli sayıla biləcək hər
cür radikal meyillər aradan qalxmış, seçkilərin
obyektiv nəticələrini əsassız yerə qəbul etmək
istəməyən nihilist və inkarçı qüvvələr
sivil dialoqa, konstruktiv əməkdaşlığa dəvət
olunmuşlar. Ölkədə həyata keçirilən
liberal ruhlu daxili siyasət eyni zamanda əks siyasi qüvvələr
arasında əvvəllər mövcud olmuş xoşagəlməz
münasibətlərin, psixoloji barışmazlığın
aradan qaldırılmasına xidmət etmişdir.
Akademik Ramiz Mehdiyev "Azərbaycan
2003-2008: reallığa çevrilən qeyri-adi zaman" əsərində
bu həssas məqamlara toxunaraq 2003-cü ilin 15 oktyabr
seçkilərindən sonra ölkədə yeni siyasi
münasibətlər sisteminin və siyasi mədəniyyətin
formalaşdığını qeyd edir. Əsərdə, həmçinin
vurğulanır ki, müasir dövrdə siyasi hakimiyyətin
demokratik yolla əvəzlənməsində, ictimai sabitliyin və
sistemli varisliyin təmin olunmasında siyasi mədəniyyət
amili bütün dünyada qəbul edilmiş zəruri siyasi
texnologiyadır. "2003-cü ilin prezident seçkiləri
siyasi sistemin demokratik transformasiyasında siyasi mədəniyyəti
sarsılmaz ənənəyə, Azərbaycanda demokratik
dövlət quruculuğunun siyasi-intellektual fenomeni səviyyəsinə
yüksəltdi. Ölkəmizdə davamlı və işlək
siyasi texnologiyanın gerçəkləşməsinin
başlanğıcını qoydu.
...Onun yeni siyasətinin
böyük uğurlarından biri olan sivil müxalifətə
demokratik Azərbaycan cəmiyyətində "tələbat"
böhranının deyil, konstruktiv, dövlətçilik mənafeyindən
çıxış edən siyasi opponentlərin
olmamasını və onların "təkliflərinin"
böhranının mövcudluğunu aşkar-aydın
sübut etməsi oldu. Radikal qarşıdurma, savaş məntiqi,
əsassız müqavimət görüntüləri,
bloklaşma təfəkkürü kimi inkar vasitələrinə
alternativ olan yeni rasional siyasi baxış Prezident İlham Əliyevin
milli siyasi düşüncəyə və təcrübəyə
gətirdiyi özəl yenilikdir" - deyən akademik Ramiz
Mehdiyev həmçinin vurğulayır ki, siyasi mədəniyyət
Azərbaycanda səmərəli dövlətçilik mərhələsinin
nailiyyətlərini təhlil etmək baxımından
çox önəmli, empirik təhlillərə imkan yaradan
anlayışdır. Filosofun fikrincə, müasir dövrdə
"vətəndaş mədəniyyəti"nin sinonimi kimi
işlədilsə də, siyasi mədəniyyət
özündə hər bir dövlətin yüksəlişində
siyasi imkanların bütün spektrini, səfərbərliyini,
siyasi davranışın və münasibətlərin hakim
stereotiplərini ehtiva edir. Ənənəvi, davamlı olaraq təkmilləşən
siyasi mədəniyyət dövlətin sabitliyini təmin edən
ən ümdə şərtlərdəndir.
Əsərdə
vurğulanır ki, hər bir ölkədə seçkilərin
gedişi ərazi quruluşu, idarəetmə formaları və
ən başlıcası, siyasi mədəniyyət və ənənələrdən
asılı olaraq fərqlənir. Siyasi stratifikasiyanın tərkibindən
asılı olaraq, təşviqat və təbliğat sivil və
ya qəddar formalarda həyata keçirilir. Yalnız zaman
duyumu, vətəndaşla dialoqa can atan siyasi liderin şəxsi
nümunəsi və iradəsi hər hansı formanın
seçimini, sivil istiqamətə yönəlməsini təmin
edə bilər. Bu mənada, dünya birliyi 2008-ci ilin
seçkilərinə nəzərən Azərbaycanda
qeyri-korrekt texnologiyaların, falş-piarların tətbiqi mərhələsinin
geridə qaldığını etiraf etmiş, xalqımız
siyasi yetkinliyə doğru ciddi nailiyyətlər
qazanmışdır. Əsərdə son prezident seçkiləri
eyni zamanda müstəqil Azərbaycanın tarixində yeni
dövrün başlanğıcı kimi dəyərləndirilir.
Əldə olunan nailiyyətlər gələcək
inkişaf perspektivlərini, yeni siyasi məkanı və mədəniyyəti,
siyasi və iqtisadi strukturu təkmilləşdirməyi, cəmiyyətin
növbəti illər üçün inkişaf istiqamətlərinin
əsas cizgilərini nəzərdən keçirməyə,
vətəndaşların azad və firavan ölkədə, ədalətli
cəmiyyətdə yaşayacaqlarına inamının
artmasına imkan verir.
Əsərin ideya məzmununda
yer almış elmi-politoloji qənaətlərdən biri də
budur ki, müstəqil Azərbaycanın bir çox
aparıcı dünya ölkələrinin onilliklər boyu
keçdiyi təkamül və inkişaf mərhələlərini
qısa zaman kəsiyində qət edərək
bütövlükdə Cənubi Qafqaz regionunda mühüm
rolu və mövqeyi ilə seçilən lokomotiv dövlətə
çevrilməsi heç də yalnız respublikanın zəngin
təbii sərvətləri, intellektual resursları ilə
şərtlənmir. Analoji tərəqqi yolu keçmiş əksər
ölkələrdə olduğu kimi, Azərbaycanda da bu zəngin
maddi-intellektual potensialın xalqın mənafeyinə uyğun
realizə edilməsi, hər bir fərdin maraq və mənafeyinə
cavab verən milli siyasət strategiyasının həyata
keçirilməsi lider amili ilə bilavasitə
bağlıdır. Bu mənada, son beş ildə Azərbaycanın
cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi altında
qazandığı uğurların inanılmaz miqyası həm
də respublikanın milli inkişaf modeli ilə şərtlənir.
Akademik bütün bunlara nəzərən yazır ki,
inkişafın Azərbaycan modeli inkişaf etmiş bir
sıra dövlətlərdə də ciddi maraqla
qarşılanır: "Bütövlükdə, ötən
beş ilin yekunları Prezidentin son nitqlərində, beynəlxalq
miqyasda etirafını tapan statistik göstəricilərdə
bariz əks olunmuşdur. Bu illər dünya birliyi tərəfindən
qəbul edilən yeni, suveren inkişaf modelinə doğru təkamül
dövrü, Azərbaycan torpağının liderlər
yetişdirmək potensialının davamlı ənənəyə
çevrilməsinin sübutu olmuşdur. Həmin illər
tariximizin ən yeni mərhələsində İlham Əliyev
dövrünün başlanğıcı və uğurlu nəticələrin
həkk olunduğu illər kimi yadda qalmışdır. Nə
"qərbləşmə", nə də Şərq və
Asiya modelinin təqlidi olmayan, yalnız Azərbaycana xas olan və
onun "dövlət identikliyi" kimi milli köklərdən
qaynaqlanan nadir xüsusiyyətini ifadə edən, beynəlxalq
aləmdə təkzibedilməz amilə çevrilən milli
inkişaf modelinin formalaşdığı illər
olmuşdur".
Əsərdə müasir
qloballaşma dövründə milli-mənəvi dəyərlərin,
xalqın milli özünəməxsusluğunun qorunub
saxlanılması vacibliyinə də toxunulur. Həqiqətən
də, XXI yüzillikdə dünya xalqlarının
sosial-siyasi, iqtisadi, mənəvi-əxlaqi və mədəni
aspektlərdə planetar universallaşma prosesinə qoşulması
onların həm də milli-mənəvi dəyərlərə
qayıdışı ilə müşahidə olunur.
Qarşısıalınmaz qloballaşma prosesinin müxtəlif
xalqlar üçün yaratdığı milli-mənəvi
aşınma təhlükəsi indi bu dəyərlərə
əvvəlki dövrlərdə olduğundan daha həssaslıqla
yanaşmağı tələb edir. Etnik-milli
mövcudluğun siyasi, iqtisadi, mədəni-mənəvi
suverenliyi ilə bağlı milli konsepsiya və konseptual
ideyalar isə yekcins deyildir. Bu prosesi sosial-siyasi, iqtisadi və
elmi-intellektual müstəvilərdə vahid qlobal harmoniya hesab
edənlər də, kainatın daha çox vahid mərkəzdən
idarə olunan bürokratik-texnoloji ərazi vahidinə
çevrilmə prosesi olduğunu iddia edənlər də var.
Ən müxtəlif
mövqe və münasibətlərdən asılı
olmayaraq, qloballaşmaya doğru istiqamətlənmiş nəhəng
inteqrasiya magistralı bəşəriyyəti öz
ardınca aparır. Mümkün optimal variant isə bu prosesə
hər bir etnosun milli-mənəvi "mən"ini dərk
edərək qoşulmasından ibarət ola bilər. Bəlkə
də bu zərurətin dərkindən doğan həqiqətin
nəticəsidir ki, indi qloballaşma ayrı-ayrı
xalqların etnik-mənəvi köklərinə yenidən
dönüşü ilə xarakterizə olunur. Cəmiyyətin
tarixi inkişaf qanunauyğunluğunun özünüqoruma
instiktindən doğan bu müqavimət hissinin
reallaşması isə milli lider amilindən
asılıdır. Yeni siyasi şəraitdə Azərbaycanda
bu ağır və məsuliyyətli missiyanı məhz cənab
İlham Əliyev çiyinlərinə götürərək
milli-mənəvi dəyərlərimizin, o cümlədən
türk əxlaqının, türk tarixinin böyük himayədarı
qismində çıxış etmişdir.
"Son illər ərzində
dəyərlərimizi, tarixi köklərimizə
bağlılığı, milli-mənəvi inkişaf istiqamətlərini
yenidən, dərindən təhlil və tədqiq etməyə
başlamışıq. Bu dövrdə yaşanan siyasi,
iqtisadi problemlər əsas diqqəti multikulturalizmin (yeni
dünya nizamında mədəniyyətlərin və
sivilizasiyaların müxtəlifliyini və
qarşılıqlı münasibətlərini əks etdirən
anlayış) önəmli mövqe tutduğu
çoxqütblü yeni dünya nizamının
formalaşmasına, monosentrik dünyanın
transformasiyasına yönəldir. Qlobal maliyyə
böhranı hazırkı dünya sisteminin yeni tənzimləyici
mexanizmlərinin işlənib hazırlanmasını, maliyyə-iqtisadi
subyektlərin, dövlətlərin öz məsuliyyətlərini
dərk etməsini zəruri edir. Belə bir şəraitdə
dəyərlərimizi anlamaq, onları həyatımızın
tərkib, ayrılmaz hissəsinə çevirmək və
milli əsaslara söykənən siyasi-iqtisadi inkişaf
istiqamətlərimizi uğurla davam etdirmək günün tələbidir.
Bu, gələcək üçün bizim ən ümdə məqsədlərimizdən
biridir" deyən akademik Ramiz Mehdiyev, həmçinin
vurğulayır ki, qloballaşmanın doğurduğu mənfi
təzahürlərin milli maraqlara əks-təsiri
unudulmamalı, mühüm məsələ kimi gündəlikdə
qalmalıdır. Belə olan halda, dövlətin milli
ideologiyası mənəvi dəyərlərə söykənərək,
müxtəlif mənbəli təzyiqlərə qarşı
mənəvi müqavimət və sanksiya statusu alır.
Akademik Ramiz Mehdiyev əsərdə
milli elitanın formalaşma xüsusiyyətlərinə də
toxunur. Xüsusi vurğulanır ki, milli elitanı birləşdirən
başlıca meyar dövlətçiliyə xidmət, milli
maraqların prioriteti, problem və vəzifələrin
qoyuluşu və həllinə həssas münasibətlə
fərqlənməkdir. Siyasətin elmi əsaslar üzərində
bərqərar olması elitanın zamanın
çağırışlarına uyğun, strateji
düşüncə tərzinə malik olmasını, yenilik
və dəyişikliklərə tələbat duyumunu önə
çəkmişdir.
Akademik Ramiz Mehdiyevin "Azərbaycan
2003-2008: reallığa çevrilən qeyri-adi zaman" əsərində
yer almış başlıca fikir bundan ibarətdir ki, ölkəmizin
ən müxtəlif sahələrdə qazandığı
uğur və nailiyyətlərin əsasında cənab
İlham Əliyevin fenomenal liderlik keyfiyyətləri
dayanır. Dövlət başçısı məhz bu
keyfiyyətləri ilə insanları öz ideya və
baxışları ətrafında toplamaq, onların iradələrinə,
qərarlarına təsir göstərmək iqtidarında
olduğunu tam sübuta yetirmiş, cəmiyyətin həlledici
kəsimini arxasınca apara bilmişdir. Bu baxımdan da
Prezident İlham Əliyev hazırda nəinki Azərbaycanın,
bütövlükdə Cənubi Qafqazın fenomen liderlərindən
biri kimi qəbul olunur.
İradə HÜSEYNOVA,
təhsil nazirinin müavini,
tarix elmləri doktoru, professor,
Azərbaycan Respublikasının
əməkdar müəllimi
Azərbaycan.-2008.-27 dekabr.-S.6.