Yeni minilliyin
çağırışına cavab verən milli inkişaf
strategiyası
Xalqların milli varlıq və
özünüdərkinin parlaq təcəssümünə
çevrilmiş müstəqil dövlətçilik
konsepsiyasının formalaşması bir qayda olaraq xarizmatik
liderlərin adı ilə bağlı olur. XX əsrdə
taleyin Azərbaycana bəxş etdiyi Heydər Əliyev
dühası da məhz belə fenomenal liderlərdən olaraq
müstəqil dövlətçilik konsepsiyasını irəli
sürmüş, xalqın gələcək inkişaf yolunu
müəyyənləşdirməklə əbədiyaşarlıq
zirvəsinə yüksəlmişdir. Ümummilli lider Heydər
Əliyev dövlət idarəçiliyinin hər iki mərhələsində
bütün varlığı ilə sevdiyi Azərbaycanı
çox çətin sınaq və imtahanlardan
üzüağ çıxarmış, milli inkişaf
prioritetlərini müəyyənləşdirmişdir.
Ulu öndər Heydər Əliyevin
müdrikliyi, dünyada gedən prosesləri düzgün dəyərləndirmək,
təhlil edib modelləşdirmək və siyasi
davranışın ən əlverişli sxemlərini
gerçəkləşdirmək qabiliyyəti Azərbaycanı
XXI əsrə dinamik inkişaf edən dövlət kimi
çıxarmış, dayanıqlı milli tərəqqisini
təmin etmişdir. Ulu öndər müstəqil Azərbaycana
rəhbərliyi dövründə yeni dünya düzənində
gedən proseslərin məcrasını düzgün müəyyənləşdirərək
respublikanın yeni əsrə və həm də yeni minilliyə
qüdrətli, güclü dövlət kimi
çıxmasını təmin etmişdir. Heydər Əliyev
cəmiyyət həyatının bütün sahələrində
dinamik uğurları gerçəkləşdirməklə,
Azərbaycanı qloballaşma dövrünün sərt fəsadlarından
hifz etmiş, ölkəmizi yeni minilliyə sivil və dinamik
inkişaf edən ölkə kimi
çıxarmışdır. Ötən əsrin 90-cı
illərinin ortalarından ölkədə uğurla həyata
keçirilən yeni sosial-iqtisadi inkişaf strategiyası,
demokratikləşmə, vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğu, insan hüquq və azadlıqlarının təmini
istiqamətində həyata keçirilən kompleks
addımlar yeni minilliyin və əsrin
başlanğıcında respublikanı davamlı inkişaf
yoluna çıxarmışdır. Ulu öndər bu istiqamətdə
həyata keçirdiyi tədbirlərlə Azərbaycanın
yeni minillikdə də azad bazar iqtisadiyyatı və demokratiya
yolu ilə irəliləməsinə etibarlı təminat
yaratmışdır.
Ümummilli lider Heydər Əliyev
2000-ci il dekabrın 29-da yeni əsr və
üçüncü minillik münasibətilə Azərbaycan
xalqına dərin məzmunlu müraciətində xalqın
ötən yüzillikdə keçdiyi kəşməkəşli
və şərəfli yola, ən müxtəlif sahələrdə
qazandığı uğur və nailiyyətlərə
tarixi-politoloji aspektdə nəzər salmış,
qloballaşma proseslərinin daha da genişlənəcəyi
yeni əsrdə qarşıda duran vəzifələrdən
söz açmışdır: "İki əsrin şahidi
olmaq səadəti hər insana nəsib olmur. Bu, bizim
payımıza düşübdür. Azərbaycanda bu gün
XIX əsrdə anadan olmuş xeyli insan da yaşayır. Deməli,
onlar bu tarixi anda üç əsrin şahidlərinə
çevriliblər. Bizim gənc nəslin nümayəndələri,
əlbəttə ki, xüsusi hisslər keçirirlər və
XXI əsrdə Azərbaycanın layiqli vətəndaşları
olaraq bu tarixi günləri dönə-dönə
xatırlayacaqlar. Orta nəslin nümayəndələri isə
yeni əsrə, yeni minilliyə XX əsrin bir çox hadisələrinin
bilavasitə iştirakçısı və şahidi olaraq qədəm
qoyurlar. Beləliklə, zamanın və tarixin bu nadir
anları, əslində, bütün nəsilləri tarixə
qovuşdurur... Başa vurduğumuz yüzillik bəşəriyyətin
yaddaşında sürətli elmi-texniki tərəqqi ilə
və iki dünya müharibəsində
tökülmüş qanlarla, imperiyaların süqutu və
yeni suveren dövlətlərin yaranması ilə, "soyuq
müharibə"nin doğurduğu gərginliklə,
sülh, sabitlik və əmin-amanlıq naminə göstərilən
kollektiv səylərlə qalacaqdır".
Müraciətdə o da
vurğulanırdı ki, bütün bəşəriyyətlə
birgə Azərbaycan xalqı da XXI əsrə,
üçüncü minilliyə böyük nikbinliklə qədəm
qoyur. Əsrlərin və minilliklərin qovuşduğu bu
gün tarixin xüsusi bir anıdır - hər bir bəşər
övladı kimi, Azərbaycan vətəndaşı da belə
tarixi hadisənin məhz onun taleyinə, onun həyatına təsadüf
etməsindən böyük şərəf və qürur
hissi duyur. Ulu öndər müdrikliklə qeyd edirdi ki,
dünya inkişafının çağdaş mərhələsinin
başlıca meyilləri mədəni inteqrasiya və
qloballaşmadır.
Əgər bəşəriyyət
XX əsri elmi inkişafın nailiyyətlərinin
yaratdığı xoş ümidlərlə
qarşılamışdısa, qloballaşma prosesi birmənalı
nikbinlik doğurmur. Bu mürəkkəb və birmənalı
qiymətləndirilməyən prosesin perspektivləri
hamını düşündürür. Müraciətdə
bu fikir də önə çəkilirdi ki, qloballaşma
dövlətlərin sabit inkişafının,
bütövlüyünün və idarəetmə sistemlərinin
stabilliyinin təmin olunmasına, iqtisadi münasibətlərdə
ayrı-seçkiliyin aradan qaldırılmasına,
xalqların rifah halının yüksəldilməsinə
kömək etməlidir. Beynəlxalq hüquq prinsipləri və
normalarının aliliyi, dəyişikliklərin təkamül
xarakteri, qarşılıqlı etimad və ümumbəşəri
dəyərlərə sədaqətlə yanaşı, hər
bir ölkənin səciyyəvi milli cəhətlərinin də
nəzərə alınması bu prosesin müəyyənedici
istiqamətləri olmalıdır.
"Minilliyin müraciəti"ndə
bu fikir də xüsusi qeyd olunurdu ki, qloballaşmanın bir
çox dövlət üçün yaratdığı
problemlər Azərbaycanı da ciddi şəkildə
düşündürür. Bir tərəfdən
respublikamız qloballaşmanın inkişafına öz
töhfəsini verir. Azərbaycan dünya miqyasında
geostrateji əhəmiyyətə malik olan əlverişli
coğrafi mövqeyindən, zəngin təbii ehtiyatlarından
və böyük potensialından istifadə edərək
Şərq ilə Qərb arasında körpü rolunu səmərəli
surətdə həyata keçirir. Azərbaycan Böyük
İpək yolunun bərpası, Avropa-Qafqaz-Asiya nəqliyyat dəhlizinin
yaradılması və Xəzər hövzəsinin
karbohidrogen ehtiyatlarının hasilatı və dünya
bazarlarına nəqli üçün səylər göstərir.
Bunlar səmərəli beynəlxalq əməkdaşlığa
təkan verməklə qlobal inkişafa müsbət təsir
edir. Digər tərəfdənsə, Azərbaycan hələ
də müasir texnologiyaların mənimsənilməsi və
geniş istifadəsi yolunda bir çox çətinliklərlə
qarşılaşır: "Bəşəriyyətin qədəm
qoyduğu müasir inkişaf mərhələsində öz
layiqli yerimizi tapmaq üçün gərək biz zamanın
tələbləri ilə uyğunlaşa bilək,
qarşımızda duran bir çox ciddi problemləri həll
etməyə qadir olaq, ümdə vəzifələrimizə
uyğun müvafiq proqramları həyata keçirməyə
nail ola bilək" - deyən böyük strateq hələ o
zaman yeni əsrdə hər bir dövlətin sürətli və
davamlı inkişafının informasiya kommunikasiya
texnologiyaları ilə bağlı olacağını
uzaqgörənliklə qeyd etmişdir.
Müraciətdə
vurğulanırdı ki, XX əsrdə xalqımızın ən
böyük nailiyyəti müstəqil Azərbaycan dövlətinin
yaradılmasıdır. Azərbaycan Respublikasının
dövlət müstəqilliyini əldə etməsi ötən
əsrin 80-ci illərinin ortalarından başlayaraq
keçmiş Sovetlər İttifaqında və bütün
dünyada gedən ictimai-siyasi proseslərin zəruri nəticəsi
idi. Bu tarixi və obyektiv proseslər nəticəsində
SSRİ-nin dağılmasına, müttəfiq
respublikaların hər birinin müstəqil dövlətə
çevrilməsinə gətirib
çıxarmışdır. Bunun ardınca baş verən
hadisələr - yeni müstəqil dövlətlərin, o
cümlədən Azərbaycan Respublikasının dünya
ölkələri, müxtəlif beynəlxalq təşkilatlar,
Birləşmiş Millətlər Təşkilatı tərəfindən
tanınması təbii bir hal və beynəlxalq hüquq normalarının
qanuni təzahürü idi. Bu, tarixi obyektiv proseslərin
qanunauyğun nəticəsi, taleyin Azərbaycan xalqına və
bütün keçmiş SSRİ respublikalarının
xalqlarına əvəzsiz töhfəsi idi: "Müstəqillik
yoluna qədəm qoymuş hər bir ölkə kimi, Azərbaycan
üçün də öz daxili və xarici siyasət
konsepsiyasını təxirə salmadan hazırlayıb onun həyata
keçirilməsinə başlamaq aktual və taleyüklü
vəzifə idi. Təəssüf ki, 1991-1992-ci illərdə
bu istiqamətdə heç bir iş aparılmadı. Ermənistanın
təcavüzü ilə yanaşı, Azərbaycanda daxili
ictimai sabitlik də pozulmuş, müxtəlif qanunsuz
silahlı dəstələr yaradılmış və
respublikamızın daxilində qızğın hakimiyyət
çəkişməsi gedirdi. Təbiidir ki, müxtəlif
qüvvələrin özlərinə məxsus silahlı dəstələrdən
istifadə edərək apardığı bu hakimiyyət
mübarizəsi Azərbaycana böyük zərbələr
vurdu".
Ümummilli lider həmçinin
bildirirdi ki, müstəqillik illərində Azərbaycan
xalqı öz Konstitusiyasını qəbul etmiş,
qanunvericiliyini dünya standartlarına uyğunlaşdıraraq
digər dövlətlərlə hərtərəfli əməkdaşlığa
hazır olduğunu bəyan etmişdir. Bu illər ərzində
cəmiyyətin bütün sahələrini əhatə edən
köklü dəyişikliklər və dərin islahatlar həyata
keçirilmişdir. Azərbaycanın yeni neft strategiyası
uğurlu başlanğıc götürmüş, xarici
dövlətlərin aparıcı neft şirkətləri ilə
müqavilələr bağlayaraq dünya iqtisadiyyatına
qovuşmasını təmin etmişdir. 1994-cü ildə
"Əsrin müqaviləsi"nin imzalanması Azərbaycanın
siyasi həyatında ümid çırağı
yandırmış, ölkə iqtisadiyyatına milyardlarla
dollar investisiya cəlb edilmişdir. Ölkədə bir sıra
beynəlxalq layihələrin icrasına
başlanılmış, dövlətimiz Cənubi Qafqaz
regionunda aparıcı söz sahibinə çevrilmişdir. Azərbaycan
sosial-iqtisadi, mədəni-siyasi inkişaf yoluna qədəm
qoymuş, bu inkişafın sürət tempi ilbəil daha da
yüksəlmiş, vətəndaşların maddi rihaf
halının yaxşılaşdırılması,
işsizliyin, yoxsulluğun ləğvi, ölkədə
demokratiyanın, informasiyalı cəmiyyətin, söz və
mətbuat azadlığının inkişafı istiqamətində
ardıcıl addımlar atılmışdır.
Müraciətdə Azərbaycanın
ötən əsrin sonlarına doğru xarici siyasət və
diplomatiya, beynəlxalq əməkdaşlıq, sosial-iqtisadi tərəqqi,
demokratikləşmə, insan hüquq və
azadlıqlarının təminatı, ordu qurucuğulu sahəsində
qazandığı uğurlara nəzər salınır,
respublikamızın yeni əsrə və minilliyə
böyük perspektivlərlə daxil olduğu razılıqla
bildirilirdi. Ulu öndər Heydər Əliyev Azərbaycanın
ötən əsrdə keçib gəldiyi kəşməkəşli
yolu xalqın şərəf tarixi adlandırırdı:
"Əlbəttə, iki əsrin qovuşuğunda min illərin
tarixi faktlarını, inkişaf salnaməsini
araşdırmaq, bu barədə söhbət açmaq həftələrlə,
aylarla vaxt apara bilərdi. Qısaca olaraq yalnız bunu deyə
bilərəm ki, Azərbaycan xalqının bizim eranın iki
min ili ərzində keçib gəldiyi yol yenilməz, zəngin,
mərdanə bir qəhrəmanlıq tarixidir!.. Bu gün hər
bir azərbaycanlının fəxr etməyə haqqı var
ki, bizim ata-babalarımız olduqca qısa bir zaman içində
kütləvi savadsızlığa son qoymuş, vətənimiz
bütün insanları oxuyub-yazmağı bacaran məmləkətə
çevrilmişdir. Xalqımız ellikcə maariflənmə
prosesini uğurla başa vurmuşdur. Ziyalılar ordusunun yüksək
vətəndaş fəallığı ilə Şərqdə
ilk teatr, ilk opera, ilk kino və sair Azərbaycanda meydana gəlmişdir.
Şəhər və kəndlərin memarlıq siması
sürətlə dəyişərək qədim ənənələri
hifz edib saxlamaqla yeniləşmişdir. Kütləvi surətdə
savadlanmaq, elmə, mədəniyyətə, təhsilə can
atmaq Azərbaycan xalqının mənəviyyatını da,
həyat tərzini də, xarici
görünüşünü də dəyişmiş, onu
inkişaf edən dünyaya qovuşdurmuşdur".
Ulu öndər Heydər Əliyev
yeni minillik münasibətilə xalqa müraciəti ilə
dövlətin və xalqın qarşısında duran vəzifələrdən
də söz açaraq, ölkənin bütün
potensialının bu yolda realizə edilməsi vacibliyini önə
çəkirdi. Həmin müraciətdən ötən 8 ildə
qazandığımız uğurlar bir daha təsdiqləyir
ki, müstəqilliyin dövlətləşdirilməsi, nəzəriyyədən
praktikaya keçid Heydər Əliyev siyasətinin prioritet
istiqamətini təşkil edir. Bu siyasi kurs bütün istiqamətlərdə
Azərbaycanın dövlət müstəqilliyinin qorunub
saxlanılması, möhkəmləndirilməsi və
inkişaf etdirilməsi prinsiplərinə söykənir. Hüquqi
dövlət quruculuğu, ölkənin iqtisadi və sosial
inkişafı, Azərbaycanda mülki cəmiyyətin
qurulması, milli təhlükəsizlik və xarici siyasət
problemlərinin həlli, milli-mənəvi inkişaf istiqamətində
görülən işlər müstəqillik amilinin praktiki
baxımdan tam bərqərar olmasına yönəlmişdir.
Ulu öndərin hələ
8 il öncə - əsrlərin qovuşuğunda milli
inkişaf nöqteyi-nəzərindən müəyyənləşdirdiyi
strateji vəzifələr bu gün onun layiqli siyasi
davamçısı Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında uğurla gerçəkləşir. 2008-ci ilin 15
oktyabrında xalqın iradəsi ilə ikinci müddətə
dövlət başçısı seçilmiş cənab
İlham Əliyev hələ andiçmə mərasimində
Azərbaycanın hazırkı uğurlarının təməlinin
ulu öndər Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulduğunu bir daha vurğulamış, bu strateji siyasi kursun
bundan sonra da davam etdiriləcəyini qeyd etmişdir. Ötən
beş ildə qazandığımız inanılmaz uğurlar
bir daha göstərir ki, cənab İlham Əliyev hər
addımında milli maraq və mənafeləri uca tutur,
ölkə vətəndaşlarının arzu və istəklərini
gerçəkləşdirmək üçün
böyük əzmlə çalışır. Əminliklə
demək olar ki, Azərbaycan xalqını firavan gələcəyə
aparan bu siyasət bundan sonra da uğurla davam etdiriləcək,
respublikamız cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi
altında öz inkişaf tempini sürətləndirəcək
və qabaqcıl dövlətlər arasında layiqli yerini
tutacaqdır.
S.ELMANOĞLU
Azərbaycan.-2008.-28 dekabr.-S.3.