Yağsın ünvanına
çiçək yağışı
Prezident təqaüdçüsü, xalq artisti Tariyel Qasımov yenişli-yoxuşlu sənət yolunun zirvəsində dayanaraq sanki ötənlərə boylanmaq istədi. Elə bil hər şey dünən olmuşdu. Səhnəyə çıxdığı ilk gün də, ünvanına qanadlanan alqışlar da, səhnəyə yağan çiçəklər də... Nə tez ötdü gənclik?! Şəvə saçlarına yağan bəyazlıq da çox şeydən xəbər verir. Bu xiffətin içində duyulan sevincin öz yeri var. Ömür karvanı elə beləcə şütüyüb keçməyib. Hər dayanacaqda, hər mənzil başında bir yeniliklə, uğurla, adla, mükafatla, sonsuz fərəhlə üzləşib.
Quş-qanadlı illər göz qırpımında ötsə də, Tariyel Qasımov aktyor kimi işindən və həyatından narazı deyil. Çünki onun sənət bioqrafiyası çox zəngindir. 70 baharlı ömrünün 50 ilini teatr və kino sənətinə bağlayan müqtədir aktyor həm bacarıqlı teatr təşkilatçısı, rejissor, həm də şair ruhlu yaradıcı, mehriban insan və əsl vətəndaşdır. Çoxşaxəli yaradıcılıq yoluna malik olan Tariyel Qasımov bütün bunlardan öncə qürurla "mən aktyoram" söyləyir.
O, 1939-cu ildə
Qazax rayonunda anadan olub. Orta
məktəbi bitirdikdən
sonra Azərbaycan Dövlət Bədən Tərbiyəsi İnstitutuna
daxil olub. Halbuki uşaqlıqdan onun meyili teatra
olub. Elə tələbəlikdə də
bu istəyi onu tez-tez mədəniyyət
saraylarına, dram dərnəklərinə
aparardı. O dövrdə
ənənələr var
idi. Teatrda tamaşalar hazırlayan rejissorlar mütləq istedad axtarışına
çıxardılar. Belə
bir xoş təsadüf də tələbə Tariyelin taleyinə yazıldı.
1958-ci ildə Həsən
Seyidbəyli onu Gənc Tamaşaçılar
Teatrında hazırlanan
bir tamaşada idman müəllimi rolunu oynamağa dəvət etdi. Bu, Tariyel Qasımovun taleyində dönüş
nöqtəsi oldu. Məharətli oyunu, aktyorluq qabiliyyəti, özünəməxsus ifa
tərzi, rejissorlarla işləmək bacarığı,
dəqiqliyi, səs
tempi və yaddaşı
diqqət çəkdi.
Bu səbəbdən də
teatr müdiriyyətinin
məktubu ilə
1960-cı ildə Tariyel
Qasımov köçürmə
yolu ilə Dövlət Teatr İnstitutunun dram və kino aktyorluğu fakültəsinə keçirildi.
Hələ üçüncü
kursda oxuyarkən H.Şeksprin "Romeo və
Cülyetta" əsərində
yaratdığı Romeo rolu
o qədər coşqun,
yaddaqalan alındı
ki, rejissor Tofiq Kazımov istedadlı tələbəni
Akademik Dram Teatrına
işə qəbul etdi. Tariyel Qasımov
bu teatr məbədində yaratdığı
müxtəlif tipli obrazlarla həm tamaşaçıların, həm
də özündən
yaşlı sənət
xadimlərinin çox
xoşuna gəlirdi. Onun hər bir
rolu müsbət mənada müzakirəyə
səbəb olurdu. Korifeylər hiss edirdilər
ki, onların sırasına potensial imkanı geniş olan çox istedadlı bir gənc qoşulmaqdadır.
Bu səbəbdən də
ali məktəbi bitirən ili Tariyel Qasımovun təyinatını həmin
teatra versələr də, o, öz xahişi ilə Gənc Tamaşaçılar
Teatrına getdi.
"Professional səhnədə ilk addımı bu teatrın səhnəsində
atdığım üçün
mən buranı seçdim" - söyləyən
Tariyel Qasımov bu kollektivdən aralı düşmədi.
Müəyyən vaxtlarda
ayrı-ayrı mədəniyyət
ocaqlarında çalışsa
da, sonda yenə də özü üçün
doğma sandığı
bu sənət məbədinə qayıtdı.
Tariyel Qasımov
keçmiş sovetlər
birliyində fəaliyyət
göstərən Azərbaycan
sənətkarlarının o dəstəsinə mənsubdur
ki, İttifaqın bütün yaradıcılıq
məbədlərində diqqət
çəkirdi. İlk
azərbaycanlı aktyor
kimi xarici ölkəyə kino çəkilişinə dəvət
olunubdur. Almaniyanın
"DEFA" film kinostudiyasının çəkdiyi "Sonya raport
verir" iki hissəli bədii filmində mayor Andrey rolunu ifa edib.
Aktyorun kino fəaliyyəti 1965-ci ildən
başlayır. Azərbaycanda
çəkildiyi ilk film "Liftçi qız" olub. Onun ardınca
"Tacikfilm" "Özbəkfilm",
"Türkmənfilm" "Mosfilm"də çoxseriyalı
bədii filmlərə
çəkilib. Azərbaycanlı
akytorun kino həyatı demək olar, uğurlu və yaddaqalandır. İstər məmləkətimizdə
istehsal olunan kinolarda, istərsə də xarici filmlərdə yaratdığı
obrazlar bir-birindən bitkin və məzmunlu alınıb.
Bu fakt maraqlıdır
ki, Tariyel Qasımov Özbəkistanda
7 filmə çəkilib.
Aktyorluqla bərabər
Tariyel Qasımov teatr təşkilatçısı
kimi də uğurlu fəaliyyət göstərib. 1967-ci ilin aprel ayında İrəvanda yenidən açılan Cəfər
Cabbarlı adına Azərbaycan Dövlət
Dram Teatrının ilk yaradıcılarından
biri kimi onun adı bu
teatrın tarixinə düşmüşdü. "Sevil" pyesində Balaş rolunda səhnəyə çıxan
Tariyel Qasımov sonralar Dağıstanın
Dərbənd şəhərində
özünün rəhbərliyi
və quruluş verdiyi tamaşa ilə Azərbaycan Dövlət Dram Teatrının
yenidən həyata qayıtmasında böyük
zəhmət çəkmişdir.
Mədəniyyət Nazirliyinin
göstərişi ilə
o, bir müddət bu teatrda baş
rejissor, direktor, bədii rəhbər vəzifələrini icra etmişdir. Onun quruluşu ilə Dərbənd şəhərində
İsi Məlikzadənin
"Gəl qohum olaq" tamaşası burada yaşayan soydaşlarımız tərəfindən
alqışlarla qarşılanmışdır.
Daim axtarışda, yaratmaq eşqində çırpınan xalq artisti teatr qurucusu
kimi fəaliyyətini
davam etdirərək Qazax Dövlət Dram Teatrının da həyata qayıtmasında
böyük zəhmət
çəkmişdir.
Uzun illər
ərzində o, həmkarları
ilə birlikdə müxtəlif tamaşalarda
rəngarəng obrazlar
yaratsa da, əslində, gənc tamaşaçıların bir
nömrəli sevimli aktyoruna çevrildi. Sanki onun sənət taleyinə ancaq müsbət qəhrəmanların
obrazını yaratmaq,
keçirdikləri hissləri
yaşamaq düşmüşdü.
Aktyorun can verdiyi səhnə obrazları elə təbii, xoşagələn olurdu ki, həyatda çoxu özünü Tariyel Qasımova bənzətmək istəyirdi.
Bu qəhrəmanların təsirini
Tariyel Qasımov da həmişə üzərində hiss edib.
"Səhnədəki rollarım
həyatda sanki nəzarətçimə çevrildilər"
- deyir.
Qeyd etdiyimiz
kimi, sənətin müxtəlif ünvanlarına
yönələn yollar
sonda yenə də Gənc Tamaşaçılar Teatrına
qovuşub. "Mən
özümü xoşbəxt
sanıram ki, istər səhnədə,
istərsə də ekranda görkəmli sənətkarlarımızla tərəf-müqabil
olmuşam, onlardan çox şey öyrənmişəm. Bu gün
də həmin korifeyləri minnətdarlıqla
xatırlayıram. Xalq
artistləri Yusif Vəliyev, Firəngiz Şərifova (indi də onunla hərdən bir səhnəni paylaşıram),
Hüseynağa Sadıqov,
Süleyman Ələsgərov,
Hökumə Qurbanova,
Əli Zeynalov, Zəroş Həmzəyeva,
Sidqi Ruhulla, Həsənağa Salayev, Məmmədrza Şeyxzamanov...
Bu gün də sanki onların səsini eşidir, təbəssümlərini görür,
məsləhətlərinə qulaq asıram. Sənət məktəbi,
təcrübə, canlı
səhnə - bunlar tamam başqa şeylərdir. İnsan, xüsusilə də, aktyor bir yerdə
dayanıb qalsa, inkişaf edə bilməz. Biz daima ulduzlardan öyrənməliyik"
- söyləyən Tariyel
Qasımov içində
sənət yanğısı
olan bir insandır.
Uzun illər onunla tərəf-müqabil olmuş və sənətini yüksək qiymətləndirən görkəmli teatr xadimi, xalq artisti Firəngiz Şərifova öz həmkarı barədə belə söyləyir: "Hər dəfə Tariyellə səhnəyə çıxanda və yaxud onun barəsində söhbət edəndə teatrımıza ilk gəlişi yadıma düşür. Həsən Seyidbəylinin "İmtahan" tamaşasında qılınc təlimi müəllimi rolunda oynayırdı. Bu rol epizodik idi. Ancaq diqqəti cəlb edirdi. Əvvəla, Tariyel çox gözəl qılınc oynadırdı, lap idmançı kimi. Bu da təbii idi. Çünki o vaxtlar Bədən Tərbiyəsi İnstitutunda oxuyurdu. Sonra Tariyelin xarici görünüşü əsl səhnəlik idi. Bu da aktyor üçün ən vacib amillərdən biridir. Biz hamımız o vaxt ona çox diqqətlə, məhəbbətlə yanaşdıq. Tariyeldə teatra böyük maraq, həvəs hissini gördük, duyduq və onun gələcəyinə inandıq. Tariyel də bizim inamımızı doğrultdu".
Həm rejissorluq, həm də aktyorluq fəaliyyəti ilə məşğul olan Tariyel Qasımovun obrazlar qalereyası çox genişdir. Onun oynadığı tamaşaların, ifa etdiyi rolların adlarını yazsaq, böyük bir siyahı əmələ gələr. Bir önəmli cəhət var ki, Tariyel Qasımov yaratdığı hər bir obrazı ilə tamaşaçı yaddaşında qalan, sevilən sənətkardır. Tariyel Qasımov səhnədədirsə, hamıda bir əminlik var. Finalda onun ünvanına alqış və çiçək çələngləri yağacaq. Sənətkarın ən böyük mükafatı da budur ki, tamaşaçısı tərəfindən məhəbbətlə qarşılanır və sevilir. Səhnədə keçən ömür üçün bundan gözəl nə ola bilər?! Aparıcı səhnə ustasının yaradıcılıq fəaliyyəti gənc nəsil üçün əsl məktəbdir. Bu məktəbin məzunları hələ çox olacaq. Ad günündə görkəmli sənətkara arzumuz budur ki, ünvanına səpələnən çiçək yağışının ardı kəsilməsin.
Flora Xəlilzadə
Azərbaycan.-2009.-3 fevral.-S.7.