Uğurlarla zəngin dörd il
Bu gün Azərbaycan
Respublikasının Daşınmaz Əmlakın Dövlət
Reyestri Xidmətinin yaradılmasının dördüncü
ili tamam olur. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2005-ci il 7
fevral tarixli 188 nömrəli fərmanı ilə
yaradılmış Daşınmaz Əmlakın Dövlət
Reyestri Xidməti dörd ildir ki, öz fəaliyyət istiqamətlərinə
müvafiq olaraq üzərinə düşən vəzifələri
yerinə yetirir. Xidmətin bu qısa müddətdə əldə
etdiyi mühüm nailiyyətlər xalqımızın
ümummilli lideri Heydər Əliyev tərəfindən müəyyən
edilmiş inkişaf kursunu yüksək dinamizmlə davam etdirərək
Azərbaycanın yeni intibah dövrünün memarına
çevrilən möhtərəm Prezident İlham Əliyevin
rəhbərliyi ilə qazanılan uğurların tərkib
hissəsidir.
Cəmiyyətin sosial-iqtisadi
həyatında daşınmaz əmlak müstəsna rola
malikdir. İqtisadi inkişaf şəraitində isə
daşınmaz əmlakın əhəmiyyəti daha da
artır. Mülkiyyət hüququ bank, kredit təşkilatları
ilə müxtəlif iqtisadi layihələrin icrası
üçün kredit götürən subyektlər
arasında alternativsiz etimad vasitəsinə çevrilir.
Mülkiyyət hüquqlarının
etibarlılığı, bu hüququn qorunmasına verilən
dövlət təminatı tərəfləri
qarşılıqlı inama, əməkdaşlığa
sövq edir. Mülkiyyət üzərində
hüquqların dövlət qeydiyyatı əmlaka qoyulan sərmayənin
itirilməsi ehtimalını aradan qaldırır. Hər bir
sahibkar çalışır ki, öz əmlakına daha
çox sərmayə qoyub daha çox fayda
götürsün. Bütün bunlar isə ölkə
iqtisadiyyatının ən müxtəlif sahələrində,
xüsusilə də aqrar sektorda inkişafa təkan verən
çox ciddi amillərdir.
Ötən əsrin 90-cı
illərinin əvvəllərindən, ölkəmiz müstəqillik
yoluna qədəm qoyduğu vaxtdan etibarən özəlləşmə,
mülkiyyət hüquqlarının qeydiyyatı, dövlət
mülkiyyətinin özəlləşdirilməsi məsələləri
öz həllini gözləsə də, bu istiqamətdə
real addımlar atılmamış, plansız, sistemsiz şəkildə
həyata keçirilən bəzi tədbirlər isə,
iqtisadiyyatın digər sahələrində olduğu kimi, bu
sahədə də heç bir səmərə verməmişdi.
Xalqımızın
ümummilli lideri Heydər Əliyevin hakimiyyətə
qayıdışından sonra özəlləşdirmə,
mülkiyyət münasibətlərinin tənzimlənməsinin
yeni yaranmış situasiyada həlli sahəsində qanunlara və
başqa ölkələrin təcrübəsinə əsaslanan
mühüm dövlət tədbirləri görüldü.
İlk növbədə Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasının 13, 29-cu maddələrində ölkəmizdə
mülkiyyət azadlığına və mülkiyyət
hüquqlarının etibarlı qaydada qorunmasına təminat
verildi.
1993-cü il 26 yanvar tarixdə
qəbul olunmuş "Azərbaycan Respublikasında mənzil
fondunun özəlləşdirilməsi haqqında" qanun
xeyli dərəcədə təkmilləşdirildi,
qanundakı boşluqlar aradan qaldırıldı, mənzil
fondunun özəlləşdirilməsi üzrə müəyyən
edilmiş hüquqi mexanizmlər sadələşdirilərək
vətəndaşlarımızın maraqlarına
uyğunlaşdırıldı.
1996-cı ildən etibarən
isə MDB məkanında ilk dəfə olaraq torpaqların
dövlət, bələdiyyə və xüsusi mülkiyyətə
verilməsi prosesi məhz Azərbaycanda başlandı. Torpaq
sahələrinin kənd sakinlərinə bərabər
ölçüdə və keyfiyyəti nəzərə
alınmaqla pulsuz paylanması respublikada azad
sahibkarlığın inkişafı baxımından misilsiz
uğurlarla müşayiət olunan inqilabi bir proses kimi digər
ölkələr üçün də örnəyə
çevrildi.
Daşınmaz əmlak
üzərində hüquqların etibarlı şəkildə
qorunması, qeydiyyat prosesinin sadəliyi üçün bu sahədə
münasibətlərin beynəlxalq təcrübəyə
uyğun olaraq vahid orqan tərəfindən tənzimlənməsi
çox mühümdür. Daşınmaz Əmlakın
Dövlət Reyestri Xidməti yaradılana qədər Azərbaycanda
bu sahədə müəyyən bir pərakəndəlik
vardı. Müxtəlif daşınmaz əmlak növlərinin
qeydiyyatını ayrı-ayrılıqda müxtəlif
qurumlar həyata keçirirdi. Bu isə həm hüquq sahiblərinin
işini mürəkkəbləşdirir, həm də
mülkiyyət hüquqlarının etibarlı qaydada
qorunmasını çətinləşdirirdi. Belə bir pərakəndəlik
bu sahədə müasir üsulların tətbiqinə də
imkan vermirdi. Daşınmaz Əmlakın Dövlət Reyestri
Xidmətinin yaradılması qeyd edilən problemlərin həllinə
doğru mühüm bir addım oldu.
Son illərdə Azərbaycanın
daşınmaz əmlak bazarında müşahidə edilən
yüksək aktivlik, bu sahədə dinamizmin ildən-ilə
güclənməsi, daşınmaz əmlakın fəal
şəkildə qeydiyyata cəlb olunması Azərbaycanın
bu sahədə də düzgün yol seçdiyini göstərir.
Bu gün Xidmət daşınmaz əmlak üzərində
hüquqların etibarlılığını artırmaq
üçün dünyanın yüksək inkişaf səviyyəsinə
malik ölkələrində əsrlər boyu
formalaşmış mütərəqqi ənənələri
Azərbaycana gətirməyə çalışır.
Daşınmaz əmlak üzərində hüquqların
qeydiyyatı bu gün ənənəvi reyestr kitabları ilə
yanaşı, elektron daşıyıcılar və kadastr xəritələri
üzərində də aparılır. Azərbaycanda
informasiya əsrində əhəmiyyəti misilsiz olan
daşınmaz əmlakın rəqəmli məlumat bazası
yaradılır. Bu sahədə
formalaşdırılmış kadr kontingentinin peşəkarlıq
səviyyəsinin günün tələblərinə
uyğunlaşdırılması məqsədilə tədbirlər
ardıcıl olaraq davam etdirilir.
2008-ci il Xidmət
üçün uğurlarla zəngin olmuşdur. Dünya
Bankının Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası ilə
birgə 181 ölkə və 10 göstərici üzrə
apardığı "Doing-business-2009" hesabatında Azərbaycan
iqtisadi islahatların aparılma tempinə görə reytinq cədvəlində
1-ci, əmlakın qeydiyyatı üzrə isə 9-cu yeri
tutmuş, 2007-ci ilin nəticələri ilə müqayisədə
ölkəmiz ümumu reytinq cədvəlində 64, əmlakın
qeydiyyatı üzrə reytinq cədvəlində isə 54
pillə irəliləmişdir.
Xidmətin fəaliyyət
istiqamətlərinə dair normativ-hüquqi bazanın təkmilləşdirilməsi
məqsədilə 2008-ci il ərzində müxtəlif qanun,
fərman və qərar layihələri, o cümlədən
"Daşınmaz əmlakın dövlət kadastrı
haqqında", "Təminatlı əqdlər
haqqında" Azərbaycan Respublikasının qanun layihələri
tərtib edilərək müvafiq dövlət orqanlarına təqdim
olunmuş, layihəsi Xidmətin təşəbbüsü ilə
hazırlanmış "Torpaq islahatı haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanununa və "Daşınmaz əmlakın
dövlət reyestri haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanununa əlavələr və dəyişiklik
edilməsi barədə" Azərbaycan Respublikasının
Qanunu qüvvəyə minmiş, "Azərbaycan
Respublikasında ünvan reyestrinin aparılması və
daşınmaz əmlak obyektlərinə ünvan verilməsi
Qaydaları" Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2008-ci il
27 noyabr tarixli 27 nömrəli fərmanı ilə təsdiq
edilmiş və Qaydaların 1.5-ci maddəsinə əsasən,
respublikada ünvan reyestrinin aparılması və
ünvanların verilməsi səlahiyyətləri
Daşınmaz Əmlakın Dövlət Reyestri Xidmətinə
həvalə edilmişdir.
Eyni zamanda 2002-ci il 15 mart
tarixli 274-IIQ nömrəli Qanunla təsdiq edilmiş "Bələdiyyə
torpaqlarının ayrılmasına dair sənədlərin
hazırlanması və razılaşdırılması
qaydaları haqqında" Əsasnaməyə 2008-ci il 28
oktyabr tarixli 2116 709-IIIQD nömrəli əlavə və
düzəlişlərə uyğun olaraq, hərraca və ya
müsabiqəyə çıxarılan bələdiyyə
torpağı üzərində bələdiyyənin
mülkiyyət hüququnun qanunvericiliklə müəyyən
edilmiş qaydada daşınmaz əmlakın dövlət
reyestrində qeydiyyata alınması, yalnız bundan sonra hərrac
və ya müsabiqənin keçirilməsi barədə qərar
qəbul edilərək bələdiyyələr tərəfindən
həmin qərarın nüsxəsinin hərracı
(müsabiqəni) təşkil etmək üçün
müvafiq icra hakimiyyəti orqanına daşınmaz əmlakın
dövlət reyestrindən çıxarış,
daşınmaz əmlakın kadastr xəritəsindən
çıxarış və qeydiyyata alınmış
hüquqların məhdudlaşdırılmasına
(yüklülüyünə) dair arayış ilə birlikdə
təqdim edilməsi barədə müddəa təsbit
edilmişdir.
Qanunvericilikdə nəzərdə
tutulmuş bu qayda, 2008-ci il 25 iyun tarixində bələdiyyə
sədrlərinin Yevlax şəhərində təşkil
edilmiş II Ümumrespublika toplantısındakı məruzəsi
zamanı Azərbaycan Respublikası Prezidentinin İcra
Aparatının rəhbəri Ramiz Mehdiyevin də toxunduğu
məsələlərin, o cümlədən torpaqların bələdiyyələr
tərəfindən qanunsuz olaraq satılması
hallarının qarşısını alacaq, bələdiyyə
torpaqlarının qanunvericiliyə uyğun satılmasına nəzarəti
təmin edəcək, bələdiyyə torpaqlarından beynəlxalq
təcrübəyə müvafiq şəkildə səmərəli
istifadə edilməsinə imkan yaradacaq.
Qanunvericiliyin bu hissəsinin
yerli icra, ədliyyə və bələdiyyə orqanları
ilə birlikdə izahı və ictimaiyyət arasında bu
istiqamətdə hüquqi maarifləndirmə işinin təşkili,
eyni zamanda Xidmət tərəfindən ünvan reyestrinin
aparılması və daşınmaz əmlak obyektlərinə
ünvan verilməsi ilə bağlı ictimai məlumatlandırma
məqsədilə cari ilin mart ayından başlayaraq
regionlarda zona müşavirələri keçiriləcəkdir.
Azərbaycan hökuməti
ilə Beynəlxalq Yenidənqurma və İnkişaf Bankı
arasında imzalanmış kredit sazişi əsasında həyata
keçirilən "Daşınmaz əmlakın
qeydiyyatı layihəsi" çərçivəsində
daşınmaz əmlakın qiymətləndirilməsi
metodologiyasının hazırlanması da daim diqqət mərkəzində
olan məsələlərdəndir. Ötən il bu məqsədlə
məsləhətçi seçilmiş, bu sahədə
aparılan işlərin nəticəsi kimi yekun hesabat
hazırlanmışdır. Ölkəmizdə daşınmaz
əmlakın təkmil qiymətləndirmə
metodologiyasının yaradılması və tətbiqi
üçün hökumətə müvafiq təkliflər
təqdim ediləcəkdir. Belə bir metodologiyanın
yaradılması cəmiyyət həyatının bir
çox əhəmiyyətli sahələri kimi bələdiyyələrin
fəaliyyəti üçün də çox
mühümdür. Çünki beynəlxalq təcrübədə
bələdiyyələrin fəaliyyətinin maliyyə əsasının
formalaşdırılmasında əmlak vergisi mühüm rol
oynayır. Ölkəmizdə isə indiyə qədər
daşınmaz əmlakın real bazar dəyərinin müəyyənləşdirilməsi
üzrə dəqiq, tam əsaslandırılmış bir
metodologiya mövcud olmadığından bu gün Azərbaycan
bələdiyyələri əmlak vergisi kimi mühüm bir
maliyyə mənbəyindən, demək olar ki, məhrumdur.
Xatırladaq ki, bələdiyyə
sədrlərinin II Ümumrespublika toplantısında 2007-ci
ilin yekunlarına görə bələdiyyələrin
ümumi gəlirlərinin cəmi 14 faizini fiziki şəxslərdən
alınmış torpaq vergisinin, cəmi 1,9 faizini isə fiziki
şəxslərdən alınmış əmlak vergisinin təşkil
etməsi də böyük təəssüf hissi ilə diqqətə
çatdırılmış, əmlak vergisi hesablanarkən
fiziki şəxslərin mülkiyyətində olan
daşınmaz əmlakın təkmil qiymətləndirmə
mexanizminin olmamasının yerli büdcənin
formalaşmasına mənfi təsir göstərdiyi
bildirilmiş və qeyd edilmişdir ki, bələdiyyələr
bu məsələnin həllində Daşınmaz Əmlakın
Dövlət Reyestri Xidmətindən kömək gözləyir.
Düşünürük ki, belə bir metodologiyanın qəbulu
yerli özünüidarəetmə orqanlarının fəaliyyətində
dönüş yaradacaq, bələdiyyələrin fəaliyyəti
üçün maliyyə mənbəyinin, əsasən,
torpaq satışı hesabına formalaşdırılması
meyilləri aradan qalxacaq.
"2009-cu ildə əhalinin
siyahıyaalınmasına hazırlıq işlərinin
görülməsini və onun keçirilməsini təmin edən
Tədbirlər Planı haqqında" Nazirlər Kabinetinin 12
sentyabr 2006-cı il tarixli qərarının 12-ci bəndinə
uyğun olaraq 2008-ci il 1 mart tarixinə qədər əhalisinin
sayı 5 min nəfərdən çox olan 254 şəhər,
qəsəbə və kəndin sxematik planları Xidmət tərəfindən
hazırlanaraq 2008-ci il 1 mart tarixinə qədər Dövlət
Statistika Komitəsinə təqdim edilmişdir.
Xidmətin ərazi idarələrinə
il ərzində daşınmaz əmlak üzərində
mülkiyyət hüquqlarının qeydiyyatı,
daşınmaz əmlakın təsvirinə, dövlət
reyestrində qeydiyyata alınmış hüquqlara və
onların məhdudlaşdırılmasına dair dövlət
reyestrindən arayışların alınması,
daşınmaz əmlaka dair texniki sənədlərin tərtibi,
yüklülüyün (icarə, istifadə) və
ipotekanın dövlət qeydiyyatı və daşınmaz əmlakla
bağlı məlumatların əldə edilməsi ilə əlaqədar
359.413 müraciət daxil olmuşdur.
İl ərzində hüquq
sahiblərinə dövlət reyestrindən 121097
çıxarış, 84761 daşınmaz əmlakın təsvirinə,
dövlət reyestrində qeydiyyata alınmış
hüquqlara və onların məhdudlaşdırılmasına
dair dövlət reyestrindən arayış verilmiş, 18318
yüklülüyün (icarə, istifadə) və
ipotekanın dövlət qeydiyyatı aparılmış,
98729 texniki pasport tərtib edilmiş, qalan 36508 müraciət əsasında
isə dövlət reyestrindən müxtəlif
arayışlar təqdim olunmuşdur.
2007-ci illə müqayisədə
2008-ci ildə Xidmətin ərazi idarələrinə
daşınmaz əmlak üzərində mülkiyyət
hüquqlarının qeydiyyatı, daşınmaz əmlakın
təsvirinə, dövlət reyestrində qeydiyyata
alınmış hüquqlara və onların məhdudlaşdırılmasına
dair dövlət reyestrindən arayışların
alınması, daşınmaz əmlaka dair texniki sənədlərin
tərtibi, yüklülüyün (icarə, istifadə) və
ipotekanın dövlət qeydiyyatı və daşınmaz əmlakla
bağlı məlumatların əldə edilməsi məqsədilə
təqdim edilən müraciətlərin sayı 7,3 faiz
artmışdır.
Ərazi idarələrinin
2008-ci il üzrə maliyyə-təsərrüfat fəaliyyətinin
təhlili bu sahədə də bir sıra uğurlu nəticələrin
əldə edildiyini göstərir. Belə ki, Xidmətin ərazi
idarələrinin 2008-ci il üçün plan-proqnozu üzrə
gəlir və daxilolmaları 9,5 milyon manat təsdiqlənmiş,
faktiki olaraq isə 10,8 milyon manat gəlir əldə
edilmiş, beləliklə, plan tapşırıqları 113,8
faiz yerinə yetirilmiş, 2007-ci ilin nəticələri ilə
müqayisədə Daşınmaz Əmlakın Dövlət
Reyestri Xidmətinin yerli qurumları 17,3 faiz və yaxud 98,8 min
manat çox gəlir əldə etmişdir. Xidmətin
Bakı, Gəncə, Lənkəran, Şəki şəhər,
Abşeron, Qəbələ, Şamaxı rayon ərazi idarələri
maliyyə ilini uğurla başa vurmuş, maliyyə intizamına
əməl etmiş, il ərzində həmin idarələrin
gəlir və daxilolmaları, eyni zamanda ümumi əmək məhsuldarlığı
artmış, bu isə işçilərin sosial müdafiəsi
məsələlərinin həllinə, idarənin
maddi-texniki bazasının
yaxşılaşdırılmasına, büdcə ödəmələrinin
vaxtında həyata keçirilməsinə imkan
yaratmış, hətta daxili vəsait hesabına Abşeron
Rayon Ərazi İdarəsi, idarənin Xızı rayon
şöbəsi, Şamaxı Rayon Ərazi İdarəsinin
Qobustan rayon şöbəsi üçün yeni inzibati
binalar da tikilərək istifadəyə verilmişdir.
Hesabat dövründə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Dövlət Qulluğu
Məsələləri üzrə Komissiyanın Tələbə
Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyası ilə birgə
təşkil etdiyi test imtahanından keçmiş 6 və
dövlət qulluğu stajına malik 10 namizəd müsahibənin
nəticəsinə uyğun olaraq Xidmət Aparatında
müvafiq dövlət qulluğu vəzifələrinə qəbul
edilmişdir.
Xidmətin ərazi idarələrinə
işçilərin qəbulu prosesində şəffaflığın
təmin olunması, yerli qurumlara səriştəli
kadrların qəbulu məqsədilə Xidmət Aparatında
yaradılmış müsahibə komissiyasının təqdimatı
əsasında 2008-ci il ərzində 145 nəfər Xidmətin
ərazi idarələrində işlə təmin
olunmuşdur.
2008-ci ildə Xidmət
Aparatının inzibati binası yenidən qurulmuş,
Şamaxı, Zaqatala, Ucar rayon, Şirvan, Sumqayıt şəhər
ərazi idarələri üçün yeni inzibati binalar
tikilərək istifadəyə verilmiş, Cəlilabad, Şəmkir,
Tovuz rayon ərazi idarələri üçün də yeni
inzibati binalar inşa edilmişdir ki, bu binalar hazırda istifadəyə
verilmə ərəfəsindədir.
Ötən ildə idarənin
daxili vəsaiti hesabına Abşeron Rayon Ərazi İdarəsi,
həmin idarənin Xızı rayon şöbəsi və
Şamaxı Rayon Ərazi İdarəsinin Qobustan rayon
şöbəsi üçün yeni inzibati binalar tikilərək
istifadəyə verilmiş, Xidmətin yerli qurumları
üçün tikilmiş inzibati binalar mebel və digər zəruri
avadanlıqlarla təchiz edilmişdir.
Ərazi idarələri və
rayon şöbələrinin maddi-texniki bazasının
gücləndirilməsi məqsədilə il ərzində
yerli qurumların daxili vəsaiti hesabına 75 ədəd
kompüter dəsti, 110 ədəd əl GPS-i cihazı, 35 ədəd
digər çöl-ölçmə avadanlıqları, 4 ədəd
skaner, 26 ədəd printer alınmışdır.
2008-ci ildə Azərbaycan
Respublikası hökuməti ilə Beynəlxalq Yenidənqurma
və İnkişaf Bankı arasında imzalanmış kredit
sazişi üzrə həyata keçirilən
"Daşınmaz əmlakın qeydiyyatı layihəsi"nin
icrası istiqamətində də müəyyən işlər
görülmüş, layihə çərçivəsində
Xidmətin ərazi idarələrinə 50 kilovatt
gücündə 11 ədəd, 80 kilovatt gücündə 6 ədəd
generator, 21 ədəd CPS, 11 ədəd "Total-station",
11 ədəd server alınmışdır.
"Daşınmaz əmlakın
qeydiyyatı layihəsi" çərçivəsində
respublikanın şəhərlərinin və rayon mərkəzlərinin
1:1000 miqyaslı 4960 km2 ərazisinin aerofotoçəkilişi
aparılmış, ölkənin digər yaşayış məntəqələri,
o cümlədən bələdiyyə əraziləri üzrə
isə 15000 km2 ərazinin aerofotoşəkli çəkilmişdir.
Abşeron yarımadasının cənub hissəsi və
Xaçmaz rayonunun dənizətrafı hissələri üzrə
çəkilmiş şəkillər emal olunmuş və həmin
şəkillər əsasında 1500 km2 ərazinin ortofotoxəritəsi
hazırlanmışdır. Azərbaycan Respublikasının ərazisində
real vaxtda daşınmaz əmlakın mövqeyini yüksək
dəqiqliklə müəyyən etməyə imkan verən
istinad stansiyalarının quraşdırılması
üçün 37 ədəd dayaq yeri müəyyənləşdirilmiş,
bütün bunlardan əlavə, "Kadastr Məlumatları
Bazası"nın yaradılması məqsədilə
Xırdalan şəhərinin və Abşeron rayonunun
Novxanı kəndinin müəyyən hissəsində həyata
keçirilməsi nəzərdə tutulan pilot layihənin
icrasına başlanmışdır.
Layihə çərçivəsində
Xidmətin inzibati binasında ümumi sahəsi 210 kvadratmetr
olan iki zaldan ibarət modern təlim mərkəzi
yaradılmış, mərkəz ən müasir
avadanlıqlarla təchiz olunmuş, sahələr üzrə
təlim planı təsdiqlənmiş, müvafiq plana
uyğun olaraq il ərzində Xidmətin 21 əməkdaşı
ingilis dilinin və kompüter proqramlarının öyrənilməsi
sahəsi üzrə təlimə cəlb edilmişdir. Xidmətin
ərazi idarələrində çalışan yer
quruluşu və kadastr mütəxəssisləri
üçün xarici mütəxəssislərin
iştirakı ilə qısamüddətli treninqlər
keçirilmişdir.
2008-ci il ərzində Azərbaycan
Respublikasının Daşınmaz Əmlakın Dövlət
Reyestri Xidməti Aparatına ümumilikdə 1199 vətəndaş
müraciəti daxil olmuş, il ərzində Xidmət rəhbərliyi
tərəfindən 126 vətəndaş qəbul
edilmişdir.
Vətəndaş ərizə
və müraciətlərinin qəbulu, baxılması və
cavablandırılması sahəsində operativliyin və
şəffaflığın təmin edilməsi məqsədilə
Xidmətin www.dedrx.gov.az internet səhifəsi vasitəsilə
birbaşa müraciətlərin və elektron ərizələrin
qəbul edilməsi imkanları yaradılmış, virtual
qaydada daxil olan vətəndaş müraciətlərinin
aidiyyəti üzrə struktur bölmələrə və
qurumlara çatdırılaraq qeydiyyata alınması və
cavablandırılması üçün müvafiq sistem
formalaşdırılmış və il ərzində 100-ə
yaxın elektron müraciətə cavab verilmişdir.
Vətəndaşların
ictimai etimadının artırılması, hüquq sahiblərini
maraqlandıran sualların operativ cavablandırılması,
onları narahat edən problemlərin dərhal həlli məqsədilə
Xidmət Aparatında "Qaynar xətt"in
yaradılması barədə Rabitə və İnformasiya
Texnologiyaları Nazirliyinə müraciət edilmiş, Xidmətə
bu məqsədlə üç rəqəmli nömrə
(148) verilmiş, sistemin texniki spesifikasiyasının
hazırlanması işinə müvafiq firma cəlb
edilmiş və "Qaynar xətt" sisteminin cari ilin birinci
rübü ərzində istismara verilməsi nəzərdə
tutulmuşdur.
Daşınmaz əmlak
üzərində hüquqların qeydiyyatı sahəsində
süni maneələrin aradan qaldırılması məqsədilə
Xidmətin ərazi idarələrində hüquqi qeydiyyat
üçün tələb olunan sənədlərin
siyahısı yenidən işlənmiş, sadələşdirilmiş
və Xidmət rəisinin əmri ilə rəsmiləşdirilərək
ərazi idarələrinin inzibati binalarında elanlar lövhəsində
asılmışdır. Sənədlərin siyahısı
Xidmətin internet saytında da yerləşdirilmiş, eyni
zamanda bir ərizə üzrə üç məqsədin
icrası (dövlət reyestrindən
çıxarışın, daşınmaz əmlakın
texniki pasportunun, məhdudiyyət-yüklülük
arayışının alınması) təmin edilmişdir.
Bütün bunlar vətəndaşlardan qanunvericilikdə
müəyyən edilmiş sənədlərdən əlavə
sənədlərin istənilməsi hallarını aradan
qaldıracaqdır. Qeyd edilənlərdən əlavə, Xidmətdə
informasiya ehtiyatları bazasının
formalaşdırılması üçün əmr layihəsi
hazırlanmış, informasiya ehtiyatları bazasının
reyestri, bazadan istifadə qaydaları tərtib edilmişdir.
Beynəlxalq qurumların təcrübəsini
öyrənmək və bu təcrübədən Xidmətin
fəaliyyət istiqamətləri üzrə istifadə etmək
məqsədilə il ərzində bir sıra ölkələrə,
o cümlədən Norveç və Niderland
krallıqlarına, Almaniya, İtaliya, Rusiya, Xorvatiya, Monteneqro,
Türkiyə, Litva respublikalarına təlim səfərləri
təşkil edilmiş, 2008-ci il 1 aprel tarixində Bakıda
Litva Respublikası Dövlət Reyestrlər Mərkəzi ilə
Xidmət, 2008-ci il 2 avqust tarixində isə Belarus Unitar Müəssisəsinin
Dövlət Reyestri və Torpaq Kadastrı üzrə Minsk
Şəhər Agentliyi ilə Xidmətin Bakı Şəhər
Ərazi İdarəsi arasında əməkdaşlıq
haqqında memorandum imzalanmışdır.
Almaniya Federativ Respublikası
hökuməti ilə Azərbaycan hökuməti arasında
imzalanmış sazişin komponenti kimi Almaniya İnkişaf
Bankı (KfW) tərəfindən maliyyələşdirilməsi
nəzərdə tutulan, respublikamızın Gəncə və
Şəki bölgələrini əhatə edəcək
"Daşınmaz əmlakın kadastrı" pilot layihəsinə
hazırlıq işləri də bu müddətdə davam
etdirilmiş, 2008-ci il 24 yanvar tarixində Xidmətlə KfW təşkilatı
arasında danışıqların razılaşdırılmış
protokolu imzalanmışdır.
Vətəndaşlar
arasında daşınmaz əmlak üzərində
hüquqların qeydiyyatı, daşınmaz əmlakın
kadastrı, texniki inventarlaşdırılması və qiymətləndirilməsi
üzrə maarifləndirmə xarakterli tədbirlər il ərzində
davam etdirilmiş, 2008-ci il 7 iyul tarixində Xidmətin təşəbbüsü
ilə "Daşınmaz əmlakın qiymətləndirilməsi
sisteminin təkmilləşdirilməsi", 2008-ci il 6 dekabr
tarixində isə "Azərbaycanda mülkiyyət
hüquqlarının qeydiyyatı tarixi - ənənə və
müasirlik" mövzusunda elmi-praktik konfrans
keçirilmişdir.
Azərbaycanda mülkiyyət
hüquqlarının qeydiyyatı tarixinin arxiv materialları əsasında
öyrənilməsi il ərzində davam etdirilmiş, ölkəmizdə
mülkiyyət hüquqlarının qeydiyyatı sahəsində
toplanmış tarixi ənənələri özündə əks
etdirən səyyar-sərgi kompozisiya hazırlanmış, sərgi-kompozisiyanın
Xidmətdə yaradılan hüquq mərkəzində statik
şəkildə yerləşdirilməsi üçün
eskiz layihəsi təsdiq edilmişdir və bu iş yaxın
günlərdə başa çatdırılacaqdır.
Yaxın beş ildə
ölkəmizin sosial-iqtisadi inkişafına və
daşınmaz əmlak bazarında dövriyyənin
artmasına müvafiq olaraq əmlakın qeydiyyatı sisteminin
sadələşdirilməsi, vətəndaşlara xidmət
şəraitinin daha da yaxşılaşdırılması,
daşınmaz əmlak üzərində mülkiyyət və
digər əşya hüquqlarının qeydiyyatı prosesində
etibarlılığın, şəffaflığın və
operativliyin təmin olunması, respublika üzrə
daşınmaz əmlakın rəqəmli məlumat
bazasının formalaşdırılması və ondan səmərəli
istifadənin təmin edilməsi, daşınmaz əmlakın
elektron idarəetmə sisteminin yaradılması,
daşınmaz əmlak bazarında investisiya fəallığının
gücləndirilməsi və digər məqsədlərin həyata
keçirilməsi üçün Azərbaycan
Respublikasında daşınmaz əmlak üzərində
hüquqların qeydiyyatı sisteminin inkişafına dair
Dövlət Proqramı (2009-2014) layihəsi işlənib
hazırlanmışdır. Əmlakın qeydiyyatı sahəsinin
inkişaf etdirilməsində dövlət siyasətinin və
dövlət dəstəyinin əsas istiqamətlərinin
müəyyənləşdirildiyi bu layihə Xidmət
Aparatının bütün struktur bölmələrində
və ərazi idarələrində müzakirə edilmiş,
rəy və təkliflər nəzərə alınmışdır
və layihə yaxın günlərdə müvafiq dövlət
qurumlarına təqdim ediləcəkdir.
Daşınmaz Əmlakın
Dövlət Reyestri Xidmətinin və Xidmətin Daxili Nəzarət
Komissiyasının 2008-ci il ərzində gördüyü
işlər haqqında Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
İcra Aparatına, Azərbaycan Respublikasının Nazirlər
Kabinetinə, Azərbaycan Respublikasının Korrupsiyaya
qarşı mübarizə üzrə Komissiyasına müəyyən
edilmiş müvafiq formalara uyğun yarımillik və illik
hesabatlar təqdim edilmişdir.
Hesabat dövründə Xidmətin fəaliyyət sahəsini əhatə edən qanunvericilik sənədlərinin əks olunduğu toplunun ikinci cildi çapdan çıxmış, əhali arasında hüquqi maarifləndirmə işinin tərkib hissəsi kimi yazılı və elektron kütləvi informasiya vasitələrində çıxışlar təşkil edilmişdir.
Bütün bunlar, əlbəttə, görülməli olan işlərin hələ müəyyən bir hissəsidir. Daşınmaz Əmlakın Dövlət Reyestri Xidməti bundan sonra da öz fəaliyyətini ölkəmizin sürətli inkişaf tempinə uyğun qurmağa, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə əldə edilən tarixi nailiyyətlərə öz töhfələrini verməyə çalışacaq.
Arif Qaraşov,
Azərbaycan Respublikasının Daşınmaz Əmlakın
Dövlət
Reyestri Xidmətinin rəisi
Azərbaycan.-2009.- 7 fevral.-S.7.