Bakıda "Azərbaycan Respublikası
regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət
Proqramının
(2004-2008-ci
illər)" icrasının yekunlarına həsr olunmuş
konfrans keçirilmişdir
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin giriş nitqi
- Əziz dostlar!
Beş il
bundan əvvəl "Azərbaycan Respublikası
regionlarının sosial iqtisadi inkişafı Dövlət
Proqramı" təsdiq edilmişdir. 2004-cü
ilin fevral ayında proqramın icrası
başlanmışdır. Bu gün böyük
məmnunluq hissi ilə deyə bilərəm ki, proqram
vaxtından əvvəl və daha da böyük həcmdə
icra olundu. 2004-cü ildə regionların
sosial-iqtisadi inkişafı məsələləri diqqət mərkəzində
dayanırdı. Bu gün də belədir.
Ancaq beş il ərzində keçdiyimiz
yol bu gün deməyə əsas verir ki, bölgələrin
bir sıra problemləri öz həllini tapmışdır.
2004-cü ildə qeyri-neft sektorunun inkişafına nail olmaq əsas
vəzifə kimi qarşıya qoyulmuşdu. Yəni, bölgələrdə
müasir güclü infrastruktur, yeni müəssisələr
yaradılsın, iş yerləri açılsın ki,
ölkə iqtisadiyyatı çoxşaxəli şəkildə
inkişaf etsin. Hər bir ölkənin
inkişafı üçün bu, çox böyük əhəmiyyət
kəsb edir. İlk növbədə, təbii
resurslarla zəngin olan ölkələrdə qeyri-neft
sektorunun inkişafı böyük əhəmiyyət kəsb
edir. Çünki əks təqdirdə,
iqtisadiyyat dayanıqlı olmayacaq və biz bu uğurları
ancaq qısa müddət ərzində yaşaya bilərik.
Bizim isə məqsədimiz ondan ibarətdir ki, növbəti
illərdə, uzun müddət ərzində Azərbaycan
çox sürətlə inkişaf etsin,
iqtisadiyyatımız neft-qaz amilindən asılı olmasın
və ilk növbədə, insanların yaxşı
yaşaması üçün bütün şərait
yaradılsın. Demək olar ki, proqramın əsas
məqsədləri bunlardan ibarət olmuşdur və
bütün bu işlər bir-biri ilə sıx
bağlıdır. Regionların inkişafı bir tərəfdən
güclü infrastrukturun yaradılmasına,
iş yerlərinin açılmasına xidmət göstərir,
bir növ miqrasiya meyillərinin qarşısını
alır. Digər tərəfdən, müasir,
yeni infrastrukturun yaradılması yeni müəssisələrin
yaradılmasına xidmət göstərir. Nəzərə
alsaq ki, Azərbaycan dövləti son beş
il ərzində bölgələrə çox böyük sərmayə
qoyubdur, bununla bərabər, özəl sektorun inkişafı
üçün böyük həcmdə kreditlər, güzəştli
şərtlərlə kreditlər ayrılmışdır,
sahibkarlığın inkişafına böyük dəstək
verilmişdir. Həm mənəvi dəstək,
həm siyasi, həm də maddi dəstək. Yəni bütün
bu amillər birləşəndə, əlbəttə ki,
uğura nail olmaq mümkündür və Azərbaycanın
son beş il ərzində keçdiyi yol
bunun əyani sübutudur.
Təkcə
bir neçə statistik rəqəmə fikir vermək kifayətdir
ki, biz proqramın nə dərəcədə böyük əhəmiyyəti
olduğunu görək. Son beş ildə Azərbaycan iqtisadiyyatı 2,6 dəfə artmışdır,
adambaşına düşən gəlir 5500 dollara
çatmışdır. Azərbaycanda sənaye istehsalı 2,5 dəfə artmışdır və sənayeləşmə
prosesi çox geniş vüsət almışdır. Bunun nəticəsində
766 min yeni iş yeri açılmışdır ki, onlardan da
547 mini daimi iş yeridir. Bunun nəticəsində
yoxsulluğun səviyyəsi kəskin şəkildə
azalmış, 49 faizdən 13,2 faizə
düşmüşdür. Azərbaycanda
aparılan uğurlu neft strategiyası və iqtisadi islahatlar nəticəsində
büdcə xərclərimiz 12 dəfədən çox artmışdır.
İndi valyuta ehtiyatlarımız 18 milyard
dollardan çoxdur və bu, əlbəttə, bizə əlavə
əminlik verir və imkan verir ki, gələcəyə də
çox böyük nikbinliklə baxaq. Yəni bu
statistik göstəricilər özlüyündə göstərir
ki, son beş il ərzində biz, həqiqətən,
böyük və uğurlu yol keçmişik. Bunun nəticələrini təkcə rəqəmlərdə
yox, eyni zamanda, şəhərlərimizin dəyişən
simasında görürük, abadlaşan şəhərlərdə,
kəndlərdə, çəkilən yollarda, tikilən
infrastruktur obyektlərində görürük. Bu, indi bizə imkan verir və gələcəkdə
də verəcək ki, biz öz ciddi siyasi və iqtisadi
islahatları daha da sürətlə aparaq, Azərbaycanın
müasirləşməsi istiqamətində daha da ciddi
addımlar atılsın. Nəticə
etibarilə bizim məqsədimiz Azərbaycanı inkişaf
etmiş ölkəyə çevirməkdir ki, Azərbaycanda
bütün meyarlar dünyanın ən qabaqcıl, inkişaf
etmiş ölkələrinin səviyyəsinə
çatsın. Bu istiqamətdə hələ çox iş görmək lazımdır. Ancaq beş il ərzində həm regionların
sosial-iqtisadi inkişaf proqramının, həm də digər
proqramların icrası deməyə əsas verir ki, biz bu məqsədə
çatacağıq.
2004-cü ildə
proqram qəbul olunanda ona hər şeyi daxil etmək
mümkün deyildi. Həyat bizim planlarımıza öz dəyişikliklərini
etdi və son beş il ərzində
2004-cü ildə proqramda nəzərdə tutulmayan bir
sıra məsələləri həll etdik. Özü
də qısa müddət ərzində və istənilən
sahədə. Bu gün Azərbaycanda elə
bir sahə yoxdur ki, konkret proqramla təmin olunmasın. Həm də qəbul edilmiş bütün proqramlar
konkret xarakter daşıyır. Onlar sadəcə
olaraq, niyyətin ifadəsi deyil, yaxud da ki, şüar, təbliğat
naminə qəbul edilmir. Hər bir proqramın konkret icra
mexanizmləri, konkret maliyyə bazası var və bütün
texniki imkanlar var. Son beş il ərzində
biz öz texniki imkanlarımızı əhəmiyyətli dərəcədə
möhkəmləndirə bilmişik. Bu gün
Azərbaycanda istənilən tikinti layihəsi daxili resurslar
hesabına icra oluna bilər. Əgər əvvəlki
illərdə Azərbaycanda çox böyük
tikinti-quraşdırma layihələrinin icrası
üçün daha çox xarici firmalara üz tuturduqsa, bu
gün yerli şirkətlər öz peşəkarlığını
nümayiş etdirirlər. Bu da imkan verir
ki, işlərin tam əksəriyyəti Azərbaycan şirkətləri
tərəfindən icra olunsun, büdcədən xərclənən
vəsait Azərbaycanda qalsın və Azərbaycan şirkətləri,
Azərbaycan vətəndaşları bundan bəhrələnsinlər.
Yəni əgər
dövlət xətti ilə böyük investisiyalar, milyardlarla
ölçülən investisiyalar olmasaydı, heç
şübhəsiz ki, indi Azərbaycan şirkətlərinin
bu qədər imkanları olmazdı. Onlar bu imkanları daha
çox dövlət tərəfindən verilən
sifarişlər hesabına əldə ediblər. Eyni zamanda, bu, onların maliyyə imkanlarını
genişləndirib və bu da öz növbəsində həmin
şirkətlərin artıq Azərbaycan
iqtisadiyyatının real sektoruna investisiyalar qoymasına gətirib
çıxarıbdır.
Yəni bir daha
demək istəyirəm ki, bütün bu işlər bir-biri
ilə bağlıdır. İlk növbədə,
siyasi iradə ortaya qoyulubdur. Digər tərəfdən,
konkret proqramlar icra olunmağa başlanmışdır, maliyyə
sektorunda nizam-intizam möhkəmləndirilmişdir. Əlbəttə ki, neft-qaz sahəsində
görülən işlər maddi imkanlarımızı
genişləndiribdir və biz bu imkanlardan çox səmərəli
istifadə etdik.
Həm
investisiyalar qoyuldu, həm də özəl sektorun
inkişafına çox gözəl şərait
yaradıldı, böyük həcmdə kreditlər verilməyə
başlanmışdır. Beləliklə, bu gün biz tam əminliklə
deyə bilərik ki, Azərbaycan iqtisadiyyatı artıq
oturuşmuş iqtisadiyyatdır və dünyanı
bürümüş maliyyə və iqtisadi böhran
zamanı Azərbaycanda bu, çox az hiss
olunur. Biz elə etməliyik ki, böhranın ola
biləcək mənfi təsirini maksimum dərəcədə
azaldaq və mən şübhə etmirəm ki, buna nail
olacağıq.
İndi Azərbaycan
iqtisadiyyatının inkişaf potensialı çox
böyükdür. Azərbaycan iqtisadiyyatına çox
böyük təkan verilmişdir və o, bu gün də
davam etdirilir. Bütün bunlar, əlbəttə
ki, növbəti illərdə iqtisadiyyatımızın daha
da şaxələndirilməsinə gətirib
çıxaracaqdır. Azərbaycanın
uzunmüddətli, dayanıqlı inkişafı təmin ediləcək,
neft-qaz amilindən asılılıq daha da aşağı
düşəcəkdir. Beləliklə,
ölkə öz inkişafını uğurla davam etdirəcəkdir
və Azərbaycan xalqı, Azərbaycan vətəndaşları
bundan sonra da ildən-ilə daha da yaxşı yaşayacaqlar.
Bu da 2004-cü ilin əvvəlində
qarşıya qoyduğumuz ən vacib məqsədlərdən
biri idi. Bizim bütün işlərimiz,
proqramlarımız, tədbirlərimiz ilk növbədə,
Azərbaycan xalqının daha da yaxşı yaşamasına
yönəldilməlidir və yoxsulluğun səviyyəsinin
aşağı düşməsinin dinamikası bunu çox
aydın göstərir.
O da həqiqətdir ki, -
dünya tarixindən bunu yaxşı bilirik, - neft və qazla zəngin
olan ölkələrdə bir çox hallarda təbəqələşmə
prosesi gedir, varlılar daha da varlanır, kasıblar daha da
müflisləşir. Eyni zamanda, o da reallıqdır ki,
neft-qaz sənayesi çoxlu iş yerlərinin
yaradılmasına xidmət etmir. Yəni bu sahədə
iş yerlərinin açılması kütləvi xarakter
daşımır. Bəzi ölkələrdə
nə qədər çox neft-qaz hasil olunursa, insanlar bir o qədər
çox kasıblaşırlar. Ancaq Azərbaycanda
biz bunun tam əksini görürük. Bu
da bizim üçün böyük bir sınaq, imtahan idi ki,
bu böyük maliyyə imkanlarından necə istifadə edəcəyik,
onları hansı istiqamətə yönəldəcəyik.
Çünki müxtəlif fikirlər var idi və
bəzi hallarda indi də biz bunu eşidirik ki, bu vəsaitdən
belə istifadə edilməliydi, yaxud da ki, başqa cür
istifadə olunmalıydı. Azərbaycanın
təcrübəsi və apardığımız siyasət
onu göstərir ki, biz öz maliyyə imkanlarımızdan ən
düzgün, ən ağıllı şəkildə istifadə
etdik. O maliyyə resursları investisiyalara qoyuldu,
iqtisadiyyatın real sektoruna qoyuldu, energetika, qazlaşdırma,
nəqliyyat, səhiyyə və təhsilə, humanitar sahəyə
qoyuldu. Beləliklə, xidmət səviyyəsi
qalxdı, imkanlar artdı, biznes üçün daha da
yaxşı şərait yaradıldı.
Ən önəmlisi odur ki,
neftdən əldə olunan gəlirlər ədalətli
bölünür və xalqımız və bütün
dünya bilir ki, Azərbaycanın nə qədər valyuta
ehtiyatları var, Neft Fondunun gəlirləri nə qədərdir,
xərcləri nə qədərdir, gəlirlər necə xərclənir,
necə istifadə olunur. Yəni şəffaflıq
tam şəkildə təmin olunubdur. Bu
da, deyə bilərəm ki, neft-qazla zəngin olan ölkələrdə
xüsusi diqqətə layiq olan bir məqamdır. Azərbaycan şəffaflıq təşəbbüsünə
qoşulmuş ölkələrin öndə gedənlərindən
biridir. 2007-ci ildə Birləşmiş
Millətlər Təşkilatı şəffaflıq sahəsində
əldə edilmiş uğurlarla əlaqədar Azərbaycan
Dövlət Neft Fondunu xüsusi mükafatla təltif edibdir.
Bu şəffaflıq ilk növbədə bizə
lazımdır, Azərbaycan xalqına, Azərbaycan dövlətinə
lazımdır. Bu şəffaflıq hər
yerdə olmalıdır. Bütün maliyyə
sahəsində, iqtisadi sektorda maksimum dərəcədə şəffaflıq
olmalıdır ki, biz öz imkanlarımızdan maksimum dərəcədə
səmərəli istifadə edək. Bu
istiqamətdə müəyyən işlər
görülüb, ancaq gələcəkdə daha da
böyük işlər görülməlidir. Bizim çox böyük potensialımız var.
Böyük
iqtisadi imkanlarımız var. Elə etməliyik ki, onlardan
yüz faiz səmərəli şəkildə istifadə
olunsun. Şəffaflıq tam şəkildə təmin
olunsun və beynəlxalq praktikanın ən gözəl
nümunələri Azərbaycanda tətbiq olunsun. Mən deyəndə ki, biz öz
imkanlarımızdan istifadə edib Azərbaycanda bütün
meyarları dünyanın ən qabaqcıl səviyyəsinə
gətirib çıxarmalıyıq - o cümlədən
bunu nəzərdə tuturam. Çünki
biz bilirik ki, inkişaf etmiş ölkələr nəyin
hesabına bu inkişafa nail olublar. Onlar heç də
neft-qaz hesabına buna nail olmayıblar. İnkişaf etmiş ölkələr bu uğurlara,
ilk növbədə, iqtisadiyyatın səmərəliliyi,
şəffaflıq, demokratik əsaslar, köklü islahatlar,
texnoloji tərəqqi və təhsil sayəsində nail
olublar. Biz də onlardan yaxşı
nümunələri götürüb, ölkəmizi daha da
sürətlə inkişaf etdirməliyik.
Biz son beş
il ərzində təkcə iqtisadi işlərlə məşğul
olmurduq. Mən bir daha demək istəyirəm, hələ 5 il bundan əvvəl qarşıda duran vəzifələrdən
biri də ondan ibarət idi ki, bazar iqtisadiyyatı şəraitində
sosial məsələlərin həlli unudulmamalıdır, əksinə,
onlar diqqət mərkəzində olmalıdır. Çünki bazar iqtisadiyyatı prinsipləri bizim
üçün nisbətən yenidir. 17 il
bundan əvvəl Azərbaycanda iqtisadiyyatda özəl sektorun
payı sıfır səviyyəsində idi. İndi
bu, 85 faizdir. Yəni biz elə sistemdə
yaşamışdıq ki, Azərbaycanda heç vaxt bazar iqtisadiyyatı
prinsipləri tətbiq edilmirdi. Bizim
üçün bu, yenilik idi. Ancaq qısa müddət ərzində
biz buna nail olduq. İqtisadiyyatımızın
tam əksəriyyəti bazar münasibətləri əsaslarında
qurulubdur və səmərəli də işləyir.
Ancaq eyni
zamanda, o da reallıqdır ki, bəzi hallarda təkcə
iqtisadiyyata verilən diqqət ölkənin hərtərəfli
inkişafına xidmət göstərmir. Sosial məsələlərin
həlli, sosial proqramlar, ünvanlı sosial yardım, sosial
infrastrukturun yaradılması məsələləri bizim
üçün ən prioritet məsələlər idi və
bu istiqamətdə son beş il ərzində
böyük nəticələr əldə edilmişdir. Son
beş il ərzində Azərbaycanda minimum əməkhaqqı
8,3 dəfə, minimum pensiya təxminən
4 dəfə artıbdır. Azərbaycanda sosial
infrastrukturun yeniləşməsinə və
yaradılmasına böyük vəsait qoyulubdur. Son beş il ərzində 1600 məktəb tikilib,
hamısı da müasir səviyyədə, hamısı da
kompüterlə təmin edilibdir. Beş il
ərzində ölkəmizin müxtəlif bölgələrində
yüzlərlə tibb ocağı tikilibdir. Onlardan
8-i ən yüksək dünya standartlarına cavab verən
müalicə-diaqnostika mərkəzləridir ki, onlar da
ölkəmizin müxtəlif bölgələrində yerləşir.
Növbəti 8 müalicə-diaqnostika mərkəzinin
tikintisi bu gün davam edir.
İdman qurğuları,
olimpiya-idman kompleksləri - son beş il ərzində
10-dan çox olimpiya-idman kompleksi tikilibdir. Yəni
bütün bunlar Azərbaycan vətəndaşlarına xidmət
göstərir. Azərbaycanın
inkişafına xidmət göstərir. Biz artıq nail
ola bilmişik ki, bölgələrdə də
heç də ən qabaqcıl ölkələrdəkindən
geri qalmayan müasir sosial infrastruktur yaradılıbdır. Nə qədər muzeylər, nə qədər
teatrlar, mədəniyyət ocaqları təmir olunubdur. Bütün bunları sadalamaq üçün bəlkə
bir gün danışmaq lazımdır.
Yəni bir daha
demək istəyirəm ki, bizim gördüyümüz
işlər hərtərəfli idi. Təkcə hansısa
bir sahəyə yönəlməmişdi, ümumiyyətlə,
ölkənin qarşısında duran hər bir vəzifə
aşkar edilirdi, hər bir problem üzə
çıxarılırdı və onun həlli
üçün lazımi tədbirlər
görülürdü.
Hesab edirəm ki, biz 5 il ərzində tarixi nailiyyətə
çatdıq - çadır şəhərciklərinin ləğvinə
nail olduq. Mən 2003-cü ildə demişdim ki,
bir dənə də çadır şəhərciyi
qalmayacaqdır. İndi biri də yoxdur.
Bunun əvəzinə, yeni qəsəbələr,
yeni infrastruktur yaradılıbdır.
Biz cəmi 5 il
ərzində nəqliyyat sektorunda problemlərin böyük
bir hissəsini həll etmişik. Dörd aeroport
- Naxçıvan, Gəncə, Zaqatala və Lənkəran
aeroportları tikilibdir. Bəlkə də,
Lənkəran Bakıdan o qədər də uzaqda deyil və
indi o qədər sərnişin axını da yoxdur. Nəzərə alsaq ki, indi gözəl yollar da
tikilir. Eyni zamanda, Zaqatala aeroportu, bəlkə
də, bəziləri deyə bilərdi ki, bu, prioritet deyildir.
Ancaq mən hesab edirəm ki, bu, prioritetdir.
Çünki bu, bizim strateji maraqlarımıza
xidmət göstərir. Bu gün bunlar var
və gələcəkdə Azərbaycana daha da böyük
dərəcədə xidmət göstərəcəkdir.
Bu gün biz
öz tanker donanmamızı, demək olar ki, maksimum dərəcədə
təmin etmişik və Xəzərdə
yükdaşımalar artır. Yükdaşımalar artdıqca, dəmir
yolu daha da çox işləyir, daha da çox iş yerləri
yaradılır. Avtomobil yollarının tikintisi
geniş vüsət alıbdır, hər bir istiqamətə
yollar çəkilir. Həm magistral, həm
şəhərlərarası yollar, həm də, ən ucqar
kəndlərə müasir yollar çəkilir. Yol çəkilən kimi, dərhal o bölgədə
canlanma müşahidə olunur. Bəzi
hallarda rayonlarda olarkən mənə müraciət edirdilər,
deyirdilər ki, bəlkə bizim kənddə tibb mərkəzi
lazım deyil, amma əgər yol çəkilərsə, onda
rayon mərkəzinə rahatlıqla gedə, beləliklə,
eyni zamanda, bütün problemlərimizi də asanlıqla həll
edə biləcəyik.
Bu işlərdə
biz bir məqsədi güdürdük ki, Azərbaycanın hərtərəfli
infrastruktur potensialı yaradılsın və insanlara
yaxşı xidmət göstərilsin. Bazar
iqtisadiyyatı, sosial məsələlərin həlli,
güclü infrastruktur layihələrinin icra olunması,
sahibkarlıqla məşğul olanlara dövlət dəstəyi,
kənd təsərrüfatının inkişafı - bu
işlərə böyük həcmdə vəsaitlər
qoyulubdur. Biz "Aqrolizinq" Səhmdar Cəmiyyətini
yaradanda mən vəzifə qoymuşdum ki, qısa müddət
ərzində dövlət vəsaiti hesabına gözəl
texnikalar alınsın, fermerlərə icarəyə verilsin.
Onlar da o texnikadan istifadə edib kənd təsərrüfatı
ilə məşğul olsunlar, pul qazansınlar, ölkəyə
məhsul versinlər. Amma sonra
gördük ki, bu, bizim istəyimizə tam şəkildə
gətirib çıxarmır. Nə etdik?
Güzəştli şərtlərlə, qiymətin
cəmi 25 faizi ilə fermerlərə gübrə verməyə
başladıq. Ondan sonra yanacaq, toxumlar.
Meliorasiya məsələlərinə
böyük diqqət göstərildi və suvarılan
torpaqların sahəsi artırıldı. Bunun nəticəsində
bir il ərzində biz 300-400 min ton
artıq taxıl istehsal etdik. Biz deyəndə,
mən fermerləri nəzərdə tuturam, çünki Azərbaycanda
kənd təsərrüfatı tamamilə özəl prinsiplər
əsasında işləyir.
Beləliklə,
biz ərzaq təhlükəsizliyimizi təmin edirik. Çünki
indi ərzaq təhlükəsizliyi məsələləri
artıq müzakirə mövzusudur. Gələcəkdə
buna daha da böyük diqqət göstəriləcəkdir.
O ölkələr ki,
onların enerji təhlükəsizliyi, ərzaq təhlükəsizliyi
və nəqliyyat təhlükəsizliyi təmin olunmayıb,
bu gün böyük problemlərlə üzləşir və
gələcəkdə də üzləşəcəkdir. Artıq görürük ki, bəzi ölkələr
öz hesabına yaşaya bilmir. Ya kredit
almaq üçün beynəlxalq maliyyə qurumlarına,
yaxud da başqa-başqa dövlətlərə üz tuturlar.
Bu da aydındır ki, kim pul verirsə, o
da musiqini sifariş edir. Biz artıq bunun ilkin təzahürlərini
görürük və istisna olunmur ki, bu, gələcəkdə
daha da böyük dərəcədə baş versin.
Beləliklə, ola bilər ki, ölkələr istər-istəməz
öz müstəqil siyasətinə müəyyən məhdudiyyətlər
qoysun. Azərbaycan isə tam şəkildə
özünü təmin edən ölkədir. Onu da deyə bilərəm ki, bizə də kreditlərin
verilməsi üçün başqa ölkələrdən
müraciətlər daxil olur.
Ona görə,
təhlükəsizlik, eyni zamanda ərzaq təhlükəsizliyidir. Bu gün buraya gəlməmişdən
əvvəl mən aşağıda - sərgidə Azərbaycanda
son illər ərzində yaradılmış sənaye müəssisələrinin
məhsulları ilə növbəti dəfə tanış oldum. Bir də
gördüm ki, biz tam şəkildə özümüzü
təmin edirik. Bu gün biz
özümüzü ərzaq məhsulları ilə maksimum dərəcədə
təmin etmişik. Azərbaycanda
yaradılan çox gözəl, müasir emal müəssisələri
həm bizim tələbatımızı ödəyir, həm
də ki, onların gözəl ixrac potensialı vardır.
Bu da çox müsbət haldır. Çünki ixrac potensialı onu göstərir ki,
məhsul həqiqətən də keyfiyyətlidir.
Gələcəkdə
kənd təsərrüfatının inkişafına yeni
proqramlar əlavə ediləcək və biz bu sahəyə
maksimum dərəcədə diqqət göstərməliyik. Bu, həm təhlükəsizlik
məsələsidir, həm iqtisadi məsələdir, həm
də sosial məsələdir. Çünki
Azərbaycan əhalisinin, demək olar ki, yarısı kənd
təsərrüfatı bölgələrində
yaşayır.
Bir də demək istəyirəm,
son beş il ərzində o qədər
çox işlər görülüb ki, onların
hamısını sadalamaq üçün çox vaxt
lazımdır. Ancaq mən bir neçə məqam
üzərində dayanmaq istəyirəm. Elektroenergetika
sahəsi - buna çox böyük diqqət verilmişdir.
Çünki bu, iqtisadiyyatın əsasıdır.
Son beş ildə Azərbaycanda 9 elektrik
stansiyası tikilmişdir. Onların ümumi
istehsal gücü 1000 meqavatdan çoxdur. Bu stansiyalar ölkəmizin müxtəlif bölgələrində
tikilibdir. Beləliklə, bu sahəyə də
biz öz prinsipimizi, yəni şaxələndirmə prinsipini
gətirdik. Bu, həm itkilərin
azalmasına kömək edir, həm də ki, hər bir
bölgədə güclü energetika potensialı
yaradılmalıdır. Bu il əlavə
2 stansiya istismara veriləcəkdir. Onların
ümumi istehsal gücü təxminən 600 meqavat
olacaqdır. Daha 2 stansiyanın tikintisi
gedir və onların da istehsal gücü 1000 meqavata yaxın
olacaqdır. Yəni görülən
işlər nəticəsində Azərbaycanda energetika
sistemində 3 min meqavata yaxın əlavə güc
yaradılacaqdır. Onu da demək istəyirəm
ki, bütün dövrlərdə Azərbaycanda
yaradılmış elektrik stansiyalarının maksimum
gücü 4500 meqavat olubdur. Yənu bu,
indi üçün, gələcək üçün
böyük nailiyyətdir. Növbəti
illərdə artıq biz bərpa olunan enerji növlərinin
inkişafı ilə məşğul olacağıq. Artıq göstəriş verilib ki, biz öz su mənbələrimizdən,
çaylarımızdan maksimum dərəcədə istifadə
etməliyik. Günəş, külək
enerjisi ilə məşğul olacağıq. Ancaq daha rahat şəkildə, çünki bu
işlərin böyük əksəriyyəti artıq
görülübdür.
Eyni zamanda, beş
il ərzində Azərbaycanda qazlaşdırma prosesi çox
sürətlə getdi. Beş il bundan əvvəl
Azərbaycanda qazlaşdırma 60-62 faiz idi. Bu
gün 85 faizdir və vəzifə qoyulub ki, biz bunu 93-95 faizə
qaldıraq. Ondan çox, bəlkə də,
ehtiyac yoxdur, başqa vasitələrdən istifadə etmək
olar. Son beş ildə 8 rayona qaz
verilibdir. Naxçıvan Muxtar Respublikası 13 il
fasilədən sonra təbii qazla təmin olunur və bu
gün Naxçıvan tamamilə
qazlaşdırılmışdır. Vaxtilə
qazın verilməsi dayandırılmış rayonların qaz
təchizatı bərpa edildi. Ağcabədi,
İmişli, Beyləqan, Ağdam rayonunun Quzanlı qəsəbəsi,
Füzuli rayonunun Horadiz şəhərinə qaz verildi. Tarixdə heç vaxt qaz almayan Yardımlı və
Lerikə də qaz xətləri çəkilmişdir. Bunun nə demək olduğunu bu işlərdə təcrübəsi
olan insanlar bilirlər. Çünki dağ
rayonlarına qaz xətti çəkmək həm texniki cəhətdən
çox böyük problemdir, həm də böyük vəsait
tələb edir. Yəqin ki, məhz ona
görə vaxtilə o rayonlara qaz xətti çəkilməmişdir.
Çünki çox böyük pul tələb
edirdi. Onu da biz etdik. Bu
gün Azərbaycanda elə rayon yoxdur ki, ora təbii qaz verilməsin
və biz bu işi davam etdirəcəyik. Bu
həm insanlara rahatlıq verir, həm də yeni müəssisələrin
yaradılmasına xidmət göstərir. Əgər elektrik enerjisi və qaz olmasa, heç bir
yeni müəssisə yaradıla bilməz. Bu, heç kim üçün sirr deyildir.
Bir sözlə,
mən sözümün sonunda bir daha demək istəyirəm
ki, regionların sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət
Proqramının qəbul edilməsi və uğurla icrası
bizim böyük uğurumuzdur, böyük nailiyyətimizdir. Deyə bilərəm
ki, bu, tarixi bir nailiyyətdir. Növbəti beş il ərzində biz bu istiqamətdə
siyasətimizi artıq bu gözəl əsas üzərində
davam etdirəcəyik. Bütün iqtisadi, maliyyə
böhranlarına baxmayaraq, biz öz siyasətimizi davam etdirəcəyik.
Azərbaycanın hərtərəfli
inkişafı üçün, ölkəmizin zənginləşməsi
üçün, insanların rahat yaşaması
üçün öz səylərimizi davam etdirəcəyik.
İndi isə
söz verilir iqtisadi inkişaf naziri Şahin Mustafayevə,
ondan sonra başqa yoldaşlar da çıxış edəcəklər.
Azərbaycan.-2009.-24 fevral.-S.1-2.