Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsı
- 11 il
Ümummilli lider Heydər
Əliyevin Azərbaycanda siyasi hakimiyyətə gəlməsinin
40 ili tamam olur. Bu tarixin 30 ilindən çoxu Azərbaycanın
quruculuq və inkişaf salnaməsinə ulu öndərin
xalqımız və ölkəmiz üçün
gördüyü işlərin zəfər səhifələri
kimi yazılmışdır. İndi Heydər Əliyevin
siyasi irsini araşdıranlar çox haqlı olaraq həmin
illərdə görülmüş işləri dövlət
müstəqilliyimizə təminat yaradan başlıca amillər
kimi qiymətləndirirlər. Ümummilli lider Heydər Əliyev
məhz o illərdə böyük uzaqgörənliklə Azərbaycanın
milli müstəqilliyinin etibarlı təməlini,
sosial-iqtisadi, mənəvi intellektual və hüquqi
mühitini formalaşdırmışdır. Təsadüfi
deyildir ki, Azərbaycan müstəqilliyini bərpa etdikdən
sonra insan hüquq və azadlıqlarının prioritetlərinə
əsaslanan, demokratik, hüquqi və dünyəvi dövlət
qurmaq, qanunların hakim olduğu vətəndaş cəmiyyəti
formalaşdırmaq kimi məsuliyyətli və şərəfli
bir missiyanı məhz Heydər Əliyev özü yerinə
yetirmişdir. Bu mənada, hüquqi, demokratik, dünyəvi
dövlət quruculuğu yolu ilə inamla irəliləyən
Azərbaycan ulu öndərimizin şah əsəridir.
Müstəqil müasir
Azərbaycan Respublikasının memarı və qurucusu,
ümummilli lider Heydər Əliyevin xalqımız və
dövlətimiz qarşısında ən böyük xidmətlərindən
biri ölkəmizdə konstitusionalizm ideyalarının təşəkkülü,
dövlətçilik tariximiz üçün tam yeni olan
Konstitusiya nəzarəti institutunun yaranması və
inkişafı olmuşdur.
1995-ci il noyabrın 12-də
ümummilli lider Heydər Əliyevin bilavasitə rəhbərliyi
ilə hazırlanmış müstəqil Azərbaycan
Respublikasının ilk Konstitusiyası qəbul edildi. Bu tarixi
hadisə xalqımızın həyatında yeni, şanlı
bir səhifə yazdı, dövlətimizin hüquqi, siyasi və
iqtisadi inkişafının gələcək istiqamətlərini
müəyyənləşdirdi. Əsas Qanunumuz əks
etdirdiyi humanizm və demokratiya prinsipləri ilə ölkədə
vətəndaşların hüquq və
azadlıqlarının təmin olunması, dövlətçiliyimizin
tərəqqisi üçün hərtərəfli zəmin
yaratdı. Ulu öndər Heydər Əliyevin gərgin əməyinin
bəhrəsi olan bu mükəmməl tarixi və hüquqi sənədin
suveren Azərbaycanın müstəqillik yolunda daha inamla
addımlamasında, mədəniyyətimizin və digər
milli mənəvi dəyərlərimizin qorunmasında, əhalinin
rifahının təmin edilməsində rolu
danılmazdır.
Konstitusiya ölkə və
cəmiyyət həyatı üçün nə qədər
əhəmiyyətli bir sənəd olsa da, qanunauyğun
haldır ki, cəmiyyətin, insan təfəkkürünün
inkişafı, yeni ictimai-siyasi münasibətlərin
yaranması bu sənəddə də islahatların
aparılmasını zəruri edir. Azərbaycan
Konstitusiyasında da bu cür islahatların aparılması
ictimai, siyasi, iqtisadi və digər sahələrdə
inkişaf dinamikası ilə əlaqədardır. Azərbaycanın
sosial-iqtisadi inkişafı, siyasi modernləşmənin
vüsəti, demokratik inkişaf sahəsində əldə
edilən uğurlar Konstitusiyada bir sıra müddəaların
daha da təkmilləşdirilməsini tarixi zərurətə
çevirmişdi.
Müasir dövrdə
istənilən ölkənin, o cümlədən yenicə
müstəqillik əldə edən dövlətlərin
mövcudluğunu hüququn tənzimləyici fəaliyyəti
olmadan təsəvvür etmək qeyri-mümkündür. Hazırkı
dövrdə bu cür tənzimləmə onun əsas
formalarından biri kimi Konstitusiya, o cümlədən
qanunların potensialından tam şəkildə istifadə
etməyi tələb edir və bu da onunla izah olunur ki, hər
bir dövlətin sabit fəaliyyəti Əsas Qanunun müdafiəsini
həyata keçirən konstitusiya nəzarəti olmadan
mümkün deyildir.
Bununla əlaqədar
olaraq 1998-ci ildə ümummilli lider Heydər Əliyevin sərəncamı
ilə Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsi
təsis edilmişdir. Əsasən Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasının müddəalarından irəli gələn
prinsiplərin aliliyinin təmin olunmasına və cari
qanunvericilikdə mövcud ziddiyyətlərin aradan
qaldırılmasına yönəlmiş fəaliyyəti həyata
keçirən Konstitusiya Məhkəməsi öz səlahiyyətlərini
müvafiq subyektlərdən daxil olan sorğular, müraciətlər
və şikayətlər əsasında konstitusiya icraatı
qaydasında həyata keçirir.
Ümumiyyətlə,
müasir dövrdə konstitusiya nəzarəti
orqanlarının mühüm vəzifələrindən biri
də Konstitusiyanın mütəmadi olaraq inkişaf etdirilməsi,
ona dinamizm qazandırılmasıdır. Bu yanaşma isə
ilk növbədə, belə bir zərurətdən irəli
gəlir ki, dövlətin Əsas Qanunu bir tərəfdən
siyasi sabitliyin təminatçısı kimi qəbul edilir, digər
tərəfdən isə o, cəmiyyətin konkret hədəflərə
yönəlmiş inkişaf istiqamətlərini müəyyənləşdirir.
Bu mənada Konstitusiyanın aliliyinin təmin olunması ictimai
münasibətlərdə sabitliyin mühüm amili kimi
çıxış edir. Bütövlükdə konstitusiya
hüququnun inkişafına xidmət edən bu vəzifənin
icra olunmasında Konstitusiya Məhkəməsinin üzərinə
mühüm hüquqi vəzifələr düşür. Hesab
edirik ki, Konstitusiya normalarının şərhinə Avropa
İnsan Hüquqları Məhkəməsinin təcrübəsində
fəal tətbiq olunan şərhin təkamül prinsipindən
yanaşılmalıdır. Məhz belə yanaşma əsasında
Konstitusiya normaların statik məcmusu olmaqdan
çıxır, konstitusion dəyər və prinsiplər
zamanın tələbləri çərçivəsində
şərh edilir, eləcə də onların müasir
demokratik cəmiyyətlərdə hakim olan anlayışlar
baxımından daim inkişaf etdirilməsi təmin olunur. Bununla
da Konstitusiya ictimai inkişafın ortaya çıxan yeni tələbatlarının
nizama salınmasında canlı vasitə rolunu oynayır. Bu isə
öz növbəsində ona cəmiyyətdəki yeniliklərə
adekvat təsir imkanı verən xüsusi dinamizm
qazandırır. Belə olan təqdirdə Konstitusiyanın məzmunu
daim yeniləşdirilir, bütövlükdə isə
konstitusiya hüququ müasir cəmiyyətin sosial, siyasi, mənəvi
və texnoloji təkamülü baxımından mütərəqqi
inkişaf edir.
Konstitusiya Məhkəməsi
özünün əsas səlahiyyətlərindən olan,
normativ-hüquqi aktların Konstitusiyaya uyğunluğunu
yoxlamaq səlahiyyəti vasitəsilə, ilk növbədə,
Konstitusiyanın aliliyini təmin etmiş olur. Konstitusiya Məhkəməsi
yoxlanılan normanın və ya onun hər hansı bir hissəsinin
Konstitusiyaya, yaxud özündən üstün hüquqi
qüvvəyə malik akta uyğun olmadığını
müəyyənləşdirdikdə onu qüvvədən
düşmüş elan edir. Bununla da həmin
normativ-hüquqi aktın müvafiq müddəası öz
hüquqi qüvvəsini itirir və Azərbaycan
Respublikasının ərazisində tətbiq edilə bilməz.
Buradakı mühüm məqam ondan ibarətdir ki, qeyd
etdiyimiz kimi, yoxlanılan norma Konstitusiya Məhkəməsi tərəfindən
məqsədəmüvafiqlik nöqteyi-nəzərindən
deyil, Konstitusiyanın fəlsəfəsinə və prinsiplərinə
uyğunluğu baxımından qiymətləndirilir. Beləliklə,
Konstitusiya Məhkəməsi yoxlanılan normativ hüquqi
aktı bütövlükdə və ya onun ayrı-ayrı
hissəsini qüvvədən salmaqla Konstitusiya ilə
uyğunsuzluq təşkil edən həmin normaları
qanunvericilik sistemindən kənarlaşdırmış olur. Bununla
da bir çox nəzəriyyəçilərin haqlı olaraq
qeyd etdiyi kimi, Konstitusiya Məhkəməsi "mənfi
qanunverici" funksiyasını həyata keçirir.
Lakin Konstitusiya Məhkəməsi
yoxlanılan aktların Konstitusiyaya uyğunluğu məsələsini
həyata keçirməklə öz fəaliyyətini
bitmiş hesab etmir. Çünki "Konstitusiyaya
uyğunlaşdırma" fəaliyyəti daha geniş şəkildə
qəbul edilməli, zərurət yarandıqda Konstitusiya Məhkəməsi
tərəfindən dövlət hakimiyyət orqanları
müvafiq olaraq əlavə tədbirlər görməyə
sövq edilməlidir. Konstitusiya Məhkəməsinin fəaliyyətini
diqqətlə izləyən zaman aydın şəkildə
müşahidə olunur ki, bu məhkəmə öz qərarları
ilə yeri gəldikcə sonradan görülməsi zəruri
olan tədbirləri əhatə edən müəyyən
proseduralara müraciət edir. Konstitusiya normalarının daha
dolğun təmin edilməsi üçün səlahiyyətli
dövlət orqanlarına qanunvericilik tənzimləmələrinin
həyata keçirilməsinin zəruriliyinə dair
ünvanlanmış tövsiyələr buna misal göstərilə
bilər. Bununla da hakimiyyətlər bölgüsü prinsipinə
ciddi riayət edilməklə bəzən normayaradıcı
orqanların hüquqyaratma səlahiyyətləri müəyyən
hədlər çərçivəsinə salınır, bəzən
də gələcək norma
yaradıcılığının konturları müəyyənləşdirilməklə
səlahiyyətli orqanlar konkret hüquqyaratma fəaliyyətinə
dəvət edilir. Proseduraların işlək mexanizminin
olması və lazımi səmərəni verməsi isə
sözsüz ki, dövlət hakimiyyəti orqanlarının
digər qollarının fəal dəstəyindən əhəmiyyətli
dərəcədə asılıdır. Həmçinin qeyd
etmək istərdik ki, Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiya Məhkəməsi dövlət hakimiyyətinin
institutları arasında bilavasitə birləşdirici
funksiyanı həyata keçirir, çünki o, ölkəmizin
Əsas Qanunundan irəli gələn prinsiplərin aliliyinin
qorunmasının təminatçısı kimi
çıxış edir.
Konstitusiya Məhkəməsinin
mühüm səlahiyyətlərindən olan
Konstitusiyanın və qanunların şərh edilməsinin məqsədi
normanın məzmununu aydınlaşdırmaqla onun real
konstitusiya-hüquqi predmetini hüquq tətbiqedicilərin nəzərinə
çatdırmaqdan ibarətdir. Bu zaman Konstitusiya Məhkəməsinin
verdiyi rəsmi şərhlə hüquq normasının hər
hansı digər Konstitusiyaya uyğun olmayan şəkildə
tətbiqini mümkünsüz edir, onun icraatı
qaydasını dəqiqləşdirir, müvafiq formada tətbiqi
təcrübəsini istisna edir. Verilən rəsmi şərh
vasitəsilə hüquq norması, eyni zamanda, müasir dəyərlər
baxımından dolğunlaşdırılaraq təkmil
formanı qəbul edir. Bu isə geniş mənada hüququn tətbiqi
təcrübəsinin konstitusiya hüququna müvafiq
inkişaf etdirilməsi məqsədinə xidmət edir.
Ümumiyyətlə,
bütün ölkələrdə konstitusiya nəzarəti
konstitusiya müddəalarının aliliyini təmin edən
vasitə olmaqla demokratik dövlətin mühüm atributu kimi
qiymətləndirilir. Geniş mənada konstitusiya nəzarətinin
əsas təyinatı dövlət orqanlarının
Konstitusiyanın tələblərinə zidd hüquqi
aktlarının qanunvericilik sistemindən
çıxarılmasından və ya onların real
konstitusiya-hüquqi məzmununun
aydınlaşdırılmasından ibarətdir.
2002-ci il avqustun 24-də
keçirilmiş referendum nəticəsində Konstitusiyaya
edilmiş əlavə və dəyişikliklər
mühüm əhəmiyyətə malik olmuş və məhkəmənin
fəaliyyətinin keyfiyyətcə yeni mərhələyə
qədəm qoymasına imkan vermişdir. Bu gün Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsi geniş səlahiyyətlər
dairəsinə malik müasir konstitusiya nəzarəti
orqanıdır. Qeyd olunan nəzarətin yurisdiksiyasına
normativ-hüquqi aktların geniş spektri daxildir. Bu isə
bütün qanunvericilik sisteminə konstitusiya nəzarətini
həyata keçirmək, Konstitusiya və qanun
normalarının təfsiri vasitəsilə hüququn
inkişafı və tətbiqi təcrübəsinin istiqamətləndirilməsi
kimi əhəmiyyətli səlahiyyətlər deməkdir. 2002-ci
il konstitusiya islahatlarından sonra ayrı-ayrı şəxslərə,
məhkəmələrə və Ombudsmana da Konstitusiya Məhkəməsinə
birbaşa müraciət etmək hüququ verilmişdir. Bu dəyişikliklərdən
sonra 2004-cü il yanvarın 8-də "Konstitusiya Məhkəməsi
haqqında" qanun qüvvəyə minmiş və beləliklə
də yeni subyektlər tərəfindən Konstitusiya Məhkəməsinə
sorğu, müraciət və şikayətlərin verilməsi,
onlara baxılması mexanizmləri müəyyənləşdirilmişdir.
Şübhəsiz ki, bütün bunlar, ilk növbədə,
Konstitusiya Məhkəməsinin timsalında hüquqların
müdafiəsi üçün əhəmiyyətli bir vasitənin
əldə edilməsi deməkdir. Xüsusilə də
konstitusiya şikayətinin verilməsinin mümkün
olduğu məsələlərin dairəsi daha geniş
müəyyən edilmişdir. Belə ki, bu institutun mövcud
olduğu ölkələrin əksəriyyətində
şikayətin predmeti yalnız iş üzrə tətbiq
edilən və ya edilməli olan qanunun Konstitusiyaya
uyğunluğu məsələsi ola bilər. Halbuki ölkəmiz
daha mütərəqqi təcrübəni qəbul edərək
konstitusiya şikayətinin predmetinə normativ hüquqi
aktlarla yanaşı, məhkəmə və bələdiyyə
aktlarının Konstitusiyaya və qanunlara uyğunluğunun
yoxlanılmasını da daxil etmişdir. Qeyd etmək
lazımdır ki, "Konstitusiya Məhkəməsi
haqqında" qanun Konstitusiyanın aliliyinin təmin edilməsini
və hər kəsin hüquq və azadlıqlarının
müdafiəsini Konstitusiya Məhkəməsinin əsas məqsədləri
kimi təsbit etmişdir. Konstitusiya Məhkəməsi bu məqsədləri
həyata keçirərkən dövlət hakimiyyətinin
digər qolları ilə qarşılıqlı fəaliyyət
göstərir, qəbul etdiyi qərarlarla milli hüquq sisteminə
öz töhfəsini verir. Konstitusiya Məhkəməsi əsasən
müvafiq qanunvericiliyin ona verdiyi səlahiyyətlər çərçivəsində
fəaliyyət göstərir. Həm də qeyd
olunmalıdır ki, məhkəmənin belə fəaliyyəti
həm demokratik mahiyyəti, həm də mövcud sistemə
müvafiqliyi baxımından milli hüququn
inkişafının ümumi qanunauyğunluğundan və
inkişaf istiqamətlərindən kənara
çıxmır, konstitusiya ədalət mühakiməsi
vasitəsilə hüquq elminin və pozitiv hüququn bazasında
yeni hüquq prinsipləri yaranır. Fikrimizcə, məhz bu
prinsipdən çıxış edən qanunverici Konstitusiya
Məhkəməsinin qərarlarını normativ xarakterli
aktlara aid etmişdir.
On bir ilin təcrübəsi
göstərir ki, Konstitusiya Məhkəməsinə
verilmiş geniş səlahiyyətlər özünü
doğrultmuş və məhz dövrün tələblərindən
irəli gəlmişdir. Məhkəmənin dövlət və
hüquq sistemimizdə yeni təsisat olmasına və cəmiyyətdə
konstitusiya məsələləri ilə bağlı məhkəməyə
müraciət vərdişinin olmamasına baxmayaraq,
Konstitusiya Məhkəməsi fəaliyyətinin ilk dövrlərindən
fəal işə başlamış, müvafiq subyektlərin
müraciətləri əsasında bəzi konstitusiya
normalarını rəsmi şərh etmiş, mülkiyyət
hüququnun, cinayət və cinayət-prosessual hüququnun, əmək
və sosial təminat hüququnun bir sıra institutları ilə
bağlı zəruri qərarlar qəbul etmiş, insan
hüquq və azadlıqlarının səmərəli təmin
olunması ilə əlaqədar konkret məsələlər
üzrə hüquqi mövqelərini ortaya qoymuşdur. Ötən
dövrün təcrübəsi, göstərdi ki, vətəndaşlar
konstitusiya şikayəti institutundan səmərəli
müdafiə vasitəsi kimi olduqca fəal istifadə edirlər.
Bu fakt Konstitusiya Məhkəməsinin işində də
özünü açıq büruzə verir. Belə ki, vətəndaşlara
Konstitusiya Məhkəməsinə birbaşa müraciət
etmək hüququ verildikdən sonra məhkəməyə bu
günədək ümumilikdə 12000-ə yaxın ərizə
və şikayət daxil olmuşdur. Qəbul edilmiş ərizə
və şikayətlərin 5000-ə qədəri məhkəmə
aktlarından verilmişdir. Şikayətlər əsasən
mülki, mənzil, ailə, vergi, əmək və s.
münasibətlərdən irəli gələn mübahisələrlə
əlaqədardır. Mübahisələrin əksəriyyəti
mülkiyyət hüququnun həyata keçirilməsinə
aiddir. Konstitusiya Məhkəməsi bu səlahiyyətindən
səmərəli istifadə edərək öz fəaliyyətində
xarici təcrübəni nəzərə almaqla fərdi
şikayətlər institutunu daim inkişaf etdirir, həmçinin
Avropa hüququnu presedent kimi tətbiq edir.
Konstitusiya Məhkəməsi
11 illik fəaliyyəti dövründə beynəlxalq əməkdaşlığa
da xüsusi əhəmiyyət vermişdir. İlk növbədə,
Konstitusiya Məhkəməsi 2000-ci ildən etibarən Avropa
konstitusiya nəzarəti orqanlarını birləşdirən
Avropa Konstitusiya Məhkəmələri Konfransı Təşkilatının
tamhüquqlu üzvüdür. Eyni zamanda, milli Konstitusiya Məhkəməsi
Avropa Şurası Venesiya Komissiyası, Almaniya Texniki Əməkdaşlıq
Təşkilatı, ATƏT, Amerika Hüquqşünaslar
Assosiasiyası, Qırmızı Xaç Komitəsi, Çin
Hüquq Assosiasiyası və bir sıra beynəlxalq hökumət
və qeyri-hökumət təşkilatları ilə sıx əməkdaşlıq
edir. Həmçinin Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiya Məhkəməsi Avropa Şurası Venesiya
Komissiyası çərçivəsində konstitusiya məhkəmələrinin
təcrübəsini əks etdirən xüsusi "Venesiya
Forumu" adlanan şəbəkənin üzvüdür.
Ümumiyyətlə,
Konstitusiya Məhkəməsi Türkiyə, Rusiya, Almaniya,
Avstriya, İtaliya, Bolqarıstan, Moldova, Ukrayna, Çin,
İsrail, Koreya Respublikası, Cənubi Afrika Respublikası və
bir çox digər Avropa, Asiya və Afrika ölkələrinin
yüksək məhkəmə hakimiyyəti orqanları ilə
ikitərəfli əməkdaşlıq həyata keçirir.
Azərbaycan Konstitusiya Məhkəməsi Türkiyə Anayasa
Məhkəməsi və Belarus Konstitusiya Məhkəməsi
ilə qarşılıqlı əməkdaşlıq
haqqında memorandum imzalamışdır. Bütün bunlar isə
öz növbəsində Konstitusiya Məhkəməsinin təcrübəsini
zənginləşdirməklə və onun qəbul etdiyi qərarlarda
müasir hüquqi meyillərin tətbiqinə zəmin
yaratmaqla həm praktiki, həm də nəzəri sahələrdə
təcrübə mübadiləsinə geniş imkanlar
açır.
Həyata keçirilən
beynəlxalq əməkdaşlıq qarşılıqlı
faydalı məzmun daşıyır, dünyada gedən
sürətli inkişaf və inteqrasiya prosesləri bu əlaqələrin
daha da genişləndirilməsini zəruri edir.
Ümumiyyətlə, Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsi İnsan
Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsi ilə əlaqələrə
xüsusi diqqət yetirir və öz təcrübəsində
həm İnsan Hüquqları və Əsas Azadlıqları
Konvensiyasının müddəalarına, həm də
İnsan Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsinin
presedent hüququna istinadlar geniş yer tutur. Azərbaycan
Respublikası Konstitusiya Məhkəməsi qərarlarını
qəbul edərkən oxşar işlərdə İnsan
Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsinin qərarları
ilə ziddiyyətlərdən yayınmaq üçün
bütün mümkün tədbirləri həyata
keçirir. Bununla əlaqədar olaraq Konstitusiya Məhkəməsinin
Aparatı mütəmadi olaraq İnsan Hüquqları üzrə
Avropa Məhkəməsinin təcrübəsini izləyir və
təhlil edir.
Konstitusiya Məhkəməsi
öz fəaliyyətində insan hüquqlarına dair digər
beynəlxalq hüquqi sənədlərin müddəalarına
da əsaslanır. Bu məhkəməyə icraatında olan
işlərə baxarkən dünya birliyi tərəfindən
qəbul edilmiş demokratik norma və standartlara riayət etmək
imkanı yaradır.
Konstitusiya Məhkəməsi
mövcud normativ hüquqi aktlara əsaslanan fəaliyyəti və
qəbul etdiyi qərarları ilə insan və vətəndaşın
hüquq və azadlıqlarının müdafiəsində
qanunvericilik və məhkəmə təcrübəsinin
birliyini mühafizə edir. Bu cür ikiistiqamətli funksiya onu
göstərir ki, konstitusiyanın aliliyinin təmin olunması
hüquq və azadlıqların müdafiəsi ilə
ayrılmaz və əlaqəlidir.
Azərbaycan Respublikasında
demokratik hüquqi dövlətin möhkəmləndirilməsi,
insan və vətəndaş hüquq və
azadlıqlarının müdafiəsi Konstitusiya Məhkəməsinin
fəaliyyətinin əsas istiqamətidir. Bunlar məhkəmənin
fəaliyyət predmetinə daxil olan normativ hüquqi
aktların Konstitusiyaya və özündən yüksəkdə
duran digər normativ hüquqi aktlara uyğunluğunun müəyyənləşdirilməsinin
əsas meyarlarıdır.
Konstitusiya nəzarəti
vasitəsilə qanunvericilik sistemində olan kolliziyalar aradan
qaldırılır, hüququn tətbiqi praktikasında ahəngdar,
məntiqi inkişaf təmin olunur, sosial-siyasi subyektlər
arasındakı münaqişələrin qarşısı
alınır, siyasi sistemin əsas subyektlərinin
davranışı üzərində konstitusiya nəzarəti
həyata keçirilir.
Ümumiyyətlə,
Konstitusiya Məhkəməsinin fəaliyyətinin əhəmiyyətini
qiymətləndirmək çox çətindir,
çünki hər bir dövlətin hüquq sisteminin
inkişaf istiqamətləri konstitusion yurisdiksiya aktlarında
müəyyən olunmuş hüquqi mövqelərdən
asılıdır. Konstitusiya hüquqlarının müdafiəsinin
mühüm forması kimi konstitusiya nəzarəti demək
olar ki, dünyanın yüzdən çox ölkəsində
mövcuddur.
Bu gün Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə ölkəmizdə bütün sahələrdə
aparılan islahatlarla yanaşı, həm də
demokratik-hüquqi islahatların keyfiyyətcə yeni mərhələsi
yaşanır. Əldə edilmiş milli həmrəyliyin
qorunması və möhkəmləndirilməsi, dövlət
həyatının bütün sahələrinin
inkişafının təmin edilməsi, demokratik nailiyyətlərə
yönəlmiş ardıcıl addımlar Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin siyasətinin prioritetlərini təşkil
edir. Əminik ki, Konstitusiya Məhkəməsi də öz səlahiyyətləri
çərçivəsində ölkəmizdə
demokratiyanın və hüququn inkişafına bundan sonra da
layiqli töhfələrini verməkdə davam edəcəkdir.
Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyev Konstitusiya Məhkəməsinin 10 illik
yubileyi münasibətilə ünvanladığı təbrik
məktubunda qeyd etmişdir: "Konstitusiya Məhkəməsi
insan hüquqlarına dair müasir ideyaların, xüsusilə
də İnsan Hüquqları üzrə Avropa
Konvensiyasında təsbit olunmuş prinsiplərin milli
hüquqa tətbiqində, ölkəmizin Avropa hüquq məkanına
inteqrasiyasında əhəmiyyətli rol oynayır, qəbul
etdiyi qərarlarla hüquq sisteminin inkişafına və
hüquq mədəniyyətinin artırılmasına təsir
göstərir, bütövlükdə dövlətin
hüquqi əsaslarının gücləndirilməsində fəal
iştirak edir".
Sözsüz ki,
Konstitusiya Məhkəməsi bundan sonra da ölkəmizdə
demokratik və hüquqi dövlət quruculuğu, vətəndaş
cəmiyyətinin daha da inkişaf etdirilməsi, insan, vətəndaş
hüquq və azadlıqlarının daha səmərəli təmin
olunmasına, milli qanunvericiliyimizin müasir dünya hüquq
sisteminə inteqrasiyasına öz layiqli töhfəsini verəcəkdir.
Fərhad ABDULLAYEV,
Azərbaycan Respublikası
Konstitusiya Məhkəməsinin sədri
Azərbaycan.- 2009.- 14 iyul.- S. 5.