Ötən ilin dövlət büdcəsində nəzərdə
tutulmuş bütün sosial-iqtisadi proqramlar icra olunmuşdur
Ölkəmizdə ümummilli lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi ilə başlamış demokratik dəyərlərə əsaslanan dövlət quruculuğu, aparılan genişmiqyaslı islahatlar nəticəsində siyasi və iqtisadi sabitlik təmin edilmişdir. Möhkəm təməl üzərində qurulmuş iqtisadiyyat sonrakı illərdə Prezident İlham Əliyev təprəfindən uğurla inkişaf etdirilmiş, şaxələndirilmiş və nəticədə ölkəmizi regionda lider dövlətə çevirmişdir.
Yaradılan hüquqi baza, aparılan islahatlar, respublikanın hərtərəfli inkişafı üçün görülən tədbirlər iqtisadiyyatın inkişaf dinamikasının yüksələn xətt üzrə artmasına təkan vermişdir.
Ötən ilin sosial-iqtisadi yekunları əvvəlki illərdən daha yüksək olmuş və bir daha sübut etmişdir ki, Azərbaycan dövlətinin həyata keçirdiyi iqtisadi siyasət ölkəmizin milli maraqlarına, iqtisadi təhlükəsizliyinə və əhalinin sosial rifahının yüksəldilməsinə xidmət edir. Aparılan təhlillər deməyə əsas verir ki, ölkəmiz 2008-ci ildə düzgün maliyyə-kredit siyasəti həyata keçirmişdir. Əgər belə olmasaydı, qlobal maliyyə və iqtisadi böhran şəraitində Azərbaycanın maliyyə imkanlarının artması, iqtisadiyyatın inkişafı baş verməzdi.
2008-ci ildə ölkəmizdə əldə edilən iqtisadi artım son illərdə uğurla həyata keçirilən siyasətin məntiqi nəticəsidir. Ötən il ölkəmizin maliyyə sistemi əhəmiyyətli dərəcədə möhkəmlənərək inkişaf tempini saxlamışdır. Əhalinin aztəminatlı təbəqəsinin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi, ərzaq təhlükəsizliyinin təmin olunması, irimiqyaslı infrastruktur layihələrinin həyata keçirilməsi, investisiya, o cümlədən sosial sektor üzrə proqramların dəstəklənməsi, qeyri-neft sektorunun inkişafı hökumətin diqqət yetirdiyi prioritet istiqamətlərdir.
2008-ci ildə ümumi daxili məhsul əvvəlki illə müqayisədə 10,8 faiz artmış, onun adambaşına düşən həcmi isə 9,5 faiz olmuşdur. İqtisadiyyatın və sosial sahənin inkişafına bütün maliyyə mənbələri hesabına 9 milyard 81 milyon manat, başqa sözlə, əvvəlki ildəkindən 34,3 faiz çox əsas kapitala investisiya yönəldilmişdir ki, bunun da 75,5 faizini daxili investisiyalar təşkil edir.
Qlobal maliyyə və iqtisadi böhran əksər ölkələrdə makroiqtisadi göstəriciləri pisləşdirib, ümumi daxili məhsulu və xarici ticarət dövriyyəsini azaldıb, işsizlik kimi ciddi sosial bəla yaradıb. Aparılan uğurlu neft strategiyası ölkəmizdə əhəmiyyətli strateji valyuta ehtiyatlarının yaradılmasına səbəb olmuşdur. Xarici maliyyə bazarından aslılığın minimuma endirilməsi, manatın dayanıqlığının təmin edilməsi nəticəsində maliyyə böhranı digər ölkələrlə müqayisədə Azərbaycan iqtisadiyyatına əhəmiyyətli dərəcədə təsir göstərməmişdir. Hələ əvvəlcədən beynəlxalq maliyyə təşkilatları, həm də tanınmış reytinq agentlikləri və onların ekspertləri ölkəmizin iqtisadiyyatının dayanıqlı olacağını bildirmişdilər. Dünya Bankı tərtib etdiyi iqtisadi memorandumunda Azərbaycanın başqa ölkələrlə müqayisədə qlobal böhranın güclü təsirinə məruz qalmayacağını və maliyyə sektorunun böhrandan qaça biləcəyini göstərmişdir. "Fitch Ratings" agentliyi Avropanın 21 ölkəsindən 19-da ümumi daxili məhsulun azalacağını, birində isə dəyişməyəcəyini proqnozlaşdırmış, yalnız Azərbaycanda iqtisadi artım olacağını bildirmişdi.
Tanınmış reytinq agentliklərinin ölkəmizlə bağlı proqnozları özünü doğrultmuşdur. Dünyanı maliyyə və iqtisadi böhran cənginə aldığı bir dövrdə ölkəmizdə sosial-iqtisadi siyasət uğurla davam etdirilmiş, investisiya mühiti daha da yaxşılaşdırılmışdır. Sahibkarlığa dəstək artmış, əhalinin aztəminatlı təbəqəsinin sosial müdafiəsi güclənmiş, irimiqyaslı infrastruktur layihələri həyata keçirilmişdir.
Ötən
il əhalinin rifahını müəyyənləşdirən
göstəricilərdə də artım dinamikası
olmuşdur. Əhalinin nominal pul gəlirləri əvvəlki
illə müqayisədə 37,8 faiz artaraq inflyasiyanı 17 faiz
üstələmişdir. Ölkə iqtisadiyyatında
çalışan işçilərin orta aylıq əməkhaqqı
268 manat təşkil etmişdir. Bu, 2007-ci illə müqayisədə 24,2 faiz çoxdur.
Mayın 29-da Milli Məclisdə
2008-ci ilin dövlət büdcəsinin icrasının
müzakirəsi zamanı bildirilmişdir ki, hesabat ilində
iqtisadiyyatda müşahidə olunan dinamik artım
özünü dövlət və icmal büdcəsinin
göstəricilərində də aydın şəkildə
büruzə verir. 2008-ci ilin icmal büdcəsinin gəlirləri
19 milyard 520 milyon manat, xərcləri 12 milyard 464 milyon manat
icra edilmişdir ki, bu da 2007-ci illə müqayisədə gəlirlər
üzrə 2,4 dəfə və ya 11,5 milyard manat, xərclər
üzrə 97,6 faiz çoxdur.
Əvvəlki illərdə
olduğu kimi, ötən il də Dövlət Neft Fondu ən
iri vergi ödəyicilərindən olmuş, dövlət
büdcəsinə 3 milyard 800 milyon manat vəsait yönəltmişdir.
Uğurlu neft strategiyası və ondan gələn gəlirlərin
qeyri-neft sektoruna və sahibkarlığın inkişafına
yönəldilməsi ölkəmizin neft amilindən
asılılığını xeyli dərəcədə
azaltmış, özəl sektorun inkişafına
güclü təkan vermişdir. Bunun nəticəsində
qeyri-neft sektorunda məhsul istehsalı ötən 5 ildə 7,8
dəfə artmışdır. Regionların sosial-iqtisadi
inkişafı dövlət proqramının (2004-2008-ci illər)
icrası nəticəsində bölgələrdə
dayanıqlı inkişaf təmin edilmiş, 27,5 mindən
çox yeni müəssisə yaradılmışdır ki,
bunun da 40 faizə qədəri regionlarda fəaliyyət
göstərir. Yeni müəssisələrin 88 faizdən
çoxu özəldir. Yeni istehsal müəssisələrinin
yaradılması ilbəil dövlət büdcəsinə gəlirlərin
artması ilə yanaşı, işsizliyin aradan
qaldırılmasına güclü təkan vermiş, ötən
5 il ərzində 766 mindən çox iş yeri
açılmışdır ki, bunun da 547,5 mini daimi iş
yeridir.
Əvvəlki illərdə
olduğu kimi, ötən il də dövlət büdcəsi
sosialyönümlü olmuşdur. Əhalinin sosial
rifahının yaxşılaşdırılması məqsədilə
dövlət büdcəsindən maliyyələşən təşkilatların
işçilərinin əmək haqlarının, pensiya və
müavinətlərin artması üçün ölkə
başçısı bir sıra sərəncamlar
imzalamışdır. Bu sərəncamlarla elm, təhsil, səhiyyə,
sosial təminat, mədəniyyət müəssisələrində,
habelə dövlət büdcəsindən maliyyələşən
digər təşkilatlarda çalışanların
aylıq əməkhaqqı orta hesabla 50 faiz
artmışdır. Aspirantlara, ali, orta ixtisas peşə məktəbləri
və liseylərin tələbələrinə və
şagirdlərinə verilən təqaüdlərin aylıq
məbləği orta hesabla əvvəlki illə müqayisədə
40 faiz çox olmuşdur. Hərbi qulluqçuların
aylıq əmək haqları 80 faiz, müddətli hərbi
qulluqçuların əmək haqları isə 2 dəfə
artmışdır. Minimum aylıq əməkhaqqının, əmək
pensiyalarının baza hissəsinin məbləği 50 faiz
artırılmışdır.
Ötən il məcburi
köçkünlərin sosial şəraitinin
yaxşılaşdırılması istiqamətində
mühüm işlər görülmüşdür. İl ərzində
məcburi köçkünlərin yeni, sosial infrastrukturlara
malik qəsəbələrə köçürülməsi
məqsədilə 145 milyon manat vəsait sərf
olunmuşdur. Onlara verilən aylıq müavinətlərin məbləği
50 faiz artmışdır.
Qeyd etmək lazımdır ki,
ötən ilin dövlət büdcəsinin icrasında nəzərdə
tutulan bütün sosial-iqtisadi proqramlar uğurla icra
olunmuşdur. Dünyada baş verən böhrana baxmayaraq,
ölkəmizdə görülən qabaqlayıcı tədbirlər
müsbət nəticə vermiş və ötən il
iqtisadiyyatda artım tempi qorunub saxlanmışdır.
Raqif Şirinov
Azərbaycan.-2009.-7 iyun.-S.2.