Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
həllində tutduğu mövqe beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən dəstəklənir
Prezident İlham Əliyevin yürütdüyü xarici siyasətin prioritet istiqamətini Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin Azərbaycanın milli mənafelərinə və beynəlxalq hüquq normalarına uyğun həll edilməsi təşkil edir. Ölkə başçısı bütün xarici səfərlərdə, keçirdiyi görüşlərdə bu problemi ön plana çəkir, Azərbaycanın haqlı mövqeyini dünya ictimaiyyətinin nəzərinə çatdırır. Rəsmi Bakının münaqişə ilə bağlı mövqeyinin getdikcə güclənməsi ölkəmizin iqtisadi cəhətdən qüdrətlənməsi və diplomatik sahədə əldə etdiyi nailiyyətlərdə də özünü göstərir.
Ermənistanın əsassız ərazi iddiaları - BMT və ATƏT-in nizamnamələrinə, Nelsinki Yekun Aktına və bütün beynəlxalq hüquq normaları ilə ziddiyyət təşkil edir. Beynəlxalq hüququn ən əsas və bu münaqişəyə tətbiq edilə biləcək rrinsiri dövlətlərin dinc yanaşı yaşaması rrinsiridir. Bu norma istisnasız olaraq iki qonşu dövlətin hər hansı mübahisəli məsələni dinc vasitələrlə, zora əl atmadan həllini tələb edir. Bu rrinsir "dövlətlər arasındakı mübahisələri həll etmək üçün bir vasitə olmaq etibarilə müharibə yolundan qarşılıqlı surətdə imtina etməyi, beynəlxalq mübahisələrin yalnız dinc yolla həll edilməsini, dövlətlər arasında hüquq bərabərliyinə, suverenliyə, ərazi bütövlüyünə ciddi hörmət edilməsini, tam bərabərlik və qarşılıqlı fayda əsasında əməkdaşlığın inkişaf etdirilməsini nəzərdə tutur". Ermənistan tərəfi işğalçılıq siyasətindən əl çəkməyərək bu rrinsiri kobud surətdə rozur.
Beynəlxalq hüququn digər normaları, eləcə də dövlətlərin ərazi bütövlüyü və toxunulmazlığı rrinsiri də Ermənistan tərəfindən kobud şəkildə rozulub. Bu rrinsir beynəlxalq münasibətlərdə iştirak edən dövlətlərin hər birinin ərazi bütövlüyünə qarşılıqlı olaraq hörmət etməsini, buna uyğun olaraq onların hər hansı iştirakçı dövlətin ərazi bütövlüyünə, siyasi istiqlaliyyətinə və ya birliyinə qarşı heç bir hərəkət etməməsini nəzərdə tutur. Ərazi bütövlüyü rozulan və təcavüzə məruz qalan dövlətin isə təcavüzkarlıq əməlindən fərdi və ya kollektiv özünümüdafiə hüququ vardır.
Ermənistan
tərəfinin təcavüzkar siyasət nəticəsində
bir milyondan artıq soydaşımızın hüquqları
rozulmuşdur. Bu hal beynəlxalq hüququn əsas insan
hüquqlarına hörmət edilməsi rrinsirinin rozulması
ilə nəticələnmişdir. Bu rrinsir beynəlxalq
hüquqi təcrübədə özünün ilk rəsmi
ifadəsini BMT Nizamnaməsində və Beynəlxalq İnsan
Hüquqları Bəyannaməsində tarmışdır. Bəyannamədə insan
hüquqlarının və azadlıqlarının
bütün bəşəriyyət üçün əhəmiyyəti
təsdiq edilir, insan hüquqlarına və əsas
azadlıqlarına bütün dövlətlərin
istisnasız olaraq əməl etməsi əsas şərt kimi
qoyulur. Bəyannamədə qeyd edilir ki, dövlətlər və
xalqlar arasında sülhün, ədalətin və
qarşılıqlı anlaşmanın mühüm amili insan
hüquqları və əsas azadlıqlarıdır ki,
dövlətlər bunu yerinə yetirməyə borcludurlar.
Son 5 il yarım müddətində
Prezident İlham Əliyevin bu problemlə bağlı
apardığı danışıqlar, göstərdiyi qətiyyətli
mövqe, verdiyi bəyanatlar münaqişənin sülh yolu
ilə həll edilməsi istiqamətində rəsmi
Bakının psixoloji-siyasi üstünlüyünü təmin
etmişdir. Azərbaycanın ildən-ilə artan iqtisadi
qüdrəti, qlobal layihələrin həyata keçirilməsində
əsas tərəf kimi beynəlxalq iqtisadi-siyasi proseslərdə
aparıcı qüvvəyə çevrilməsi də problemin
həlli ilə bağlı danışıqlarda ölkəmizin
mövqelərinin güclənməsi ilə müşayiət
olunur. Azərbaycanın hərbi büdcəsinin artması
fonunda danışıqlar prosesi də keyfiyyətcə yeni mərhələyə
qədəm qoyur. Qeyd edək ki, 2009-cu ildə Azərbaycanda
ordu quruculuğuna 2 milyard dollar vəsait xərclənməsi
də nəzərdə tutulub ki, bu rəqəm Ermənistanın
illik büdcəsinə bərabərdir.
Prezident İlham Əliyev qətiyyətlə
bəyan edir ki, Dağlıq Qarabağ problemi yalnız Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü və suverenliyi çərçivəsində
öz həllini tapacaq. Dövlət başçısı
ölkəmizin ərazi itkisi ilə
barışmayacağını hər zaman bildirir və
münaqişənin həll edilməsində məhz beynəlxalq
hüquq normalarına istinad edir. Prezident İlham Əliyev
bildirmişdir: "Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsi bizim xarici siyasətimizin əsas
istiqamətidir. Əfsuslar olsun ki, bütün səylərə
baxmayaraq, biz məsələnin həllinə nail ola bilməmişik.
Bunun tək səbəbi var - Ermənistanın qeyri-konstruktiv
mövqeyi və danışıqlar prosesini süni şəkildə
uzatmaq taktikası. Artıq heç kim üçün sirr
deyildir ki, bu taktika Ermənistan tərəfindən istifadə
olunur. Ancaq bu taktikanın axırı yoxdur. Məsələ
ancaq beynəlxalq hüquq normaları əsasında öz həllini
tapmalıdır. Azərbaycan öz prinsipial, ədalətli və
beynəlxalq hüquq normalarına əsaslanmış
mövqedən əl çəkməyəcəkdir. Biz geri
bir addım atmayacağıq. Çünki dünya birliyi
bizim mövqeyimizi dəstəkləyir, mötəbər beynəlxalq
təşkilatların qərarları bizim tərəfimizdədir.
BMT Təhlükəsizlik Şurası tərəfindən
dörd qətnamə qəbul edilmişdir. Bu qətnamələr
erməni qüvvələrinin işğal edilmiş
torpaqlardan qeyd-şərtsiz çıxarılmasını tələb
edir. Onlara məhəl qoyulmur. Digər beynləxalq təşkilatların
qərarları bizim mövqeyimizi dəstəkləyir. Biz
çalışırıq və
çalışacağıq ki, bütün beynəlxalq təşkilatlarda
öz siyasi və diplomatik fəaliyyətimizi daha da gücləndirək
və məsələnin tezliklə həll edilməsinə
nail olaq.
Bəzi hallarda Ermənistan tərəfi
xalqların öz müqəddəratnı təyinetmə
prinsiplərini ərazi bütövlüyü prinsipləri ilə
bərabər, eyni səviyyədə göstərmək istəyir.
Ancaq bu, yalnız məsələ
ilə tanış olmayan, siyasətlə məşğul
olmayan insanlar tərəfindən qəbul edilə bilər. Təsadüfi
deyil ki, dünya ictimaiyyəti bu yanaşmanı inkar edir.
1975-ci il Helsinki Yekun Aktına baxmaq, onu yaxşı oxumaq kifayətdir,
orada hər şey göstərilib. Ərazi
bütövlüyü prinsipləri əsas prinsiplərdir.
Xalqların öz müqəddəratını həlletmə,
müəyyənetmə məsələsi ərazi
bütövlüyünü pozmamalıdır, ərazi
bütövlüyü prinsipi ilə ziddiyyət təşkil
etməməlidir. Bir də ki, Ermənistan artıq müstəqil
dövlətdir və erməni xalqı öz müqəddəratını
bir dəfə təyin edibdir. Azərbaycan torpağında
ikinci erməni dövlətinin yaradılmasına Azərbaycan
dövləti və Azərbaycan xalqı heç vaxt imkan verməyəcəkdir".
E.Hacıalıyev
Azərbaycan.-2009.-7 iyun.-S.3.