Yarımçıq ailələrdə övlad tərbiyəsi
"Ailə dəyərləri
xalqımız üçün həmişə çox
doğma olub, çox əziz olub və deyə bilərəm
ki, ailə dəyərləri əslində bizim milli dəyərlərimizdir.
Azərbaycan dünyaya inteqrasiya edir, əlbəttə ki,
dünyada gedən qloballaşma prosesləri bizdən də
yan keçmir. Biz ümumbəşəri dəyərləri
bölüşürük. Ancaq bizim üçün əsas
dəyərlər Azərbaycanın milli dəyərləridir".
İlham ƏLİYEV
Bu gün qloballaşan
dünyamızda insan amili getdikcə daha mühüm əhəmiyyət
kəsb edir. Çünki sürətlə inkişaf edən
yeni dünyanın gələcəyi, taleyi həm də
böyüməkdə olan nəslin mənəvi-əxlaqi
keyfiyyətlərə necə yiyələnməsindən də
asılıdır. Dövlətin gücünü, qüdrətini,
beynəlxalq birlikdə yerini, nüfuzunu müəyyənləşdirməyə
xidmət edən hər şey - elm, təhsil, səhiyyə,
mədəniyyət, iqtisadiyyat, hərbi-siyasi potensial və s.
üstqurum rolunu oynayaraq bu bazis üzərində inkişaf
edir. Fiziki və mənəvi cəhətdən sağlam, mədəni
və intellektual səviyyəsi yüksək olan vətəndaşlara
malik ölkə isə dünyanın ən zəngin ölkəsi
hesab olunur.
Qərb cəmiyyətində yeni
nəslin tərbiyəsi problemi ictimai rəyi həmişə
düşündürür. Elə ona görə də xaricdə
dövlət proqramlarının əksəriyyətini tərbiyə
məsələləri təşkil edir. Çünki sosial əxlaq
barədə cəmiyyətdə hər zaman
nigarançılıq vardır. Bütün bunlar isə
birinci növbədə mənəviyyat məsələlərinə
gətirib çıxarır. Nə üçün? Ona
görə ki, mənəvi dəyərlərin cəmiyyətdə
lazımi mövqe qazanması, xalqın sağlam, əxlaqi dəyərlərə
istənilən səviyyədə yiyələnməsi
üçün xüsusi tarixi dövr, onilliklər tələb
olunur. Mənəvi dəyərlər həmişə sabit ənənəyə,
qayğıkeş münasibətə, ən
başlıcası isə, ictimai rəyin ehtiramına
möhtacdır. O, gözdən düşəndə qeybə
çəkilir. Mənəviyyatın qıtlığı isə
təhlükəlidir, cəmiyyəti geriyə, nizamsız
meyillərə doğru istiqamətləndirir. İnsanın mənəviyyatı
təkcə ictimai mühitin təsiri ilə
formalaşmır. Burada bir çox ilkin amillərlə
yanaşı, ailənin rolu da xüsusi
vurğulanmalıdır. Tarix də təsdiq edir ki, cəmiyyətlərin
və sivilizasiyaların çökmə dövrləri əvvəlcə
ailənin böhranı şəklində özünü
büruzə verir. Eyni zamanda, bunun əksi də göz
qabağındadır: inkişaf etmiş cəmiyyətlərdə
ailənin sağlamlığı mənəvi və milli dəyərlərin
daşıyıcısı kimi özünü göstərir
və həmin cəmiyyət tərəfindən qorunur.
Görkəmli filosof, psixoloq Erix
From yazır ki, "uşaq yaxşı ilə pisin fərqini
əqillə dərk etməzdən əvvəl hiss edir. Onun
subyektiv rəyi həmin şəxsin həyatında önəmli
olan adamların müsbət və ya mənfi reaksiyası əsasında
formalaşır." Uşağa ən yaxın olan
şübhəsiz ki, onun valideynləridir. Buna görə də
ilk dəyərləndirilən meyarlar ailədə
formalaşır. Yəni uşaqda əxlaqi dəyərlər
onların inandığı, nüfuz sahibi saydığı
adamların mühitində öz əksini tapır. Ailə mədəniyyəti
bu gün dünyada mövcud olan xalqların sayı qədər
rəngarəng, müxtəlif və özünəməxsusdur.
Başqa sözlə, hər bir xalq özünün tarixən
formalaşmış mental dəyərləri əsasında
ailənin modelini yaradır. Bu ortaq dəyərlərlə
yanaşı, hər bir ailənin özünün
yazılmamış "qanunları", prinsipləri, özəllikləri
mövcuddur. Azərbaycanda ailə institutuna böyük qiymət
verilir. Bu, tarixən belə olub: biz öz folklorumuzda - əsatir
və nağıllarımızda, dastanlarımızda,
ümumiyyətlə, şifahi xalq ədəbiyyatının
zəngin janr nümunələrində ailəyə necə
önəm verildiyini görürük. Məsələn,
milli psixologiyamızın bəzi çalarlarını
özündə əks etdirən "Kitabi Dədə-Qorqud"
dastanında ailəsini qorumaq istəyən Qazan xanın,
oğlu Uruzun böyük igidliklər göstərdiyinin,
düşmənlərə qarşı necə mübarizə
apardıqlarının əyani şahidi oluruq.
Bu gün bütün Avropada ailə
institutu ilə bağlı çox ciddi, çeşidli
problemlərə rast gəlinir. Hətta yaxın qonşu
dövlət olan Rusiyanın özündə bu problemin nəticəsi
kimi doğum hallarının azalması demoqrafik problemlərin
kəskinləşməsi ilə müşahidə olunur. Bir
neçə il əvvələ qədər Rusiya əhalisinin
sayca azalması prosesi müşahidə edilirdi. Qərbdə
isə oğlan və qızlar arasında yeniyetməlik
yaşlarından nikahdankənar münasibətlərin
başlanması, habelə geniş vüsət alan "vətəndaş
nikahı"nın az qala "müasirlik simvolu" kimi təqdim
edilməsi ailə ənənələrinə ciddi zərbə
vurur. Tədqiqatlar göstərir ki, Avropada müşahidə
olunan boşanma proseslərinin böyük əksəriyyəti
eyni zamanda gender problemləri, qloballaşmanın
doğurduğu digər mənfi fəsadlarla
bağlıdır.
Hazırda mental keyfiyyətlərini,
xalqımızın mənəvi-əxlaqi dəyərlərini
yaşadan əksər azərbaycanlı gənc ailənin onun
həyatında oynadığı müstəsna rolu
düzgün dərk edir. Ötən ilin statistik rəqəmlərinə
görə ölkədə təxminən 79 min nikah
bağlanmışdır. Birinci nikaha daxil olanların orta
yaş həddi kişilər arasında 28, qadınlar
arasında isə 24 yaş təşkil etmişdir. 2008-ci il ərzində
ölkədə 152 min, təxminən gündə 417 körpə
dünyaya gəlmişdir. Onların 53,9 faizi oğlan, 46,1
faizi isə qızlardır.
Ailənin əsas funksiyası nəsli
artırmaq, uşaq böyütmək və tərbiyə etməkdir.
Ailə tərbiyəsinin məqsədi isə uşaqlarda elə
şəxsi keyfiyyətlər formalaşdırmaqdır ki,
onlar həyat yolunda rast gəldikləri çətinlikləri
və maneələri aradan qaldıra bilsinlər.
Yaşadığımız dövrdə ailəni sarsıdan
başlıca bəlalardan biri boşanma ilə
bağlıdır. Dövlət səviyyəsində
görülən tədbirlərə baxmayaraq, bu gün Azərbaycanda
müəyyən sosial-psixoloji problemlərin ailə
institutunun monolitliyinə xələl gətirdiyini də etiraf
etməliyik. Ötən il respublikamızda 8 minə yaxın
boşanma halı qeydə alınmışdır.
Boşanma qlobal bir demoqrafik
prosesdir. O, hazırda inkişaf etmiş bütün ölkələr
üçün xarakterikdir. Bu halın acı nəticələri
isə həmin ailələrin uşaqlarına son dərəcə
mənfi təsir göstərir. Uşaqlarda əmələ gələn
inamsızlıq, qorxu hissi onların başqa adamlarla
qarşılıqlı münasibətlərində bilavasitə
hiss olunur. Boşanma onların yeniyetməlik yaş
dövrünə təsadüf edəndə isə psixoloji
baxımdan xüsusilə ağır fəsadlı nəticələr
verir. Uşaqların ilk növbədə akademik, yəni təlim
göstəricilərinin aşağı düşməsilə
yanaşı, həmyaşıdları ilə də
münasibətləri pisləşir.
Bu günlərdə ziyalı bir
ailənin məclisində iştirak edirdim. Söhbət əsnasında
məlum oldu ki, altı il bundan əvvəl həmin ailənin
kiçik qızı valideynlərinin razılığı
ilə sevdiyi bir gənclə nikaha girmişdi. İlyarım əvvəl
isə bu evlilik pozulmuşdu. Maraqlanıb boşanmanın səbəbini
soruşdum. Vəzifə sahibi olan qızın atası bildirdi
ki, oğlan qazancının çox hissəsini anasına və
bacılarına sərf edirmiş (oğlanın atası
dünyasını dəyişmişdi). Qız isə
yaxşı yaşamaq, bahalı maşınlarda gəzmək,
geyinmək, xarici ölkələrdə, əyləncələrdə
olmaq, bir sözlə sərbəstlik istəyirdi. Buna isə
oğlanın gücü çatmırdı və o, həmin
sərbəstliyi həyat yoldaşına vermirdi.
"Cavandı, dövr, zəmanə başqadı. Onun bu istəyini
təbii sayırdım" - deyə qızın atası
çox laqeydcəsinə cavab verdi. Yenə soruşdum: "Bəs
boşanmaya mane olmaq üçün nə etdiniz?"
"Oğlana seçim etməyə imkan verdik. O, öz ailəsini,
yəni anasını və bacılarını üstün
tutdu. Bununla da evlilik bitdi" - deyə imkanlı qayınata səbəbini
izah etdi. Həmin oğlan indi peşmandı. Ona görə
ki, evləndiyi qızın özünü, ailəsini
yaxşı tanımayıb, iç dünyalarına bələd
olmayıb. O, başa düşüb ki, insanın xöşbəxtliyi
təkcə onun mühiti, aurası ilə deyil, həm də
öz əqidəsi, həyata baxışı,
dünyagörüşü ilə sıx surətdə
bağlıdır. Birinin biganə qaldığı hadisə,
başqasına sevinc gətirə bilər. Kimisə
maraqlandıran, sevindirən, heyrətləndirən digər
bir şey isə digərinə adi görünə bilər.
Kimsə qazanc, var-dövlət, vəzifə üçün
can atırsa, başqası üçün bunlar əksinə,
ağır yük olur, narahatlıq gətirir. Bu fərqlər
əvvəlcədən necə tərbiyə olunmaqdan, nəfsin
daxili strukturundan, ali insani duyğuların nisbətindən
asılıdır. Qızın ata-anası bu gün əks tərəfi
ittiham edir. Onlar xırda söz-söhbəti
böyüdüb elə bir həddə
çatdırmışdılar ki, nəticədə gənclərin
ailə həyatı dağılmışdı. Hamı
unutmuşdu ki, bu ailənin üç yaşında bir
oğlan övladı var. Qohum-əqraba, yaxınlar,
tanışlar ancaq böyüklərdən
danışırdı, uşağı isə fikirləşən
yox idi. Bəs onun taleyi necə olacaq? Üstəlik,
qızın imkanlı valideynləri atanın uşağı
görmək, onunla ünsiyyətdə olmaq imkanlarını
da məhdudlaşdırmışdılar. Qayınata fəxrlə
deyir ki, keçmiş kürəkənini bununla cəzalandırır.
Ancaq heç fərqinə də varmır ki, əslində cəzalandırılan
uşaqdır. İlyarımdır ki, ailələr məhkəmələrdədir,
ata öz hüququnu tələb edir, övladını
görmək istəyir. Məhkəmə belə bir qərar
qəbul etmişdi: ata ayda yalnız iki dəfə, cəmi iki
saat ərzində ananın iştirakı ilə öz
övladını görə bilər. Bəs
uşağın ata tərəfindən olan yaxınları
onunla necə təmasda ola bilər? Digər tərəfdən
ata ruhi xəstə, cinayətkar, pis əməllər sahibi
deyilsə, ziyalılığı,
çalışqanlığı,
işgüzarlığı ilə seçilirsə
övladını hər zaman görmək hüququ niyə məhdudlaşdırılmalıdır?
Əlbəttə, məhkəmənin
çıxardığı qərarın ədalətli
olduğunu söyləmək çətindir. Çünki
ana kimi atanın da övladı üzərində mənəvi
haqqı var. Uşaq bütün hallarda analı-atalı
böyüməlidir. Bu gərginlik təbii ki,
uşağın psixikasına mənfi təsir göstərir.
Səmimi sevgi və istək,
qarşılıqlı hörmət üzərində
qurulmayan ailələrdə bir müddət keçəndən
sonra anlaşılmazlıqlar, ziddiyyətlər, problemlər
qabarıq şəkildə özünü göstərməyə
başlayır. Belə ailələrdə gənclərin
anlaşması, qarşılıqlı güzəştlərə
getməsi çətin olur, çünki onları bir-birinə
mənəvi tellər bağlamır. Valideynlərin təsiri
ilə tədricən şiddətlənən ailə
münaqişələri sonda boşanma haqqında qərarın
verilməsi ilə nəticələnir. Bu baxımdan müəyyən
mental ənənələrdən qaynaqlanan valideyn təkəbbürünə
son qoyulmalıdır.
Psixoloqların fikrincə, istər
boşanana qədər, istər boşanma prosesi, istərsə
də boşanmadan sonrakı müddət uşağın həyatında
onun şəxsiyyətinin formalaşması baxımından
xüsusi əhəmiyyətə malik mərhələ kimi
xarakterizə olunur. Onlar istər-istəməz bu
münaqişənin təkcə müşahidəçisi
deyil, həm də əsas iştirakçılarına
çevrilirlər. Yerli-yersiz ailə ixtilaflarını
görən uşaqlar valideynlərinin bir-birlərinə
söylədikləri təhqiramiz sözləri, ağlagəlməz
böhtan və şərləri eşitdikcə psixoloji cəhətdən
sarsılırlar. Xüsusilə yeniyetməlik dövründə
onların həm ana və ataları, həm də özləri
haqqında təsəvvürləri dəyişilir, mənəvi
əzabların axarında sosial fəallıqları zəifləyir.
Boşanma uşağın
inkişafında ən vacib amil olan bütöv, tam ailə
qavramına son qoyan və əsasən də onların üzərində
ömrü boyu öz təsirini göstərən bir hadisədir.
Bu prosesdə uşaqların tərbiyəsi işi çətinləşir.
Valideynlərin çoxu övladlarının mənafeyini
yaddan çıxarır, onların tərbiyəsi
qayğısına qalmırlar. Həmin cəhət
onların təlim fəaliyyətində xüsusilə
aydın hiss olunur. Uşaqlar ev tapşırıqlarını
hazırlamır, dərsdə evin dərdləri ilə
yaşayır, fikirli olur, müəllimə qulaq asmır,
tez-tez dərs buraxır, dərsdən qaçır, sinif
yoldaşları ilə qaynayıb-qarışmır, özləri
də hiss etmədən yoldaşlarından, dostlarından
ayrı düşürlər. Bu neqativ dəyişikliklər
daha ağır problem - məktəbə getməyən
oğlan və ya qızın tərbiyəsi problemini meydana
çıxarır. Nəticədə küçə
qruplarının uşağa təsir miqyası genişlənir.
Ailədə mənəvi əlaqələrin və ünsiyyətin
pozulduğuna görə uşaq kənarda özünə həmdərd,
həmfikir axtarmağa məcbur olur və o, küçə
qruplarında, qeyri-normal uşaq mühitində rahatlıq
tapır. Özünü müxtəlif yaşlı "dostları"
və "yoldaşları" arasında xoşbəxt
sanır. Küçə əxlaqı, küçə
psixologiyası isə bu uşaqlarda qanunazidd əməllər
törətmək, narkomanlığa qurşanmaq vərdişi
formalaşdırır. Onların əksəriyyətində
psixi pozğunluq, xroniki xəstəliklər müşahidə
edilir. Bir sıra hallarda onların qrupdaxili fəaliyyəti
antisosial xarakter daşımağa başlayır. Bu isə
daha təhlükəli meyillərə aparır.
Faktlar göstərir ki,
ayrılığın mütləq və gərəkli
olduğu hallarda belə bütün problemlər boşanmaqla
bitmir. Boşanan tərəflər iqtisadi, maddi, mənəvi
cəhətdən sarsılır, onların cəmiyyətdə
tutduqları mövqelərə təsir edir. Bu səbəblə,
boşanma sözün əsl mənasında, evlilikdən əvvəlki
azadlığa qovuşmaq və ya qurtuluş demək deyil.
Böyük problemlər bundan sonra başlayır:
uşaqların kiminlə qalması, aliment problemləri, ən
mürəkkəb məsələ isə təkrar nikah nəticəsində
ailə münasibətləridir. Ögey ana və ya ataya,
ögey bacı və qardaşlara qarşı uşaqların
davranışı, doğma anasının yeni ərinə,
onun övladlarına yanaşması ögeyçilik şəraitində
özünü tək hiss edən uşağın mənliyinə
və şüuruna ağır təsir göstərir. Digər
tərəfdən ananın sıxıntılarından irəli
gələn ziddiyyətli davranışlar uşağı
narahat edir. Bəzən hər şeydən bezən ananın
sərt reaksiyaları onların qəlbini yaralayır.
Çox vaxt ana düşdüyü məğlub vəziyyətə
görə övladını günahlandırır. Bu
davranışlar isə uşağın valideynləri tərəfindən
sevilmədiyi hissini yaradır.
Başqa problem ana və atanın
övladlarına həddən artıq qayğı və diqqəti
ilə bağlıdır. Əksər yarımçıq ailələrdə
valideynlər küskünlüyün soyumadığı
dövrdə bir-birləri ilə uşaqlarını daha
çox sevmə yarışına girirlər, onları əvvəlkindən
artıq əzizləyir, bol-bol hədiyyələr alır, nə
istəyirlərsə edirlər. Bu münasibət də
uşaqların psixologiyasına mənfi təsir göstərir,
onlarda ərköyünlük, heç kəsə qulaq asmamaq,
harınlıq və b. ziyanlı vərdişlər, hərəkətlər
formalaşdırır. Tərəflər unudurlar ki, həmişə
ruhi amil birinci olmalıdır, uşaqların əxlaqına,
tərbiyəsinə zidd, düşünülməmiş
davranışlara yol verilməməlidir. Onlar özləri də
bilmədən məqsədyönlü şəkildə mənəviyyata
qarşı çıxırlar.
Azərbaycan ailəsi tarixən
özünün möhkəmliyi ilə daim
seçilmişdir. Respublikamız hazırda dünya
miqyasında boşanma əmsalı aşağı olan
ölkələrdən biridir. Bu möhkəmlik nə ilə
bağlıdır? Psixoloqların apardıqları tədqiqatlara
görə, dünyanın müxtəlif regionlarında ailənin
təkamülü prosesində "ər-arvad" münasibətləri
ön plandadır. Azərbaycan ailəsində isə
"valideyn-uşaq" münasibətləri həmişə
irəlidə olmuşdur. Düzdür, dərin sosial-mənəvi
kökləri olan bu ənənələrin həmişəyaşarlığı
Azərbaycan ailəsinin möhkəmliyini əksər hallarda
təmin etmişdir. Lakin bəzi ailələrdə bu möhkəmlik
yalnız nikah kağızı üzərində, qeyri-səmimi
mühitdə öz əksini tapmışdır.
Görkəmli filosof, psixoloq
İqor Konun fikrincə, yeniyetmə və gənclərin
davranışının hər bir sosial və psixoloji aspekti
onların indiki zamanda və keçmişdəki ailə
şəraitindən bilavasitə asılıdır. Valideynlərlə
uşaqların qarşılıqlı münasibətlərinin
xarakteri onların tərbiyəsi üçün həlledici
əhəmiyyətə malikdir. Tələbəlik illərində
zəngin bir ailənin yeganə qızı ilə rəfiqə
idim. Dəfələrlə evlərində olmuşdum, həyat
yoldaşını tanıyırdım, qızı ilə
görüşmüşdüm. İlk baxışdan ailə
xoşbəxt görünürdü. Ana ilə atanın
davranışında heç bir gərginlik hiss olunmurdu, əksinə
çox mehriban və nəzakətli idilər. Tutqunluq bu evin
övladının baxışlarında, üzündə, hərəkətlərində
aydın duyulurdu. Nədənsə qorxur,
nigarançılıq çəkirdi. Çox illərdən
sonra təsadüfən onunla bir tədbirdə
görüşdüm və valideynlərini soruşdum.
"Yaşayırlar,- dedi - amma mənim uşaqlıq, gənclik
illərimi alt-üst etdilər. Həmişə onların
bir-birindən ayrılmaq qorxusu ilə yaşamışam,
özümü unutmuşam, elə bil ki, bu qayğılar məni
vaxtından əvvəl böyütmüşdü. Bu
psixoloji durum mənim sağlamlığıma, şəxsi,
ictimai həyatda müəyyən mövqe tutmağıma, təhsilimə,
hətta ürəyimdəki arzularıma belə maneçilik
törədib. Ağlım kəsəndən atamla anam
heç vaxt bir yerdə olmayıblar, onların ortaq bir
şeyi varsa, o da mənəm. Sağ olsunlar,
qayğılarını üstümdən əsirgəməyiblər,
mənə görə boşanmayıblar. Amma hərə
özü üçün yaşayıb, ağrısını
isə mən çəkmişəm. Analı-atalı olsam
da həmişə tək qalmışam, daim
sıxıntıda olmuşam. Yalançı
mehribançılıq, istehzalı atmacalar, saxta
gülüşlər, qeyri-səmimi davranışlar
içində böyümüşəm. Ona görə də
heç kəsə nə inanır, nə də etibar edirəm.
Bu qorxu içimdə bu gün də var, övladlarım
sarıdan... İndi də onların
nigarançılığını çəkirəm".
Bu, zənginlik içində yaşayan insanın uzun illərdən
bəri ürəyində saxladığı etiraflar idi. O,
ikiləşən insanların əhatəsində
yaşamış, iç dünyası olmayan, ancaq xarici aləmin,
cəmiyyətin ahənginə uyğunlaşmaq, şəxsi
iradəsini bir kənara atıb zamanın tələbləri
ilə hərəkət edən, bununla da özlərinə
"xoşbəxtlik" yaradan valideynlərinin himayəsində
böyümüşdü. Ona görə də heç kəsə
etibar etmirdi, təkrar-təkrar aldanılmaqdan qorxurdu.
Böyük rus yazıçısı Lev Tolstoy "Hərb
və sülh" romanının epiqrafında
yazmışdı: "Xoşbəxt insanlar hamısı
bir-birinə bənzəyir, bədbəxtlərin isə hərəsi
bir cür bədbəxtdir". Övladlarına yüksək
savad, təhsil verməyən, onlara mənəvi cəhətdən
arxa, dayaq olmayan, yalnız bütün maddi ehtiyaclarını
ödəyən ailələr də, əslində, xoşbəxt
sayıla bilməz. Mənəviyyat, halallıq olmayan yerdə
ailə də bitir.
Təcrübə göstərir
ki, normal mühitdə böyümüş, düzgün tərbiyə,
təhsil almış gəncin qurduğu ailə möhkəm
olur. Deməli, gənclərin erkən yaşlarından milli
ruhda tərbiyə alması, yaxşı oxuması, bilikli,
intellektli olması, işləmək, çalışmaq,
karyera qurmaq vərdişlərinə yiyələnməsi ailənin
monolitliyi baxımından vacib amillərdir. Bizlər - orta və
yaşlı nəsil sovet cəmiyyətində yetişərək
təhsil almışıq. Fəqət, indi bazar
iqtisadiyyatı şəraitində yaşayırıq, kapital
münasibətləri cəmiyyətin ümumi ruhuna,
inkişaf harmoniyasına hakim kəsilib. Bazar iqtisadiyyatı
şəraitində işgüzar insanların qanuni yolla
varlanması, yaxşı yaşaması üçün daha
geniş imkanlar var. Bacarıqlı, çalışqan adamlar
öz potensiallarından istifadə edərək sosial təminatlarını
yaxşılaşdırır, bizneslərini qururlar. Fikrimcə,
bu cür imkanlı insanlar, iş adamları, səlahiyyət
sahibləri öz övladlarının sağlam ruhda
böyüməsinin, halal zəhmətə
qatlaşmasının, aza qane olmasının qeydinə daha
çox qalmalıdırlar. Təəssüflə deyirəm
ki, bəzən zəhmət çəkmədən, oxumadan,
gəlir əldə etmədən, sadəcə valideyn
hesabına yaxşı yaşamaq, bahalı maşın
sürmək, zəngin malikanədə yaşamaq istəyən,
yüngül həyat tərzinə meyilli olan gənclərə
də rast gəlirik. Onlara elə gəlir ki, pulla bütün
dəyərləri ala və sata bilərlər.
İndiki şəraitdə belə
uşaq və yeniyetmələrin tərbiyəsi kəskin
problem kimi qarşıda durduğu üçün onların
həlli sahəsindəki ən kiçik səhv belə cəmiyyətə
müəyyən zərbələr vurur. Ona görə də
əgər biz cəmiyyətimizin gələcəyini
düşünürüksə, bunun təməlini ailə
qurduğumuz vaxtdan qoymalı və bu münasibətlərə
şəxsi məsələmiz kimi deyil, daha ciddi
yanaşmalıyıq. Elə valideynlər var ki, onlar öz
övladları qarşısında məsuliyyəti dərk
etmir, böyüklər arasında yaranmış uçurum
uşaqların tərbiyəsinə birbaşa mənfi təsirini
göstərir, onları ən əsası valideyn himayəsindən,
qayğısından məhrum edir, kobudlaşdırır,
çətin uşaqlara çevirir. Bu isə təkcə
nikahların pozulması deyil, cəmiyyətin təməlinin
sarsılması deməkdir.
Ailə müasir sivilizasiyanın
bünövrəsidir. Bugünkü cəmiyyətin
formalaşması, onun əsası olan əxlaqi dəyərlərin
hamısı ilk dəfə ailədə ərsəyə gəlir,
sonra cəmiyyətin ümumi dəyərlərinə
çevrilir. Tərbiyənin isə əsas prinsipi
reallıqdır. Xalqımız dünyanın ən qədim
və ən mədəni xalqlarından biridir. Bizim mənəvi
sahədə böyük ənənələrimiz, sağlam
milli mentalitetimiz var. İnsan tərbiyəsi sistemini təkmilləşdirərkən
biz ilk növbədə bu bazaya, eyni zamanda dünya
sivilizasiyasının nailiyyətlərinə əsaslanmalı,
bəşəriyyətin tərəqqisinin əsas xətti ilə
getməliyik. İlkin məqsəd cəmiyyət
üçün faydalı insan böyütməkdir.
İ.Əliyeva
Azərbaycan.-2009.-11 iyun.-S.6.