Tamaşaçını bezdirmiş mövzunun
uğursuz dramaturji variantı
Akademik Milli Dram
Teatrının binası təmirə dayandığından
bu mədəniyyət məbədinin
hazırladığı tamaşalar ayrı-ayrı
teatrların səhnələrində pərəstişkarlarına
təqdim edilir. Bu günlərdə Şıxəli Qurbanov
adına Musiqili Komediya Teatrında yaradıcı kollektivin
hazırladığı yeni səhnə əsərinin ilk
tamaşası oldu. Yazıçı-dramaturq Əli Əmirlinin
"Sevən qadın" adlı pyesi əsasında əməkdar
incəsənət xadimi, rejissor Bəhram Osmanovun quruluş
verdiyi yeni tamaşa iki hissədən ibarətdir. Quruluşçu
rəssam Sevinc Həsənova, musiqi tərtibatçısı
Elşad Şabanovdur.
Əslində "Sevən
qadın" tamaşası sadə və sürətlə
inkişaf edən süjet xətti üzərində
qurulmuş bir oyundur. Burada məşhur aktrisanın həyatında
baş verən dəyişikliklərdən, keçirdiyi
hisslərdən, yaşadığı mənəvi-psixoloji məqamlardan
danışılır. Əsərin qəhrəmanı Elmina
adlı bir aktrisadır.
Onun obrazını səhnədə
əməkdar artist Sənubər İsgəndərova
yaradıb. Həyatına daxil olaraq onu pulları və
şirin vədləri ilə cazibəsində saxlayan Qalib
(rolun ifaçısı əməkdar artist Füzuli
Hüseynovdur) mənəviyyatı aşınmış
tipdir. Birinci hissədə Elmina çox xoşbəxt
görünür və o, bu sevincini tamaşaçılarla
bölüşür, duyğularını rəfiqəsi
Şöləyə (rolu təqdim edən əməkdar artist
Mehriban Xanlarova), anası Minaya (rolun yaradıcısı xalq
artisti Laləzar Mustafayeva) çatdırır. Qəfildən
səhnədəki xoş büsatın ahəngi pozulur,
Qalibin gəlişi sevinc yox, Elminaya ağır dərd və
sarsıntı bəxş edir. Çünki onlar
ayrılmalı olurlar.
İkinci hissədə
isə Elminanın ağır durumda olduğu
görünür. Bu gərginliyin içində onun evinə
müxbir gəlir. Bu rolun ifaçısı Füzuli
Hüseynovdur. Cibində gəzdirdiyi diktafona aktrisanın
etiraflarını, çəkdiyi zillətləri ifadə edən
söhbəti yazaraq qəzetdə dərc etdirir. Bu hadisədən
əsəbləşən Elmina müxbirlə hikkəli
söhbət edir. Müsahibənin maraqlı bir məqamında
telefon zəng çalır, məlum olur ki, Qalib
peşmandır, geri qayıtmaq istəyir. Elmina buna sevinmir, nə
qapını açır, nə Qalibin telefon zənglərinə
cavab verir. Beləliklə də, tamaşanın
yaradıcı heyəti sonluğun nidasını
tamaşaçıların ixtiyarına verir.
Əli Əmirli bir
dramaturq kimi öz sözünü demiş müəlliflərdəndir.
Onun müxtəlif teatrlarda, eləcə də televiziya kanallarında
səhnələşdirilmiş əsərləri həmişə
rəğbətlə qarşılanıb. Eləcə də
quruluşçu rejissor Bəhram Osmanovun
hazırladığı tamaşalar həmişə
maraqlı süjet xətti, yozumu ilə diqqət çəkib.
Bu tamaşada iştirak edən aktrisa və aktyorların
ayrı-ayrı əsərlərdə yaratdığı
rollar uzun müddət yaddaşlardan silinməyib. Maraqlı
bir sual meydana çıxır. İndi televiziyaların
çox səxavətlə səviyyəsiz musiqiçilərə,
şou əhlinə geniş yer verdiyi bir zamanda dramaturgiyaya bu
cür mövzunun gətirilməsi nə ilə
bağlıdır? Əlbəttə, məzəli əhvalatın
içində mənəviyyatsızlığın tənqidi
yeni tamaşanın əsas ideyasıdır. Əsərin qəhrəmanı
məşhur aktrisadır, bir neçə dəfə ərdə
olub, oğlunu xarici ölkədə tərbiyə etdirir,
vurulduğu biznesmenin "məziyyət"lərindən
danışmaqdan doymur. Onun anası Mina da dörd dəfə ərə
gedib. Rəfiqəsi Şölə onlara həsədlə
baxır. Elminanın yeni sevgilisi təkcə ona deyil,
anasına da bahalı maşın bağışlayır,
onlara neçə yerdə villalar, mülklər alır. Söhbət
bu hadisənin həyat gerçəkliyində
olub-olmamasından getmir.
Elminanın anası Mina
ilə nəzakətsiz davranışı
inandırıcı görünmür. Heç bir halda cinayətkar
da, əxlaqsız da öz anası ilə bu tonda, bu səviyyədə
söhbət etməz. Müəllif nəyi təlqin, nəyi
tənqid etmək istəyir? Braziliya seriallarının motivləri
hiss olunan yeni tamaşada müəllifin özünün
"Bala başa bəla" komediyasından gəlmə
ştrixlər var. Məsələn, müxbirin gəlişi.
Mina rolu Laləzar
Mustafayevanın ampluasına uyğun deyildir. Çünki onun
teatr səhnəsində yaratdığı çox cazibəli,
ciddi, yaddaqalan, sevilən obrazları olub. Bu təzə rolu
başqa obrazları ilə müqayisədə zəifdir.
Aktrisa nə qədər istedadlı olsa da, mətn öz
işini görürdü.
Mehriban Xanlarovanın
yaratdığı obraz təbii görünür. Əsərdəki
Şölə obrazı zəif qələmə alınsa da,
aktrisa içindəki daxili potensialdan məharətlə istifadə
edərək bu maraqsız rolun daxili aləmini
tamaşaçıya mükəmməl göstərə
bilmişdir. Füzuli Hüseynovun da birinci rolu - Qalib quru və
sxematik alınıb. Müxbir obrazını isə məharətlə
yaradıb. Doğrudan da, bu gün belə
cızmaqaraçılar aramızda çoxdur. Məhz belələri
aktyor və aktrisaların şəxsi həyatlarını qəzet
səhifələrinə çıxardaraq bayağı,
şit, səviyyəsiz yazıların dərc olunmasına rəvac
verirlər. Tamaşanın ikinci hissəsində həyatın
bu parçası təbii görünürdü.
Əsərin baş qəhrəmanı
Elmina obrazının libası Sənubər İsgəndərovaya
yaraşmır. Tamaşada mənasız bir deklomasiya var.
Sünilik, əzbərçilik, çox bərkdən
danışmaq, qışqırmaq tamaşaçıya
xoş gəlmir. Nədənsə, aktrisanın rola
yaxınlaşmasında, təqdimində bir soyuqluq duyulur. Nə
parıltılı geyimlər, nə ehtiraslı sözlər,
çılğın jestlər rolu tamaşaçıya
maraqlı edə bilmir. Sadəcə əzbərlənmiş
monoloqlar yorucu təsir bağışlayır.
Tamaşaçı salonundan qulağımıza gələn
kinayəli səslərdən bu bir daha duyulurdu.
Əslində yeni
tamaşaya nə komediya demək mümkündür, nə də
psixoloji dram. Bəlkə də yeni "janr"dır.
Çox istərdik ki, yaradıcılıqlarına
böyük hörmət və ehtiramımız olan Əli Əmirli,
Bəhram Osmanov onsuz da hər an
rastlaşdığımız, televiziya ekranlarında gecə-gündüz
nümayiş etdirilən mənəviyyatsızlığın
tənqidini daha qabarıq vermək üçün rol
seçiminin üzərində diqqətlə
düşünəydilər. Yeni tamaşada cəmi beş
obraz və dörd ifaçı var. Və bütün surətlər
də baş rolla bağlıdır. Məhz Sənubər
İsgəndərovanın öz rolunda təbii görünə
bilməməsi o biri həmkarlarının zəhmətini bir
növ kölgədə qoyur.
Flora XƏLİLZADƏ
Azərbaycan.- 2009.- 20 iyun.- S. 6.