Dövlətçilik siyasətinin və idarəçilik təcrübəsinin
əbədiyaşar örnəyi
"Tutduğu vəzifənin
səviyyəsindən və əhəmiyyətindən
asılı olmayaraq, dövlət qulluqçusu həmişə
xatırlamalıdır ki, o, xalqın xidmətçisidir,
insanlara xidmət, onların qayğıları ilə
yaşamaq onun əsas vəzifəsidir. Mən
imzaladığım fərman və sərəncamlarda,
çoxsaylı müxtəlif tədbir və
görüşlərdə həmişə vəzifəli
şəxslərdən, səlahiyyət sahiblərindən tələb
etmişəm ki, insanların ehtiyac və
qayğılarına diqqətlə yanaşsınlar, problemlərini
həll etsinlər, təşəbbüskarlıq
nümayiş etdirsinlər. Bütün dövlət
qulluqçularına mənim münasibətim də, ilk
növbədə, onların bu meyarlara və vəzifə
öhdəliklərinə nə dərəcədə cavab
vermələri ilə müəyyən olunur".
İlham ƏLİYEV
Hər bir cəmiyyətin
demokratik inkişafının vacib şərtlərindən
biri də dövrün tələblərinə cavab verən
kadr potensialının formalaşdırılması,
çevik və işlək mexanizmlər üzərində
dövlət idarəçiliyi sisteminin yaradılmasıdır.
Xalq hakimiyyətinin ən optimal modeli sayılan demokratiya məhz
hər bir fərdin hüquq və azadlıqlarının uca
tutulduğu dövlətdə özünə möhkəm
intişar tapır. İctimai maraqların ifadəçisi
olan hakimiyyət sosial sifariş hüdudlarından bir addım
da kənara adlamır, fəaliyyətində daim mütərəqqi
ruhlu qanunlara əsaslanır və xalqa təmənnasız
xidməti ümdə məqsədə çevirir. Bu məqsədin
reallaşdırılması, ilk növbədə, monolit,
güclü və peşəkar komanda
formalaşdırılması yolu ilə dövlət idarəçiliyinə
yeni ruh, müasirlik və demokratizm elementlərinin gətirilməsindən
keçir.
Azərbaycanlı milli
düşüncə sistemində də hakimiyyətə
münasibət məhz bu meyarlarla müəyyənləşmiş,
insanlarımız ədalətli və sivil cəmiyyətə
qovuşmağın yeganə yolunu ölkəyə rəhbərlik
edən lider və onun formalaşdırdığı
komandanın fəaliyyətində axtarmışlar. Demokratik
dəyər və ideallara daxilən bağlı olan
xalqımız bu istəyini məhz ümummilli lider Heydər Əliyevin
rəhbərliyi altında gerçəkləşdirmək,
mütərəqqi tarixi dövlətçilik ənənələrini
idarəçilikdə tətbiq etmək imkanı
qazanmışdır.
Hakimiyyətin milli
xarakteri xalqın genefondunun, adət-ənənələrinin,
dəyərlər sisteminin qorunub saxlanılması
baxımından son dərəcə vacib amildir. Vətən,
millət təəssübkeşliyi olmayan, xalqının
taleyini düşünməyən və sxematik idarəçilikdən
kənara çıxa bilməyən kosmopolit
düşüncəli dövlət məmurunun cəmiyyət
üçün doğuracağı təhlükənin
miqyasını təsəvvürə gətirmək heç
də çətin deyil. Tarixi reallıqlara istinadla bildirək
ki, hələ ötən əsrin 30-cu illərində "vətənə
xəyanət" damğası ilə bir çox xalqlara, o
cümlədən azərbaycanlılara qarşı törədilmiş
kütləvi repressiyalar keçmiş imperiyanın gerçək
mahiyyətini üzə çıxarmaqla yanaşı,
dövlət idarəçiliyində antimilli kadrların yerləşdirilməsinin
gerçək fəsadları barədə dolğun təsəvvür
yaradır. Bu da təsadüfi deyil ki, 50-ci illərdə
dövlət təhlükəsizliyi orqanlarında fəaliyyətə
başlayan ümummilli lider Heydər Əliyev respublikanın
bir sıra strateji sahələrinə başqa xalqların
nümayəndələrinin rəhbərlik etməsindən
narahatlıq keçirir, fürsət düşdükcə
kadrların milliləşdirilməsi məsələsi ətrafında
müzakirələrin açılmasına
çalışırdı. Dahi öndər yaxşı
bilirdi ki, həmin illərdə azərbaycanlılaşmaya yol
məhz xalqın əleyhinə işləyənləri
"təmizləmədən" keçir.
1969-cu ilin iyul ayında
ümummilli lider Heydər Əliyevin Azərbaycanda rəhbərliyə
irəli çəkilməsi isə nəinki fiziki və mənəvi
terrora məruz qalan milli təfəkkürü qoruyub
saxladı, eyni zamanda, kadrların ümumxalq mənafeyinə nəzərən
seçimində yeni mərhələnin əsasını
qoydu. Ulu öndərin uzaqgörənliyi, müdrikliyi və
idarəetmədəki zəngin biliyi ölkənin
bütün sahələr üzrə inkişafına zəmin
yaratdı, illər keçdikcə Azərbaycan ittifaq məkanında
qabaqcıllar sırasına yüksəldi. Məhz Heydər Əliyevin
gərgin zəhməti sayəsində 1969-1982-ci illərdə
respublikada iqtisadiyyatın güclü təməli qoyuldu. Respublika
iqtisadiyyatının bütün sahələrinin, elmin və
mədəniyyətin inkişaf etdirilməsi, xalqın həyat
səviyyəsinin yüksəldilməsinə yalnız xalq təsərrüfatının
dərin bilicisi müvəffəq ola bilərdi.
Kəndləri qəsəbələrə,
qəsəbələri şəhərlərə çevirən
böyük tarixi şəxsiyyət müasir tipli məktəblər,
səhiyyə ocaqları, mədəniyyət evləri,
ictimai-iaşə obyektləri inşa etdirdi, şəhərlərdə
yeni fabrik və zavodların açılışı ənənə
halına çevrildi. Respublika sənayesinin inkişaf etdirilməsi
istiqamətində həyata keçirdiyi tədbirlər
ölkədə inqilabi dəyişikliklərə gətirib
çıxardı.
Azərbaycanın
böyük sənaye potensialına malik olduğunu çox
yaxşı bilən ulu öndərin bu sahəyə göstərdiyi
xüsusi qayğının nəticəsində xalq təsərrüfatının
bu sahəsinin inkişafında əsaslı dönüş
yarandı. Əgər 1969-cu ildə ölkədə sənaye
obyektlərinin sayı 735 idisə, 1982-ci ildə onların
sayı 1048-ə çatdı. 14 il ərzində respublikada
300-dən artıq yeni sənaye obyektinin yaradılmasına
nail olundu. Böyük strateqin bütün fəaliyyəti,
xalqın milli dirçəlişi, milli qürur hissinin
oyanması ideyasına əsaslanırdı. 14 illik fəaliyyəti
ərzində respublikada həyatın elə bir sahəsi
qalmadı ki, orada inkişaf, tərəqqi müşahidə
olunmasın. Ölkənin iqtisadiyyatı, xalqın rifah
halı, elm və təhsil, mədəniyyət və incəsənət,
səhiyyə sahələri inkişaf edərək Azərbaycanın
keçmiş müttəfiq respublikalar sırasında ən
öncül yerlərdən birini tutmasına gətirib
çıxardı. Heydər Əliyev bu fəaliyyəti ilə
tək həmin dövrün Azərbaycanı və vətəndaşları
üçün deyil, eyni zamanda, gələcək müstəqil
Azərbaycan dövlətinin davamlı inkişafının
bünövrəsini, yetişən gənc nəslin firavan həyatının
təməlini qoydu.
Böyük strateq Heydər
Əliyev ədalətli rəhbər kimi ilk gündən
qanunçuluq və hüquq qaydalarının zəifləməsi
ilə əlaqədar cəmiyyətdə baş
qaldırmış məmur
özbaşınalığına, habelə rüşvətxorluq
və korrupsiya elementlərinə qarşı kəskin
mübarizəyə başladı. Ulu öndərin şəxsiyyət
kimi böyüklüyü həm də onun imperiyanın
tüğyan etdiyi bir dövrdə düzgünlük və
haqq-ədalət tərəfdarı kimi çıxış
etməsində, zəiflərin, məzlumların müdafiəsinə
qalxmasında, qanunun aliliyini daim rəhbər tutmasında
özünü göstərir. Ötən əsrin 70-ci illərində
xüsusi imtiyazlara malik vəzifə mənsublarının
övladlarının hüquq fakültəsinə qəbulunu
yasaqlayan ümummilli lider, əslində, təhsil sistemində
özünü qabarıq göstərən neqativ
tendensiyalara qarşı amansız mübarizəyə
qalxmış, imkansız və kasıbların Azərbaycan
Dövlət Universitetinin hüquq fakültəsinə daxil
olmasına imkan yaradan şəffaf mühitin
formalaşmasına nail olmuşdu.
Böyük öndər
Heydər Əliyevin hələ ötən əsrin 70-80-ci illərində
kasıb və imkansız ailələrin
övladlarının respublikada və onun hüdudlarından kənarda
yüksək təhsil almasına, ixtisaslı kadr kimi
yetişməsinə hər cür kömək göstərməsi
də onun xeyirxahlığının bariz ifadəsidir. Məhz
həmin dövrdən etibarən yüksək ixtisaslı
kadrlar hazırlayan bir sıra ali təhsil ocaqları
açılmış, Azərbaycan SSR-in Elmlər
Akademiyasının fəaliyyətində ciddi
dönüş yaranmış, habelə milli kadr
potensialının gücləndirilməsi məqsədilə
gənclərin keçmiş SSRİ-nin ali məktəblərinə
göndərilməsi prosesi geniş vüsət
almışdır. Bu baxımdan, 70-ci illərdə Azərbaycanda
milli hərbi kadr hazırlığı istiqamətində həyata
keçirilən kompleks tədbirlər diqqəti xüsusilə
cəlb edir.
Məlumdur ki, sovet
hakimiyyəti illərində azərbaycanlılar sırf milli
zəmində hərbi kadr hazırlığına və
SSRİ hərbi elitasına yaxın buraxılmırdılar. Belə
bir zamanda Heydər Əliyevin Bakıda Cəmşid
Naxçıvanski adına hərbi ali məktəbin
yaradılması təşəbbüsü üzərində
xüsusi israr etməsi, özünəməxsus qətiyyəti
və iradəsi hesabına buna nail olması, sözün əsil
mənasında, fədakarlıq idi. Həmin dövrdən Azərbaycanda
hərbi kadr hazırlığı sistemli mahiyyət
daşımağa başlamış, gənclərdə bu
sahəyə maraq güclənmişdi. Bundan başqa, Azərbaycanın
xüsusi xidmət orqanlarında milliyyətcə azərbaycanlı
olan kadrların yerləşdirilməsi prosesi daim Heydər Əliyevin
diqqət mərkəzində olmuşdu.
Ümummilli lider Moskvada,
keçmiş SSRİ dövlətinin rəhbərlərindən
biri kimi fəaliyyət göstərdiyi dövrdə də
doğma Azərbaycanı unutmamış, onun inkişafı və
çiçəklənməsi, əhalisinin rifah
halının daha da yüksəlməsi üçün
çalışmışdı. Onun bacarığı,
siyasi dünyagörüşü, istedadı, idarəçilik
məharəti ittifaq rəhbərliyinin diqqətindən
yayınmadı və ümummilli lider böyük bir dövlətin
ən ali rəhbərliyində aparıcı şəxslərdən
biri oldu. O, dövlətin daxili və xarici siyasətini müəyyənləşdirən
əsas şəxslərindən idi. Bu yüksək vəzifəni
icra edərkən də doğma Vətəninə və
xalqına əvvəlkindən də artıq bir məhəbbətlə
xidmət etdi. Bütün fəaliyyəti boyu "...azərbaycanlı
kimi dünyaya gəldiyimə, Azərbaycan dilində
danışdığıma, Azərbaycanı təmsil etdiyimə
görə özümü çox xoşbəxt
sayıram" - sözlərini qürurla, fəxrlə səsləndirən
ulu öndər məhz milli mənsubiyyətinə görə
ətrafındakıların, xüsusilə, ittifaq rəhbərliyinin
qısqanclığına səbəb oldu.
Onlar artıq Heydər Əliyevin
getdikcə artan nüfuzundan, türk dünyasının
liderinin Kremlə rəhbərlik etməsinin bir
addımlığında olmasından ciddi təşviş
keçirirdi. Ona görə də Heydər Əliyevin əleyhinə
kampaniya başlandı. Lakin ümummilli lider elə
böyük qüdrət və nüfuz sahibi idi ki, ona yönəldilmiş
bütün təxribatlar yalnız pərdəarxası
aparılırdı. Hətta SSRİ-nin
başçısının Heydər Əliyevlə aşkar
mübarizə aparmağa cəsarəti çatmırdı. Ancaq
o vaxt Kremldaxili intriqalar elə geniş və məkrli miqyas
almışdı ki, ümummilli lider istefa ərizəsi
yazmalı oldu. Azərbaycan xalqına üz vermiş
bütün faciələr, itkilər də məhz bundan sonra
başlandı. Ölkəmizə qarşı hansısa
addımı atmağa cürəti çatmayan qüvvələr
fəallaşdılar. Heydər Əliyevin istefasından sonra güclü
dayağını və müdafiəçisini itirmiş Azərbaycan
xalqının haqq səsini eşidən olmadı. Xalqın
haqlı tələblərinə baxılmır, ermənilərin
əli ilə mərkəzi televiziya və mətbuat səhifələrində
Azərbaycanın ünvanına səsləndirilən
böhtanların ardı-arası kəsilmirdi. Bu kampaniyaya
başçılıq edən mərkəzi hakimiyyətin
millətlərarası ədavəti qızışdırmaq
cəhdi, ermənilərə münasibətdə tərəfkeşliyi
getdikcə daha qabarıq şəkildə özünü
büruzə verirdi.
Ümumiyyətlə,
80-ci illərin sonu, 90-cı illərin əvvəllərində
yaranmış tarixi şərait Azərbaycanın
qarşısında son dərəcə ağır və
mürəkkəb tarixi vəzifələr qoyurdu. Xalqımız
böyük bir imperiyanın çöküntüləri
altında öz varlığını qoruyub saxlamalı,
müstəqil dövlətini qurmalı, on illər boyu
içərisində yaşadığı totalitar rejimdən
demokratiyaya keçməli, dağılmış
iqtisadiyyatını bərpa etməli, tarixi torpaqlarına edilən
düşmən təcavüzünə qarşı
durmalı, ərazi bütövlüyünü qoruyub
saxlamalı idi. Həmin dövrdə Azərbaycanda
sözün tam mənasında, bir xaos, hərc-mərclik
yaşandıqca ərazilərimiz düşmən təcavüzünə
məruz qaldıqca, ölkə viran olub dağıldıqca
insanların şüurunda, qəlbində xalqı
arxasınca apara biləcək bir lider obrazı
canlanırdı. Bu lider müdrik şəxsiyyət Heydər
Əliyev idi!
Ulu öndərin
nüfuzu qarşısında öz niyyət və
planlarının puç ola biləcəyini dərk edən
Azərbaycanın xarici düşmənləri və daxili bədxahları
nəyin bahasına olursa-olsun, onu öz ölkəsinin siyasi
hakimiyyətinə qoymamaq üçün xalqla onun
arasında keçilməz sədd qurmağa
çalışırdılar. Lakin dönməz iradəsi və
xalqına olan sonsuz sevgisi ilə Heydər Əliyev Moskvada da,
Bakıda da onun qarşısını kəsən
bütün sədləri qırdı. 1991-ci ilin əvvəllərində
o, Azərbaycan parlamentinin deputatı kimi gərgin fəaliyyətə
başladı. Çıxışlarının əsas məğzi
Dağlıq Qarabağ probleminin həlli ilə bağlı rəsmi
Bakının daha cəsarətli mövqe tutması, əhalinin
müdafiəsinin təşkilini dövlətin öz üzərinə
götürməsi idi. Yeni ittifaq müqaviləsinə
qoşulmaq üçün keçirilən referenduma
qarşı çıxan Heydər Əliyev həmin zaman Azərbaycanın
müstəqilliyinin yeganə tərəfdarı kimi
çıxış edirdi.
Bakıda intriqalar, vəzifə
davası iyrənc xarakter aldığı dövrdə Heydər
Əliyev Naxçıvana qayıtdı. Ulu öndər
Naxçıvan sakinlərinin uzunmüddətli təkidli tələblərindən
sonra muxtar respublikanın Ali Məclisinə rəhbərlik etməyə
razılıq verdi. Məhz müdrik şəxsiyyətin cəsarəti
və qətiyyəti sayəsində Naxçıvan Azərbaycanın
müstəqillik mübarizəsinin ideya və real fəaliyyət
mərkəzinə çevrildi. İlk dəfə
Naxçıvanda dövlət atributları qəbul olundu,
bayrağımız rəsmi formada dalğalandı, "Sovet
Sosialist" sözlərindən imtina edildi, Sovet
qoşunları ərazidən çıxarıldı, sərhəd
məntəqələrində Azərbaycan bayrağı
ucaldıldı. Bununla da Heydər Əliyev Azərbaycan məkanında
əsl müstəqillik və layiqli dövlətçilik
nümunəsi formalaşdırdı.
Ulu öndər Heydər
Əliyevin bir sözünü də xüsusi xatırlatmaq
istərdim: "İdarəçilik təcrübəsi
olmayan adam dövlətə rəhbərlik edə bilməz".
Təssüflər olsun ki, müstəqillik
qazandığım tarixi dövr də daxil olmaqla 80-ci illərin
sonlarından 1993-cü ilin iyununa qədər idarəçilik
təcrübəsi olmayanların dövlətə rəhbərlik
cəhdinin ağrı və itkilərini vətəndaş
olaraq həyatımızda yaşadıq. Heç bir idarəçilik
təcrübəsinə malik olmayan, heç bir idarəçilik
məktəbi keçməyən meydan "qəhrəmanları"
dövlət vəzifələrinə gətirildi. Onlara
yüz minlərlə Azərbaycan vətəndaşlarının
taleyi etibar edildi. Xüsusilə, AXC-Müsavat
cütlüyünün hakimiyyəti dövründə səriştəlilik,
peşəkarlıq, intellektual imkanlar deyil, qaragüruha
meyillilik, küçələrdə, meydanlarda, iclas
zallarında daha yüksəkdən qışqırmaq vərdişi,
özünü lider sayanlara nə dərəcədə
yaxınlıq amili kadrların seçimi üçün əsas
"meyar"a çevrildi. Bununla, onlar səriştəsiz
hakimiyyətlərinin labüd iflasını bir qədər də
yaxınlaşdırdılar.
1993-cü ildə Azərbaycanda
siyasi böhran dərinləşəndə respublikada hakimiyyətə
tabe olmayan qüvvələr baş qaldırdı və
ölkədə vətəndaş müharibəsi yetişəndə
xalqın nəzərləri yenidən Heydər Əliyevə
dikildi. Bu zaman ümummilli liderin siyasi hakimiyyətə
qayıdışını yalnız xalq tələb etmirdi. Öz
qətiyyətsizliyi, prinsipsizliyi, qorxaqlığı və
ixtilafları ilə ölkəni uçurum
qarşısında qoyan hakimiyyət rəhbərləri də
yeganə nicat yolunu ulu öndərin qayıdışında
görürdülər. Heydər Əliyev ömrünün
qalan hissəni də xalqa, Vətənə, millətin tərəqqisinə
həsr etmək üçün hakimiyyətə
qayıtdı və qurduğu dövlətin davamlı şəkildə
dağıdılması prosesinin qarşısını
aldı, xalqın ondan gözlədiyi Qurtuluş
missiyasını reallaşdırdı.
Ulu öndər Heydər
Əliyevin xalqın təkidli tələbi ilə ikinci dəfə
hakimiyyətə qayıdışından sonra cəmiyyət
həyatının bütün sahələrində olduğu
kimi, dövlət idarəçiliyi sistemində də haqq-ədalət
yerini tutdu. İkinci hakimiyyəti dövründə də Heydər
Əliyevin kadr korpusu peşəkarlardan, dövlətinə və
xalqına sədaqətli məmurlardan təşkil
edilmişdi. Kadr potensialının
formalaşdırılması istiqamətində əvvəlki
onilliklərdə başladığı fəaliyyəti
artıq açıq-aşkar davam etdirmək imkanı qazanan
ümummilli lider bu prosesi həm də dünya
standartlarına, yeni dövrün tələblərinə əsasən
aparmaq istiqamətində misilsiz xidmətlər göstərdi.
Tədris prosesində əldə edilən ilkin nəzəri
biliklər iş prosesində mənimsənilən təcrübə
ilə birləşərək, dövlət idarəçiliyində
effektiv fəaliyyətlə davam etdirilməyə
başladı. Özü də bu proses birbaşa Heydər Əliyevin
nəzarəti altında həyata keçirilirdi. Heydər Əliyev
məmurun peşəkar və hüquqi-mənəvi öhdəliklərə
riayət edən kadr kimi formalaşma prosesində onun
yalnız mükəmməl bilik, təkmil təcrübə mənimsəməsi
ilə kifayətlənmir, o, kadrın milli-mənəvi dəyərlərə
bağlılığını və bu öhdəliklərə
yüksək dəyərlər nümayiş etdirərək
sadiqlik göstərməsini də başlıca şərtlərdən
sayırdı. Kadrların seçilməsi, əvəzlənməsi,
yüksəldilməsi, işdən kənarlaşdırılması,
yaxud cəzalandırılması kimi məqamlarda daim ədalət
prinsipinə əsaslanan Heydər Əliyevin son illərdə
bu prosesə xüsusi, əlahiddə yanaşması hər kəsin
xatirindədir. Azərbaycanın müxtəlif bölgələrində
keçirdiyi görüşlərdən aldığı təəssüratlar,
əhali ilə sıx ünsiyyəti nəticəsində əldə
etdiyi informasiyalar Heydər Əliyevin kadr siyasətində əksini
tapırdı.
Qısa vaxt ərzində
dövlət quruculuğu sahəsində uğurlu işlər
görüldü. Qarşıda duran mürəkkəb vəzifələrin
həyata keçirilməsi, ordu quruculuğunu nizama salmaq,
formalaşdırmaq üçün 1994-cü il mayın 12-də
Ermənistanla atəşkəs barədə saziş
imzalandı. Bu, çox böyük əhəmiyyət kəsb
edirdi. Eyni zamanda, Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin ədalətli, Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü çərçivəsində
həlli üçün stimul yaradıldı. Münaqişənin
nizamlanmasında sülh yoluna, danışıqlar vasitəsinə
üstünlük verən dövlət
başçısı BMT, ATƏT, BMT Təhlükəsizlik
Şurasının və böyük dövlətlərin
imkanlarından səmərəli istifadə olunmasını
vacib hesab edirdi. Bu sahədə beynəlxalq hüququn norma və
prinsiplərinə üstünlük verilməsi ilə
yanaşı, milli ordunun gücləndirilməsi, ölkəmizin
müdafiə qüdrətini və hərbi potensialını
daha da artırmaq prioritet vəzifələrdən biri kimi
qarşıya qoyulmuşdu. Məhz bu məqsədlə
1993-cü ilin sonlarından başlayaraq həyata
keçirilmiş xüsusi tədbirlər nəticəsində
Azərbaycanda milli ordu quruculuğu keyfiyyətcə yeni mərhələyə
qədəm qoydu. Qısa müddət ərzində vahid komandanlığa
tabe olan nizami ordu formalaşdırıldı. Azərbaycanın
Silahlı Qüvvələri müasir hərbi texnika ilə təchiz
edildi, möhkəm nizam-intizam, yüksək döyüş
ruhu ilə seçilən, düşmənə hər an
sarsıdıcı zərbə vurmağa qadir olan bir ordu
yaradıldı.
Heydər Əliyevin rəhbərliyi
və şəxsən iştirakı ilə 1995-ci ilin 12
noyabrında müstəqil Azərbaycan Respublikasının
ilk Konstitusiyasının qəbulu dövlətçiliyimizin
inkişafı istiqamətində atılmış ən
mühüm addımlardan oldu. Azərbaycan dövlət idarəçilik
sistemində islahatların aparılması barədə
verilmiş fərman səmərəli dövlət qulluğu
sisteminin formalaşdırılması istiqamətində
çox böyük əhəmiyyət kəsb etdi. Yeni
Konstitusiyanın qəbulundan sonra müstəqil dövlətin
müstəqil müasir dünya tələblərinə cavab
verən demokratik, sivil, hüquqi dövlət quruculuğu
üçün zəruri olan qanunvericilik bazası
yaradıldı. Bütün sahələr üzrə
müvafiq hüquqi aktlar qəbul edildi. Belə mühüm
aktlardan biri də 2000-ci ildə qəbul olunaraq 2001-ci ilin 1
sentyabrından qüvvəyə minən "Dövlət
qulluğu haqqında" Azərbaycan Respublikası Qanunu
olmuşdur.
Ümummilli lider dövlət
idarəçiliyində beynəlxalq təcrübə ilə
yanaşı, yerli xüsusiyyətlərin də nəzərə
alınmasını vacib sayırdı. Bu məqsədlə
Heydər Əliyevin 3 yanvar 1999-cu il tarixli Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının yaradılması haqqında fərmanı
dövlətçiliyimizin möhkəmləndirilməsi və
daha da inkişaf etdirilməsi işinə mühüm töhfə
idi. Ulu öndərin bu müdrik qərarı dövlət
xidməti sisteminə istedadlı, bacarıqlı, zəkalı
və mənəviyyatca təmiz olan gənclərin cəlb
olunması, bunun üçün onlara yüksək səviyyəli
müasir təhsilin verilməsi istəyindən irəli gələn
bir addım idi. Ulu öndərin yaratdığı İdarəçilik
Akademiyasının əsas vəzifəsi dövlət
strukturlarını dövrün, zamanın tələbləri
səviyyəsində idarə edə biləcək gənclərdən
ibarət mütəxəssis kadrlar hazırlamaqdan, həmçinin
mövcud kadrların, dövlət məmurlarının
ixtisasının artırılmasından ibarətdir.
Mən Dövlət
İdarəçilik Akademiyasına rektor təyin edilərkən
ümummilli liderin dediyi sözlər heç vaxt yadımdan
çıxmaz. Heydər Əliyev dönə-dönə qeyd
etdi ki, bizə müstəqil Azərbaycan üçün
müasir idarəçi, yeni tərzdə düşünən,
yeni təfəkkürlü mütəxəssis kadrlar
lazımdır. Tapşırdı ki, bu sahədə beynəlxalq
təcrübəni öyrənin. Azərbaycanın yerli şəraitini,
milli xüsusiyyətlərini də unutmayın. Bu,
ümummilli liderin milli-mənəvi dəyərlərimizə
nə qədər bağlı bir şəxsiyyət
olduğunu göstərirdi. Bu, öz xalqına, millətinə,
milli-mənəvi dəyərlərə bağlı bir şəxsiyyətin
arzuları idi.
Biz, Dövlət
İdarəçilik Akademiyasının rəhbərliyi,
professor-müəllim kollektivi ulu öndərin
qarşımıza qoyduğu məsul vəzifəni layiqincə
yerinə yetirməyə çalışırıq. Çalışırıq
ki, böyük tarixi şəxsiyyətin yaratdığı
bu elm ocağının işi, fəaliyyəti dahi insanın
adına layiq olsun. İdarəçilik Akademiyası milli
ideologiyamıza xidmət etməklə, bu ideologiyanın
formalaşdırılması, genişləndirilib inkişaf
etdirilməsi və təbliği işində də
mühüm rol oynasın. Bu elm ocağında kadrlar milli
ruhda, adət-ənənələrimizə, milli-mənəvi
dəyərlərimizə sədaqət, hörmət ruhunda
hazırlanırlar. Bu, bizim müstəqilliyimizin əbədiliyinin
qorunması və milli dövlətçiliyimizin daha da
möhkəmləndirilməsində çox şərəfli
və vacib işdir. Ümummilli lider milli ideologiya məsələlərindən
söhbət açarkən xüsusi olaraq
vurğulayırdı: "Biz öz milli-mənəvi dəyərlərimizlə
fəxr etməliyik. Bizim milli-mənəvi dəyərlərimiz
əsrlər boyu xalqımızın həyatında,
yaşayışında formalaşıbdır. Milli-mənəvi
dəyərləri olmayan millət həqiqi xalq ola bilməz.
Azərbaycan xalqının milli-mənəvi dəyərlərinin
ən əsası bizim müqəddəs kitabımız
Qurani-Şərifdə öz əksini tapmışdır. Ancaq
bununla yanaşı, Azərbaycanın mütəfəkkir
insanları, mütərəqqi insanları, Azərbaycanın
böyük şəxsiyyətləri, Azərbaycanın
hörmətli siyasi və dövlət xadimləri,
böyük elm, mədəniyyət xadimləri Azərbaycan
xalqının milli-mənəvi dəyərlərini
yaradıblar. Bu, bizim adət-ənənələrimizdir. Bu,
bizim milli-əxlaqi mentalitetimizdir, bu, bizim bütün başqa
mənəvi dəyərlərimizdir. Biz bunların
hamısı ilə fəxr etməliyik".
İdarəçilikdə
siyasi varislik ənənəsi həm də kadrların
seçilməsi və dəyərləndirilməsi ilə
bağlı mütərəqqi ənənələrin qorunub
saxlanılmasını və inkişaf etdirilməsini nəzərdə
tutur. Sevindirici haldır ki, 2003-cü ilin oktyabrında
xalqın böyük etimadını qazanaraq Azərbaycan
Prezidenti seçilmiş İlham Əliyev ulu öndərin
kadr siyasətini də yeni dövrün tələblərinə
uyğun, böyük uğurla davam etdirir. Dövlət
başçısı seçildikdən sonra hökumət
üzvləri ilə keçirdiyi ilk toplantıda xalqa xidməti
əsas tələb, vəzifə kimi müəyyənləşdirən
cənab İlham Əliyevin irəli sürdüyü bu
prinsip indi də öz qüvvəsindədir. "Xalq
prezidenti seçir, prezident də xalqın
qarşısında cavab verməlidir. Əgər xalq onun fəaliyyətini
dəstəkləyirsə, ona inanırsa, bu, ən
böyük mükafatdır" - bu sözlərin müəllifi
cənab İlham Əliyevin xarizmasına olan kütləvi
inam da məhz onun belə idarəetmə prinsiplərinə
yanaşmasından, hakimiyyəti yalnız vətəndaşlara
xidmət vasitəsi kimi dəyərləndirməsindən irəli
gəlir.
Dövlət
quruculuğu məsələləri dövlət
başçısı İlham Əliyevin daim diqqətdə
saxladığı prioritet vəzifələrdən
olmuşdur. Cənab İlham Əliyevin son beş illik fəaliyyətində
xalqa layiqli xidməti hər bir məmurun qarşısında
mühüm vəzifələrdən biri kimi müəyyənləşdirmiş,
dəyərli kadrları irəli çəkmiş, səlahiyyətlərinin
öhdəsindən gələ bilməyənləri vəzifədən
azad etmişdir. Son illər bir sıra yeni dövlət
qurumlarının yaradılması da dövlət idarəçiliyini
çevik və səmərəli mexanizmlər əsasında
gerçəkləşdirmək istəyindən irəli gəlir.
Ötən müddətdə
qlobal enerji, nəqliyyat və kommunikasiya layihələrinin həyata
keçirilməsi, regionların tərəqqisi, əyalətlərdə
yeni iş yerlərinin açılması, urbanizasiya prosesinin
səviyyəsinin azaldılması, sosial-infrastrukturun yenilənməsi,
yerlərdəki problemlərin aradan qaldırılması məqsədilə
imzaladığı sənədlərin icrası vəziyyəti
ilə tanış olmaq, sıravi insanlarla ünsiyyət
quraraq mövcud çətinliklər barədə
informasiyaları ilkin mənbədən almaq üçün
vaxtaşırı Azərbaycanın müxtəlif
rayonlarına təşkil edilən ardıcıl səfərlər
də cənab İlham Əliyevin fəaliyyətinin
üstün istiqamətlərindən biri kimi diqqəti
çəkir. Vətəndaşlarla birbaşa təmaslara
üstünlük verən, özünəməxsus təmkin
və həssaslıqla onların problemlərini dinləyən,
bu problemlərin həlli üçün qəti
tapşırıqlar verən cənab İlham Əliyevin bu
addımları ictimaiyyət tərəfindən yüksək
qiymətləndirilir, xalqın öz Prezidentinə olan
inamını, etimadını daha da artırır. Xalqı
seçkidən-seçkiyə yada salan bəzi siyasi qüvvələrdən
fərqli olaraq, Azərbaycan Prezidentinin bölgələrə
səfərləri kampaniyaçılıqdan tamamilə uzaq
olub onun təkmil idarəçilik üslubunun mahiyyətindən
irəli gəlir.
Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyevin 25 may 2006-cı il tarixli "Dövlət
qulluqçularının Peşə bayramı
gününün təsis edilməsi haqqında" sərəncamı
ilə 23 iyunun respublikamızda dövlət
qulluqçularının peşə bayramı kimi qeyd edilməsi
qərara alınmışdır. Bu əlamətdar tarix
dövlət qulluqçularının cəmiyyətin
ictimai-siyasi, sosial-iqtisadi həyatındakı müstəsna
roluna verilən ən yüksək qiymət olmaqla, onları
dövlət quruculuğu prosesində daim fəal, əzmkar
olmağa sövq edir. Prezident komandasının hər bir
üzvü üzərinə düşən tarixi məsuliyyəti
dərk etməli, fəaliyyətini hər zaman cənab
İlham Əliyevin elan etdiyi mütərəqqi prinsiplər əsasında
qurmalıdır.
Bu gün müstəqil
dövlətimizin dünya birliyində tanınmasında Heydər
Əliyev Fondunun prezidenti, YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı
səfiri, Milli Məclisin deputatı Mehriban xanım Əliyevanın
da əməyi xüsusi qeyd olunmalıdır. Ölkəmizin
elm, təhsil, mədəniyyət, səhiyyə və digər
vacib sahələrinin inkişafında, dünyada daha geniş
şəkildə təbliğ olunmasında,
tanınmasında Heydər Əliyev Fondunun, xüsusən,
fondun prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın yorulmaz fəaliyyəti
xalq tərəfindən yüksək qiymətləndirilir. Bu,
belə də olmalıdır. Çünki Mehriban xanım Əliyeva
da Heydər Əliyev siyasi məktəbindən dərs
alıb.
Biz əminik ki, Heydər
Əliyev siyasi kursu Azərbaycanda daim davam edəcək və
dahi rəhbərimizin müəllifi olduğu milli inkişaf
strategiyası müstəqil dövlətimizi dünyanın
inkişaf etmiş qüdrətli dövlətləri səviyyəsinə
qaldıracaq. Nə qədər ki, müstəqil Azərbaycan
dövləti mövcuddur, bu dövlətin memarı və
qurucusu olan ümummilli lider Heydər Əliyev də dünya
azərbaycanlılarının qəlbində, tariximizdə və
türk dünyasında əbədi yaşayacaqdır.
Seyfəddin QƏNDİLOV,
Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında
Dövlət İdarəçilik Akademiyasının
rektoru,
əməkdar elm xadimi, professor
Azərbaycan.- 2009.- 26 iyun.- S. 5.