Milli təhlükəsizlik
orqanlarının fəaliyyətinin hüquqi bazasının
möhkəmləndirilməsi milli maraqların etibarlı
qorunmasının vacib şərtidir
Minillərdən gələn
dövlətçilik tarixinə malik, ötən əsrin
ikinci onilliyində Şərqdə ilk demokratik respublika
qurmağa nail olmuş Azərbaycan keçmiş sovetlər
birliyinin süqutundan sonra, 1991-ci ildə öz dövlət
müstəqilliyini yenidən bərpa edə bilmişdir. Azərbaycan
xalqı daha geniş demokratik dəyərlərə
qovuşmaq imkanından yararlanaraq, özünün milli
dövlətçilik ənənələrinə, tarixi və
mədəni irsinə söykənən müasir demokratik
hüquqi dövlət quruculuğu yolunu seçmişdir.
Müstəqilliyin ilk
dövründə gənc respublika Ermənistan tərəfindən
hərbi təcavüzə məruz qalmış, daxili
qeyri-sabitlik, iqtisadi böhran, keçid dövrünün
çətinlikləri və digər ciddi problemlərlə
üzləşmişdir. Buna baxmayaraq, Azərbaycan
xalqının israrlı tələbi ilə hakimiyyətə
qayıtmış ümummilli lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi
ilə Azərbaycan Respublikası bütün çətinlikləri
dəf edərək, özünün strateji inkişaf yolunu
müəyyənləşdirməyə və bu istiqamətdə
inamla irəliləməyə nail olmuşdur.
Azərbaycan tarixinin son 30 ildən
artıq bir dövrü ömrünü respublikanın
ictimai-siyasi, iqtisadi və mədəni həyatının
bütün sahələrində inkişafa həsr etmiş
ümummilli lider, müasir Azərbaycanın memarı Heydər
Əliyevin adı ilə qırılmaz surətdə
bağlıdır. Ulu öndər rəhbərlik etdiyi bu
dövr ərzində Azərbaycanı zamanın ağır və
sərt sınaqlarından çıxara bilmiş, ölkənin
gələcək inkişaf strategiyasını müəyyən
etmiş və onun həyata keçirilməsi
üçün mühüm addımlar atmışdır.
Məhz buna görə Azərbaycanın
1969-cu ildən bəri yaşanan, müstəqilliyini qazanmaq və
tərəqqi şansını əldə edə bilmək
kimi tarixi dövrü xalqımızın yaddaşına Heydər
Əliyev epoxası kimi əbədi həkk olmuşdur. Həmin
tarixdən etibarən Heydər Əliyev idarəetmə fəlsəfəsinin
başlıca ideya-siyasi istiqaməti xalqın milli
özünüifadəsinin bütün forma və vasitələrinin
geniş vüsət alması, milli qürur hissinin güclənməsi
və milli şüurun yüksəlişinə təkan verən
sürətli inkişaf strategiyasının gerçəkləşdirilməsi
ilə səciyyələnmişdir. Xalqın
yaddaşının özünə qaytarılması, ulu
öndərin qəlbində illərdən bəri
sıxılıb qalmış milli dövlətçilik
ideyasının gələcəkdə böyük hərəkətverici
qüvvəyə çevrilməsi, müstəqil dövlətçilik
ideyalarının gerçəkləşməsi
üçün zəmin yaratmışdır.
Azərbaycan Xəzər-Qafqaz
coğrafi-strateji məkanında regional əməkdaşlıq
üçün olduqca mühüm, bir çox hallarda isə
həlledici dövlət olub, xüsusən enerji və nəqliyyat
layihələrinin həyata keçirilməsində əvəzsiz
rol oynamaqdadır. Bu ümumi strategiyanın başlıca məqsədi
Azərbaycan Respublikasının çiçəklənməsi,
davamlı inkişafı və əhalinin rifahının təmin
edilməsindən, eləcə də regionda təhlükəsizlik
və sabitliyin təmin olunmasına töhfə verməkdən
ibarətdir. Hələ keçmiş SSRİ dövründə,
ötən əsrin 50-ci illərin sonlarından etibarən Azərbaycan
təhlükəsizlik orqanlarında milliləşmə və
tarixi ədalətin bərpa edilməsi, repressiyaya məruz
qalmış bir çox insanların hüquqi və mənəvi
bəraət alması istiqamətində xeyli işlər
görüldü. Bu proses bilavasitə ömrünün
böyük bir hissəsini təhlükəsizlik
orqanlarına həsr etmiş görkəmli dövlət
xadimi Heydər Əliyevin adı ilə bağlıdır. Onun
Dövlət Təhlükəsizlik Komitəsində əks-kəşfiyyata
rəhbərlik etdiyi illər ərzində, xüsusilə də
komitə rəhbərliyinə irəli çəkildiyi
1964-cü ildən sonrakı dövrdə orqana milli
kadrların cəlb olunması, onların yetişdirilib, həlledici
iş sahələrində rəhbər vəzifələrə
təyin olunması nəzərəçarpacaq şəkildə
geniş vüsət almağa başladı. Heydər Əliyev
respublika və ittifaq rəhbərliyində
çalışdığı müddətdə belə Azərbaycanın
xüsusi xidmət orqanlarının fəaliyyətini daim diqqətdə
saxlamış, öz qayğısını bu qurumdan əsirgəməmişdir.
Ulu öndərin dövlətçilik
və milli mənafelərin etibarlı təmin olunması
kursunun layiqli davamçısı, həmin strateji və
taktiki, siyasi-fəlsəfi alqoritmi bu gün uzaqgörənliklə
və inamla həyata keçirən Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin yeni
praqmatik dövlətçilik idarəetmə
bacarığı sayəsində respublikamız regionda və
dünyada öz mövqelərini möhkəmləndirən
nüfuzlu, iqtisadi cəhətdən dinamik inkişaf edən
müasir ölkəyə çevrilmişdir.
Şübhəsiz,
hazırda Azərbaycanda aparılan uğurlu siyasi-hüquqi və
sosial-iqtisadi islahatlar, beynəlxalq təhlükəsizlik
sisteminin bütün komponentləri üzrə
formalaşdırılmasında fəal iştirak və bu
istiqamətdə düzgün seçilmiş strateji
addımlar ölkənin bütün həyati sahələrində
olduğu kimi milli təhlükəsizlik orqanlarının fəaliyyətinin
daha da təkmilləşdirilməsi işində əsaslı
dönüş yaratmışdır.
Azərbaycan təhlükəsizlik
orqanlarının tarixi çətin, kəşməkeşli,
amma eyni zamanda çox şərəflidir. Azərbaycan
müstəqilliyini bərpa etdikdən sonra, 1 noyabr 1991-ci il
tarixdə Dövlət Təhlükəsizlik Komitəsinin
maddi-texniki bazası əsasında Azərbaycan
Respublikasının Milli Təhlükəsizlik Nazirliyi
yaradılmışdır. Dəyişən yalnız təhlükəsizlik
orqanının adı və şəxsi heyəti yox - ilk
növbədə Milli Təhlükəsizlik Nazirliyinin
qarşısında duran vəzifələrin məzmunu və
mahiyyəti idi. Əgər Dövlət Təhlükəsizlik
Komitəsinin bütün imkanları və potensialı sovet
dövlətinin mövcudluğunun və strateji
maraqlarının təmin olunmasına yönəlmişdisə
- Milli Təhlükəsizlik Nazirliyinin qarşısında
duran əsas vəzifələr müstəqil Azərbaycan
Respublikasının suverenliyinə, ərazi
bütövlüyünə, konstitusiya quruluşunun əsaslarına
və təhlükəsizliyinə, iqtisadi, elmi-texniki,
müdafiə potensialına və sair milli maraqları əleyhinə
yönəlmiş kəşfiyyat, terror-təxribat, digər
pozuculuq və cinayətkar fəaliyyəti aşkarlamaq,
qabaqlamaq və qarşısını almaqdan ibarətdir. Milli
Təhlükəsizlik Nazirliyinin qarşısında həmçinin
dövlət sirri təşkil edən məlumatların
qorunması - korrupsiya, terrorçuluq, narkotik vasitələrin,
psixotrop və radioaktiv maddələrin, odlu silah və
döyüş sursatının beynəlxalq qanunsuz dövriyyəsi,
transmilli mütəşəkkil cinayətkarlığın
daha təhlükəli növləri ilə mübarizə
kimi son dərəcə məsul vəzifələr durur.
Bu mənada, Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyi digər dövlətlərin xüsusi xidmət
orqanları ilə iki və çoxtərəfli formada beynəlxalq
terrorçuluq, transmilli mütəşəkkil cinayətkarlıq
və digər sahələr üzrə səmərəli əməkdaşlıq
edir. Azərbaycan Respublikasının beynəlxalq antiterror
koalisiyasında iştirakında Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyinin fəaliyyəti də xüsusi qeyd edilməlidir. Beynəlxalq
axtarışda olan terrorçuların saxlanılaraq xarici
dövlətlərə ekstradisiya olunması, humanitar
örtük altında fəaliyyət göstərən, lakin
əslində müxtəlif terrorçu subyektlərin
maraqlarına xidmət edən təşkilatların fəaliyyətinin
qadağan edilməsi, terrorçularla əlaqəli müxtəlif
bank hesablarının dondurulması və s. bu kimi nəticələrə
məhz digər hüquq-mühafizə orqanları ilə birgə
fəaliyyət əsasında və Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyi əməkdaşlarının peşəkarlığı
və gərgin əməyi sayəsində nail olunmuşdur.
Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyinin fəaliyyətinin düzgün və məqsədyönlü
surətdə tənzimlənməsi üçün
müvafiq normativ hüquqi bazanın
formalaşdırılması və gücləndirilməsi
mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin 2004-cü il 27 mart tarixli Fərmanı
ilə "Azərbaycan Respublikasının Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyi haqqında Əsasnamə" təsdiq edilmişdir. Həmin
Əsasnamənin 1-ci bəndinə müvafiq olaraq, Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyi kəşfiyyat, əks-kəşfiyyat fəaliyyəti,
dövlət sirrinin mühafizəsi, cinayətlərin
aşkarlanması, qabaqlanması, qarşısının
alınması və açılması sahəsində Azərbaycan
Respublikasının qanunvericiliyi ilə müəyyən
edilmiş səlahiyyətləri həyata keçirən mərkəzi
icra hakimiyyəti orqanı kimi müəyyən edilmişdir.
Azərbaycan
Respublikasının Milli Təhlükəsizlik Nazirliyi tərəfindən
onlarla tərəfdaş dövlətin təhlükəsizlik
və xüsusi xidmət orqanları, habelə aidiyyəti beynəlxalq
təşkilatlarla işgüzar münasibətlər
qurulmuş, 50-dən çox idarələrarası xarakter
daşıyan müqavilə bağlanmışdır. Bu
bazanın təməlini Azərbaycan Resrublikasının
Konstitusiyası, "Kəşfiyyat və əks-kəşfiyyat
fəaliyyəti haqqında", "Əməliyyat-axtarış
fəaliyyəti haqqında", "Milli təhlükəsizlik
haqqında", "Terrorçuluğa qarşı
mübarizə haqqında", "Dövlət sirri
haqqında" Azərbaycan Respublikasının qanunları,
Azərbaycan Respublikasının digər normativ hüquqi
aktları təşkil edir.
Bu fəaliyyət
qanunçuluq, humanistlik, insan hüquq və
azadlıqlarına hörmət, konspirasiya, aşkar və
gizli iş üsullarının uzlaşdırılması, Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiyasına və qanunlarına riayət
edilməsi, Azərbaycan Respublikasının milli təhlükəsizliyinin
vahid dövlət siyasətinə əsaslanması və onun
təmin olunması istiqamətlərinin əlaqələndirilməsi,
beynəlxalq təhlükəsizlik sistemlərinə
inteqrasiya, insan, cəmiyyət və dövlətin
maraqları arasındakı tarazlığın
saxlanılması və onların qarşılıqlı məsuliyyəti
prinsiplərinə əməl olunması ilə həyata
keçirilir. Ümumiyyətlə, bütün bu müsbət
dəyişikliklər milli təhlükəsizlik
orqanlarının hüquqi bazasının möhkəmləndirilməsi
işinə ölkə rəhbərliyi tərəfindən
xüsusi diqqətin yetirildiyinin göstəricisidir.
Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyi xüsusi xidmət orqanı olaraq, Azərbaycan
Respublikasının təhlükəsizliyinin təmin edilməsi
istiqamətində dövlət siyasətinin həyata
keçirilməsi üçün əlverişli şəraitin
yaradılması üzrə tədbirlər görür, milli
təhlükəsizliyin təmin edilməsi məqsədi ilə
kəşfiyyat, əks-kəşfiyyat və əməliyyat-axtarış
fəaliyyətini təşkil edir və həyata
keçirir, səlahiyyətlərinə aid edilmiş cinayət
işlərinin təhqiqatını və ibtidai
istintaqını aparır. "Azərbaycan Respublikası
Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin təsdiq edilməsi,
qüvvəyə minməsi və bununla bağlı hüquqi
tənzimləmə məsələləri haqqında" Azərbaycan
Respublikası Qanununun və həmin Qanunla təsdiq edilmiş
Azərbaycan Respublikası Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin
tətbiq edilməsi barədə Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
25 avqust 2000-ci il tarixli Fərmanı ilə Azərbaycan
Respublikası Cinayət-Prosessual Məcəlləsinin 215.5-ci
maddəsinə uyğun olaraq, Azərbaycan Respublikası Cinayət
Məcəlləsinin müvafiq müddəalarında göstərilmiş
bir sıra cinayət işlərinin ibtidai istintaqı Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyi tərəfindən aparılır.
Son illərdə Azərbaycan
Respublikasının istər daxili, istərsə də xarici
sferada əldə etdiyi uğurlar, bu nailiyyətləri
gözü götürməyən düşmən və rəqib
xarici xüsusi xidmət orqanlarının, təşkilatların
və ayrı-ayrı şəxslərin Azərbaycan
Respublikasının milli maraqlarına qarşı fəallaşması
ilə müşayiət olunur. Lakin Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyi həmin cinayətkar niyyətlər, planlar və əməllər
barədə məlumatları əldə edir, milli təhlükəsizliyə
real və potensial təhdidləri proqnozlaşdırır,
xarici xüsusi xidmət orqanlarının və təşkilatların,
cinayətkar qrupların və ayrı-ayrı şəxslərin
Azərbaycan Respublikasının suverenliyinə, ərazi
bütövlüyünə, konstitusiya quruluşunun əsaslarına
və təhlükəsizliyinə, iqtisadi, elmi-texniki,
müdafiə potensialına və sair milli maraqlarına zərər
vurulmasına yönəlmiş kəşfiyyat, terror-təxribat,
digər pozuculuq və cinayətkar fəaliyyətinin
aşkarlanması, qabaqlanması və
qarşısının alınması məqsədi ilə tədbirlər
görür.
29 iyun 2004-cü il tarixli
"Milli təhlükəsizlik haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanunu Azərbaycanın müstəqil,
suveren, demokratik dövlət kimi inkişafı naminə milli
təhlükəsizlik siyasətinin hüquqi əsaslarının
yaradılmasına yönəlmişdir. Azərbaycan
Respublikasının milli təhlükəsizlik naziri cənab
Eldar Mahmudovun söylədiyi "Bizim əsas məqsədimiz
qanunçuluğun, dövlətin, cəmiyyətin və fərdin
maraqlarını, hüquq və azadlıqlarını təmin
etməkdən ibarətdir" fikri isə hər bir əməkdaşın
öz vəzifəsini layiqincə həyata keçirməsində
əsas prinsip olmaqla yanaşı, xidməti fəaliyyəti tənzimləyən
normativ hüquqi aktlarda da öz əksini tapır.
İnsan hüquq və
azadlıqları, cəmiyyətin maddi və mənəvi dəyərləri,
dövlətin müstəqilliyi, suverenliyi, konstitusiya
quruluşu və ərazi bütövlüyü Azərbaycan
Respublikasının milli təhlükəsizliyinin obyektləridir.
Milli təhlükəsizlik orqanları milli təhlükəsizliyin
subyekti kimi fəaliyyətini məhz bu istiqamətləri nəzərə
almaqla, habelə insanların, cəmiyyətin və dövlətin
təhlükəsizliyi maraqlarının və tələbatlarının
təmin edilməsi məqsədilə həyata keçirir. Təbii
ki, burada mühüm olan Azərbaycan Respublikasının milli
maraqlarıdır. Azərbaycan Respublikasının milli
maraqları-Azərbaycan xalqının fundamental dəyər və
məqsədlərinin, habelə insanın, cəmiyyətin və
dövlətin inkişaf və tərəqqisini təmin edən
siyasi, iqtisadi, sosial və digər tələbatların məcmusudur.
Azərbaycan Respublikasının milli maraqlarına və təhlükəsizliyinə
təhdidlər və milli təhlükəsizliyin təmin
olunması tədbirləri qanunvericiliklə nəzərdə
tutulmuş konsepsiyada və onun əsasında
hazırlanmış konkret proqramlarda təsbit olunur.
Sürətli elmi-texniki tərəqqinin
son nailiyyətlərinin tətbiqi, informasiya və kommunikasiya
texnologiyalarının inkişaf etməsi ilə müşayiət
olunan ötən əsrin sonu və yeni minilliyin
başlanğıcı qlobal informasiya mühitinin
yaranmasına, mövcud sərhəd və maneələrin
kifayət qədər aradan qalxmasına, əmtəələrin
sərbəst beynəlxalq dövriyyəsinə, insanların
azad yerdəyişməsinə gətirib
çıxarmışdır. Eyni zamanda, bu qloballaşma
müasir dünyamızı beynəlxalq terrorçuluğun,
transmilli mütəşəkkil cinayətkarlığın,
habelə silah və narkotiklərin qanunsuz dövriyyəsinin,
qeyri-qanuni miqrasiyanın doğurduğu yeni təhdidlərlə
üzləşdirmiş və hər bir dövlət
qarşısında təhlükəli təzahürlərin
qarşısının alınması üçün zəruri
olan milli təhlükəsizlik sisteminin təkmilləşdirilməsi
vəzifələrini qoymuşdur. Beynəlxalq
kommunikasiyaların hazırkı inkişaf səviyyəsi
ölkəmizin milli maraqlarının təmin olunması məsələsində
yeni yanaşmalar tələb edir ki, bu da qəbul olunmuş
normativ hüquqi aktlarda öz əksini tapır. Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyi beynəlxalq terrorçuluq və transmilli mütəşəkkil
cinayətkarlığın digər təhlükəli
formaları ilə qətiyyətlə mübarizə
aparır. Məhz bu sahə üzrə Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyinin fəaliyyətinin hüquqi əsasını 18 iyun
1999-cu il tarixli "Terrorçuluğa qarşı mübarizə
haqqında" Azərbaycan Respublikasının Qanunu təşkil
edir. Bu Qanun Azərbaycan Respublikasında terrorçuluğa
qarşı mübarizənin hüquqi və təşkilati əsaslarını
müəyyənləşdirir, terrorçuluğa
qarşı mübarizəni həyata keçirən dövlət
orqanlarının fəaliyyətini əlaqələndirir,
habelə həmin orqanların və vətəndaşların
hüquqlarını və vəzifələrini təsbit
edir.
İnsan hüquqları və
azadlıqları, cəmiyyətin və dövlətin təhlükəsizliyinin
təmin olunması, terrorçuluğun aşkar edilməsi,
qarşısının alınması və bu cinayətkar qəsdlər
nəticəsində gözlənilən zərərin minimuma
endirilməsi, terrorçuluğun yaranması və həyata
keçirilməsi səbəbinin və şəraitinin, habelə
terrorçuluğun maliyyələşdirilməsi və digər
yardımlar edilməsi hallarının aşkar və ləğv
edilməsi Milli Təhlükəsizlik Nazirliyi
qarşısında duran prioritet məsələlərdəndir.
Bu istiqamətdə Azərbaycan Respublikası tərəfindən
əməli tədbirlərin həyata keçirilməsi ilə
yanaşı, müvafiq qanunvericilik bazası da təkmilləşdirilmişdir.
Belə ki, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 17 sentyabr
2007-ci il tarixli Fərmanı ilə "Terror əleyhinə əməliyyatları
idarəetmə üzrə Əməliyyat Qərargahının
fəaliyyət qaydası haqqında Əsasnamə" təsdiq
edilmişdir. Bundan başqa, "Cinayət yolu ilə əldə
edilmiş pul vəsaitlərinin və ya digər əmlakın
leqallaşdırılmasına və terrorçuluğun
maliyyələşdirilməsinə qarşı mübarizə
haqqında" Azərbaycan Respublikasının 10 fevral 2009-cu
il tarixli Qanunu qəbul olunmuşdur. Terrorçuluqla mübarizənin,
ondan əziyyət çəkən bir ölkə kimi Azərbaycan
Respublikası qarşısında əsas vəzifə hesab
edilməsi normativ hüquqi aktlarda bir daha öz təsdiqini
tapır.
"Kəşfiyyat və əks-kəşfiyyat
fəaliyyəti subyektlərinin səlahiyyət dairəsinin,
vəzifə və hüquqlarının bölgüsünün,
kəşfiyyat və əks-kəşfiyyat tədbirlərinin
həyata keçirilməsi səlahiyyətlərinin müəyyən
edilməsi haqqında" Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 28 yanvar 2005-ci il tarixli Fərmanı ilə təsdiq
olunmuş 29 iyun 2004-cü il tarixli "Kəşfiyyat və əks-kəşfiyyat
fəaliyyəti haqqında" Azərbaycan
Respublikasının Qanununa əsasən kəşfiyyat və
əks-kəşfiyyat fəaliyyətinin əsas subyekti Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyidir.
Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyi Azərbaycan Respublikasının müvafiq dövlət
orqanlarının ölkənin siyasi, iqtisadi, sosial,
elmi-texniki, hərbi və digər sahələrdə milli
maraqlarının müdafiəsi ilə bağlı məlumatların
əldə edilməsinə və təhlilinə yönəlmiş,
milli təhlükəsizliyin təmin edilməsi məqsədi
ilə kəşfiyyat fəaliyyətini həyata keçirir.
Kəşfiyyat fəaliyyəti Azərbaycan
Respublikasının milli maraqlarının və milli təhlükəsizlik
siyasətinin müvəffəqiyyətlə həyata
keçirilməsi üçün əlverişli şəraitin
yaradılmasını təmin edir.
Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyinin fəaliyyətinin əsas istiqamətlərindən
biri olan əks-kəşfiyyat fəaliyyəti-xarici xüsusi
xidmət orqanlarının, təşkilatların və
ayrı-ayrı şəxslərin Azərbaycan
Respublikasının müstəqilliyinə, suverenliyinə, ərazi
bütövlüyünə, konstitusiya quruluşuna, iqtisadi,
müdafiə, elmi-texniki potensialına və digər milli
maraqlarına zərər vura biləcək kəşfiyyat,
terror-təxribat və sair pozuculuq əməllərinin
aşkarlanması, qabaqlanması və
qarşısının alınması məqsədi ilə həyata
keçirilən xüsusi fəaliyyətdir. Əks-kəşfiyyat
fəaliyyəti Azərbaycan Respublikasının milli maraqlarının
həyata keçirilməsinə mane olan və ya bu maraqlara təhlükə
yaradan şərait, proses və amillərdən qorunmasına
yönəlmişdir. Azərbaycan Respublikasının
qanunvericiliyi ilə nəzərdə tutulmuş hallar istisna
olmaqla, kəşfiyyat və əks-kəşfiyyat fəaliyyəti
zamanı şəxsi toxunulmazlıq hüququnun məhdudlaşdırılmasına,
hər kəsin şəxsi və ailə həyatı barədə
əldə edilmiş sirlərin onun razılığı
olmadan açıqlanmasına yol verilmir. Kəşfiyyat və
əks-kəşfiyyat fəaliyyəti subyektlərinin əməkdaşları
öz xidməti vəzifələrini yerinə yetirərkən
ilk növbədə insan və vətəndaş
hüquqlarının və azadlıqlarının
qorunmasına, müvafiq subyektlər tərəfindən
pozulmuş bu hüquq və azadlıqların bərpa
olunmasına, eləcə də təqsirli şəxslərin
məsuliyyətə cəlb edilməsinə nail olmaqla Azərbaycan
Respublikasına xidmətetmənin qürurunu yaşayırlar.
Müstəqil Azərbaycanın
mühüm dövlətçilik təsisatlarından olan
milli təhlükəsizlik orqanlarının
formalaşması və inkişafında müstəsna rol
oynayan, xüsusi xidmət orqanları üçün yeni nəsil
ixtisaslı kadrların hazırlanmasını, eləcə də
peşə hazırlığının
artırılmasını və təkmilləşdirilməsini
həyata keçirən Milli Təhlükəsizlik Nazirliyinin
Heydər Əliyev Akademiyasının yaradılması
bilavasitə ümummilli liderin adı ilə
bağlıdır. Ulu öndər Heydər Əliyev milli təhlükəsizlik
orqanlarına və şəxsi heyətinə, milli kadr
potensialının formalaşdırılmasına və
möhkəmləndirilməsinə hər zaman xüsusi diqqət
yetirmiş və Milli Təhlükəsizlik Nazirliyinin
Akademiyasının yaradılması təşəbbüsü
ilə çıxış etmişdir. Azərbaycan
xalqının ümummilli lideri Heydər Əliyevin 1 dekabr
1998-ci il tarixli Sərəncamı ilə təhlükəsizlik
orqanlarının milli kadr ehtiyatının
formalaşdırılması, eləcə də milli təhlükəsizlik
orqanlarını xüsusi ixtisaslı ali təhsilli zabit
kadrlarla təmin etmək məqsədilə Azərbaycan Respublikası
Milli Təhlükəsizlik Nazirliyinin Akademiyası
yaradılmışdır. Ulu öndər Heydər Əliyevin
milli təhlükəsizlik orqanlarının inkişafında
əvəzsiz xidmətlərini nəzərə alaraq və
onun xatirəsinin əbədiləşdirilməsi üzrə
görülən tədbirlər istiqamətində Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyinin müraciətinin təmin edilməsi məqsədi
ilə Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab
İlham Əliyevin 20 dekabr 2005-ci il tarixli Fərmanı ilə
Azərbaycan Respublikası Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyinin Akademiyasına Heydər Əliyevin adı
verilmişdir. Bu gün Milli Təhlükəsizlik Nazirliyinin
Akademiyası Heydər Əliyev ənənələrinin
yaşadılmasında, ulu öndərin ülvi
amallarının gənc nəslə aşılanmasında
mühüm rol oynayır. Ümummilli liderin şərəfli
ömür yolu hər bir vətənpərvər azərbaycanlı,
xüsusilə də xalqımızın gələcəyi
olan gənclər üçün əsl həyat məktəbidir.
Bu gün regionda lider dövlətə
çevrilmiş Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab
İlham Əliyev tərəfindən milli təhlükəsizlik
orqanlarına daim diqqət və qayğı göstərilir.
Azərbaycanda milli təhlükəsizlik sisteminin daha da
inkişaf etdirilməsi, xüsusi xidmət orqanlarının fəaliyyətini
təmin etmək məqsədi ilə əsaslı normativ
hüquqi bazanın formalaşdırılması, milli
maraqların xarici və daxili təhdidlərdən
qorunması istiqamətində mühüm tədbirlər həyata
keçirilməsi cənab Prezident İlham Əliyevin
apardığı uğurlu fəal hüquq mühafizə
kursunun bariz nümunəsidir.
Azərbaycan
Respublikasının siyasi, iqtisadi, sosial və digər sahələrdə
sürətli inkişafı və dünya birliyinə
inteqrasiyası milli təhlükəsizlik sisteminin də daim
müasir dövrün tələblərinə və beynəlxalq
standartlara uyğun qurulmasını zəruri edir. Qlobal və
regional təhlükəsizliyin təmin edilməsində
ölkəmizin iştirakı, milli mənafelərə təhdidlərin
proqnozlaşdırılması, vaxtında aşkarlanması və
qarşısının alınması təhlükəsizlik
orqanlarının yeni texnologiyalardan və informasiya-kommunikasiya
sistemlərindən, son elmi nailiyyətlərdən geniş
istifadə etməsini, əməkdaşlarının peşəkarlığının
artırılmasını və digər dövlətlərin
xüsusi xidmət orqanları ilə tərəfdaşlıq
münasibətlərinin inkişaf etdirilməsini şərtləndirir.
Bu baxımdan ölkə başçısının 17
oktyabr 2006-cı il tarixli Sərəncamı ilə kəşfiyyat
və əks-kəşfiyyat fəaliyyəti, dövlət
sirrinin mühafizəsi, habelə aqressiv
separatçılıq, terrorçuluq və transmilli mütəşəkkil
cinayətkarlıqla mübarizə və milli maraqların digər
təhdidlərdən qorunması sahəsində təhlükəsizlik
orqanlarının fəaliyyətini daha da təkmilləşdirmək,
maddi-texniki bazasını və əməkdaşlarının
sosial müdafiəsini gücləndirmək məqsədi ilə
"Azərbaycan Respublikasında milli təhlükəsizlik
orqanlarının fəaliyyətinin təkmilləşdirilməsinə
dair Dövlət Proqramı (2007-2011-ci illər)" təsdiq
edildi. Bu proqram Milli Təhlükəsizlik Nazirliyində hər
bir istiqamətdə yenidənqurma işlərinin
aparılmasına - ən son texnologiyalarla təminatı və
həmin texnika ilə işləyə biləcək kadr
potensialının hazırlanması və s. üçün
geniş imkanlar açdı.
Azərbaycan Silahlı
Qüvvələrinin Ali Baş Komandanı cənab İlham Əliyevin
təhlükəsizlik məsələlərinə diqqəti
bununla məhdudlaşmır. Belə ki, dünyada baş verən
sürətli dəyişikliklər şəraitində
ayrı-ayrı dövlətlər və bütövlükdə
bəşəriyyət terrorçuluq, etnik
separatçılıq və münaqişələr,
transmilli mütəşəkkil cinayətkarlığın
artması, kütləvi qırğın silahlarının
yayılması, təbii ehtiyatların tükənməsi, əhalinin
sayının durmadan çoxalması və miqrasiyası, ətraf
mühitin çirklənməsi və sair təhlükələrlə
üzləşir. Bu amillər hər bir dövlətin
prioritetlərinin, təhlükəsizliyə qarşı risklərin
müəyyənləşdirilməsini, həmin risklərin
qabaqlanması və aradan qaldırılması üzrə
adekvat tədbirlərin həyata keçirilməsini zəruri
edir. Bu baxımdan, habelə Azərbaycan Respublikasının
müstəqilliyini, ərazi bütövlüyünü,
konstitusiya quruluşunu, xalqın və ölkənin milli
maraqlarını daxili və xarici təhdidlərdən qorumağa
yönəlmiş siyasətin məqsəd, prinsip və
yanaşmalarının müəyyən edilməsi
üçün Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 23 may
2007-ci il tarixli Sərəncamı ilə "Azərbaycan
Respublikasının milli təhlükəsizlik
konsepsiyası" təsdiq olunmuşdur. Konsepsiyada Azərbaycan
Respublikasının milli təhlükəsizlik siyasətinin əsas
istiqamətləri müəyyən edilmişdir. Suveren
dövlət olaraq, Azərbaycan Respublikası mövcud təhlükəsizlik
mühitində təhdidlərin nəzarət altında
saxlanılmasına və aradan qaldırılmasına, habelə
ölkənin milli maraqlarının təmin edilməsinə
yönəlmiş milli təhlükəsizlik siyasətini
formalaşdırır və həyata keçirir. Ölkəmizin
milli təhlükəsizlik siyasəti xarici və daxili təhlükəsizlik
arasında mövcud ayırıcı xətləri əhatə
edən və adekvat çoxfunksiyalı tədbirlər tələb
edən təhdidlərin müxtəlif ölçülü
xarakterini nəzərə alır. Azərbaycan
Respublikasının ərazisi vahiddir, toxunulmazdır və
bölünməzdir. Beynəlxalq hüquqda təsbit
olunmuş bütün vasitələrdən istifadə etməklə
öz ərazi bütövlüyünü bərpa etmək
Azərbaycan Respublikasının milli təhlükəsizlik
siyasətinin ən ümdə vəzifəsidir.
Bu il mart ayının 28-də
Azərbaycan milli təhlükəsizlik orqanlarının
yaranmasının 90 illik yubileyidir. Bu tarixin milli təhlükəsizlik
orqanları əməkdaşları tərəfindən
peşə bayramı günü kimi qeyd edilməsi Azərbaycan
xalqının ümummilli lideri Heydər Əliyevin adı ilə
bağlıdır. Məhz ulu öndərin 23 mart 1997-ci il
tarixli 525 nömrəli Sərəncamı ilə 1919-cu ildə
Azərbaycan Demokratik Respublikası Hərbi Nazirliyinin Baş Qərargahı
tərkibində ilk xüsusi xidmət orqanı olan kəşfiyyat
və əks-kəşfiyyat bölməsinin
yaradıldığı gün - 28 mart Azərbaycan
Respublikasının milli təhlükəsizlik orqanları əməkdaşlarının
peşə bayramı günü elan edilmişdir.
Bayram münasibətilə
"Azərbaycan Respublikası milli təhlükəsizlik
orqanlarının 90 illiyi (1919-2009)" Azərbaycan
Respublikasının yubiley medalının təsis edilməsi
haqqında" Azərbaycan Respublikasının 2 dekabr 2008-ci
il tarixli Qanunu qəbul olunmuş, həmin Qanunun tətbiq edilməsini
təmin etmək məqsədilə Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 13 yanvar 2009-cu il tarixli Fərmanı verilmişdir.
Son illər Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyinin fəaliyyətində demək olar ki, bütün
sahələr üzrə əlamətdar hadisələr
müşahidə olunmuşdur. Zəruri islahatlar
aparılmış, əməliyyat-xidməti fəaliyyətdə
önəmli uğurlar qazanılmışdır. Milli təhlükəsizlik
orqanlarında Azərbaycanın milli maraqlarının və mənafelərinin
etibarlı qorunması üzrə mövcud qanunvericilik əsasında
normativ hüquqi bazanın təkmilləşdirilməsi
işi daim davam etdirilir.
Azərbaycan
Respublikasının milli təhlükəsizliyi dedikdə,
insan - onun hüquq və azadlıqları, cəmiyyət -
onun maddi və mənəvi dəyərləri, dövlət
- onun müstəqilliyi, suverenliyi, konstitusiya quruluşu və ərazi
bütövlüyünün təmin edilməsi başa
düşülür. Azərbaycan Respublikasının
maraqlarının, mənafelərinin və təhlükəsizliyinin
etibarlı təmin olunmasında Milli Təhlükəsizlik
Nazirliyinın əməkdaşları bundan sonra da ön
sırada olacaqlar.
Bəxtiyar Hacıyev,
MTN-in idarə rəisi,
ədliyyə polkovnik-leytenantı,
hüquq elmləri namizədi
Azərbaycan.-2009.-28 fevral.-S.5.