1. Özəlləşdirmə proqramlarının Azərbaycan
iqtisadiyyatına töhfəsi
Biz öz
iqtisadiyyatımızı inkişaf etdiririk. Azərbaycan
iqtisadi cəhətdən artıq oturuşmuş dövlət
kimi tanınır. Mən hesab edirəm ki, biz artıq iqtisadi
sahədə keçid dövrünü başa vurmuşuq.
İlham ƏLİYEV
Bu gün beynəlxalq
miqyasda Azərbaycanı xarakterizə edən əsas cəhətlərdən
biri də onun sürətli iqtisadi inkişaf tempinə malik
olması və bu göstərici üzrə son illərdə
dünya dövlətlərinin reytinq cədvəlinə
liderlik etməsidir. İqtisadi sferada həyata keçirilən
bu uğurlu siyasətin ən əsas nəticələrindən
biri də ondan ibarətdir ki, Azərbaycan, sözün əsl
mənasında dünyanı silkələmiş qlobal maliyyə
böhranının təsirlərinin
neytrallaşdırılmasında kifayət qədər
effektiv bir nümunənin əsasını qoymuş oldu.
Elə buna görədir ki,
dünyanın əksər ölkələrində
böhranla əlaqədar iqtisadi geriləmə davam etdiyi bir
vaxtda cari ilin ilk 9 ayının yekunlarına əsasən, Azərbaycanda
ümumi daxili məhsulun həcmi 6,1 faiz artmışdır.
Beynəlxalq Valyuta Fondunun proqnozlarına əsasən, ilin
sonuna kimi ölkəmizdə iqtisadi artım göstəricisi
7,5 faiz təşkil edəcək və yenidən bu sahə
üzrə MDB-nin lideri olacaq. Qlobal böhranın davam etdiyi
şəraitdə bunun kifayət qədər uğurlu bir
göstərici olduğu isə beynəlxalq sferada da
açıq etiraf olunur.
Azərbaycan iqtisadi cəhətdən artıq güclənmiş
dövlətdir
Ancaq postsovet məkanında Azərbaycanı
iqtisadi sferada fərqləndirən əsas cəhətlər
qeyd olunanlarla məhdudlaşmır. Azərbaycanın sürətli
iqtisadi inkişafı ölkəmiz qarşısında duran və
olduqca vacib xarakter daşıyan daha bir məsələnin
uğurlu həllinə imkan vermişdir. Söhbət ölkənin
iqtisadi sahədə keçid dövrünü başa
vurmasından gedir. Danılmaz faktdır ki, bu
gün postsovet məkanında mövcud olan ölkələrin
əksəriyyəti iqtisadi keçid finişinə
çatmaqdan hələ çox uzaqdır və qlobal iqtisadi
böhranın başlanması həmin ölkələrin
keçid mərhələsini başa vurmasında
böyük ləngimələrə yol açıb. Azərbaycan
isə həmin ölkələrdən fərqli olaraq iqtisadi
keçid mərhələsini başa vurmaqla kifayət qədər
ciddi bir uğura imza atıb. Bununla əlaqədar Prezident
İlham Əliyev Bakı Dövlət Universitetinin 90 illik
yubileyinə həsr olunmuş mərasimdə
çıxışı zamanı bildirmişdir: "Biz
öz iqtisadiyyatımızı inkişaf etdiririk. Azərbaycan
iqtisadi cəhətdən artıq oturuşmuş dövlət
kimi tanınır. Mən hesab edirəm ki, biz artıq iqtisadi
sahədə keçid dövrünü başa vurmuşuq. Nəzərə
alsaq ki, dünyanın aparıcı maliyyə qurumları Azərbaycanda
aparılan islahatları çox yüksək qiymətləndirir.
Müxtəlif hesablamalara görə Azərbaycan postsovet məkanında
iqtisadi islahatlar və iqtisadi inkişaf baxımından birinci
yerdədir. Mən hesab edirəm ki, artıq bu sahədə
keçid dövrü başa çatıbdır".
İqtisadi sahədə
keçid dövrünün başa vurulması isə Azərbaycana
yeni və daha vacib dividendlər vəd etməkdədir. Əvvəla,
ona görə ki, Azərbaycan artıq keçid
dövrünün problemlərini arxada qoyub və gündəlikdə
belə problemlər yox, ölkənin daha sürətli tərəqqisinə
yol açan inkişaf strategiyası, onun həyata
keçirilməsi yolları dayanır ki, bu istiqamətdə
də uğurlu addımlar atılmaqdadır. İkinci bir tərəfdən
iqtisadi sferada keçid mərhələsini qət etməklə
Azərbaycan bu sahə üzrə dünya birliyinə daha
sıx inteqrasiya etmək imkanı da qazanıb. Belə ki, dünyanın aparıcı ölkə və
təşkilatları iqtisadi sahədə böyük
uğurlara imza atan Azərbaycanla artıq daha böyük həvəslə
əməkdaşlığa can atır və bu əməkdaşlıqdan
hər iki tərəfin qazancla çıxacağını
gözəl anlayırlar.
Lakin o da faktdır
ki, iqtisadi keçid mərhələsini elə də
böyük olmayan zaman kəsiyində başa vurmaq Azərbaycan
üçün asan olmayıb və bu, kifayət qədər
dəqiqliklə düşünülmüş siyasətin, gərgin
əməyin, böyük enerji tələb edən
çalışmanın məntiqi nəticəsidir. Ötən
əsrin son onilliyndə dövlət müstəqilliyini
qazanan və bu müstəqilliyin ilk illərində
ağır vəziyyətdə olan, az qala iqtisadi və siyasi
cəhətdən dünya xəritəsindən silinmək təhlükəsi
yaşayan Azərbaycan həm də yenidən
parçalanmaq təhlükəsi yaşayırdı. Ölkədə
tez-tez baş verən hakimiyyət dəyişiklikləri,
müxtəlif silahlı qruplaşmaların mövcudluğu, ərazilərimizin
itirilməsi, iqtidarda olan qüvvələrin səriştəsizliyi
nəinki Azərbaycanın iqtisadi və digər sahələr
üzrə inkişafına imkan verirdi, əksinə,
bir dövlət kimi onun mövcudluğunu davam etdirə bilməsini
ciddi sual altına alırdı. Əlbəttə ki, belə vəziyyət
xalqı narahat etməyə bilməzdi və ölkənin
xilası üçün yeganə ümid yeri olan
ümummilli lider Heydər Əliyevin yenidən hakimiyyətə
gəlməsi zamanın kəskin tələbinə
çevrilmişdi. Elə bu səbəbdən Azərbaycanın
xilası üçün ulu öndərin hakimiyyətə
qayıdışı xalqın əsas və təkidli arzusu
idi. Yenidən hakimiyyətə gəlməklə
ümummilli lider nəinki Azərbaycan dövlətçiliyini
məhv olmaq təhlükəsindən xilas etdi, həm də
onun kifayət qədər ziddiyyətli, mürəkkəb
xarakter daşıyan bir geosiyasi şəraitdə sürətli
inkişaf yoluna qədəm qoymasını təmin etdi.
Dünyanın bir çox aparıcı neft
şirkətləri məhz Heydər Əliyevin səyləri
nəticəsində Azərbaycana irihəcmli investisiyalar
yatırmağa başladı. Görülən digər tədbirlər
nəticəsində iqtisadi sahədə böhran yaşayan
Azərbaycan artıq bu sahə üzrə də yeni
inkişaf yoluna qədəm qoydu. Beləliklə,
Azərbaycan məhz 1993-cü ildə ümummilli liderin
qayıdışı ilə həqiqi dövlət müstəqilliyinə
qovuşdu, ölkə sabit inkişaf mərhələsini
yaşamağa başladı ki, bütün bunlar həm də
Azərbaycanın iqtisadi keçid mərhələsində
qarşıda duran yolun tez qət edilməsi
üçün uğurlu start götürməsinə imkan
verirdi.
Milli Məclisə ünvanlanan tarixi müraciət
Həmin dövrdə
Azərbaycanın qarşısında duran və ölkənin
sürətli iqtisadi inkişafını təmin edəcək
əsas məsələlərdən biri də xüsusi
mülkiyyətə əsaslanan bazar iqtisadiyyatı sisteminə
mümkün qədər tez keçidin təmin edilməsi
idi. Bu da təbii
olaraq dövlət mülkiyyətinin özəlləşdirilməsini
tələb edirdi. Xatırladaq ki, bu məqsədlə
hələ 1992-ci ildə Dövlət Əmlak Komitəsi
yaradılsa da və 1993-cü ilin yanvarında "Azərbaycan
Respublikasında dövlət mülkiyyətinin özəlləşdirilməsi
haqqında" qanun qəbul edilsə də, reallıqda hər
hansı ciddi nəticə yox idi. Bazar
iqtisadiyyatı prinsipləri əsasında milli
iqtisadiyyatın inkişafını təmin etmək
üçün Heydər Əliyevin diqqət yetirdiyi əsas
məsələlərdən biri də məhz dünya təcrübəsi
əsasında düzgün, ədalətli bir şəkildə
dövlət mülkiyyətinin özəlləşdirilməsi
ilə bağlı oldu. Bu xüsusda isə ulu öndərin
1995-ci il 30 iyun tarixində özəlləşdirmənin həyata
keçirilməsi ilə əlaqədar Milli Məclisə məktub
vasitəsi ilə ünvanladığı tarixi müraciət
diqqəti xüsusi cəlb edir. Müraciətində olduqca
fundamental məqamlara toxunan dahi rəhbər böyük
uzaqgörənliklə qeyd edirdi ki, Azərbaycan öz müstəqilliyinin
və suverenliyinin təminatlarını tam şəkildə
ancaq iqtisadi böhran aradan qaldırıldıqdan sonra əldə
edə biləcək. Bildirilirdi ki, möhkəm və
inkişaf etmiş iqtisadiyyata əsaslanmayan siyasi müstəqillik
heç də real suverenliyin yeganə göstəricisi deyil: "Buna baxmayaraq, Azərbaycanın müstəqil
bir dövlət kimi bərqərar olunmasından sonra hakimiyyətə
gələn müxtəlif qüvvələr tərəfindən
iqtisadiyyatda köklü dəyişikliklər
aparılması üçün heç bir şey edilməmişdir
və nəticədə əhalinin həyat səviyyəsi olduqca aşağı səviyyəyə
düşmüşdür. İqtisadi böhrandan əsas
çıxış yolu dövlət mülkiyyətinin
özəlləşdirilməsindədir, ona görə ki,
dövlətin iqtisadi sahədə yeganə inhisarçı
olduğu şəraitdə heç bir islahatların
aparılması mümkün deyildir. "Azərbaycan
Respublikasında dövlət mülkiyyətinin özəlləşdirilməsi
haqqında" Azərbaycan Respublikasının qanununun
1993-cü il yanvarın 7-də qəbul edilməsinə və
bu qanunun qüvvəyə minməsi haqqında qərarla
Dövlət Əmlak Komitəsinin rəhbərliyinə
dövlət mülkiyyətinin özəlləşdirilməsi
haqqında proqramın təqdim edilməsi üçün
1993-cü il martın 1-dək vaxt verildiyinə baxmayaraq, nə
göstərilən müddətdə, nə də sonra bu
tapşırıqların öhdəsindən gələ bilmədilər".
Lakin Heydər Əliyev
özəlləşdirmə kimi olduqca əhəmiyyətli
bir prosesin gecikdirilməsinin Azərbaycanın sonrakı
iqtisadi inkişafına nə dərəcədə
böyük əngəllər yarada biləcəyini əvvəlcədən
görür və bunun mümkün qədər tez
başlanmasının vacibliyini yaxşı bilirdi. Digər
tərəfdən həmin dövrdə özəlləşdirmənin
nəzəri-qanunverici bazasının hazırlanmasında
ciddi nöqsanların olduğunu nəzərə alan dahi rəhbər
1995-ci ilin yanvarında özəlləşdirmənin
aparılması üçün yaradılan dövlət
qurumunun rəhbərliyində dəyişikliklər etdi
və 3 mart 1995-ci ildə dövlət özəlləşdirilməsi
haqqında proqramın hazırlanması üçün
xüsusi komissiya yaradılmasına göstəriş verdi. Bununla bağlı Heydər Əliyevin qanunverici
orqana ünvanladığı müraciətində qeyd
olunurdu: "1995-ci ilin yanvarında Dövlət Əmlak Komitəsinin
rəhbərliyində dəyişikliklər
aparılmış və 1995-ci ilin martın 3-də Azərbaycan
Respublikası prezidenti tərəfindən dövlət özəlləşdirilməsi
haqqında proqramın hazırlanması
üçün xüsusi komissiya yaradılmışdır.
1995-ci il iyunun 24-də həmin komissiya öz işini
yekunlaşdırmışdır. Dövlət mülkiyyətinin
özəlləşdirilməsi haqqında proqram
hazırlanarkən əsas amil kimi əhalinin həyat səviyyəsinin
qaldırılması götürülmüşdür".
O da xüsusi olaraq
qeyd edilməlidir ki, bütün bu məsələlər Heydər
Əliyevin təşəbbüsü və rəhbərliyilə
1995-ci ilin martında Bakıda keçirilən hökumətin
açıq müşavirəsinə
çıxarıldı. Əsas məqsəd isə proseslərin
mahiyyətinin ölkə ictimaiyyətinin nəzərinə
çatdırılması və şəffaflığın
təmin edilməsi idi. Digər tərəfdən burada
ictimaiyyətin nümayəndələrinin də fikir və təkliflərinin
nəzərə alınmasına ayrıca diqqət yetirilirdi.
Bununla əlaqədar sözügedən tarixi
müraciətdə bildirilirdi: "1995-1998-ci illəri əhatə
edən proqramın əsas mahiyyətini xüsusi mülkiyyətçilər
təbəqəsinin formalaşdırılmasına və nəticədə
səmərəli fəaliyyət göstərən
bazarın yaradılmasına, xalq təsərrüfatının
inhisarlaşdırılmasına və onun strukturunun yenidən
qurulmasına, ölkənin iqtisadi dövriyyəsinə
kapitalın cəlb olunmasına və kapitallaşma mexanizminin
yaradılmasına, iqtisadi prosesə bütün növ istifadə
olunmamış resursların cəlb edilməsinə, vətəndaşların
sahibkarlıq və işgüzarlıq fəallığının
artırılmasına, işgüzarlıq fəaliyyəti
üçün münbit şəraitin yaradılmasına,
inflyasiyanın qarşısının alınmasına və
manatın alıcılıq qabiliyyətinin
artırılmasına yönəldilmiş əməli tədbirlər
təşkil edir. Bu tədbirlərin nəticəsində
maliyyə stabilliyinə, əhalinin əmanətlərinin
artırılmasına və bu əmanətlərin
investisiyalara çevrilməsinə, istehsalatın
canlandırılmasına və iş yerlərinin
artırılmasına, nəhayət, vətəndaşların
həyat səviyyələrinin keyfiyyətcə
yaxşılaşdırılmasına nail olmaq
olacaq".
Beləliklə, "Azərbaycan
Respublikasında 1995-1998-ci illərdə dövlət
mülkiyyətinin özəlləşdirilməsinin Dövlət
Proqramı" təsdiq olunmaq üçün Milli Məclisə
təqdim edildi. Eyni zamanda, qüvvədə olan
qanunvericiliyə müəyyən dəyişikliklər edilməsi
zəruriyyətini nəzərə alaraq, "Azərbaycan
Respublikasında dövlət mülkiyyətinin özəlləşdirilməsi
haqqında" Azərbaycan Respublikasının qanununa əlavələr
və dəyişikliklər haqqında Azərbaycan
Respublikasının qanun layihəsi müzakirə
üçün qanunverici orqana göndərildi.
1995-1998-ci illərdə
aparılacaq özəlləşdirməni özündə
ehtiva edən birinci Dövlət Proqramı Azərbaycan
Respublikasında dövlət mülkiyyətində olan əmlakın
özəlləşdirilməsinin təşkilati, iqtisadi və
hüquqi əsaslarını əks etdirirdi. Dövlət
Proqramında mülkiyyətin özəlləşdirilməsi
sahələri, istiqamətləri, müddəti, mərhələləri
və s. öz əksini tapmışdı. Proqram 1995-ci il
iyulun 21-də Milli Məclis tərəfindən bəyənilərək
qəbul edildi. Beləliklə, konkret
proqram əsasında Azərbaycanda dövlət mülkiyyətinin
özəlləşdirilməsinə başlandı ki, bu da
yeni iqtisadi inkişaf mərhələsinin əsasının
qoyulmasında olduqca böyük rol oynadı. Xüsusən də
torpaqların özəlləşdirilməsi və bu sahədə
aparılan islahatlar Azərbaycanda fermerçiliyin
inkişafında, kənd təsərrüfatı sahəsində
məhsuldarlığın yüksəlməsində ciddi
dönüş yaranmasına gətirib çıxardı.
Özəlləşdirmənin qazandırdığı
dividendlər
Ümumiyyətlə,
sözügedən proqram Azərbaycanda sovetlər
dövrünün yadigarı olan planlı iqtisadiyyatdan bazar
iqtisadiyyatı sisteminə keçmək yolunda böyük əhəmiyyət
kəsb etdi. Məhz bunun nəticəsi idi ki, Azərbaycanda
ümumi daxili məhsul 1996-cı ildə 1,3 faiz, 1997-ci ildə
5,8 faiz, 1998-ci ildə 10 faiz artdı. 1998-ci ildə sənaye və
kənd təsərrüfatı məhsulları
istehsalında daha böyük göstəricilər qeydə
alındı.
1995-ci ilə qədər
Azərbaycanın iqtisadiyyatına, maliyyə sisteminə
böyük zərbələr vuran inflyasiyanın isə
görülən tədbirlər nəticəsində
qarşısı alındı və tədricən aradan
götürüldü. Hətta 1998-ci ildə Azərbaycanın
milli valyutasının - manatın dəyəri möhkəmləndi ki, nəticədə
istehlak mallarının qiymətlərinin azalması və
deflyasiya müşahidə olundu. Bu dövrdə Azərbaycana
gələn xarici investisiyanın da həcmi durmadan
artırdı. Məsələn, 1998-ci ildə Azərbaycan
iqtisadiyyatına 1,5 milyard 500 dollar dəyərində
investisiya qoyulmuşdu. Adambaşına xarici investisiya
qoyuluşunun miqdarına görə həmin vaxt Azərbaycan
Müstəqil Dövlətlər Birliyində birinci yerdə
dururdu.
Bütün bunlar həm də
1998-ci ildə dünyanın əksər ölkələrini
bürüyən maliyyə böhranından Azərbaycanın
yenə uğurla çıxmasına imkan verirdi. Halbuki, həmin
vaxt böhranın dünyanın aparıcı dövlətlərinə,
o cümlədən Rusiyaya böyük zərbələr
vurması MDB dövlətlərinin iqtisadiyyatına da
dağıdıcı təsir göstərirdi. Lakin Azərbaycan
burada istisnalıq təşkil edirdi. Bununla bağlı o
dövrdə ulu öndər Heydər Əliyev bildirirdi: "Başqa ölkələrdən fərqli olaraq
Azərbaycanda son illər aparılan düzgün iqtisadi siyasət,
həyata keçirilən düşünülmüş tədbirlər
və ölçülüb-biçilmiş islahatlar nəticəsində
biz Azərbaycanın maliyyə və iqtisadiyyat sahəsində
elə bir şərait yaratmışıq ki, hətta Rusiyada
baş vermiş böyük maliyyə böhranının da
ölkəmizə təsirini azaldıb, onun
qarşısını ala bildik".
Əlbəttə ki, Azərbaycanın
sadalanan uğurlar əldə etməsində özəlləşdirmə
prosesi vacib rol oynamışdı. Belə ki, artıq 1998-ci
ilin sonlarına doğru Azərbaycanda ümumi daxili məhsul
istehsalının 55 faizi özəl sektora məxsus idi. Sənaye
məhsulunun 26 faizi də məhz özəl sektorda istehsal
olunurdu. Kənd təsərrüfatı məhsulları
istehsalının 95 faizi, ticarətin 98 faizi və
inşaatın 70 faizi yenə də özəl sektora məxsus
idi. Eyni zamanda, bu göstəricilər Azərbaycanda iqtisadi
islahatların və onların içərisində özəlləşdirmənin
düzgün və səmərəli
aparıldığını göstərirdi. Xatırladaq ki,
ölkə vətəndaşlarının özəlləşdirmə
prosesində iştirak etməsi üçün 1997-ci il
yanvarın 1-dən əhaliyə özəlləşdirmə
çeklərinin verilməsi prosesi də həyata
keçirilmişdi.
O da xüsusi qeyd edilməlidir ki,
bütün bunlarla yanaşı, dövlət idarəetmə
sistemində də aparılan islahatlar ölkənin
inkişafı ilə bir həmahənglik təşkil edir və
bu inkişaf prosesini daha da sürətləndirirdi. Belə ki,
iqtisadi islahatlarla və özəlləşdirmə
proqramının həyata keçirilməsi ilə
bağlı iqtisadiyyatı idarəetmə sahəsində
ölkənin 20-dən çox nazirliyi, dövlət komitəsi,
konserni və şirkəti ləğv olunmuş, yaxud da yenidən
qurulmuşdur. Bir çox nazirliklərdə və
idarəetmə orqanlarında ayrı-ayrı qurumlar da ləğv
edilmiş, yaxud da onların fəaliyyəti bazar
iqtisadiyyatı prinsiplərinə
uyğunlaşdırılmışdı. Bütün bunlar
yekun nəticədə sürətli inkişafa xidmət edir
və Azərbaycanın daha da möhkəmlənməsinə
gətirib çıxarırdı.
Yeni özəlləşdirmə proqramı
Sonrakı dövr isə artıq
Azərbaycanda özəlləşdirmə prosesinin daha
geniş miqyası əhatə etməsi və yeni sahibkarlar
ordusunun formalaşması üçün daha bir müvafiq
proqrama ehtiyac yarandığını göstərdi. Yenə də böyük uzaqgörənlik göstərən
ümummilli lider Heydər Əliyev 10 avqust 2000-ci il tarixdə
dövlət əmlakının özəlləşdirilməsi
haqda ikinci Dövlət Proqramının təsdiq edilməsi
barədə fərman verdi. İqtisadiyyatda aparılan struktur
islahatlarını, sahibkarlığın inkişafını
və sağlam rəqabət mühitinin
formalaşdırılmasını sürətləndirmək,
iqtisadiyyata investisiyalar cəlb etmək yolu ilə onun səmərəliliyinin
artırılmasına nail olmaq məqsədi ilə həmin fərmanla
Azərbaycan Respublikasında dövlət əmlakının
özəlləşdirilməsinin ikinci Dövlət
Proqramı təsdiq edildi. Fərmanın digər
mühüm əhəmiyyəti ondan ibarət idi ki, iki ay
müddətində "Azərbaycan Respublikasında
1995-1998-ci illərdə dövlət mülkiyyətinin özəlləşdirilməsinin
Dövlət Proqramı"nın həyata keçirilməsi
prosesində yol verilmiş qanun pozuntularının aradan
qaldırılması və təqsirkar şəxslərin
məsuliyyətə cəlb edilməsi üçün
qanunvericiliyə uyğun olaraq müvafiq tədbirlər
görülməsi üçün Nazirlər Kabinetinə
müvafiq tapşırıqlar verilirdi.
Özəlləşdirmə
ilə bağlı ikinci Dövlət Proqramının əsas
məqsədləri isə aşağıdakılardan ibarət
idi: iqtisadiyyatın strukturunun təkmilləşdirilməsi və
rəqabət mühitinin formalaşdırılması əsasında
milli iqtisadiyyatın səmərəliliyini yüksəltmək,
bazar münasibətlərinin iqtisadi əsası kimi özəl
mülkiyyətçilər təbəqəsini genişləndirmək,
iqtisadiyyata investisiyalar, o cümlədən xarici investisiyalar cəlb
etmək yolu ilə onun inkişafına nail olmaq, dövlət
əmlakını dövlət özəlləşdirmə
çeklərinə satmaqla özəlləşdirmə
prosesinə əhalinin maksimum geniş təbəqələrini
cəlb etmək.
Bununla
yanaşı, II Dövlət Proqramı müəssisə və
obyektlərin özəlləşdirmə baxımından təsnifatını,
dövlət əmlakının özəlləşdirilməsi
üsullarının seçilməsi qaydasını, dövlət
özəlləşdirmə paylarının (çeklərinin)
və dövlət özəlləşdirmə
opsionlarının istifadə olunması qaydasını, özəlləşdirilən
dövlət müəssisələrində əmək
kollektivinə verilən güzəştləri, özəlləşdirilən
müəssisə və obyektlərin, fiziki və ya
qeyri-dövlət hüquqi şəxslərin vəsaiti
hesabına inşa edilmiş obyektlərin yerləşdiyi
torpaq sahələrinin satılmasını,
özəlləşdirmə prosesində yerli və xarici
investorların iştirakı qaydasını, özəlləşdirmə
zamanı qoyulan məhdudiyyətləri, özəlləşdirilən
dövlət əmlakının haqqının ödənilməsi
qaydasını, müəssisələrin özəlləşdirməqabağı
restrukturizasiyasını, sağlamlaşdırılmasını
və özəlləşdirilmiş müəssisələrin
dəstəklənməsini, özəlləşdirmə
prosesinin informasiya-metodiki təminatını, dövlət əmlakının
özəlləşdirilməsi ilə bağlı digər məsələləri
də müəyyən edirdi.
Bütün bunlar həm özəlləşdirmə
prosesinin daha da təkmil xarakter daşımasından xəbər
verir, həm də Azərbaycanda özəl sektorun kifayət
qədər güclənməsinə təkan verirdi. Məhz
yuxarıda qeyd olunan özəlləşdirmə ilə
bağlı hər iki dövlət proqramı iqtisadi
inkişafda böyük rol oynamaqla yanaşı, Azərbaycanda
bu sahədə uğurlu bir başlanğıcın əsasını
qoydu. Məhz bunun nəticəsidir ki, indi də davam edən
özəlləşdirmə prosesi müvafiq tələblərə
tam cavab verir. Onu da qeyd edək ki, özəlləşdirmə
prosesinin indiki mərhələsinin əsas hədəfi milli
iqtisadiyyatın rəqabət qabiliyyətliliyinin yüksəldilməsinə
və dünya təsərrüfat sisteminə səmərəli
inteqrasiyasına nail olmaq, uzunmüddətli perspektivdə isə
ölkədə dinamik sosial-iqtisadi inkişafın davamlılığını
təmin etməkdir.
Prezident İlham Əliyevin bu məsələ
ilə bağlı imzaladığı fərmanlarda, təsdiq
etdiyi iqtisadi sənədlərdə bu hədəfin
reallaşması üçün yerinə yetirilməsi zəruri
olan vəzifələr müəyyən olunub. Belə
vəzifələrdən danışarkən ölkənin
malik olduğu iqtisadi potensialın gücləndirilməsi və
bu potensialın kompleks şəkildə səmərəli
reallaşdırılması, xüsusən də qeyri-neft
sektorunun inkişaf etdirilməsi, hər bir regionun malik
olduğu potensialdan tam və səmərəli istifadə
olunması və onların inkişafının
tarazlaşdırılması, çoxlu sayda yeni iş yerlərinin
açılmasına şərait yaradılması,
sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi, sosial xidmətlərin
həcminin, keyfiyyətinin və
ünvanlılığının əhəmiyyətli dərəcədə
artırılması, yoxsulluğun azaldılması kimi vəzifələri
aid etmək olar.
Bütün bunlar əsası ümummilli lider Heydər
Əliyev tərəfindən qoyulan özəlləşdirmə
prosesinin Azərbaycanın iqtisadi tərəqqisinin sürətlənməsində
nə dərəcədə vacib rol oynadığını
bir daha əyani nümayiş etdirir. Bu prosesə vaxtında başlanması
isə Azərbaycanın iqtisadi keçid mərhələsini
daha tez başa vurmasına özünəməxsus mühüm
töhfə verib.
Rasim BAYRAMOV
Azərbaycan.- 2009.- 10 noyabr.- S. 5.