Rəssamlıq
Şumer mədəniyyətinin zəngin
qollarından birini rəssamlıq
təşkil edir. On doqquzuncu yüzilliyin
ikinci, iyirminci yüzilliyin birinci yarısında İkiçayarasında
aparılan arxeoloji qazıntılar
zamanı çoxsaylı mədəniyyət
abidələri arasında həm də xeyli
rəssamlıq əsərləri
tapılmışdır. Bu gün həmin əsərlər
Londonun, Berlinin, Parisin, Bağdadın, İstanbulun,
Moskvanın, Sankt-Peterburqun, Amerika universitetlərinin muzeylərində saxlanılan ən dəyərli
eksponatlardır.
Şumerdə
rəssamlıq çox çətin
bir şəraitdə inkişaf
etmişdir. Burada
daş, mərmər,
ağac, metal kimi tikinti materiallarının
olmadığını bilirik.
Dörd-altı min il
bundan qabaq gil lövhələr üzərində çəkilmiş
bu işlərin mövzu zənginliyi, üslub rəngarəngliyi
də diqqəti çəkən cəhətlərdəndir.
Şumer rəssamlığında
qəhrəmanlıq mövzusu
xüsusilə geniş
yer tutur. Bu da təsadüfi deyil. İndiyə qədər doqquz qəhrəmanlıq dastanı
tapılmışdır. Bunların
hər biri ədəbi hadisədir. Şumerlər qəhrəmanlığı
həmişə yüksək
dəyərləndirmiş və öz qəhrəmanlarının adlarını
əbədiləşdirmək üçün çoxlu
dastanlar, himn-öygülər,
atalar sözləri və s. qoşmuşlar. Şumer rəssamları da şairlərdən geri qalmamış, qəhrəmanların adlarını
öz rəsm əsərləri ilə əbədiləşdirməyə çalışmışlar.
Şumer rəssamları müxtəlif rənglərdən
istifadə etmişlər.
Onların yaradıcılığında
qara rəngin müxtəlif çalarlarından
istifadə olunduğu
aydın görünür.
Bu rəngin bolluğu
həyatın özündən
gəlir. Çünki
həyatda ən çox gözəçarpan
ağ və qara rənglərdir. Bu iki rəngin kontrastı çox mənalar verir.
Mütəxəssislər belə düşünürlər ki,
Şumer rəssamları
qara rəngli boyanı qurumdan, yaxud bitumdan hazırlayırdılar. Deməli,
nədən hazırlanmasından
asılı olmayaraq, qara rəngin istehsalı texnologiyasını
bilirdilər.
Qara rəng həmişə ağla kontrastda olur. Ağ və qara rəngləri bir-birinin yanına qoyanda ağın ağlığı, qaranın
qaralığı daha
yaxşı görünür.
Bunu Şumer rəssamları da bilirdilər, onlar ağ və qara rənglərlə öz əsərlərində
zəngin süjet və məzmun kontrastları yaratmağa müvəffəq olmuşlar.
Şumer rəssamlarının
ağ rəngli boyanı gips və ya əhəngdən
hazırladıqları güman
edilir. Ancaq bu materiallardan alınmış boyalar asanlıqla yuyulduğuna görə demək olar ki, onlara
digər maddələr
də qatılmışdır.
Şumer rəssamlarının
əsərlərində qara
və ağ rənglərdən sonra qırmızı rəng üstünlük təşkil
edir. Bəzi mülahizələrə görə,
Şumer rəssamları
qırmızı boyanı
dəmir-oksiddən, yaxud
civə-oksiddən alırlarmış.
Ancaq bizim araşdırmalar göstərir
ki, qırmızı rəng insanlara dəmirdən və qurğuşundan daha əvvəl tanış olmuşdur. Məhz bu fakta söykənib
demək olar ki, şumerlər dəmir-oksid və qurğuşun-oksid onlara tanış olmadığı
dövrlərdə başqa
materiallardan qırmızı
boya almağı bacarırlarmış.
Şumerlər rənglərin
keyfiyyətini artırmaq,
ömrünü uzatmaq
üçün boya hazırladıqları materiallara
rəngli mineralları
suda həll edərək onların məhlullarını, yumurta
sarısı və süd qatmışlar. Bu deyilənlər
alınmış boyaların
möhkəmliyini artırmış,
onlara parlaqlıq vermiş və uzunömürlülüyünü təmin etmişdir. Hamıya bəllidir ki, qədim türk memarlığında yumurta
sarısından yapışdırıcı
material kimi geniş istifadə olunmuşdur.
Ümumiyyətlə,
Bir sözlə,
İslam SADIQ,
filologiya elmləri namizədi
Azərbaycan.-
2009.- 10 noyabr.- S. 11.