Gözləri ilə eşidib gördüyü
dünya
Heykəltəraş Azad Əliyevin
keçdiyi yol hamar olmayıb. Hələ həyatı
anlamağa macal tapmamış keçirdiyi, əhəmiyyət
vermədiyi qrip xəstəliyi eşitmə qabiliyyətini əlindən
aldı. Əslində, eşitməməyi ona dünyanı,
maddi aləmi dərk etməyinə mane olmadı. Bu gün
Azad Əliyev respublikada sayılıb-seçilən, həmkarlarının
sırasında öndə gedən heykəltəraşlardan
biridir.
Azad Əliyev sənətə
çox erkən gəlib. Deyir ki, nəslimin yarısı həkim,
yarısı da rəssamdır. Atam istəyirdi ki, mən də
onun yolu ilə gedim, diş həkimi olum. İstəmədim.
Məndən həkim çıxmazdı. Sonra da gülə-gülə:
atama dedim ki, insanlara otuz iki diş düzəltməkdənsə,
elə birdəfəlik baş düzəldim də!
Bununla da Azad həyatda
öz yolunu müəyyən etdi. İncəsənət
İnstitutuna daxil oldu. Həkimlikdən daha çox zəhmət
tələb edən, daha ağır bir işə - heykəltəraşlığa
başladı. Neçə insan ömrünə daş həyatı
gətirdi. Heykəlləşən, abidələşən
şəxsiyyətlərin taleyinə əbədiyyət
çırağı yandırdı. Torpaq altına çəkilənlərin
Yer üzündəki obrazını qranitdən, tuncdan, mərmərdən,
bürüncdən yonurdu. Bu illər ərzində
yaratdıqları da çox oldu, itirdikləri də...
Azad müdrik
insandır. Həyata fəlsəfi baxışı var. Və
bu, əsərlərində də özünü büruzə
verir. Onun üçün işin böyüyü-kiçiyi
yoxdur. Hamısına eyni məsuliyyətlə, eyni istəklə
yanaşır. Qəhrəmanlarının
yaşadıqları dövrü, mühiti, iç
dünyasını öyrənəndən sonra işə
başlayır. Əgər belə olmasa, bəlkə də
heykəllərin hamısı bir-birinə bənzəyərdi.
Mindən artıq əsərin müəllifidir. Onun
yaradıcılığının müəyyən
dövrü Almaniya ilə bağlıdır. Alman mütəxəssisləri
Azadın yaradıcılığı ilə tanış
olandan sonra onu öz ölkələrinə dəvət ediblər
və orada qalıb işləməyi məsləhət
görüblər. Bir müddət Almaniyada yaşayan Azad Əliyev
60-dan çox əsər işlədi və həm də Qərbi
Avropa mədəniyyəti ilə yaxından tanış oldu.
Mendelsonun, Motsartın, Bethovenin heykəllərini
böyük ustalıqla yaradan azərbaycanlı heykəltəraşın
işləri almanları valeh etdi. Bethovenin heykəli
Hollandiyada tuncdan tökülüb və Mərkəzi
Amerikanın San-Salvador şəhərində ucaldılıb.
Açılış mərasiminə dəvət olunsa da,
Azad bu tədbirdə iştirak edə bilmədi. Bu o qədər
də önəmli deyil. Önəmli olan abidənin üzərində
yazılan "heykəltəraş Azad Əliyev. Azərbaycan."
kəlmələridir.
Yurdumuzun çox yerində
Azadın işlərinə rast gəlmək olar. Xəlil
Rzanın, Əjdər Xanbabayevin qəbirüstü abidələrini
də Azad işləyib. Onun ən böyük işi isə
Şəmkir rayonu ilə bağlıdır. Şəmkirin
parklarında yer alan 20 Yanvar şəhidlərinin abidəsi,
general Şıxlinskinin, aşıq Teymurun heykəllərinin
müəllifi Azad Əliyevdir. Başqa bir əsərində
Üzeyir Hacıbəyli ilə Əhməd Cavadın Azərbaycanın
himnini işlədikləri anı canlandırıb.
Sənət dostları
deyir ki, Azadda həm ideya, həm də icra güclüdür.
Ona görə də onun əsərlərinin dünya ölkələrində
yeri var.
Güclü yumor hissinə
malik Azad bu xüsusiyyətləri ilə həm
özünü qoruyur, həm də ətrafını tərbiyə
edir. Bunu da dostları deyir.
Azadın oğlu Anar
atasının yox, babasının yolunu seçdi. Diş həkimi
oldu.
Amma Azadə
atasının yolunu tutmuşdu, rəssam idi. O, Anar
üçün bacı, Zərifə xanım
üçün övlad, Azad üçün sənət
dostuydu. Allah bu qıza hər şey vermişdi. Gözəllik,
yüksək zövq və bir də hamının həsəd
aparacağı istedad. Hərdən Zərifə xanım deyir
ki, bəlkə Allah o istedadı, qabiliyyəti ona qədərindən
daha çox vermişdi, ona görə tez apardı. Kim bilir,
bu onun qismət payıdı.
Onun
yaradıcılığı elə əhatəli, hərtərəfli
və bitkindir ki, bu qədər əsər yaradıb araya-ərsəyə
gətirmək normal bir insan ömrü yaşayanlara da həmişə
nəsib olmur. Nə mövzu seçməkdə, nə də
əsər üzərində işləyəndə çətinliyi
olmazdı. Ömər Eldarov, ADRA-nın rektoru, Azərbaycan
Respublikasının xalq rəssamı, akademik: "Azadə Əliyeva
istedadlı rəssam idi. Gənc rəssam çoxsahəli
istedada malik olub. Onun səhnə quruluşunda, eləcə də
dəzgah rəngkarlığı sahəsindəki işləri
hər zaman yüksək peşəkarlıq səviyyəsində
olmuşdur".
Azadə Ə.Əzimzadə
adına Rəssamlıq texnikumuna daxil oldu. Dörd il sonra
artıq Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq
Akademiyasının tələbəsi idi. O, bakalavr pilləsini
bitirdikdən sonra sənətşünaslıq ixtisasına
yiyələnmək üçün magistraturaya sənəd
verdi. Yaxşı sənətşünas ola bilərdi, tale
öz hökmünü verməsəydi.
Cəlil Hüseynov,
ADRA-nın tədris işləri üzrə prorektoru, xalq rəssamı,
professor: "...İnsanın davranışı onun
dünyagörüşündən asılıdır. Azadə
rəssam ailəsində böyüdüyündən bir qədər
emosional idi, çünki məlumdur ki, rəssamlar daim
axtarışda olan və mübarizə aparan şəxsiyyətlərdir.
Azadə bir rəssam və sənətşünas kimi şəxsiyyət
olacaqdı..."
Cəmil Müfizadə,
xalq rəssamı: "Azadə mənim tələbəm
olub. Tələbə olsa da, diapazonu geniş idi. O, teatr rəssamlığından
başlamışdı. Ali rəssamlıq təhsilini qrafika
sahəsində davam etdirmək qərarını vermişdi.
Çox gözəl qrafika duyumu vardı. Bakalavr diplomu
üçün maraqlı, koloritli "Lənkəran
qadınları" mövzusunu götürmüşdü.
Bütün işin gedişatı, axtarışlar, variantlar,
tapıntılar mənim gözümün
qarşısında olub. Çox gözəl, bədii cəhətdən
maraqlı bir silsilə yaratdı".
Azadə belə bir rəssam
idi. Gəldi, bir ildırım kimi çaxdı getdi...
"Azadədən sonra
evdə çox qala bilmirəm. Kədərlənirəm, hər
tərəf onun işləridir", - deyir Azad Əliyev. Ona
görə səhər açılan kimi emalatxanaya
qaçır. Bütün günü heykəllərin
içində keçir.
Emalatxana Azadın öz
dünyasıdır. Hamıdan pünhan dünyası. O burada
təkcə ətrafdakıları yox, özünü də
unudur. Bu daşlaşan, heykəlləşən
oğulların harayını təkcə o eşidir.
Çoxunun portretini yaradan Azad Azadəni işləyə bilmədi.
Qıymadı, ürəyi gəlmədi.
Azad da belə bir
ömür yaşayır bu dünyada. Sənətkar
ömrü. Gözləri ilə gördüyü
dünyanı gözləri ilə də eşidir.
Çünki tale yazan belə məsləhət görüb.
Sədaqət YUSİFQIZI
Azərbaycan.- 2009.-10
noyabr.- S. 11.