İstedadlı müəllimə,yenilikçi pedaqoq
Biz hamımız həyatımızda əldə etdiyimiz
nailiyyətlərə, bütün varlığımıza
görə müəllimə borcluyuq.
Heydər ƏLİYEV
Azərbaycan xalqının milli təfəkküründə müəllim adı hər zaman ucalıq, ziyalılıq və mənəvi saflıq rəmzi kimi təcəssüm olunmuş, böyük hörmətlə, yüksək ehtiramla çəkilmişdir. Sosial statusundan, tutduğu vəzifədən asılı olmayaraq bu gün də hər bir azərbaycanlı cəmiyyətdəki mövqeyinə, qazandığı biliklərə, ümumən, bir şəxsiyyət kimi formalaşmasına görə özünü məhz müəllimlərinə borclu sayır.
Müəllimlik bütün
dövrlərdə və ölkələrdə ən şərəfli
peşə hesab olunub, bu adı daşıyanlara həmişə
böyük hörmət və ehtiram göstərilib. Dahilər
belə, öz uğurlarına görə öncə müəllimlərinə
borclu olduqlarını bildiriblər. Xalqımızın
böyük oğlu, ümummilli lider Heydər Əliyev
böyük fəxrlə deyirdi ki, mən dünyada müəllimdən
yüksək ad tanımıram. Heydər Əliyev həyatı
boyu müəllimə yüksək dəyər vermiş,
dövlət idarəçiliyinin bütün mərhələlərində
müəllim adının ucalığını, nüfuz və
hörmətini qorumuş, bunu başqalarından da israrla tələb
etmişdir.
Heydər Əliyevin siyasi kursunun
layiqli davamçısı, Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin
milli elm və təhsilin inkişafı, problemlərinin həlli
istiqamətində həyata keçirdiyi siyasət də məhz
ulu öndərin formalaşdırdığı mütərəqqi
ənənələrin davamıdır. Prezident İlham Əliyevin
hər il beynəlxalq müəllim günü ərəfəsində
onlarca müəllimi fəxri ada, dövlət təltiflərinə
layiq görməsi onun təhsil və elm sahəsində
çalışan çoxsaylı ziyalılara yüksək
rəğbət və etimadını nümayiş etdirir.
Bu gün məktəblərimizdə
öz sənətini ürəkdən sevən təcrübə
və peşəkarlığı ilə fərqlənən,
yüksək əxlaqi keyfiyyətlərə malik nəsil tərbiyələndirmək
vəzifəsini şərəflə yerinə yetirən
müəllimlər çoxdur. Belə müəllimlərdən
biri də Bikə Nəcəfovadır. Onunla söhbət
edib, peşə vurğunluğuna bələd olduqdan sonra
inanırsan ki, bu insan öz həyatını məktəbsiz
təsəvvür etmir. Hər zaman tələsdiyi bir yer
varsa, o, yenə də məktəbdir. Bikə xanımın təbirincə,
yaxşı müəllim cəmiyyət üçün,
millət üçün hava, su və çörək qədər
vacibdir: "Həyatda bütün peşələr şərəfli
və gərəklidir. Amma cəmiyyətdə tutduğu
mövqeyindən, vəzifəsindən asılı olmayaraq hər
bir kəs məhz müəllimlərə borcludur.
Yaxşı müəllimi olmayan dövlət, xalq inkişaf
edə bilməz. O dövlətin ki, yaxşı müəllimi
yoxdur, demək, onun gələcəyi də dumanlıdır.
Müəllim adı şərəfli addır. Bu adı
layiqincə daşıyanlar gələcək nəsillərə
əvəzedilməz mənəvi sərvət
bağışlayırlar. Bəşəriyyətin
xilasına yönələn ali idealları yaşatmağa, mənəvi
meyarların cəmiyyətdə hakim olmasına
çalışan bu irfan sahibləri üzərlərinə
götürdükləri müqəddəs missiya ilə həm
də ucalığa qovuşurlar".
Bakıda anadan olan Bikə
xanım 173 nömrəli orta məktəbin məzunudur.
Paytaxt Bakıda bir çox ailələrin rusca təhsilə,
rus dilində danışmağa üstünlük verdikləri
vaxtlarda o, Azərbaycan Dövlət Universitetinin filologiya
fakültəsinə daxil olub. Azərbaycan dili və ədəbiyyatı
üzrə geniş pofilli mütəxəssis kimi yetişməsinə
baxmayaraq, öz arzusu, istəyi ilə əmək fəaliyyətinə
pedaqoji sahədə başlayıb və artıq neçə
illərdir ki, Bakı şəhərindəki Tahir Həsənov
adına 23 nömrəli orta məktəbdə
övladlarımıza ana dilinin incəliklərini, ədəbiyyatı
öyrədir.
Bikə müəllimə bu məktəbdə
çalışmağı şərəf sayır.
Çünki 23 nömrəli məktəb paytaxt məktəbləri
arasında özünün zəngin ənənələri,
təlim-tədrisin keyfiyyəti, pedaqoji uğurları ilə
tanınan bir təhsil müəssisəsidir. Bu gün Azərbaycanın
ictimai-siyasi, mədəni həyatında tanınan bir
çox ziyalılarımız orta təhsillərini bu məktəbdə
alıblar. Bircə onu demək kifayətdir ki, Azərbaycan
Prezidentinin xanımı, Heydər Əliyev Fondunun Prezidenti,
YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, Milli Məclisin
deputatı Mehriban Əliyeva 23 saylı orta məktəbin məzunudur.
Həyatda qazandığı
nailiyyətlərlə bağlı təəssüratlarını
bölüşən Bikə müəllimə Azərbaycan təhsilinin
uğurlarında, müəllimlərin cəmiyyətdə
nüfuzunun, onlara hörmət və ehtiramın qorunub
saxlanılmasında ulu öndər Heydər Əliyevin və
onun layiqli davamçısı Prezident İlham Əliyevin əvəzsiz
xidmətlərinin olduğunu bildirir: "Azərbaycan müəlliminin
şərəfli adının uca tutulması, onun fəaliyyəti
üçün hərtərəfli, normal şəraitin
yaradılması, qayğı ilə əhatə olunması
ümummilli lider Heydər Əliyevin bütün dövrlərdəki
siyasi fəaliyyətinin əsas leytmotivlərindən biri
olmuşdur. Ulu öndərin 1993-cü ildə hakimiyyətə
dönüşündən sonra ömrünü gənc nəslin
maariflənməsinə həsr etmiş müəllimlərimizin,
elm sahəsində çalışan insanlarımızın
sosial problemləri də diqqətdən kənarda
qalmamış, onların məvacibləri ardıcıl olaraq
artırılmış, elmi-pedaqoji kontingent dövlət
qayğısı ilə əhatə olunmuş, şərəfli
ictimai status sayılan alim-müəllim adının cəmiyyətdəki
nüfuzu yenidən bərpa edilmişdir. Heydər Əliyevin
siyasi varisi olaraq onun etimadını ləyaqətlə
doğruldan Prezident İlham Əliyevin hər zaman müəllim
əməyinə, zəhmətinə, maarifçilik fəaliyyətinə
yüksək önəm verməsi, bu müqəddəs
peşə sahiblərini cəmiyyətin ən hörmətli
təbəqəsi adlandırması bütün pedaqoqlar tərəfindən
böyük razılıqla qarşılanır".
Bikə xanımın iş metodu
ilə tanışlıq zamanı bu qənaətə gəlirsən
ki, o, yenilikçidir, köhnə təfəkkür tərzindən
qaçır, müasir təhsilin bütün tərəflərinə
bələddir. Həm də bu bələdçilik yalnız
nəzəri müddəaları mənimsəməklə
bitmir. O, yeniliyin tətbiqində heç nədən çəkinmir.
Bu, həm də uzun illərin pedaqoji təcrübəsinin
yaratdığı peşə vərdişidir. Ümumiyyətlə,
Bikə müəllimənin tədris metodunun bütün
istiqamətləri böyük maraq doğurur. Deyir ki,
hazırda fənn kurrikulumlarının hazırlıq mərhələsindəyik.
Yeni kurrikulumun tələblərinə görə, təlim
prosesi əvvəlcədən müəyyən olunmuş nəticələrə
əsaslanır. Bununla əlaqədar müəllim əlaqələndirici,
istiqamətverici, məsləhətçi, şagirdlər isə
öyrənmək üçün tədqiqat aparan, öyrəndiklərini
tətbiq və təqdim etməyi bacaran yaradıcı subyektlər
rolunda çıxış edirlər. Dərsi adətən,
motivasiya ilə başlayan Bikə müəllimə
çalışır ki, mövzuya uyğun olaraq motivasiya
daha orijinal və cəlbedici olsun. Ədəbiyyat dərslərində
daha çox şəkilli, musiqili videomateriallardan istfadə
edir. Bu zaman əsas məqsədi şagirdlərin diqqətini
mövzu ətrafına cəlb etmək, keçiriləcək
mövzuya uyğun bilik və bacarıqlarını fəallaşdırmaq,
onları düşündürməkdir.
Bikə müəllimənin
iş prinsipi ilə maraqlanarkən bir şeyə də əmin
olursan ki, dərslərin daha maraqlı alınması,
şagirdlərin orta təhsilin müəyyənləşdirdiyi
bilikləri daha dərindən mənimsəmələri,
dünyagörüşlərini artırmaları
üçün yeni informasiya texnologiyalarının
imkanlarından yararlanmaq onun üçün demək olar ki,
adi iş normasına çevrilib.
Artıq altıncı ildir ki,
yeni təlim metodları əsasında pedaqoji
uğurlarının bəhrəsini yaşayan Bikə müəllimə
23 nömrəli məktəbin interaktiv metodlarının tətbiqi
istiqamətində qazandığı nailiyyətlərdə
Bakı Şəhər Baş Təhsil İdarəsinin rəisi
Nailə Rzaquliyevanın gərgin əməyinin olduğunu
bildirir. Nailə Rzaquliyeva 23 nömrəli məktəbin
direktoru vəzifəsində çalışdığı
zaman yeni tədrisdə interaktiv metodların tətbiqinin təşəbbüskarı
kimi çıxış etmiş, bu məqsədlə müəllimlər
üçün müvafiq kurslar təşkil etmişdir. Bu təkmil
ənənəni hazırda məktəbin direktoru İradə
Rəhimli uğurla davam etdirir. Məktəbdə müəllimlərin
interaktiv tədris metodlarına, informasiya texnologiyalarına yiyələnmələri
üçün mütəmadi olaraq kurslar təşkil
olunur. Artıq 2003-cü ildən 23 nömrəli məktəbdə
yeni təlim texnologiyaları ilə açıq dərslər
keçirilir. Dərslərdə təhsil naziri Misir Mərdanov
da iştirak edib və razılığını bildirib.
Ölkəmizə səfərə gələn Böyük
Britaniyanın York hersoqu, Şahzadə Endryu da məktəbdə
ingilis dilinin tədrisindən məmnun qalıb. İnteraktiv
açıq dərsdə iştirak edən şahzadə
sonradan bu təhsil müəssisəsinə göndərdiyi məktubunda
da məktəbdən böyük təəssüratlarla
ayrıldığını ifadə edib. Məhz yeni təlim
metodlarının tətbiqinin nəticəsidir ki, həm
ötən il, həm də bu il məktəbin 5 müəllimi
"İlin ən yaxşı müəllimi" müsabiqəsinin
qalibi olub və dövlət başçısı tərəfindən
mükafatlandırılıb. Bu, respublikanın orta ümumtəhsil
məktəbləri arasında ən yüksək göstəricidir.
Bikə müəllimənin
fikrincə, interaktiv tədris metodlarının tətbiqi ilə
bağlı 23 nömrəli məktəbin təcrübəsi
bir çox orta ümumtəhsil müəssisələrinə
nümunə ola bilər: "Bu gün tədrisə yeni
metodların, texnologiyaların yol açması, məktəblərin
maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi çox
müsbət haldır və dövlətimizin təhsilin
inkişafına olan yüksək diqqətindən xəbər
verir. 23 nömrəli orta məktəb interaktiv metodların tətbiqində
əksər məktəblərə nümunə ola bilər".
Bikə müəllimə nailiyyətləri
ilə kifayətlənməyi heç vaxt
düşünmür və hər zaman yenilik
axtarışındadır. Təlim-tədrislə
bağlı meydana çıxan ən müasir texnoloji
üsullar onun diqqətindən yayınmır. "Həyat
daim inkişafdadır. Xüsusən, informasiya
texnologiyaları ilə bağlı hər gün yeniliklərlə
qarşılaşırıq. Bütün bunlar isə müəllimdən
də daim öz üzərində işləməyi, tədrisdə
yeni metodlara yiyələnməyi tələb edir. Müəllim
həmişə oxumalıdır. Bu bir həqiqətdir ki,
şagird öz müəllimini hamıdan bilikli hesab edir. Məncə,
müəllim üçün şagirdin sualını
cavabsız qoymasından pis heç nə yoxdur" - deyə
Bikə xanım bildirir.
Bikə müəllimə deyir
ki, bu gün orta təhsilin hansı metodlarla
aparılmasından asılı olmayaraq müəllimlərin
qarşısında duran əsas vəzifələrdən biri
dövlətimiz üçün layiqli vətəndaşların
yetişdirilməsinə nail olmaqdır. Çünki bu
günün şagirdi sabah cəmiyyət həyatının
hansısa sahəsində yer tutacaq bir vətəndaşdır.
23 nömrəli məktəbdə ilk gündən bu prinsip
gözlənilir və Heydər Əliyev Fondunun prezidenti,
YUNESKO və İSESKO-nun xoşməramlı səfiri, Milli Məclisin
deputatı Mehriban xanım Əliyevanın timsalında öz
uğurları ilə fəxr duyulur. Mehriban xanım Əliyevanın
sosial, mədəni, humanitar və digər sahələrdə
həyata keçirdiyi çoxşaxəli fəaliyyətdə,
təhsilin, səhiyyənin inkişafına, milli-mənəvi,
mədəni irsimizin qorunması, təbliğ edilməsi, Azərbaycan
həqiqətlərinin dünyaya çatdırılması
işinə verdiyi əvəzsiz töhfələrdə
şübhəsiz ki, 23 nömrəli məktəbin cəmiyyətimiz
üçün layiqli, xalqını, dövlətini
düşünən vətəndaş yetişdirmək ənənəsinin
izləri aydın görünməkdədir.
Bikə xanımın bir müəllimə
kimi narahatlıqları da var. Bu da bəzən şagirdlərin
dünyagörüşündə müşahidə edilən
məhdudluqla bağlıdır. "Danılmazdır ki,
bügünkü şagirdlərimizin əksəriyyəti ədəbi
qaynaqlardan az istifadə edir və mütaliəyə az vaxt sərf
edirlər. Bu da bir ədəbiyyat müəllimi kimi məni
çox narahat edir. Bu məqsədlə də kitabxanalarla
sıx əlaqə saxlayırıq. Ayda bir neçə dəfə
"Bu dünyanın hər sirrini bizə deyir bu kitablar"
mövzusunda oxucular konfransı keçiririk. Şagirdlərə
öyrənmənin yolunu öyrətmək sahəsində
mühüm rol oynayan tədbirlər, muzeylərə
ekskursiyaların təşkili, şair və
yazıçılarla görüşlər həm
şagirdin bilik və dünyagörüşünün
inkişafına müsbət təsir göstərir, həm də
onların şifahi və yazılı nitqlərinin inkişaf
etməsinə kömək edir" - deyən Bikə xanım
təcrübəli pedaqoq kimi fəaliyyətində bu məsələlərə
böyük həssaslıqla yanaşır və məqsədinə
də nail olur.
Nümunəvi təşkilatçılığı
ilə tanınan Bikə müəllimənin əməyi
çox mükafatlara layiq görülüb. 2007-ci ildə Təhsil
Nazirliyi tərəfindən keçirilmiş "İlin ən
yaxşı müəllimi" müsabiqəsinin qalibi olub. Gənc
nəslin təlim-tərbiyəsində səmərəli
pedaqoji fəaliyyətinə görə Təhsil Nazirliyinin Fəxri
Fərmanına, Azərbaycan Kütləvi-İnformasiya Vasitələri
İşçiləri Həmkarlar İttifaqı Rəyasət
Heyətinin qərarı ilə "Məhsəti Gəncəvi"
mükafatına layiq görülüb.
2009-cu il isə onun
üçün daha əlamətdar və unudulmazdır.
Çünki səmərəli və yenilikci pedaqoji fəaliyyətinin
nəticəsi olaraq 2008-2009-cu tədris ilində
keçirilmiş "Ən yaxşı müəllim"
müsabiqəsinin qalibi olub və Prezident İlham Əliyevin
sərəncamı ilə mükafatlandırılıb.
Müəllimin şagirdə verdiyi bilik onun bir şəxsiyyət kimi formalaşması, həyatın enişli-yoxuşlu yollarına tab gətirməsi üçün mənəvi azuqədir. Bu azuqəni yetirmələrindən əsirgəməyən Bikə xanım yenilikçi olduğu qədər də, şagirdlərinin qəlbini pedaqoji dünyagörüşü, ustalığı ilə isitməyə nail olan müəllimədir. Həm də xoşbəxt o müəllimdir ki, onun şagirdi müəllimə oxşamağı arzulasın. Şagirdlərinin oxşamağa çalışdığı Bikə müəllimə kimi...
Rəşad CƏFƏRLİ
Azərbaycan.- 2009.- 3 oktyabr.- S. 7.