Azərbaycan elminin flaqmanı
"Biz maddi dəyərlərimizi, iqtisadi
potensialımızı insan kapitalına çevirməliyik. Çünki
insanın savadı, biliyi onun gələcək həyatını
müəyyən edir, ölkənin hərtərəfli
inkişafına xidmət edir".
İlham ƏLİYEV
Azərbaycanın
müstəqillik mücadiləsinin ən parlaq səhifələri
1919-cu ildə Şərqdə Avropa tipli ilk dünyəvi ali
təhsil ocağı kimi fəaliyyətə başlayan, 90 il
müddətində şərəfli yol keçən
Bakı Dövlət Universiteti ilə sıx şəkildə
bağlıdır. Respublikamızın dünənini,
bugününü və sabahını, onun təhsil sistemini,
mədəniyyətini, iqtisadiyyatını, eləcə də
mənəvi-psixoloji durumunu milli dövlətçiliyin
formalaşması prosesinin cığırdaşı olmuş
bu elm məbədindən kənarda təsəvvür etmək
mümkün deyildir.
Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyətinin yadigarı olan, o dövrün qabaqcıl
elm və mədəniyyət adamlarının səyləri,
fədakarlığı, elmi-pedaqoji potensialı sayəsində
real həyata vəsiqə alaraq regionun ən aparıcı
elm-təhsil mərkəzinə çevrilən universitetin təsis
edilməsi ölkə həyatında müstəsna əhəmiyyətli
hadisə idi. Ötən 90 il müddətində Bakı
Dövlət Universiteti Azərbaycanda yüksək ixtisaslı
milli kadrların hazırlanmasında əvəzsiz xidmətlər
göstərmiş, bir çox ali təhsil ocaqlarının,
o cümlədən Azərbaycanda Milli Elmlər
Akademiyasının yaranmasında böyük rol oynamışdır.
Xalqın ziyalı təbəqəsinin və
elmi-intellektual potensialının formalaşmasında, dövlətçiliyin,
ictimai-siyasi fikrin inkişafında sözünü demiş
ziyalıların və dövlət xadimlərinin
bütöv bir nəsli məhz Bakı Dövlət
Universitetinin auditoriyalarından çıxmış, burada
yetişmişdir. Bu gün həm də fəxrlə
deyirik ki, ulu öndər Heydər Əliyev də məhz
universitetin tarix fakültəsinin məzunu olmuş, öz həyatında
bu elm məbədinin rolunu daim yüksək dəyərləndirmiş
və zirvələrə qaldırmışdır.
Ümummilli liderin
Azərbaycana rəhbərliyinin hər iki mərhələsində
Bakı Dövlət Universitetinin inkişafına göstərdiyi
yüksək qayğı, şübhəsiz, bu ali təhsil
ocağının çağdaş milli dövlətçilik
tariximizdəki əlahiddə yeri və statusu ilə
bağlıdır. BDU daim dünya şöhrətli məzununun
qayğısını hiss etmiş, onun qarşıya
qoyduğu ali ideyalar təhsil ocağının tələbə
və professor-müəllim heyətinin əsas fəaliyyət
stimulvericisinə çevrilmişdir. Bakı Dövlət
Universitetinin ən zəngin, məzmunlu tarixinin şərəfli
səhifələri məhz Heydər Əliyevin böyük
diqqət və qayğısı sayəsində
yazılmışdır. Bu gün böyuk fəxarət hissi
ilə xatırlayırıq ki, universitetin 50, 60, 75 və 80
illik yubileylərinin qeyd olunması məhz ulu öndərin
adı ilə bağlıdır. BDU-nun indiyədək
keçirilmiş 5 yubiley mərasimindən 10 illik yubileyi istisna
olmaqla, məhz 4-ü Heydər Əliyevin təşəbbüsü
və rəhbərliyi ilə keçirilmişdir. Universitet təhsildə
də, elmin inkişafında da, maddi bazasının möhkəmləndirilməsi,
yeni ixtisasların açılması sahəsində də ən
möhtəşəm nailiyyətlərini məhz Heydər Əliyevin
Azərbaycana rəhbərliyi dövründə
qazanmışdır. Bütün bunları nəzərə
alan universitetin Böyük Elmi Şurası 1994-cü ildə
ulu öndər Heydər Əliyevi BDU-nun fəxri doktoru
adına layiq görmüşdür (Diplom 2000-ci ilin
fevralında təqdim edilmişdir).
Ümummilli lider BDU-nun 80 illik
yubileyindəki tarixi çıxışında demişdir:
"...Bakı Dövlət Universiteti indiyə qədər
olduğu kimi, Azərbaycan ali təhsilinin önündə
gedir. O, Azərbaycanda olan bütün universitetlərin,
institutların və digər ali təhsil ocaqlarının
hamısına örnəkdir...". Həmçinin ulu
öndər qeyd etmişdir ki, Azərbaycanın
keçmişini, onun mədəniyyətini, elm və
iqtisadiyyatını, bütövlükdə cəmiyyətini
Bakı Dövlət Universitetindən ayrı təsəvvür
etmək mümkün deyildir. Heydər Əliyev
universitetə hərtərəfli diqqət və
qayğısı ilə bu ali təhsil müəssisəsinə
yeni həyat vermiş, çətinliklərə rəğmən,
onu yeni dövrün tələbləri səviyyəsində
mütəxəssis hazırlığına sövq
etmişdir. Bu siyasətin nəticəsi
olaraq son 15 ildə ali təhsil ocağının hərtərəfli
inkişafına xüsusi diqqət yetirilməsi, onun
maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi istiqamətində
əməli tədbirlərin həyata keçirilməsi deyilənlərə
bir daha sübutdur.
Yarandığı
gündən mütərəqqi ictimai düşüncənin
əsas mərkəzi olmuş Bakı Dövlət
Universitetinin milli təhsil sistemindəki müstəsna yeri və
rolu, milli kadr hazırlığı prosesinə əvəzsiz
töhfələri bu gün də ölkə rəhbərliyi
səviyyəsində layiqincə qiymətləndirilir. Ötən il sentyabr
ayının 15-də ölkə Prezidentinin Bakı Dövlət
Universitetinin müasir standartlara cavab verən tədris korpusunun
açılış mərasimində iştirakı bu ali təhsil
ocağının tarixində əlamətdar hadisələrdən
birinə çevrilmiş, yeni dərs ili ərəfəsində
professor-müəllim heyətində və çoxsaylı tələbə
kollektivində ruh yüksəkliyi doğurmuşdur. Dövlət başçısı təntənəli
mərasimdəki çıxışı zamanı Azərbaycanın
ali təhsil sistemində özünəməxsus yeri,
nüfuzu, sanbalı ilə seçilən Bakı Dövlət
Universitetinin fəaliyyətinə bir daha yüksək dəyər
vermiş, onun inkişafına bundan sonra da lazımi diqqət
ayrılacağını vurğulamışdır:
"Bakı Dövlət Universiteti Azərbaycanın
aparıcı təhsil ocağıdır. Burada çox
güclü professor-müəllim heyəti vardır və
bütün dövrlərdə universitet Azərbaycanda peşəkar
kadrların hazırlanmasında çox böyük işlər
görmüşdür. Bu gün isə universitet
inkişafının yeni mərhələsini yaşayır. Həm
təhsilin keyfiyyəti artır, həm də universitetin
maddi-texniki bazası möhkəmlənir. Bir sözlə,
bizim - Azərbaycanın yerləşdiyi bu bölgədə
Bakı Dövlət Universitetinin xüsusi çəkisi
vardır".
Bakı Dövlət Universitetinə
göstərilən yüksək diqqət və qayğı
ümumilikdə dövlət başçısının son
illərdə təhsilin, elmin inkişafı naminə həyata
keçirdiyi məqsədyönlü siyasətin mühüm
tərkib hissəsidir. Dövlət
başçısı son altı ildə ölkə həyatının
bir çox strateji əhəmiyyətli sahələri kimi, təhsilə,
elmə də xüsusi qayğı ilə yanaşmış,
bu sahələrdə yeni dövrün tələbləri ilə
səsləşən islahatların həyata keçirilməsini
təmin etmişdir. 2003-cü ildən
dövlət büdcəsi vəsaitlərinin ilbəil əhəmiyyətli
dərəcədə artımı təhsil sahəsində məhz
maliyyə çatışmazlığı səbəbindən
uzun illərdən bəri yığılıb qalmış
bir çox problemlərin məhz hazırkı mərhələdə
həlli məsələsini
aktuallaşdırmış, elm və təhsillə
bağlı dövlət investisiyalarının həcmcə
artımını təmin etmişdir.
İnkişaf etmiş dövlətlərin
təcrübəsi göstərir ki, insan potensialının
formalaşdırılması sahəsində əsas
ağırlıq məhz ali təhsil sisteminin üzərinə
düşür. Ali təhsil əhalinin həyat səviyyəsinin
yüksəldilməsinin, insan inkişafı indeksinin
mühüm amillərindən biri olmaqla, ölkənin
sosial-iqtisadi inkişafının sürətlənməsinə
hərtərəfli təsir göstərir. Müstəqil
Azərbaycanda bütün idarəetmə səviyyələrində,
o cümlədən dövlət idarəçiliyi sahəsində
müasir idarəetmə təfəkkürünə malik
ixtisaslı mütəxəssislərin yetişdirilməsi
mühüm aktuallıq kəsb edir. Ali təhsil
sisteminə və kadr hazırlığına xüsusi diqqətlə
yanaşılması da respublikamızda demokratik ölkələrin
zəngin təcrübəsinə əsaslanan mükəmməl,
çevik və mütərəqqi dövlət idarəçilik
sistemi formalaşdırmaq niyyətindən irəli gəlir.
Avratlantik məkana
inteqrasiya kursu seçməklə dinamik inkişaf yoluna qədəm
qoymuş Azərbaycanda ali təhsilin müasirləşdirilməsi
və problemlərinin mərhələli həlli, inkişaf
etmiş dövlətlərin bu sahədəki zəngin təcrübəsinin
dərindən mənimsənilməsi, universitetlərdə tədris
prosesinin maddi-texniki bazasının
yaxşılaşdırılması, kompüter və
informasiya texnologiyalarının geniş tətbiqi, yeni
korpusların inşası kimi fundamental problemlərin həlli
xüsusi diqqət mərkəzindədir. Ötən illərdə
bu məqsədlə imzalanmış çoxsaylı
mühüm fərman və sərəncamlar, dövlət
proqramları Azərbaycanda ali təhsil sisteminin təkmilləşdirilməsinə
və müasirləşdirilməsinə xidmət
etmişdir.
Azərbaycanda ali təhsil
sistemində həyata keçirilən islahatların
mühüm istiqamətlərindən biri də dünya təhsil
sisteminə inteqrasiyanın təmin edilməsidir.
Respublikamız yeni iqtisadi münasibətlər kursunu
götürərək öz təhsil sisteminin inkişaf
prioritetlərini, dünyada, o cümlədən Avropa məkanında
gedən proseslərə inteqrasiya olunmaqla müəyyənləşdirir.
Milli təhsil sisteminin Avropa standartlarına
uyğunlaşdırılması məqsədilə Bolonya
prosesi çərçivəsində qəbul olunmuş təhsil
standartlarının mənimsənilməsi olduqca vacibdir. Azərbaycan Prezidentinin "Azərbaycan
Respublikasının ali təhsil müəssisələrinin
Avropa ali təhsil məkanına inteqrasiyası ilə
bağlı bəzi tədbirlər haqqında" 31 yanvar
2008-ci il tarixli sərəncamı bu baxımdan vacib əhəmiyyət
kəsb etmişdir. Sərəncama əsasən
"2009-2013-cü illərdə Azərbaycan
Respublikasının ali təhsil sistemində islahatlar üzrə
Dövlət Proqramı" layihəsi, habelə YUNESKO və
digər beynəlxalq qurumların qəbul etdiyi sənədlərə
uyğun hazırlanmış ixtisasların yeni siyahısı
hökumətə təqdim edilmişdir. Layihədə
ali təhsil sistemində keyfiyyətin təmin olunması məqsədilə
normativ-hüquqi bazanın, məzmunun və təlim
texnologiyalarının yeniləşdirilməsi, ali təhsil müəssisələrinin
strukturunun və idarəolunması sisteminin müasir tələblər
baxımından modernləşdirilməsi, əmək
bazarının tələbatına
uyğun kadr hazırlığının təkmilləşdirilməsi,
elmi-tədqiqat işlərinin səmərəliyinin yüksəldilməsi,
maddi-texniki və tədris bazasının günün tələblərinə
uyğun qurulması, müasir maliyyələşdirmə
siyasətinin hazırlanıb həyata keçirilməsi və
digər bu kimi aktual istiqamətlər əksini
tapmışdır.
Dövlət
başçısı İlham Əliyevin 2008-ci il 10 aprel
tarixli "Azərbaycan elmində islahatların aparılması
ilə bağlı Dövlət Komissiyasının
yaradılması haqqında" sərəncam da məhz həmin
zərurətdən irəli gəlmişdir. Sərəncama əsasən
2009-2015-ci illər üzrə elm sahəsində aparılacaq
islahatların, habelə elmin inkişaf strategiyasının
konkret proqram modelində hazırlanması üçün
hökumət və elm adamlarından ibarət dövlət
komissiyasının yaradılması da təqdirəlayiqdir. Bir sıra problematik məsələlərin önə
çəkildiyi sərəncamda Azərbaycan Respublikasında
elmi qurumların strukturunun müəyyənləşdirilməsi,
tədqiqatların müasir standartlar səviyyəsində
aparılması və maliyyələşdirilməsi, ölkənin
elmi kadr potensialının artırılması və onun
sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi,
bütövlükdə elmin inkişafı üzrə milli
strategiyanın həyata keçirilməsi, Azərbaycan elminin
beynəlxalq elm məkanına inteqrasiyasının təmin
olunması məsələləri əksini
tapmışdır.
Dövlət
başçısı 2008-2009-cu illərdə elmin
inkişafına, bu sahədə problemlərin kompleks həllinə
xidmət edən bir sıra sərəncamlar və dövlət
proqramları imzalamışdır. Cənab
İlham Əliyevin 12 sentyabr 2008-ci il tarixli "Ali təhsil
müəssisələrində çalışan
işçilərin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi
tədbirləri haqqında", 24 aprel 2009-cu il tarixli
"Bakı Dövlət Universitetinin 90 illik yubileyinin
keçirilməsi haqqında", 4 may 2009-cu il tarixli "Azərbaycan
Respublikasında 2009-2015-ci illərdə
elmin inkişafı üzrə Milli Strategiyanın həyata
keçirilməsi ilə bağlı Dövlət
Proqramı"nın təsdiq edilməsi haqqında", 22
may 2009-cu il tarixli "2009-2013-cü illərdə Azərbaycan
Respublikasının ali təhsil sistemində islahatlar üzrə
Dövlət Proqramı"nın təsdiq edilməsi
barədə sərəncamları bu baxımdan xüsusilə
təqdirəlayiqdir.
Ölkədə elm və təhsilin
inkişafında yaranmış keyfiyyətcə yeni mərhələnin
reallıqları, həyata keçirilən islahatların
istiqaməti Bakı Dövlət Universitetinin fəaliyyətində
də ciddiliklə nəzərə alınır. BDU-nun professor-müəllim heyəti elm və təhsilin
inkişafına xidmət edən bu və digər sərəncamları,
dövlət proqramlarını rəhbər tutaraq respublika
üçün layiqli milli kadrlar hazırlamaqla yanaşı,
dünya elminə inteqrasiya istiqamətində də
ardıcıl tədbirlər həyata keçirir.
Hazırda BDU-nun 16
fakültəsinin 125 kafedrasında, tətbiqi riyaziyyat və
fizika problemləri elmi-tədqiqat institutlarında, 4 elmi-tədqiqat
mərkəzində və 20 elmi-tədqiqat laboratoriyasında
müxtəlif istiqamətlər üzrə fundamental və tətbiqi
xarakterli araşdırmalar aparılır. Universitetdə ümumilikdə
1312 professor-müəllim və 275 nəfər elmi
işçi çalışır. Bunlardan 8 nəfəri
AMEA-nın həqiqi üzvü, 15 nəfəri AMEA-nın
müxbir üzvü, 253 nəfəri elmlər doktoru, o
cümlədən 277 nəfəri professor, 841 nəfəri
elmlər namizədi, onlardan 566 nəfəri dosentdir.
Universitetdə bilavasitə elm sahəsində
366 nəfər əməkdaş məşğuldur. Bunlardan 275 nəfər elmi işçi, 3 nəfər
AMEA-nın həqiqi üzvü, 5 nəfər AMEA-nın
müxbir üzvü, 57 nəfər elmlər doktoru, 135 nəfər
elmlər namizədidir. Ümumiyyətlə, təbiət və
humanitar elm sahələrini əhatə edən bir sıra
aktual mövzuların həllinə yönəlmiş 81
istiqamətdə - 230 mövzu üzrə 1160 elmi iş yerinə
yetirilir.
1998-2008-ci illərdə, o
cümlədən cari ilin birinci yarısında BDU-nun
professor-müəllim heyətinin və elmi işçilərinin
565 monoqrafiyası, 16649 məqaləsi, 10377 tezisi
hazırlanmışdır. Bu müddətdə 2447 məqalə
və 3034 tezisin xaricdə nəşr edilməsini də
dünya elminə inteqrasiya yönümündə uğurlu nəticə
hesab etmək olar. Eyni zamanda, elmin ən yeni nailiyyətlərini
ehtiva edən 879 dərsliyin, 703 dərs vəsaitinin, 383 metodik
göstəriş və 2412 proqramın, 325 elmi kitabın nəşri
BDU-nun malik olduğu sanballı elmi potensialdan xəbər
verir. Təhsil ocağının mühüm
uğurlarından biri də professor-müəllim heyətinin
monoqrafiyalarının və dərs vəsaitlərinin bir
çox xarici ölkələrdə çap
olunmasıdır. BDU əməkdaşlarının son 10 ildə
hazırladıqları 54 monoqrafiya, dərslik və dərs vəsaiti
ABŞ, Rusiya, İran, Türkiyə, Mərakeş, İngiltərə,
Rumıniya, Ukrayna, Macarıstan və başqa ölkələrdə
işıq üzü görmüşdür.
Hər bir elmi
yeniliyin əhəmiyyəti onun praktik səmərəsi,
faydalılıq əmsalı ilə şərtlənir.
1998-2008-ci illərdə Bakı Dövlət Universitetində
yerinə yetirilmiş 188 elmi-tədqiqat işinin nəticələri
əhəmiyyətinə görə AMEA-nın illik
hesabatına daxil edilmişdir. Bunlardan 88-i fizika-riyaziyyat və tətbiqi
riyaziyyat elmlərini, 26-sı kimya, 13-ü biologiya, 5-i yer elmlərini,
56-sı isə humanitar və ictimai elmləri əhatə
edir. Bu illərdə BDU əməkdaşlarının
dövlət qeydiyyatından və ekspertizadan keçmiş
85 ixtirasına patent alınmışdır. Təkcə
2009-cu ilin birinci yarısında universitet əməkdaşları
5 yeni ixtiraya görə patent almışlar.
Ali məktəbdə əldə
olunmuş elmi yeniliklərin praktikada tətbiqi məsələsi
də diqqət mərkəzindədir. Hər il
Bakı Dövlət Universiteti ilə müxtəlif istehsalat
birlikləri, zavod və şirkətlər arasında təsərrüfathesablı
müqavilələr bağlanılır və aparılan
elmi-tədqiqat işləri, bir qayda olaraq, sifarişçi
şirkətlər tərəfindən maliyyələşdirilir.
Bu işlərin yerinə yetirilməsinin əsas
üstünlüyü ondan ibarətdir ki, sifarişçi təşkilatlar
əldə edilmiş elmi nəticələrin istehsalatda tətbiqində
daha çox maraqlı olurlar. Adətən, belə elmi işlər
istehsalat ehtiyacları nəzərə alınmaqla
reallaşdırılır və böyük iqtisadi səmərə
verir. Son illərdə universitetlə Dövlət
Neft Şirkəti, Heydər Əliyev adına Bakı Neft
Emalı Zavodu, "Azərneftyağ" Neft Emalı Zavodu
arasında 45-ə yaxın təsərrüfathesablı
müqavilələr imzalanmış, həmin müqavilələr
başa çatdıqdan dərhal sonra sifarişçi təşkilatın
müəssisələrində uğurla tətbiq
olunmağa başlanmışdır.
BDU-da hər il beynəlxalq,
respublika, universitet və fakültə səviyyəli elmi
konfransların keçirilməsi fəallığı
artırır, faydalı tədqiqatların
aparılmasını stimullaşdırır. 1998-ci ildən
2009-cu ilin birinci yarısınadək 26 beynəlxalq, 49
respublika, 70 universitet, 155 fakültə səviyyəli olmaqla 300-dən artıq elmi konfrans
keçirilmiş, onların materialları 14307 məqalə və
12834 tezis şəklində çap olunmuşdur. Eyni zamanda,
bu illər ərzində universitet tələbələri
I-XIV respublika üzrə fənn olimpiadalarında və digər
bilik yarışlarında uğurla iştirak etmiş, 210 tələbə
müxtəlif mükafatlara layiq görülmüşdür.
I-XIV respublika fənn olimpiadalarında universitet tələbələrindən
31-i birinci yeri, 65-i ikinci yeri, 55-i üçüncü yeri
tutmuş, 32-si isə həvəsləndirici mükafatlara
layiq görülmüşdür.
BDU-da elmi-pedaqoji kadr
hazırlığına da xüsusi diqqət yetirilir -
hazırda burada 200-dən artıq aspirant və 400-dən
artıq dissertant elmi tədqiqatlar aparır. Ali
təhsil ocağında 4 doktorluq, 2 namizədlik, eyni zamanda
birdəfəlik dissertasiya müdafiə şuraları fəaliyyət
göstərir. Ümumilikdə, 1998-2009-cu illərdə BDU-da
fəaliyyət göstərən daimi şuralarda 110 nəfər
doktorluq, 389 nəfər namizədlik dissertasiyaları
müdafiə etmişdir.
Cəmiyyətin
inkişafında, onun həyat səviyyəsinin yüksəlməsində,
mədəniyyət və sivilizasiyanın tərəqqisində
elmin həlledici rolu Azərbaycanın Ümumavropa təhsil və
elm məkanına inteqrasiyası prosesinin daha da sürətləndirilməsini,
bu sahədə həyata keçirilən islahatların intensivləşdirilməsini tələb
edir. Bunun üçün elmin prioritet istiqamətləri
üzrə tədqiqat işləri aparılmalı, müasir
tələblərə cavab verməyən,
aktuallığını itirmiş mövzulardan
qaçılmalı, beynəlxalq elmi-praktiki əməkdaşlıq
inkişaf etdirilməli, qısa və uzunmüddətli
proqramlar işlənilib həyata keçirilməli, büdcədənkənar
vəsaitlərdən istifadə olunmalı, elm-təhsil-praktikanın
vəhdəti yaradılmalı, istehsalatda gerçəkləşdirilməlidir.
Bu məqsədlərin
reallaşdırılması, habelə dünya elminə
inteqrasiyanın sürətləndirilməsi üçün
universitetin rektorunun əmrilə 2008-ci ilin noyabrında BDU-da
Beynəlxalq elm və təhsilə inteqrasiya şöbəsi
yaradılmışdır. Şöbə mütəmadi
olaraq universitet əməkdaşlarını bütün elm
sahələri üzrə yeni dövlət və xarici
proqramlar, habelə layihələr barədə məlumatlandırır,
universitet əməkdaşlarının onlarda
iştirakını təmin etmək üçün maarifləndirici
seminarlar keçirir. Həmçinin xarici təşkilat
nümayəndələrinin universitet əməkdaşları
qarşısında məruzə və
çıxışlarını təşkil edir.
Araşdırmalar
göstərir ki, son dövrlərdə dünyanın
müxtəlif ölkələrində olduğu kimi,
respublikamızda da özəl nəşrlərin meydana
çıxması bəzən keyfiyyət
üstünlüyünü kəmiyyət göstəriciləri
ilə əvəz edir. Yəni, qeyri-peşəkar redaksiyalarda yalnız maddi
maraqlar hesabına çap olunan məqalələr heç
bir elmi əhəmiyyət kəsb etmir. Bu
baxımdan universitet elminin və təhsilinin qloballaşan cəmiyyətə
inteqrasiyasını sürətləndirmək, BDU-nun
reytinqini beynəlxalq səviyyəyə qaldırmaq, əməkdaşlarının
təsir əmsalı (impakt faktoru) olan jurnallarda çap
olunmuş elmi məqalələrinin sayını artırmaq,
bu işdə onlara lazımi kömək göstərmək
məqsədilə həyata keçirilən həvəsləndirici
tədbirləri xüsusi vurğulamaq lazımdır. Elmi nəticələr
yalnız o zaman əhəmiyyətli olur ki, onlar beynəlxalq səviyyədə
tanınır və istifadə edilir. Universitetin
rektoru 2009-cu il mayın 5-də BDU əməkdaşlarının,
aspirant və magistrantların elmi məqalələrə
görə mükafatlandırılması barədə
xüsusi əmr imzalamış, 2008-ci və sonrakı illərdə
A, B və C kateqoriyalı jurnallarda çap olunmuş hər
bir məqalə üçün müvafiq olaraq 200, 150 və
100 manat məbləğində pul mükafatının
verilməsi qərara alınmışdır. Eyni
zamanda, xaricdə çapa təqdim olunacaq məqalələrin
redaktə edilməsilə bağlı problem
yarandığı halda, onların xarici tərcümə mərkəzlərinə
göndərilməsi, müvafiq xərclərin universitet tərəfindən
ödənilməsi nəzərdə tutulmuşdur.
BDU-da 4 seriya - fizika-riyaziyyat, təbiət,
humanitar və sosial-siyasi elmlər üzrə "Bakı
Universitetinin Xəbərləri" elmi jurnalı nəşr
olunur.
Ölkə elminin dünya elminə
inteqrasiyası istiqamətində həyata keçirilən tədbirlərdən
biri də BDU alimlərinin öz araşdırmalarının
nəticələrinin xarici dövri elmi mətbuata
çıxarılma yollarını müəyyən etmələridir.
Azərbaycanda elmin səviyyəsinin yüksək
olmasına baxmayaraq, 2008-ci ilin əvvəllərinə qədər
respublikada nəşr olunan elmi jurnallardan heç biri
"Thomson Reyters Agensy" kimi nəhəng təşkilatın
reytinq cədvəlində təmsil olunmamışdır.
2008-ci ilin may ayında isə redaktoru akademik Ə.Abbasov,
akademik F.Əliyev və professor V.Larin olan beynəlxalq
"Applied and Computational Mathematics" ("Tətbiqi və
hesablama riyaziyyatı") jurnalı bu siyahıya daxil
edilmişdir. Respublikada nəşr olunan elmi
jurnala ilk dəfə belə bir indeksin verilməsi bu istiqamətdə
aparılan tədqiqatların elmi səviyyəsinin
dünyanın qabaqcıl elmi mərkəzlərində
aparılan tədqiqatların səviyyəsi ilə
uzlaşmasının bariz təzahürüdür.
Universitetin əməkdaşları
tərəfindən bir sıra beynəlxalq elmi layihələr
həyata keçirilmişdir. Universitet əməkdaşları
Avropa Birliyi İNTAS fondu 6-cı çərçivə
proqramında (180 000 avro), Azərbaycan Milli Elm Fondu və
Amerikanın Mülki Tədqiqatlar və İnkişaf Fondunun
elan etdiyi layihələrdə (455 000 dollar), Ukrayna Elm və
Texnologiya Mərkəzi (STCU) tərəfindən maliyyələşdirilən
proqramlarda (689 000 dollar), Avropa Komissiyasının TEMPUS
proqramında (130 000 avro), Soros Fondu Açıq Cəmiyyət
İnstitutunun proqramlarında (10000 avro) və Azərbaycanda
ölkədaxili qrant layihələrində iştirak
etmişlər.
Professor-müəllim
heyətinin, elmi işçilərin, aspirant və
dissertantların, tələbələrin elmi əməyinin
adekvat qiymətləndirilməsi, tələbələrin və
gənc tədqiqatçıların elmə həvəsinin
daha da artırılması, ümumən alimlərin maddi vəziyyətinin
daha da yaxşılaşdırılması məqsədilə BDU-nun
90 illik yubileyi ərəfəsində universitet rektorunun əmri
ilə təhsil ocağının daxili imkanları
hesabına "50+50" adlı qrant proqramı təsis
edilmişdir. Proqrama görə, elm və təhsildə,
eləcə də ictimai fəaliyyətdə uğurları dəyərləndirmək
məqsədilə professor-müəllim heyətindən 50 nəfərə,
aspirant və magistrantlardan 25 nəfərə, habelə 25 tələbəyə
fərdi qrantlar ayrılmışdır. Qrantların 9
ay ərzində - bu ilin oktyabr ayından 2010-cu ilin iyun
ayınadək müsabiqə əsasında verilməsi qərara
alınmışdır.
Universitetin Elmi Kitabxanası ali məktəbdə
tədris-tərbiyə prosesini və elmi-tədqiqat işlərini
müvafiq ədəbiyyat və informasiya ilə təmin edən
aparıcı struktur bölməsi kimi fəaliyyət göstərir.
BDU-nun Elmi kitabxanası ali məktəb kitabxanası üzrə
elmi-metodiki mərkəz olaraq, hazırda 22 dövlət və
bir neçə özəl ali məktəb kitabxanalarına
metodiki yardım göstərir. Elmi kitabxana respublika daxilində
dövlət və özəl universitetlərin
kitabxanaları, həmçinin 21 ölkənin 49 universiteti və
beynəlxalq nəşriyyatı ilə informasiya mübadiləsi
aparır. Universitetin 4 tədris korpusunda yerləşən
elmi kitabxananın 14 şöbəsi, 5 abonementi, 14 oxu zalı
müntəzəm olaraq oxucuların istifadəsindədir.
Kitabxananın ümumi kitab fondunun 3 milyon nüsxəyə
yaxın olması universitet tələbələrinin yüksək
təhsil almasına geniş imkanlar açır.
Müasir dövrdə kompüter
və informasiya texnologiyalarının geniş tətbiq
olunmadığı hansısa ali təhsil müəssisəsində
yüksək tədrisdən, elmi yeniliklərdən
danışmaq mümkün deyildir. Universitet rəhbərliyi
də bu reallığı nəzərə alaraq innovasion
yeniliklərin geniş tətbiqi istiqamətində
ardıcıl addımlar atır. BDU-nun İnformasiya
Texnologiyaları Mərkəzi 20 elmi-tədris sinfini
özündə birləşdirən müasir kompüter
avadanlıqları və proqram vasitələri ilə təchiz
olunmuşdur. Universitetin ötən il istifadəyə
verilmiş III tədris korpusundakı bütün
dekanlıqlar və kafedralar internet şəbəkəsinə
qoşulmuş, onların optik xətt vasitəsilə BDU-nun əsas
serverinə çıxışı təmin olunmuşdur.
Yeni korpusda, həmçinin, 11 kompüter sinfi yaradılaraq tələbələrin
ixtiyarına verilmişdir.
Bolonya prosesinə keçidlə
bağlı tyutor hazırlığı ilə əlaqədar
2008-ci ilin aprel ayında tyutorlar üçün kompüter
otağında şəbəkə qurulmuşdur. Fakültələrdə fəaliyyət göstərən
tyutorlar üçün yaradılmış otaqlar da
universitetin lokal şəbəkəsinə qoşularaq internetə
çıxışla təmin olunmuşlar. 2008-ci ildə
alınmış 500 ədəd kompüter proqram təminatı
və antiviruslarla təchiz olunaraq universitet əməkdaşlarının
və tələbələrin ixtiyarına verilmişdir.
Hazırda BDU-da 750 nöqtədən internetə sürətli
çıxış imkanı vardır.
2005-2008-ci illərdə, habelə 2009-cu ilin birinci yarısında BDU-da Avropa Birliyinin TACİS - "Cənubi Qafqazda elektron cəmiyyətin inkişafı" layihəsi çərçivəsində Azərbaycan Elmi-Tədqiqat və Təhsil Şəbəkələri Assosiasiyası, Bakı Dövlət Universiteti və Almaniyanın IMC şirkətinin birgə səyləri nəticəsində yaradılmış Elektron Tədris Mərkəzi də universitetdə informasiya texnologiyalarının inkişafı istiqamətində mühüm layihələrdən biri kimi vurğulana bilər. Mərkəzdə Azərbaycanda ilk dəfə tyutorların hazırlanması, virtual universitetin yaradılması, tədris fənlərinin mültimedia kurslarının hazırlanması işi aparılmışdır. Virtual universitet real universitetdə tədrisə aid baş verən bütün proseslərin virtual mühitdə əksidir. Virtual universitet Qərbin bütün ali müəssisələrində tələbələrə təklif olunan auditoriya və laboratoriyalar, kitabxana və oxu zalları, poliklinika, idman zalları və s. kimi xidmət növlərindən biridir. Virtual universitetin imkanlarından biri də tələbələrə tədris olunan hər bir fənnin materiallarının elektron versiyalarını, yəni, fənnə aid müəllim tərəfindən təqdim olunmuş mühazirə, test, tapşırıq, şəkil və s. tələbələrə təklif olunmasıdır. Virtual universitetin digər imkanlarına misal olaraq, tələbələr arasında fərdi ismarıcları, müxtəlif mövzuların forumlarda müzakirəsini, universitetdaxili xəbərlərin bütün tələbələrə çatdırılmasını, onların müəllimləri seçməsi üçün müzakirələri və s. göstərmək olar. Virtual universitetə çıxışı asanlaşdırmaq, başqa sözlə, otaq və kompüterlərdən asılılığı minimuma endirmək məqsədilə xüsusi köşklərdən istifadə olunmağa başlanmışdır. Bu köşklər bütün gün ərzində tələbələrə və əməkdaşlara xidmət edir. Bu, həm də BDU-nun Azərbaycanın ali məktəbləri arasında ən çox informasiyalaşmış universitetə çevrilməsini təmin edir.
BDU-nun elm-təhsil müəssisəsi olaraq qarşısında duran ən başlıca məqsəd gələcəyin vətənpərvər, ziyalı vətəndaşını, yüksək səviyyəli mütəxəssisini hazırlamaqdan ibarətdir. Bu vəzifəni düzgün dəyərləndirən professor-müəllim heyəti qarşıya qoyduğu məqsədlərə yetişmək üçün bütün imkanlarını səfərbər etmiş, eyni zamanda strateji istiqamətləri dəqiq müəyyənləşdirmişdir. İnanırıq ki, 90 illik yubileyi dövlət səviyyəsində qeyd olunacaq universitet ölkə rəhbərliyinin xüsusi diqqət və qayğısı ilə daha da inkişaf edəcək, ali məktəblər arasında lider mövqeyini daim qoruyub saxlayacaqdır.
İsmayıl ƏLİYEV,
Bakı Dövlət Universitetinin
elmi işlər üzrə prorektoru,
professor
Azərbaycan.- 2009.- 6 oktyabr.- S. 3.