Siyasətdə praqmatizm,iqtisadiyyatda rasionallıq, idarəetmədə
xəlqilik
İrs-varislik əlaqəsi
tarixən bəşər cəmiyyətinin tərəqqisinə
xidmət edən mütərəqqi ideyaların
davamlılığına, möhkəmliyinə, habelə
ümumi potensialın vahid məqsədlər naminə səfərbər
olunmasına imkan yaratmışdır. Siyasətini xalqa xidmət
məramı üzərində quran fenomenal liderlər ilk
növbədə toplum üçün cəlbedici və real
görünən xeyirxah əməllərlə cəmiyyətin
həmrəylik və bütövlüyünə, mənəvi
birliyinə nail ola bilmiş, banisi olduqları dövlətçilik
ideyalarının varisliyini uğurla təmin etmişlər. Siyasətdə
varislik Azərbaycan xalqının da milli düşüncə
sistemində möhkəm intişar tapmış,
xalqımız tarix boyu inandığı, etibar etdiyi siyasəti
ürəkdən dəstəkləyərək təminatlı
gələcəyinə doğru inamla addımlamaq ehtiyacı
duymuşdur.
Müstəqil Azərbaycan
dövlətinin banisi - ulu öndər Heydər Əliyev
güclü dövlət yaratmaqla yanaşı, onu
özündən sonra inamla idarə edəcək,
çoxşaxəli mütərəqqi islahatların
varisliyini uğurla təmin edəcək peşəkar lider də
yetişdirmişdir. Hələ 2003-cü ilin oktyabrında ulu
öndər Heydər Əliyevin "Mən ona özüm qədər
inanıram və gələcəyinə böyük ümidlər
bəsləyirəm" deməklə cəmiyyətə
özünün layiqi davamçısı kimi təqdim etdiyi
cənab İlham Əliyevin son 6 illik prezidentlik fəaliyyətinin
ümumi təhlilinə nəzər saldıqda, həmin fikrin
təxmin deyil, qəti qənaət olduğunun bir daha fərqinə
varırıq. Ümummilli liderin müəyyən etdiyi
strategiyanı ötən müddətdə uğurla həyata
keçirən və yeni dövrün ruhuna uyğun zənginləşdirən
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin ölkəyə rəhbərlik
fəaliyyətini diqqətlə nəzərdən
keçirdikdə, onun xalqına, dövlətinə necə qəlbən
bağlı lider olduğu bir daha təsdiqini tapır. Dövlət
başçısının idarəçilik keyfiyyətlərindən
ən mühümü, şübhəsiz, uzun illər boyu zərrə-zərrə
formalaşaraq sabitləşmiş milli dövlətçilik
ənənələrinə sadiqlikdir. Cənab İlham Əliyev
Heydər Əliyev siyasi kursunun davamçısı, xalqın
lideri olmaq məsuliyyətini yüksək dəyərləndirir
və hansısa problem baş qaldıranda "Heydər Əliyev
bu məsələni necə həll edə bilərdi"
sualı üzərində düşündüyünü qətiyyən
gizlətmir. Özündə dərin mənəvi-psixoloji
çalarları ehtiva edən bu məqam Azərbaycanda
alternativi olmayan Heydər Əliyev siyasi kursunun varisliyinin
yüksək səviyyədə təmin olunduğuna dəlalət
edir. Cənab İlham Əliyevin liberal baxışlar sistemi,
xarakterinə xas humanistlik və xeyirxahlıq elementləri,
bununla yanaşı, zəruri anda yüksək qətiyyət,
prinsipiallıq göstərmək məharəti onun qısa
müddətdə cəmiyyətdə ulu öndər Heydər
Əliyevin layiqli davamçısı kimi dəstəklənməsini
təmin etmişdir.
Dövlət
başçısı öz şəxsində Qərb
standartlarının - kübar rəftarın, rasional
düşüncə tərzinin, sarsılmaz vətənpərvərliyin,
praqmatizmin milli mentalitetlə uğurlu sintezini yaratmış,
bu keyfiyyətləri ilə Azərbaycan siyasətinə yeni nəfəs,
novator idarəetmə tərzi, müasirlik çalarları gətirmişdir.
Bütün bu keyfiyyətləri dövlət
başçısının malik olduğu yüksək qətiyyət,
intellekt, enerji, potensial, işgüzarlıq, birləşdiricilik,
humanizm məziyyətləri tamamlayır. Milli maraqları və
mənəvi dəyərləri ümumbəşəri
ideallarla ahəngdar şəkildə uzlaşdırmaq
bacarığı, intellektual səviyyə, universal bilik və
akademik təhsil, dəmir məntiq və möhkəm iradə
- bütün bunlar cənab İlham Əliyevin yetkin siyasi
obrazını şərtləndirir.
Azərbaycan Prezidentinin
2003-2008-ci illərdə özünü təcrübəli
dövlət xadimi və rəhbər kimi təsdiqləməsi,
real ideya və proqramlarla insanların inam və
etimadını qazanması həm də onun liderlik xüsusiyyətləri
ilə ölçülür. Cənab İlham Əliyev
mühüm keyfiyyətlərə malik şəxsiyyət
kimi insanları öz ideya və baxışları ətrafında
toplamaq, onların iradələrinə, qərarlarına təsir
göstərmək iqtidarında olduğunu tam sübuta
yetirmişdir. Bu keyfiyyətləri sayəsində dövlət
başçısı həm də idarəçilikdə
yüksək uğurlara imza atmış, cəmiyyətin həlledici
kəsimini arxasınca apara bilmişdir.
Dünəninə,
bugününə və sabahına biganə qalmayan Azərbaycan
vətəndaşlarının yüksək mütəşəkkilliyi,
siyasi fəallığı ilə müşayiət olunan
2008-ci ilin 15 oktyabr prezident seçkiləri də məhz
2003-2008-ci illərdə ölkədə həyata keçirilən
siyasətin alternativsizliyinin əyani təcəssümü
kimi yadda qalmış, yeni ictimai münasibətlər
sisteminin əsasını qoymuşdur. Xalqın bu müdrik
seçimi Heydər Əliyev siyasi kursunun Azərbaycanın
yeganə nicat yeri olduğunu, milli inkişafda mühüm rol
oynadığını növbəti dəfə təsdiqləmiş,
hər bir vətəndaşın mənafeyi uca tutulmaqla həyata
keçirilən siyasi kursun böyük ictimai etimada, dəstəyə
malik olduğunu göstərmişdir. Ölkə vətəndaşları
bu siyasi kursu yeganə nicat və istinadgah mənbəyi
seçdiyi kimi, qarşıdakı beş ildə Azərbaycanın
taleyini də məhz ulu öndərin layiqli
davamçısı - Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevə
etibar etmişlər. Bununla da Azərbaycan ictimaiyyəti uzun
illərin sərt sınaqlarından çıxaraq etimad
qazanmış bu siyasi kursun davamlılığının təmin
olunması, hər bir fərdin perspektiv mənafeyinə
hesablanmış siyasi, hüquqi, sosial-iqtisadi, humanitar
islahatların ardıcıl şəkildə davam etdirilməsi
üçün növbəti dəfə ciddi siyasi iradə
nümayiş etdirmişdir.
2008-ci il oktyabrın 24-də
növbəti dəfə vətənə, xalqa və dövlətə
sədaqət andı içərək ikinci müddətə
prezidentlik səlahiyyətlərinin icrasına başlayan
dövlət başçısı İlham Əliyev bu təntənəli
mərasimdəki çıxışında ötən
beş ildə Heydər Əliyev siyasi kursunun uğurla davam
etdirilməsinə səylə
çalışdığını
vurğulamışdır: "Beş il bundan əvvəl
andiçmə mərasimində Azərbaycan xalqına söz
vermişdim ki, Azərbaycanın hərtərəfli
inkişafı üçün fəal
çalışacağam. Söz vermişdim ki, Azərbaycanda
Heydər Əliyev siyasətini davam etdirəcəyəm.
Çünki bu, Azərbaycanın bugünü və
sabahı üçün, gələcəyi
üçün yeganə siyasətdir. Bu siyasət Azərbaycanı
böyük bəlalardan qurtardı. Ulu öndər Heydər Əliyevin
rəhbərliyi ilə Azərbaycan sürətlə
inkişaf etmişdir. Azərbaycan xaosdan, böhrandan,
anarxiyadan inkişafa, sabitliyə doğru böyük
addımlar atmışdır. Məhz onun rəhbərliyi
altında Azərbaycanda dövlətçilik ənənələri
qurulmuşdur, Azərbaycan öz dövlət müstəqilliyini
möhkəmləndirmiş, Azərbaycanda sabitlik
yaradılmış və inkişaf başlamışdır.
Bu gün bir daha demək istəyirəm ki, növbəti
beş il ərzində mən bu siyasətə sadiq
qalacağam və bu yoldan dönməyəcəyəm".
Dövlət
başçısı İlham Əliyevin siyasi liderlik keyfiyyətləri
sırasında diqqəti çəkən ən mühüm
məqamlardan biri də ictimai öhdəliklərə, xalq
qarşısında verilən hər bir vədə yüksək
sadiqlikdir. Xalqa xidmət məramına əsaslanan yüksək
mənəvi məsuliyyət hissi dövlət rəhbərinin
yüksək yaradıcılıq potensialı, səmərəli
idarəçilik məramı, qurub-yaratmaq əzmi ilə
çuğlaşaraq Azərbaycanın hərtərəfli tərəqqisi
üçün 2008-ci ilin oktyabrına qədər
görülmüş nəhəng işləri son bir ildə
də inamla davam etdirmək imkanı yaratmışdır. "Əsl
siyasət konkret real iş görməkdir" devizinə sadiq
qalan cənab İlham Əliyevin xalqa layiqli rəhbərlik
missiyasının qayəsində isə hər bir vətəndaşın
maraq və mənafeyini maksimum dərəcədə təmin
edən mükəmməl idarəetmə sisteminin
yaradılması istəyi öndədir. Həmin məqsədin
reallaşdırılmasını, ümumən ölkənin
üzləşdiyi bütün problemlərin həllini
haqlı olaraq sosial-iqtisadi problemlərin aradan
qaldırılmasında, yüksək tərəqqidə
görən dövlət başçısı 2003-cü ildən
bu sahədə başladığı islahatları ötən
bir ildə də inamla davam etdirmişdir.
Cənab İlham Əliyev
son bir ildə imzaladığı məqsədyönlü fərman
və sərəncamlarla, habelə praqmatik qərarları,
obyektiv reallıqdan irəli gələn addımları ilə
nəinki Azərbaycanın bütün dünyanı iflic vəziyyətinə
salmış qlobal böhrana qarşı effektiv müqavimət
əzmini təmin etmiş, hətta iqtisadi inkişafa da nail
ola bilmişdir. İlin əvvəllərində anti-böhran
paketini açıqlamış dövlət
başçısı hökumətin səmərəli və
məqsədyönlü fəaliyyətinə nail olmaqla,
ümumi daxili məhsulda 3,6 faizlik, o cümlədən
qeyri-neft sektorunda 4,1 faizlik artımı təmin etmişdir. Ötən
bir ildə əhalinin real pul gəlirlərinin 19 faiz
artması fonunda inflyasiyanın cəmi 3,7 faiz təşkil etməsi
də vətəndaşların sosial rifah halının
yüksəldiyini göstərir. Bir sıra qonşu dövlətlərdən
fərqli olaraq, qlobal böhran Azərbaycanda kütləvi
işsizliyə, istehsal potensialının həlledici şəkildə
azalmasına, bankların likvidlik problemi üzündən
müflisləşməsinə səbəb olmamış, əksinə,
ilin birinci yarısında 35 min yeni iş yeri
açılmış, ölkəyə xarici investisiya
qoyuluşları davam etdirilmişdir. İpoteka kreditləşməsi
bərpa olunmuş, iri layihələrin həyata keçirilməsində
hər hansı bir durğunluq, yubanma müşahidə edilməmişdir.
2009-cu ilin 6 ayında əsas
kapitala yönəldilmiş investisiyalarda daxili sərmayələr
üstünlük təşkil etmişdir. Bunun 82,4 faizi
daxili, 17,6 faizi isə xarici sərmayələrdir. Daxili sərmayələrin
ötən ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə
11,6 faiz artması Azərbaycanda güclü sərmayədarlar
təbəqəsinin formalaşdığına dəlalət
edir. Dünya Bankı və Beynəlxalq Maliyyə
Korporasiyasının tərtib etdikləri sahibkarlıq fəaliyyəti
üçün əlverişli şərait reytinqində
("Doing Business-2010") Azərbaycanın 183 ölkə
arasında 38-ci yeri tutması da son bir ilin uğurlu iqtisadi
göstəricilərindən biridir.
Dövlət
başçısı 2003-cü ildən iqtisadi siyasətin
ana xəttinə çevirdiyi regional inkişaf
konsepsiyasını son bir ildə də inamla davam etdirmiş,
bölgələrin tərəqqisi naminə bir sıra
mühüm fərman və sərəncamlar, dövlət
proqramları imzalamışdır. 2009-cu ilin fevralında
"Azərbaycan Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi
inkişafı Dövlət Proqramı (2004-2008-ci illər)"nın
yekunlarına həsr olunmuş toplantıda bu proqramın
inkişaf və tərəqqi prosesindəki fundamental əhəmiyyəti
bir daha önə çəkilmiş, əldə olunan
böyük uğurlardan söz açılmışdır.
Dövlət başçısı İlham Əliyevin 14
aprel 2009-cu il tarixli sərəncamı ilə təsdiq
edilmiş "Azərbaycan Respublikası regionlarının
2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət
Proqramı"nın da başlıca məqsədi bu sahədə
həyata keçirilən siyasətin davamı olaraq ölkədə
qeyri-neft sektorunun inkişafının sürətləndirilməsinə,
iqtisadiyyatın diversifikasiyasına, tarazlı regional və
davamlı sosial-iqtisadi inkişafa, əhalinin həyat səviyyəsinin
daha da yaxşılaşdırılmasına nail olmaqdır. Eyni
zamanda, dövlət başçısı İlham Əliyevin
bu ilin aprelində imzaladığı "Xüsusi iqtisadi
zonalar haqqında" qanun da ölkəyə
investisiyaların cəlbi baxımından əlavə imkanlar
açır.
Regionların tərəqqisi,
əyalətlərdə yeni iş yerlərinin
açılması, urbanizasiya prosesinin səviyyəsinin
azaldılması, sosial infrastrukturun yenilənməsi məqsədilə
imzaladığı sənədlərin icra vəziyyətilə
tanış olmaq, sıravi insanlarla birbaşa ünsiyyət
quraraq mövcud çətinliklər barədə
informasiyaları ilkin mənbədən almaq üçün
vaxtaşırı Azərbaycanın müxtəlif
rayonlarına təşkil edilən ardıcıl səfərlər
cənab İlham Əliyevin fəaliyyətinin üstün
istiqamətlərindən biri kimi diqqəti çəkir. Vətəndaşlarla
birbaşa təmaslara üstünlük verən, özünəməxsus
təmkin və həssaslıqla onların problemlərini dinləyən,
mövcud çətinliklərin həlli üçün qəti
tapşırıqlar verən cənab İlham Əliyevin tələbkarlığı
ictimaiyyət tərəfindən yüksək qiymətləndirilir,
xalqın öz rəhbərinə inamını,
etimadını daha da artırır.
Azərbaycan Prezidentinin
bölgələrə səfərləri
kampaniyaçılıqdan tamamilə uzaq olmaqla onun təkmil
idarəçilik üslubunun mahiyyətindən irəli gəlir.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev 2004-2008-ci illərdə
respublikanın əksər rayonlarına, o cümlədən
Bakı kəndlərinə səfərlər etmiş,
regionların sosial-iqtisadi inkişafı dövlət
proqramı çərçivəsində görülən
işlərlə maraqlanmış, tapşırıq və
tövsiyələrini vermişdir. Cənab İlham Əliyev
beş ildə respublika regionlarının bütün
rayonlarına 127 səfər etmiş, o cümlədən 6 dəfə
Naxçıvan Muxtar Respublikasında olmuş, yerlərdə
görülən işlərlə, xalqın həyat səviyyəsi
ilə maraqlanmış, tapşırıq və tövsiyələrini
vermiş, ölkənin abadlaşması və inkişafı
üçün əhəmiyyətli olan 500-dək müəssisə
və obyektin təməlqoyma və açılış mərasimlərində
şəxsən iştirak etmişdir. Məlumat
üçün bildirək ki, 2008-ci ildə Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyev ölkə regionlarına 14 səfər
etmiş, respublikanın 26 şəhər və rayonunda (Gəncə
şəhərində, Füzuli, Ağdam, Beyləqan, Biləsuvar
rayonlarının hər birində 2 dəfə olmaqla), həmçinin
Naxçıvan Muxtar Respublikasında səfərdə
olmuşdur.
2009-cu ilin müvafiq
dövründə isə cənab İlham Əliyev Bərdə,
Yevlax, Mingəçevir, Gəncə, Göygöl, Şəmkir,
Gədəbəy, Quba, Qusar, Hacıqabul rayonlarında, o
cümlədən 2 dəfə Naxçıvan Muxtar Respublikasında
səfərdə olmuş, bölgələrin ümumi vəziyyəti
ilə yaxından tanışlıq imkanı qazanmış,
bir sıra yeni obyektlərin açılış mərasimində
iştirak etmişdir. İlin ötən 10 ayında Beynəlxalq
Avtovağzal Kompleksi, Xırdalan dairəsində tunel tipli
yolötürücü, Bakı-Quba-Rusiya dövlət sərhədi
avtomobil yolunun 16-cı kilometrində körpü tipli
yolötürücü, Babək prospektindəki yeni yol
qovşağı, Nəqliyyat əməliyyatlarının
intellektual idarə edilməsi Mərkəzi, Bakı Şəhər
Baş Polis İdarəsinin yeni binası, Moskva Dövlət Universitetinin
filialı, Müasir İncəsənət Muzeyi, akademik Zərifə
Əliyeva adına Elmi-Tədqiqat Göz Xəstəlikləri
İnstitutunun yeni binası, Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsinin
yeni inzibati binası, Daxili İşlər Nazirliyinin
hospitalı və İdman Cəmiyyəti, Müdafiə Sənayesi
Nazirliyinin Hesablayan Elektron Maşınlar Zavodu, Mərkəzi
Klinik Xəstəxananın ambulatoriyası, Milli Onkologiya Mərkəzinin
cərrahiyyə korpusu, Dövlət Sərhəd Xidmətinin
"Sərhədçi" Olimpiya İdman Mərkəzi,
Milli Məclisin yeni korpusu, Azərbaycan Rəssamlar
İttifaqının, Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının yeni binaları, Təzəpir məscid
kompleksi və s. son bir ildə paytaxtda rəsmi
açılış mərasimləri keçirilmiş
iqtisadi, sosial, hüquqi, mədəni, elmi əhəmiyyətli
obyektlərin yalnız bir qismidir. Paytaxtda və regionlarda
yüzlərlə yeni müəssisə və obyektin
açılış və təməlqoyma mərasimlərinin
keçirilməsi, böyük quruculuq-abadlıq işləri
Azərbaycanın böhrana maksimum dərəcədə
müqavimət göstərən dövlətlər
sırasında olduğunu bir daha təsdiqləyir.
Azərbaycan Prezidentinin
qarşıya qoyduğu bu vəzifələrin həyata
keçirilməsində güclü, monolit komanda amilinin də
rolunu qeyd etmək lazımdır. Əgər ümummilli lider
Heydər Əliyevin idarəçilik prinsiplərində
kadrlara münasibətdə 90-cı illərin çətin və
mürəkkəb şəraitindən irəli gələrək
sədaqət amili ön planda dayanırdısa, cənab
İlham Əliyevin idarəçilik üslubunda kadrların
peşəkarlığı, vəzifə məsuliyyəti,
xalqa qüsursuz xidməti mühüm amil kimi aktuallıq kəsb
edir. Çünki ümummilli lider uzun illər ərzində
elə bir dövlətçilik təsisatı
formalaşdırmışdır ki, müasir dövrdə
hansısa kadr öz liderinə xəyanəti, pozucu fəaliyyəti
ilə bu təsisatın fəaliyyətinə əngəl
törədə, öz çirkin məqsədlərini həyata
keçirə bilməz. Bu zaman sistem özü onu dərhal
sıralarından kənarlaşdıracaq, onun səlahiyyətləri
saf əqidəyə malik digər şəxsə həvalə
ediləcəkdir. Bununla belə, cənab İlham Əliyevin həyata
keçirdiyi siyasi kursa sadiqlik amili yenə də aktualdır. Bu
sadiqlik anlayışı daha çox hər hansı
kadrın müasir təfəkkürə, mütərəqqi
baxışlara malik olması, ona tapşırılmış
sahədə vicdanla fəaliyyət göstərməsi,
xalqın problemlərinə həssas münasibəti əsasında
müəyyənləşir. Azərbaycan Prezidentinin son bir
ildəki kadr dəyişiklikləri də məhz hakimiyyət
komandasının xalqa daha layiqli xidmət göstərməsi
məqsədindən irəli gəlmişdir.
Zaman etibarilə qısa
prezidentlik dövründə xarici siyasət məsələlərinə
xüsusi diqqət yetirən, Azərbaycanın
hücumçu diplomatiyasını, habelə qlobal həmlələrə
qarşı adekvat reaksiyasını təmin edən,
respublikamızın geosiyasi rəqabət meydanına
çevrilməsinə yol verməyən cənab İlham Əliyev
son bir ildə bu sahədə də həlledici diplomatik nailiyyətlərə
imza atmışdır. Milli mənafeləri önə çəkən
bu çevik və qətiyyətli diplomatiya nəticəsində
Azərbaycanın bölgədə və ümumən Avropa
geopolitik arealında nüfuzu artmış, mövqeləri
möhkəmlənmişdir. Dövlət
başçısı İlham Əliyev 2009-cu ildə
Yunanıstanda dövlət səfərində, Küveytdə,
İranda, Böyük Britaniya və Şimali İrlandiya Birləşmiş
Krallığında, Rumıniyada rəsmi səfərdə
olmuşdur. Cənab İlham Əliyevin 3 dəfə Rusiya
Federasiyasına, habelə Macarıstana, İsveçrəyə,
Belçikaya, Çexiyaya, Qazaxıstana və Moldovaya
gerçəkləşən işgüzar səfərləri
zamanı respublikamızın milli mənafeləri ilə
bağlı bir sıra məsələlər önə
çəkilmişdir. 2009-cu ildə bir sıra aparıcı
dövlətlərin başçılarının Azərbaycanda
rəsmi və işgüzar səfərdə olması da
respublikamızın bölgədə artan rolu, beynəlxalq
enerji təhlükəsizliyi sisteminə mühüm töhfəsi
ilə şərtlənir. Xatırlatmaq yerinə düşər
ki, son 10 ayda Estoniya, Rusiya, Suriya, İsrail, Ukrayna, Polşa,
Latviya, Qazaxıstan, Qırğızıstan, Türkiyənin
dövlət başçıları Azərbaycana rəsmi və
işgüzar səfər etmiş, ikitərəfli əməkdaşlığa
dair müxtəlif məsələlər müzakirə
olunmuş, sazişlər imzalanmışdır. Rusiya
Federasiyasının Prezidenti Dmitri Medvedevin iyunda Bakıya cəmi
bir ildə gerçəkləşmiş sayca ikinci səfəri
zamanı Azərbaycan qazının müəyyən qisminin
qonşu ölkəyə nəqli ilə bağlı
sazişin imzalanması respublikamızın qaz
idxalçısından qaz ixracatçısına
çevrildiyinin ən bariz nümunəsidir.
Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyevin müxtəlif beynəlxalq forumlarda,
konfranslarda, habelə beynəlxalq təşkilatların tədbirlərində
iştirakı da bu baxımdan praktik əhəmiyyət kəsb
edir. Cənab İlham Əliyevin Macarıstanda Enerji sammitində,
İsveçrədə Davos Forumunda, İranda İqtisadi Əməkdaşlıq
Təşkilatının sammitində, Belçikada NATO və
Avropa Birliyinin toplantısında, Kişinyovda MDB Dövlət
Başçıları Şurasının iclasında
iştirakını ilin mühüm diplomatik hadisələri
sırasında xüsusi qeyd etmək olar. Cənab İlham Əliyev
bu tədbirlərin əksəriyyətində dərin məzmunlu
nitq söyləyərək Azərbaycanın inkişaf
perspektivləri və planları, investisiya cəlbediciliyi,
Avropanın enerji təhlükəsizliyindəki mühüm
rolu, habelə regionun inkişafına mane olan Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə
bağlı ətraflı məlumat vermişdir. 2009-cu ilin
fevralında Bakı şəhərinin 2009-cu ildə
"İslam mədəniyyətinin paytaxtı" elan
olunması ilə bağlı təntənəli mərasimin
keçirilməsi isə respublikamızın həm də
İslam Konfransı Təşkilatı ilə əməkdaşlığının
bütün sferalarda uğurla inkişaf etdiyini göstərir.
Rəsmi Bakı hər
zaman olduğu kimi, 2009-cu ildə də xarici siyasətdə
Ermənistanın Azərbaycana qarşı təcavüzünün
aradan qaldırılması, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin beynəlxalq hüquq normalarına əsaslanan
ədalətli həlli istiqamətində diplomatik fəallıq
nümayiş etdirmişdir. Cari ildə aparıcı dövlətlərin,
o cümlədən Minsk qrupu həmsədrlərinin səylərinin
güclənməsi, təcavüzkar tərəfin müəyyən
reallıqlarla barışmaq məcburiyyətində
qalması danılmaz reallıqlar kimi diqqəti çəkir.
Danışıqlar prosesinin ərazi bütövlüyü,
7 rayonun qeyd-şərtsiz boşaldılması,
qaçqınların doğma torpaqlarına qayıtması,
sonrakı perspektivdə isə Dağlıq Qarabağın Azərbaycan
daxilində hüquqi statusunun müəyyənləşdirilməsi
prinsipləri əsasında aparılmasını da xüsusi
qeyd etmək lazımdır.
Bir neçə gün əvvəl
Kişinyovda Azərbaycan və Ermənistan prezidentləri
arasında keçirilmiş növbəti görüşlə
bağlı gözlənti və ümidlər təcavüzkar
tərəfin qeyri-konstruktiv mövqeyi üzündən
özünü doğrultmasa da, rəsmi Bakı danışıqlardakı
müsbət dinamikanı razılıqla qeyd edir. Dövlət
başçısı İlham Əliyevin Azərbaycan
Televiziyasına müsahibəsində söylədiyi qətiyyətli
fikirlər bu baxımdan diqqəti çəkir. "Danışıqlara
gəldikdə, deyə bilərəm ki, müsbət dinamika
vardır. Əgər bu olmasaydı, indiyə qədər bu
danışıqlar aparılmazdı. Danışıqlara
bizim sadiq qalmağımızın əsas səbəbi ondan
ibarətdir ki, danışıqlar prosesində çətin
də olsa, irəliləyiş vardır. Son 5-6 il ərzində
çox vacib məsələlər
razılaşdırılıb. İlk növbədə Ermənistan
qüvvələri Dağlıq Qarabağın ətrafında
yerləşən bütün işğal edilmiş
torpaqlardan qeyd-şərtsiz çıxarılmalıdır. Bu,
deyə bilərəm ki, danışıqlar prosesində
böyük irəliləyişdir. Çünki 4-5 il bundan əvvəl
4 rayonun, ondan sonra 5 rayonun boşaldılmasından söhbət
gedirdi. Ancaq danışıqlar prosesində atılan
addımlar nəticəsində bu gün artıq deyə bilərəm
ki, bu, razılaşdırılıbdır" deyən
dövlət başçısı Ermənistanın
qeyri-konstruktiv mövqeyindən geri çəkilmək məcburiyyətində
qalacağını da əminliklə bildirmişdir. Bunu
labüd edən ən mühüm amillərdən biri də
Azərbaycanın iqtisadi imkanlarının genişlənməsi,
Silahlı Qüvvələrinin güclənməsi fonunda Ermənistanın
böhran və tənəzzül məngənəsində
sıxılmasıdır. Xatırlatmaq yerinə düşər
ki, 2008-ci ildə keçirilmiş möhtəşəm hərbi
paraddan sonra bu ilin iyun ayında dövlət
başçısı, Ali Baş Komandan İlham Əliyevin
iştirakı ilə keçirilən daha bir möhtəşəm
hərbi tədbir - Müdafiə Nazirliyinin, Dövlət Sərhəd
Xidmətinin və Daxili Qoşunların birləşmiş
hissələrinin birgə əməliyyat-taktiki təlimləri
Azərbaycanın öz torpaqlarını güc yolu ilə
işğaldan azad etmək iqtidarında olduğunu təsdiqləmişdir.
Türkiyə
iqtidarı müəyyən kənar təsir və geosiyasi
reallıqlar fonunda bu günlərdə Ermənistanla
münasibətlərin tənzimlənməsini nəzərdə
tutan protokolları imzalasa da, rəsmi Bakı Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinin həllinə qədər rəsmi
Ankaranın təcavüzkar dövlətlə sərhədləri
açmayacağına böyük ümidlər bəsləyir.
Dövlət başçısı İlham Əliyev Azərbaycan
Televiziyasına müsahibəsində haqlı olaraq
bildirmişdir ki, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
həlli ilə Türkiyə-Ermənistan sərhədlərinin
açılması məsələləri eyni proses kimi nəzərdən
keçirilməlidir: "Türkiyənin rəhbərləri
rəsmi bəyanatlarda və şəxsi görüşlər
əsnasında dəfələrlə bizə bildirmişlər
ki, Dağlıq Qarabağ məsələsi həll olunmayana
qədər Türkiyə-Ermənistan protokolları Məclis
tərəfindən təsdiqlənməyəcək və beləliklə,
sərhədlər açılmayacaqdır. Bunu Türkiyənin
Prezidenti demişdir, Baş naziri demişdir, Türkiyə
parlamentinin sədri demişdir, Türkiyənin xarici işlər
naziri demişdir və biz buna inanırıq. İnanırıq
ki, belə də olacaqdır. Belə olan halda bölgəyə
sülh gələ bilər. Belə olan halda bölgədəki
bütün ölkələr bu vəziyyətdən
uğurla istifadə edib öz aralarında bütün məsələləri
həll edə bilərlər. Ancaq bu halda bölgədə genişmiqyaslı əməkdaşlıq
yarana bilər".
Ümumiyyətlə,
son bir ildə Azərbaycanın xarici siyasət və
diplomatiya sahəsində mövqelərinin daha da güclənməsinə
dolayısı ilə təsir göstərən amillərdən
biri də 2008-ci ilin prezident seçkilərinin tamamilə
demokratik, şəffaf, obyektiv şəraitdə baş
tutmasıdır. İlk dəfə olaraq bunu həm də müxtəlif qərəzli
beynəlxalq qurumlar, qeyri-hökumət təşkilatları
da etiraf etmək məcburiyyətində qalmışlar.
Rəsmi
Bakının iqtisadi inkişaf prosesinə adekvat olaraq daxili
siyasi mühitin liberallaşdırılması, demokratikləşmə
proseslərinin dərinləşdirilməsi, hüquqi dövlət
və vətəndaş cəmiyyəti quruculuğu istiqamətində
həyata keçirdiyi addımlar da beynəlxalq aləmdə
böyük diqqətlə izlənir. Cənab İlham
Əliyev ilk gündən bildirmişdir ki, demokratik və sivil
cəmiyyət quruculuğunun fundamental şərtlərindən
biri də məhz zamanla səsləşən hüquq
islahatlarının həyata keçirilməsi, ədalət
mühakiməsini icra edən məhkəmələrin
müstəqilliyinin təmini, qanunun aliliyinin
bütün səviyyələrdə qorunmasıdır.
Son bir ildə bu məqsədlə
məhkəmə-hüquq və ədliyyə sistemində
islahatlar da uğurla davam etdirilmiş, ən
başlıcası, 2009-cu il martın 18-də
keçirilmiş ümumxalq referendumu cəmiyyətin
hüquq sisteminin fundamental bazisini təşkil edən
Konstitusiyanın daha da liberallaşmasına, təkmilləşməsinə,
müasirləşməsinə imkan yaratmışdır. Demokratiyanın
sonu və son imkanları görünmədiyi kimi, insan
hüquq və azadlıqlarının daha yüksək səviyyədə
təminatı ilə bağlı islahatları da konktet
çərçivə ilə məhdudlaşdırmaq, bu sahədə
qazanılmış nailiyyətlərlə kifayətlənmək
mümkün deyildir. Qanunların cəmiyyətin
inkişaf ahənginə uyğunlaşdırılması,
ictimai münasibətlərin tənzimlənməsində daha
çevik, işlək hüquqi mexanizmlərin
formalaşdırılması hər bir demokratik dövlətin
qarşısında duran mühüm vəzifələrdən
sayılır.
Milli
inkişafın indiki yüksək mərhələsində
ölkədə həyata keçirilən siyasət də
bütün çalarları ilə məhz insana, şəxsiyyətə
yüksək qayğı və hörmət prinsipi üzərində
qurulduğundan, Azərbaycan Konstitusiyasına vətəndaş
hüquqlarının konstitusion təminatının daha da
gücləndirilməsi məqsədinə hesablanmış əlavə
və dəyişikliklərin edilməsi məsələsi
yenidən aktuallaşmışdı. Martın 18-də
keçirilmiş ümumxalq səsverməsinin nəticəsi
olaraq Əsas Qanunun 29 maddəsinə edilmiş 41 əlavə
və dəyişikliyin hər biri kifayət qədər mütərəqqi xarakter daşımaqla insan və
vətəndaş hüquq və azadlıqlarının daha səmərəli
reallaşdırılmasına təminatı gücləndirmişdir.
18 mart referendumunun nəticəsi olaraq ölkə vətəndaşları
hər bir fərdin maraq və mənafeyinin uca tutulduğu
ədalətli və sivil cəmiyyətdə yaşamaq istəyini
ifadə etmiş, insan hüquq və azadlıqlarının təmini
sahəsində dövlətin üzərinə bir sıra
yeni öhdəliklər qoymuşlar. Azərbaycan
üçün taleyüklü əhəmiyyətə malik
olan bu siyasi kampaniyanın yekunları həm də göstərir
ki, ölkə iqtidarı sosial-iqtisadi inkişafla
siyasi-hüquqi islahatları paralel şəkildə, eyni məkan
və zaman müstəvisində gerçəkləşdirməyi
vacib sayır. Konstitusiyaya əlavə və dəyişikliklər
təşəbbüsünün məhz Yeni Azərbaycan
Partiyasından gəlməsi də hakim komandanın vətəndaş
maraqlarına cavab verən siyasi və hüquqi islahatları
keyfiyyətcə yeni mərhələdə əzmlə davam
etdirmək niyyətinin təcəssümü olmuşdur.
Dövlət
başçısı dəfələrlə
vurğulayıb ki, məhkəmələr daim ədalətli
olmalı, qanuna əsaslanmalı, insan hüquq və azadlıqlarının
keşiyində layiqincə dayanmalıdırlar. Bu, ilk növbədə
cənab İlham Əliyevin qayğıkeş rəhbər
olmasından, insan hüquq və azadlıqlarına həssaslıqla
yanaşmasından, yüksək daxili humanizmindən irəli
gəlir. Son illər məhkəmələrin ədalətə,
hüquqa, qanunun aliliyinə tapınan müstəqil hakimiyyət
qolu kimi formalaşması istiqamətində atılan
addımlar isə təkcə qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsi
tədbirləri ilə məhdudlaşmır. Cənab
İlham Əliyev bu məqsədlə məhkəmələrə
normal iş şəraitinin yaradılmasını da son dərəcə
vacib hesab edir. Bu ilin mayında Ali Məhkəmənin yeni
inzibati binasının açılış mərasimində
iştirak edən dövlət başçısı
İlham Əliyev demişdir: "Mən
binanın təməl daşının qoyulması ilə əlaqədar
keçirilmiş mərasimdə demişdim ki, bu bina - Ali Məhkəmə
ədalət sarayı olmalıdır və artıq biz bunu əyani
şəkildə görürük. Çox vacibdir ki, burada qəbul
edilmiş bütün qərarlar ədalətli olsun.
Çünki ədalət hər bir cəmiyyətin
inkişafı üçün başlıca amillərdən
biridir. Hər yerdə ədalət olmalıdır, ilk
növbədə məhkəmə sistemində.
Çünki burada qəbul edilmiş qərarlar insanların
taleyinə təsir göstərir. Bir də demək istəyirəm
ki, heç bir cinayət cəzasız qalmamalıdır, ancaq
günahsız insanlar da cəzalandırılmamalıdır.
Ona görə hakimlərin üzərinə çox
böyük və şərəfli missiya
düşür".
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev
praqmatik və realist siyasətçi kimi yaxşı bilir ki,
ölkənin inkişafının yeganə düzgün yolu
demokratiyadır. Lakin demokratiya davamlı və sərhədləri
görünməyən prosesdir. Əgər demokratiya tarixi təkamül
və mübarizə nəticəsində təbii olaraq
reallaşmırsa, ona kənar təsirlər, modellər və
diktələr hesabına siyasi rejimlər, ideologiyalar
sırınırsa, əldə olunan "uğurlar" da
keçici mahiyyət daşıyır. Prezident
İlham Əliyevin ötən 6 ildə yeritdiyi siyasət deməyə
əsas verir ki, Azərbaycan öz inkişafının Qərb
modelini müəyyənləşdirərək demokratiyaya
doğru kor-koranə deyil, düşünülmüş
şəkildə və təkamül yolu ilə irəliləməyə
üstünlük verir.
Bütün bunlar göstərir
ki, cənab İlham Əliyev siyasi lider olaraq nəzəriyyəçidən
daha çox praktikdir. Dövlət başçısı
öz nitqlərini hər hansı nəzəriyyələr
üzərində yox, artıq reallıqda öz təsdiqini
tapmış müddəalar üzərində qurur.
Auditoriyanın xarakterindən asılı olmayaraq, Azərbaycan
Prezidenti insanlarla bütün ünsiyyət anlarında
müstəqil dövlətimizin qarşısında dayanan
yeni planlar, perspektivlər haqqında fikir və
düşüncələrini aydın şəkildə
çatdırır. Dövlət rəhbərinin hər bir
nitqi onun cəmiyyət həyatının bütün əhəmiyyətli
sahələri üzrə yüksək bilik səviyyəsinə
malik olduğunu göstərir. Bütün məsələlərə
ölçülüb-biçilmiş yanaşma tərzi Azərbaycan
Prezidentinin çıxışlarını nəzəri və
təcrübi hazırlıq üzərində köklədiyini
göstərir.
Ötən əsrdə
Avropanın görkəmli ictimai-siyasi simalarından olmuş
Villi Brandtın yüksək diplomatik fəhmlə söylədiyi
bu fikir, çox güman, bütün dövrlərin diqqətəlayiq
ictimai postulatı kimi aktuallığını itirməyəcək
- "Kim istəyirsə ki onu Avropada başa
düşsünlər, o, mütləq Avropanın siyasi dilində
danışmağı bacarmalıdır". Əslində,
söhbət əsrlər boyu Qərb mühitində möhkəmlənmiş
mütərəqqi dəyərlərin özünü
avropalı görmək istəyən hər bir şəxsin
təfəkkürünə əbədi həkk olunması,
bütövlükdə hər bir ölkə
hüdudlarında ictimailəşməsi zərurətindən
gedir. Avropanın "siyasi leksikonu"nda
danışmaq istəyən şəxs, ilk növbədə,
zəngin dünyagörüşünə, intellektə,
praqmatik düşüncə tərzinə malik olmaqla
yanaşı, yüksək liberal dəyərlərə - hər
bir fərdin maraq və mənafeyinə həssaslıqla
yanaşmağı bacarmalıdır. Özünəməxsus
zəngin milli-mənəvi irs və dəyərləri
qorumaqla qısa zaman kəsiyində Avratlantik məkana
inteqrasiya prosesində sürətli yol qət etməyə
nail olmuş müstəqil Azərbaycan da məhz İlham Əliyevin
fenomenal liderlik keyfiyyətləri sayəsində elə bir
mürəkkəb ictimai auditoriyada öz sözünü
deyir, maraqlarını qətiyyətlə müdafiə edir.
Xalid NİYAZOV
Azərbaycan.- 2009.- 13 oktyabr.- S. 4.