Ruh oxşayan təranələr
1986-cı ildə Bakıda
Zaqafqaziya, Orta Asiya və Qazaxıstan respublikalarının
xalq çalğı alətləri
ifaçılarının Üzeyir Hacıbəyli adına I
müsabiqəsi keçirilirdi. İndiki Musiqi
Akademiyasının böyük salonu tamaşaçı ilə
dolu idi. Münsiflər heyətinə tanınmış bəstəkarlar
və musiqiçilər daxil idilər. Maraqlı, yaddaqalan
nömrələr bir-birini əvəz edirdi. Nəhayət,
aparıcı müsabiqəyə qatılmış azərbaycanlı
qızının adını elan etdi. Bu, Sumqayıt Orta
İxtisas Musiqi Məktəbinin kamança sinfinin şagirdi Fəridə
Məlikova idi. Fəridə kamanı dizinə qaldırıb
öz aləminə qapılanda salonu bürümüş həzin
və qəlb titrədən musiqi sədaları hamını
əfsuna saldı. Müsabiqənin qalibləri elan ediləndə
bu qızcığazın da adı çəkildi. Fəridə
Məlikova müsabiqənin laureatı adını qazandı.
Bu uğurlu debütdən sonra respublikada keçirilən
müsabiqələrdə Fəridə həmişə
birinci mükafata sahib olurdu.
Ötən əsrin
80-ci illərində Azərbaycan mətbuatında Fəridə
Məlikova barəsində onlarca məqalə yazılıb. Tanınmış
bəstəkarlar, musiqi xadimləri onun haqqında çox
yüksək fikirlər söyləyirdilər. İnanırdılar
ki, gənc kamançaçı qız gələcəkdə
yeni zirvələr fəth edəcək. Xalq artisti, bəstəkar
Süleyman Ələsgərov Fəridənin musiqi
ifaçılığı haqqında inamla deyirdi: "Fəridə
Məlikova kamançanın texniki və bədii
imkanlarını özünə ram edərək istər Azərbaycan,
istərsə də xarici ölkə bəstəkarlarının
əsərlərini çox yüksək səviyyədə
ifa edir. O, çaldığı əsərləri qəlbən
duyur, hiss edir. Bu səbəbdən də hər bir əsərin
ruhunu dinləyiciyə məharətlə
çatdırır. Böyük sənətdə
atdığı ilk addımlar uğurlu oldu. Mən
inanıram ki, onun kamançası təkcə
respublikamızda yox, uzaqlarda da səslənəcəkdir".
Bu inamlı sözlərin deyilməsindən
23 il keçir. Həqiqətən də Fəridə Məlikovanın
ustalıqla ifa etdiyi kamançanın sədaları Avropa və
Şərq ölkələrini bürüyüb. İndi bu
kamançaçı xanımın xoş sorağı
Fransa, Almaniya, Böyük Britaniya, Cənubi Koreya, Türkiyə,
Ərəb ölkələri, İran, Rusiya, Gürcüstan
və başqa yerlərdən gəlir.
Ü.Hacıbəyli musiqi alətləri
haqqında öz fikirlərini qələmə alaraq kamança
barədə belə yazırdı: "...Kamança melodik
alətlərdən ən gözəlidir. O, yeganə alətdir
ki, ondan qopan səs insan avazına bənzəyir". Bu alətin
Azərbaycanda çox mahir ifaçıları olub. Amma ən
qabili və ustadı Habil Kaman sayılır. Əlbəttə,
mədəniyyət tarixində sözünü deyən kaman
ifaçıları da az deyil. Rəhmətlik Ədalət Vəzirov,
Ağa Cəbrayıl Abbasəliyev, Şəfiqə Eyvazova və
indi onların da yolunu ləyaqətlə davam etdirən gənc
kamançaçılar - Elnur Əhmədov, Elşən
Mansurov və başqaları diqqətçəkən
musiqiçilərdir. Onların festivallarda, yerli və beynəlxalq
müsabiqələrdə qazandığı uğurlar
hamını sevindirir. Fərəhlidir ki, Fəridə Məlikovanın
bu sıradakı yeri çox fərqlidir və möhtəşəmdir.
Xalq artisti, kaman ustadı Habil Əliyev söyləyir:
"Öncə mən çox sevinirəm ki, "Azərbaycan"
qəzeti mədəniyyətin təbliğinə müntəzəm
olaraq öz səhifələrində yer verir. Bu qəzet nə
iş görürsə, çox mükəmməl yerinə
yetirir və sizin Fəridə Məlikovadan
yazmağınız məni çox sevindirdi. Çünki mənim
tanıdığım kamançaçalan qızların
içində ən yaxşı kamança
ifaçısıdır. O, həm istedadlıdır, həm
də zəhmətkeş. Gecəsi-gündüzü yoxdur.
Bir tərəfdə sənət üçün mən deyərdim
ki, can-dildən çalışır, digər tərəfdə
də balalarının naminə bir ana kimi özünü
oda-közə vurur. Bir də, vallah, sizə asan gəlməsin,
qadınlar arasında Fəridə Məlikova kamançada ilk
dəfə "Mənsuriyyə"ni ifa edib. Bu mürəkkəb
muğamın kamançada ifa edilməsi çox çətindir.
Amma o, bunu məharətlə bacardı. Bilirsiniz, bu uğurun
səbəbi nədir? Adi pinəçi də olsan gərəkdir
ki, işinə ürəkdən yanaşasan. Fəridə
xanım könlünü kamançaya elə bağlayıb
ki, istəsə də, zəif ifaçı ola bilməz".
İlk dəfə 7
yaşında səhnəyə çıxan və Fikrət Əmirovun
"Lay-Lay"ını çalan Fəridə Məlikova
musiqi texnikumunu Sumqayıtda "əla" qiymətlərlə
başa vurduqdan sonra Bakı Musiqi Akademiyasında təhsil
alıb. O, burada da seçilən tələbələrdən
biri olub. Ali məktəbi Üzeyir Hacıbəyli təqaüdçüsü
kimi bitirən Fəridə Məlikova fərqlənmə
diplomuna layiq görülüb. Xalq artisti Səkinə
İsmayılova ilə birlikdə Azərbaycanda ilk dəfə
musiqiçilərdən ibarət qadın
üçlüyü yaradıblar. Bir tərəfdən
musiqi sahəsində fəaliyyət göstərən Fəridə
Məlikova bir müddət orta ixtisas musiqi məktəblərində
də müəllim işləyib. Onun ilk solo konserti
1993-cü ildə baş tutdu. Beləliklə də Azərbaycan
ifaçılıq sənətində maraqlı bir mərhələ
başladı. Səkinə İsmayılovanın rəhbərlik
etdiyi qadın üçlüyünün uğurlu konsert
proqramı Avropa və Şərq ölkələrinin səhnələrində
rəğbətlə qarşılanırdı. Həm
kamança çalan, həm də tarzən qızlar sənət
yaradıcılıqlarını Fəridə Məlikovanın
çalışdığı ansambllarda, qruplarda inkişaf
etdirirdilər. 2003-cü ildə peşəkar ifaçı
xanımlardan ibarət yaradılmış "Azəri inciləri"
qrupunun Almaniyada verdiyi konsert böyük uğur qazandı.
Sonralar Bakı-Tbilisi-Ceyhan dostluq birliyi adı altında
keçirilən forumda bu trio Türkiyə səhnəsində
muğam sənətimizi yüksək səviyyədə
nümayiş etdirdi. Telekanallarda, konsert salonlarında "Azəri
qızlar" instrumental triosunun çıxışları məhəbbətlə,
maraqla qarşılanırdı. Müxtəlif ölkələrdə
keçirilən mədəniyyət günlərində də
Fəridə Məlikovanın kamançada
çaldığı Azərbaycan təranələri dərin
hiss və həyəcan doğururdu.
Son illərdə Fəridə Məlikovanı
biz yeni yaradılmış "Azərbaycan inciləri"
qrupunun bədii rəhbəri və solo ifaçısı
kimi görürük. TRT-AVAZ kanalının
açılışında bu qrupun dəvət alması və
yüksək səviyyədə iştirakı türkdilli
dövlətlərdə maraq doğurdu. Ümumiyyətlə,
TRT kanalı "Azərbaycan inciləri" qrupunu başqa
proqramlara da tez-tez dəvət edir. Bu ilin yayında
Qazaxıstanda keçirilən Türk Dünya Folklor Musiqi
festivalında "Azərbaycan inciləri" qrupu da
iştirak edirdi. Musiqiçilərimiz milli sərvətimiz
olan muğam sənətini yüksək peşəkarlıqla
nümayiş etdirərək Vətənə qalibiyyətlə
döndülər.
Bir müddət Musiqi
Akademiyasında, hazırda isə Milli Konservatoriyada müəllim
vəzifəsində çalışan Fəridə Məlikova
bu yaxınlarda Hollandiyadan qayıdıb. Dünya musiqiçilərinin
toplandığı "Atlaz" Akademiyasının 200 illik
yubileyində iştirak edən həmyerlimiz burada ustad dərsi
keçib. Dünya avanqard bəstəkarlarının əsərlərindən
ibarət konsertdə kamançada solo ifaçısı kimi
çıxış edib. Sonra Şərq musiqiçilərinin
ayrıca konserti olub. Fəridə xanım o səfərlə
bağlı təəssüratlarını fərəhlə
söyləyir: "Suriyalı müğənni Vəfa Safar
mənim müşayiətimlə Azərbaycan xalq
mahnısı "Qaragilə"ni oxudu. Mən də bunun
qarşılığı olaraq kamançada ərəb
musiqisi ifa etdim. Bizim bu əməkdaşlığımız
toplantı iştirakçıları tərəfindən
alqışlarla qarşılandı".
Öz kamanı ilə
tamaşaçıların məhəbbətini qazanan,
qeyri-adi ifa tərzi ilə seçilən Fəridə Məlikova
25 ildir ki, professional səhnədədir. Bir tərəfdən
seçilən sənətkar kimi qazandığı
uğurların qürurunu yaşayırsa, digər tərəfdən
də sanki unudulacağından, yada düşməyəcəyindən
narahatdır.
Flora XƏLİLZADƏ
Azərbaycan.- 2009.- 18
oktyabr.- S. 6.