Dövlətimizin iqtisadi inkişafı təqdir olunur
Özəl sektorun inkişafı
keçid iqtisadiyyatlı ölkələrin sosial-iqtisadi
sisteminin yenidən qurulmasında, hökumətin
qarşıya qoyduğu strateji məqsədlərin uğurla
reallaşdırılmasında mühüm rol oynayır. Bu reallığı düzgün dəyərləndirən
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev özəl sektorun
inkişafına, yerli və xarici iş adamlarının fəaliyyətinə
hərtərəfli imkanların yaradılması, iqtisadi
mühitin liberallaşdırılması yolu ilə əlverişli
biznes və investisiya mühitinin formalaşdırılması
istiqamətində bütün zəruri tədbirləri
həyata keçirmişdir. Milli iqtisadiyyata sərmayə
qoyuluşunun təşviqi də son illər həyata
keçirilən iqtisadi siyasətin prioritet xəttinə
çevrilmişdir.
Yeridilən iqtisadi
siyasətin nəticəsi olaraq Azərbaycanın investisiya cəlbediciliyinə
görə dünya ölkələri arasında ön
sıralarda olduğunu son illərdə müxtəlif beynəlxalq
təşkilatların hazırladıqları hesabatlar da təsdiqləyir.
Ümumdünya İqtisadi Forumu (Davos Forumu), Beynəlxalq
Valyuta Fondu, Dünya Bankı, "Qoldman Saks" təşkilatı,
Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası, Müstəqil Dövlətlər
Birliyinin Statistika Komitəsi və digər qurumların
hesabatlarında Azərbaycanda investisiyalar üçün
münasib biznes mühitinin yaradılması, əcnəbi sərmayəçilər
üçün hökumət tərəfindən əlverişli
sərmayə imkanlarının təmin edilməsi, eləcə
də digər tədbirlərin intensiv xarakter alması əksini
tapmışdır.
Davos Forumunun "2009-2010-cu illərdə
dünya ölkələrinin rəqabət qabiliyyətli
iqtisadiyyatları haqqında hesabat"ı respublikamızda əlverişli
biznes və investisiya mühitinin mövcudluğunu bir daha təsdiqləyir.
Hesabata əsasən, respublikamız rəqabət qabiliyyətli
iqtisadiyyata malik dövlətlər sırasında 34-cü
pillədən 13-cü pilləyə yüksəlmiş və
iqtisadi göstəricilərinə görə, hətta bir
çox inkişaf etmiş ölkələri geridə
qoymuşdur. Məlumdur ki, dünya ölkələrinin
iqtisadi inkişaf parametrlərinin müəyyənləşdirilməsində
Davos Forumunun hazırladığı hesabatlar xüsusi çəkiyə
malikdir. 30 ildən artıq müddətdə dövlətlərin
rəqabətə davamlılıq səviyyəsini öyrənən
qurum 1979-cu ildən Qlobal Rəqabət Hesabatlarında dövlətlərin iqtisadiyyatının
davamlı inkişafını, uzunmüddətli
çiçəklənməsini şərtləndirən
amilləri araşdırır. 2004-cü ildə dövlətlərin
rəqabətə davamlılığının
ölçülməsi üçün təkmil göstəricilər
toplusu yaradılmış və Qlobal Rəqabət İndeksi
kimi Ümumdünya İqtisadi Forumuna təqdim edilmişdir.
Dövlətlərin rəqabətə
davamlılığı - Qlobal Rəqabət İndeksi 12 əsas
üzrə müəyyənləşdirilir. Burada
təhsil və təlim (insan kapitalı), texniki tərəqqi,
makroiqtisadi sabitlik, səmərəli idarəetmə, qanunun
aliliyi, şəffaf və mükəmməl işləyən
qurumlar, korrupsiyanın azlığı, bazara
yönümlülük, şirkətlərin təkmilləşdirilməsi,
tələbat, bazarın həcmi və bir çox başqa
istiqamətlər əsas götürülür. Bu göstəricilərin
hər biri güclü nəzəri əsaslara malikdir və
biri digərini istisna etmir. Davos Forumunun
yaydığı sənəddə qeyd edilir ki, Azərbaycanın
34-cü pillədən 13-cü pilləyə irəliləməsi
ilk növbədə makroiqtisadi sabitlik, yüksək milli
yığımlar, böyük büdcə profisititi və
dövlət borclarının azaldılması ilə
bağlıdır.
Dünya Bankının və Beynəlxalq
Maliyyə Korporasiyasının tərtib etdikləri "Doing
Business-2010" reytinqində isə Azərbaycan investisiya cəlbediciliyinə
görə 183 ölkə arasında 38-ci yeri tutmuşdur.
Hesabat müəllifləri hesab edirlər ki, biznes sahəsində
son islahatlar Azərbaycanda sahibkarlıq fəaliyyəti
üçün əlverişli şərait
yaradılmasına imkan vermişdir. Hesabatda Azərbaycan
biznesin həyata keçirilməsi indikatoruna görə 38-ci,
biznesin başlanmasına görə 17-ci, işə qəbula
görə 33-cü, əmlakın qeydiyyatına görə
9-cu, kreditlərin alınmasına görə 15-ci,
investorların qorunmasına görə 20-ci, müqavilələrin
icrasının təmin edilməsinə görə
26-cı olmuşdur. Müqayisə üçün bildirək
ki, həmin reytinqdə Qafqaz ölkələrindən
Gürcüstan 90-cı, Ermənistan 97-ci yerləri
tutmuşdur.
Şübhəsiz,
hər iki hesabatda Azərbaycanda əlverişli biznes və
investisiya mühitinin mövcudluğu faktının xüsusi
vurğulanması bir sıra real əsaslara söykənir.
Ölkə rəhbərliyinə gəlişinin ilk günlərindən
yerli və xarici sahibkarların hamisinə çevrilmiş
dövlət başçısının həyata keçirdiyi məqsədyönlü
siyasət hesabına özəl sektor yeni inkişaf dönəminə
qədəm qoymuş, sahibkarlıq fəaliyyətinin
genişlənməsinə diqqət
artırılmışdır. Kiçik və orta
sahibkarlığın güzəştli kreditləşdirilməsi,
sahibkarların fəaliyyətinə yersiz müdaxilələrin
qarşısının alınması, özəl sektorda
inkişafa mane olan problemlərin həlli istiqamətində
mühüm addımlar atılmışdır. Azərbaycan Prezidenti hələ 1 fevral 2004-cü il
tarixdə Bakı Biznes Mərkəzində yerli sahibkarlarla keçirdiyi
görüşdə bu sahədə mövcud problemlərin həlli
ilə bağlı konkret tapşırıqlar vermiş,
sonrakı mərhələdə bu məqsədlə
imzaladığı bütün fərman və sərəncamların
icrasını daim diqqət mərkəzində
saxlamışdır. Həmin görüşdən
az sonra, 11 fevral 2004-cü ildə imzalanaraq qüvvəyə
minmiş Azərbaycan Respublikası regionlarının
sosial-iqtisadi inkişafına dair Dövlət Proqramı isə
regionların tarazlı, davamlı inkişafını,
onların potensialının bir-birinə kömək mexanizmi
üzərində qurulmasını, qeyri-neft sektorunun möhkəmlənməsini,
infrastrukturun yeniləşdirilməsini təmin edən kompleks
sənəd olmaqla yanaşı, bölgələrdə
özəl sektorun və sahibkarlığın
inkişafına xüsusi diqqət ayırmışdır.
Azərbaycan Prezidentinin 14 aprel
2009-cu il tarixdə imzaladığı "Azərbaycan
Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə
inkişafı Dövlət Proqramı" da
sahibkarlığın inkişafına xüsusi diqqət
ayırır. Proqramda xüsusi qeyd olunur ki,
sahibkarlığın inkişafı ölkə
iqtisadiyyatının diversifikasiyası baxımından həyata
keçirilən dövlət siyasətinin aparıcı
istiqamətlərindən birini təşkil edəcəkdir.
Bu siyasət iqtisadiyyatın bütün sahələrində,
xüsusilə prioritet inkişaf sahələrində
işgüzar fəaliyyət üçün
normativ-hüquqi, təşkilati və maliyyə təminatı
səviyyəsinin yüksəldilməsinə yönəldiləcəkdir.
Dövlət Proqramında davamlı iqtisadi
inkişafın təmin edilməsi baxımından kiçik
və orta sahibkarlığın (KOS) dünya iqtisadiyyatına
inteqrasiyasının sürətləndirilməsi, ixrac
potensialının artırılmasında və cəmiyyətin
sosial problemlərinin həllində KOS-un rolunun gücləndirilməsi,
sahibkarlıq fəaliyyətinin sahə,
regional və texnoloji baxımdan strukturunun
optimallaşdırılması, kiçik, orta və iri müəssisələr
arasında qarşılıqlı səmərəli əməkdaşlığın,
o cümlədən istehsal-kooperasiya əlaqələrinin
genişləndirilməsi, sahibkarlığın dəstəklənməsinin
müasir təşkilati modellərinin
yaradılması, o cümlədən sahibkarlar
üçün məsləhət xidməti, informasiya təminatı,
marketinq xidməti və sair strukturların
yaradılmasının davam etdirilməsi, ticarət
yarmarkalarının yaradılması, yerli iqtisadiyyatın
yönümünü nəzərə almaqla rayonlarda
işsizlər üçün kadrların peşə
hazırlığının təkmilləşdirilməsi mərkəzlərinin
yaradılması, sahibkarlıq fəaliyyətinə
müdaxilələrin qarşısının alınması
və s. mühüm vəzifələr qarşıya
qoyulmuşdur.
Beynəlxalq təşkilatların
hesabatlarında Azərbaycanda biznesə başlama
prosedurlarının sadələşdirilməsi
faktının önə çəkilməsi təsadüfi
deyildir. Azərbaycan Prezidentinin 30 aprel 2007-ci il
tarixdə imzaladığı "Azərbaycan
Respublikasında sahibkarlığın inkişafı ilə
bağlı bəzi tədbirlər haqqında" fərmanla
təsdiq olunmuş qaydalara əsasən, 2008-ci il yanvarın
1-dən etibarən vahid qeydiyyat orqanı funksiyasını
Vergilər Nazirliyi həyata keçirir. Sahibkarlıq
fəaliyyəti subyektlərinin qeydiyyatının "bir pəncərə"
prinsipi üzrə təşkili nəticəsində
qeydiyyatdan keçmiş hüquqi şəxslərin sayı
30 faiz artmışdır, 2009-cu il yanvarın 1-dən
gömrükdə də bu sistemin tətbiqinə
başlanılmışdır.
"Vahid pəncərə"
sisteminin tətbiqindən sonra Azərbaycanın investisiya cəlbediciliyi
əhəmiyyətli dərəcədə artmış,
sahibkarlığın inkişafı və biznes mühitinin təkmilləşdirilməsi
istiqamətində aparılan islahatlar beynəlxalq təşkilatlar
tərəfindən də yüksək qiymətləndirilmişdir.
2008-ci ildə Dünya Bankı və Beynəlxalq Maliyyə Korporasiyası tərəfindən
hazırlanan və biznes mühitinin əlverişliliyi üzrə
qiymətləndirməni özündə əks etdirən
nüfuzlu "Doing Business" hesabatında Azərbaycan biznes
mühitinin təkmilləşdirilməsi sahəsində
"İslahatçı ölkə" elan edilmişdir.
Xatırlatmaq yerinə
düşər ki, ixracın stimullaşdırılması, xarici
bazarlara çıxış imkanlarının genişləndirilməsi
məqsədilə görülmüş tədbirlər nəticəsində
Azərbaycan ABŞ və Norveçin "CSP", Avropa
İttifaqının "CSP+" proqramlarına da daxil
edilmişdir. Bu proqramlar Azərbaycan sahibkarlarına Avropanın 27
ölkəsinə, ABŞ və Norveç bazarlarına
rüsumsuz və ya çox aşağı rüsumlarla ixrac
imkanları yaradır. 2008-ci ildən Dünya Ticarət Təşkilatına
üzvolma ilə bağlı işlər davam etdirilmiş, 11
ölkə ilə ikitərəfli danışıqlar
aparılmış, 2 ölkə ilə ikitərəfli
protokol imzalanmışdır.
Azərbaycan
Dövlət İnvestisiya Şirkətinin yaradılması isə
ölkəyə investisiya axınının təşviqi sahəsində
həyata keçirilən dövlət siyasətinin vahid mərkəzdən
tənzimlənməsi, respublikanın investisiya cəlbediciliyinin
daha da artırılması məqsədindən irəli gəlmişdir. Başlıca vəzifə
kimi ölkə iqtisadiyyatına investisiyaların təşviqini
təmin edərək bu sahədə mövcud problemlərin
aradan qaldırılmasına çalışan şirkət,
eyni zamanda, xarici sərmayədarlarla birgə layihələr həyata
keçirməklə onlarda inam və etimadın güclənməsinə
nail olmalıdır. Eyni zamanda, şirkət Azərbaycanın
sənaye potensialının güclənməsi
yönumündə müəyyən addımlar atır.
Biznes mühitinin
yaxşılaşdırılması istiqamətində həyata
keçirilən tədbirlər nəticəsində
2003-2008-ci illərdə ölkə iqtisadiyyatına 44 milyard
dollar investisiya qoyulmuşdur və bu da müstəqillik illərində
Azərbaycan iqtisadiyyatına investisiya qoyuluşunun 77 faizi deməkdir. Bu dövrdə
bütün maliyyə mənbələri hesabına əsas
kapitala qoyulmuş investisiyanın həcmi son beş ildə
33,5 milyard manat təşkil etmiş, bunun 53,2 faizi daxili, 46,8
faizi isə xarici investisiyalar olmuşdur. 2008-ci ildə istifadə
edilmiş investisiyanın həcmi 2003-cü il səviyyəsini
3 dəfə üstələmiş, adambaşına
düşən investisiyanın həcmi 2003-cü illə
müqayisədə 605,8 manat çox olmuşdur. 2003-cü
ildə ümumi investisiyaların həcmində daxili
investisiyaların payı 24,8 faiz olduğu halda, 2008-ci ildə
bu göstərici 78,6 faiz təşkil etmişdir.
2009-cu ilin 6 ayında isə əsas
kapitala yönəldilmiş investisiyalarda daxili sərmayələr
üstünlük təşkil etmişdir. Bunun 82,4 faizini
daxili, 17,6 faizi isə xarici sərmayələrdir. Daxili sərmayələrin
ötən ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə
11,6 faiz artması Azərbaycanda güclü sərmayədarlar
təbəqəsinin formalaşdığına dəlalət
edir.
2010-cu ildən Azərbaycanda bir
sıra sahələrdə vergilərin aşağı
salınması planlaşdırılır və bu da
sahibkarlığın inkişaf etdirilməsi, daxili bazarın
qorunması baxımından son dərəcə əhəmiyyətli
addımdır. Gələn ilin yanvarından fərdi
sahibkarların gəlirinin vergiyə cəlbedilmə dərəcəsinin
35 faizdən 20 faizə, müəssisələrin mənfəət
vergisinin dərəcəsinin 22 faizdən 20 faizə endirilməsi,
sadələşdirilmiş vergi ödəyicisi hüququ əldə
etmək məqsədi üçün vergi tutulan əməliyyatların həcminin 90 min manatdan 150 min
manatadək artırılması nəzərdə tutulur.
2010-cu ildən fiziki şəxslərdən tutulan gəlir
vergisinin yuxarı həddi 35 faizdən 30 faizə endiriləcək,
ödənişli məktəbəqədər müəssisələrin
xidmətləri əlavə dəyər vergisindən
azad ediləcəkdir.
Respublika Prezidenti
İlham Əliyev özəl sektorun dinamik inkişafına təkcə
sosial-iqtisadi yüksəliş xəttinin deyil, həm də
demokratikləşmə prosesinin
ardıcıllığını, vətəndaş hüquq
və azadlıqlarının etibarlı şəkildə
qorunmasını təmin edən başlıca vasitələrdən
biri kimi yanaşır. Azad sahibkarlığın inkişafı
istiqamətində atılan ardıcıl addımlar həm də
demokratik islahatların iqtisadi yüksəlişlə paralel
şəkildə davam etdirilməsinə, ölkəmizin
siyasi, hüquqi, iqtisadi və digər sahələrdə beynəlxalq
əlaqələrinin genişlənməsinə,
qloballaşan dünyada etibarlı tərəfdaş kimi
mövqelərini möhkəmləndirməsinə
yaradılan etibarlı zəmindir.
S.ELMANOĞLU
Azərbaycan.- 2009.- 22 oktyabr.- S. 3.