Azərbaycan BMT çərçivəsində Ermənistanın
işğalçı dövlət olduğunu tam sübuta
yetirmişdir
Oktyabr ayının 24-ü hər
il dünyada BMT günü kimi qeyd olunur. 1945-ci ilin həmin
gün beynəlxalq orqanı haqqında müqavilə təsdiq
edildikdən sonra Birləşmiş Millətlər Təşkilatı
rəsmi olaraq yaradılmışdır. 1971-ci ildə isə
BMT Baş Assambleyasında təşkilata üzv dövlətlərin
bu günü bayram kimi qeyd etməsi barədə qətnamə
qəbul olunmuşdur. Ənənəyə uyğun olaraq, bu
gün bütün dünyada təşkilatın məqsəd
və müvəffəqiyyətlərinə həsr
olunmuş müşavirələr, müzakirələr və
sərgilər keçirilir. Bu nüfuzlu beynəlxalq təşkilatlarda
təmsilçilik hər bir dövlətin xarici siyasətində
prioritet istiqamətlərdən birini təşkil edir.
Azərbaycan Respublikası
müstəqillik qazandıqdan sonra beynəlxalq aləmə
sıx inteqrasiya kursunu seçərək qlobal siyasi proseslərə
əsaslı təsir imkanları olan aparıcı təşkilatlarla
əməkdaşlığa mühüm önəm
vermişdir. Respublikamızın Birləşmiş Millətlər
Təşkilatı (BMT) ilə münasibətlərdə
ötən 17 ildə əldə etdiyi nəticələr bu
baxımdan xüsusilə vacib əhəmiyyət
daşıyır. 1992-ci il martın 2-də bu mötəbər
beynəlxalq təşkilatın tamhüquqlu
üzvlüyünə qəbul olunan Azərbaycan dövlət
müstəqilliyinin siyasi-hüquqi təminatını
gücləndirmək, eləcə də beynəlxalq səviyyədə
maraq və mənafelərini müdafiə etmək
üçün əlverişli tribuna qazanmışdır. Təşkilata
üzvlükdən dərhal sonra respublikamız BMT çərçivəsində
beynəlxalq ictimaiyyətin diqqətini Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinə yönəltməyə,
təcavüzkar ölkəni ifşa etməyə
çalışmışdır.
1993-cü ildə BMT-nin Təhlükəsizlik
Şurası Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinə dair 822, 853, 874, 884 saylı qətnamələri
qəbul etmişdir. Bu qətnamələrdə Azərbaycan
Respublikasının Dağlıq Qarabağ və digər ərazilərinin
Ermənistanın silahlı qüvvələri tərəfindən
işğalı faktı bir daha təsbit olunmuşdur. BMT
Baş Assambleyası Azərbaycanda humanitar vəziyyətin
ciddi şəkildə pisləşməsindən,
qaçqın və məcburi köçkünlərin
sayının 1 milyonu keçməsindən dərin
narahatlıq hissi keçirərək, 1993-cü ildə -
85-ci plenar iclasında "Azərbaycanda olan qaçqın və
məcburi köçkünlərə fövqəladə
beynəlxalq yardımın göstərilməsi
haqqında" qətnamə qəbul etmişdir. Ümumilikdə,
1992-1996-cı illərdə BMT Təhlükəsizlik
Şurasının sədri və BMT Baş katibi Azərbaycanın
ərazi bütövlüyünü və suverenliyini təsdiqləyən
bir sıra bəyanatlar yaymışlar. 1996-cı ildə BMT
Baş Assambleyası "BMT və ATƏT arasında əməkdaşlıq
haqqında" qətnaməsində Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünü yenidən təsdiqləmişdir.
Azərbaycan ötən 17 ildə
BMT-nin bir çox xüsusi qurum və orqanları ilə də
fəal əməkdaşlıq etmişdir. Bu sırada BMT-nin
İnkişaf Proqramı (BMT İP), BMT-nin Qaçqınlar
üzrə Ali Komissarlığı, BMT-nin Uşaq Fondu,
BMT-nin Təhsil, Elm və Mədəniyyət Təşkilatı,
Sənaye İnkişaf Təşkilatı, Ümumdünya Səhiyyə
Təşkilatı, BMT-nin Qadınlar Fondu, Atom Enerjisi üzrə
Beynəlxalq Agentlik, Nüvə Sınaqlarının Hərtərəfli
Qadağan Olunması haqqında Müqavilə Təşkilatı
və digər qurumları qeyd etmək olar.
Azərbaycan və BMT-nin Uşaq
Fondu (UNİCEF) arasında əməkdaşlıq məcburi
köçkün, qaçqın uşaq və yeniyetmələr
arasında vəziyyətin
yaxşılaşdırılması məqsədinə xidmət
edir. Azərbaycan UNİCEF İcra Heyətinin 1995-1997,
1998-2000-ci illər ərzində üzvü olmuşdur.
Respublikamız həmçinin 2000-2002-ci illərdə
Qadınların statusu haqqında komissiyanın üzvü
olmuşdur. Azərbaycan komissiyanın "Hərbi
münaqişələr nəticəsində girov
götürülmüş qadın və uşaqların azad
edilməsi haqqında" illik qəbul etdiyi qətnaməsinin
əsas sponsorudur.
Azərbaycan BMT-nin xüsusi
qurumları qismində BMT-nin İnkişaf Proqramı (BMTİP)
və BMT-nin Sənaye İnkişaf Təşkilatı
(SİN) ilə xüsusi əlaqələrə malikdir.
Müxtəlif layihə və proqramlar yaşayış
standartlarının yüksəldilməsinə,
iqtisadiyyatın struktur tənzimlənməsinin həyata
keçirilməsinə xidmət edir. BMT-nin İnkişaf
Proqramı Azərbaycanın Bərpa və Yenidənqurma
Agentliyinin (ARRA) və Ərazilərin Minalardan Təmizlənməsi
üzrə Milli Agentliyin (ANAMA) imkanlarının inkişaf
etdirilməsi, onların maliyyələşdirilməsi yolu ilə
münaqişədənsonrakı bərpa prosesinə
böyük yardım göstərmişdir.
Ölkə Prezidenti İlham Əliyev
xarici siyasətdə BMT ilə əlaqələrin
inkişafına mühüm önəm verir. Hələ
2003-cü ilin sentyabrında cənab İlham Əliyev Baş
nazir statusunda BMT Baş Assambleyasının sessiyasında
iştirak etmiş, milli sosial-iqtisadi inkişaf, regional və
beynəlxalq təhlükəsizliyə qarşı təhdidlərlə
bağlı fikirlərini açıqlamışdır. Cənab
İlham Əliyev beynəlxalq miqyasda cərəyan edən
mürəkkəb proseslərdə BMT-nin yenidən
strukturlaşmasını, onun perspektiv fəaliyyət
strategiyasında əsaslı dəyişikliklərin edilməsi
məsələsini ön plana çıxarmışdır.
Son illərdə Azərbaycan BMT
çərçivəsində terrorizmə qarşı
aparılan mübarizəyə də fəal dəstək
vermişdir. Respublikamız BMT Təhlükəsizlik
Şurasının Terrorizmə qarşı Mübarizə
Komitəsi ilə yaxından əməkdaşlıq edərək,
həmin quruma Azərbaycanda terrorizmə qarşı
mübarizə sahəsində görülən tədbirlər
haqqında müvafiq hesabatlar təqdim etmişdir.
Azərbaycan mütəmadi olaraq
erməni təcavüzünün acı fəsadları ilə
BMT-də məsələ qaldırır və əksərən
təcavüzkarın ifşasına nail olur. 2008-ci il
martın 14-də BMT Baş Məclisinin geniş iclasında
62-ci sessiyanın gündəliyində 20-ci bənd kimi duran
"Azərbaycanın işğal edilmiş ərazilərində
vəziyyət" məsələsinin müzakirəsi də
rəsmi Bakının mühüm diplomatik nailiyyəti
sayıla bilər. Xatırladaq ki, "Azərbaycanın
işğal edilmiş ərazilərində vəziyyət"
barədə 9 bənddən ibarət qətnamə layihəsi
BMT Baş Məclisinin Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq
Qarabağ münaqişəsinə dair mövqeyini bir daha ifadə
edir. Eyni zamanda, Azərbaycan Respublikasının beynəlxalq səviyyədə
tanınan sərhədləri çərçivəsində
ərazi bütövlüyünə dəstək verir,
işğal olunmuş bütün ərazilərdən Ermənistan
qüvvələrinin tam və qeyd-şərtsiz
çıxarılmasını tələb edir, məcburi
köçkün düşən azərbaycanlıların
öz yurdlarına qayıtması üçün müvafiq
şəraitin yaradılmasını əks etdirir. BMT-nin Ermənistanı
yenidən işğalçı dövlət kimi
tanıması Azərbaycan üçün hər mənada
strateji əhəmiyyətli qərardır.
BMT Baş Məclisinin bir müddət
əvvəl keçirilmiş 64-cü sessiyasında
çıxış edən Azərbaycan xarici işlər
naziri Elmar Məmmədyarov demişdir ki, hər bir dövlətin
təhlükəsizliyi və daha geniş anlamda beynəlxalq
sülh və təhlükəsizlik, ölkələrin
özlərinin xarici və təhlükəsizlik siyasətlərində
beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərinə nə dərəcədə
əməl etməsindən asılıdır. Beynəlxalq
hüququn norma və prinsiplərinə əməl etməyən
hökumətlər demokratik inkişafı sarsıtmaqla,
öz ölkələrində insan hüquq və
azadlıqlarını pozurlar. Elmar Məmmədyarov
demişdir ki, 20 ildir davam edən, beynəlxalq və regional
sülhə, təhlükəsizliyə ciddi təhlükə
olan Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsi beynəlxalq hüququn norma və prinsiplərinin
kobudcasına pozulmasının ən canlı nümunəsidir.
Ermənistan tərəfindən
həyata keçirilən təcavüzün nəticəsi
olaraq Azərbaycan ərazilərinin beşdə biri zəbt
olunmuş, etnik təmizləməyə məruz qalmış
bir milyonadək azərbaycanlı qaçqın və məcburi
köçkünə çevrilmiş, ölkənin minlərlə
tarixi-mədəni irsi dağıdılaraq qarət
edilmişdir. Münaqişə ilə bağlı BMT Təhlükəsizlik
Şurasının qəbul etdiyi 4 qətnamədə
başqa bir dövlətin ərazisinin güc tətbiq etmək
yolu ilə ələ keçirilməsinin yolverilməzliyi və
Azərbaycanın ərazi bütövlüyü, suverenliyi
vurğulanmış, Dağlıq Qarabağ Azərbaycanın
bir hissəsi kimi tanınmış, zəbt olunmuş Azərbaycan
torpaqlarından işğalçı qüvvələrin
qeyd-şərtsiz çıxması
çağırışı əksini tapmışdır.
BMT Baş Məclisinin 14 mart 2008-ci il tarixli, 62/243 saylı Azərbaycanın
"İşğal edilmiş ərazilərində vəziyyət"
qətnaməsində Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünə və suverenliyinə dəstək
bir daha ifadə olunmuşdur.
Respublikamız beynəlxalq
sülhün və təhlükəsizliyin möhkəmləndirilməsi
və qorunmasında, davamlı inkişaf və demokratikləşdirmə
prosesində BMT-nin vacib rol oynadığını qəbul
edir. Bununla belə, təşkilatın son 17 ildə Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi ilə
bağlı qəbul etdiyi qətnamələrin imperativ
xarakter daşımaması, təcavüzkarın cəzalandırılması
yönümündə heç bir real addımın
atılmaması, şübhəsiz, təəssüf hissi
doğurur. Məhz buna görə də, rəsmi Bakı
BMT-nin XXI əsrdə olacaq təhdid və problemlərə
qarşı mübarizə apara bilməsi üçün təşkilat
daxilində islahatların həyata keçirilməsi təklifi
ilə çıxış edir.
S.ELMANOĞLU
Azərbaycan.- 2009.- 24 oktyabr.-
S. 5.