80377 saylı cinayət işi erməni vəhşiliklərini
əks etdirən faktlarla zəngindir
Tarixi Azərbaycan
torpaqlarında xarici havadarlarının istək və köməyi
ilə Ermənistan adlı dövlətlərini qurmuş bədnam
qonşularımız sonradan bununla kifayətlənməyərək
yenə də ərazilərimizə göz dikməkdə
davam etdilər, hər fürsət düşdükcə
torpaqlarımızdan daha bir parça yağmalamağa
qalxdılar. 1988-ci ildən etibarən daha açıq
müstəvidə özünü göstərən
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi nəticəsində
ermənilər Azərbaycan ərazilərinin daha 20 faizini zəbt
edə bildilər.
Düzdür, dəyişən
reallıqlar, ermənilərin iç üzünün
dünya üçün açılması, onların
özgə torpaqlarının hesabına hələ də
"dənizdən dənizə böyük Ermənistan"
yaratmaq kimi çürük bir ideyaya qulluq etmələrindən
beynəlxalq ictimaiyyətin hali olması, güclənən Azərbaycan
qarşısında getdikcə zəif duruma düşmələri
və bu qəbildən olan digər amillər artıq Ermənistanın
uzun müddətə Dağlıq Qarabağı və onun ətrafında
yerləşən 7 rayonu işğal altında
saxlamasını mümkünsüz edir. Ermənilər yaxşı bilir ki,
işğal altında saxladıqları
torpaqlarımızı tezliklə sülh yolu ilə azad etməyəcəkləri
təqdirdə Azərbaycan əsgəri ilə üz-üzə
gəlməli olacaqlar. Bunun nə ilə nəticələnəcəyini
də ermənilər yaxşı bilir və Azərbaycan
ordusunun bir həmləsindən darmadağın olacaqlarını
da gözəl anlayırlar.
Lakin Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsi başlandıqdan
sonra ermənilərin Azərbaycana vurduğu zərər və
gətirdiyi bəlalar təkcə torpaqlarımızın
işğalı ilə məhdudlaşmır. Həmin
torpaqlarda olan bütün infrastrukturun məhv edilməsi,
burada yaşayan insanların əmlakının mənimsənilməsi,
doğma yurd-yuvalarından didərgin salınması ilə
yanaşı, ermənilər minlərlə azərbaycanlını
qətlə yetirməklə, əsir götürməklə
onlara verdikləri ağlasığmaz dəhşətli
işgəncələr və başlarına gətirdikləri
müsibətlərlə də tarixmizin bu səhifələrinin
qanla yazılmasına səbəb olmuşlar. Aparılan
araşdırmalar, görülən tədbirlər bu sahədə
erməni vəhşiliyinə dair hər dəfə yeni-yeni
sübutların meydana çıxmasına, onların
barbarlığına dair təkzibedilməz faktların
toplanmasına səbəb olmaqdadır. Bu xüsusda isə Əsir
və itkin düşmüş, girov
götürülmüş vətəndaşlarla əlaqədar
Dövlət Komissiyasının fəaliyyəti xüsusi qeyd
olunmalıdır.
Məhz sözügedən
komissiyanın fəaliyyəti sayəsində Dağlıq
Qarabağ münaqişəsində əsir düşən və
girov götürülən soydaşlarımız, onların
sayı, erməni əsirliyində hansı müsibətlərlə
üzləşmələri barədə xeyli material
toplanmış, zəngin məlumat bazası
yaradılmışdır. Həmçinin Dağlıq
Qarabağda qanunsuz fəaliyyət göstərən erməni
separatçı rejiminin hərbi birləşmələri və
Ermənistan silahlı qüvvələri tərəfindən
Azərbaycan Respublikasının Dağlıq Qarabağ və
işğal olunmuş digər ərazilərində
yaşayan, Azərbaycan millətindən olan yerli əhalinin
qanuni yerləşdiyi yerlərdən məcburi hərəkətlərlə
didərgin salınması, yaşayış məntəqələrində
və dövlət obyektlərində maddi sərvətlərin,
tarixi mədəniyyət abidələrinin talanması və
dağıdılması, azərbaycanlı əsir və
girovlara dəhşətli işgəncələr verilməsi,
beynəlxalq humanitar hüquqla mühafizə olunan mülki və
digər şəxslərlə amansız rəftar, azərbaycanlıları
milli bir qrup kimi bütövlükdə və ya qismən məhv
etmək məqsədilə qrup üzvlərini öldürməklə
soyqırımı, habelə sülh və insanlıq əleyhinə
törədilmiş başqa ağır və xüsusilə
ağır cinayətlərin araşdırılması məqsədilə
18 dekabr 2003-cü il tarixdə yaradılmış Azərbaycan
Respublikası Baş Prokurorluğunun, Milli Təhlükəsizlik
və Daxili İşlər nazirliklərinin birgə istintaq-əməliyyat
qrupu tərəfindən başlanan cinayət işi üzrə
görülən istintaq-əməliyyat tədbirləri nəticəsində
də bu istiqamətdə xeyli nailiyyət əldə
edilmiş, maddi sübutlar toplanmışdır.
Azərbaycan Respublikası Hərbi
Prokurorluğunun Ağır Cinayətlərə Dair
İşlər üzrə İstintaq İdarəsinin
Xüsusi istintaq şöbəsinin rəisi - idarə rəisinin
müavini, Azərbaycan Respublikası Baş Prokurorluğunun
birgə istintaq-əməliyyat qrupunun rəhbəri, ədliyyə
polkovnik-leytenantı Mehman Poladovun sözlərinə görə,
istintaq-əməliyyat qrupunun işinin Azərbaycan
Respublikasının tərəfdar çıxdığı
beynəlxalq müqavilələrə, beynəlxalq hüquq
normalarına və Azərbaycan Respublikası CM-in və CPM-in
tələblərinə uyğun həyata keçirilməsini,
cinayət işinin hərtərəfli, tam və obyektiv
aparılmasını, səmərəliliyini, operativliyini təmin
etmək məqsədilə müəyyən işlər
görülmüşdür. Belə ki, iş üzrə yeni
vahid istintaq-əməliyyat planı hazırlanaraq təsdiq
edilmış, həmin planda cinayət işinə birləşdirilmiş
hər bir iş üzrə araşdırılmalı
xüsusatlar, həyata keçiriləcək istintaq hərəkətlərinin
tarixi və icraçısı konkret göstərilməklə
ayrı-ayrı bəndlərdə öz əksini
tapmış, qrupun üzvləri arasında vəzifə
bölgüsü aparılmışdır. Bundan başqa,
cinayət təqibi üzrə toplanmış materialların
həcminin böyüklüyü, şübhəli, təqsirləndirilən
və zərərçəkmiş şəxslərin, həmçinin
araşdırılmalı olan xüsusatların sayının
çoxluğu, eyni zamanda, həmin cinayətlərin törədilmə
üsul və vasitələri, xarakteri nəzərə
alınaraq soyqırım, işgəncə və təzələnmiş
işlər üzrə üç əsas istiqamət müəyyənləşdirilmişdir.
Mehman Poladov bildirir ki, həmin
istiqamətlər üzrə cinayət hadisələrinin
araşdırılması konkret müstəntiqlərə və
əməliyyatçılara həvalə edilmiş, cinayət
qanunu ilə nəzərdə tutulmuş əməlin törədilməsində
şübhəli olan şəxslərin müəyyənləşdirilməsi,
sübutların toplanması, onların anket məlumatlarının
əldə edilməsi və təqsirləndirilən şəxs
qismində cəlb olunması yönündə işlər
davam etdirilmişdir. Bundan əlavə, birgə istintaq-əməliyyat
qrupu tərəfindən istintaq zamanı Azərbaycan
Respublikasının 25 dekabr 2001-ci il tarixdən
qoşulduğu "İnsan hüquqlarının və əsas
azadlıqların müdafiəsi haqqında" 4.11.1950-ci il
tarixli Konvensiyanın 3, 7 və 14-cü maddələrinin, yəni
heç kəsin cinsi, irqi, dili, dini, siyasi və digər
baxışlara, milli və ya sosial mənşəyə, milli
azlıqlara mənsubiyyətinə, əmlak vəziyyəti,
doğum və ya digər statusuna görə işgəncəyə,
qeyri-insani və ya ləyaqəti alçaldan rəftara və
ya cəzaya məruz qalmaması kimi beynəlxalq hüquq
normalarına da xüsusi diqqət yetirilmişdir. Mehman Poladov
bildirir ki, istintaq zamanı heç kəsin törədildiyi
zaman milli və ya beynəlxalq hüquqa görə cinayət
sayılmayan hər hansı hərəkət və ya hərəkətsizliyə
görə cinayət törətməkdə təqsirli hesab
edilə bilməməsi, habelə törədildiyi zaman sivil
ölkələrin tanıdığı əsas hüquq
prinsiplərinə müvafiq olaraq cinayət hesab edilən hər
hansı hərəkət və ya hərəkətsizlik
törətməyə görə istənilən şəxsin
mühakimə edilməsinə və ya cəzalandırılmasına
mane olmaması barədə müddəaları da əsas
götürülmüşdür: "Eyni zamanda, Azərbaycan
Respublikasının 22 iyul 1992-ci il tarixdə qoşulduğu
BMT-nin Baş Assambleyasının Mülki və Siyasi
Hüquqlar Haqqında Beynəlxalq Paktın 6-cı maddəsində
nəzərdə tutulmuş törədildiyi anda beynəlxalq
hüquq tərəfindən qəbul edilən ümumi
hüquq prinsiplərinə uyğun olaraq cinayət əməli
sayılan istənilən hərəkət və xətaya
görə istənilən şəxsin məhkəməyə
verilməsinə və cəzalandırılmasına əngəl
törətmədiyi haqda müddəaları da nəzərə
alınmışdır".
Onun sözlərinə görə,
bütün bunlar o deməkdir ki, istintaq-əməliyyat
qrupunun icraatında olan 80377 saylı cinayət işinə
birləşdirilmiş cinayət işləri üzrə
qanunsuz erməni silahlı birləşmələri tərəfindən
törədilən cinayət əməlləri beynəlxalq
hüquq normalarına müvafiq olaraq sülh və insanlıq
əleyhinə cinayətlərə tövsif olunmuşdur.
Bir məqamı da xüsusilə
qeyd etmək lazım gəlir ki, Baş Prokurorluğun, Milli Təhlükəsizlik
və Daxili İşlər nazirliklərinin birgə istintaq-əməliyyat
qrupu tərəfindən başlanan cinayət işinin
gedişində əldə olunan materiallar ermənilərin
torpaqlarımızın işğalı zamanı azərbaycanlılara,
həmçinin əsir düşmüş və girov
götürülmüş soydaşlarımıza
qarşı hansı vəhşiliklər törətməsi,
necə işgəncələr tətbiq etməsi barədə
beynəlxalq ictimaiyyətin məlumatlandırılması
baxımından da əvəzsiz mənbələrdən biri
rolunu oynamaqdadır. Bu xüsusda Mehman Poladov daha bir maraqlı
məqama diqqət çəkir: "Azərbaycan
Respublikası Baş prokuroru və Azərbaycan Respublikası
Hərbi prokurorunun rəhbərliyi altında istintaq-əməliyyat
qrupunun fəaliyyət istiqaməti dəyişdirildikdən
sonra beynəlxalq hüquq normalarına uyğun soyqırım
və müharibə cinayətlərinin istintaqı
aparılmış, nəticədə xeyli sayda erməni millətindən
olan şəxsin təqsirləndirilən şəxs qismində
cəlb olunmaları barədə qərarlar
çıxarılmış, məhkəmələrin qərarına
əsasən barələrində həbs qətimkan tədbiri
seçilmiş və axtarışları ilə əlaqədar
müvafiq sənədlərin İnterpolun Azərbaycan
Respublikası Milli Bürosuna göndərilməsi təmin
edilmişdir.
İstintaq-əməliyyat qrupunda
işgəncə istiqaməti üzrə şahid və zərərçəkmiş
şəxslərin ifadələri təhlil edilərək
qrupun kompüter bazasında yerləşdirilmişdir. Bundan
başqa, qeyd olunan hadisələr üzrə cinayət
işlərinin istintaqı zamanı beynəlxalq humanitar
hüquqla müdafiə olunan mülki və digər şəxslərə
qarşı amansız rəftar edildiyindən Əsir və
itkin düşmüş, girov götürülmüş vətəndaşlarla
əlaqədar Dövlət Komissiyası ilə sıx əlaqə
yaradılmış, Dövlət Komissiyasından daxil
olmuş siyahının istintaq materialları ilə müqayisəsi
aparılmışdır. Əsirlikdən azad olmuş, lakin
indiyədək dindirilməmiş şəxslərin dindirilməsi,
erməni silahlı birləşmələrinin üzvləri
tərəfindən əsir və girov götürülərək
işğal olunmuş Dağlıq Qarabağ, eyni zamanda, Ermənistanın
ərazisində beynəlxalq hüquq normalarına zidd olaraq Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşlarına işgəncələr
vermiş, qəddar və qeyri-insani rəftar etmiş,
onların ləyaqətlərini alçaltmış, fiziki
ağrılar və psixi istirablar vermiş şəxslərin
dairəsinin müəyyənləşdirilməsi
yönündə, habelə bir sıra epizodlar üzrə
şübhəli şəxslər barədə digər zəruri
sənədlərin işə əlavə olunması ilə
bağlı tədbirlər həyata keçirilir".
Onu da qeyd edək ki, əsir və
girovların saxlanıldıqları yerlərdə erməni
millətçiləri tərəfindən xüsusilə ağır
cinayətləri törədənlərin şəxsiyyətlərinin
müəyyən edilməsi məqsədilə də fəal
iş aparılır. Bu məqsədlə istintaq tərəfindən
Azərbaycan Respublikası MTN-ə, DİN-ə və digər
idarələrə, təşkilatlara sorğular göndərilmiş,
onları tanıya biləcək şəxslərin və
törədilmiş cinayətlərin bilavasitə şahidi
olanların dairəsi müəyyənləşdirilib iş
üzrə dindirilmişdir. Nəticədə onlardan bəzilərinin
şəxsiyyətləri müəyyən olunmuş, həmin
cinayətlərin törədilməsində iştirakları
sübuta yetirilmiş şəxslərin təqsirləndirilən
şəxs qismində cəlb edilmələri haqqında qərarlar
qəbul edilmiş, məhkəmə tərəfindən barələrində
həbs qətimkan tədbiri seçilməklə beynəlxalq
axtarışa verilmələri təmin edilmişdir.
Mehman Poladovun sözlərinə
görə, soyqırımı istiqaməti üzrə erməni
millətindən olan şəxslərin anket məlumatları
və fotoşəkillərinin toplanılması işi davam
etdirilmiş, bundan əlavə, Xocalı
soyqırımında iştirak edən 366-cı alayın, hərbi
qulluqçularının iştirakını sübuta yetirən
materialların toplanması və Azərbaycan Respublikası
CM-in 103 və 107-ci maddələri ilə nəzərdə
tutulan cinayəti törətməkdə təqsirləndirilən
şəxs kimi cəlb olunması barədə qərar
çıxarılması istiqamətində işlər
aparılır: "Eyni zamanda, 366-cı alayın həlak
olmuş və yaralanmış hərbi
qulluqçularının siyahısının təqdim edilməsi,
hərbi texnikasının ermənilər tərəfindən
ələ keçirilməsi və ya onlara verilməsi, habelə
azərbaycanlıların yaşayış məntəqələrinin
366-cı alaya məxsus hərbi texnika ilə atəşə
tutulması barədə məlumatların alınması və
bir sıra başqa suallarla bağlı Rusiya Federasiyası,
Özbəkistan və Qazaxıstan respublikaları Baş
prokurorluqlarına hüquqi yardım göstərilməsi barədə
vəsatətlərin göndərilməsi təmin
edilmişdir".
Birgə istintaq-əməliyyat
qrupu tərəfindən görülən tədbirlər ermənilərin
Azərbaycan xalqına qarşı həyata keçirdiyi
müxtəlif soyqırımlarla bağlı da zəngin
faktların toplanması, onların törədilməsində
iştirak edən şəxslərin konkret kimliyinin müəyyən
olunmasında mühüm rol oynamaqdadır. Məsələn,
Kərkicahan soyqırımı üzrə indiyədək
dindirilməmiş şəxslərin ünvanlarının
müəyyən olunub dindirilməsi, həmin cinayəti
törətməkdə şübhəli şəxslərin
anket məlumatlarının dəqiqləşdirilməsi
istiqamətində xeyli işlər görülüb və bu
işlər indi də davam etdirilir. Mehman Poladovun sözlərinə
görə, istintaqla o da müəyyən edilmişdir ki, erməni
təcavüzkarları nəinki Dağlıq Qarabağ, eləcə
də ölkəmizin digər bölgələrində
xalqımıza qarşı soyqırım cinayətini törətmişlər
və bu istiqamətdə də müvafiq istintaq-əməliyyat
tədbirləri görülməkdədir.
(ardı var)
Rasim BAYRAMOV
Azərbaycan.- 2009.- 29 oktyabr.- S. 5.