Azərbaycanın siyasi sisteminin arxitekturası: ənənələrin təməli
və modernizmin dizaynı
Sosial həyat şəraitinin
sürətlə dəyişməsi, qloballaşma
dövrünün birinci maliyyə böhranının zərbələri
altında gözlənilmədən kəskin şəkildə
dövlət müdaxiləsinə istiqamətlənmiş
bazar iqtisadiyyatı, habelə dünyada gedən siyasi proseslərin
bütün dinamikası ölkəmizin siyasi sisteminin
arxitekturası probleminə yenidən, əsası ümummilli
lider Heydər Əliyev tərəfindən qoyulmuş azərbaycançılıq
ideologiyasının güclü təməli nəzərə
alınmaqla müraciət olunmasını tələb edir. Azərbaycanın
siyasi sisteminin Prezident İlham Əliyev tərəfindən
iqtisadi və sosial tərəqqiyə, demokratiyaya və insan
kapitalının hərtərəfli inkişafına istiqamətləndirilən
yeni dizaynı siyasi sistemin bütün arxitekturasına
xüsusi innovasiya təkanı verən sabitliyə və
perspektivli, dinamik transformasiyaya dəlalət edir.
Prezident İlham Əliyev
Yeni, 2009-cu il ərəfəsində Azərbaycan xalqına
müraciətində nikbinliklə demişdir: "2008-ci ildə
bizim iqtisadiyyatımız yüksək sürətlə
inkişaf etməkdə davam etmişdir. Deyə bilərəm
ki, son dörd il ərzində Azərbaycan iqtisadi artım
baxımından dünyada birinci ölkədir. Bu,
böyük nailiyyətdir və bizə imkan verir ki,
bütün iqtisadi, infrastruktur və sosial məsələləri
uğurla həll edək". Prezident xüsusi
vurğulamışdır ki, "dünya miqyasında Azərbaycan
çox böyük nüfuza malikdir, çox böyük
hörmətə malikdir".
Təbii ki, akademik Ramiz
Mehdiyev kimi qeyri-adi, hər şeyə ciddi maraq göstərən,
yaradıcı tədqiqatçı varisliyi və
innovasiyalılığı vahid axın şəklində
akkumulyasiya edən siyasi proseslərin müxtəlifliyi və
birmənalı olmaması faktlarına laqeyd qala bilməzdi. Siyasətin
reallaşdırılması sferasını müəyyən
edən və dövlət idarəçilərini insan
kapitalının inkişafı ideyasına istiqamətləndirən
dəyərlərin və siyasi praktikaların dərin fəlsəfi
təhlili modern aləminin əsas problemlərinin cəmləşdiyi
"siyasi varlıq" anlayışı kontekstində
"siyasi elitizm"in mahiyyətinin yaradıcılıqla dərk
olunmasıdır. Siyasi təfəkkürün yeni problemləri
siyasi varlığın yeni konfiqurasiyası əsasında dərk
edilir. Siyasi qərarların qəbul edilməsinə və həyata
keçirilməsinə görə cavabdeh olanlarla əlaqədar
inkişafın gələcək perspektivləri əsas meyillərə
çevrilir. Ramiz Mehdiyevin "Zaman haqqında
düşünərkən və elitanı transformasiya edərkən:
varislik və innovasiyalılıq" məqaləsində Azərbaycanın
müasir inkişafı məsələlərinin tranzitin
çağırışları nəzərə
alınmaqla vaxtında təshih edilməyə və dəyişdirilməyə
ehtiyac duyulan geniş dairəsi təhlil edilir. Fəlsəfi məsələ
həyat prinsipləri Vətənə ləyaqətlə xidmət
etmək məqsədindən ibarət olan müəllifin
şəxsi siyasi praktikası və dövlət quruculuğu
təcrübəsi ilə sıx əlaqələndirilir.
Məqalənin
ideyaları yüksək peşəkarlıqla, erudisiya ilə
və inandırıcı şəkildə şərh
edilmişdir. Bu ideyalar bizi etnik-siyasi münaqişələr,
siyasi elita və əks-elita, demokratik tranzit, yaxud milli identiklik
və yaxud hər hansı başqa məsələlərin
müzakirəsi üçün yararlı metodoloji vasitə
ilə təchiz edir. İqtisadi inkişaf, dəyişməkdə
olan sosial münasibətlər, təhsilin getdikcə daha
yüksək və münasib səviyyəsi, "nailiyyət"
və sağlam ambisiya kimi dəyərlərə tərəf
normativ meyil və nəhayət, demokratik siyasi təsisatların
inkişafı bütün bunlar alim tərəfindən
bütövlükdə bir-birindən qarşılıqlı
surətdə asılı olan məsələlər kimi nəzərdən
keçirilir.
Keçid dövrü
Azərbaycanda yeni tipli dövlət hakimiyyətinin
formalaşması, həm ölkəmizin tarixi təcrübəsinə,
həm də demokratik dövlətçiliyin təşəkkülü
və inkişafı sahəsində dünya təcrübəsinə
əsaslanan dövlət qurulması məsələsini
bütün kəskinliyi və zəruriliyi ilə
qarşıya qoymuşdur. Həyat fəaliyyətinin
bütün sahələrini əhatə edən qlobal proseslər
bəşəriyyətin ilk növbədə siyasi sahədə
axtarış imkanlarının səfərbər edilməsinə
gətirib çıxarır, çünki indi məhz siyasi
mexanizm həm ayrı-ayrı ölkələrdə, həm də
bütövlükdə bəşəriyyət
üçün qlobal dəyişikliklərin güclü
silahıdır. Məqalədən aydın olur ki, müasir
şəraitdə əsrlər boyu qazanılmış təcrübəni
sadəcə bərpa etmək kifayət deyil, bu təcrübəni
qarşılıqlı surətdə əlaqəli və
asılı olan dünyanın reallıqlarına
uyğunlaşdırmaq lazımdır. Müəllif ənənəvi
klassik və modernist-ssiyentist paradiqmaların sintezi əsasında
belə bir qanunauyğun nəticəyə gəlir ki,
müasir Azərbaycan dövlətçiliyin
inkişafının yeni mərhələsinə daxil olur. Deməli,
hər hansı riskə getmədən elitaların
ehtiyatlı transformasiyası haqqında düşünməyin
vaxtı çatmışdır. Həyata keçirilən
dövlət siyasətinin səmərəliliyi və müəllifin
haqlı olaraq taleyüklü məsələlər
adlandırdığı qarşıdakı işlərin
uğuru Prezident İlham Əliyevin siyasi liderliyinin səciyyəvi
əlamətinə çevrilmiş simmetrik reformasiyanın
dinamikasına müvafiq olan siyasi elitadan, dövlət menecerlərindən
birbaşa asılıdır. Prezident İlham Əliyev siyasi və
iqtisadi dəyişikliklərin paralel şəkildə həyata
keçirilməsinin əhəmiyyətini ön plana çəkməklə
dəfələrlə vurğulamışdır ki, hər
sahədə islahatlar bir-birini tamamlamalı və siyasi sistemə
yeni impulslar verməklə dövlətin və cəmiyyətin
daha da inkişaf etməsinə şərait
yaratmalıdır.
Məqalədə
göstərilir ki, dövlət hakimiyyəti siyasətin milli,
təşkilati və tənzimləyici-nəzarət əsası
olmaqla bərabər, həm də Azərbaycan cəmiyyətinin
maddi və mənəvi həyatının tarixi
inkişafının məna məhvəri, onun mədəniyyətinin
dərk edilməsinin, o cümlədən fəlsəfi və
elmi yaradıcılıq yolu ilə dərk edilməsinin əsası
və nəhayət, ayrıca fərdin və insan kollektivlərinin
hərəkətlərini müəyyən edən
refleksiyasının və daimi mənəvi seçiminin
predmetidir. "Üçüncü dalğa" demokratikləşməsi
bir dəfə bütün cəmiyyətləri əhatə
etmiş mədəniyyətlərarası geniş modernləşmə
prosesinin təzahürü deyildi, onun kökləri konkret mədəni
dəyərlərlə bağlı idi. Siyasi dəyər kimi
dövlətin öz müqəddəratını təyin
etməsi baxımından Azərbaycanın posttotalitar
inkişafının əsas məzmunu onun sovetlər
respublikasından prezident respublikasına təkamül etməsidir.
Müəllif dövlətin təşkilati-hakimiyyət
praktikasında vəzifə borcunun hamı üçün məcburiliyi
ideyasını demokratik hüquqi dövlətin təşəkkülü
və inkişafı şəraitində vətəndaş cəmiyyətinin
subyektlərinin geniş ictimai-hüquqi kommunikasiyaları ilə
əlaqədə irəli sürür. Hüquqi dövlətin
iqtisadi və sosial əsası humanizm və ədalət, bərabərlik
və şəxsiyyətin azadlığı kimi ümumbəşəri
prinsipləri qəbul edən mədəniyyətin və mənəviyyatın
müəyyən tipini formalaşdırır. Bu, konkret olaraq,
dövlət idarəçiliyinin demokratik metodlarında, ədalətlilik
və ədalət mühakiməsində, dövlət ilə
qarşılıqlı münasibətlərdə şəxsiyyətin
hüquq və azadlıqlarının prioritetində ifadə
olunur.
Hər hansı başqa
sosial-siyasi fenomen kimi, müəyyən özünütəşkil
prinsipləri ilə səciyyələnə biləcək vətəndaş
cəmiyyətinin inkişafı məntiqinin məqalədə
təqdim edilmiş novator xarakterini xüsusi vurğulamaq istərdim.
Etiraf etmək lazımdır ki, cəmiyyətin
özünün səyi, onun sosial və siyasi baxımdan
mütəşəkkil qurumları olmasa, insanların təfəkküründə
və şüurunda özünəməxsus psixoloji inqilab
baş verməsə, vətəndaş cəmiyyətinin
hansısa gözəl tərəqqisi mümkün deyildir. Keçid
dövrü şəraitində vətəndaş cəmiyyəti
köhnə sistemin ölüb getməkdə olan siyasi
reallıqları ilə daimi mübarizədə
formalaşır, o, köhnə təfəkkürün yeni təfəkkürlə
mürəkkəb dialoqunda özünün
üstünlüyünü sübut edir, insanlar
üçün adi hal almış, elə buna görə də
bu dərəcədə çətinliklə və ləng dəyişən
stereotiplərlə daim üzləşir. R.Mehdiyev yazır:
"Bizim hər birimiz dövlətin iqtisadi tərəqqi
imkanlarını cəmiyyətin demokratik inkişafı ilə
əlaqələndiririk, çünki hər bir vətəndaşın
maddi və maliyyə firavanlığı demokratik
transformasiyanın sürəti ilə sıx
bağlıdır. Başqa sözlə desək, bu mühakiməni
bir qədər bəsitləşdirsək, mədə boş
olanda şüurun azadlığından, təfəkkürün
rasionallığından danışmaq çətin
olacaqdır. Ona görə də demokratik inkişafın
iqtisadi tərəqqi ilə sıx bağlı olmasından
danışarkən biz bunu əsas götürürük ki,
azad vətəndaş ilk növbədə maddi və maliyyə
baxımından azaddır, bu da ona siyasi azadlıq verir".
Müəllifin bu dərin
fikrinə şərik olduğumu bildirərək qeyd etmək
istəyirəm ki, əgər vətəndaş
özünün başlıca sosial-iqtisadi sərvətindən
- onu müxtəlif hakimiyyət strukturlarından asılı
vəziyyətdən çıxaran mülkiyyətin sahibi
olmaq imkanından məhrumdursa, hər bir vətəndaşa
Konstitusiya vasitəsilə tam hüquq və azadlıqların
sadəcə verilməsinin, dövlətin məqsədinin vətəndaş
cəmiyyəti qurmaqdan ibarət olması barədə bəyanatlarının
köməyi az olar. Məhz bu səbəbdən sovet dövlət
sistemi çərçivəsində vətəndaş cəmiyyətinin
təşəkkülü mümkün deyildi, çünki
sovet adamı bütün iqtisadi tellərlə mülkiyyətin
universal və mütləq sahibi kimi çıxış edən
dövlətlə bağlı idi. Sosializm dövründə
mülkiyyətin konstitusion sayılan müxtəlif növləri
də bizi aldatmamalıdır, çünki həmin
mülkiyyət növlərinin arxasında onu istənilən
anda öz xeyrinə əlimizdən almağa hazır olan
dövlət dayanmışdı. Dövlətçiliyin
hüquqi əsasları yalnız hüququn aliliyini, istehsal
münasibətləri iştirakçılarının bərabərliyini
təmin edən müstəqillik və mülkiyyət
azadlığı mövcud olduqda reallaşır. Bu da öz
növbəsində hüquqi dövlətin -
özü-özünü tənzimləyən, azad vətəndaşları
sosial təsisatlar, ictimai əlaqələr sistemi vasitəsilə
birləşdirən vətəndaş cəmiyyətinin əsası
kimi cəmiyyətin sosial strukturunu müəyyənləşdirir.
Bu təsisatlar və əlaqələr hər bir vətəndaşın
öz yaradıcılıq və əmək imkanlarını
reallaşdırması üçün zəruri şərait
yaradır, fikir plüralizmini, şəxsi hüquq və
azadlıqları təmin edir.
Şübhəsiz, vətəndaş
cəmiyyətinin reallıqları dövlət idarəçiliyinin
metodoloji problemlərinin işlənib hazırlanmasının
davam etdirilməsini tələb edir, çünki sosial
stratifikasiya prioritet vəzifələr kimi
qarşılıqlı münasibətlərin tənzimlənməsinin
ideoloji deyil, hüquqi və iqtisadi normalarını irəli
sürür. Mülkiyyət formalarının plüralizmi və
xüsusi mülkiyyətin qorunmasına hüquqi təminatlar
olduğu şəraitdə bu plüralizmin həyata
keçirilməsinin müxtəlif imkanları nəticədə
ona gətirib çıxarır ki, cəmiyyət təbəqələşir,
mürəkkəb və dəqiq sosial struktur kəsb edir. Təbii
ki, şəxsiyyətin, sosial təbəqələrin,
dövlət təşkilatlarının və ictimai təşkilatların
eyni olmayan maraqlarının təmin olunması məhz
inkişaf etmiş, özünü daha yaxşı təşkil
etməyə və inkişafa qabil olan mükəmməl
sosial strukturda mümkündür. Müəllif sistem əhəmiyyətli
iki qanunauyğun nəticə çıxarır:
n "İnnovasiya təfəkkürünə
malik olan istedadlı insanlar yalnız azad və müstəqil
cəmiyyətdə mütərəqqi ideyalar verməyə,
inkişafın strategiyasını yaratmağa, cəmiyyətin
mənafelərini dövlətin mənafeləri ilə əlaqələndirməyə
qadirdirlər.
nVəzifəsi
inkişaf strategiyasını və dövlətin gələcəyini
müəyyən etməkdən ibarət olan
"seçilmişlər zümrəsi"nin
formalaşmasında yalnız hər cəhətdən azad vətəndaş
mühüm, həlledici amil ola bilər".
Müəllifin şərti
olaraq "seçilmişlər zümrəsi" adlandırdığı
siyasi elita problemi müasir Azərbaycanın siyasi həyatı
üçün xüsusilə aktualdır. R.Mehdiyev daha əvvəl
dərc olunmuş "XIX əsrin axırları - XX əsrin əvvəllərində
milli ideya" məqaləsində yazırdı: "Siyasi
elitanın olması siyasətin zəruri atributudur,
çünki onun funksiyaları avtomatik şəkildə,
öz-özünə həyata keçirilə bilməz. Milli
elita cəmiyyətin çox böyük mənəvi
qüvvəsidir və ictimai şüura güclü təsir
göstərməklə ictimai-siyasi proseslərin gedişini dəyişməyə
qadirdir". İndiki məqalədə cəmiyyətin vəziyyətinin
ən mühüm indikatorlarından biri olan elitanın keyfiyyət
göstəriciləri kontekstində onun əhəmiyyətini,
dövlətin inkişaf dinamikasının nəzərdən
keçirilməsi meyillərini izləmək olar,
çünki məhz milli elita cəmiyyətin çox
böyük mənəvi qüvvəsidir və ictimai
şüura güclü təsir göstərməklə
ictimai-siyasi proseslərin gedişini dəyişməyə
qadirdir. Məqalədə deyildiyi kimi, milli elita posttotalitar
inkişafın sərt şəraitində
formalaşmışdır. Sabit dövlət qurumları
üçün səciyyəvi olan mülki münasibətlər
əvəzinə, Azərbaycanda 1993-cü ilin iyun ayına qədər
çox vaxt dövlətçiliyin özünə
qarşı yönəlmiş, anarxiyanı qanunçuluq
çərçivəsinə daxil etməyə
çalışan militarist və volyuntarist ambisiya mərkəzlərinin
heyrətamiz konqlomeratını müşahidə etmək
olardı. Yalnız Heydər Əliyev kimi nəhəng siyasətçinin
sayəsində ölkəmiz ən qısa müddətdə
yeni vəziyyətə keçməyə, siyasi vəziyyətin
sabitləşməsinə və ictimai həyatı vətəndaş
münasibətlərinin adi çərçivələrinə
qaytarmağa nail oldu. İyirminci əsrin sonuncu onilliyində
Azərbaycan cəmiyyətinin bütün cəhətlərini
əhatə etmiş və indi də davam edən dərin
transformasiya prosesləri ilə əlaqədar, siyasi
elitanın formalaşmasının rasional və səmərəli
modelini axtarıb tapmaq məsələləri yeni şəkildə
qarşıya çıxır. Tanınmış elitoloq
X.Orteqa-i-Qassettin fikrincə, həqiqi elita məhz onunla fərqlənir
ki, o, sosial dəyişikliklərə görə məsuliyyəti
öz üzərinə götürür.
Milli inkişafa adekvat
siyasi elita formalaşdırmağın modelinin
axtarışı ilə bağlı konseptual və təşkilati
əsaslar məqalədə geniş tarixi-siyasi materiallar əsasında
təqdim edilmişdir. Cəmiyyətin fəaliyyətinin zəruri
və həyati əhəmiyyətli struktur elementi olan elita
siyasi və sosial dəyişiklikləri
stimullaşdırır. Müasir politologiyanın pioneri
sayılan M.Veber üçün əsas məsələ
demokratiyanın və getdikcə güclənən
bürokratiyanın bir-birini qarşılıqlı surətdə
çəkindirməsi idisə, hakim elitalar nəzəriyyəsini
irəli sürmüş Q.Moska və V.Pareto üçün
bu mübarizə oliqarxik elitaların onlara tabe olan çoxluq
üzərində birmənalı qələbəsi ilə
başa çatırdı. R.Mixels də "oliqarxiyanın dəmir
qanunu"nu bu şəkildə təqdim edirdi. Həmin qanuna
görə, hakimiyyət yalnız elitaların sirkulyasiyası
və bir-birini əvəz etməsi deməkdir.
Müasir humanitar və
ictimai diskursda elita cəmiyyətdə üstün yer tutan,
dövlətin mədəni və sosial-iqtisadi siyasətini -
müxtəlif səbəblər üzündən əks-elitanın
çox və ya az dərəcədə müqavimət
göstərdiyi siyasəti işləyib hazırlayan və həyata
keçirən ictimai qruplardır. Müasir Azərbaycan cəmiyyətində
əks-elitanın əsassız tənqidinin növbəti hədəfi
"Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasına əlavələr
və dəyişikliklər edilməsi haqqında"
Referendum Aktıdır. Məlum olduğu kimi, eyni bir şəxsin
neçə müddət prezident seçilə biləcəyinin
müəyyən edilməsi üçün universal reseptlər
yoxdur. Bu, suveren dövlətin öz seçimidir. Siyasi
retrospektivdə siyasi rəqabətin səviyyəsi ilə
seçkili şəxslərin səlahiyyət müddəti
arasında ciddi korrelyasiya yoxdur. Eyni bir şəxsin dalbadal iki
dəfədən çox prezident seçilməsini məhdudlaşdıran
göstərici heç şübhəsiz mühüm, lakin hər
halda daha çox xidməti, funksional xarakterə malik olan
göstəricidir. Hakimiyyətin qolları və səviyyələri
arasında, hakimiyyətlə vətəndaşlar arasında
qarşılıqlı münasibətlərin, hüquq və
azadlıqlara riayət olunmasının, vətəndaş cəmiyyətinin
hakimiyyətə nəzarət etməsinin bütün
kompleksi vacibdir. Əlamətdar haldır ki, bu gün bizim
Konstitusiyaya təklif edilən dəyişikliklər "vahid
paket" şəklində təqdim olunub və
Konstitusiyanın 29 maddəsinə 41 dəyişiklik və əlavə
edilməsini nəzərdə tutur.
Ölkəmizin əsas
Qanununu vətəndaşla bağlı və sosial komponentlər
hesabına gücləndirmək nəzərdə tutulur. Məsələn,
dövlət uşaq hüquqlarına riayət
olunmasını xüsusi nəzarətə
götürür. Valideynləri və qəyyumları olmayan
uşaqlar dövlətin himayəsində olacaqlar,
uşaqları onların həyatına,
sağlamlığına və ya mənəviyyatına təhlükə
törədə bilən fəaliyyətə cəlb etmək
qadağandır. 15 yaşına çatmamış
uşaqlar işə götürülə bilməzlər. Əlavələrdə
deyilir ki, qanunla müəyyən edilmiş hallar istisna olmaqla,
heç kəs onun xəbəri olmadan və ya etirazına
baxmadan izlənilə bilməz, video və foto çəkilişinə,
səs yazısına və digər bu cür hərəkətlərə
məruz qoyula bilməz. Bundan əlavə, qanunla müəyyən
edilmiş hallar istisna olmaqla, hər kəs onun haqqında
toplanmış məlumatlarla tanış ola bilər. Hər
kəsin onun barəsində toplanmış və həqiqətə
uyğun olmayan, tam olmayan, habelə qanunun tələbləri
pozulmaqla əldə edilmiş məlumatların düzəldilməsini
və ya çıxarılmasını (ləğv edilməsini)
tələb etmək hüququ vardır. Konstitusiyanın 50-ci
maddəsinə nəzərdə tutulan dəyişikliklərdə
qeyd edilir ki, hüquqlarını pozan və ya mənafelərinə
xələl gətirən, hər kəsin kütləvi
informasiya vasitələrində dərc edilən məlumatı
təkzib etmək və ya ona cavab vermək hüququna təminat
verilir.
Son olaraq R.Mehdiyevin məqaləsini
dərin elmi əsər saymağa əsas verən, ictimai elmlər
üçün əhəmiyyətli olan və bir sıra
metodoloji yanaşmaları müəyyən edən aspekti
vurğulamaq istərdim. Bu, təcrübənin dərk edilməsinə
əsaslanan sırf şəxsi məqamdır. Bunu isə
lazımınca qiymətləndirmək mümkün deyil,
çünki bu, həyat məktəbidir, ümummilli lider
Heydər Əliyevin dövlətə rəhbərlik dərsləridir.
R.Mehdiyev yazır:
"Heydər Əliyevlə tez-tez bu və ya digər kadr təyinatının
mümkünlüyünü müzakirə edərkən onun
kadr seçiminə nə qədər diqqətlə
yanaşmasını, onların imkanlarını həvalə
olunan məsuliyyətlə müqayisə etməsini dəfələrlə
görmüşəm. İnsan materialı mürəkkəb
substansiyadır və təəssüf ki, onu dərhal və
bütünlüklə tanımaq asan deyildir. Bütün
bunlara baxmayaraq, həyata keçirilən siyasətin mahiyyəti
həm də Azərbaycan cəmiyyətinin inkişaf
dinamikasına cavab verməyənləri aşkar etməkdən
və onları yeni, daha səmərəli kadrlarla əvəz
etməkdən ibarət idi".
Heydər Əliyev
üçün milli dövlətçilik dəyərlər
yaradan təməl idi, milli dövlətçilik onun vətəndaşlıq,
milli və vətənpərvərlik hisslərinə, peşəkar
siyasətçi amalına uyğun idi. Hər bir siyasi sistem həmişə,
xüsusən müasir informasiya-reflektiv aləmdə
"fikir liderlərinin", bər-bəzəkli və kabinet
rəhbərlərinin əqidəsiz sosial şəbəkələr
oyunlarına deyil, yalnız həqiqi dəyərlərə əsaslanmağa
məcburdur. Prezident İlham Əliyev Azərbaycanın gələcəyi
üçün yeni siyasi, iqtisadi, mədəni, intellektual
elitanın formalaşması üçün tədbirlər
kompleksi hazırlayır. Dünya siyasətinin əsas
oyunçuları sivilizasiyalar deyil, milli dövlətlərdir
və bu oyunçular milli maraqları və stimulları əsas
götürürlər. Milli elitanı formalaşdıran və
tam şəklə salan dəyərlər dili olmasa, siyasi təsisatların
məzmunu yoxdur, mədəni yaddaş işləmir.
Aqiyə NAXÇIVANLI,
siyasi elmlər
doktoru, professor
Azərbaycan.-2009.-10 yanvar.-S.2.