Sahibkarlığın inkişafı
iqtisadi siyasətdə
prioritet istiqamətdir
Yola
saldığımız 2008-ci ildə Azərbaycanda
müşahidə olunan dinamik yüksəliş və tərəqqi,
iqtisadiyyatın sürətli artım tempi respublikada həyata
keçirilən uğuru islahatların nəticəsi olmaqla
yanaşı, milli sahibkarlığa göstərilən
yüksək diqqət və qayğı nəticəsində
mümkün olmuşdur.
Özəl sektorun
inkişafı üçün dövlət səviyyəsində
bir sıra təşkilati, hüquqi və iqtisadi tədbirlərin
görülməsi, biznes fəaliyyəti üçün
daha əlverişli mühitin yaradılması məqsədilə
əsaslı islahatların aparılması Azərbaycanda
sağlam əsaslarla təməli qoyulan sosial-iqtisadi
inkişaf strategiyasının mahiyyətindən irəli gəlmişdir.
Prezident İlham Əliyevin
ötən beş illik fəaliyyətində qeyri-neft
sektorunun inkişafı, iqtisadiyyatın neftdən
asılılıq dərəcəsinin azaldılması məqsədilə
sahibkarlığın inkişafı istiqamətində
atdığı addımlar ardıcıllığı, səmərəliliyi
və sistemliliyi ilə diqqəti cəlb edir. Hələ
2004-cü il fevralın 1-də Bakı Biznes Mərkəzində
yerli sahibkarlarla görüşən dövlət
başçısı onları narahat edən məsələləri
diqqətlə dinləmiş, sahibkarları dəstəklədiyini,
iş adamlarına gələcəkdə də lazımi
kömək göstərəcəyini bəyan etmişdir. Dövlət
rəhbəri inhisarçılıq, sahibkarlara süni maneələrin
yaradılması, hüquq-mühafizə orqanlarının
iş adamlarının fəaliyyətinə müdaxiləsi
hallarını pisləmiş, bu münasibət konkret qərarlarla
müşayiət olunmuşdur. Antiinhisar fəaliyyətinin
gücləndirilməsi, inflyasiyanın
qarşısının alınması üçün əsaslı
tədbirlərin görülməsi, qeydiyyat sisteminin sadələşdirilməsi,
yerlərdə regional iqtisad məhkəmələrinin
yaradılması və s. kimi tədbirlər də bunun əyani
təcəssümüdür. Dövlət
başçısı iqtisadiyyatın
liberallaşdırılması, bazarın inhisardan, haqsız rəqabətdən
azad olunması, özəl sektorun dəstəklənməsi,
sahibkarlara güzəştli kreditlərin verilməsi sahəsində
ciddi addımlar atmış, verdiyi bütün vədlərə
sadiqlik nümayiş etdirmişdir.
Cənab İlham Əliyevin
son beş ildə imzaladığı Azərbaycan
Respublikası regionlarının sosial-iqtisadi inkişafı
(2004-2008-ci illər) Dövlət Proqramı, Korrupsiyaya
qarşı mübarizə üzrə Dövlət
Proqramı (2004-2006-cı illər), "Korrupsiyaya
qarşı mübarizə haqqında",
"Sahibkarlığa dövlət maliyyə dəstəyinin
göstərilməsi sahəsində əlavə tədbirlər
haqqında", "Azərbaycan Respublikası Sahibkarlığa
Kömək Milli Fondunun vəsaitinin istifadəsi
qaydalarının təkmilləşdirilməsi
haqqında", "Hüquqi şəxslərin dövlət
qeydiyyatı və dövlət reyestri haqqında", "Azərbaycan
Respublikasında azad iqtisadi zonaların yaradılması
haqqında", "Azərbaycan Respublikasında
sahibkarlığın inkişafı ilə bağlı bəzi
tədbirlər haqqında" və s. fərman və sərəncamlar,
qanunlar, dövlət proqramları sahibkarlığın
inkişafına təkan vermiş, qeyri-neft sektorunun
inkişafını stimullaşdırmışdır.
Azərbaycan Prezidenti
İlham Əliyev çıxışlarında daim xüsusi
vurğulayır ki, ölkədəki dinamik uğurların əldə
olunmasında sahibkarların, iş adamlarının da
böyük rolu vardır: "...Kiçik və orta
sahibkarlığın inkişafı daha da sürətlə
getməlidir, burada süni müdaxilələr
olmamalıdır. Baxmayaraq ki, onlar azalıb, amma yenə də
faktlar var. Məlumatlar gəlir ki, hüquq-mühafizə
orqanları biznes strukturlarına müdaxilə edirlər,
incidirlər, əsassız tələblər irəli
sürürlər. Bunu yığışdırın.
Düzdür, indi azalıbdır, amma var. Unutmayın ki, yeni
iş yerlərinin tam əksəriyyəti özəl sektorda
yaradılıbdır. İndi dövlət müəssisəsi
tikmirik ki, orada iş yeri yaradılsın. Yaxud da dövlət
araratını artırmırıq ki, orada iş yeri
açılsın. Bu, özəl sektorda yaradılır.
Yaxşı, belə olan halda, biz gərək özəl
sektora bütün şəraiti yaradaq. Mənim siyasətim
bundan ibarətdir... Unutmayın ki, mən bu sahəyə ciddi
yanaşıram və iş adamlarını dəstəkləyirəm".
Bazar
iqtisadiyyatının tələblərinə uyğun
funksional idarəetmə mexanizmlərinin
formalaşdırılması, liberal iqtisadi münasibətlərin
inkişaf etdirilməsi və dövlət
strukturlarının iqtisadi fəaliyyət sahələrinə
nəzarətin təkmilləşdirilməsi nəticəsində
azad bazar prinsiplərinin daha geniş vüsət alması
özəl sektorun inkişafına təkan vermiş, iş
adamlarının fəaliyyətini
stimullaşdırmışdır.
Bu tədbirlərin
mahiyyəti və konseptual məzmunu iqtisadiyyatın
liberallaşdırılması və sərbəst bazar
prinsiplərinin dərinləşdirilməsindən ibarət
olmuş, nəticədə milli sahibkarların ümumi daxili
məhsuldakı xüsusi çəkisi 84 faizə
çatmışdır. Hazırda aqrar sektor, sənaye, ticarət,
mehmanxana və iaşə xidməti, tikinti, nəqliyyat, rabitə
kimi istehsal və xidmət sahələrində qeyri-dövlət
bölməsinin payı 70-99 faiz arasında dəyişir. Sahibkarlar
yeni iş yerlərinin açılması prosesində, habelə
büdcə gəlirlərinin yarıdan çoxunun formalaşmasında
yaxından iştirak edirlər.
Azərbaycanda Dövlət
İnvestisiya Şirkətinin yaradılması barədə
verilən qərar da Prezident İlham Əliyevin bu sahədə
həyata keçirilən dövlət siyasətinin vahid mərkəzdən
tənzimlənməsi, respublikanın investisiya cəlbediciliyinin
daha da artırılması məqsədindən irəli gəlmişdir.
Başlıca vəzifə kimi ölkə iqtisadiyyatına
investisiyaların təşviqini təmin edərək bu sahədə
mövcud problemlərin aradan qaldırılmasına
çalışan şirkət eyni zamanda xarici sərmayədarlarla
birgə layihələr həyata keçirməklə, onlarda
inam və etimadın güclənməsinə nail
olmalıdır. Eyni zamanda şirkət Azərbaycanın sənaye
potensialının güclənməsi yönümündə
müəyyən addımlar atır. Şübhəsiz,
ölkənin sənaye potensialının gücləndirilməsi
məqsədilə istehsal-emal müəssisələrinin
yaradılması heç də dövlətin vəzifəsi
deyildir. Dövlət sadəcə bu prosesi həyata keçirən
xarici və yerli sərmayədarlara yalnız dəstək verməyə
çalışır. Yerlərdə icra edilən
infrastruktur layihələri, sahibkarlığa kömək
yönündə atılan addımlar, xarici sərmayədarlarla
birgə qlobal layihələrin reallaşdırılması
üçün etibarlı təminat mexanizmlərinin
yaradılması dövlətin bu sahədə üzərinə
düşən missiyanı uğurla yerinə yetirdiyini
göstərir.
Azərbaycanın ildən-ilə
əhəmiyyətli dərəcədə artan maliyyə
imkanları onun həm də sərmayədar ölkəyə
çevrilməsini, digər dövlətlərin
iqtisadiyyatına kapital yatırmasını şərtləndirir.
Türkiyə, Gürcüstan, Moldova ərazisində inşa
edilən nəhəng sənaye obyektləri
respublikamızın həmin ölkələrin bu məhsullara
olan təminatında həlledici rol oynaması ilə bərabər,
sərmayədar dövlət kimi dünya bazarında rəqabət
imkanlarını artırır. Eyni zamanda azərbaycanlı
iş adamları artıq Türkiyədə,
Gürcüstanda və Orta Asiya respublikalarında öz bizneslərini
qurur, fəaliyyət dairələrini ildən-ilə genişləndirirlər.
Respublikamızda
sahibkarlığın inkişafına mane olan süni maneələrin
aradan qaldırılması istiqamətindəki
addımların ardıcıl və davamlı səciyyə
daşıdığını Prezident İlham Əliyevin 30
aprel 2007-ci il tarixdə imzaladığı "Azərbaycan
Respublikasında sahibkarlığın inkişafı ilə
bağlı bəzi tədbirlər haqqında" fərman
bir daha təsdiqləmişdir. Bu fərmanla indiyə qədər
çoxpilləli biznesə başlamaq sahəsində
mövcud problemlərin həlli, o cümlədən
süründürməçilik hallarının,
bürokratik əngəllərin aradan qaldırılması nəzərdə
tutulmuşdur. Bu məqsədlə sərəncamda vahid
kodlaşdırmanın aparılması, biznes
strukturlarının "bir pəncərə" - vahid
qeydiyyat orqanı tərəfindən qeydə alınması məsələləri
əksini tapmışdır. Fərman həmçinin biznes
strukturlarının fəaliyyəti üçün torpaq
ayırmalarının, tikinti, yenidənqurma və bərpa
işlərinə icazə verilməsi prosedurlarının sadələşdirilməsi,
tikintinin ekspertizadan keçirilməsi sahəsindəki
bürokratik əngəllərin aradan qaldırılmasına
geniş imkanlar açır. Prezident İlham Əliyevin yeni
dövrün tələbləri ilə tam səsləşən
bu fərmanı sahibkarlar tərəfindən dəstəklənmiş
və rəğbətlə qarşılanmışdır.
"Vahid pəncərə"
sistemi elektron hökumətin əsas elementlərindən sayılır. O, məlumatların
bir mərkəzdə
cəmləşdirilməsini, eləcə də bütün inzibati qeydiyyatların (vergi qeydiyyatı da daxil olmaqla) tamamilə sinxronlaşdırılmasını
nəzərdə tutur.
İş adamlarının mərkəzi sistemlə avtomatik, on-layn və davamlı əlaqəsi yaranır.
Faktiki olaraq bu, lisenziyaların
mərkəzləşdirilmiş qaydada və elektron şəkildə təqdim edilməsi deməkdir. Bu zaman, qeydiyyat üçün lazım olan prosedurların sayı azalır, vaxt itkisinin qarşısı alınır.
Təsdiq olunmuş
qaydalara əsasən
2008-ci il yanvarın 1-dən etibarən
vahid qeydiyyat orqanı funksiyasını
Vergilər Nazirliyi həyata keçirir. Nazirliyin hazırkı texniki imkanları bu funksiyanı qısa zamanda və səmərəli həyata
keçirmək imkanı
yaradır. Azərbaycan
Prezidenti "vahid pəncərə" sisteminin
sahibkarlığın inkişafında
əhəmiyyətini xüsusi
önə çəkir:
"İqtisadiyyatımız liberallaşır. İndi əlavə
tədbirlər nəticəsində
Azərbaycanda biznes qurmaq üçün daha da əlverişli
şərait olacaqdır.
Biz qeydiyyat məsələlərini
sadələşdiririk. Azərbaycanda biznes yaratmaq
istəyən şirkətlər
vahid pəncərə
prinsipi əsasında
çox qısa bir müddətdə bütün icazələri,
qeydiyyatları ala biləcəklər".
Sahibkarlığın inkişafına xidmət edən kompleks tədbirlər 2008-ci ildə
də uğurla davam etdirilmiş, özəl sektorun stimullaşdırılması, investisiyaların
təşviqi istiqamətində
mühüm addımlar
atılmışdır. Görülmüş tədbirlərin nəticəsi
olaraq bu gün Azərbaycan xarici investisiya cəlbediciliyinə görə
də dünya ölkələri sırasında
ön sıralardadır.
2008-ci ilin dövlət
büdcəsinin, əsasən,
investisiyayönümlü olması
ölkəmizə xarici
sərmayələrin cəlbi
baxımından vacib əhəmiyyət daşımışdır.
Adətən, dövlətin
payı və birbaşa sərmayəsi olan qlobal biznes
layihələri iş
adamları, xüsusilə
xarici sərmayədarlar
üçün daha cəlbedici görünür.
Hökumətin investisiya layihələrinə,
o cümlədən infrastrukturun
yeniləşdirilməsinə xüsusi diqqət yetirməsi, bu sahədə əməli tədbirlərin həyata
keçirilməsi sahibkarların
normal fəaliyyətinə şərait yaradır.
Daxili sərmayələrin
xarici sərmayələri
üstələməsi ölkədə
əlverişli biznes mühitinin mövcudluğunu,
eyni zamanda yerli iş adamlarının
imkanlarının genişləndiyini
göstərir.
2008-ci ildə
sahibkarlığa güzəştli
kreditlərin verilməsi
məqsədilə dövlət
büdcəsindən 80 milyon
vəsait ayrılmış,
bu vəsaitin 70 milyon manatı güzəştli kreditlər
şəklində sahibkarlara
paylanmışdır. Sahibkarlığa
Kömək Milli Fonduna ayrılan vəsaitin güzəştli
kredit şəklində
sahibkarlıq subyektlərinə
verilməsi müvəkkil
kredit təşkilatı
kimi seçilmiş
29 kommersiya bankı, 1
bank olmayan kredit təşkilatı və
4 kredit ittifaqı tərəfindən həyata
keçirilmişdir.
Sahibkarlığın inkişafı
ilə bağlı kompleks tədbirlərin davam etdirilməsi məqsədi ilə
"2009-2015-ci illər üçün
Sahibkarlığın inkişafı
Dövlət Proqramı"nın layihəsi hazırlanmışdır və
hazırda aidiyyəti
dövlət qurumları
ilə razılaşdırılır.
Eyni zamanda cari ilin dövlət
büdcəsində sahibkarlığa
güzəştli kreditlərin
verilməsi üçün
160 milyon manatın ayrılması iş adamlarına daha geniş fəaliyyət imkanları açır.
Sahibkarlığın inkişafı təkcə
ölkənin sosial-iqtisadi
inkişafına deyil,
həm də ictimai-siyasi sabitliyin möhkəmlənməsinə, demokratikləşmə proseslərinin
sürətlənməsinə, vətəndaş cəmiyyəti
quruculuğuna təkan
verən mütərəqqi
prosesdir. Eyni zamanda iş adamlarının sayının
çoxalması yerli
xarakterli bir çox sosial problemlərin həllinə
yaxşı imkanlar açır. Sevindirici haldır ki,
dövlətin hərtərəfli
dəstəyi müqabilində
öz məsuliyyətini
düzgün dərk edərək xeyriyyəçilik
fəaliyyəti ilə
məşğul olan,
əhalinin problemlərinin
həllində iştirak
edən sahibkarların
sayı da getdikcə artır.
S.ELMANOĞLU
Azərbaycan.-2009.-13 yanvar.-S.1-4.