Yaxşı siyasi münasibətlərə
söykənən Azərbaycan-Estoniya əlaqələri
uğurla inkişaf edir
- Hörmətli cənab
Prezident!
Hörmətli qonaqlar!
Xanımlar və cənablar!
Sizin hamınızı
görməkdən çox şadam. Görürəm ki, cənab
Prezidentin Azərbaycana səfəri məhsuldar keçir. Biz
bu səfərə böyük əhəmiyyət veririk. Bu,
sırf onunla bağlı deyil ki, dövlətlərimiz
arasında münasibətlərin tarixində Estoniya dövlət
başçısının Azərbaycana ilk səfəridir.
Bu, həm də qarşılıqlı maraq doğuran məsələlərlə
bağlıdır. Ölkələrimiz müstəqillik
qazandıqdan sonrakı onilliklər ərzində uğurla əməkdaşlıq
edibdir. İndi isə, hesab edirəm, müxtəlif sahələrdə
əməkdaşlığın genişləndirilməsi
üçün vaxt artıq yetişibdir. Əlbəttə
ki, ölkələrimiz arasındakı olduqca möhkəm
siyasi münasibətlər müxtəlif sahələrdə əlaqələrin
inkişaf etdirilməsi üçün yaxşı
bünövrəni təmin edibdir. Cənab Prezidentin səfəri
çərçivəsində Bakıda bu biznes forumun
keçirilməsi həmin marağı nümayiş etdirən
yaxşı əlamətdir.
Bu gün ikitərəfli
görüşlərimiz zamanı müxtəlif məsələləri
və iqtisadi əməkdaşlığı müzakirə
etdik. Bu prosesləri irəlilətmək məqsədilə
hansı işlərin görülməsi barədə fikir
mübadiləsi apardıq. Bu işin öhdəsindən gəlmək
üçün ən münasib yollardan biri bir-birimizi daha
yaxşı tanımaqdır. Bu gün ölkəmizə səfər
edən Estoniyanın iş adamları bir-birimizi daha
yaxşı tanımaq, ölkəmizdə biznes
imkanlarını araşdırmaq, potensial sərmayə layihələri
barədə məlumat əldə etmək,
qarşılıqlı təşəbbüslər, sərmayə
imkanlarını bilmək üçün yaxşı
fürsət qazanıblar. Bütün bunlar iqtisadi əməkdaşlığımızın
çox vacib elementlərinə çevrilə bilər. Bu
gün biz məmnunluqla qeyd edə bilərik ki, bu sahədə
artıq müəyyən işlər
görülübdür. Bilirəm ki, ölkələrimizin
şirkətləri işbirliyi qurmağı
planlaşdırır, bunu nəzərə alaraq, artıq
görüşlər keçiriblər. Zənnimcə, bu
gün prezidentlərin iştirakı ilə keçirilən
bu görüşün nəticələri daha böyük
olacaqdır.
Hüquq çərçivəsi,
vergi sistemi, sərmayə qaydaları və biznes imkanları
barədə məlumatı aldıqdan sonra biznesi aparmaq və
əməkdaşlıq sahələrini müəyyən etmək
daha asan olacaqdır. Biz bütün zəruri məlumatları
verməyə və dövlətin dəstəyinin təmin
edilməsinə hazırıq. Bütün bunlar ölkələrimiz
arasında iqtisadi münasibətlərin irəliyə
doğru aparılmasına yönəlibdir.
Son bir neçə ildə
Azərbaycanın ümumi iqtisadi inkişafı çox
müsbət olubdur. İqtisadi artıma gəldikdə,
ölkəmiz ardıcıl olaraq 4 il ərzində dünyada
birinci yerdədir. Son beş ildə ÜDM 2,5 dəfədən
çox artıbdır. Sənaye istehsalında da artım eyni
səviyyədədir. Bütün bunlar Azərbaycanda müxtəlif
layihələrin həyata keçirilməsi üçün
imkanlar açıbdır. Son beş il ərzində dövlət
büdcəsinin xərcləri 12 dəfə artıbdır.
İqtisadi və maliyyə böhranına, o cümlədən
bizə gəldikdə, neftin qiymətinin kəskin şəkildə
aşağı düşməsinə baxmayaraq, bu gün də
müsbət dinamikanı qoruyub saxlayırıq. Ümidvarıq
ki, əvvəlki illər kimi, 2009-cu il də uğurlu olacaq və
biz planlaşdırdığımız bütün işləri
yerinə yetirəcəyik.
İqtisadi və sosial
inkişaf, siyasi islahatlar hər hansı bir ölkə,
xüsusən də müstəqillik baxımından gənc
ölkə üçün vacibdir. Sovet İttifaqı
dağılandan sonra ölkələrimiz - Estoniya və Azərbaycan,
demək olar ki, eyni vəziyyətdə idi. O vaxt yalnız
dövlətə məxsus iqtisadiyyat vardı, indi isə Azərbaycanda
ümumi daxili məhsulun 85 faizdən çoxu özəl
sektor tərəfindən təmin edilir. İqtisadiyyatın
liberallaşdırılması, biznes qurmaq imkanları, yerli və
xarici sərmayədarlar üçün çox münasib və
asan qaydalar elə bir vəziyyət yaradıb ki, biz bu gün
onun faydasını görürük.
Biz 90-cı illərin əvvəlində
- 1994-cü ildə dünyanın ən iri neft şirkətlərini
ölkəmizə dəvət etdik. Həmin vaxtdan bu günə
qədər bizim onlarla heç bir ciddi mübahisəmiz və
ya narazılıq doğuran məsələmiz
olmayıbdır. Bu onu göstərir ki, biz yerli və xarici sərmayədarlarla
dövlət qurumları arasında əməkdaşlığın
çox səmərəli formatını yarada bilmişik. Azərbaycan
adambaşına düşən birbaşa xarici sərmayələrin
həcminə görə regionda liderdir. Bizim neft
ehtiyatlarımız inkişaf üçün yeni perspektivlər
açır. 2009-cu il üçün nəzərdə
tutulan dövlət sərmayə proqramlarının həcmi
5 milyard dollardan çox olacaq, həmin layihələr dövlət
büdcəsindən maliyyələşdiriləcəkdir. Bundan
əlavə, yerli şirkətlər daha da möhkəmlənir,
Azərbaycanda və xaricdə sərmayə yatırırlar. Son
illərdə şirkətlərimiz qonşu ölkələrin
iqtisadiyyatına bir neçə milyard dollar sərmayə yatırıblar.
Təbii ki, sərmayə yatırılan ölkələrlə
bizim yaxşı siyasi əlaqələrimiz var. Ona görə
də mən bir daha xatırlatmaq istəyirəm ki, fəal
iqtisadi əməkdaşlıq üçün ölkələrimiz
arasında yaxşı və möhkəm əlaqələrin
olması ilkin şərtdir.
Biz eston şirkətlərini
Azərbaycanın sərmayə proqramlarında iştiraka dəvət
edirik. Yeri gəlmişkən, bu məsələni biz bu
gün ikitərəfli müzakirələrimiz zamanı nəzərdən
keçirdik. Əgər onlar sərmayədar kimi iştirak
etmək istəyirlərsə, biz bundan çox şad
olarıq. Əgər onlar dövlət büdcəsindən
maliyyələşən layihələrdə
podratçı olmağa üstünlük verirlərsə,
biz yenə də məmnun olarıq. Çünki bizim
planlaşdırdığımız layihələrin həyata
keçirilməsi üçün peşəkar və
bacarıqlı şirkətlərə ehtiyacımız var. Eyni
zamanda, burada və ya Estoniyada, yaxud da digər ölkələrdə
bəzi müştərək layihələr barədə
düşünə bilərik.
Siz öz regionunuzda, biz isə
öz regionumuzda güclü mövqelərə malikik. Müxtəlif
enerji təşəbbüsləri sayəsində bu gün
biz artıq Xəzər-Qara dəniz və Baltik dənizi
regionları arasında güclü əlaqələr
haqqında danışa bilərik. Biz enerji nəqli
marşrutları üzərində sıx işləyirik.
Enerji təchizatının şaxələndirilməsi sahəsində
planlaşdırdığımız işlərə
artıq nail olmuşuq. Lakin eyni zamanda, Xəzər dənizindən
çıxarılan neft və qazın Baltik regionunun
bazarlarına yeni marşrutlar vasitəsilə
çatdırılması üzərində düşünə
bilərik. Bu məsələ ilə bağlı biz Estoniya ilə,
o cümlədən digər tərəfdaşlarımız və
dostlarımızla ciddi şəkildə işləməyə
hazırıq. Fikrimcə, bu gün imkanları
araşdırmaq üçün münasib fürsət
yaranıb və biz əməkdaşlığımızın
real perspektivlərini nəzərdən keçirə bilərik.
Azərbaycanda artan bazar imkanları cəlbedici ola bilər. Bir
çox digər imkanlar da mövcuddur. Əminəm ki,
dövlət qurumları şirkətlər arasında qurulan
biznes əlaqələrinə dəstək verməlidir və
bu baxımdan biz daha fəal əməkdaşlığı
görmək istərdik.
Bu gün enerji amili daha
böyük əhəmiyyətə malikdir. Biz bunu
bugünkü xəbərlərdən görürük. İndiki
vəziyyəti təhlil etsək, Azərbaycanda 50 il öncə
neft hasilatı bu qədər böyük deyildi. İttifaq
dağıldıqdan sonra isə sənaye durğunluq vəziyyətinə
düşmüşdü, ölkənin ümumi
inkişafı sual altında idi, iqtisadiyyat işləmirdi,
sovet vaxtında fəaliyyət göstərən bütün
zavodlar bağlanmışdı. Ona görə də ölkəmiz
üçün enerji siyasəti sürətli inkişaf
üçün əsas alət hesab edildi.
Zənnimcə, biz
planlaşdırdığımız məqsədlərə
nail olduq. Neft və qaz hasilatına böyük sərmayələr
yatırıldı, nəhəng neft-qaz yataqları aşkar
edildi. Qaz ehtiyatlarına gəldikdə, onların həcmi
qarşıdakı 100 il üçün kifayətdir. Neft və
qazın nəqli üçün bizim
yaratdığımız müasir nəqletmə yolları və
infrastruktur neft və qazımızı böyük həcmdə
dünya bazarlarına çıxarır. Enerji siyasəti, əgər
belə demək olarsa, enerji fəlsəfəsi ondan ibarətdir
ki, enerji xalqları bir-birindən ayırmalı deyil, birləşdirməlidir.
Biz öz imkanlarımızdan istifadə edərək tərəfdaş
və dostlarımızla işbirliyi qururuq. Biz enerji
resurslarını heç vaxt başqa məqsədlər
üçün istifadə etməmişik və etməyəcəyik.
Onlar yalnız dəstək, yardım, bu və ya digər
ölkənin siyasi və iqtisadi maraqları üçün
sərf olunacaqdır. Bu günə qədər Azərbaycan
özünü enerji ehtiyatlarının
hasilatçısı, nəqlinin təminatçısı və
tranzit ölkə kimi nümayiş etdirmişdir. Əminəm
ki, bu siyasət vəziyyətin
proqnozlaşdırılmasına və əməkdaşlığa,
ölkələr arasında daha yaxşı anlaşmaya xidmət
edəcəkdir.
Ona görə Azərbaycanın
bu regionda və daha geniş məkanda enerji inkişafı sayəsində
oynayacağı rol, təbii ki, artacaqdır. Bu, sırf
coğrafiya ilə bağlı deyil, ölkəmiz Mərkəzi
Asiya ilə Avropa arasında körpüdür. Azərbaycan nəhəng
daxili resurslara, müasir nəqletmə infrastrukturuna malikdir.
Biz Xəzər dənizində çox güclü
daşıma qurğularını yaratmışıq. Bundan
istifadə edərək biz xoş məramla
dostlarımızla işləməyə hazırıq.
Qiymət məsələsinə
gəldikdə, bu, hasilatçı və istehlakçı
üçün münasib olmalıdır. Qiymət
ehtiyacı olan ölkələrin iqtisadiyyatını
böhrana sürükləməli deyil. Biz bu məsələlərə
bu cür yanaşırıq. Hətta bir neçə il bundan
öncə, yəni 90-cı illərin sonlarında neft və
qaz yataqlarının istismarına sərmayələrə
başladığımız bir dövrdə də bizim siyasətimiz
dəyişməz qalırdı. Qeyd etdiyim kimi, biz
dünyanın əsas enerji şirkətləri ilə
yaxşı münasibətlər qurmuşuq. Biz hasilat sənayesində
şəffaflıq üzrə lider ölkələr
sırasındayıq. 2007-ci ildə Azərbaycanın Dövlət
Neft Fonduna BMT-nin şəffaflıq mükafatı verilibdir. Bu
qurum dünyada digər bu kimi müstəqil fondlar arasında ən
şəffaf qurumdur. Biz bundan qürur duyuruq. Azərbaycanın
hər bir vətəndaşı və dünyanın istənilən
vətəndaşı həmin qurumun fəaliyyəti və
orada toplanan vəsaitlər barədə məlumat əldə
edə bilər. Biz iqtisadiyyatın şaxələndirilməsinə
və iqtisadi islahatlara çox böyük diqqət yetiririk. Bəzi
hallarda buradakı vəziyyəti yaxşı bilməyən
şəxslər sürətli iqtisadi
inkişafımızı yalnız neft və qaz amili ilə
bağlayırlar. Lakin Azərbaycanla müqayisədə digər
ölkələrdə daha böyük həcmdə neft və
qaz var. Lakin bu, avtomatik şəkildə uğura, tərəqqiyə
və ümumi daxili məhsulun artımına aparmır. Bizim
timsalımızda neft və qaz iqtisadi inkişafımızda
çox vacib rol oynayıbdır. Lakin bu, yeganə
mühüm amil deyildir. Bundan əlavə, deyim ki, Dünya
Bankı Azərbaycanı 2008-ci ildə bir nömrəli
islahatçı ölkə kimi tanıyıbdır. Bu,
iqtisadiyyatımızda islahatların aparılmasına və
Azərbaycanın güclü, müasir dövlətə
çevrilməsinə yönələn səylərimizə
verilən yüksək qiymətdir.
Mən sizin
vaxtınızı çox almaq istəmirəm, ölkəmiz
haqqında çox danışa bilərdim. Sadəcə,
görülən və planlaşdırılan işlər, o
cümlədən iqtisadi və enerji sahələrində digər
ölkələrlə qurduğumuz əlaqələr
haqqında məlumat vermək istədim. Əminəm ki, biz cənab
Prezidentlə tədbiri tərk etdikdən sonra
aparacağınız müzakirələr praktik nəticələrə
səbəb olacaq və yaxın vaxtlarda bugünkü tədbirin
nəticələrini görəcəyik. Diqqətinizə
görə çox sağ olun.
Azərbaycan.-2009.-15 yanvar.-S.1.