Nazimin rənglər
dünyası
Nə yaxşı, onun
sənətinə layiqli qiymət verildi. Nazim Əliqulu
oğlu Babayevin respublikanın "Əməkdar rəssamı"
fəxri adına layiq görülməsi bütün gəncəlilərin
ürəyincə oldu.
Xəyal məni nə
az, nə də çox - düz yarım əsr
keçmişə apardı. O zaman şəhərimizin mərkəzində,
Nizami küçəsinin üçüncü döngəsində
məndən on-on iki yaş böyük oğlanlar tez-tez
qonşu həyətə toplaşar, şahmat oynayar, tar
çalardılar. Hamlet, Nazim, Rasim, Nizami, Aydın, Arif,
Cahangir!.. Onların dostluğuna, mehribanlığına və
istedadlarına uşaq təxəyyülümlə həsəd
aparardım. Nazim Babayevin bir qədər adama yovuşmaz
olması, həmyaşıdlarının arasında az-az
görünməsi mənə daha maraqlı, daha sirli gələrdi...
Bir gün anamla onların kiçik, darısqal həyətlərinə
keçdim. Sanki nağıllar aləminə
düşdüm. Buradakı bir-birindən gözəl şəkillər,
heykəllər məni heyran etdi.
Fırçaya toxunmaq
istədim. Anam qoymadı. Nazimin anası Firuzə xala dedi ki,
qoy baxsın, hamısı Nazimin işidir, rəssam olmaq istəyir.
İllər keçdi,
məktəbə getdim. Nazim Babayevin rənglər
dünyası məni rahat buraxmadı. Böyüdüm, elə
bu maraqla da uşaq rəssamlıq məktəbinə getdim.
Oxudum. Lakin mənim üçün rəssamlıq sənəti
uşaq yaşlarımdan öz qoynuna alan Nazim Babayevin balaca
yaradıcılıq emalatxanasından uzağa getmədi... İndi
öz gənclik duyğularımın təsəllisini Nazimin əsərlərindən
alıram.
Nazim Babayev 1936-cı
ilin baharında Gəncədə sənətkar ailəsində
anadan olub. On üç yaşında şəhər uşaq
rəssamlıq məktəbinə gedib. Gəncənin
tanınmış rəssamı Böyükbəy Əlyarbəyli
bu çəlimsiz oğlanın xoşagələn keyfiyyətlərini
görüb onunla daha ciddi məşğul olub. Sonra da onu
Bakıya, Əzim Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbinə
yollayıb. N.Babayev əməkdar rəssam Hafiz Məmmədovun
sinfində fırça sənətinin sirlərinə yiyələnib.
Gəncəyə qayıdanda onu vaxtilə oxuduğu uşaq rəssamlıq
məktəbinə direktor təyin ediblər. Təqribən
otuz il həmin vəzifədə işləyib. İndi də
orada dərs deyir. 1961-ci ildən keçmiş SSRİ Rəssamlar
İttifaqının üzvüdür. 1958-ci ildə Gəncədə
ilk fərdi sərgisi açılıb. Sonralar Bakıda,
Moskvada fərdi sərgiləri ilə tamaşaçı
qarşısında hesabatlar verib. Çox keçməyib əsərləri
Budapeştdə, Türkiyənin bir çox şəhərində
sərgilənib. Hazırda əsərləri dünyanın
müxtəlif şəhərlərində yaşayan sənətsevərlərin
evlərini, muzeyləri bəzəyir. Dəyərli
ömründən ən böyük bələdçisi isə
sevimli fırçası və al-əlvan palitrası olub. Nazim
Babayev özünə qarşı çox tələbkardır.
Rəngin imkanlarından tam istifadə etməyi
xoşlayır. Sözsüz ki, bir neçə güclü rəngin
"qonşuluğunu", uyarlığını əldə
etmək rəssamdan böyük bacarıq tələb edir.
Rəssam dostumun onlarca,
yüzlərlə əsərinə baxmışam. Azərbaycanın
ilk şəhidlərindən biri, qardaşım Rüzgar
Qasımovun və mənim özümün yağlı boya ilə
portretlərimizi çəkib. Nazim üçün mövzu
kasadlığı, süjet qıtlığı yoxdur. Onun
yaradıcılığı vətən sevgisindən qidalanan
və bu sevgini sənətsevərlərin hisslərinə,
düşüncələrinə, ürəklərinə
aşılayan saf və ecazkar bir sənətdir. Vətənə,
doğma yurdun təbiətinə məhəbbəti tərənnüm
etmək üçün rəssamdan duyğulu ürək, zəngin
xəyal, tükənməz yaradıcılıq qüvvəsi
tələb olunur. Nazim həm fərdi simasında, həm də
tablolarında məhz bu keyfiyyətləri birləşdirən
sənətkardır.
Bədii
yaradıcılıq ürəksiz, ehtirassız, xəyalsız
mövcud ola bilməz. Sənət adamının fəaliyyəti,
qəlb çırpıntıları, iş
yönümü, dəst-xətti - bütün bunlar bədii
əsərlərin yaranmasını şərtləndirən
əsas amillərdir. Onun "Gəncə lövhələri",
"Maral göl", "Göygöl", "Gəncə
çayının sahilləri", müxtəlif peyzajlar,
"Sevil Qazıyeva sükan arxasında", "Heykəltəraş
Göyüş Babayev", "Saleh", "Müəllimim
Böyükbəy" əsərləri və şəhərin
zəhmət adamlarının, elm xadimlərinin,
xalçaçı, toxucu qızlarının portretləri
maraqlı və baxımlıdır. Nazimin rəng
palitrası baharın çalarları qədər saf, təravətlidir.
Rəssam öz əsərlərində təbiəti, insan
xarakterini realist mövqelərdən əlvan boyalarla əks etdirir.
Buna görə də onun əsərləri elə ilk
baxımdan tanınır və sevilir.
N.Babayevin əsərlərində
istifadə etdiyi boyalar doğma torpağın kaloriti, onun əlvan
və şəffaf havası üçün daha səciyyəvidir.
O, sənətdə milli kaloritin mahiyyətini real həyat
varlığında dərk edir və
yaradıcılığında bu həqiqəti əsas tutur.
Nazim Babayev müxtəlif sənət cərəyanlarının
üslub xüsusiyyətlərindən faydalansa da, özünə
xas olan yüksək ideyalılıq, xəlqilik, ictimai vüsət
kimi prinsipləri hər şeydən zəruri sayır və
qədim rəssamlıq sənətimizin unudulmaz ənənələrini
davam etdirir.
Nazim obrazın psixoloji
traktovkasına meyil göstərir, öz qəhrəmanı
ilə, sözün əsl mənasında, açıq
söhbət aparır və tamaşaçıya onun səciyyəvi
cəhətlərini incəliklə təqdim edir. Rəssamın
əsərləri forma, kompozisiya, işıq və rəng həlli
baxımından da yüksək professionalizmə, peşəkar
ustalığa malikdir.
Ömrünün 72-ci
dönəmini arxada qoyan rəssamın işlərini dalbadal
seyr etdikdə, ayrı-ayrı dövrlərə aid əsərlərini
ardıcıl şəkildə nəzərdən
keçirdikdə onun acılı-şirinli inkişaf yolu
göz önündə canlanır. Hiss edirsən ki, kamil sənətkar
ömrü boyu gözlə görünən gerçəkliyin,
real obyektlərin birbaşa təsvirindən dünyanın
ümumiləşdirilmiş ifadəsinə doğru irəliləyib
və beləliklə, sənətin yetkinlik zirvəsinə
ucalıb.
Füzuli Ruzigar,
"Gəncənin səsi"
qəzetinin əməkdaşı
Azərbaycan.-2009.-27 yanvar.-S.7.