Kəbin
Rəbb möhürüdür
"Ey
insanlar! Sizi tək bir şəxsdən (Adəmdən) xəlq
edən, ondan zövcəsini (Həvvanı) yaradan və
onlardan da bir çox kişi və qadınlar törədən
Rəbbinizdən qorxun" (Nisə,1). Ayədən
göründüyü kimi, kiçik kainat olan bəşər"
torpaqdan yaradılan Adəm(ə) və onun
qabırğasından xəlq edilən Həvva anamızdan
törənib. Yaratmaq, xəlq etmək Allahın sifətlərindən
biri olsa da, fəqət O, sonrakı mərhələdə bəşər
artımı üçün valideynləri bir vəsilə və
alət edib.
Elə insana verilən şəhvət
hissi də həmin vəzifəyə - nəslin
çoxalmasına xidmət edir. "Mən tanınmaq, həmd-səna
edilmək üçün insanları yaratdım" Rəbb
kəlamını şərh edən Peyğəmbər(ə)
buyurub: "Evlənin, çoxalın. Mən sizin
çoxluğunuzla fəxr edirəm". Evlənib
çoxalmanın ən halalı isə Rəbbin kəlamlarına
söykənən qanunlara müvafiq nikahdır.
Nikah
Nikah qadın və kişinin
bir-biri və övladları qarşısında hüquq və
vəzifələrini müəyyən edən, tarixən
şərti olaraq cəmiyyət tərəfindən idarə
və tənzim olunan münasibət formasıdır. Qarşılıqlı məhəbbətlə ər-arvadlıq,
valideynlik borcu, bir-birinə hörmət, yardım və s. mənəvi
amillər nikahın möhkəm və daimi olmasına kömək
edir. Şəriət baxımından isə nikah evlənmək
üçün əhdləşmə, yəni müsəlman
qadın və kişinin şahidlər hüzurunda ailə
qurmaları barədə sözləşməsidir.
Anlaşma, razılaşma mənalarını verən əqd
nikah, hədiyyə, vəsiyyət, alış-veriş kimi
işlərdə tərəflərdən birinin təklifinin
digər tərəfin qəbulu ilə gerçəkləşən
sözləşmədir. "Halal olan qadınlarla evlənin"
(Nisə,3) Rəbb kəlamına görə, nikahsız evlənmək
haramdır. Nikahdan öncə qızı görmək isə
sünnətdir. "Dul bir qadın özünün
razılığı olmadan və bakirə bir qız da ondan
izn alınmadıqca nikah olmaz" (Müslim, Nigah: 41,64).
"Qadınlarınızın
mehirlərini könül xoşluğu ilə verin" (Nisə,4);
"Qadınlara zorla varis çıxmaq sizə halal deyil... Əgər
bir arvadın yerinə başqa bir arvad almaq istəsəniz,
onlardan birinə (birinciyə) çoxlu mal vermiş olsanız
da, ondan heç bir şey geri almayın! Siz onu necə
geri ala bilərsiniz ki, (vaxtilə) bir-birinizlə
yaxınlıq etmişdiniz və onlar (qadınlarınız)
sizdən möhkəm əhd-peyman almışdılar"
(Nisə, 19, 21). Ayələrdən göründüyü
kimi, nikahda mehr vacib elementlərdən biridir. Mehr kişinin evlənəcək
qadına verəcəyi və qadının öz haqqı
olan maddi dəyərdir. "Mehr verməmək
niyyətilə nikah bağlayan şəxs, qiyamət
günü oğrularla birlikdə həşr ediləcək".
"Ən bərəkətli qadın mehri az olandır"
Peyğəmbər(ə) kəlamlarıdır. İslamda mehr
evlənmək üçün yox, ailənin düzənli,
xoşbəxt olması, qadının haqq və
hürriyyətinin qorunması, dinin cahil kişinin əlində
oyuncağa çevrilməməsi üçündür. Yeri
gəlmişkən, Azərbaycan Respublikasında kəsilən
kəbin zamanı kişidən evləndiyi qadın
üçün 150-200 manat miqdarında mehr vədi
alınır və bu miqdar kəbin kağızında qeyd
olunur.
Təklif və mükəlləf
Təklifin lüğəti mənası
hər hansı şəxsə bir şeyi məcburən
etdirməkdir. İslama görə isə təklif, insandan
Allahın əmrlərini icra etmək, Onun yasaqlarından
qaçmasını tələb etməkdir. Rəbbin əmr
və qadağalarını, dini ibadətləri yerinə
yetirməkdə vəzifəli olan şəxslərə də
mükəlləf deyilir. Bu əmrlərin yerinə yetirilməsi
yaşadığımız fani dünyada olduğu
üçün, ona "dari təklif", yəni təklif
yeri, məkanı da deyilir. İnsanın mükəlləf
olması üçün üç şərt vacibdir: O,
müsəlman, ağıl sahibi və baliğ
olmalıdır. Ağıl sahibi olmaq, fərdin nə etdiyini
bilməsi, yaxşı və pisi ayırd etməsi deməkdir.
Baliğ olmaq isə, uşaqlıq yaşından
çıxıb hədd-büluğa çatmaq, cinsi
duyğu və hisslərin təşəkkül tapması
yaşıdır. Əksər İslam alimlərinə
görə, büluğ çağı qızlarda 9-15,
oğlanlarda 12-15 yaş həddindədir. Bəzi məzhəblərə
görə, bu yaş qızlarda 17, oğlanlarda isə 18-dir.
Lakin bu yaş sərhədləri o demək deyil ki, qız və
ya oğlan həmin həddə çatan kimi evlənməlidir.
Bu yaş sadəcə, həddi-büluğa çatma
yaşıdır. Quranda dəqiq evlənmək
yaşının göstərilməməsi də bunu
sübut edir. Təsadüfi deyil ki, bəşəriyyətin
iftixar tablosu Məhəmməd(ə) qızlarının
4-nü də 17-18 yaşından sonra ərə verib. O ki
qaldı Peyğəmbər(ə)-nin həz. Aişə
9 yaşında olarkən onunla evlənməsinə, bu, bir
yanlışlıqdır. Çünki həz. Əbu Bəkr
(Aişənin atası) irsini öyrənən tədqiqatçıların
hamısı birmənalı olaraq, təsdiq ediblər ki, o
vaxt həz.Aişənin ən azı 17 yaşı olub.
Kəbin qadınla kişini
bir-birinə halal edən Rəbb möhürüdür
"İçinizdəki ərsiz
qadınları və arvadsız azad kişiləri, kölələrinizdən
və cariyələrinizdən əməli düz olanları
bir-birilə evləndirin" (Nur 32) Rəbb əmridir. Bu, nəslin
artması üçün ən halal yoldur. Soyun
davamı və tərbiyəsi, nəslin şərəf və
ləyaqəti, mirasın bölünməsi, millətin
başucalığı və birliyi, bayraq və ailənin
bakirəliyi, valideynin övlad, övladın isə valideyn
qarşısındakı borcu, sədaqət və əhd-peyman
qaynaqları yalnız bu rəmzdə təşəkkül
tapır. Kəbinsiz cəmiyyət bir
sürü heyvandan başqa bir şey olmadığı kimi
(bəzi heyvanlar istisna olmaqla), "xoşbəxt o atadır
ki, qızı heyzini ər evində görsün" prinsipinə
uyğun qızları 9-13 yaşında ərə vermək də
millətin cırlaşması, cəmiyyətin fəlakəti,
qadının istismarı, xurafat və cahilliyin bir
formasıdır.
Təəssüf ki, Rəbbin qiyamət
əmrini "öz əməlilə tezləşdirən"
çağdaş dünya və onun bir parçası Azərbaycan
da belə iyrənc, çirkin münkərlərdən xali
deyil. Və güman etmək olar ki, Qafqaz Müsəlmanları
İdarəsinin (QMİ) mollaları attestasiya etmək barədə
qərarı, bu sahədə də
özbaşınalığa qarşı təsirli sədd
olacaqdır. QMİ nümayəndəsinin: "Biz dünyəvi
dövlətdə yaşayırıq və din adamı, həm
də bir vətəndaş olaraq, onun qanunlarına hörmət
etməyə borcluyuq... Odur ki, kəbin kəsdirməyə
gələnlərdən rəsmi dövlət nikahını
təsdiq edən müvafiq sənəd tələb edirik və
bunu kəbinkəsmə səlahiyyəti verdiyimiz bütün
əməkdaşlarımıza vacib etmişik" bəyanatına,
biz də xeyir-duamızı verib, bu müqəddəs
işin felən icrasına inanmaq istəyirik.
Bir ayənin iki təfsiri
"(Cihad vaxtı əsir alaraq)
sahib olduğunuz (cariyələr) müstəsna olmaqla, ərli
qadınları almaq Allahın yazısı ilə sizə
(haram edildi). Bunlardan başqaları ilə namusla (iffətlə),
zinakarlığa yol vermədən, mallarınızı sərf
edərək evlənmək üçün sizə halal
edildi. İstifadə etdiyiniz qadınların mehrlərini
lazımı qaydada verin! Mehr müəyyən
edildikdən sonra aranızda
razılaşdığınız şeydən ötrü
sizə heç bir günah yazılmaz" (Nisə 24).
İslamın sünni cərəyanı bu ayənin
"istifadə etdiyiniz" sözünü daimi nikaha
işarə etdiyini qəbul edib, mütə (siğə)
nigahını haram sayır. Şiə məzhəbinin üləmaları isə həmin sözün
siğəyə aid olduğunu təsdiqləyən iman Cəfəri
Sadiqin təliminə istinad edərək, məlum ayəni
müvəqqəti nikahla əlaqələndirirlər. Şiə
alimlərindən ayətulləh Kəşiful-Quma (v.e.1954),
imam Xomeyni (v.e.1989), şiə aləminin mərcəi-təqlidi
ayətulləh Fazil Lənkəranı (anadan olub 1931) və
başqaları hesab edirlər ki, bu kəbin növü
Peyğəmbər(ə) dövründə halal bilinib, fəqət
o, sonradan həz.Ömər tərəfindən qadağan
edilib. Onlara görə, həz.Ömər xəlifəliyi
dövründə siğənin bəzi qarışıqlara
səbəb olduğunu görüb və onu zamanın tələbinə
uyğun olaraq, öz rəyi əsasında ləğv edib.
Bunun təsdiqi kimi onlar, həm də: "əgər mütəni
Ömər nəhy etməsəydi, ancaq çox pis və
ölümünə razı olan kişilər zina edərdi"
ifadəsinin həz.Əliyə məxsus olduğunu deyirlər.
Yəni həz.Ömər siğəni ləğv etməsəydi,
zinanın qarşısı alınar və yalnız
ölümünə razı olan pis kişilər zina edərdi.
Sünni alimləri isə digər mənbələrə
istinadən, siğənin həz.Peyğəmbər tərəfindən
qadağan olunduğunu qəbul edirlər. Məs., "Səhihi
Müslimə görə, Peyğəmbər(ə) buyurub:
"Ey müsəlmanlar! qadınlar ilə mütə
nikahı bağlamağınıza icazə vermişdim. Lakin indi onu Allah haram etdi" (Hədisi
Müslim, İbni Mace).
Ümumiyyətlə,
siğənin kim tərəfindən ləğvi məsələsi,
bu barədə rəvayətlərin çoxluğu,
onların 1300 ildir ki, bir-birini təkzib etməsi və digər
faktorlar bu gün birmənalı fikir söyləməyə
imkan vermədiyi üçün, biz də "doğrusunu
Allah və Onun Rəsulu bilir" deyib, bununla kifayətlənərdik.
Lakin... Belə ki, Quranın Azərbaycan dilində ilk tərcüməsində
(Quran, Bakı, 1992, Z.Bünyadov və V.Məmmədəliyev)
məlum ayənin (Nisə 24) "istifadə etdiyiniz"
sözünə heç bir açıqlama verilmədiyi
halda, müqəddəs Kitabın 2004-cü il nəşrində
həmin ifadə belə verilib: "İstifadə (mütə)
etdiyiniz..." Görəsən Kitabın həm tərcüməçilərindən
biri, həm də qeyd və şərtlərin şəriksiz
müəllifi mərhum akademik Ziya Bünyadov sağ olsa idi,
bu şərhə - yəni mötərizədəki
"mütə" sözünə ehtiyac duyardımı?!
Siğənin mahiyyəti
Siğənin
zina və bicliyin qarşısını
aldığını, nəslin çoxalmasına xidmət
etdiyini deyən şiə cərəyanı həmin müvəqqəti
nikahın həm də körpələrin küçələrə
atılmasına, insanlarını içki və digər
haramlara qurşanmasına imkan verməyən halal bir iş
kimi qəbul edirlər. Beləliklə,
sünnilərdən fərqli olaraq şiə cərəyanına
görə, nikah daimi və müvəqqətidir (siğə).
Şiə Mərcəi-Təqlidi F.Lənkəraniyə
görə (bax: "Tovzihul-Məsail", Qum, 1998),
"qeyri-daimi əqd odur ki, onda evlənmənin müddəti
müəyyən olunsun. Məs.,
qadını bir saatlığa, bir günlüyə, bir
aylığa və s.müddətə almaq olar (səh. 422). Əgər
qadın və kişinin özü qeyri-daimi siğə əqdini
oxumaq istəsələr, müddəti və mehriyyəsi
müəyyən olunduqdan sonra qadın "özümü
müəyyən olunmuş mehr müqabilində sənə
arvad etdim", kişi isə "bu izdivacı qəbul
etdim" desə, əqd səhihdir (Məsələ 2437). Siğə olunan qadın, hətta hamilə olsa da,
onun xərcliyi ərindən almaq haqqı yoxdur. Siğə olunan qadının əri ilə bir yerdə
yatmaq (yaşamaq) haqqı yoxdur. O ərindən, əri də
ondan irs aparmır" (məsələ 2492, 2493).
Daimi nikah
ilə siğə arasında fərqlərdən biri də,
odur ki, daimi nikahda proses nikah kəsənin və şahidlərin
iştirakı ilə olur. Siğədə isə
şahidlərin olması vacib deyil. Kişi
və qadın kəbinlərini özləri də kəsə
bilər. Siğənin
halallığının tərəfdarları, həm də
kişinin səfərdə olub, şəhvət hisslərini
öldürməsilə izah edirlər. Halbuki, kişi həm "yorğanına baxıb
ayağını uzatmalı" (4-ə qədər arvad ala
bilər), həm də ifrat şəhvətini oruc və digər
vaciblərlə nizamlamalıdır. Əgər
özünü mömin adlandıran kişi
hamilə qadına və ondan əmələ gələn
övladına kömək etməyəcəksə, onun hərəkətini
insafi, insani və nəhayət islami saymaq olarmı?
Siğə ilə zina razılığı olan
"filan qədər versəm, siz bu işə, bu müddətə
razısınızmı" ifadəsinin mahiyyətcə nə
fərqi var? Əgər bir qadın bir gün ərzində
beş kişinin hər birilə bir
saatlıq siğədə olarsa, doğulacaq "bin əbihlər"
kimin soyadını daşıyacaq? Belə ki, səhabə
dövründə atasının adı bilinmədiyi
üçün İbni Abbasın (619-687) naibi Ziyada bin-Əbih,
yəni "atasının oğlu" deyilirdi. Həmin
dövrdə Əmr bin As Nəbiğə adlı qadından
doğulmuşdu. Bu qadın bir gecədə Əbu Ləhəb,
Uməyyə, Əbu Süfyan və As bin
Vaillə görüşüb, nəticədə bir oğlan
doğdu. Uşaq doğulandan sonra həmin kişilərin hər
biri: "Bu mənim oğlumdur"-deyib. Nəbiğədən
soruşularkən o cavab verib ki: "As yardım etdi". Əbu
Süfyan isə buna razı olmayıb, ölənə qədər
israrla deyirdi: "Onu anasının rəhminə mən
salmışam" (acınacaqlısı odur ki, indiki bəzi
"kişilər" nəinki siğədən, hətta
daimi və qanuni nikahdan əmələ gələn
övladlarından imtina edirlər).
Azərbaycan, əhalisinin 95 faizi müsəlman olan
dünyəvi dövlətdir. Dünyəvi
dövlətdə isə, kəbin də daxil olmaqla, ailə və
cəmiyyətin durumunu təmin edən bütün işlər
dünyəvi qanunlarla tənzimlənməlidir. Təəssüf ki, siğə adlanan və tarixən
şübhə, ziddiyyətlərlə dolu olan həmin kəbin
növü bu gün də kəsilməkdədir. Əgər daimi kəbini kəsən dini qurumlar (və
ya axund və mollalar) vətəndaşlardan dövlət
nikahı barədə sənəd tələb edirlərsə
(və ya edəcəklərsə), siğəni qanuniləşdirən
həmin qurumlar hansı dünyəvi əsasa (sənədə)
görə siğə kəbinini kəsib, onu qanuniləşdirirlər?
Kim zəmanət verir ki, dövlət nəzarətində
olmayan bu kəbin növü din pərdəsi arxasında
zinadan başqa bir şey deyil? Bəs, məzhəb
təəssübkeşliyinə aludə olub, mövzunu birtərəfli
- məzhəb arqumentlərilə TV-lərdə şərh
edib, ona haqq qazandırmağa nə ad vermək olar?! Bin əblihliyə
bəraətmi?!
Və bir də...
Müsəlman üçün yataq
otağı ailə və millət namusunun məbədi kimi
çox müqəddəsdir. Çünki
soy orada mayalanır və orada inkişaf edir. Həmin səbəbdən, o sehrli guşə hər
kəsə açılmaz. Ora nəinki kənar
şəxs, hətta digər ailə üzvləri də istədikləri
zaman girə bilməzlər.
Əgər
namuslu bir adamı həmin guşəyə aparsalar belə, o,
aldığı tərbiyə nəticəsində orada yata
bilməz və Yusif(ə) peyğəmbər
kimi köynəyi arxadan cırılar... Çünki
başqasının ora müdaxilə etməsi zinadan başqa
bir şey deyil. Unutmamalı ki,
"uşaq yatağa aiddir, zina edənə isə
daş" Peyğəmbər (ə) kəlamıdır.
Vaqif Cəliloğlu
Bakı xəbər.- 2010.-
29 noyabr.- S. 12.