Azərbaycan
müasir və klassik rəsm əsərləri ilə
dünya miqyasında...
Ziyadxan Əliyev: "İndi də
ölkəmizin təsviri sənəti Azərbaycan
xalqının bir tanınma nişanı olaraq
qalmaqdadır"
Hər bir xalqın özünəməxsus
ənənələri, tarixi, mədəniyyəti, dəyərləri,
adəti, milli xüsusiyyətləri var. Sadalanan bu faktorlar hər
bir millətin kimliyini özündə əks etdirən bir
etalondur. Nəzərə almaq lazımdır ki, hər bir xalq
ona məxsus olan milli dəyərləri, fərqlilikləri
özündə əks etdirən ənənələri
yaşada, tanıda bilirsə, o zaman dünya miqyasında bir
millət olaraq öz möhürünü vurur.
Təsadüfi deyil ki, hər bir
dövlətin ümdə vəzifələrindən biri də
özünü dünya miqyasında, digər ölkələrin
xalqları arasında tanıtmaqdan ibarətdir. Bütün
dövlətlər çalışır ki, öz həqiqətlərini
dünya ictimaiyyətinə doğru-düzgün
çatdıra bilsinlər. Bunun üçün isə, təbliğat
aparılan ölkələrdə geniş işlər
görülməsinə ehtiyac var. Azərbaycan da, öz
növbəsində, öz həqiqətlərini, mədəniyyət,
incəsənət, iqtisadiyyat, potensial imkanları, milli
ideologiyasını və s. sahələri
doğru-düzgün dünya ictimaiyyətinə
çatdırmaq üçün bütün vasitələrdən
istifadə etməlidir. Buna çatmaq çətin vəzifə
olmaqla yanaşı, həm də şərəf işidir. Özünü
bəşər ictimaiyyətinə elə göstərmək
lazımdır ki, onlar da ölkəmizin hərtərəfli
potensialından bəhrələnməkdə maraqlı
olsunlar. Onu da xüsusi olaraq nəzərə almaq
lazımdır ki, ölkəmiz hələ gəncdir. O
üzdən, ölkəmizin dünyada təbliğ
olunmasına ehtiyacı daha böyükdür. Azərbaycan
müstəqillik əldə etdikdən sonra dünya ölkələrinə
sərbəst çıxış əldə edib. Bu isə,
ölkəmizə dünya birliyilə daha geniş əlaqələr
qurmağa imkan verir. Belədə ölkəmiz, həm öz
nailiyyətlərini dünyaya yayır, həm də başqa
ölkələrdən yaxşı nə varsa əxz edir. Azərbaycan
yenicə müstəqil olmasına baxmayaraq, böyük
çətinliklərlə üzləşib. Ölkəmiz,
birinci növbədə, işğala mərzuz
qalmasını dünya ictimaiyyətinə
çatdırmalıdır. Ancaq məsələ təkcə
bununla bitmir. Ona görə ki, dünya həddən ziyadə
sürətlə qloballaşır. Qloballaşan dünya isə
sayca bir qədər az olan xalqlara məxsus dəyərləri
yox edir. İstəsək də, istəməsək də bu
belədir. Belə olan halda, xalqların kimlik məsələsinin
qorunması xeyli çətinləşir. Ona görə də
bu istiqamətdə görülən işlər kompleks şəkildə
həyata keçirilməklə yanaşı, son dərəcə
sistemli olmalıdır ki, effekti böyük olsun. Yəni
görülən işlər müasir dövrün tələblərinə
cavab verəcək səviyyədə olmalıdır. Müasir
dövrlə ayaqlaşmadan bu işi arzuolunan səviyyədə
qurmaq mümkün görünmür. Hər addımda nəzərə
almalıyıq ki, bu yöndə görülən işlər,
atılan addımlar milli ideologiyanın tərkib hissəsini təşkil
edir.
Dünyada təbliğat vasitələrindən
biri də rəssamlıqdır. Rəssamlıq sənəti,
əsasən Avropada intişar tapsa da, sonralar digər ölkələrdə
də geniş yayılıb. Avropanın məşhur rəssamları
olan Leonardo Da Vinçi, Pablo Pikasso, Salvador Dali bütün
dünyada tanınır. Həmin rəssamların
yaratdığı sənət əsərləri uzun illərdir
ki, bəşəriyyəti valeh edir. Təsviri incəsənət
sahəsi olan rəssamlıq həm də özünə
görə böyük bir təbliğat vasitəsidir. Çünki
bəzən hansısa ciddi bir rəsm əsəri
böyük bir təbliğat işini görür. Azərbaycanın
inkişaf edən incəsənət sahələrindən
biri də rəssamlıqdır. Ölkəmizin çox
tanınmış rəssəmları var ki, onların
yaratdıqları sənət əsərlərində Azərbaycanın
əsrarəngiz gözəllikləri təsvir olunub. Məsələn,
görkəmli rəssam Səttar Bəhlulzadənin
yaratdığı tablolar dünya şöhrətli rəssamların
əsərlərindən heç də geri qalmır. Azərbaycanın
təbliği rəssamların əsərləri timsalında
necə öz əksini tapıb? Bu sahədə hansı
işlərin görülməsinə ehtiyac var?
Sözügedən mövzu ilə
bağlı "Bakı-Xəbər"ə fikirlərinə
bölüşən tanınmış sənətşünas,
əməkdar incəsənt xadimi Ziyadxan Əliyev bir sıra
məqamlara aydınlıq gətirdi. Onun sözlərinə
görə, ümumiyyətlə, Azərbaycan incəsənəti
həmişə xalqımızın beynəlxalq aləmdə
tanınma nişanına çevrilib: "Qədim zamanlarda bu
həm muğam, həm də xalça və miniatür sənətinin
timsalında baş verib. Ölkə sovetləşəndən
sonra bu sənəti daha çox ideoloji tərəfə
yönəldiblər. Bütün bunlara baxmayaraq, sovet
dövründə rəssamlıq kifayət qədər Azərbaycan
incəsənətinin, xalqının bir tanınma nişanına
çevrilə bilib. Baxmayaraq ki, sovet dönəmində Azərbaycan
incəsənəti daha çox SSRİ mədəniyyətinin,
incəsənətinin tərkibində dünyaya təqdim
olunurdu. Yəni bütün əsərləri SSRİ
adından təqdim edirdilər və Azərbaycan
xalqının bir fərd, ayrıca millət kimi incəsənətinin
incəliklərindən dünyanın o qədər də xəbəri
yox idi. O dövrdə ölkə rəssamlığı daha
çox sosialist ideologiyasına xidmət etsə də, Azərbaycan
rəssamlarından Tahir Salahov, Toğrul Nərimanbəyov, Səttar
Bəhlulzadə, Rasim Babayev, Mircəvad Mircəvadov, Fazil Nəcəfov,
Fuad Bakıxanov, Xanlar Əhmədov, Arif Hüseynov, Cəmil
Yusifzadə, Altay Hacıyev, Fuad Əbdürrəhmanov, Ömər
Eldarov, Fuad Salayev və digərləri bir sıra sənət
əsərləri yaratdılar. Onlar yaratdıqları əsərlərilə
Azərbaycan sənətinin öz simasını müəyyən
etdilər. Müstəqillik illərində bu sahədə nəzərəçarpacaq
dərəcədə irəliləyişlər olub. Belə
ki, müxtəlif ölkələrdə ayrı-ayrı sərgilər
təşkil olunur. Ölkə rəssamları tez-tez beynəlxalq
tədbirlərdə iştirak edirlər. YUNESKO-nun 2009-cu ili Səttar
Bəhlulzadə ili elan etməsi beynəlxalq aləmdə Azərbaycan
təsviri sənətinin təqdir olunması kimi qəbul
olundu. Yəni o dövrdə bütün dünya ölkələrində
Səttar Bəhlulzadənin 100 illiyi təntənəli şəkildə
qeyd olundu. Bu da onu göstərir ki, Azərbaycan incəsənətinin
bir nümayəndəsi öz xalqının hardasa tanınma
nişanına çevrildi. İndiki halda rəssamlıqla
bağlı Bakıda da vaxtaşırı müxtəlif tədbirlər,
simpoziumlar, sərgilər keçirilir. Keçirilən sərgilərdə
xarici ölkələrin diplomatları, səfirliklərin
nümayəndələri iştirak edirlər. Bütün bu
kimi tədbirlər əlbəttə ki, Azərbaycan
xalqının mədəniyyətinin, incəsənətinin,
ölkə həqiqətlərinin dünyada
yayılmasında müəyyən rol oynayır. Ona görə
də bu istiqamətdə işlərin mütəmadi olaraq
davam etdirilməsi faydalı olar. Bu sahədə, xüsusilə
Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Akademiyasında
müxtəlif xarici ölkə səfirliklərilə əlaqəli
işlər qurulur. Yəni burda rəssamların dünya
ölkələrinə münasibətlərini əks etdirən
əsərlərin sərgiləri təşkil olunur. Deməyim
odur ki, indiki halda Azərbaycan rəssamları kifayət qədər
dünya ilə əlaqə qura bilirlər. Qədim zamanlarda
olduğu kimi, indi də ölkəmizin təsviri sənəti,
Azərbaycan xalqının bir tanınma nişanı olaraq
qalmaqdadır".
Z.Əliyev verdiyi
açıqlamasında onu da bildirdi ki, indiki dövrdə rəsm
əsərlərinin böyük bir təbliğat əhəmiyyəti
var: "Məsələ ondadır ki, bəzən bir
neçə siyasətçinin görə bilmədiyi
işi, hansısa sənət əsərləri görə
bilir. O baxımdan mənə elə gəlir ki, beynəlxalq
aləmdə Azərbaycan təsviri sənətinin
imkanlarından daha geniş səviyyədə istifadə etmək
olar. Ona görə də, Azərbaycan rəssamlarının
təkcə sərgilərini yox, həm də xarici ölkələrdə
satış sərgilərini təşkil etməyə ciddi
ehtiyac var. Çünki
həmin sənət əsərlərinin xarici dövlətlərdə
satılması, bir tərəfdən Azərbaycanın
tanınması üçün, digər tərəfdən
ölkə rəssamlarına maddi cəhətdən
böyük dəstək olardı. Problem ondadır ki, rəssamların
çoxu maddi cəhətdən o qədər də arzuolunan
səviyyədə yaşamırlar. Sovet dönəmində bədii
fond mövcud idi və həmin qurum vasitəsilə kifayət
qədər sifarişlər alırdılar. Bu minvalla özlərinin
maddi durumlarını yaxşılaşdırırdılar.
Ancaq müstəqillik dövründə rəssamlar özlərini
maddi baxımdan dolandırmaqda çətinlik çəkirlər.
Rəssam adi bir tablosunu xaricə aparmaq istədikdə
çoxlu gömrük rüsumu tələb olunur. Ona görə
də bəzi rəssamlar bu cəhətdən bir qədər
çətinlik çəkirlər. Hesab edirəm ki,
sözügedən gömrük rüsumları
götürülsə, o zaman Azərbaycan rəssamlarının
Avropaya, dünyanın digər ölkələrinə
çıxması xeyli asanlaşacaq. Digər tərəfdən,
satış sərgilərinin keçirilməsi, Azərbaycanda
auksionların təşkil olunması, ölkə incəsənətilə
yanaşı, həm də xalqımızın
tanınması üçün önəmli rol oynaya bilər".
Z.Əliyev müasir Azərbaycan rəssamlığında
müşahidə olunan bəzi nüanslara da diqqəti
yönəltdi: "Hazırkı dövrdə rəssamlıqda
daha çox avanqard meyllər duyulmaqdadır. Bəzi rəssamlarımız
özümüzün qədim ənənələrini
öyrənməyə tənbəllik edirlər. Daha çox
Avropada mövcud olan avanqard meylləri azərbaycansayağı
təkrarlamağa çalışırlar. Bu tendensiya mənə
elə gəlir ki, ziyanlıdır. Ona görə ki, bu Azərbaycanın
rəssamlıq ənənələrinin gələcəkdə
itməsinə səbəb ola bilər. Ümumilikdə rəssamlıqla
məşğul olan sıravi gənclərimiz çoxdur.
Onların özləri də müəyyən yerli və beynəlxalq
sərgilərdə uğurla çıxış edirlər.
Bütün bunlarla yanaşı, hesab edirəm ki, biz nə qədər
milli kökə tapınsaq, bir o qədər xaric
üçün də maraqlı ola bilərik. Çünki
Avropada yüz il bundan əvvəl baş verən abstrak cərəyanları,
meylləri bu gün Azərbaycanda təkrarlamaqla,
dünyanı heç nə ilə təəccübləndirə
bilmərik. Ona görə də milli kökə qayıtmaq və
milli ənənələri müasir şəkildə
dünyaya çıxartmaq daha vacibdir".
Vidadi
ORDAHALLI
Bakı xəbər.- 2011.- 15-17 aprel.- S.
15.