Klassik
musiqimiz dünyada çox tanınan azərbaycançılıq
brendinə çevrilib
Tahir Əkbər: "Azərbaycan Şərq
və Qərb musiqisinin qovuşduğu bir məmləkətdir"
Azərbaycan
peşəkar musiqisinin yüz ildən artıq tarixi var. Banisi
dahi bəstəkar Üzeyir Hacıbəyov olan klassik
musiqimizin hazırkı durumu qənaətbəxş olmasa da,
vaxtilə Azərbaycanda çox böyük musiqi əsərləri
yaranıb. O əsərlər bu gün də öz
aktuallığını qoruyub saxlayır. Vətəni
Avropa, Qərb olan klassik musiqinin ən gözəl, yüksək
səviyyəli nümunələrini yaradanlar sırasında
bizim bəstəkarların da dəsti-xətti
görünür.
SSRİ-nin dağılması nəticəsində
Azərbaycanda keçid dövrü deyilən bir dönəm
yaşandı ki, o da bütün sahələrdə
durğunluqla müşayiət olundu. Həm musiqidə, həm
ədəbiyyatda, həm mədəniyyət və incəsənətdə
ciddi problemlər baş verdi. Son illər isə bu sahədə
müəyyən irəliləyişlər nəzərə
çarpır. Artıq yerli musiqi özünün dirçəliş
dövrünə qədəm qoyub. Klassik musiqi
yaradıcılığı sahəsində böyük
nailiyyətlər əldə edilməsə də, hazırda
həyatda olmayan bəstəkarların əsərləri
dünyanın bir sıra ölkələrində səsləndirilir.
Beynəlxalq aləmdə Azərbaycan
musiqisi haqda geniş təsəvvür var. Bunu da dünya
şöhrətli bəstəkarlarımız yaradıb.
Üzeyir Hacıbəyovun bir sıra opera və
operettaları, klassik musiqi əsərləri həm yerli musiqi
kollektivlərinin, həm də xarici orkestrlərin ifasında
təqdim edilir. Ölkəmizdə folklor musiqisi, caz, estrada,
klassik musiqinin müxtəlif janr və formaları inkişaf
etməkdədir. İndi
ölkəmizdə gənc bəstəkarların klassik musiqi
nümunələri yaratmağa həvəsi çox
azdır. Bu da ondan irəli gəlir ki, yaranan yeni əsərlərin
səviyyəsi yüksək olsa da, onun səsləndirilməsində
problem var. Məlumatlara görə, klassik musiqi sahəsində
çalışan gənc bəstəkarlara Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi yardımlar göstərir ki, onların əsərləri
həm ölkədə, həm də xaricdə keçirilən
festivallarda təmsil olunsun. Bəziləri müxtəlif layihələr
çərçivəsində o festivallara qatılıb
klassik musiqimizi təmsil edir.
Xalq artisti, bəstəkar Tahir Əkbər bizimlə
söhbətində bildirdi ki, gənc nəslin bu sahədə
uğurları elə də cəlbedici görünmür. Klassik bəstəkarlarımızın
əsərlərinin Azərbaycan hüdudlarından kənarlarında
səsləndirildiyini deyən T.Əkbərin bildirdiyinə
görə, Azərbaycan bəstəkarlarının əsərləri
Azərbaycançılıq ideologiyasını, mənəvi
dəyərlərimizi layiqincə tərənnüm edə
bilir: "Ən çox klassik bəstəkarlarımızın
əsərləri dünyada tanınır. Dahi Üzeyir bəy
özünün dünya şöhrətli "Arşın
mal alan" operettası ilə bütün dünyada
populyarlıq qazanıb. Hətta bu operetta Amerikadan tutmuş
Çinə qədər bir neçə ölkənin səhnəsində
yüksək səviyyədə tamaşaya qoyulub. Şərqin
ilk operası olan "Leyli və Məcnun" da
dünyanın bir sıra dövlətlərində səhnə
üzü görüb. Üzeyir Hacıbəyovun layiqli
davamçıları Qara Qarayev, Fikrət Əmirov, Cahangir
Cahangirov və başqaları öz klassik əsərlərilə
bütün dünyada tanınıb. Cahangir Cahangirovun
"Arazın o tayında" əsəri hətta o vaxt
dövlət mükafatına layiq
görülmüşdü. Qara Qarayevin
"İldırımlı yollarla", "Yeddi gözəl"
baletləri böyük səhnələrdə qoyulub.
Dünyada tanınan musiqimizin böyük bir səhifəsi də
Fikrət Əmirovun adı ilə bağlıdır. O,
simfonik muğamlar bəstələməklə klassik musiqimizi
dünya səviyyəsinə qaldırdı. Yəni onun bu əsərləri
Amerikada və digər ölkələrdə səsləndirildi.
Bu, musiqi aləmində yeni bir dünya idi. Fikrət Əmirovun
simfonik muğamları Şərq və Qərb musiqisinin vəhdətindən
yaranan ən parlaq nümunələr olub. Niyazinin
"Rast"ını da dünya miqyaslı əsərlər
siyahısına salmaq olar. Qara Qarayevin çox istedadlı tələbəsi
Arif Məlikovun "Məhəbbət əfsanəsi"
baleti də dünya şöhrəti qazanıb və 50-dən
artıq ölkədə səhnəyə qoyulub. Bu əsər
bu gün də yaşayır".
T.Əkbər bildirdi ki, Azərbaycan
klassik musiqisində avanqard janrda yazan bəstəkarlar da var. Firəngiz Əlizadə,
Fərəc Qarayev və başqaları bu ənənəni
davam etdirərək dünya musiqisevərlərinin rəğbətini
qazanan əsərlər yaradıb. Azərbaycanda avanqard
musiqinin inkişaf elədiyini deyən T.Əkbərin sözlərinə
görə, Firəngiz Əlizadənin bu istiqamətdə bəstələdiyi
nümunələr dünyanın bir sıra orkestrlərinin
ifasında səsləndirilib":Firəngiz xanım uzun illər
xaricdə yaşayıb və bizim musiqini layiqincə təmsil
edib. Onun əsərləri mürəkkəb yeni texnologiya ilə
yazılan əsərlər olub. Bir neçə il əvvəl
Parisdə Fərəc Qarayevin "Qobustan" baleti təqdim
edilib. Tofiq Bakıxanovun "Neftçi balladası" baleti
də xaricdə nümayiş olunub. Həm səhnə əsərləri,
həm də simfonik əsərlərimizi dünyada
tanıyırlar. Azərbaycanda çox möhtəşəm
bir simfonik musiqi məktəbi var. Onun da böyük
ustadları olub. Aqşin Əlizadə, Vasif Adıgözəlovun
da əsərləri dünyada çox gözəl qarşılanıb.
Bu gün həmin məktəb davam edir. Müasir bəstəkarlarımızın
əsərləri müxtəlif müsabiqələrdə
iştirak edir və yer tutur. Təvəzökarlıqdan uzaq
olsa da, mənim də əsərlərim xaricdə səsləndirilir.
Aynur İsgəndərli adlı bir ifaçı mənim iki əsərimi
Çində ifa edib və 36 iştirakçı arasında
beşinci yeri tutub. Brilliant Dadaşova Almaniyada verdiyi konsertdə
yazdığım "Amin" mahnını oxumuşdu".
Əcnəbilərin bizim musiqini
heyranlıqla dinlədiyini bildirən T.Əkbərin sözlərinə
görə, bu əsərlərin yüksək səviyyəli
alınmasında muğamın böyük rolu var:
"Xoşbəxtik ki, bizim muğamımız, aşıq sənətimiz
var. "Koroğlu"
operasından tutmuş digər klassik əsərlərə qədər
aşıq musiqisindən və muğamlardan geniş şəkildə
istifadə edilib. Üzeyir bəy Qərblə Şərqin
muğamla simfonik vəhdətini yaratdı. Sonra digər
simfonik musiqilər meydana gəldi. Vaqif Mustafazadə muğamla
cazın sintezini yaratdı. Bu yeni bir janr idi. Bu da təqdirəlayiqdir.
Biz bəstəkarların xoşbəxtliyi ondadır ki, həmişə
ənənəviliklə peşəkar musiqi paralel inkişaf
edib. Elə böyük əsərlər yaranıb ki, onlar
bizim üçün meyar olub. Azərbaycan
musiqisi Şərq və Qərb musiqisinin sintez edilmiş bir
modelidir. Bu modeldən çox ölkələr bəhrələnir.
O cümlədən də Orta Asiya respublikalarının bəstəkarları
faydalanıb. Bizim muğamımız, klassik musiqimiz onlar
üçün bir örnək olub. Azərbaycan musiqisi Sovet
dövründə də peşəkarlıq səviyyəsinə
görə həmişə irəlidə olub. Musiqimizə həmişə
hörmət ediblər. Azərbaycan klassik musiqi məktəbi
keçmiş sovetlərin tərkibində yaşayan türk
xalqlarının musiqiçiləri üçün
böyük bir məktəb rolu oynayıb. Qürurla deyə
bilərəm ki, Üzeyir Hacıbəyov bütün Şərqdə
peşəkar, klassik musiqinin banisi olub. "Leyli Məcnun"a
qədər opera olmayıb. Şəfiqə Axundova isə
Şərqdə ilk qadın bəstəkardır ki, opera
yazıb. Bütün klassik, simfonik musiqi janrları Azərbaycanda
yaranıb. Söhbət Şərqdən gedir. Azərbaycan
Şərqlə Qərbin qovuşduğu bir məmləkətdir
və burada Üzeyir bəyin müstəsna xidmətləri
var. Onun davamçıları da bu sahədə xeyli işlər
görüb. Bu baxımdan, Azərbaycan musiqisinin dünyada
populyar olması təbii görünür. Dünya bizim
musiqini qəbul edir və sevir. Nə yaxşı ki, Azərbaycan
musiqisi və Azərbaycan bəstəkarları var. Onların
yaratdığı incilər dünya musiqisi üçün
çox əhəmiyyətlidir".
İradə
SARIYEVA
Bakı xəbər.- 2011.- 14 mart.- S. 14.