"Çadra vurğunları" və
milli kəlağayılara
xor baxanlar...
Hər şeydə Azərbaycanın öz dəsti-xətti olsa, nə olar?..
Gülnarə Xəlilova:
"Təəssüflənirəm ki, ölkəmizdə istehsal edilən gözəl, keyfiyyətli
baş örtüklərinə
belə biganəlik var"
Gülgün Hətəmova:
"Respublikanın sayılıb-seçilən
qadınları yığışıb
"Azərbaycan kəlağayısı
həftəsi" aksiyası
keçirsin"
Baş örtüyü, örpək, şal Azərbaycan qadınının
ismət simvolu kimi minillikləri adlayaraq günümüzə
qədər öz aktuallığını qoruyub.
Keçən yüz ilə
nəzər salsaq görərik ki, qadınlarımız baş
örtüyündən geniş
şəkildə istifadə
edib. O dövrdə
ipək, tirmə, məxmər, yun, çit və s. parça növlərindən
hazırlanan örpəklər,
şallar analarımıza,
nənələrimizə xüsusi
gözəllik bəxş
edirdi. Elə sovet dönəmində də başına şal, örpək bağlayan xanımlarımız
az olmayıb.
Azərbaycan torpağında hələ
qədim dövrlərdən
başlayaraq parça
istehsalı ilə məşğul olunub.
Şəkidə tarixən ipəkçilik
mövcud olub. İsmayıllıda (Basqalda), Təbrizdə,
Lənkəranda və
başqa şəhərlərimizdə
də bu sahədə böyük işlər görülürdü.
Sənətkarlarımız ölkədə istehsal olunan uyğun parça növlərindən müxtəlif
cür baş örtükləri, şallar
hazırlayıb. Azərbaycanda istehsal edilən şallar həm rəng çalarlarına,
həm də naxış və bəzəyinə görə
başqa ölkələrdə
istehsal olunan baş örtüklərindən
çox fərqlənirdi.
Qızlarımız başına ipək
kəlağayı bağlayıb
öz gözəlliklərini
daha qabarıq formada göstərirdilər.
Azərbaycanda, xüsusən də
ipəkçiliyin mərkəzi
olan Şəkidə fəaliyyət göstərən
emalatxanalarda kütləvi
halda hazırlanan baş örtükləri
nəinki yaxın, uzaq Şərqdə, hətta Qərbdə də məşhur idi və əl-əl
gəzirdi. Azərbaycan hökmdarları
bu kəlağayıları
xaricdən saraya gələn qonaqlara, səyyahlara hədiyyə
edirdi. Əcnəbi səyyahlar, diplomat və tacirlər öz xatirələrində
Azərbaycan şalları
ilə də bağlı fikir bildirib.
Sözsüz, kənarı, üstü
buta ornamentilə bəzədilən, digər
naxış növlərindən
istifadə etməklə
süslənən baş
örtüklərimizin dünyada
yayılmasında və
satılmasında yerli
və əcnəbi tacirlərin də rolunu danmaq olmaz.
Azərbaycan şəhərlərində istehsal olunan baş örtüklərini
əməlli-başlı təbliğ
edən tacirlərin bəziləri baş örtüyü ticarətilə
məşğul olmaqla
çoxlu var-dövlət
qazanıb.
Sovetlər dönəmində də yerli istehsala müəyyən qədər
fikir verilirdi və qadınlarımız
Şəki, Basqal və s. məkanlarımızda
istehsal olunan şallardan istifadə edirdi. Bu gün
də ölkəmizdə,
fabrik şəklində
olmasa da, müxtəlif sexlərdə
baş örtükləri
istehsal edilir. Onların keyfiyyəti heç bir ölkədə istehsal olunan məhsulların keyfiyyətindən
aşağı deyil,
əksinə, daha yaxşıdır.
Hazırda yerli bazarda,
öz məhsullarımızdan
çox, dünyanın
əksər ölkələrindən
respublikamıza gətirilən
baş örtükləri
üstünlük təşkil
edir. Elə hal yaranıb
ki, bazar və ticarət mərkəzlərində, geyim
mağazalarında öz
istehsalımıza yer
yoxdur.
Milli baş örtüklərimizdən
qadınlar gündəlik
istifadə etmir.
Onlar yalnız bayramdan-bayrama yada düşür.
Ayrı-ayrı musiqi qrupları,
qızlar tədbirdən-tədbirə
başına milli şallarmızı bağlayır.
Bu da müvəqqəti
xarakter daşıdığından,
baş örtüklərimiz
məişətimizə, həyatımaza
bütövlüklə daxil
ola bilmir.
Təəssüf ki, baş örtüklərimizin təbliğatı
çox aşağı
səviyyədədir. Son illər ölkədə,
hicablılar da daxil olmaqla, başını bağlayan
qadınların sayı
durmadan artır.
Onların çoxu inancına,
müəyyən qədəri
yaşına, bəziləri
isə görüntü
xatirinə başını
bağlayır. Bu qadınların cüzi hissəsinin başında
milli baş örtüklərini görmək
olar. İnanclı qadınların əksəriyyəti
ərəb ölkələrində,
İranda istehsal edilən baş örtüyü bağlayır.
Halbuki, onlardan on qat gözəli bizim özümüzdə istehsal
olunur. Bu, Azərbaycan qadınına
daha çox yaraşan, onun mənəviyyatını, daxilini
daha çox əks etdirən örtüklərdir. Bəlkə də
qadınlarımız kütləvi
şəkildə yerli
baş örtüklərinə
maraq göstərsə,
onların istehsalında
irəliləyiş olar.
Yerli sexlərdə çalışan
ustalar giley-güzar edir ki, yalnız
musiqi, aparıcılıq,
teatr sahəsində çalışanlar efir üçün baş örtüyü alır, qalanlar isə hələ də şallarımıza biganədir.
Azərbaycanın baş örtüklərinin
Heydər Əliyev Fondunun təşəbbüsü
ilə xaricə hədiyyə kimi aparıldığını deyən
modelyerlər hesab edir ki, bu,
kəlağayılarımızın, örpəklərimizin dünyada
təbliğatına xidmət
edir.
"Gülnarə
Xəlilovanın Modalar
Evi"nin rəhbəri, modelyer Gülnarə Xəlilova da bizimlə söhbətində baş
örtüklərimizdən çox az istifadə
edilməsindən narazı
olduğunu dedi. G.Xəlilovanın sözlərinə
görə, qadınlarımız
yerli istehsala barmaqarası baxdığından,
ölkədə hazırlanan
geyim məhsullarının
satışında böyük
problemlər var. G.Xəlilovanın
sözlərinə görə,
baş örtüklərimiz
yalnız bayramdan-bayrama
yada düşməli
deyil, hər bir azərbaycanlı qızı onu örtməkdən qürur
hissi keçirməlidir:
"Təəssüflənirəm ki, ölkəmizdə istehsal edilən gözəl, keyfiyyətli
baş örtüklərinə
belə biganəlik
var.
Şəkidə, Basqalda hazırlanan
kəlağayıların həm
gözəlliyi, həm
naxışları çox
yüksək səviyyədədir.
Onlar bizim analarımızın,
qadınlarımızın gözəllik, ismət simvoludur. Qadınlarımız yerli gəlağayıları,
örpəkləri alsa,
onun istehsalında bir kütləvilik olar, yerli sənətkarlar
qazanc əldə edər. Nə yerli istehsala,
nə də yerli modelyerlərin işinə üstünlük
verilir. Gəlib pul verib bir paltar tikdirib
geyinməkdənsə, mağazalarda
satılan geyimlərə
üstünlük verirlər.
Qiymətlərlə maraqlanıb
görəndə ki, bir az artıqdır, "sizə
verdiyim pula gedib hazır paltar alaram" deyib üz çevirib gedirlər. Yaxşı hal deyil.
Az qala
hamı respublikamızdan
kənarda istehsal edilən geyimlərə maraq göstərir. Bu da yerli istehsala mənfi təsir göstərir.
Bu bizim böyük
bəlamızdır".
G.Xəlilovanın
bildirdiyinə görə,
az da
olsan yerli istehsaldan istifadə edən xanımlarımız
da var: "Nə yaxşı ki, bəzi xanımlarımız
bizim tikdiyimiz geyimlərdən, baş örtüklərindən istifadə
edir. Bu bizi
çox sevindirir.
Mənə belə gəlir
ki, kütləvi informasiya vasitələri milli istehsalın təbliğilə məşğul
olmalıdır. Şəki ipəyi,
sənəkarlarımızın hazırladığı baş
örtükləri, modelyerlərimizin
tikdiyi geyimlər bütün dünyada məşhur olmağa layiqdir".
Rəssam-dizayner Gülgün Hətəmova
da yerli baş örtüklərinin
qız və qadınlarımız arasında
təbliğ edilməsini
istəyir. Onun sözlərinə
görə, hər bir azərbaycanlı xanımı baş örtüklərimizə hörmət
etməlidir. O təklif
edir ki, tanınmış xanımlar,
ziyalı qadınlar milli şallarımızın,
kəlağayılarımızın məişətimizə qaytarılması
üçün aksiyalar
keçirməlidir: "Başını
bağlayan xanımlar
İranda, ərəb
ölkələrində istehsal
edilən şallar bağlayır. Heç onlar xanımların
çoxuna yaraşmır
da, amma yerli kəlağayıları
ən kifir qız bağlasa belə gözəl görünər.
Çox istəyirəm ki,
respublikanın sayılıb-seçilən
qadınları yığışıb
"Azərbaycan kəlağayısı
həftəsi" aksiyası
keçirsin. Bu aksiyada milli baş örtüklərimiz
hədiyyə kimi paytaxtda yaşayan xanımlara paylansın.
On-on beş nəfər onları bağlasa, sabah bu kütləvi hal alacaq. Onsuz da çoxumuz boynumuza şərf, şal bağlayırıq. İran şalı
bağlamayan Azərbaycan
yaylığı, kəlağayısı
bağlasın".
İradə
SARIYEVA
Bakı xəbər.- 2011.- 16 mart.- S. 14.