Müstəqillik dövründə Azərbaycanın
demoqrafik problemləri...
Dövlət
Komitəsi geniş hesabat açıqladı
Dünən Beynəlxalq
Mətbuat Mərkəzində "Müstəqil Azərbaycan
20 il: dövlət, ailə, qadın və uşaq siyasəti"
mövzusunda elmi-praktik konfrans keçirildi. Konfrans ölkənin
20 illik müstəqillik tarixində dövlətin
apardığı ailə, qadın və uşaq siyasətinin
təhlili, müvafiq sahələrdə mövcud problemlər
və onların həlli yollarının müzakirəsinə
həsr olunmuşdu.
İlk
çıxış edən Ailə, Qadın və Uşaq
Problemləri üzrə Dövlət Komitəsinin sədri
Hicran Hüseynova rəhbərlik etdiyi sahədə
görülən işlər barədə məlumat verdi:
"Azərbaycan tarixinin ən şərəfli dövrü
müstəqillik dövrüdür. Heydər Əliyev ölkənin
dönməz inkişaf yolunun əsasını qoydu.
Apardığı uzaqgörən siyasətinin nəticəsi
olaraq Azərbaycan dünya siyasətin ayrılmız bir hissəsinə
çevrildi. Bütün ölkələrlə diplomatik,
siyasi əlaqələr yaradıldı. Milli inkişaf
prioritetləri müəyyənləşdi. Güclü ordu
yaradıldı. Bunların
arxasında Heydər Əliyevin yorulmaz fəaliyyəti
dayanır. Hələ keçən əsrin 90-cı illərinin
əvvəlində ölkədə ictimai-siyasi
durum qeyri-sabit idi. Bu hal
ölkəni uçuruma aparırdı.
Heydər Əliyevin yenidən hakimiyyətə
qayıdışı ölkə müstəqilliyinin qorunub saxlanılması demək idi. Bu qayıdış bizi demokratik inkişaf yoluna
çıxardı. Həmin dövrdən dövlət quruculuğunun bütün
istiqamətlərində canlanma hiss olunurdu. Bu kursu davam etdirərək onu daha da
yüksəyə qaldıran prezident İlham Əliyevin rəhbərliyilə Azərbaycan
yeni siyasi və iqtisadi sistem qurub, bölgənin aparıcı dövlətinə
çevrilib. İndi
Cənubi Qafqazın iqtisadiyyatının 75 faizi
ölkəmizin payına düşür.
Ölkədə sosialyönümlü
siyasət aparılır. 2003-cü ildən bəri 900
mindən çox iş
yeri açılıb, yoxsulluğun
səviyyəsi 9 faizə enib. Bütün bunlar nəticəsində
ailə, qadın və uşaq problemlərinin
həlli üçün də
etibarlı zəmin yaranıb. Bu gün ölkənin ictimai
həyatında önəmli yer tutan məqamlardan biri də
Heydər Əliyev Fondunun fəaliyyətidir.
Fondun rəhbəri Mehriban
Əliyevanın fəaliyyəti sosial sahənin
çox böyük bir spektrini əhatə edir. Bura uşaq və qadın
hüquqlarının müdafiəsi, aztəminatlı ailələrə
dəstək, elm, təhsil layihələri
daxildir. 2006-cı ildə gender
bərabərliyi haqqında qanunun qəbulu
dövlətin idarə olunması və qərar qəbul edilməsində
qadın-kişi bərabərliyinə, ayrı-seçkilik
formalarının aradan
qaldırılmasına təminat verir. Məişət
zorakılığının qarşısının
alınması üçün Milli Məclis tərəfindən qanun qəbul edilib.
Qadın və ailələrə ən müxtəlif formalarda dövlət dəstəyi göstərilir.
Gender büdcəsi dövlət büdcəsinə
onun bir hissəsi kimi daxil olub.
Azərbaycan qadınlarının qurultayları yeni vəzifələr müəyyən edir. Son dövrlər vətəndaş
cəmiyyətinin inkişafı ilə qadın QHT-lərin
potensialı da artır. Gender
siyasəti nəticəsində qadınların fəal
olmasına zəmin yaradılıb. Onların hakimiyyətdə
təmsilçiliyinə də geniş imkan yaranıb. Milli Məclisdə
qadın deputatların sayı 14-dən 20-yə
çatıb. Bələdiyyələrdə isə bu nisbət 4-dən 26 faizə yüksəlib.
Bu gün dövlətin
uşaq siyasəti də güclü
şəkildə formalaşıb. Bu
istiqamətdə yüzlərlə dövlət proqramı qəbul
olunub, 2009-cu il uşaq ili elan
olunub. O zaman I uşaq forumu da keçirildi.
Bu il isə
II Forum olacaq. Bunlar göstərir
ki, Azərbaycan ən geniş humanitar məsələləri
müzakirə edən
ölkələrdəndir. Azərbaycan sürətli, dinamik inkişaf yolundadır.
Vəzifəmiz bu inkişafa
öz səmərəli
fəaliyyətimizlə qoşulmaqdır".
Prezident
Administrasiyası İctimai-siyasi
Şöbənin müdiri
Əli Həsənov isə bildirdi ki, xalqımızın qadına məxsusi siyasəti tarixdən gəlir: "Hər bir millətin qadın siyasətinin əsasında müəyyən
mənbələr dayanır.
Azərbaycan xalqının öz
məxsusi qadınlara
münasibət siyasəti
mövcuddur. Bu siyasət tarixdən gəlir. Qadın siyasəti ailə,
qadın və uşaq formulunda qurulub. Şəxsən məni bu formul qane etmir.
Bu, faktiki olaraq,
İslam mədəniyyətindən
gələn düzülüşdür.
Bu o deməkdir ki, ailənin əsasında qadın durur, o da gələcək
nəslin davamçısıdır.
Mən bu sıraya cəmiyyəti də əlavə edərdim.
Çünki cəmiyyətin də
əsasında dayanan əsas dayaqdan biri qadındır. Düşünmürəm ki, bu gün cəmiyyətimizdə
kişilərin xidməti
qadınların xidmətindən
çoxdur. Ona görə
də qadınları
təkcə ailə və uşaqla bağlamaq faktiki olaraq bizə islamdan gəlmədir.
İslama qədər də
xalqımızın qadına
münasibəti mövcud
olub. Manna və Atropatena dövlətlərində qadınların
oynadığı rollarla
bağlı məlumatlar
var. İslam mənbələrində
isə qadın daha çox ailənin başında duran müqəddəs varlıq kimi təqdim olunur. Azərbaycan tarixinin türkləşmə
dövründə isə
qadın siyasətinə
əlavə dəyər
kimi mərdlik, qəhrəmanlıq simvolu
daxil olur. Bundan sonrakı dövrdə qadın siyasətinin əsasında milli məxsusi dəyərlərimizin
formalaşması prosesi
başlayır. Səfəvilər dövründə Azərbaycan
xanımının İslamdan
gəlmə müqəddəsliyini
saxlamaq, türkdən
gəlmə mərdliyi,
qəhrəmanlığını mühafizə etməklə
onun ictimai həyatdakı rolu artırılır. Qadın Azərbaycan
şahlarının sarayında
həm diplomatik işlə məşğul
idi, həm də xarici qonaqların qarşılanıb
yerləşdirilməsinə rəhbərlik edirdi.
Xalq Cumhuriyyəti dövründə
isə Azərbaycan qadınına ilk dəfə
seçib-seçilmək hüququ
verildi. Hələ ABŞ-ın qadına
bu hüququ vermədiyi bir dövrdə bizdə ona 1918-ci ildə cəmiyyətin formalaşmasında
iştirak hüququ verildi. Xalq Cumhuriyyəti dövründə
bu istiqamətdə olan siyasət faktiki olaraq sovet dövründə də davam etdirildi.
Müasir Azərbaycan qadın
siyasətinin əsasında
Heydər Əliyev dayanır. Onun ilk bəyanatlarından biri o oldu ki,
Azərbaycan dövlətinin
varlığının əsasında
qadın dayanır.
1993-cü ildən başlayan qadının cəmiyyətə inteqrasiya
siyasəti bu gün də uğurla davam etdirilir. Hesab etmirəm ki,
dövlət qulluğunda
qadınların sayı
azdır. İmkan daxilində
qadınlarımız səy
göstərib bu sayı artırmalıdır.
Heydər Əliyev Fondunun
sədri Mehriban Əliyevanın fəaliyyətini
izləmək yetər
ki, bu gün
Azərbaycanın dünyaya
təqdim olunmasında
qadınlarımızın rolunu görək. Bu rol getdikcə
artır".
Milli
Məclisin vitse-spikeri
Bahar Muradova qadın təmsilçiliyi
məsələsində prosesin
təbii axarı ilə getməli olduğuna diqqət yetirdi: "Hər bir millətin qanunları ilk növbədə
onun milli-mənəvi
dəyərləri əsasında
formalaşır. Bu dəyərlərə söykənməyən
qanunlar heç zaman yaşarlı olmur. İndi Avropa standartlarını
ölkəmizə gətiririk,
amma hər dəfə də haqlı olaraq bir sıra məsələlərdə
mühafizəkar mövqe
tuturuq. Konstitusiyanın 17, 25 və
34-cü maddələri ailə, qadın və uşaq məsələlərini əhatə edir. Konstitusiyadan irəli gələn bu vəzifələr
digər qanunvericilik aktlarında da öz əksini
tapıb. 1995-ci ildən bəri qoşulduğumuz
beynəlxalq konvensiyalar bizə imkan verir söyləyək
ki, Azərbaycan qadını ölkədə
gedən bütün istiqamətlərdəki
inkişafda kişilərlə bərabər
hüquqa malikdir, bərabər
imkanı əldə etməkdədir. bərabər nəticələrimizsə
hələlik yoxdur. Bizə elə gəlir
ki, rəqabət qadınla kişi arasındadır. Amma
kişilərin öz aralarındakı rəqabətə
diqqət yetirsək görərik ki,
qadın və kişi arasındakı rəqabət
ondan çox
aşağı səviyyədədir. Azərbaycan qadınının
təmsilçiliyi bu gün
onun istəyinə və
bacarığına görədir. Prosesi süni şəkildə sürətləndirmək
bizə heç bir konkret nəticə verməyəcək. Gender yanaşması hər zaman
özünü büruzə verir. Amma proses
təbii axarı ilə getməlidir. Biz yalnız
buna stimul verə bilərik. Onu sürətləndirmək
gücümüz daxilində deyil. Azərbaycanda Ailə Məcəlləsi, Əmək Məcəlləsi qadın
və uşaq hüquqlarını kifayət dərəcədə qoruyur.
Uşaq hüquqları sahəsində də
ciddi addımlar atılıb. Konvensiyaya qoşulmuşuq".
Tələbə Qəbulu
üzrə Dövlət Komissiyasının (TQDK) sədri Məleykə
Abbaszadə isə ötən dövr ərzində
qızlarla oğlanların təhsilə münasibət nisbətinə
toxundu: "Hər il elmi-statistik təhlil aparırıq. Qızların
təhsil alma hüququ istiqamətində 16 ildir statistik təhlillər
aparırıq. 1993-cü ildən 2011-ci ilə qədər
qızlarla oğlanların ali təhsil almaq istəyinə gəldikdə,
əvvəllər bu sahədə oğlanlar çoxluq təşkil
edirdi. Son on ildə
isə nisbət bərabərləşib. Regionlara
gəldikdə, bu il Lerik və Yardımlıdan sənəd verənlərin
75-80 faizi oğlan olub. Şimal bölgəsində
isə oğlanların sayı cəmi 30 faizdir.
Sənəd verən qızların 43 faizi humanitar fənləri
seçdiyi halda, oğlanlar əsasən texniki
fənlərə meyllidir. Ən yüksək,
600-700 bal toplayanlar
oğlanlardır, ən aşağı bal
yığanlar da əsasən həmin
cinsdən olanlardır. Bu istiqamətdə
qızların səviyyəsi isə ortadır.
Qızların 32, oğlaların isə 31 faizi
dövlət hesabına təhsil alır. 1993-ci ildə
oğlanların nəticələri daha
yüksək idisə, 2002-ci ildən başlayaraq
nəticələr bərabərləşdi. Yardımlı və
Lerikdə sənəd verən oğlanların çox olmasına baxmayaraq,
bilik səviyyəsinə görə
qızlar daha yüksəkdir. Orta təhsil bazası üzrə sənəd
verən 34 faiz oğlanın 31 faizi, 66 faiz qızın isə
68 faizi qəbul olunub.
Texnikumlara imtahanlarda
400-500 bal toplayanların 90 faizini
qızlar, 10 faizini isə oğlanlar
təşkil edib. Bakalavr
üzrə sənəd verən 48 faiz
oğlanın 51 faizi, 46 faiz
qızın isə 54 faizi qəbul olunub. Magistraturada
qızların 62 faizi ödənişli,
37 faizi isə dövlət hesabına təhsil
alır. Rezidenturaya sənəd verənlərin
71 faizi qızdır. Onların da 71 faizi qəbul olunub. Bunlar gender araşdırmalarının nəticəsidir".
Ombudsman Elmira Süleymanova çıxışında gələn
ilin ahıllar ili
olmasını təklif etdi: "Qadın
zorakılığı hər zaman bizi düşündürməlidir. Dünyada ahıllaşma problemi
var. Gələn ilin
ahıllar ili olması üçün
prezidentə müraciət etmək istəyirik".
Millət vəkili
Gülçöhrə Məmmədova isə təhsil sahəsində
əldə olunan uğurlardan danışdı: "400 adda dərslik
məzmun baxımından yeniləşib. Son on ildə 50
milyon nüsxə dərslik çap olunub. Ümumdünya təhsil
olimpiadasında 11 qızıl, 28 gümüş və 60
bürünc medala sahib olmuşuq. Cari ildə təhsil sahəsinə
1,3 milyard manat vəsait ayrılıb. 2 min məktəb tikilib
və ya əsaslı təmir olunub. Heydər Əliyev Fondunun
təşəbbüsü ilə isə 300 məktəb,
uşaq bağçası tikilib. İndi ölkədə 36
dövlət, 15 özəl ali məktəb, 57 orta ixtisas məktəbi
fəaliyyət göstərir".
Rüfət SULTAN
Bakı xəbər.- 2011.- 14-18
oktyabr.- S. 11.