Azərbaycançılıq
elementlərinin təbliğində əcnəbilərin
iştirakı...
Azərbaycan xalqının ənənəvi musiqisi əsrlərdir ki, yaranıb və onu dinləyənlərin qəlbinə hakim kəsilib. Aşıq sənəti, muğam xalqımızın ənənəvi musiqisi olmaqla yanaşı həm də bəşəri mahiyyət daşıyır. Sözsüz ki, aşıq musiqisin də, muğamda da millilik, Azərbaycan ruhu hər zaman qabarıq şəkildə özünü göstərib.
Azərbaycançılıq ideologiyasının
formalaşmasında, təbliğində
milli musiqimin rolu az deyil. Dünya Azərbaycanı
həm də milli musiqisinə, dövlətimizin
musiqiyə, incəsənətə bəslədiyi
qayğıya görə tanıyır. Azərbaycan
muğamlarını, aşıq musiqisini
təbliğ edən sənətkarların bir
çoxunun azərbaycançılıq
ideologiyasına bağlı olduğu bəllidir.
Onlar musiqimizi, onun daxilində dilimizi, mənəviyyatımızı
o qədər yüksək səviyyədə
təbliğ edib ki, əcnəbilərin
milli musiqimizə, milli
alətlərimizdə ifa etməyə
marağı artıb. Bu gün Azərbaycandan kənarda,
genetik baxımdan Azərbayan xalqı ilə
heç bir əlaqəsi
olmayan şəxslər var
ki, saz, tar, kamança, zurna çalır, muğam
oxuyur. İllər əvvələ təsadüf
edir, Amerika vətəndaşı
Ceferson (Cefri) tarda və kamançada etdiyi ifalarla diqqəti cəlb
edirdi. Cefersonun milli alətlərimizi dilə gətirməsi
nəinki Azərbaycanda, hətta bütün
dünyada böyük
bir sensasiya yaratdı,
hadisəyə çevrildi. Ceferson keçən əsrin 90-cı illərinin
əvvəllərindən Azərbaycan misiqi
alətlərində muğam, xalq və bəstəkar mahnılarını ifa edir. Cefersonun
özünü Azərbaycan
xalqının, Azərbaycan musiqisinin və
Azərbaycan dövlətinin dostu
sayması təbiidir. O, dünyanın hər yerində Azərbaycan
musiqisini təbliğ edir.
Ümumiyyətlə, milli musiqi
alətlərimizdə ifalar edən, muğam oxuyan əcnəbilər
bununla azərbaycançılıq
ideologiyasının dünyada təbliğinə
böyük dəstək verir.
Onların bu sahəyə marağı milli ideologiyamıza böyük
bir xidmətdir. Azərbaycançılıq
ideologiyasının ana xətlərindən
birini aşıq sənəti və muğamlar təşkil edir.
Sözsüz ki, bunu əcnəbilər muğamı öyrənərkən
dərk edir. Aşıq Gülarə
Azaflının yaponiyalı şəyirdi Tomoka
da sazımızı ifa
edir. Yadınızdadırsa, o, böyük şairimiz Səməd Vurğunun
"Azərbaycan" şeirini sazda ifa edərək, bununla Azərbaycan sevgisini
göylərə qaldırmağa müvəffəq oldu. Aşıq Gülarə müsahibələrindən
birində Tomokanın ifasından bəhs edərək bildirir ki, Azərbaycan
sazının qüdrəti yaponiyalı qızı bu sənətə bağlayıb. Gülarə
xanım hesab edir ki, Azərbaycan musiqisini
öyrənən əcnəbilər milli-ənənəvi musiqimizi təbliğ etməklə həm də
azərbaycançılıq ideologiyasının
yayılmasına xidmət göstərir: "Mənim bir şəyirdim var, yapon qızıdır, Tomoka
İmura, sazda əməlli-başlı
çalıb-oxuyur. Yapon qızı o boyda məsafəni gəlib
burada saz sənətini
öyrənirsə, demək o, Azərbaycanı
və Azərbaycan musiqisini sevir. Əcnəbilərin milli
musiqimizə marağı get-gedə geniş
miqyas alır. Onlar
xaricdə bizim milli musiqimizi təbliğ edir.
Musiqimizin içində isə azərbaycançılığı
yayırlar. Onların bu sahədə rolu böyükdür".
Azərbaycan Milli Konservatoriyasının
baş müəllimi
Jalə xanım Məhərrəmova "Bakı-Xəbər"ə
açıqlamasında bildirdi
ki, azərbaycançılıq
ideologiyası bir tendensiya kimi milli musiqimizdə öz əksini əsasən 19 əsrin əvvəllərində tapıb:
"Azərbaycan musiqisinin
ən önəmli cəhətlərindən biri
burada azərbaycançılıq
ideologiyasının əks
olunmasıdır. azərbaycançılıq milli musiqimizdə 20-əsrdə,
21 əsrin əvvəllərində
deyil, ondan öncə yaranıb. Bu məsələdə Üzeyir
Hacıbəyovun rolu böyükdür.
O, muğamı tam Azərbaycanlaşdıraraq
özünün ilk musiqi tendensiyasını - muğam
operasını yaratdı. Bu, azərbaycançılıqdan
yaranan bir əsər oldu. Üzeyir bəy muğamlar üzərində işlədi,
uzun-uzadı oxumaları ləğv edərək, muğam oxuyan xanəndələrə
konkret yol göstərdi.
Azərbaycanda ilk dəfə
Fikrət Əmirov tərəfindən "Şur"
və "Kürd ovşarı" simfonik muğamları yarandı. Burada Qərb və milli musiqinin vəhdəti yarandı. Azərbaycançılığın
təbliği bu musiqinin
içində özünə yer
tapdı. Azərbaycançılıqdan
danışırıqsa, aşıq musiqisini
də yada salmalıyıq. Üzeyir bəy sazdan bəhrələnərək
"Koroğlu" operasını
yaratdı. Digər tərəfdən, saz
havalarının nota salınması məsələsi
də meydana çıxdı. Bu çox müsbət
haldır. Aşıq musiqisinin nota salınması bu sahəyə
əcnəbi tələbələrin marağını
artırdı. Bizim milli
musiqini öyrənən əcnəbilərin
sırası genişlənir. Xoş bir haldır. Mən onların arasında birinin koreyalı muğam oxuyan, Azərbaycan Milli
Konservatoriyasının tələbəsi Kim
Minseoqun adını qeyd
etmək istəyirəm. Onun Azərbaycan
muğamlarına sevgisi çox
böyükdür. Onun
ifası diqqətçəkəndir. Bildiyim
qədər, onun həyat yoldaşı da kamança ilə
maraqlanır, amma o, hələ
bizim tələbəmiz deyil.
Biz xarici tələbələrə
yalnız musiqini öyrətmirik, həm də
milli xüsusiyyətlərimizi təlqin edirik. Onlar buradan
gedəndən sonra dünyada
azərbaycançılığı təbliğ edəcək.
Milli musiqimiz azərbaycançılığa
söykənərək inkişaf edir. Azərbaycanın xalq
musiqisi sistemli şəkildə
formalaşıb. Musiqimiz şifahi
ənənəli professional musiqidir".
Musiqişünaslar bildirir ki, yapon qızının saz təhsili alması, lap bu yaxınlarda koreyalı oğlanın əldə qaval muğam oxuması və ölkəsinə qayıtdıqdan sonra orada muğam məktəbi açmaq istəyi və s. onu göstərir ki, Amerikanın və bir çox Avropa dövlətlərinin şəhərlərində yaxın gələcəkdə muğam məktəbləri açılmasının şahidi olacağıq. Bayaq Jalə xanımın barəsində danışdığı Kim Minseoq Azərbaycanla cəmi 4 ildir ki, tanışdır, amma koreyalı tələbə ana dilimizdə bir çox azərbaycanlıdan daha yaxşı danışır, üstəlik, mənəvi varlığımız olan muğamı da ustalıqla ifa edir. Azərbaycan muğamını məharətlə ifa edən Cənubi Koreya vətəndaşı Kim Minseoq 4 il bundan əvvəl Bakıya turist kimi gəlib və elə həmin ərəfədə Azərbaycan muğamı ilə tanış olub və onu sevib.
Kim Minseoq mətbuata verdiyi müsahibəsində
Azərbaycan muğamına,
xalqımızın mənəviyyatına,
dövlətin milli musiqiyə göstərdiyi
qayğıya heyran qaldığını deyib:
"Mənə dostum
bir disk verdi, mən o diskə qulaq asdım və bu diskə
qulaq asdıqca məndə muğama qarşı həvəs baş qaldırdı. Gözəl
səslər var idi burada. Bunu eşitdikdən
sonra muğam öyrənmək
üçün mən Bakıya gəlmək
qərarına gəldim. Hələ Koreyaya
getmək planım yoxdur, burada
musiqi məktəbi açmaq
istəyirəm. Azərbaycan musiqisi ilə
Koreya xalq
mahnılarını uşaqlara öyrətmək
istəyirəm. Hələlik Koreyaya getmək
planım yoxdur. Planımda Koreyada,
eləcə də Azərbaycanda muğam
üzrə musiqi məktəbi açmaq ideyası var. Koreyada çoxsaylı Azərbaycan tələbələri
var ki, muğam
öyrənmək istəyir, eyni ilə də
Bakıda. Bunu etməklə
çoxsaylı insanın arzularını reallaşdırmaq
istəyirəm. Eyni zamanda,
burada da Koreya milli musiqilərini gənclərə
öyrətmək niyyətim var. Koreyada Azərbaycan muğamını inkişaf etdirəcəyəm. Orada da, burada
da konsertlər təşkil etmək istəyirəm.
Əhsən müəllimin ifasını çox
sevirəm...
Sözsüz, Koreya üçün darıxdığım zamanlar
da olur. Amma
muğama olan sevgim hər şeyə üstün
gəlir. Azərbaycan mətbəxini də çox
sevirəm. Çox gözəl mətbəxiniz
var. Ən çox sevdiyim isə yarpaq
dolmasıdır. Azərbaycan bu gün çox sürətlə
inkişaf edən ölkədir. Azərbaycan
dövləti hazırda çox bahalı
dövlət hesab edilir.
Bakı da çox
gözəl şəhərdir. Düşünürəm ki, hazırda Azərbaycan gəncliyi
muğamı oxumur və özlərini bu dünyadan uzaq tutmağa
çalışır. Bu situasiya
hazırda Koreyada da var və gənclik milli musiqini dinləmir. Gənclik indi
daha çox yeniliyi, digər ölkələrdən gələn
musiqiləri sevir. Amma
muğama köhnəlik kimi
baxmaq çox səhvdir,
bu hal məni təəssüfləndirir.
Muğamı məhz Azərbaycan gəncliyi
qorumalıdır".
Kim Dağlıq Qarabağın
işğal altında
olmasından da təəssüfləndiyini deyib. Bir
əcnəbinin muğamlarımız, milli
mədəniyyətimiz, tarixi
torpaqlarımız haqda bilgiyə malik olması və bildiklərini dünyaya yayması təqdirəlayiq
haldır: "Bilirəm ki, muğamın
kökü Qarabağdan
gəlib. Dağlıq Qarabağ probleminiz barədə də məlumatlıyam
və prosesləri izləyirəm. Bilirsinizmi,
erməni dilində heç Qarabağ sözü yoxdur, axı necə ola
bilər ki, Qarabağ
onların olsun. Qarabağ
sözü də, özü
də Azərbaycana məxsusdur. Soruşmaq
istəyirəm, axı bu günə kimi niyə Qarabağ
alınmayıb? Bilirəm ki, Azərbaycanın
ən tanınmış muğam
ifaçıları məhz Qarabağdan
çıxıb. Azərbaycanın insanlarını çox sevirəm, olduqca
qonaqpərvərdirlər. Koreyada belə bir şey yoxdur.
Orada qonşumuzun
kimliyindən belə xəbərsizik, yəni
tanımırıq. Ona görə də bu ölkəni hər şeyi
ilə çox sevirəm. Xan
Şuşinskinin, Cabbar
Qaryağdıoğlunun ifasını tez-tez
dinləyirəm... Çox istəyərdim
Azərbaycan vətəndaşı olum, amma icazə verilmir. Koreyada ikili vətəndaşlığa
icazə verilir, Azərbaycanda isə belə
bir şey yoxdur. Əgər buna layiq olsam, niyə də
olmasın".
Azərbaycan Milli Konservatoriyasının
müəllimi, Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetinin doktorantı
Əhsən Əhmədov
Kim Minseoqun müəllimidir. Əhsən
müəllim bizimlə söhbətində bildirdi
ki, bu gün
Azərbaycan milli muğamlarını
öyrənənlər arasında xarici vətəndaşlar
kütləvidir. Onların sırasında Kimin
də olduğunu deyən Ə.Əhmədovun
sözlərinə görə, Azərbaycan musiqisinə olan maraq Kim
Minseoqu Bakıya çəkib gətirib:
"O, Konservatoriyaya qəbul olundu. Əvvəllər çətinliyi görüb qaçmaq istəyirdi,
amma imkan vermədim. Gördüm ki, onda oxumaq istedadı var. Beləliklə, uzun
müddət onun üzərində
işlədim. Kimə əvvəlcə qəzəllərimizi
öyrətdim, sonra isə muğamı
öyrətdim. Bu gün
o, beş dəsgah bilir. Kim Minseoq
"Rast", "Şur",
"Bayatı kürd", "Mahur hindi",
"Bayatı-Şiraz" muğamlarını oxuyur. Əvvəl onun səsini
muğamlara uyğunlaşdırmaq çox çətin idi.
Çünki dil problemi vardı. Muğamın xüsusi
zənguləsi var axı. Onu
öyrənmək çətindir. Ona
görə çox işlədim üzərində.
Azərbaycan dilini bilir
artıq. Bir də görürsən ki, dərsdə
hansısa tələbə düz
oxumadı. Həmin dəqiqə Kim ona "saxla, filan yeri belə oxuma, düz oxumursan" deyə irad tutur tələbəyə. Deyir
ki, burada
muğamları öyrəndikdən sonra gedib Cənubi Koreyada muğam məktəbi açacaq.
Əcnəbi tələbələrin milli
musiqimizə marağı böyükdür.
Bu gün xaricdən bura muğam öyrənməyə
gələnlər çoxdur".
Ə.Əhmədovun sözlərinə görə,
əcnəbi tələbələrin
xalq musiqimizi kütləvi öyrənməsi
olduqca sevindirici haldır. Bu tələbələrin azərbaycançılıq
ideologiyasının yayılmasında rolunun
əvəzsiz olduğunu deyən
Ə.Əhmədov hesab edir
ki, onların timsalında bütün
dünya Azərbaycanı bir
daha öyrənmək istəyəcək:
"Əcnəbi tələbələrə yalnız musiqi öyrətmirik, həm də tariximizi, ədəbiyyatımızı, fəlsəfi
fikrimizi öyrədirik. Bu
da onların azərbaycançılığı
dərk etməsinə gətirib çıxarır. Bilirsiz ki, Azərbaycan musiqisi dünyanın ən inkişaf
etmiş musiqilərindən biridir. Musiqimizin gücü əcnəbiləri özünə
çəkir. Azərbaycançılıq tarixən musiqimizin əsasını təşkil edib. Üzeyir bəy, Cabbar Qaryağdıoğlu bu
sahədə böyük işlər görüb. Xüsusən də
azərbaycançılığın milli
musiqidə təbliğilə bağlı. Cabbar
Qaryağdıoğlu muğamları Azərbaycanlaşdırdı.
Bu mənada ki, muğamlar fars dilində
yazılan qəzəllər üstə oxunardı. Cabbar Qaryağdıoğlu Füzulinin,
Nəsiminin qəzəllərini oxumaqla onu bir daha
yaddaşımıza qaytardı. Bu gün muğamımızı öz
adına çıxmaq istəyənlər çoxdur.
Amma onun Azərbaycan
xalqına mənsub olduğunu dünyaya bir tərəfdən
də əcnəbi tələbələr çatdıracaq. Gürcüstandan, Latviyadan,
İrandan tələbələrimiz çoxdur. Onların çoxu
genetik baxımdan Azərbaycana
bağlıdır. Ancaq muğam
öyrənən xarici vətəndaşlar
arasında Kim yeganə tələbədir
ki, o sırf əcnəbidir
və onun Azərbaycanla heç
bir əlaqəsi yoxdur.
Mən istəyirəm ki, Kim
bizim muğamlarımızı incəliyinə
qədər öyrənərək dünya
səviyyəsində onu təbliğ etsin. Onun dünya
miqyasında tanınan bir əcnəbi xanəndə
olmasına çalışıram. Muğamımızın,
milli musiqimizin, milli ideologiyamızın xaricdə
tanınması və yayılması üçün
bu işə əcnəbilərin
qoşulması sevindirici haldır. Mən
Kimə muğam öyrədirəm, bu bəzilərin xoşu
gəlmir. Buna mane olan qüvvələr var.
Amma biz öz işimizdəyik. Bu
yaxınlarda Heydər Əliyev Sarayında Kİm
də ifa etdi. Çox yaxşı qarşılandı.
"Qarabağ" mahnısını oxudu. Kim həm də burada vokal dərsləri
alır. Bütövlükdə musiqimizlə maraqlanır o".
Azərbaycançılığın
milli musiqimizlə bərabər əcnəbi tələbələrin
qanına hopduğunu düşünən Əhsən müəllimin
fikrincə, əcnəbilərin musiqimizə heyranlıqla
yanaşması bizim gəncliyə də örnək
olmalıdır.
İradə
SARIYEVA
Bakı xəbər.- 2012.- 1
oktyabr.- S. 10.