Hər bir gənc ölkəsinin gələcəyi
haqqında düşünməlidir
Milli mənlik şüurunun
inkişafı - vətənpərvər gəncliyin
yetişdirilməsinin ilkin şərtidir
İnsan mənsub olduğu milli
gerçəkliyin ayrı-ayrı komponentlərini
özündə birləşdirən, onu öz
şüurunda əks etdirən varlıq olduğundan,
xalqının tarixi şəxsiyyətləri, görkəmli
mütəfəkkirləri, tarixdə iz qoymuş xalq qəhrəmanları
haqqında yazılanlardan xəbərdar olması onun
soykökü, milli mənsubiyyətilə qürur
duymasına gətirir ki, bu da kamil insanın
formalaşmasında, onun vətəninin gələcəyini
düşünən əsl vətəndaş kimi yetişməsində
mühüm amillərdən biri kimi çıxış
edir.
Hələ
uşaqlıq və yeniyetməlik dövründə öz
millətinin ayrı-ayrı fərdləri barədə
qürurverici faktlar əldə edən şəxs mənsub
olduğu xalqın milli özəlliklərinə sahiblənməyə,
onu daha dərindən dərk etməyə və
yaşatmağa çalışır, bunu özünün həyat
qayəsinə çevirir ki, bu da onun fərd olaraq millətinə,
dövlətinə sayğı ruhunda böyüməsi və
vətənpərvər insan kimi formalaşmasına stimul
vermiş olur. Böyük Atatürk deyirdi ki,
türk cocuğu əcdadını tanıdıqca daha
böyük işlər görmək üçün
özündə güc tapar. Elə milli
özünüdərkin formalaşması da buradan
başlayır və erkən gənclik dövründə fərdin
milli mənlik şüuru inkişaf yoluna qədəm qoyur.
Milli mənliyin əsasını isə
insanın mənsub olduğu millət və ya xalqın onu əhatə
edən həyatın bütün sahələrinə subyektiv
yanaşması təşkil edir. Çünki milli mənlik
şüuru ictimai şüurdan kənarda ola
bilməz. O, şüurun daxilində yüksək səviyyədə
çıxış edərək insanın özünün
fikir və hisslərinin, məqsəd və mənafelərinin
öyrənilməsinə yönəlir. Bu halda
insanın daxili aləmi şüurun obyekti kimi
çıxış edir. Milli mənlik
şüuru eyni zamanda hər bir fərdin xarakterini, insanlara,
topluma münasibətini müəyyənləşdirdiyindən,
sosial şəraitdən asılı olaraq dəyişir ki,
bunun da sayəsində insan öz hərəkət və
davranışını sərbəst surətdə
seçir, başqaları qarşısında məsuliyyətini
dərk edir. Erkən yaşlarda insana aşılanan yurd
sevgisi, vətən qeyrəti, toplum və ailə təəssübkeşliyi
kimi sosial keyfiyyətlər də belə məsuliyyətlərdəndir
və zaman keçdikcə onun şüurunda kök ataraq
milli mənlik hisslərinin inkişaf etməsinə səbəb
olur ki, nəticədə həmin şəxsdə milli
özünüdərk hissi getdikcə möhkəmlənərək
onun təəssübkeş bir vətənpərvər kimi
yetişməsinə rəvac verir. Milli mənlik
şüurunun inkişafı sayəsində xalq toplum olaraq
maddi və mənəvi sərvətlərinin tarixi inkişaf
xüsusiyyətlərini, sosial etnik cəhətlərini
bütün mahiyyəti ilə dərk edir, onu yaşatmaqda
maraqlı olur, bunlarla bağlı bu və ya digər hadisəyə
yanaşma tərzini ortaya qoyur. Milli şüurun
inkişafı, paralel olaraq, fərdin xarakterində ekoloji
şüurun da yaranmasına rəvac verir ki, bunun da sayəsində
yetişməkdə olan şəxs Vətəninin hər
qarışını qiymətləndirməyi, onun
daşını, torpağını sevməyi öyrənir,
milli və mədəni sərvətlərinin qoruyucusu
olduğunu dərk edir. Mənlik şüuru
inkişaf etmiş insan həm də özünütəhlil
və özünümühakimə qabiliyyətinə malik
olduğundan, istər xalqının, istərsə də
dövlətinin gələcək rifahının prioritet
olduğunu dərk edir, bu səbəbdən də onun milli-mənəvi,
mədəni və sosial rifahının qoruyucusuna
çevrilir. Tarix boyu bir çox toplumların, etnik
qrupların məhz milli şüurunun yetərincə
inkişaf etməməsi səbəbindən digər xalqlar və
daha iri etnik qruplar arasında assimilyasiyaya uğrayaraq yox
olduğuna dair tarixdə çoxsaylı faktlar var. Məsələn,
latın dilinin yaşamasına baxmayaraq,
eyni adlı xalqın olmaması dediklərimizə sübut
sayıla bilər.
Lakin o da həqiqətdir ki, toplumun hər bir fərdində
milli şüurun inkişaf etməsi onun istər cismən,
istərsə də ruhən azadlığından birbaşa
asılıdır. Yəni xalq azad, ölkə
müstəqil deyilsə, hansısa superdövlətin
boyunduruğu altında yaşayır, kiminsə diqtəsilə
hərəkət edirsə, o xalqın, millətin milli
şüur daşıyıcısı olmasından və
işıqlı gələcəyindən söhbət gedə
bilməz. Böyük Atatürkün
sözləri ilə desək, "Milli şüur hər
şeydən öncə müstəqillik şüurudur.
Düşmən süngüsü altında
milli şüur olmaz". Dahi Azərbaycan
şairi və mütəfəkkiri Bəxtiyar Vahabzadə isə
milli şüuru həm də Vətən əxlaqı
adlandırır. Onun fikrincə, Vətən
əxlaqı güclü olmasa, biz nə müstəqilliyimizi,
nə azadlığımızı, nə də
bütövlüyümüzü qoruya bilərik. Bu gün Azərbaycan gəncliyi qarşısında
duran ən mühüm vəzifə ölkəmizin gələcəyi,
müstəqilliyinin dönməzliyi və ərazisinin
bütövlüyüdür. Bu bir həqiqətdir ki,
müasir gəncliyimizin qismətinə torpaqlarının 20
faizi işğal altında olan Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünün bərpası, müstəqilliyinin
əbədiliyinə təminat verən təəssübkeş
bir missiyanın daşıyıcısı olmaq
düşüb. Gənclərin bu ruhda tərbiyə
olunması üçün isə onun öz Vətəninin,
xalqının tarixini bilməsi mütləqdir. Müasir gənclik bugünkü
özgürlüyünün hansı qanlar-qadalar bahasına
başa gəldiyindən nə dərəcədə xəbərdar
olarsa, tarix boyu xalqının hansı itkilərə məruz
qaldığını, hansı keşməkeşlərdən
keçdiyini bilərsə, gələcək nəsillər
qarşısında məsuliyyətini bir o qədər dərk
etmiş olar. Azərbaycan xalqının
böyük oğlu Nəriman Nərimanov deyirdi ki, Vətənin
qədrini o kimsə bilər ki, Vətənlə onun ruhən
rabitəsi olsun - Vətənlə bir yerdə ağlasın,
bir yerdə gülsün. Çernışevskiyə
görə isə, insanın ləyaqəti onun vətənpərvərliyinin
gücü ilə ölçülür. Bu mənada, vətənpərvər, ölkəsinin
gələcəyini düşünən gənclik
yetişdirmək istəyiriksə, ilk növbədə
övdadlarımıza ləyaqət anlayışını təlqin
etməli, onları bu ruhda böyütməliyik. Çünki vətənpərvər gənclik həm
də ölkənin güclü dayağı deməkdir.
Bütün bu sadalananlar isə istər Azərbaycanın
təhsil müəssisələri, istərsə də
ölkədə fəaliyyət göstərən gənclər
təşkilatları qarşısında ciddi vəzifələr
qoyur. Yəni ölkəmizin rifahlı gələcəyini
təmin etmək istəyiriksə, sağlam düşüncəli,
ləyaqətli və ən əsası, vətənpərvər
gəncliyin yetişməsində maraqlı olmalıyıq.
Bu gün Azərbaycan dövlətinin
yürütdüyü gənclər siyasəti də məhz
deyilən istiqaməti hədəfləyir. Əsas qayəsini
fiziki cəhətdən sağlam, Vətəni hər an
qorumağa hazır olan vətənsevər gənclik
yetişdirməyin təşkil etdiyi gənclər siyasəti
müasir Azərbaycan gəncliyinin milli vətənpərvərlik,
tarix və mədəniyyətimizə hörmət ruhunda tərbiyə
olunmasını, maariflənməsini, onların fərdi
bacarıq və qabiliyyətlərinin üzə
çıxarılmasını prioritet istiqamət kimi nəzərdə
tutur. Sirr deyil ki, yaşadığımız
informasiya texnologiyaları əsrində yetişən gənclik
heç bir kənar təsirdən sığortalanmayıb və
xaricdən internet vasitəsilə evlərimizə, hətta
mobil telefonlarımıza nüfuz edən yad təsirlər
mental dəyərləri sıxışdırmaq, münbit
şərait yaranarsa, hətta aşındırmaq
iqtidarındadır. Buna qarşı ailə
və ya məktəb daxilində görülən tədbirlər
isə yetərli sayıla bilməz. O üzdən bu
gün göstərilən istiqamətdə qərar və sərəncamların
qəbulu ilə yanaşı, ən müxtəlif
qabaqlayıcı tədbirlər həyata keçirilir ki,
bunlara misal olaraq bu günlərdə internet klublarda yeniyetmələrin
məşğuliyyətinin tənzimlənməsilə
bağlı atılan addımları göstərə bilərik.
Belə ki, bundan sonra internet klublarda məktəb
yaşlı yeniyetmələrin əxlaqa və yaş
dövrünə zidd, eyni zamanda zorakılıq təbliğ
edən saytlara daxil olmasına imkan verilməyəcək.
Bunda məqsəd isə yaşının həssas
dövründə olan yeniyetməni yad təsirlərdən
qorumaq, onun təsir altına düşərək beyninin zəhərlənməsinə
imkan verməməkdir.
Gənclərdə Vətən sevgisinin
formalaşdırılması istiqamətində görülən
tədbirlərdən biri də müasir gəncliyin əsas əyləncə
vasitəsi olan kompyuter oyunlarının Azərbaycan
variantının hazırlanmasıdır. Sirr
deyil ki, bu gün uşaqlar lap erkən yaşlarından
kompyuter oyunlarına meyl edir və bu oyunlar onların
psixikasına öz təsirini yetərincə göstərir.
Bu mənada istər valideynlərin, istərsə
də bağça və məktəb müəllimlərinin
başlıca vəzifəsi oyunların seçilməsində
onlara yardımçı olmaqdır. Yəni
bu zaman böyüklər uşaqları aqressiv,
zorakılıq təbliğ edən oyunlar əvəzinə Vətənə
sevgi, onu qorumaq öhdəliyi kimi müsbət əxlaqi keyfiyyətlər
aşılayan oyunlar seçməyə istiqamətləndirərsə,
bu onun bir fərd kimi vətənpərvər ruhda
böyüməsinə öz töhfəsini vermiş olar.
Bu zaman həmin oyunu oynayan uşağın özünü
insanları zülmün əlindən qurtaran əfsanəvi qəhrəman
kimi hiss etməsi onun gələcək həyat yolunda ilk
kövrək cığırları açmış olur ki,
bu da gələcəkdə onun şəxsiyyət kimi
formalaşması üçün mühüm əhəmiyyət
kəsb edir. Nəzərə alsaq ki, bu gün
ölkəmiz həm də müharibə şəraitindədir,
o zaman yetişən gəncliyin deyilən istiqamətdə tərbiyələndirilməsi
günün tələbi kimi çıxış edir. Reallıqdır ki, bu günün yeniyetmələrinə
müharibə, işğal, qaçqın-köçkün
sözləri yad deyil və ölkəmiz illərdir
müharibə şəraitində olduğundan, hər gün
istər-istəməz bu sözləri bu və ya digər səviyyələrdə
eşitməli olurlar. Bu isə onların milli
mənlik şüurunda öz izlərini qoymamış deyil.
Belə bir şəraitdə yeniyetmə Vətən
torpağının düşmən tapdağı altında
qalmasının nə dərəcədə üzücü
olduğunu daha dərindən dərk edir, Vətəninin təəssübünü
çəkir və onu qorumağın yollarını
düşünür.
Müasir gəncliyin Azərbaycanın gələcəyini
düşünən, sabahına ümidlə baxan vətəndaş
olaraq yetişdirilməsində ölkədə fəaliyyət
göstərən uşaq və gənclər birliklərinin
də üzərinə ciddi vəzifələr
düşür. Belə birliklərin gənclərin
maarifləndirilməsi sahəsində gördüyü tədbirlər
isə ən müxtəlif sahələri əhatə etməlidir.
Buraya Vətənə məhəbbət
mövzusunda ədəbi müzakirələrdən tutmuş
hərbi idman oyunlarına, tarixi qəhrəmanlarımızın
təbliğinə qədər çeşidli tədbirləri
aid etmək olar. Bu tip tədbirlər nəticəsində
yeniyetmələrdə, Xalq şairi Bəxtiyar Vahabzadənin
təbirincə desək, Vətən əxlaqı
formalaşarsa, o zaman maraq dairəsi fərqli olan gənclər
bir məqsəd - Vətənin gələcəyi və onu
qorumaq kimi ülvi hisslərin ətrafında birləşər,
onun daşıyıcısına çevrilər.
Bu günün gəncliyi ölkənin gələcəyinin
ondan asılı olduğunu dərk etməli, onun
bugünkü uğurlarının, dünya siyasi arenasında
əldə etdiyi inkişaf etmiş ölkə imicinin
qorunmasında maraqlı olmalı və bu yolun
davamçısı olmaq kimi bir missiyasının olduğunu
dərk etməlidir. Yalnız bu halda
yürütdüyü uğurlu iqtisadi siyasət nəticəsində
dünya dövlətləri arasında özünəməxsus
yer tutmuş Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünü də bərpa edərək
xoşbəxt gələcəyə inamla
addımlayacağından danışmaq olar. Azərbaycan dövləti və xalqı isə
xoşbəxt gələcəyə layiqdir.
Samirə SƏFƏROVA
Bakı xəbər.-2013.-4
dekabr.-S.12.