Artırılan hərbi büdcə, Azərbaycanın
dövlət və ictimai maraqları...
Üzeyir Cəfərov: "Hərbi
büdcənin ilbəil artırılması tamamilə normal
və Azərbaycanın ictimai, dövlətçilik
maraqlarına uyğun bir addımdır"
"Orduya ayrılan vəsaitə
nə qədər güclü nəzarət varsa, bir o qədər
müvafiq qurumlar diqqətli olur"
Azərbaycan
ilbəil orduya ayrılan vəsaitlərin həcmini
artırır. Çox təəssüflər olsun ki, Azərbaycan
tərəfindən bu istiqamətdə görülən
işlər bəzi beynəlxalq qurumların
narahatlığına səbəb olur. Halbuki, işğala
biz məruz qalmışıq və hərbi büdcənin həcminin
artırılması torpaqların azad olunmasına
hesablanıb. O baxımdan bu istiqamətdə atılan
addımlar bizim haqq işimizdir.
Qəribədir ki, bəzi beynəlxalq
qurumlar işğalçı dövlətə təzyiq
göstərmək əvəzinə, bizi silahlanmadan çəkindirmək
istəyir. Bir məqamı da nəzərə almaq
lazımdır ki, hərbi büdcənin artırılması
ictimai maraqlara uyğundur. Çünki bu həm də ictimai
və dövlət maraqlarından irəli gələn məsələdir.
2013-cü ildə orduya ayrılan vəsait 4 milyard manata
yaxın olacaq. Müqayisə üçün qeyd edək ki,
Ermənistanın 2013-cü il dövlət büdcəsinin gəlirləri
2,5 milyard dollar, xərcləri isə 2,2 milyard dollar
proqnozlaşdırılır. Qeyd edək ki, Ermənistanın
hərbi xərcləri Azərbaycanın 2013-cü ildə
dövlət büdcəsində müdafiə xərcləri
bölməsi üzrə nəzərdə tutduğu vəsaitdən
4,3 dəfə azdır. Bu il Ermənistanın hərbi
büdcəsi 451 milyon dollar civarında olacaq. Azərbaycanın
2013-cü il dövlət büdcəsində müdafiə xərcləri
bölməsi üzrə Silahlı Qüvvələrə, təhlükəsizlik
qüvvələrinə və hərbi sənaye sahəsinə
bilavasitə 1 milyard 528 milyon 582 min manat (1 milyard 947 milyon 238
min dollar) vəsait ayrılması nəzərdə tutulur. Azərbaycan
bundan başqa, minalanmış ərazilərin təmizlənməsi
üçünsə büdcədən 8180600 manat (10432572
dollar) ayıracaq.
Məlumat üçün bildirək
ki, Azərbaycan hökuməti dövlət büdcəsindən
bu il ümumilikdə ölkənin müdafiə qabiliyyətinin
gücləndirilməsi, imkanlarının
artırılması üçün 2 milyard 910 milyon 656 min
manat (3,7 milyard dollar) ayırmağı planlaşdırır.
Bura əlavə investisiyalar, Silahlı Qüvvələrin tərkib
hissəsi olan Daxili Qoşunlar və Xüsusi Dövlət
Mühafizə Xidmətinə (XDMX) ayrılan vəsaitlər
də daxildir.
Onu da qeyd edək ki, Azərbaycan
3.3 milyard manatı keçən illik hərbi büdcəsi, ən
yeni texnologiyalara əsaslanan hərbi texnika və
döyüş vasitələri ilə təchiz edilmiş,
NATO standartları əsasında təlim görmüş
silahlı qüvvələri ilə Cənubi Qafqazda hərbi
qüdrətinə görə lider ölkədir. Həmçinin,
Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinin göstəriciləri
onun keçmiş sovet məkanında da ən güclü və
döyüş hazırlıqlı ordulardan biri olduğunu təsdiqləyir.
Azərbaycan gəlirlərinin artması ilə paralel şəkildə
silahlı qüvvələrinin modernləşdirilməsi,
yenidən qurulması, ən yeni və güclü
döyüş vasitələri ilə təchiz edilməsi
prosesini həyata keçirməkdədir. Bu, militarizasiya siyasəti
deyil və Azərbaycanın üzləşdiyi milli təhlükəsizlik
problemləri, regionu əhatə edən risqlər, Ermənistan
tərəfindən edilən hərbi təcavüz nəticəsində
ölkənin ərazi bütövlüyünün
pozulması, torpaqlarının 20 faizinin 20 ildən
artıqdır işğal altında olması və
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
danışıqlar yolu ilə həllinə yönəlmiş
vasitəçilik səylərinin nəticə verməməsi
ilə bağlı atılmış məcburi
addımdır.
2003-cü ildə Azərbaycanın
hərbi büdcəsi cəmi 135 milyon ABŞ dolları təşkil
edirdisə, 2011-ci ildə bu rəqəm 3.3 milyard dolları
keçib. Azərbaycanın hərbi xərclərində
artım dinamikası hər il davam edir və artıq 2010-cu
ildə bu xərclər 2 milyard 150 milyon dollara çataraq Ermənistanın
ümumi dövlət büdcəsinin xərclərini
ötüb. Azərbaycanın hərbi xərclərində ən
böyük artım isə 2011-ci ildə edilib. Həmin il
üçün dövlət büdcəsində hərbi xərclər
2010-cu ilə nisbətən 90 faizə qədər
artırılıb və 3.3 milyard dollara
çatdırılıb. Müqayisə üçün qeyd
olunmalıdır ki, həmin il Ermənistanın dövlət
büdcəsinin ümumi xərcləri cəmi 2 milyard 350
milyon dollar təşkil edirdi. Ermənistanın 2011-ci il
üçün hərbi xərcləri isə cəmi 387
milyon dollar, yəni Azərbaycanın hərbi büdcəsindən
az qala 10 dəfə aşağı idi. Stokholm Beynəlxalq
Sülh Araşdırmaları İnstitutunun (SİRRİ)
dünya ölkələrinin hərbi büdcələri ilə
bağlı 2012-ci il üçün
açıqlanmış hesabatında da deyilirdi ki, 2008-ci ildən
bəri dünyada hərbi büdcəsini ən çox
artıran ölkə Azərbaycan olub: təxminən 60 faiz
(Müdafiə Sənayesi Nazirliyinə ayrılmış vəsaitlər
bu hesabata daxil edilməyib).
Azərbaycanın öz hərbi xərclərini
bu cür sürətlə və davamlı şəkildə
artırmasını zəruri edən başlıca səbəblərdən
biri də silahlı qüvvələrin sərəncamında
olan sovet istehsalı, köhnəlmiş hərbi texnikanı
yeniləmək, onu ən yeni texnologiyalar əsasında
hazırlanmış müasir döyüş vasitələri
ilə təchiz etməkdir. Ölkə hərbi xərclərini
artırmaqla paralel şəkildə hərbi-texniki sahədə
sıx tərəfdaşlıq etdiyi ölkələrdən
yeni silah sistemləri və döyüş vasitələri əldə
edib. Bu zaman Hərbi Hava Qüvvələrinin, Quru
Qoşunlarının, Sərhəd Qoşunlarının, Hava
Hücumundan Müdafiə Qoşunlarının
döyüş qabiliyyətinin artırılması ilə
bağlı ehtiyatlar əsas götürülüb. Azərbaycan
öz ordusunun silah və hərbi texnika ilə təchizatında
xarici ölkələrdən asılı olmamaq
üçün milli hərbi sənayesini də
formalaşdırıb. 2005-ci ildə yaradılan Müdafiə
Sənayesi Nazirliyinin müəssisələrində
hazırda yüzlərlə adda hərbi təyinatlı məhsul
istehsal edilir. BMT-nin Adi Silahların Registrində və digər
açıq mənbələrdə yer alan məlumatların
təhlili göstərir ki, Azərbaycan öz Hərbi Hava
Qüvvələrini gücləndirmək üçün
ötən illərdə Ukrayna və Belorusdan onlarla
dördüncü nəsil modernləşdirilmiş
"MiQ-29", "Fulcrum" döyüş təyyarələri
alıb, habelə Pakistan istehsalı olan 20-dən çox
"CF-17" təyyarələrinin alınması
üçün sifariş verib. Həmçinin, ötən
bir neçə il ərzində Rusiya, Ukrayna və Belorusdan
100-dən artıq "Mi-35M", "Mi-24",
"Mi-8", "Mi-17-1V" tipli döyüş, hərbi nəqliyyat
və hücum tipli helikopterlərin alınmasını həyata
keçirib. Eyni vaxtda yeni nəsil döyüş texnikası
hesab edilən pilotsuz təyyarələrin əldə edilməsi
və birgə istehsalı üçün dünyanın ən
çox inkişaf etmiş hərbi sənayelərindən
birinə malik olan İsraillə sıx tərəfdaşlıq
edilir. Bu tərəfdaşlıq çərçivəsində
İsrail istehsalı olan onlarla "Orbiter",
"Aerostar", "Seacher", "Hermes-450",
"Heron" tipli pilotsuz kəşfiyyat təyyarələri
alınıb. Nəticədə Azərbaycan regionda ən
güclü Hərbi Hava Qüvvələrinə malik olan
ölkəyə çevrilib. Həmçinin,
"Orbiter" və "Aerostar" pilotsuz təyyarələrinin
birgə istehsalı üçün Bakıda müəssisə
yaradılıb. O cümlədən hədəfi dəqiq vura
bilən sistemlər, uzaqvuran artilleriya qurğuları, hava
hücumuna qarşı güclü müdafiə sistemləri,
Rusiya istehsalı olan və hazırda dünyada öz sinfinə
görə ən güclülərdən sayılan S-300 PMU-2
"Favorit" zenit-raket kompleksləri alıb. Bundan əlavə,
İsrail istehsalı olan "Barak-8" zenit-raket komplekslərinin
və "Green Pine" radarlarının alınması da
ölkənin hava hücumundan etibarlı müdafiəsini təmin
etməyə imkan verib. Hərbi ekspertlərə görə,
Azərbaycan indi güclü Hərbi Hava Qüvvələrinə
malik olmaqla yanaşı, hava hücumundan etibarlı müdafiə
sistemi də qurub, bununla da strateji əhəmiyyətli obyektlərin
mümkün hava hücumlarından qorunmasına təminat
yaradıb. Eyni zamanda, Azərbaycan region ölkələri
arasında öz zirehli hərbi texnikasını istehsal edən
ilk dövlətdir. Yerli hərbi sənayenin istehsalı olan
14.5 millimetrlik "İstiqlal" snayper tüfəngi isə
göstəricilərinə görə öz sinfində
dünyada ön sıralarda gedir.
Beynəlxalq hərbi ekspertlər də
Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinin öz göstəricilərinə
və malik olduğu döyüş texnikasına görə
regionda ən güclü olduğunu təsdiq edir.
Azərbaycan öz ordusunu müasir
döyüş vasitələri ilə təchiz etməklə
yanaşı, şəxsi heyətin NATO standartlarına
uyğunlaşdırılmış peşəkar
hazırlıq keçməsinə də xüsusi önəm
verir. Azərbaycan Silahlı Qüvvələri 1994-cü ildən
NATO ilə Sülh Naminə Tərəfdaşlıq
Proqramı çərçivəsində əməkdaşlıq
edir, bundan başqa, Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinin
bir sıra xarici dövlətlərlə əlaqələri
var. 1997-ci ildən etibarən Heydər Əliyev adına Azərbaycan
Ali Hərbi Məktəbində, 2000-ci ildən etibarən
Silahlı Qüvvələrin Hərbi Akademiyasında, 2001-ci
ildən isə Silahlı Qüvvələrin Təlim və Tədris
Mərkəzində NATO hərbi təhsil sistemi tətbiq
olunur. Hazırda Azərbaycanın NATO-ya inteqrasiyası ilə
bağlı yeni ikitərəfli plan üzərində iş
gedir.
Beləliklə, Azərbaycan Cənubi
Qafqazda ən güclü silahlı qüvvələr
formalaşdırmaqla regionda öz mövqelərini möhkəmləndirib.
Azərbaycanın güclü silahlı qüvvələrə
malik olması ölkənin ərazi
bütövlüyünün dinc yolla bərpası,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin beynəlxalq
hüququn prinsipləri əsasında nizamlanması
üçün də mühüm amildir.
Hərbi ekspert Üzeyir Cəfərov
hesab edir ki, Azərbaycanda hərbi büdcənin
artırılması tamamilə ictimai maraqlara uyğun həyata
keçirilir: "Hərbi büdcənin ilbəil
artırılması tamamilə normal və Azərbaycanın
ictimai, dövlətçilik maraqlarına uyğun bir
addımdır. Çünki torpaqlarımız işğal
altında olduğuna görə Azərbaycan hərbi büdcəni
artırmağa bir növ məcburdur. Bütün bu
addımlar ölkənin müdafiəsi və təhlükəsizliyi
üçün nəzərdə tutulub.
Burada hansısa qeyri-adi bir şey
görmürəm. Əlbəttə, biz də istərdik ki,
büdcədən sosial-iqtisadi sahəyə daha çox vəsait
ayrılsın. Ancaq reallıq onu tələb edir ki, Azərbaycan
daha çox orduya vəsait ayırmalıdır və
işğal altındakı torpaqları azad etməlidir. Onu da
nəzərə almaq lazımdır ki, ordu hansısa fonddan
maliyyələşmir, bizim hamımızın ödədiyi
vergilər hesabına maliyyələşir. Onu da
unutmamalıyıq ki, bir vergi ödəyicisi kimi həmin vəsaitlərin
hansı istiqamətə yönəldilməsi bizim
üçün də maraqlıdır. Bütün
bunların hamısı normal yanaşmadır. Dünyanın əksər
ölkələrində belədir ki, orduya ayrılan vəsaitə
nə qədər güclü nəzarət varsa, bir o qədər
müvafiq qurumlar diqqətli olur. Düşünürəm ki,
ilbəil orduya ayrılan vəsaitlərin həcminin
artması ilə əlaqədar nəzarət bir qədər
də gücləndirilməlidir. Ordu bizim göz bəbəyimiz
olmalıdır. Nəzərə almaq lazımdır ki, hər
bir dövlətin mühüm atributlarından biri də həmin
ölkənin silahlı qüvvələridir".
Vidadi ORDAHALLI
Bakı Xəbər.-2013.-5 mart.-S.12.