Milli teleserialların istehsalı
sahəsində dövlət siyasəti...
Milli kinomuzun qızıl dövrü arxada qalsa da,
keçən illərdə çəkilən filmlər
tamaşaçıların indi də sevdiyi filmlər
sırasındadır. Yaşlı və
orta nəslin nümayəndələri illər əvvəl
çəkilən filmlərə indi də böyük maraq
və nostalgiya hissilə baxır. Ancaq su
bir yerdə dayana bilmədiyi kimi, kino mədəniyyətimiz də
inkişafdan qala bilməz. Yeni kinonun tələblərilə
köhnə kinonun şərtləri arasında böyük fərqlər
var.
Buna görə də
onların bir-birindən seçilməsi təbiidir. Əslində çağdaş kino ilə illər
öncə çəkilən filmlər arasında
yaxınlıq və doğmalıq da var, olmalıdır da.
Bu da ondan ibarətdir ki, milli kinomuzun seçdiyi
dəst-xətt hər zaman milli olub və ictimai, eləcə
də dövlətçilik maraqlarına xidmət edib. İstənilən filmimizdə ictimaiyyəti
maraqlandıran məsələlər öz əksini
tapıb. İndi çəkilən filmlərdə
də həmçinin o ideya davam etdirilir.
Azərbaycan kinosunun
günü-gündən inkişaf etməsi, özünə
yeni yaradıcılıq xətti seçməsi diqqəti cəlb
edir. Bir tərəfdən, kino ictimaiyyətinin,
başqa bir yandan dövlətin milli kinoya isti münasibət
və qayğısı kinomuzun daha uzaqlara gedəcəyinə
bir təkandır. Bilirik ki, Azərbaycan
Respublikasının Prezidentinin "Azərbaycan kinosunun
2008-2018-ci illər üzrə inkişafına dair Dövlət
Proqramı"nın təsdiq edilməsi
haqqında sərəncamı kino sənətinin sürətli
inkişafına böyük təkan oldu. Sirr
deyil ki, Dövlət Proqramına qədər kinomuzun
prespektivi elə də ümid doğurmurdu. Hətta kino məmurları belə onun gələcəyinə
ümid bəsləmirdi. Bu da faktdır ki,
keçən əsrin 90-cı illərindən başlayaraq Azərbaycanda
kommersiya filmlərinin çəkilişlərinə
başlanıb. "Yarasa" və digər
bir-iki filmi çıxmaq şərtilə, o biri filmlərin
səviyyəsi elə də yüksək deyildi.
"Yarasa"nın gücü onda idi ki,
o peşəkar rejissor tərəfindən
ekranlaşdırılmışdı. Kommersiya
filmlərinin kinomuzun inkişafına, milli kino
industriyasının yaranmasına heç bir xeyri olmadı.
Məlumdur ki, bu dövrdə kommersiya filmlərinin
bir çoxunun çəkilməsində məqsəd
heç də kinonun inkişafına nail olmaq deyil, kinodan pul
qazanmaq idi. Bəllidir ki, kommersiya kinosunun gəlir
gətirmək imkanı olmadı. Bu da
kinomuzun dayaqlarının laxlamasına səbəb oldu. Sözsüz ki, bundan peşəkar kino
işçiləri daha çox zərər çəkdi.
Çətin dövr
yaşamasına, bir sıra itkilərə məruz
qalmasına baxmayaraq, Azərbaycan kinosunun
sınmadığını, məhv olmadığını
deyən kinoşünas Kamil Mirzəliyev hesab edir ki, milli
kinomuz dövlət qayğısı nəticəsində
yenidən həyata qayıda bilib: "Azərbaycan kinosunun
inkişafı dövlət qayğısı ilə
bağlıdır. Bilirik, uzun illər milli
kinomuz qayğıdan məhrum edilib. Onun
inkişafına təkan verilməyib. Hər
kəsə bəllidir ki, Azərbaycan kinosunun ən
böyük himayədarı ulu öndər Heydər Əliyev
olub. Onun sovet dövründə Azərbaycan
Respublikasına rəhbərliyi etdiyi vaxt çoxlu filmlər
çəkilib. Həmin filmlər də
Azərbaycan ictimaiyyətinin, xalqının maraqlarını əks
etdirib. Heydər Əliyev kinoya həmişə
böyük qayğı və diqqət göstərib. Onun bu qayğı ənənəsi indi də davam
etdirilir. Azərbaycan kinosu son
beş-altı ildir ki, inkişaf yolunu tutub. Təbii ki, dövlət qayğısı
olmasaydı, buna nail olmaq çox çətin idi. Çünki kino sənayesinin yenidən qurulması
üçün kinematoqraflara külli məbləğdə
vəsait lazım idi. O vəsaitin isə kimlərsə
tərəfindən kinoya ayrılması müşkül məsələ
olduğuna görə kinomuzun gələcəyi sual
altında idi. Maliyyə mənbəyi olmadan kino
inkişaf edə bilməzdi. Kinonun
ağır günündə dövlət ona yardım əlini
uzatdı. Ümumiyyətlə, ən ağır
dövrlərdə belə, dövlət büdcəsi
hesabına az da olsa filmlər istehsal
olunurdu. Bu filmlər də çox zaman
nümayiş etdirilmədiyi üçün
tamaşaçıların ondan xəbəri olmurdu.
Ancaq "Azərbaycan kinosunun 2008-2018-ci illər üzrə
inkişafına dair Dövlət Proqramı"nın təsdiq edilməsi haqqında Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin
imzaladığı sərəncamdan sonra kinomuzun həyatında
yeni bir səhifə açıldı. Bunu kino
yaradıcılığında böyük bir hadisə saymaq
olar. Çünki bu Dövlət
Proqramında kino yaradıcılığından tutmuş
onun texniki problemlərinə, kadr hazırlığı kimi gərəkli
bir məsələyə geniş yer ayrılıb. Bu gün o Proqramın müxtəlif bəndləri
icra edilir. "Azərbaycanfilm"
Kinostudiyası artıq təmir olunub, Dövlət Film Fondu
üçün yeni bina tikilib. Azərbaycandan
kənarda saxlanan filmlərimizin ölkəmizə gətirilməsi
prosesinə başlanıb. Yeni filmlər
çəkilir, gənclərə öz yaradıcılıq
potensialını ortaya qoymaq üçün şərait
yaradılır. Artıq gənc
kinematoqraflar öz filmlərini çəkir. Bu gün dövlət sifarişi ilə
ekranlaşdırılan filmlərə zəruri vəsait
ayrılır, hətta xaricdən texniki avadanlıqlar da
alınıb gətirilir. Filmlərin montaj
prosesi bəzən xaricdə aparılır. Hər şey ideya və ssenaridən başlayır.
Uğurun əsası budur. Yaxşı
ssenari olmasa, istənilən texniki element, gözəl aktyor
oyunu, ən müasir effektlər və s. kölgədə
qalacaq. Bu gün çalışmaq
lazımdır ki, dövlətin etimadı doğrulsun. Texnika sarıdan korluğumuz yoxdur, amma sirr deyil ki,
peşəkarlıq problemləri hələ də
mövcuddur. Bu yaxınlarda Bakıda gənc
rejissorlar üçün ustad dərsləri keçən məşhur
polşalı kinorejissor Kşiştof Zanussi belə bir fikir
söylədi ki, tamaşaçının görmək istədiyi,
səmimi hesab etdiyi film uğur qazanır. Onun
fikrincə, Azərbaycan kinosu tamaşaçını sadə
yolla - həqiqəti göstərməklə də heyrətə
sala bilər. Azərbaycan kinosu bu gün
millətinin səsini, reallığını,
yaşantılarını göstərməlidir. Hər bir millətin öz kinosu var və o mütləq
olaraq özünün özəl keyfiyyətlərini göstərə
bilir. Bizim kinomuz da bizi, dərdlərimizi,
həyati gerçəklərimizi təsvir etməlidir. Amma pafos və ya qışqırdıcı kadrlarla
yox, insan taleləri, insan faktoru ilə. O gerçəkləri
kino dilində bugünkü müasir tələblərə
uyğun təqdim etməliyik. Bədii zövq,
bədii səviyyə - ssenari, ideya, ideologiya tam olaraq bir-birini
tamamlamalıdır. Əslində bu
gün kinoda ideologiya sözündən qaçmağa
çalışırlar. Amma unutmaq olmaz
ki, kino ideoloji olmasa, baxımlı da olmaz. Bu gün
dünya kinosuna nəzər yetirin,artıq
vizuallıq, texniki meyarlar yerini ideologiyaya, insan amilinin əsas
götürüldüyü filmlərə verib. Bu da o deməkdir ki, bütün hallarda kino səmimi
və real məqamlara söykənəndə maraqlı və
baxımlı olur. Burada dövlətçilik
prinsipləri, dövlət və ictimai maraqların müdafiəsinə
də böyük önəm verilməlidir. Bir çox
hallarda buna nail olunur".
Kinoşünas dedi ki, 2012-ci ildə
bir neçə bədii və sənədli filmlərin
istehsalı baş tutub. Onun sözlərinə görə, bədii
filmlər arasında "Qorxma mən səninləyəm-2",
"Ən adi soyad", "Dolu", "Sübhün səfiri",
"Dərvişin ölümü",
"Çölçü", "Ehram TV", "Mən
evimə qayıdıram", "Qisas almadan ölmə"
və digər ekran işləri də olub. Ekspertin
bildirdiyinə görə, o filmlərin artıq bir neçəsinin
çəkilişləri başa çatdırılaraq
tamaşaçılara təqdim edilib, bəziləri isə hələ
də çəkiliş prosesini yaşayır. Azərbaycan kinematoqraflarının xaricdəki həmkarları
ilə müştərək çəkdikləri filmlərin
də sayı günü-gündən artır. K.Mirzəliyev
dedi ki, bura son vaxtlar Azərbaycan və Türkiyənin birgə
istehsalı olan "Mahmud və Məryəm" bədii
filminin, fransızlarla birlikdə "Aleksandr Düma",
almanlarla bərabər "Caz və muğam" sənədli
filmlərinin çəkilişləri aiddir: "Bunlar
çox maraqlı işlərdir. Azərbaycan
kinosu özünü hələ dünyada təsdiqləməyib.
Amma hesab edirəm ki, belə müştərək
işlər kinomuzu dünyada populyar edəcək.
"Azərbaycan kinosu 2008-2018-ci ilər üzrə Dövlət
Proqramı"nın təsdiq edilməsi
kinomuzun qarşısında böyük üfüqlər
açdı. Rəsmi məlumatlara görə, Dövlət
Proqramının icrasına 6,5 milyon manat
ayrılıb".
Məlum olduğu
kimi, Azərbaycanda milli teleserialların yaradılması
üçün dövlət səviyyəsində maliyyə
vəsaiti ayrılıb və hazırda bu istiqamətdə
qızğın işlər gedir, bir neçə serial
çəkilib. K.Mirzəliyevin fikrincə, vəsait
ayrılsa da, bəzi telekanallar teleserial çəkilişlərinə
elə də peşəkarlıqla başlamayıb: "Yerli
kino istehsalının inkişaf etdirilməsi baxımından
atılan bu addım ölkədə kino sənayesinin
inkişafına ciddi ümidlər yaratsa da, bəzi
qeyri-peşəkarların bu işə qoşulması müəyyən
problemlər yaratdı. Amma bu fakt
bütövlükdə görülən işlərin üzərinə
kölgə sala bilməz. Artıq bir
neçə kanal teleserial çəkib. Bildiyim
qədər, çəkilən seriallara da Milli Televiziya və
Radio Şurasının rəhbərliyi baxıb. Çəkilən serialların səviyyəsi haqda
onu demək olar ki, dövlət vəsaitilə çəkilən
bu seriallar arasında xeyli maraq doğuranları var. Səhv
etmirəmsə, dövlət telekanallara serial çəkilişləri
üçün ilkin mərhələdə 5 milyon manat vəsait
ayrırmışdı. Artıq bir ildir
ki, ölkəmizin telekanallarında yayımlanan bütün
xarici seriallar dayandırılıb. Bir
neçə serial var ki, onlar haqda çox böyük həvəslə
danışmaq olar. Onlardan biri ATV
kanalının istehsal etdiyi "Pərvanələrin rəqsi"
serialıdır. Çox maraqla izlənilən
bir serialdır. Sonra "Xəzər"
Televiziyasının ibrətamiz-əxlaqi mövzuda
ekranlaşdırdığı "Həyat varsa"
serialı baxımlıdır. Burada elə mövzulara
toxunulur ki, o hər kəsin ürəyincə ola
bilir. "Həyat varsa"nın
bölümlərindən biri "Yaxşılığa
yaxşılıq" adlanır. Bu
bölümdə Azərbaycan polisinin xeyirxah, vətənpərvər,
humanist obrazı yaradılıb. Küçədə
gördüyü və köməyə ehtiyacı olan
uşağın həyatını xilas edən polis həmin
uşağın həyatında böyük rol oynayır.
Onu əyyaş atasının caynağından xilas edir... Qəribədir,
əksər filmlərdə polisin mənfi obrazının
yaradılmasına can atırlar. Əslində,
cəmiyyətimizin qorunmasında polisin rolu müstəsnadır.
"Yaxşılığa
yaxşılıq"da bunun tam əksi təqdim edilir. Azərbaycan polisi çox mükəmməl şəkildə
işıqlandırılıb. Hesab edirəm
ki, başqa seriallarda da polis obrazına həssaslıqla
yanaşılmalıdır. Hər bir sahədə pis adam da var, yaxşı adamda. İnsanların
xilaskarı olan polislər çoxdur. Bu məsələlər
seriallarda işıqlandırılmalıdır. Bir şeyi mənfi istiqamətdən təbliğ
etsən, hamı onu pis kimi qəbul edəcək. Yaxşını yaxşı kimi təqdim etmək
lazımdır".
Azərbaycan kinosu dövlət
qayğısı ilə inkişaf edir və dövlət və
ictimai maraqların təbliğatçısı kimi
çıxış edir...
İradə
SARIYEVA
Bakı
Xəbər.-2013.-2 may.-S.15.