Milli teleserialların çəkilişinə
dövlət dəstəyinin ictimai məzmunu...
Milli teleseriallar milli kino siyasətimizin
aparıcı qollarından birini təşkil edir. İllər əvvəldən
başlayaraq son illərə qədər Azərbaycan ictimaiyyəti,
Azərbaycan tamaşaçısı yalnız əcnəbi
seriallara baxırdısa, axır vaxtlar günün tələbi
kimi milli serialların çəkilməsi gündəmə gəldi.
Bir məsələ var ki, Azərbaycan kino
istehsalçıları özlərini daha çox tək və
iki seriyalı filmlərdə ifadə edə bilirdilər. Onların serial
çəkilişlərində təcrübələri elə
də geniş deyildi. Bəlkə də elə
bu səbəbdən də öncələr bir neçə
dəfə serial çəkilişləri həyata
keçirilsə də, məhsul effektiv olmadığı
üçün onların ekranlara gəlişinin
qarşısı alındı. Əslində,
serial özü böyük, çoxşaxəli bir kino
janrıdır. Bu da faktdır ki, seriallar
istehsal edildiyi ölkələrin bir çox halda şöhrətinə
çevrilir. Yeri gələndə dövlətlər
sadə bir ailə-məişət problemlərinin içində
ciddi bir ictimai-siyasi fikri deyir, mesajı çatdıra bilir.
Kino böyük qüvvədir, seriallar da ki, o
gücü daha da yenilməz edir. Dəfələrlə
qeyd etmişik, yenə də xatırladırıq ki, son illər
Azərbaycan kinosunun günü-gündən inkişaf etməsi,
özünə yeni yaradıcılıq xətti seçməsi
diqqəti cəlb edir. Bir tərəfdən
kino ictimaiyyətinin, başqa bir yandan dövlətin milli
kinoya isti münasibət və qayğısı kinomuzun daha
uzaqlara gedəcəyinə bir təkandır. Bilirik ki,
Azərbaycan Respublikasının Prezidentinin "Azərbaycan
kinosunun 2008-2018-ci illər üzrə inkişafına dair
Dövlət Proqramı"nın təsdiq
edilməsi haqqında Sərəncamı kino sənətinin
sürətli inkişafına böyük təkan oldu. Sirr deyil ki, Dövlət Proqramına qədər
kinomuzun perspektivi elə də ümid doğurmurdu. Hətta kino məmurları belə onun gələcəyinə
ümid bəsləmirdi. Bu da faktdır ki,
keçən əsrin 90-cı illərindən başlayaraq Azərbaycanda
kommersiya filmlərinin çəkilişlərinə
başlanıb. "Yarasa" və digər
bir-iki filmi çıxmaq şərtilə, o biri filmlərin
səviyyəsi elə də yüksək deyildi.
"Yarasa"nın gücü onda idi ki,
o peşəkar rejissor tərəfindən
ekranlaşdırılmışdı. Kommersiya
filmlərinin kinomuzun inkişafına, milli kino
industriyasının yaranmasına heç bir xeyri olmadı.
Məlumdur ki, bu dövrdə kommersiya filmlərinin
bir çoxunun çəkilməsində məqsəd
heç də kinonun inkişafına nail olmaq deyil, kinodan pul
qazanmaq idi. Bəllidir ki, kommersiya kinosunun gəlir
gətirmək imkanı olmadı. Bu da
kinomuzun dayaqlarının laxlamasına səbəb oldu. Sözsüz ki, bundan peşəkar kino
işçiləri daha çox zərər çəkdi. Kinoşünas Sona Axundova dedi ki,
çətin dövr yaşamasına, bir sıra itkilərə
məruz qalmasına baxmayaraq, Azərbaycan kinosu sınmadı,
məhv olmadı. Kinoşünas hesab edir ki, milli kinomuz
dövlət qayğısı nəticəsində yenidən
həyata qayıda bilib: "Azərbaycan kinosunun
inkişafı dövlət qayğısı ilə
bağlıdır. Bilirik, uzun illər milli
kinomuz qayğıdan məhrum edilib. Onun
inkişafına təkan verilməyib. Hər
kəsə bəllidir ki, Azərbaycan kinosunun ən
böyük himayədarı ulu öndər Heydər
Əliyev olub. Onun sovet dövründə
Azərbaycan Respublikasına rəhbərlik etdiyi vaxt
çoxlu filmlər çəkilib. Həmin
filmlər də Azərbaycan ictimaiyyətinin, xalqının
maraqlarını əks etdirib. Heydər
Əliyev kinoya həmişə böyük qayğı və
diqqət göstərib. Onun bu
qayğı ənənəsi indi də davam etdirilir. Azərbaycan kinosu son beş-altı ildir ki,
inkişaf yolunu tutub. Təbii ki, dövlət
qayğısı olmasaydı, buna nail olmaq çox çətin
idi. Çünki kino sənayesinin yenidən
qurulması üçün kinematoqraflara külli məbləğdə
vəsait lazım idi. O vəsaitin isə kimlərsə
tərəfindən kinoya ayrılması müşkül məsələ
olduğuna görə kinomuzun gələcəyi sual
altında idi. Maliyyə mənbəyi olmadan kino
inkişaf edə bilməzdi. Kinonun
ağır günündə dövlət ona yardım əlini
uzatdı. Ümumiyyətlə, ən ağır
dövrlərdə belə, dövlət büdcəsi
hesabına az da olsa filmlər istehsal
olunurdu. Bu filmlər də çox zaman
nümayiş etdirilmədiyi üçün
tamaşaçıların ondan xəbəri olmurdu.
Ancaq "Azərbaycan kinosunun 2008-2018-ci illər üzrə
inkişafına dair Dövlət Proqramı"nın təsdiq edilməsi haqqında Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin
imzaladığı Sərəncamdan sonra kinomuzun həyatında
yeni bir səhifə açıldı. Bunu kino
yaradıcılığında böyük bir hadisə saymaq
olar. Çünki bu Dövlət Proqramında
kino yaradıcılığından tutmuş onun texniki
problemlərinə, kadr hazırlığı kimi gərəkli
bir məsələyə geniş yer ayrılıb". Ekspert dedi ki, bu gün o
Proqramın müxtəlif bəndləri icra edilir. "Azərbaycanfilm" Kinostudiyası artıq təmir
olunub, Dövlət Film Fondu üçün yeni bina tikilib.
Azərbaycandan kənarda saxlanan filmlərimizin ölkəmizə
gətirilməsi prosesinə başlanıb: "Yeni filmlər
çəkilir, gənclərə öz yaradıcılıq
potensialını ortaya qoymaq üçün şərait
yaradılır. Artıq gənc kinematoqraflar
öz filmlərini çəkir. Bu gün
dövlət sifarişi ilə ekranlaşdırılan filmlərə
zəruri vəsait ayrılır, hətta xaricdən texniki
avadanlıqlar da alınıb gətirilir. Filmlərin
montaj prosesi bəzən xaricdə aparılır. Hər şey ideya və ssenaridən başlayır.
Uğurun əsası budur. Yaxşı ssenari
olmasa, istənilən texniki element, gözəl aktyor oyunu, ən
müasir effektlər və s. kölgədə qalacaq. Bu gün çalışmaq lazımdır ki,
dövlətin etimadı doğrulsun. Texnika
sarıdan korluğumuz yoxdur, amma sirr deyil ki, peşəkarlıq
problemləri hələ də mövcuddur. Bir müddət əvvəl Bakıda gənc
rejissorlar üçün ustad dərsləri keçən məşhur
polşalı kinorejissor Kşiştof Zanussi belə bir fikir
söylədi ki, tamaşaçının görmək istədiyi,
səmimi hesab etdiyi film uğur qazanır. Onun
fikrincə, Azərbaycan kinosu tamaşaçını sadə
yolla - həqiqəti göstərməklə də heyrətə
sala bilər. Azərbaycan kinosu bu gün
millətinin səsini, reallığını,
yaşantılarını göstərməlidir. Hər bir millətin öz kinosu var və o mütləq
olaraq özünün özəl keyfiyyətlərini göstərə
bilir. Bizim kinomuz da bizi, dərdlərimizi,
həyati gerçəklərimizi təsvir etməlidir. Amma pafos və ya qışqırdıcı kadrlarla
yox, insan taleləri, insan faktoru ilə. O gerçəkləri
kino dilində bugünkü müasir tələblərə
uyğun təqdim etməliyik. Bədii zövq,
bədii səviyyə - ssenari, ideya, ideologiya tam olaraq bir-birini
tamamlamalıdır. Əslində bu
gün kinoda ideologiya sözündən qaçmağa
çalışırlar. Amma unutmaq olmaz
ki, kino ideoloji olmasa, baxımlı da olmaz. Bu gün
dünya kinosuna nəzər yetirin,artıq
vizuallıq, texniki meyarlar yerini ideologiyaya, insan amilinin əsas
götürüldüyü filmlərə verib. Bu da o deməkdir ki, bütün hallarda kino səmimi
və real məqamlara söykənəndə maraqlı və
baxımlı olur. Burada dövlətçilik
prinsipləri, dövlət və ictimai maraqların müdafiəsinə
də böyük önəm verilməlidir. Bir çox
hallarda buna nail olunur". S.Axundova bildirdi ki,
son illər ardıcıl olaraq bir neçə bədii və
sənədli filmlərin istehsalı baş tutub. Onun
sözlərinə görə, bədii filmlər arasında
təxminən həftə yarım əvvəl Bakıda təqdimat
mərasimi keçirilən "Qorxma mən səninləyəm-2"
filmi olmaqla, "Ən adi soyad", "Dolu",
"Sübhün səfiri", "Dərvişin
ölümü", "Çölçü",
"Ehram TV", "Mən evimə qayıdıram",
"Qisas almadan ölmə" və digər ekran işləri
də olub. Ekspertin bildirdiyinə görə, o
filmlərin artıq bir neçəsinin çəkilişləri
başa çatdırılaraq tamaşaçılara təqdim
edilib, bəziləri isə hələ də çəkiliş
prosesini yaşayır. Azərbaycan
kinematoqraflarının xaricdəki həmkarları ilə
müştərək çəkdikləri filmlərin də
sayı günü-gündən artır. O dedi ki, bura
son vaxtlar Azərbaycan və Türkiyənin birgə
istehsalı olan "Mahmud və Məryəm" bədii
filminin, fransızlarla birlikdə "Aleksandr Düma",
almanlarla bərabər "Caz və muğam" sənədli
filmlərinin çəkilişləri aiddir: "Bunlar
çox maraqlı işlərdir. Azərbaycan
kinosu özünü hələ dünyada təsdiqləməyib.
Amma hesab edirəm ki, belə müştərək
işlər kinomuzu dünyada populyar edəcək.
"Azərbaycan kinosu 2008-2018-ci ilər üzrə Dövlət
Proqramı"nın təsdiq edilməsi
kinomuzun qarşısında böyük üfüqlər
açdı. Rəsmi məlumatlara görə, Dövlət
Proqramının icrasına 6,5 milyon manat
ayrılıb". Məlum olduğu kimi, Azərbaycanda milli
teleserialların yaradılması üçün dövlət
səviyyəsində maliyyə vəsaiti ayrılıb və
hazırda bu istiqamətdə qızğın işlər
gedir, bir neçə serial çəkilib.
S.Axundovanın fikrincə, vəsait ayrılsa da, bəzi
telekanallar teleserial çəkilişlərinə elə də
peşəkarlıqla başlamayıb: "Yerli kino
istehsalının inkişaf etdirilməsi baxımından
atılan bu addım ölkədə kino sənayesinin
inkişafına ciddi ümidlər yaratsa da, bəzi
qeyri-peşəkarların bu işə qoşulması müəyyən
problemlər yaratdı. Amma bu fakt
bütövlükdə görülən işlərin üzərinə
kölgə sala bilməz. Artıq bir
neçə kanal teleserial çəkib. Bildiyim
qədər, çəkilən seriallara da Milli Televiziya və
Radio Şurasının rəhbərliyi baxıb. Çəkilən serialların səviyyəsi haqda
onu demək olar ki, dövlət vəsaitilə çəkilən
bu seriallar arasında xeyli maraq doğuranları var. Səhv
etmirəmsə, dövlət telekanallara serial çəkilişləri
üçün ilkin mərhələdə 5 milyon manat vəsait
ayrırmışdı. Artıq bir ildir
ki, ölkəmizin telekanallarında yayımlanan bütün
xarici seriallar dayandırılıb. Bir
neçə serial var ki, onlar haqda çox böyük həvəslə
danışmaq olar. Onlardan biri ATV
kanalının istehsal etdiyi "Pərvanələrin rəqsi"
serialıdır. Çox maraqla izlənilən
bir serialdır. Sonra "Xəzər"
Televiziyasının ibrətamiz-əxlaqi mövzuda
ekranlaşdırdığı "Həyat varsa"
serialı baxımlıdır. Burada elə mövzulara
toxunulur ki, o hər kəsin ürəyincə ola
bilir. "Həyat varsa"nın
bölümlərindən biri "Yaxşılığa
yaxşılıq" adlanır. Bu
bölümdə Azərbaycan polisinin xeyirxah, vətənpərvər,
humanist obrazı yaradılıb. Küçədə
gördüyü və köməyə ehtiyacı olan
uşağın həyatını xilas edən polis həmin
uşağın həyatında böyük rol oynayır.
Onu əyyaş atasının caynağından
xilas edir. Qəribədir, əksər filmlərdə
polisin mənfi obrazının yaradılmasına can
atırlar. Əslində, cəmiyyətimizin
qorunmasında polisin rolu müstəsnadır. "Yaxşılığa yaxşılıq"da
bunun tam əksi təqdim edilir. Azərbaycan
polisi çox mükəmməl şəkildə
işıqlandırılıb. Hesab edirəm
ki, başqa seriallarda da polis obrazına həssaslıqla
yanaşılmalıdır. Hər bir sahədə pis adam da var, yaxşı adam da. İnsanların
xilaskarı olan polislər çoxdur. Bu məsələlər
seriallarda işıqlandırılmalıdır. Bir şeyi mənfi istiqamətdən təbliğ
etsən, hamı onu pis kimi qəbul edəcək. Yaxşını yaxşı kimi təqdim etmək
lazımdır". Azərbaycan dövlətinin, ictimaiyyətinin
maraqlarına uyğun yeni seriallar çəkilməlidir.
Seriallar yalnız məişət
mövzularını əks etdirməli deyil, dövlətin və
ictimaiyyətin maraqlarına uyğun mövzulara müraciət
etməlidir. Bu gün milli kino siyasətinin
əsas xəttini dövlət maraqları təşkil etməlidir.
İradə SARIYEVA
Bakı xəbər. - 2013.- 27
noyabr.- S.15.