Tarix elmimizə
dövlət qayğısı gənclərin milli-mənəvi
formalaşmasında təsirli faktor kimi...
Vaqif Arzumanlı: "Gənclərin
tariximizin obyektiv səhifələri ilə tanış
olması dövlətçiliyimizin inkişafı
baxımından mühüm əhəmiyyət kəsb
edir"
"Azərbaycan tarixinin ölkəmizin
elmi-tədqiqat ocaqlarının xətti ilə yenidən
yazılması..."
Azərbaycan dövlət müstəqilliyi əldə
etdikdən sonra, ötən illər ərzində ölkəmiz
həyatın bütün sahələrində - ən əsası
iqtisadiyyatda, daxili və xarici siyasətdə yüksək
göstəricilər əldə edib. Ölkənin
iqtisadi potensialı artdıqca, digər sahələr də
dirçəlir, inkişaf mərhələsinə qədəm
qoyur. Azərbaycanda elmə, təhsilə
dövlət qayğısı hələ mərhum prezident
Heydər Əliyevin vaxtından müşahidə olunurdu.
Bu xüsusda Heydər Əliyevin 15
may 2001-ci il tarixli Fərmanı Azərbaycanın
elmi ictimaiyyəti üçün mühüm hadisə olub. Elmlər Akademiyasına Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyası adının verilməsi Akademiyanın fundamental
elmin inkişafında əldə etdiyi nailiyyətləri, Azərbaycan
xalqının mədəni və mənəvi təşəkkülündə
oynadığı rolu, respublika ictimaiyyətində olan
nüfuzunu və akademik elmin ölkənin
inkişafının əsas təminatçısı
olduğunu bir daha təsdiqləyib.
Akademiyada çalışan
işçilərin sosial müdafiəsini gücləndirmək,
onların fəaliyyətinin səmərəsini artırmaq məqsədilə
bir sıra mühüm qərarlar qəbul edilib. 1997-ci ildə
Akademiyanın işçilərinin əməkhaqları 50%,
2002-ci ildə isə 2 dəfə, Akademiyanın həqiqi və
müxbir üzvlərinin rütbə maaşları 1997-ci ildə
10 dəfə, 2002-ci ildə isə 3 dəfə
artırılıb. Ümumilikdə Heydər
Əliyevin müəyyən etdiyi uğurlu neft strategiyası
nə vaxtsa öz bəhrəsini verməli idi və Azərbaycan
xalqının bu gözləntiləri heç də əbəs
yerə deyildi. Xalqımızın bu
ümidlərini məhz İlham Əliyev doğrultdu.
"Biz neft kapitalını insan kapitalına çevirəcəyik"
söyləyən cənab İlham Əliyev əslində gənclərə
bir mesaj verdi: "Oxuyun, elmimizi inkişaf
etdirin, Azərbaycanı beynəlxalq konfranslarda, olimpiyadalarda
layiqincə təmsil edin." Bu gün Azərbaycan
Prezidenti İlham Əliyevin gənclərin təhsilinə,
elminə göstərdiyi xüsusi diqqət və
qayğı göz qabağındadır. Heydər
Əliyev Fondunun prezidenti, UNESCO və İSESKO-nun xoşməramlı
səfiri, millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın
"Yeniləşən Azərbaycana Yeni Məktəblər"
layihəsi çərçivəsində inşa edilən
yüzlərlə məktəb bu sahəyə xüsusi diqqət
və qayğının bariz nümunəsidir. Prezident
İlham Əliyev xalqın gələcəyinin elm və təhsillə
bağlı olduğunu çıxışlarında dəfələrlə
vurğulayıb. Eyni zamanda, cəmiyyətdə
dünya təhsil sisteminə inteqrasiyanı vacib sayır.
Bu diqqət və qayğının nəticəsi
olaraq, Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyası ötən illər
ərzində özünün yeni inkişaf mərhələsinə
qədəm qoyub. Elmin, təhsilin
inkişafı üçün dövlət büdcəsində
nəzərdə tutulan vəsaitlərin ildən-ilə
artırılması, bu sahədə çalışan
müəllimlərin əməkhaqlarında, tələbə,
magistr və aspirantların təqaüdlərində
özünü göstərən əsaslı artımlar bu əhəmiyyətli
sahəyə dövlət başçısı tərəfindən
göstərilən qayğının bariz ifadəsidir.
Məlumat üçün qeyd edək
ki, elmin inkişafına yönəldilən xərclər
2003-cü ildə 16,6 milyon manat təşkil
edirdisə, 2011-ci ildə bu rəqəm 108,6 milyon manata
yüksəlib. Bu rəqəm 2010-cu illə müqayisədə
5,6 faiz və ya 5,8 milyon manat çoxdur.
2011-ci ildə büdcədən elmə ayrılan xərclər
ümumi büdcənin 0,9 faizini təşkil
edib. Elm xərclərində elmi-tədqiqat layihələrinin
Azərbaycan Respublikası Prezidenti yanında Elmin
İnkişaf Fondu vasitəsilə həyata keçirilməsi
üçün 7 milyon manat, latın qrafikalı kitabların
çap edilməsinə 5 milyon manat, elmi obyektlərin yenidən
qurulması və əsaslı təmirinə 3 milyon manat,
elmi-tədqiqat müəssisələrinin maddi-texniki təminatının
möhkəmləndirilməsinə 3 milyon manat, Milli Elmlər
Akademiyasının elmi-tədqiqat institutlarına müasir tələblərə
cavab verən laboratoriya avadanlıqlarının
alınması xərclərinə 2 milyon manat vəsait nəzərdə
tutulub.
Prezident İlham Əliyev
elmin inkişafı istiqamətində bir sıra mühüm
tədbirlər həyata keçirib. Dövlət
başçısının "Alimlik dərəcələrinə
görə vəzifə maaşlarına əlavələrin
artırılması haqqında" 16 aprel 2004-cü il tarixli
Sərəncamına uyğun olaraq Azərbaycan Milli Elmlər
Akademiyası sistemində, elmi-tədqiqat və təhsil
müəssisələrində, habelə digər sahələrdə
çalışan işçilərin elmlər doktoru və
elmlər namizədi alimlik dərəcələrinə
görə vahid tarif cədvəli üzrə vəzifə
maaşlarına müəyyən edilmiş əlavələrin
məbləği 2004-cü ilin iyulundan artırılıb.
2004-cü il 19 aprel tarixli "Aspirantlara,
ali, orta ixtisas və peşə məktəblərinin və
peşə liseylərinin tələbələrinə və
şagirdlərinə verilən təqaüdlərin
artırılması haqqında" Sərəncam isə
yetişməkdə olan gənc nəslin intellektual
potensialını yüksəltmək, onların elmə olan
marağını daha da gücləndirmək məqsədi
daşıyıb.
Milli Elmlər
Akademiyasının 60 illik yubileyi ilə əlaqədar
dövlət başçısının 2005-ci ildə
xüsusi sərəncamlar imzalaması, görkəmli elm
xadimlərini yüksək dövlət mükafatları ilə
təltif etməsi, bir sıra alimlərə elmi adların,
Prezident təqaüdünün və mənzillərin verilməsi
cənab İlham Əliyevin bu sahəyə yüksək
qayğısının əyani təzahürüdür. Akademiyanın 60 illik yubiley
mərasimində çıxış edən Prezident
İlham Əliyev deyib: "Elmlər Akademiyasının
maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi
işində əlavə addımlar atılacaqdır. Biz gərək bu maddi-texniki bazanı möhkəmləndirək.
Akademiyanın nəzdində fəaliyyət
göstərən institutlara daha böyük həcmdə
kömək göstərək. Çalışacağam
ki, Akademiyanın inkişafında bundan sonra da öz əməyimi
əsirgəməyim. Mən bir daha demək
istəyirəm, bu qəti fikrimdir ki, hər bir ölkənin
normal inkişafı üçün, ilk növbədə,
bilik, savad, elmin inkişafı lazımdır".
Elmin inkişafına dövlət
səviyyəsində qayğı, əslində, dövlətçiliyin
möhkəmləndirilməsi və xalqın milli-mədəni
tərəqqisinə xidmət edən siyasətin tərkib
hissəsi kimi qiymətləndirilməlidir. Qloballaşma
prosesinin bütün dünyanı əhatə etdiyi və
elmi-texniki tərəqqinin kifayət qədər yüksək
sürətlə həyata keçirildiyi müasir dövrdə
müstəqil Azərbaycan dövlətinin inkişafı məhz
elmin səviyyəsindən əhəmiyyətli dərəcədə
asılıdır. Xüsusən də
tarix elminin inkişafına göstərilən dövlət
qayğısı gənclərin milli mənlik şüurunun
inkişafına, onlarda vətənpərvərlik hisslərinin
formalaşmasına öz müsbət təsirini göstərir.
Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının kollektivi Prezident
İlham Əliyevin "Azərbaycan Milli
Ensiklopediyasının nəşri haqqında" və
"Azərbaycan dilində latın qrafikası ilə kütləvi
nəşrlərin həyata keçirilməsi
haqqında" sərəncamlarının icrası ilə
bağlı qarşıda duran vəzifələrin məsuliyyətini
dərk edir. Bu vəzifələrin yerinə
yetirilməsi üçün bütün potensialını səfərbər
edib. Prezidentin sentyabrın 15-ni "Bilik günü"
kimi təsis etməsi və təhsil müəssisələrində
iş rejiminin tənzimlənməsi haqqında Fərmanı
və 2005-2007-ci illər üçün ümumtəhsil məktəblərinin
informasiya və kommunikasiya texnologiyaları ilə təminatı
proqramını təsdiq etməsi, şübhəsiz ki,
ölkəmizdə elmin və təhsilin səviyyəsinin
artmasına xidmət edəcək. Azərbaycanda
elmi təhlilə əsaslanan, müasir tarixi şəraitin
reallıqlarını nəzərə almaqla həyata
keçirilən daxili və xarici siyasət ölkəmizə,
digər sahələrdə olduğu kimi, elm sferasında da
uğurlar qazandırıb. Alimlərimiz
dövlətimizin müstəqilliyinin qorunmasını,
ölkədə ictimai-siyasi sabitliyin möhkəmləndirilməsini,
demokratiyanın və iqtisadiyyatın inkişafını
ümdə məqsəd kimi qəbul edərək,
bütün səylərini bu vəzifələrin yerinə
yetirilməsi üçün səfərbər edirlər.
Elmi tədqiqatların üstün istiqamətlərini
müəyyən edərkən alimlərimiz milli maraqları
ön plana çəkirlər. Müstəqil
dövlət quruculuğunda, sosial-iqtisadi və mənəvi
inkişafda elm ölkənin mühüm ehtiyat mənbəyidir.
Azərbaycan alimləri respublikanın ən
ağır vaxtlarında dövlətimizə, ölkə Prezidentinə
sadiqlik nümayiş etdirmiş və ona dayaq olmuşlar.
Son illər Azərbaycanda
müşahidə olunan tendensiyalardan biri də gənclərin
elmə xüsusi marağının olmasıdır. Bu da gənclərin
simasında milli mənlik şüurunun inkişafını
özündə ehtiva edir. Artıq ölkəmizdə
gənc fəlsəfə doktorlarına rast gəlmək
mümkündür. Gənc alimlərimiz
dünyanın müxtəlif ölkələrində
keçirilən beynəlxalq elmi konfrans və simpoziumlarda Azərbaycanı
layiqincə təmsil edir, elmi yenilikləri ilə dünya
elminə öz töhfələrini verirlər. Bütün bu uğurlar ölkədə aparılan
islahatlar və elmə, təhsilə göstərilən
xüsusi diqqət və qayğının nəticəsidir.
Sözügedən məsələni dəyərləndirən professor Vaqif Arzumanlının sözlərinə görə, Azərbaycan xalqının tarixinin obyektiv şəkildə öyrənilməsi günümüzün ən aktual problemlərindən biridir: "Azərbaycan öz müstəqilliyini bərpa edənə qədər ölkə tarixi ilə bağlı yazılmış əsərlərin çoxunda subyektiv səhifələr, qeyri-elmi faktlar, təmayüllük və digər xoşagəlməz hallar mövcud olub. Bu da səbəbsiz deyil. Tariximiz daha çox qeyri-azərbaycanlılar tərəfindən yazılıb. Onlar da istədikləri şəkildə yazıblar. Üstəgəl, sovet totalitar rejiminin də Azərbaycan xalqının tarixi səhifələrinə kölgə salması öz işini görüb. Azərbaycan tarixinin ölkəmizin elmi-tədqiqat ocaqlarının xətti ilə yenidən yazılması çox vacib əhəmiyyət kəsb edir. Bu istiqamətdə görülən işlər təqdirəlayiqdir, xüsusən də gənclər üçün. Gənclər üçün ona görə vacibdir ki, onlar ölkə tarixini obyektivcəsinə öyrənmiş olacaqlar. İndiki gənclik üçün vacibdir ki, Azərbaycan xalqının keçmişini, tarixini bilsinlər. Gənclərin milli qəhrəmanlarımızın tarixi keçmişi ilə tanış olması vacib əhəmiyyət kəsb edir. Ümumən bu kimi tarixi proseslərin öyrənilməsi bugünkü gəncliyə çox şey verir. Azərbaycan xalqının, dövlətçilik ənənələrinin gələcəkdə daha da güclənməsi üçün çox vacib sayılan amillərdəndir. Bugünkü gənclər tariximizin obyektiv səhifələri ilə tanış olsalar, öz xalqımızın nəhəngliyini, müxtəlif əsrlərdə keçdiyi dövlətçilik ənənələrini öyrənmiş olacaqlar. Bütövlükdə tarix elminin gənc nəslin milli mənlik şüurunun öyrənilməsində oynadığı rol əvəzsizdir. Ona görə də dövlətin bu sahəyə göstərdiyi qayğıdan maksimum səmərəli istifadə etmək lazımdır".
Vidadi ORDAHALLI
Bakı xəbər.-2014.-11-13
aprel.-S.12.