Aşıq Ədalət Nəsibovun Surqutda
yaşayan mənəvi şəyirdi
nələrdən danışdı?
Solo ifaçılıq məktəbinin gənc nümayəndəsi
Niyaməddin Məzəmli "Bakı-Xəbər"də
"Məqsəd odur
ki, sazımız vasitəsilə tariximizi, musiqi mədəniyyətimizi,
ulularımızdan qalan
adətləri Rusiyada
təbliğ edək"
Milli
ənənələri və
qədim bir sənəti yaşatmaq hər gəncə nəsib olmur. Gənclərin xeyli hissəsi
milli musiqiyə elə də maraq göstərmir, onları müasir dövrdə populyar olan nümunələr maraqlandırır. Populyar olan
musiqinin isə nə fəlsəfi qatı var, nə də müsbət mənada təsir imkanı, böyük əksəriyyəti
bədii zövq aşılamaqdan uzaqdır.
Yəqin
ki, mənimlə razılaşarsınız. Azərbaycan musiqi mədəniyyəti
bir neçə formada təzahür edir.
Əski
musiqidən danışanda
aşıq sənəti
və muğam yada düşür. Xalqın kökünü, mədəniyyətini
bu sahələr özündə geniş şəkildə təcəssüm
etdirir.
Azərbaycanda
aşıq sənəti
son illər özünün
yeni inkişaf mərhələsinə qədəm
qoyub. Bu da o deməkdir ki, artıq aşıq sənəti özünün ikinci həyatını yaşayır.
Fərəhləndirici haldır ki,
gənc nəslin aşıq sənətinə,
saza marağında oyanma gedir və
gənclər saza diqqət ayırır.
Elə bir dövrdə yaşayırıq ki, xalqın özünü xalq kimi qorumasına
böyük ehtiyac
var. Xalqın varlığı,
diri və duru qalması milli musiqinin yaşaması və təbliği ilə də sıx bağlıdır.
Aşıq
sənətinə meyl
edən gənclərdən
dəfələrlə yazmışam
və onların saza bağlılığı
haqqında fikirlərimi
bölüşmüşəm. Gənc bir aşıq var, Azərbaycandan uzaqda yaşayır. Saza sığınıb yaşadığı
üçün marağımı
çəkdi. Bu gənc
solo saz ifaçısı,
2005-ci ildə "Pöhrə"
müsabiqəsinin, 2007-ci ildə
isə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin Şirvan şəhərində keçirdiyi
"Simli alətlər
ifaçılığı" müsabiqəsinin qalibi,
2012-ci ildə isə
"Lider" Televiziyasının
keçirdiyi "Yarışma
3" müsabiqəsinin iştirakçısı
Niyaməddin Məzəmlidir.
Niyaməddin Məzəmli 1991-ci ildə Qazaxın Məzəm kəndində
doğulub. Qazaxlı olduğu
üçün saza maraq göstərməsi təbiidir. Hər bir qarabağlının
könlü muğam üstündə kökləndiyindən,
hər qazaxlı sazla bağrıbadaş doğulur. Niyaməddin
Məzəmli solo saz ifaçılığı sahəsində
gənc olsa da, özünəməxsus
ifa tərzi var və onun
çaldığı hər
bir hava ürəyə yatımlıdır.
Əsas odur ki, sazın
başına oyun açmır, sazı saz kimi, könüllər
dostu, dilmancı kimi təqdim edə bilir. Onun ifasında canlı olaraq bir neçə
havanı dinləmişəm.
Niyaməddinin ifasında "Dilqəmi",
"Ruhani" kimi havalara qulaq asdım, xoşuma gəldi.
Rusiyanın
Surqut şəhərində
yaşayan, hazırda Vətəndə olan aşıq Niyaməddin Məzəmli mənimlə
söhbətində bildirdi
ki, 7 yaşından saza maraq göstərib. Atasının evə saz alıb gətirdiyini
deyən Niyaməddinin
sözlərinə görə,
peşəkar qarmon ifaçısı olan atası Bəkir Məzəmli həvəskar
saz ifaçısı
olub və sim tərpətməyi ondan öyrənib: "Atam saza böyük
maraq göstərdiyimi
görüb məni Qazax rayonu 2 saylı musiqi məktəbinin saz sinfinə qoydu. Burada ilk ustadım dövrünün
tanınmış aşığı,
Kamandar Əfəndiyevin
şəyirdi olan Səid Rəhimov oldu. Səid Rəhimovun saz
dərsləri çox
maraqlı keçirdi
və o burada bizə həm saz ifaçılığını,
həm oxumağı,
həm də dastanları öyrədirdi.
Bilirsiz ki, mənim meylim daha çox
solo saz ifaçılığına
olduğundan, özümü
bu sahəyə həsr etdim. Sonra Sumqayıtda Soltan Hacıbəyov adına Musiqi
Kollecinin saz sinfinə qəbul olundum. Burada isə müəllimim
tanınmış xanım
aşığımız Ulduz
Sönməz oldu.
Ulduz xanımdan da sazın sirlərini öyrəndim. Açığı, müsabiqəyə qatılmaq
fikrim yox idi. "Lider"
Televiziyasının keçirdiyi
"Yarışma" layihəsinə
dostum Elşən Qaraxanlını aparmışdım.
Seçim turlarını müşahidə
edib gördüm ki, ora qatılanların
heç birindən zəif deyiləm. Rəhmətlik aşıq İslam
Rzaoğlunun təkidi
ilə mən də yarışmaya qatıldım. İslam Rzaoğlunun
qrupunda təmsil olundum. Bu müsabiqədə
iştirakım əslində
tam təsadüfi olub.
O yarışmadan əvvəl
iki müsabiqənin qalibi olmuşdum".
SMS-lə keçirilən
müsabiqələrin aşığın
deyil, qalibin taleyində rol oynadığını deyən
Niyaməddin Məzəmli
bildirdi ki, aşığın taleyinə
SMS müdaxilə edə
bilməz":Aşığın istedadı,
ifaçılığı, biliyi SMS-dən çox üstündür.
Müsabiqələr gənc aşıqların,
gənc ifaçıların
reklamına hesablanan layihələrdir. "Yarışma 3"də 5-ci yerə
qədər gəldim".
N.Məzəmlinin özünü daha çox solo
ifaçılıq sahəsində göstərdiyi bəllidir.
Aşıq sənətini izləyənlərə bu gənc aşığın barmaqları
yaxşı tanışdır. İmrandilli
ana sazımız Niyaməddinin
barmaqlarında ayrı cür
danışır. Təbii, hər aşıq sazda
öz ürəyini
danışdırır. Bilirik ki, Azərbaycan aşıq sənətində
solo ifaçılığın tarixi elə də qədim deyil.
Sonradan yaranan bu ənənə son zamanlar özünü
doğrultmaqdadır. Bir məqamı qeyd edim ki,
Azərbaycan saz sənətində solo ifaçılığın əsasını
görkəmli aşıq, virtuoz sənətkarımız
aşıq Əmrah Gülməmmədov qoyub.
Onun ardıcılları olan
sənətkarlar bu gün
sənət aləmində öz sözünü deyir. Təbii, bu sahədə görkəmli
aşığımız, Prezident təqaüdçüsü,
müasir aşıq sənətinin
atası Ədalət Nəsibovun adını çəkməsəm
günah olardı. Aşıq Ədalət
aşıq sənətinin, sazın mahir bilicisidir və "Yanıq Kərəmi"
havası ilə ürəklərdə özünə əzəmətli
bir heykəl ucaldıb. Ədalət əminin
yetirmələri, mənəvi şəyirdləri bu gün yetərincədir.
Niyaməddin Məzəmli də aşıq Ədalət Nəsibovun
mənəvi yetirmələrindəndir. Sazı Vətən boyda bir sevdaya
çevirən Ədalət Nəsibovdan bu
gün də öyrənilir, sabah da öyrəniləcək.
Solo ifaçılığa meyl etməsinin səbəbindən
danışan Niyaməddin Məzəmli bildirdi
ki, özünü bu üslubda daha yaxşı ifadə edə bilir":Allah hər insana bir keyfiyyəti daha üstün verir. Mən solo saz ifaçılığına maraq göstərdim. Amma
sizə deyim ki, 2005-ci
ildə keçirilən "Pöhrə" müsabiqəsində
oxumaq üzrə qalib
oldum. "Gəraylı"
havasını çalıb oxudum. Solo saz
ifaçılığının çağdaş
dövrümüzdə ən böyük
ustadı Ədalət Nəsibovdur, bütün
solo ifaçılar ondan
bəhrələnib. Mən aşıq Ədalət Nəsibovu
özümə mənəvi ustad hesab edirəm. Etiraf edək
ki, Ədalət Nəsibov havaları
püxtələşdirdi. "Aşıq gördüyünü
çağırar", solo
ifaçılar Ədalətin ifasını görüb
solo ifaçılığa könül veriblər. Evimizə saz alınanda atam
aşıq Ədalətin kasetlərini alıb gətirdi ki, ona qulaq
asıb çalaq".
O, Rusiyada
aşıq sənətini təbliğ edir
və tez-tez məclislərdə, şənliklərdə,
bayramlarda iştirak edir: "Mübaliğəsiz deyərdim ki, bu gün
Rusiya məkanında aşıq sənətinə,
saza böyük maraq var. Orada
sazın təbliği üçün məclislər
var, sazı istəyən adamlar
var. Elə bir toy yoxdur ki,
aşıqsız keçsin. Bilirsiz, orada nə qədər
azərbaycanlı yaşayır. Azərbaycan toyları da milli ənənələr
üstündə keçirilir. Deyərdim
ki, orda saza tələbat daha böyükdür. Elə məclisə gedirsən
ki, orada saz biliciləri əyləşir. Bəzən
adamdan elə hava, elə
söz soruşurlar ki, məətəl qalırsan.
Çalışıram ki, onların tələbatını
ödəyim. Azərbaycanın hər yerindən mən
yaşadığım şəhərdə ailələr çoxdur. Bu məclislər
aşıqların sınağa çəkilməsi üçün çox münbit yerdir. Rusiyada yaşayan azərbaycanlılar
arasında o qədər saz
biliciləri var ki...Elə
gün olur ki, yalnız Surqut şəhərində
bir gün ərzində
5-6 azərbaycanlı toyu olur.
Görün, bu nə
deməkdir. Bu məclislərdə də
Azərbaycan musiqisi səslənir. Toylar sırf milli adətlərdə
olur. Konsertlərdə də iştirak edirəm. Milli
bayramlarımızda yerli diaspor
təşkilatının təşəbbüsü ilə bayram tədbirləri keçirilir,
orada ana sazımız
tamaşaçıların zövqünü
oxşayır. Məqsəd odur ki, sazımız vasitəsilə tariximizi, musiqi mədəniyyətimizi,
ulularımızdan qalan adətləri Rusiyada təbliğ edək. Azərbaycan mədəniyyəti,
musiqisi rusiyalı
tamaşaçıların böyük rəğbətini
qazanıb".
İradə SARIYEVA
Bakı
xəbər.- 2014.- 2 dekabr.- S.14.