İkili standartlar - Qarabağ probleminin həllinə əsas maneə
Azərbaycanın
bir nömrəli problemi
olan Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinə dünyada obyektiv münasibətin təmin olunması
münaqişənin ədalətli şəkildə, ölkəmizin
ərazi bütövlüyü çərçivəsində
həllinin mühüm şərtlərindəndir.
Bu
baxımdan münaqişə ilə bağlı həqiqətlərin,
eləcə də Qarabağın tarixinin,
bu bölgənin qədim zamandan
Azərbaycan xalqının dövlətçilik salnaməsinin
tərkib hissəsi kimi keçdiyi
tarixi xronikanın dünyaya
çatdırılması böyük
önəm kəsb edir.
Çünki Dağlıq
Qarabağı Azərbaycandan qoparmağı qarşıya məqsəd
qoyan ermənilərin əleyhimizə apardıqları təbliğat
məhz tarixin saxtalaşdırılması üzərində
qurulub.
Qarabağın guya erməni torpağı olması, bu
bölgənin sovet hakimiyyəti tərəfindən Azərbaycanın
tərkibinə verilməsi və s. iddialar hər nə qədər
bizə sərsəm görünsə də, erməni təbliğat
maşını tərəfindən dünyada
yayılmaqdadır. Qarabağ
münaqişəsinin ilk illərində
ermənilərin diaspor və lobbiçilik imkanlarından yararlanaraq
apardıqları antiazərbaycan kampaniyası
qarşısında, təəssüf ki,
bizim təbliğat resurslarımız məhdud
və zəif olub.
1990-cı illərin ortalarından
başlayaraq Azərbaycan dövlətinin iqtisadi və
intellektual resurslarının səfərbər edilməsi,
ictimai qurumların, diaspor təşkilatlarının bu işə
cəlb olunması Qarabağ məsələsində ermənilərin
yalan kampaniyasını qismən önləməyə imkan
verib. Bu gün
beynəlxalq birlik Qarabağ
probleminin mahiyyəti, Azərbaycanın bu məsələdə tutduğu
ədalətli mövqe barəsində xəbərdardır.
Lakin görülən işlər yetərli deyil. Məhz
buna görə ölkə rəhbərliyi
Qarabağla bağlı tarixi
həqiqətlərin daha geniş
miqyasda dünyaya
çatdırılmasını həm dövlət, həm də
qeyri-dövlət qurumlarının ümdə işi kimi daim
vurğulayır.
Prezident İlham Əliyev 2005-ci il dekabrın 14-də Azərbaycan
Milli Elmlər Akademiyasının 60 illiyinə həsr
olunmuş yığıncaqda bu barədə deyib:
"Tarixi faktlar sübut edir ki, ermənilərin
Dağlıq Qarabağa keçmişdə və indi olan
iddiaları tamamilə əsassızdır. Biz bunu bilirik,
amma bu kifayət deyildir. Gərək biz bu həqiqətləri dünya
birliyinə çatdıraq. Bu sahədə
daha ciddi işlər
görməliyik. Uzaq tarixin
və yaxın tarixin həqiqətlərini
dünyaya çatdırmalıyıq. Bu gün yeni
imkanlar mövcuddur. Bu işləri internet
vasitəsilə daha da
fəal şəkildə görmək lazımdır. Biz gərək bu fəaliyyəti
birgə aparaq".
Ötən dövrdə prezidentin bəhs
etdiyi məsələlərin həyata keçirilməsi
üçün addımlar atılıb. O
cümlədən 2008-ci ildən fəaliyyət göstərən
QHT-lərə Dövlət Dəstəyi Şurasının
maliyyə yardımı sayəsində Qarabağ
münaqişəsi ilə bağlı həqiqətlərin dünyaya çatdırılması üçün nəşrlər, internet saytlar
hazırlanıb.
Əfsuslar olsun ki, biz Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli
işində irəliləyişə nail ola bilməmişik.
Bunun da təkcə
bir səbəbi var. Bu da ondan
ibarətdir ki, Ermənistan tərəfi,
demək olar ki,
danışıqları pozmaq istəyir.
Danışıqlar masasında əvvəlcə
razılaşdırılmış məsələlərə
yenidən qayıtmaq, eyni zamanda
vaxtı uzatmaq istəyir. Bir
sözlə, bizdə belə fikir
yaranır ki, Ermənistan işğal
olunmuş torpaqları azad
etmək istəmir, çalışırlar nə qədər
mümkündürsə, o torpaqları işğal altında saxlasınlar. Beləliklə
də, bundan istifadə edib
Azərbaycandan Dağlıq Qarabağın statusu
ilə bağlı onlara xeyir
sayıla biləcək şərtləri əldə etsinlər.
Bu isə mümkün
deyildir. Biz bunu dəfələrlə bəyan etmişik: Dağlıq Qarabağ
əzəli Azərbaycan torpağıdır, beynəlxalq birlik tərəfindən Azərbaycan
torpağı kimi tanınır. Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü bütün beynəlxalq aləm tərəfindən
tanınır, BMT tərəfindən tanınır, bütün beynəlxalq təşkilatlar bizim ərazi bütövlüyümüzə
hörmətlə yanaşır. Azərbaycan dövləti heç vaxt imkan verməz ki, ikinci erməni dövləti yenə də Azərbaycanın
tarixi torpaqlarında yaradılsın. Yəni
bu, danışıqlar mövzusu
deyil və heç vaxt olmayacaqdır. Məsələnin həlli
üçün Ermənistan öz işğalçı qüvvələrini
zəbt edilmiş torpaqlardan
çıxarmalıdır. Yalnız bundan
sonra sülh yarana bilər. Azərbaycan vətəndaşları
öz doğma
torpaqlarına, o cümlədən,
Dağlıq Qarabağa
qayıtmalıdır. Bütün sivil ölkələrdə olduğu
kimi, orada da işlər bütün
demokratik prinsiplər əsasında təşkil
edilməlidir. Bundan kənarda məsələnin
heç bir başqa istiqamətdə həlli mümkün deyildir. Azərbaycan
buna razılaşmayacaq. Bu
mövqeni biz dəfələrlə
yüksək çinli dövlət məmurlarının
dilindən eşitmişik.
Azərbaycanın
Qarabağ konfliktində ədalətli mövqeyinin müdafiə
olunmasına mane olan əsas amillərdən biri də
dünya güclərinin bu məsələyə ikili
standartlar kontekstindən yanaşmasıdır.
İkili standartdan irəli gələn
yanaşmadan əziyyət çəkməyimizi Prezident
İlham Əliyev də dəfələrlə
vurğulayıb. Dövlət
başçısının sözlərinə görə,
BMT Təhlükəsizlik Şurasının Dağlıq
Qarabağın işğalı ilə bağlı dörd qətnamə qəbul etməsinə baxmayaraq, onların heç
biri icra edilmir: "Necə ola bilər ki, hansısa başqa məsələ ilə bağlı qətnamə
qəbul edilir və bir
gün ərzində dərhal icra edilməyə başlayır, amma bizə gəldikdə 20 ildən
artıqdır ki, məsələ həllini
tapmır və biz ancaq
məsələnin sülh yolu ilə həll edilməsini eşidirik.
Nəyə görə? Ona görə ki, ikili standartlar
var".
Prezidentin sözlərinə görə, bütün
beynəlxalq təşkilatlar Azərbaycanın ərazi
bütövlüyünü tanıyır və heç bir
ölkə Dağlıq Qarabağı müstəqil qurum
kimi "tanımır və tanımayacaq": "Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli məsələsində
Azərbaycanın mövqeyi birmənalıdır. Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü qeyd-şərtsiz
bərpa edilməlidir. BMT-nin Nizamnaməsində
bu müddəalar var ki, hər bir ölkə özünü müdafiə etmək üçün bütün
imkanlardan istifadə etməlidir. Ancaq ədalətsizlik,
ikili standartlar, erməni
lobbisi və onun
dünyadakı havadarları, bir də
vasitəçilərin passivliyi, deyə
bilərəm ki, məsələnin həlli
üçün lazımi şəraiti
yaratmır. Əfsuslar olsun ki, dünyada mövcud olan ikili standartlar, ikili yanaşma məsələnin
həllinə imkan vermir.
Öz siyasi və
diplomatik səylərimizi daha
da böyük əzmlə,
iradə ilə davam etdirəcəyik. Beynəlxalq
təşkilatlarda fəaliyyətimizi daha
da fəallaşdıracağıq. Eyni zamanda, ordu
quruculuğu işində daha
da ciddi addımlar
atılacaq".
Artıq gündəlik leksikonumuza daxil olan "ikili
standart" termini özündə nəyi ifadə edir? İnsanlar və insan qrupları arasında ayrıseçkilik
etmək, eyni məsələdə
müxtəlif insanlara və ya insan qruplarına eyni prinsiplərlə baxmamaq.
İnsanlara, xalqlara,
dövlətlərə, dinlərə, irqlərə və
digər insan topluluqlarına eyni gözlə baxmamaq,
onları fərqli qiymətləndirmək, tərəfkeşlik
etmək. Haqqı, ədaləti birinin
xeyrinə və digərinin ziyanına şərh etmək və
pozmaq. Böyük dövlətlərin kiçik
dövlətlərə qarşı və ümumiyyətlə
bir dövlətin digər iki
dövlətə qarşı fərqli, qərəzli
yanaşması ikili standartların ən çox müzakirə edilən və ən
ağrılı tərəfidir. ABŞ-nın İsrail və Fələstinə, Ermənistan
və Azərbaycana aid siyasəti ikili standartlara misal göstərilə bilər. Bu halda ikiüzlü
siyasət ifadəsi də işlənir. ABŞ Konqresinin Azərbaycan dövlətinə
yardımını qadağan edən
907-ci Düzəliş ikili standarta bariz nümunə
sayılır.
Hər
bir münaqişənin, hər bir müharibənin sonu olur. Bəs
nəyə görə Ermənistanın işğal
faktı aradan qalxmır? Bəzi dövlətlər
bu münaqişəyə ədalət prinsipi ilə yanaşmırlar və ümumiyyətlə,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
bu qədər uzanmasının səbəbi
nədədir?
Bu suala cavab tapmaq üçün
politoloq Qabil Hüseynli ilə söhbət etdik. O bildirdi ki, Dağlıq Qarabağ probleminin
yaranmasının və bu qədər
uzanmasının izaha ehtiyacı var: "Əslində, bu suallar hər birimizi düşündürür. Dağlıq Qarabağ problemində Rusiyanın
marağı nədən ibarətdir? ABŞ-ın və digər
ölkələrin istəyi nədən ibarətdir? Məlum məsələdir ki, bu münaqişə sovet
imperiyası dövründə başlamışdı. O zaman ictimai mülkiyyətin
xüsusi mülkiyyətlə əvəzlənməsi
fikri yaranmışdı. Bu
proses yeni mənzərəyə
yol açırdı. Yəni ictimai mülkiyyətə əsaslanan sovet sistemi yeni
mülkiyyət sisteminə keçən kimi
SSRİ-nin daxili sistemi də laxlayırdı. Bazar
iqtisadiyyatına, yəni yeni bir iqtisadi sistemə keçid sovet
imperiyasının tərkibində olan hər
bir respublikaya iqtisadi müstəqillik imkanı verirdi. Mahiyyət etibarı ilə iqtisadi müstəqillikdən siyasi
müstəqilliyə bir addım
qalırdı. Bu məqamları analiz edən imperiya məlum
proseslərin qarşısını almaq üçün ölkənin bəzi ərazisində
münaqişələr törətməkdə maraqlı idi. O cümlədən
Dağlıq Qarabağ qondarma
problemi ortaya
atıldı. Sonralar SSRİ
dağılsa da, imperiya
ambisiyalarından çıxış edən Rusiya
digər dövlətlərə qarşı bu
təzyiq rıçaqlarından istifadə etməyə başladı.Özünü
SSRİ-nin varisi hesab edən Rusiya Cənubi
Qafqaz respublikalarına təzyiq vasitəsi
kimi bu münaqişənin
davam etməsində maraqlıdır.
Dağlıq Qarabağ məhəlli
münaqişə deyil. Bu
münaqişəyə məhəlli bir
münaqişə kimi baxsaydıq, onda ermənilərin ipə-sapa yatmaması fikri ilə bəlkə də kifayətlənmək
olardı. Mən bu problemə məhəlli
deyil, daha çox beynəlxalq problem
kimi baxıram. Dağlıq Qarabağ probleminin
yaranmasında və bu qədər
uzanmasında xarici ölkələrin
müxtəlif maraqlarının olması şübhəsizdir.
ATƏT-in Minsk qrupunun
həmsədrlərinin fəaliyyəti göz
qabağındadır. Dəfələrlə həmsədrlərin
fəaliyyətinin qənaətbəxş olmadığı
barədə fikirlər səslənib. Beynəlxalq
təşkilatlar bu münaqişəni həll
edə bilmirsə, onda gəlin
düşünək. 90-cı illərdən sonra
Çeçenistan milli
müstəqillik uğrunda mübarizəyə
qalxdı. Ancaq müəyyən zaman və məkan
müstəvisində Rusiya onu daxili işi
elan edərək gündəmdən
çıxartdı. Çoxda uzaq tarix olmayan
İraq məsələsi gözümüzün
qarşısındadır. Yuqoslaviya kimi bir dövlət dünya xəritəsindən silindi.
Deməli, Qarabağ münaqişəsinin
həllinə ikili standartlardan
yanaşılmasaydı, bu problemin
həllinə yaxınlaşmaq mümkün
idi. Dünya dövlətlərinin
bu məsələdə konkret
yekun sözünü
deməməsi həmin ölkələrin Qarabağ
problemində üst-üstə düşən və toqquşan maraqlarıdır".
"Münaqişənin gələcək
həllini necə görürsünüz" sualına isə
politoloqun cavabı belə oldu: "Təbii ki, bu
münaqişələrin həlli gec-tez mümkün olacaq. Hər
bir problemin sonda həlli mümkündür.
Sadəcə olaraq zaman
və məkan məsələsi var. Biz problemi həll etmək
üçün danışıqları
davam etdirməklə bərabər ordumuzu gücləndiririk. Azərbaycanın hərbi
potensialı gündən-günə artmaqdadır. Fikrimcə,
bu uğurlu siyasətdir.Azərbaycan
torpaqlarının tam azad
olunacağına əminəm.Cənubi Qafqazda
sabitlik üçün
görünür zaman
lazımdır. Ümumiyyətlə, Cənubi Qafqazdakı
proseslərə ikilili münasibət var. Gürcüstana
Rusiyanın hərbi təcavüzü zamanı NATO sərt mövqe bildirdi, qətnamə
qəbul edildi, təcavüz faktı
gündəmə gətirildi. Ancaq Ermənistanın
Azərbaycan torpaqlarına hərbi müdaxiləsi ilə
bağlı NATO belə qətiyyətli mövqe
ortalığa qoymur. İkili
standartlar Ermənistan-Azərbaycan
Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
uzanmasına gətirib çıxarır".
Apardığımız bu araşdırmadan məlum
olur ki, Ermənistan-Azərbaycan, Dağlı Qarabağ
münaqişəsi haqqında həqiqətlərin dünya
ictimaiyyətinə çatdırılması, Azərbaycanı
ədalətli mövqeyinin müdafiə olunmasında
qarşımızda duran ən başlıca maneə ikili
standartlardan irəli gələn yanaşmadır.
Məhəmmədəli
QƏRİBLİ
Bakı xəbər.-2014.-3
mart.-S.7.