Müəllim peşəsinin nüfuzunun artırılması
üzrə dövlət
siyasətinin inkişafı
Müəllimlik
olduqca şərəfli peşədir.
Müəllim yüksək əqidəyə, mədəniyyətə
və mənəviyyata malik olaraq daim düzgün
vətəndaşlıq mövqeyi nümayiş etdirməlidir. Bütün
dövrlərdə müəllim əməyi yüksək
qiymətləndirilib. Tarixi şəxsiyyətlərin
bu insanlar haqqında dəyərli
fikirləri, həmişə olduğu kimi, indi də öz əhəmiyyətini qoruyub
saxlayır. Cəmiyyətdə müəllimlərə həmişə
böyük hörmət olub.
Ulu öndər Heydər Əliyev müəllim
adını uca tutardı, müəllimliyi
bütün peşələrdən ən
şərəflisi hesab edərdi.
O, müəllimlər haqqında
bu sözləri deyib: "Həqiqi müəllim adını
daşıyan insan həmişə, tarixin ən çətin
dövrlərində dəyanətli, dözümlü olubdur
və mənəviyyatını hər şeydən yüksək
tutubdur".
Heydər
Əliyev ölkəmizə rəhbərlik etdiyi dövrlərdə
həmişə müəllimlərə hörmət və
ehtiramla yanaşıb, onların maddi vəziyyətinin, rifah
halının yaxşılaşdırılmasının
qayğısına qalıb: "Mən yer üzündə
müəllimdən yüksək ad tanımıram. Hər
birimizdə müəllimin hərarətli qəlbinin bir zərrəciyi vardır. Məhz müəllim
doğma yurdumuzu sevməyi,
hamının rifahı naminə vicdanla
işləməyi müdrikliklə və səbrlə bizə
öyrətmiş və öyrədir".
Azərbaycan
dövləti müstəqillik əldə etdikdən sonra
müəllim nüfuzunun artırılması istiqamətində
dövlət tərəfindən xüsusi işlər
görülüb. Bu şərəfli peşə sahiblərinin əməyi
yüksək qiymətləndirilərək. 1994-cü ildə
YUNESKO tərəfindən Ümumdünya
Müəllimlər Günü təsis edilib. Bu günün
təsis edilməsi müəllimlərin cəmiyyətdəki
mövqeyinə, təhsil prosesində və cəmiyyətin
inkişafındakı roluna diqqət
çəkmək məqsədi daşıyıb. Hazırda
dünyanın 100-dən çox ölkəsində
bu gün qeyd olunur. Bəzi ölkələrdə
isə müxtəlif tarixlərdə ayrıca olaraq milli səviyyədə
Müəllimlər Günü qeyd edilir.
5 oktyabr
1996-cı ildə YUNESKO və Beynəlxalq Əmək Təşkilatının
birgə təşkilatçılığı ilə
çağırılan konfransda müəllimlərin peşə
fəaliyyətinin şərtlərini təyin edən
"Müəllimlərin statusu" adlı ilk beynəlxalq sənəd
qəbul edilib.
Müəllim əməyinin nəticəsində
cəmiyyət formalaşır, savadlı, bilikli, geniş
dünyagörüşlü, nümunəvi əxlaqa malik
insanlar yetişir. Bu insanlar
cəmiyyəti daha da
inkişaf etdirir.
Hazırda dövlətimizin müstəqilliyinin möhkəmlənməsində
fəal iştirak edən insanlar
məhz müəllim əməyinin yetirmələridir.
Müəllimlər yeni cəmiyyət quruculuğunun ən fəal
iştirakçılarıdır. Hər birimizin
layiqli vətəndaş kimi
yetişməyində müəllimlərimizin əvəzsiz
xidmətləri olub.
Ulu öndərin təhsilə,
müəllimə qayğıkeş münasibəti dövlətimizin
siyasətində bu gün də önəmli yer tutur. Ölkə
başçısının sərəncamı ilə hər
il "Ən yaxşı müəllim"
müsabiqəsi keçirilir. Qalib müəllimlərimiz 5000 manat məbləğində
mükafatlandırılır. Ucqar
bölgələrdə müəllim işləyən şəxslərə
xüsusi müavinətlər verilir. Onların sosial
rifahı təmin edilir. Bu
gün Azərbaycanın ən ucqar kəndlərində də müasir məktəb binaları inşa edilir. Heydər
Əliyev Fondunun "Yeniləşən
Azərbaycana yeni məktəb" layihəsi
ölkənin bütün vətəndaşlarında
iftixar hissi
yaradır.
Həmçinin,
müəllimlərin peşəsinin nüfuzunun artırılması
istiqamətində dövlət tərəfindən müəyyən
işlər görülür. Həmin işlərdən
biri də müəllimlər öz peşələrini daha
mükəmməl öyrənməsi və təcrübə
keçməsi üçün
dünyanın inkişaf etmiş
ölkələrinə göndərilməsidir. Bu gün Azərbaycan
müəllimləri 20-25 il əvvəl olduğu kimi uçub dağılmış, təmirsiz məktəblərdə
dərs demirlər. Onlar üçün
çox gözəl, rahat
şərait yaradılıb, indi müəllimlərimiz
müasir standartlara uyğun, hər cür
şəraiti olan yeni
məktəblərdə işləyirlər. Son
vaxtlar təhsilə qayğı
xüsusilə artmaqdadır. Təhsil Nazirliyinin həyata keçirdiyi
yeni islahatlar müəllimlərin
də fəaliyyətinə öz təsirini
göstərib. İndi müəllimlərimizdən
daha ciddi işləmək,
təhsilin keyfiyyətini yüksəltmək, gələcəyin
sağlam düşüncəli
qurucularını yetişdirmək tələb olunur.
Qeyd
edək ki, Azərbaycan Respublikasının bütün sahələrində
tərəqqi nəzərə çarpdığı kimi, təhsil
sistemində də çoxsaylı islahatlar
aparılmaqdadır.
Hazırda Azərbaycanda 4500-dən
çox ümumtəhsil müəssisəsi fəaliyyət
göstərir. Bu müəssisələrdə
çalışan müəllimlərin sayı 150 min nəfərdən çoxdur.
Bakı şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinin
tabeliyində 330 ümumtəhsil məktəbi var.
Bu məktəblərdə
311 695 şagirdin təlim və tərbiyəsi
ilə 29870 müəllim məşğul olur. Ölkədə təhsil sisteminin milli, mənəvi
və ümumbəşəri dəyərlərə əsaslanmasında,
Boloniya prosesində yaxından iştirak etməklə dünya
təhsil sisteminə inteqrasiya yolu ilə inkişaf etməsində
müəllimlərin rolu böyükdür.
Dövlət müəllimlərin
gərgin və gərəkli əməyinin
stimullaşdırılmasına diqqət və qayğı ilə
yanaşır. Müəllimlərin maaşlarında
vaxtaşırı artımla
r
olur. Müəllimlər orden
və medallarla təltif edilir,
"Əməkdar müəllim" adına layiq
görülürlər. Son on ildə ümumtəhsil
sisteminin iki min nəfərdən çox
işçisi, o
cümlədən yüzlərlə müəllim fəxri ada və dövlət təltiflərinə layiq görülüb. İndi gözəl bir ənənə
də yaranıb. Hər il ölkə
üzrə "Ən yaxşı ümumtəhsil məktəbi",
"Ən yaxşı müəllim" nominasiyaları
üzrə müsabiqələr keçirilir.
Azərbaycanda
mükəmməl müəllim kadrlarının
hazırlanması və onların təkmilləşdirilməsi
də daim gündəmdə olan məsələdir. Ölkəmizdə
bu işlə bir
neçə ali və orta
ixtisas məktəbi məşğul olur. Azərbaycan Dövlət Pedaqoji
Universiteti, Bakı Dövlət Universiteti, Azərbaycan Dillər Universiteti ilə yanaşı, Azərbaycan
Müəllimlər İnstitutu və onun filialları da yüksək
ixtisaslı pedaqoji kadrlar
hazırlayır. Bu sıraya Bakı Pedaqoji Kolleci də daxildir. Onlar bir amili xüsusi diqqətdə saxlayırlar ki, bu gün
həm dövlət, həm də cəmiyyət müəllimə
yüksək tələbkarlıqla yanaşır. Çünki müəllim təkcə
yazıb-oxumağı öyrədən şəxs deyil, dərin və hərtərəfli biliyə,
yüksək intellektə malik
mütəxəssisdir. Başqa sözlə,
hər bir müəllim elmi-nəzəri
hazırlığı, pedaqoji
ustalığı, metodiki cəhətdən
kamilliyi, idarəetmə qabiliyyəti,
yaradıcı münasibəti, təşəbbüskarlığı,
prinsipiallığı ilə fərqlənməlidir.
Yalnız bu halda o, cəmiyyətdə öz
nüfuzu ilə fərqlənə bilər.
Bu
günün müəllimi ümumi təhsilin müasir məzmununun
müəyyənləşdirilməsində, dərsliklərin
hazırlanmasında tanınmış mütəxəssis və
alimlərin bərabərhüquqlu tərəfdaşına
çevrilib. Müəllimlər üçün
təşkil olunan ixtisasartırma
kursları, seminar və treninqlər də
onların peşəkarlıq səviyyəsinin
artırılmasına yönəldilib. Fərqlənən
müəllimlərin xarici ölkələrdəki
həmkarları ilə təcrübə mübadiləsi
aparması, innovativ təhsil layihələrində
iştirak etməsi, mətbuat səhifələrində
çıxışları üçün
imkanlar yaradılır.
Qeyd
edək ki, bu gün bəzi müəllimlərin fəaliyyətində
problemlər qalmaqdadır. Məsələn,
bəzi müəllimlərin təhsildəki yeniliklərdən,
yeni, fəal təlim metodları ilə tədrisdən
bixəbər olması, dərsi müasir
təhsilin tələbləri əsasında qura
bilməməsi, dərslərində müxtəlif əyani vəsaitlərdən,
başlıcası isə İKT-dən istifadə edə
bilməməsi və s. buna
sübutdur. Ekspertlər buna
görə də müəllimlərin yeni,
fəal təlim metodları barəsində maarifləndirilməyə
çox böyük
ehtiyacı olduğunu düşünür.
Onların fikrincə, XXI əsrin müəllimi
iştirak etdiyi
çoxsaylı kurs, seminar
və təlimlərdə yeni təlim
prinsiplərini müəyyən etməyi, motivasiya
və işgüzar təlim prosesini qurmağı bacarmalı, mövzuya uyğun forma, məqsədlərə uyğun
metodlar seçmək, qiymətləndirmədə
ədalətlilik prinsipini qorumaq,
authentik tapşırıqları tətbiq
etmək bacarığını nümayiş
etdirməlidir. XXI əsrin müəllimi yeni
məzmun və təlim nəticələrinə əsaslanan
fənn kurikulumunu bilməlidir. Müəllim
standarta əsaslanan bilik,
fəaliyyət və ondan yaranan
idraka; tədqiqat nəticəsində informasiya və alınan informasiyanın təqdimatına ; ünsiyyət prosesində hörmət və
hörmətdən yaranan dəstəyə;
strategiyaların tətbiqinə, metod və
üsullara; planlaşma
əsasında məqsədlərə nail
olduqdan sonra əldə
olunan nəticələrə; qiymətləndirmə
prosesində dəyərləndirmə prinsiplərinə və
yaradıcı tətbiqə önəm verir.
Bunları hər bir yaradıcı müəllim
mükəmməl şəkildə öyrənməli və
dərslərində uğurla tətbiqinə
çalışmalıdır.
Qeyd
edək ki, son illərdə Təhsil Nazirliyi tərəfindən
müəllim nüfuzunun bərpasına xidmət edən
müəyyən addımlar atılıb, məktəblərin
infrastrukturu yeniləşdirilib, əlverişli təlim
mühiti yaradılıb.
Prezident İlham Əliyevin ötən
il oktyabrın 24-də imzaladığı sərəncamla
"Azərbaycan Respublikasında təhsilin inkişafı
üzrə Dövlət Strategiyası" təsdiqləndi. Bu Strategiyada Azərbaycan təhsilinin
inkişafı ilə bağlı bir
sıra məsələlər qeyd olunur . Həmin əsas məsələlərdən
biri də "müəllimlərin maddi motivasiyasının
yaxşılaşdırılması, onların illik əməkhaqqının adambaşına
düşən ümumdaxili məhsula
nisbətinin mərhələlərlə, səriştə
və nəticə əsasında
differensiallaşdırılmaqla 1,8-2 dəfəyədək
artırılması" əsas məsələlər
sırasına daxildir.
Təhsil Strategiyasına əsasən,
müəllimlərin əməkhaqqı qalxandan sonra müəllimlərə
dövlət qulluqçusu statusunun verilməsi məsələsi
müzakirə olunur. Təhsil naziri Mikayıl Cabbarov mətbuata
açıqlamasında qeyd edib ki, sözügedən
Dövlət Strategiyası bütün
sahələrlə yanaşı, müəllimlərin statusunun dövlət qulluğunun
xüsusi növünə aid
edilməsi məsələsini də əhatə edəcək:
"Strategiya bütün
bunların hamısını əhatə edəcək. Müəllimlərin
əmək haqlarında artım olacaq.
Dövlət büdcəsindən aldığı əməkhaqqı
ilə artıq hər bir müəllim əlavə
pedaqoji fəaliyyətlə məşğul
olmağa ehtiyac duymayacaq".
Təhsilin
inkişafı üzrə Dövlət Strategiyasında nəzərdə
tutulmuş hədəflərdən biri də "Təhsil
alanların fərdi xüsusiyyətlərini nəzərə
alan innovativ təlim metodları və texnologiyaları vasitəsilə
təhsilin məzmununun səmərəli mənimsənilməsini
təmin edən yüksək nüfuzlu təhsilverənin
formalaşdırılması"dır. Bununla əlaqədar
həyata keçiriləcək tədbirlər nəticəsində
müəllimlərin peşəkarlıq səviyyəsinin
daim yüksəlməsini təmin edən yeni sistem
yaradılacaq, təhsil müəssisəsi səviyyəsində,
tədrisdən ayrılmadan peşəkarlıq səviyyəsinin
artırılması üzrə innovativ modellər tətbiq
ediləcək, artıq tətbiqinə
başlanılmış modul-kredit və rəqabətəsaslı
təlimlər sisteminin inkişaf etdirilməsi və müəllimlərin
peşəkarlıq səviyyəsinin davamlı şəkildə
yüksəldilməsi təmin ediləcək. Ən əhəmiyyətli
cəhətlərdən biri də odur ki, müəllim
peşəsinin itirilmiş nüfuzu bərpa ediləcək,
bu sahədə dövlət siyasəti inkişaf etdirilməklə
səriştə və nəticə əsaslı
differensiallaşdırılmış, əmək bazarında
rəqabətqabiliyyətli əməkhaqqı sistemi
yaradılacaq, müəllimin karyera inkişafı və fəaliyyətinin
stimullaşdırılması üzrə kompleks tədbirlər
həyata keçiriləcək. Müəllim
hazırlığı sistemində internatura modelinin tətbiqi
nəticəsində peşəkar kompetensiyalara, praktik
bacarıqlara malik müəllimlər hazırlanacaq,
ümumilikdə pedaqoji kadr hazırlığı beynəlxalq
təcrübə nəzərə alınmaqla həyata
keçiriləcək.
Günel CƏLİLOVA
Bakı xəbər.-2014.-4
mart.-S.11.