Gənclərdə vətəndaşlıq
hisslərinin formalaşmasında dövlət siyasətinin
rolu...
Azərbaycan dövlətinin
həyata keçirdiyi mənəvi-ideloji siyasət gənclərin
formalaşmasına, tərbiyəvi yol tutmasına əhəmiyyətli
dərəcədə təsir edir. Gənclərdə vətəndaşlıq,
vətənpərvərlik hisslərinin ən yüksək dərəcədə
olması onların milli mənlik şüurunu oyadır,
inkişaf etdirir. Əlbəttə, vətəndaşlıq
çox uca və ali bir vəzifədir. Gənclərimizin
də özlərini bu ali məqamda hiss
etməsi təqdirəlayiqdir.
Bəllidir ki, vətəndaş
olmaq təkcə dövlətin rəsmi kimlik sənədini
daşımaqla bitmir, bu bir mənəviyyat, könül
işidir, hüquqi bağlandığın dövlətə
mənən də bağlanmalısan.
Ümumiyyətlə, Azərbaycan
dövlətinin siyasəti gəncliyi, vətəndaşları
dövlətə bağlamaq, insanlara sahib çıxmaq, yiyəlik
etmək istiqamətində qurulub.
Ekspertlər çox
haqlı olaraq deyirlər ki, vətəndaşlıq hissi
özünütəsdiqin, ləyaqətin və ümumbəşəri
keyfiyyətlərin məcmusudur. Bu da onu
düşünməyə əsas verir ki, hər bir azərbaycanlı
gəncdə vətəndaşlıq hissləri məhz belə
bir zəmin üzərində təşəkkül tapır
və inkişaf edir.
Tarix üzrə fəlsəfə
doktoru Mətanət Ağarzayevanın sözlərinə
görə, mədəniyyətin, elmin inkişafı
xalqın böyüklüyü və kiçikliyindən
deyil, həmin xalqın müdrikliyindən və zəngin təfəkkür
tərzindən asılıdır: "Bu da vətəndaşlıq
hissinin formalaşmasından keçir. Bu gün
mənəvi tərbiyənin mühüm tərkib hissələrindən
biri ölkə gənclərində milli mənlik
şüurunun formalaşdırılmasıdır. Azərbaycan xalqı öz kökünə, tarixin
açılmamış səhifələrinə müraciət
edərək tarixi köklərini, tariximizin bəzəyi olan
görkəmli şəxsiyyətlərin həyat və fəaliyyətini
öyrənir, milli özünüdərkin, özünütəsdiqin,
özünəməxsusluğun bütün əlamətlərini
aşkar etməyə çalışır. Görünən odur ki, hər bir azərbaycanlı
gəncdə vətəndaşlıq hissi belə bir zəmin
üzərində təşəkkül tapır. Onu da qeyd edim ki, mədəniyyətin, elmin
inkişafı xalqın böyüklüyü və kiçikliyindən
deyil, həmin xalqın müdrikliyindən və zəngin təfəkkür
tərzindən asılıdır. Gənclərdə
sadalananların fonunda vətəndaşlıq hisslərinin
formalaşması onlarda Vətənə, torpağa, dövlətə
məhəbbət yaradır. Eyni zamanda,
sadalananlara sədaqət hissi formalaşdırır. Gənclər dərk edir ki, dünyada Azərbaycan
xalqı var, yaşayır və onlar var olduqca dövlətimiz
yaşayacaq. Başlıca məsələ
gənclərdə bu işdə inamın qorunub
saxlanmasıdır. Həyatımızın
bir çox hadisələri özünün
emosionallığı ilə gəncləri vəcdə gətirir,
millətin taleyi ilə bağlı məsələlərdə
onları fəaliyyətə səfərbər edir. Milli mənlik şüurunun qabarıq təzahürü
olan doğma yurda, torpağa məhəbbət gəncləri
müqəddəs tellərlə bağlayır, onları
suverenliyin, milli bütövlüyün qorunması naminə
mübarizəyə səsləyir. Milli mənlik
şüuru formalaşmış və tərbiyə
olunmuş Azərbaycan gənci xalqının mənəvi sərvətlərinin
tarixi inkişaf xüsusiyyətlərini, sosial-etnik cəhətlərini
bütün dolğunluğu ilə dərk edir, onlarla
bağlı hadisələrə qiymət verir. Təsadüfi deyil ki, vətəndaşlığın
məsuliyyətini dərk etmiş gəncdə əqidə
bütövlüyü, sözlə işin tam vəhdəti
özünü parlaq şəkildə təzahür etdirir.
Hazırkı şərait gənclərimizlə
aparılan təlim-tərbiyə işlərinə,
xüsusilə də tərbiyə məsələlərinə
yenidən baxmağı, gənc nəsildə milli ləyaqət,
vətəndaşlıq ləyaqəti və dəyanətinin,
mənəvi əqidənin tərbiyə edilməsini ön
plana çəkməyi tələb edir".
Tarixçi bildirdi ki,
respublikamızda şəhidlərin xatirəsinə qanlı
20 Yanvar gününün, Xocalı soyqırımının
matəm günləri kimi keçirilməsi Azərbaycan
xalqının dözümlü və təmkinli xalq
olduğunu bütün dünyaya nümayiş etdirir:
"Şəhidlər Xiyabanına doğru gedən insan
axını bir daha təsdiq etdi ki, Azərbaycan gəncləri
özünün dərin mənəvi tarixi köklərini,
milli mənliyini, milli ləyaqətini, vətəndaşlıq
dözümünü dərindən dərk edir. Vətəndaşlıq hisslərinin
formalaşdırılması, eləcə də tərbiyə
olunması xalqın mütəşəkkil və monolit
birliyini tələb edir. Gənclər
arasında qarşılıqlı münasibətləri
görmək, dünyanı dərk etmək sadalanan
faktorların başlıca şərtlərindəndir. Digər tərəfdən, dövlət ideoloji fəaliyyətlə
məşğul olmağa, yeni konkret milli və dövlətçilik
dəyərlərini dəstəkləməyə və təbliğ
etməyə borcludur. Son illər dövlətin
gənclərin vətəndaşlıq hisslərinin
formalaşmasına yönəlik həyata keçirdiyi bir
sıra silsilə xarakterli tədbirlər bu sahədə
inkişafın getməsindən xəbər verir. Bununla yanaşı, tarix sübut edib ki, nəzəri
fikrin formalaşdırılması onun tərkib hissələrinin
əməli şəkildə həyata kəçirilməsi
qədər məsuliyyətli işdir. Mərhum
prezident Heydər Əliyev milli-mənəvi simanın daha məzmunlu
istiqamət almasına, milli prosesləri milli mənafeyə
uyğun şəkildə dəqiq tənzim etməyə, millət
və xalq adlanan ümmana yönəltməyə nail olub.
Ona görə də hər bir azərbaycanlı gəncin vətəndaşlıq
şüurunun formalaşması və tərbiyə
olunmasına xüsusi qayğı ilə yanaşmaq, onunla
planlı, sistemli, mütəşəkkil iş aparmaq vacibdir.
Azərbaycan mədəniyyətinin etik tərəfləri
böyük milli cazibə qüvvəsi kəsb edərək
şəxsiyyətin mənəvi tərbiyəsinə, milli mənlik
şüurunun, milli dəyərlərin bərqərar edilməsinə
şərait yaradır. Həmçinin,
Azərbaycan gənclərinin özlərini vahid, bütöv
bir millətin tərkib hissəsi kimi dərk etməsinə
kömək edir, sosial və mənəvi tərbiyənin məzmununda
köklü dəyişiklik etməyi zəruri məsələ
kimi qarşıya qoyur. Bütövlükdə
milli dövlətçilik, müstəqillik,
hüquqi-demokratik, dünyəvi dövlət quruculuğunun
müvəffəqiyyətlə başa
çatdırılması onun ölkə vətəndaşları
tərəfindən dərk olunması nəticəsində
mümkündür. Bu, Azərbaycan gənclərinin
dövlətimizin müstəqillik rəmzlərinə
hörmət və məhəbbət hissinə tam yiyələnməsi,
milli mənlik şüuruna malik olan vətənpərvər
kimi yetişməsi sayəsində mümkündür. Dövlət müstəqilliyinin qorunub saxlanması,
dünya birliyinə inteqrasiya indi azərbaycanlıların
milli mənlik şüurunun tərkib hissəsinə
çevrilib. Məhz müstəqil Azərbaycan
dövlətinə, onun hadisələrlə zəngin tarixinə
görə ölkə gənci qürur hissi keçirməli
və bunların qorunmasında öz vətəndaşlıq
borcunu dərk etməlidir. Çünki
aparılan sistemli işlər nəticəsində bu gün
Azərbaycan dinamik inkişaf edən, öz ehtiyaclarını
özü ödəyən müasir ölkədir".
M.Ağarzayevanın dediyinə
görə, müstəqil ölkənin vətəndaşı
olan yetkin, mükəmməl düşüncəyə malik hər
bir gənc bunun fərqində olmalı və bunu sağlam məntiqə
söykənərək qiymətləndirməyi
bacarmalıdır: "Ona görə ki, Azərbaycan dövlətinin
yeritdiyi siyasət açıq və aydındır. Güclü iqtisadi təməl üzərində
müasir siyasi sistemin formalaşdırılması, dövlətçiliyin
əsaslarının möhkəmləndirilməsi, azərbaycançılıq
ideologiyasının gücləndirilməsi məsələləri
prioritet təşkil edir. Ölkədə
gedən proseslərin düzgün, konkret, canlı və
inandırıcı şəkildə gənclərə
çatdırılması vətəndaşlıq hisslərinin
inkişafına öz töhfəsini verir. Bununla belə, ölkə gəncləri xalqlar və
millətlər arasında mədəni əlaqələrin
necə yaranıb inkişaf etdiyini bilməli, ictimai yaşayış
qaydalarının pozulması hallarına qarşı
barışmaz olmalıdır. Bunun
üçün də Azərbaycanda dərc olunan qəzet və
jurnallar mənəvi tərbiyənin mühüm tərkib
hissəsi olan milli mənlik şüurunun tərbiyəsi sahəsində
təbliğatı gücləndirməlidir. Bu istiqamətdə yalnız pedaqoji mətbuat deyil,
bütün mətbuat, kütləvi informasiya vasitələri
məşğul olmalıdır. Ölkə
gənclərinin vətəndaşlıq ləyaqətinin
formalaşması məqsədilə disputların, elmi-praktik
konfransların keçirilməsi çox səmərəli və
faydalı effekt verə bilər. Bir
sözlə, gənclərin vətəndaşlıq hisslərini
mənimsəməkdə onlara yardımçı olan
bütün vasitələrdən istifadə etmək və bu
kontekstdə dəyərləri aşılamaq lazımdır.
Yalnız o zaman gənc nəslin yüksək və hərtərəfli
şəkildə formalaşmasının şahidi ola bilərik".
Tarixçinin fikrincə,
dövlətin başlıca vəzifələrindən biri gənclərin
bir vətəndaş olaraq formalaşmasına kömək etməkdir. O hesab edir ki, vətəndaşlıq
məsələsi dövlətin təşkilində
mühüm məqamlardan biridir: "Xüsusən də əhalisinin
önəmli hissəsi gənclər olan və gələcəyə
yönəlik siyasət tələb edən ölkələrdə
sözügedən məsələlər öncüllük
təşkil edir. Necə deyərlər,
gündəmin əsas məsələlərindən biri hesab
olunur. Azərbaycanda yaşayan gənclər arasında vətəndaşlıq
təlimi, vətənpərvərlik tərbiyəsi ilə
bağlı son illər bir sıra işlər
görülüb və proses bu gün də davam edir. İlk növbədə qeyd etmək lazımdır
ki, Gənclər və İdman Nazirliyinin yaradılması bu
sahədə əldə olunan çox mühüm uğurdur.
Azərbaycanda ordu sahəsində illər uzunu
aparılan islahatları, görülən işləri qeyd
etməyə dəyər. Ona görə
ki, müdafiə sahəsinin mühüm atributlarından olan
ordu gənclərin vətəndaş olaraq
formalaşmasında çox mühüm təsisatlardan
biridir. Əvvəllər obyektiv və subyektiv səbəblər
üzündən gənclərin orduda xidmət göstərməsi
uzun müddət idisə, indi bu, ali təhsil
alanlar üçün bir il, ali təhsili olmayanlar
üçün il yarımdır. Bundan başqa, ordunun
maddi-texniki bazasının gücləndirilməsi ilə
bağlı dövlətin həyata keçirdiyi tədbirlər,
paradların keçirilməsi və s. işlər gənclərin
formalaşmasına müsbət təsir göstərir. Həmçinin, dərsliklərdə aparılan
islahatları xüsusi olaraq qeyd etmək istəyirəm.
Digər tərəfdən, dövlətin gənclər
siyasəti ilə bağlı artıq ikinci proqram qüvvədədir.
Eyni zamanda da dövlət qulluğuna qəbulla bağlı
keçirilən test imtahanları da gənclərin inkişafına
öz müsbət təsirini göstərir. Bunlar
gənclərin vətəndaşlıq hissinə, tərbiyəsinə
xidmət göstərən faktorlar kimi qəbul
olunmalıdır. Çünki bir var
hansısa dövlət qulluğuna qəbuldan ötrü
qanunsuz, qeyri-leqal yollara baş vurasan, bir də var qanuni şəkildə
gedib imtahan verib vəzifə tutasan. Bir deyim var: vətənpərvər
insan öz işini yaxşı görən insandır. Bu mənada hər hansı bir məmurun, səlahiyyətli
şəxsin vətənpərvərliyi bütövlükdə
həmin orqanın və onun məsul olduğu məqamın gənclərə
münasibəti kimi özünü göstərir. Bütün bunlarla yanaşı, hesab edirəm ki,
görülən işlərlə kifayətlənmək
doğru deyil. Ona görə də gənclərdə
vətəndaşlıq hissini gücləndirmək
üçün daha geniş təbliğatın
aparılmasına ehtiyac var. Bütün bunları
kitabların, telekanalların hesabına həyata keçirmək
mümkündür. Bizdə Dövlət
Bayrağı meydanının açılması,
ayrı-ayrı dövlət orqanları qarşısında
bayraqların dalğalanması çox mühüm hadisədir.
Bütün bunlar gənclərin
bayrağa, eyni zamanda dövlətin digər atributlarına
bağlılıq hissini artırır ki, bu da, öz növbəsində,
gənclərin formalaşmasına yaxşı mənada təsir
göstərir. Çünki məsələyə vətəndaş
məsələsi kontekstindən yanaşanda bir məmurun, hərbi
səlahiyyətli şəxsin bayrağa münasibəti,
Dövlət Himni oxumasının özü də digərləri
üçün bir nümunə, örnəkdir".
Onun fikirlərindən belə
qənaətə gəlmək olar ki, sadə şəxs
bunları edərkən bəlkə də elə də təsirli
olmur, amma bunu səlahiyyətli, tanınmış şəxs
yerinə yetirəndə daha təsirli olur. Bu baxımdan
dövlət tərəfindən sözügedən istiqamətdə
görülən bir sıra işlər təqdirəlayiqdir.
Bunun effekti ölçüyəgəlməzdir.
İradə
SARIYEVA
Bakı xəbər.-2014.-7 mart.-S.15.