Mövludun mübarək, ya Peyğəmbər(ə)!
İslam aləmi
ortaq dəyərləri olan bir ümmət kimi yaxın
günlərdə Peyğəmbər(ə)-nin mövludunu
qeyd edəcək. Ayrı-ayrı xalqlara deyil,
bütün bəşəriyyətə bir rəhmət
olaraq göndərilən, yaşayan və Quran simvoluna
çevrilən Məhəmməd(ə)-nin doğum
günü 1 mlrd. 500 mln. müsəlmanın qəlbindəki
iman nemətinin təntənəsidir.
Təsadüfi deyil ki, bəşərin
iftixar tablosu, kainatın mayası və nüvəsi olan
Peyğəmbər(ə)-nin həyat və
yaradıcılığını öyrənən
islamşünas və məhəmmədşünaslar həmişə
olduğu kimi, bu gün də onun irsinə müraciət edirlər.
Məhəmməd(ə) peyğəmbərlərin
sonuncusu, İslam dininin qurucusudur. Ərəb
dilində Muhamməd kimi tələffüz olunan bu
sözün mənası "çox təriflənən,
çox öyülən" deməkdir. Özündən əvvəl
bu ad heç kimə verilməyib.
O,
İbrahim(ə)-nin oğlu İsmayıl(ə) nəslindən
olub, V əsrin əvvəlindən Məkkəyə rəhbərlik
edən Qureyş qəbiləsinin Bəni-Haşim soyuna mənsubdur.
Bir rəvayətə görə, Məhəmməd(ə)
570-ci ilin rəbiüləvvəl ayının 17-də bazar
ertəsi günü, digər mənbə isə onun həmin
ayın 12-də Fil müharibəsindən 50-55 gün sonra
anadan olduğunu xəbər verir. Peyğəmbər(ə)-nin
doğum ili barədə də yekdil fikir yoxdur. Bəziləri onun 569, digərləri
isə 571-]i ildə anadan olduğunu iddia
edirlər. Lakin qəbul olunmuş ümumi ənənəyə
görə, Peyğəmbər(ə)-nin
doğum tarixi 570-ci il hesab edilir. Mənbələrə
görə, Məhəmməd(ə)-nin
mövludunu bayram kimi qeyd etmək İslamın zühurundan
300-il sonra rəsmiləşdirilib. Qaynaqlar həmçinin
iddia edirlər ki, onun anadanolma tarixi dəqiq bilinmədiyi
üçün, həmin hadisə Peyğəmbər(ə)-nin
vəfatı gününə
uyğunlaşdırılıb.
Ümumiyyətlə,
İslamda ölüm tarixi əbədi həyatın
başlanğıcı sayıldığından o, doğum
günündən fərqli olaraq, daha yaddaqalan keçirilir.
Məhəmməd(ə)-nin
anadan olduğu gün Kəbədəki bütlər
üzü üstə düşüb, İrandakı Sahə
gölü quruyub, atəşpərəstlərin məbədindəki
tonqalın alovu sönüb. Maraqlıdır ki, əksər mənbələr
Məhəmməd(ə)-nin doğumu, vəfatı,
peyğəmbərliyə çatması və hicrətinin
bazar ertəsi gününə düşdüyünü qeyd
ediblər.
Peyğəmbər(ə)-nin
atası Abdullah oğlunun dünyaya gəlməsindən bir
neçə həftə əvvəl Mədinədə səfərdə
ikən vəfat edib. O zamankı Ərəbistanın adətinə
görə, yeni doğulmuş əsilzadə körpələr
Məkkəyə nisbətən daha mülayim iqlimli bir yerdə
yaşayan süd anasının himayəsinə verilirdi. Məhəmməd(ə) də Həlimə
adlı bir qadına verilib. Və o, dörd il
bu süd anasının yanında qalıb. Peyğəmbər(ə)
anası Aminəni də tez itirib. O, 8 yaşında ikən
babası Əbdül Mütəllib və onun vəfatından
sonra əmisi Əbu-Talibin himayəsində olub. Belə ki, bir
müddət əmisinin yanında ticarətlə məşğul
olan Məhəmməd(ə) özünün
düzgünlüyü, halallığı sayəsində Məkkə
əhalisinin diqqətini cəlb etdiyi üçün, şəhərin
ən varlı tacirlərindən olan Xədicə də
öz ticarət işlərinin idarəsini ona etibar etdi. Məkkənin
bir çox zənginləri isə səfərə gedərkən
qiymətli əşyalarını Məhəmməd(ə)-yə
tapşırardılar. Həmin səbəbdən,
xalq arasında ona Məhəmməd-Əmin də deyirdilər.
Məhəmməd(ə) orta boylu, ağbənizli idi. Saçlarını
ortadan ayırıb yanlara darayardı. Onun
qaşları hilal şəkilli, gözləri iri və qara,
saqqalı sıx, sinəsi geniş və seyrək
tüklü idi. Üzü həmişə
nur saçardı.
Peyğəmbərlik üçün vacib olan
bütün xüsusiyyətləri (sidq, əmanət, təbliğ,
mətanət - yüksək ağıl və zəka,
qüvvətli hafizə və məntiq, ismət) özündə
cəm edən Məhəmməd(ə),
son dərəcə təvazökar adam idi. O, xəstələri
tez-tez yoluxar, qonağı çox sevər, qonağa
özü xidmət edərdi. Peyğəmbər(ə)-nin
yaşayışı sadə və təmiz idi. O, daim təmiz
geyinər, bədənini təmiz saxlayar, gündə bir
neçə dəfə dişlərini yuyar və ətirlənməyi
sevərdi. Az yeyər, süfrədən
doymadan durardı. O, insanların ən comərdi idi. Özündə olan hər şeyi ehtiyacı olana
verər, heç kimi əliboş geri qaytarmazdı. Ona
təşəkkür edənlərə isə: "Mən
ancaq paylayanam, verən Allahdır" - deyərdi.
Beşikdən
qəbrədək sadə həyat tərzi keçirən, həyatını
ibadət və xeyirli işlərə sərf edən Peyğəmbər(ə)-nin qəlbi bəşəriyyətə
məhəbbət hissilə dolu idi. O, heç kəsin qəlbini
qırmaz, heç yerdə öz böyüklüyünü
büruzə verməzdi. Tərkidünyalığı, tənbəlliyi
sevməyən Məhəmməd(ə), həm
də gözəl ailə başçısı idi. "Cənnət
anaların ayaqları altındadır" buyuran Peyğəmbər(ə), tez-tez ümmətinin
kişilərinə müraciətlə "Sizin ən
xeyirliniz qadınlarla ən yaxşı davranandır" - deyərdi. O, uşaqları çox sevərdi.
Peyğəmbər(ə)-nin bir
uşağı qucağına alıb öpdüyünü
görən bir ərəb təəccüblə: "On
uşağım var, lakin heç birini öpmürəm"
demişdi. Bu zaman Məhəmməd(ə)
ona: "Mərhəmət etməyənə mərhəmət
olunmaz" cavabını verdi.
Peyğəmbər(ə)-nin
çoxsaylı məziyyətlərindən biri də onun
sidqidir. Doğru düşüncə, doğru
söz, doğru davranış mənalarını ehtiva edən
sidq (sədaqət) əməlin ruhu və özü,
sağlam düşüncənin məhəngidir. Sidq, peyğəmbər olmayanlarda bir peyğəmbər
sifətidir. Ən böyük sidq Rəbbə rizada,
İslama sahib çıxmada və Məhəmməd(ə)
ruhuna itaət və hörmətdədir. İslam tarixçilərinə
görə, Məhəmməd(ə)-yə
ilk vəhy 610-cu ilin Ramazan ayında 40 yaşında nazil olub. Lakin onun peyğəmbərliyini nə bütpərəstlər,
nə də İslama alternativ din kimi baxan əksər yəhudi
və xristianlar qəbul edirdilər. 40 yaşına qədər
əmanətlərini Məhəmməd(ə)-yə
etibar edən bu "ağıllı" adamlar onun peyğəmbərliyini
inkar etməklə əslində, özlərinin cahilliyini
sübut edirdilər. Düşmənləri Məhəmməd(ə)-ni
yalançılıqda ittiham etmirdilər. Onlar Məhəmməd(ə)-də
yalan tapsaydılar həmin anda onu faş edərdilər. Ona "şair, məcnun, sehirbaz" deyirdilər.
Bəziləri peyğəmbərliyin məhz ona verilməsini
qəbul etməyib, "Necə ola bilər
ki, biz yox, bu yetim peyğəmbər olsun?" - deyirdi.
Peyğəmbər(ə)-nin
şer və bəlağətdə məşhur olan Məkkə
müşriklərinə: "inandıqlarınızı də
gətirin və Quranın bir ayəsinə bənzər kəlamlarınızı
ortaya qoyun" kəlamına isə onlar qılıncla cavab
verirdilər. Məhəmməd(ə)-nin ən
qatı düşmənlərindən olan Əbu-Cəhlin:
"Doğrusu, biz sənin yalançı olduğunu deyə
bilmərik. Amma sənin gətirdiyini (Quranı) yalan hesab
edirik" ifadəsi, Peyğəmbər(ə)-nin
sidqi qarşısında müşriklərin aciz olduğuna
bariz nümunədir. Bu epizodu Quran belə ifadə edir:
"Bilirik ki, onların dediyi söz səni çox kədərləndirir.
Həqiqətdə isə onlar səni
yalançı hesab etmirlər. Ancaq o
zalimlər Allahın ayələrini inadla inkar edirlər"
(Ənam 33).
Peyğəmbər(ə)-nin
həyat və əxlağını bilən o dövr kafirlərinin
gəldiyi qənaət belə idi: "Məhəmməd
öz vicdanı ilə yalançı deyil və o, bilərəkdən
heç kimi aldatmaz. O, peyğəmbərlik iddiası və təbliğinin
doğru olduğuna qəlbən inandığı
üçün belə deyir. Lakin onun inandığı
kitab, xəbər verdiyi qiyamət, ölmə, dirilmə və
s. inanılası deyil. Xülasə, onun təbliği
yanlışdır. O, aldatmır, fəqət aldanıb
və aldandığını özü də
bilmir".
Məhəmməd(ə)-nin
peyğəmbərlik statusunu rəsmən qəbul etməyən
həmin fasiq və müşriklərin bugünkü törəmələri
də onun yalnız "müsbət tarixi rolunu" bəyan
etməklə kifayətlənərək, mahiyyətcə 14 əsr
bundan öncəki əsillərinin inkarını təkrarlayırlar.
Halbuki, hələ b.e-nin 30-35-ci illərində Rəbbin
növbəti möcüzəsi və rəsulu olan İsa(ə) buyurub: "Mən yalnız
İsrail oğullarına göndərilən xilasedici bir
peyğəmbərəm. Məndən sonra Allah
tərəfindən Məhəmməd adında bir rəsul
göndəriləcək. Elə bu kainat
da onun üçün yaradılıb" (Barnaba İncili, fəsil
96, maddə 8).
Məhəmməd(ə)
bütün bəşər üçün kamil insan,
gözəl əxlaq nümunəsidir. Kiçik alman dövlətlərini
birləşdirib vahid Almaniyaya çevirən Otto Bismark
(1815-1898) onun bütün məziyyətlərini belə
ümumiləşdirib: "Mən iddia edirəm ki, Məhəmməd
Allahın seçdiyi müstəsna bir varlıqdır. Yaradanın ikinci belə bir vücudu dünyaya gətirməsi
ehtimaldan uzaqdır. Sənin müqəddəs
hüzurunda kamal və hörmətlə baş əyirəm,
ya Peyğəmbər".
Mədinədə qurulan ilk
İslam dövlətinin başçısı olan Məhəmməd(ə), Allahın bu müqəddəs
dinini təkcə Ərəbistan yarımadasında təbliğ
etməyib. O, Həbəşistan, Misir, İran, Bizans və
digər ölkə hökmdarlarına məktublar göndərərək,
onları böyük əzmlə İslama dəvət edib. Onun diplomatik missiyası, demokratik idarəetmə
prinsipi, fikir müxtəlifliyini müdafiə etməsi
("ümmətimin birliyi onun fikir müxtəlifliyindədir")
müasir baxımdan xüsusi əhəmiyyət kəsb edir.
"Müsəlmanları doğru yola yönəldən adam
kəsik burunlu zənci də olsa, ona itaət edin" buyuran Peyğəmbər(ə) dinin
saflığı və dövlət idarəçiliyində
yalnız imanlı, əməlisaleh insanlara üstünlük
verirdi.
Bioloji
anaya hörmət və qayğını "Cənnət
anaların ayaqları altındadır" kimi təbliğ edən
Həz.Peyğəmbər həm də buyurub: "Cənnət
qılıncların kölgəsi altındadır". Kəlamın hikməti ondan ibarətdir km, ən
yaxşı ibadət-azad insan ibadəti yalnız və
yalnız mənəvi ana-doğma Vətən azad, mütəqil
və suveren olarkən mümkündür. Bunun üçün isə Vətən
güclü olmalı, övladlar onu canı bahasına
qorumalıdır. Bu baxımdan bir ümmət
kimi məlum kəlamın felən yerinə yetirilməsində
şəhidlərimizin "qılınclarının kölgəsini"
xüsusilə vurğulamaq lazımdır. Məhz həmin "qılıncların kölgəsinə"
- Vətən eşqinin ölümdən uca olmasına
görə, bu gün doğma Azərbaycan müstəqil
dövlət kimi azad ibadəti reallaşdıran bir ölkəyə
çevrilib.
"Bir ərəbin qeyri-ərəbdən,
qeyri-ərəbin də ərəbdən heç bir
üstünlüyü yoxdur. Çünki bütün
insanlar Adəm oğullarıdır, Adəm isə
torpaqdandır" Peyğəmbər(ə)
kəlamıdır. Həmin səbəbdən, o, Vida xütbəsində
(632 il) 114 min insana "Ey möminlər,
ey müsəlmanlar" yox, "Ey insanlar" deyə xitab
etdi. Əslində bu müraciət bir ümumbəşəri
hüquq bəyannaməsi idi. Və heç də təsadüfi
deyil ki, 1789-cu il Böyük Fransa İnqilabının ideoloji
rəhbərlərindən biri olan filosof Lafayet Mari (1757-1834) məşhur
"İnsan Haqları Bəyannaməsi"ni hazırlayarkən
bütün hüquq sistemlərini tədqiq etdikdən sonra
deyib: "Ey Məhəmməd! Ədaləti həyata
keçirmək sayəsində sənin
çatdığın səviyyə nə qədər bənzərsiz
və möhtəşəmdir".
Məlumdur ki, özündən əvvəlki kitablardan
(Tövrat, Zəbur, İncil) fərqli olaraq, Quranın 6236 ayəsindən
1000-dən çoxu elmin müxtəlif sahələrinə həsr
olunub. Həmin səbəbdən VII əsrdə (?)
"beşikdən qəbrə qədər öyrənin"
deyən Məhəmməd(ə), yalnız "dünya
fırlanır" təsdiqinə görə XIII-XIX əsrlərdə
(?) neçə-neçə alimi fiziki məhv edən,
diri-diri tonqalda yandıran kilsənin əksinə olaraq elm və
alimlərə həmişə xüsusi hörmət və
qayğı göstərib. Elmilə xalqı zülmətdən
nura çıxaran ziyalılar üçün Peyğəmbər(ə) buyurub: "Biliyi ilə
xalqı faydalandıran bir alim 70 il ibadət edəndən
xeyirlidir". Müasir dövrün "ziyalı zehni əməklə
məşğul olandır" tərifini hələ VII əsrdə
rədd edən Məhəmməd(ə) hər
oxuyana, hər alimə ziyalı demirdi. Ziyalının buyruq
sahiblərinə yox, cəmiyyətə xidmətini önə
çəkən Peyğəmbər(ə)
buyurub ki, "Bir alimin padşahla çox oturub-durduğunu
gördünmü, bil ki, o, oğrunun, talançının
biridir". Çağdaş dünyanın hər bir guşəsində
müsəlmanların ən azı gündə beş dəfə
"Allah" ismilə birlikdə yalnız Məhəmməd
Mustafa(ə) ismini anmaları ümmətinin
həmin mənəviyyat sahibinə olan sədaqət və məhəbbətinin
göstəricisidir.
Bu həqiqət
Həz.Məhəmmədin ümmiliyilə (oxumaqla yox, Allah tərəfindən
alim edilməsilə) bərabər, onun ən əkməl (ən
kamil) bir din şəriətilə, ən mükəmməl mətanətilə,
ən etibarlı əminliyilə, ən qüvvətli təbliğilə,
ən dərin fətanətilə (zehin
açıqlığı, dərrakə) və ən pak ismətilə
sabitdir.
Mövlud gecəsi Qədr
gecəsindən sonra ən qiymətli gecədir. Bu gecə
Peyğəmbər(ə)-nin doğumuna
sevinib, həmin günlərdə məxsusi ibadət və
saleh əməldə bulunanlar üçün bütün il
bərəkətli olar. Çünki "Rəbbimiz Məhəmməd(ə)-ni
möhkəm bir dəlillə, şəfa verən
öyüdlə, xalqı intizama salacağ bir dəvətlə
göndərdi; gizli ilahi hökmləri onunla aşkar etdi,
bildirdi; nöqsan və eyb tutulacaq bidətləri, adətləri
onunla söküb atdı; uyulması gərək olan şeyləri
onunla təbliğ etdi. Onun doğulduğu yer Məkkə,
köçdüyü yer-tər-təmiz şəhər Mədinədir.
Şöhrəti orada ucaldı, səsi oradan
eşidildi..." (Həz.Əli).
Bu əziz günlərdə biz də
Allahın şahidliyilə iqrar edirik ki, Həzrət Məhəmməd
Onun qulu, Peyğəmbəri, seçdiyi dostu,
mülkünün gözəlliyi, meracının sahibi, sənətinin
təməl daşı, inayətinin açarı, hidayətinin
günəşi, məhəbbətinin izharı, rəhmətinin
misalı, yaratdıqlarının nuru, mövcudatının
şərəfi, kəlamlarının təbliğçisi,
kainat sirlərinin bəyançısı, qullarının
müəllimi, peyğəmbərlərin möhürü, aləmlərə
rəhmət olaraq göndərdiyi həbibi və rəsuludur.
Doğum günün mübarək, ya Rəsulallah! Ümmətinin
sayı qədər Sənə salət və salam
olsun! Amin!
Vaqif CƏLİLOĞLU
Bakı
xəbər.-2014.-20 yanvar.-S.15.