Gənclərdə milli mənlik
şüuru nədir?
Vaqif Arzumanlı: "Gənclərdə
milli mənlik şüurunun inkişafı elə getməlidir
ki, bu, təkcə gəncin öz şəxsi təşəbbüsündən
asılı olmasın"
"Fikirləşməlidir
ki, onun bugünkü fəaliyyətindən millətin gələcəyi
asılıdır"
Milli mənlik
şüuru Azərbaycanın varlığının, milli
özünüidarə və özünütəsdiqinin,
milli ləyaqətin və ümumbəşəri keyfiyyətlərin
məcmusudur. Milli mənlik şüurunun komponentlərinə:
millətin adı, varlığı, dili, xarakteri, adət və
ənənələri, psixologiyası, mənəviyyatı,
mədəniyyəti daxildir.
Hər bir azərbaycanlı
gəncdə milli mənlik şüuru belə bir zəmin
üzərində təşəkkül tapır və belə
bir həqiqəti bir daha təsdiq edir ki, mədəniyyətin,
elmin inkişafı xalqın böyüklüyü və
kiçikliyindən deyil, həmin xalqın müdrikliyindən
və zəngin təfəkkür tərzindən
asılıdır.
Bu gün mənəvi
tərbiyənin mühüm tərkib hissələrindən
biri Azərbaycan gənclərində milli mənlik
şüurunun formalaşdırılmasıdır. Azərbaycan gəncləri öz kökünə
müraciət edərək xalqın tarixi irsini, tariximizin bəzəyi
olan görkəmli şəxsiyyətlərin həyat və fəaliyyətini
öyrənir, milli özünüdərkin, milli
özünütəsdiqin, milli özünəməxsusluğun
bütün əlamətlərini aşkar etməyə
çalışır.
Milli mənlik
şüurunun formalaşması Vətənə, doğma
yurda məhəbbət yaradır. Gənclər
dərk edirlər ki, dünyada Azərbaycan xalqı var, yaşayır
və özünün çox hiyləgər düşməninə
- ermənilərə qarşı mübarizə aparır.
Başlıca məsələ gənclərdə
bu mübarizədə qələbəyə inam
yaratmaqdır. Milli həyatımızın
bir çox hadisələri özünün
emosionallığı ilə gəncləri vəcdə gətirir,
millətin taleyi ilə bağlı məsələlərdə
onları fəaliyyətə səfərbər edir. Azərbaycan gənclərində milli
psixologiyanın, mənəviyyatın, milli qürur və
iftixar hissinin, milli özünəməxsusluğun
formalaşması və tərbiyə edilməsi ona görə
zəruridir ki, onlar milli-etnik məhdudluğa qarşı
mübarizə apara bilir, bəsit hisslərdən uzaq olurlar.
Milli mənlik
şüuru formalaşmış və tərbiyə
olunmuş Azərbaycan gənclərində əqidə
bütövlüyü, sözlə işin tam vəhdəti
özünü parlaq şəkildə təzahür etdirir.
Hər bir cəmiyyətin sağlam
düşüncəli, təfəkkürlü gənclərə
böyük ehtiyacı var. Bu gənclərin yetişməsi
üçün isə cəmiyyət özü zəmin
yaratmalıdır. Milli mənlik şüuruna malik olan gənclərin
formalaşması üçün beş-on il
bəs etmir, bunun üçün illər lazımdır.
Bütün cəmiyyətlərdə bu ali
hissin yüksək səviyyədə tərbiyə edilməsi
tələb olunur. Sağlam ruhlu gəncləri
cəmiyyət yetişdirir, ictimaiyyət tərbiyə edir.
Cəmiyyətin mənəvi durumunda nöqsan
varsa, bu istər-istəməz, gənclərin əxlaqına,
onların vətənpərvərlik hisslərinin zədələnməsinə
səbəb olur. Hər bir gənc öz
doğulduğu ailənin, yaşadığı mühitin
ab-havasına uyğun böyüyüb tərbiyə alır.
Tərbiyə insanın bütün yaş
dövrləri üçün gərək olan yüksək
bir keyfiyyətdir. Övladlarının tərbiyəli
böyüməsi, vətənpərvər, yurdsevər
olması hər bir valideynin arzusudur. Azərbaycan
xalqı milli adət-ənənələrə, dəyərlərə
sadiq qalmağı sevir. Yəni həyat tərzi
də, vətənpərvərlik hissləri də, milli mənlik
şüurunun inkişaf etdirilməsi də ənənəvilik
çərçivəsində həyata keçirilir. Gənclərin mədəni səviyyəsinin
yüksəldilməsi, onların təhsilə, idmana, musiqiyə
cəlb edilməsi üçün sistemli işlər
görülür. Müstəqillikdən
sonra milli mənlik şüurunun və yüksək vətənpərvərlik
tərbiyəsinin daşıyıcıları olan çoxlu
sayda gənc yetişib. Gənclik
çağı kimi ifadə edilən 15-30 yaş arası
ömrün ən əhəmiyyətli çağı,
dinamizmin və ümidin bahar mövsümüdür. İnsanın dəyərlərinin, xarakterinin, şəxsiyyətinin
və cəmiyyətlə münasibətlərinin
formalaşdığı dövrdür. Bir
millətin gələcəyi onun gəncliyinin təfəkkürünün
mükəmməlliyinə, ümidinə, ideallarına
bağlıdır. Milli, dini, elmi duyğularla
dolmuş, bayrağını, torpağını, millətini,
vətənini sevən gəncliyə sahib bir ölkə ən
böyük sərvətə və xəzinəyə
sahibdir. Belə bir gəncliyə sahib olan
ölkənin gələcəyi çox parlaqdır. Gələcəyinə qiymət verən millətlər
gənclərin yetişməsinə böyük diqqət
göstərməli və bunun üçün əlindən
gələni əsirgəməməlidir. Gənclərin
xarakterini bir zərgər dəqiqliyi ilə
formalaşdırmağa çalışmaq lazımdır.
Gənclərin yetişməsində bədən-ruh,
maddi-mənəvi, dünya-axirət tarazlığının
qorunması çox əhəmiyyətlidir. Gənc sevgi və dinamizm dolu, qayğısız, təmiz
qəlbli, səbrli, özüylə və
yaşadığı cəmiyyətlə
barışmış olmalıdır. Bu
gün gənclərin qarşısında bir çox maneələr
və problemlər durur. Bunların bir
çoxu da müasir dünyanın və qloballaşmanın
doğurduğu problemlərdir. Amma gənclik
bu problemləri aşmağa qadirdir. Azərbaycan
gəncinin vətənpərvər olması xüsusilə
vacibdir. O mənada ki, torpaqlarımız işğal
altındadır, məcburi köçkünlərimiz var,
qız-gəlinlərimiz əsirlikdədir.
Torpaqlarımızın işğaldan azad edilməsi, əsirlərimizin
öz doğmaları ilə qovuşması üçün
gənclərimizdə vətənpərvərlik ruhu
günü-gündən artmalıdır. Bugünkü
gənclik Azərbaycanın potensial hərbi
gücüdür. Nəzərə almaq
lazımdır ki, dünyada bir çox dəyişikliklər
gəncliyin hesabına mümkün olub. Çünki
gənclik böyük qüvvədir və o özündə
böyük bir potensialı cəmləyir.
Azərbaycanda gənclər
dövlət idarəçiliyi, səhiyyə, təhsil
sistemində və digər sahələrdə böyük
üstünlüklər qazanıb. Ölkə
iqtisadiyyatı o qədər inkişaf edib ki, bu sahədə
gənclər üstünlük təşkil etməyə
başlayıb. Hazırda ölkəmizdə
gənc sahibkarlar digər sahibkarları üstələməkdədir.
Bu da gənclərə yaradılan imkanın nəticəsidir.
Bir sözlə, gənclər cəmiyyətdə
çox böyük təsir gücünə malikdir və
onların fikirləri hər zaman çox şeyə qadirdir.
Bu gün Azərbaycanda gənclərlə dövlət
arasında böyük bir həmrəylik var. Müəyyən
qədər məlumatsız olan gənclər də bilməlidirlər
ki, ölkə daxilində onların gələcək
rifahının, sosial imkanlarının
yaxşılaşdırılması istiqamətində bir
sıra işlər görülür.
Gənclərimizdə
vətənpərvərlik ruhunun yüksək olması da
vacib amillərdəndir. Çünki milli
ruhda böyüyüb formalaşan gənclik hər şeyə
qadirdir. Təbii ki, torpağa, yurda sevginin əsası
ailədə və məktəbdə qoyulur. Buna görə də hər bir məktəb ilk
növbədə şagirdlərin yüksək vətənpərvər
kimi böyüməsi üçün bütün imkanlardan
istifadə etməlidir. Bunun
üçün məktəblilər ölkənin tarixilə
yanaşı, onun hər bir bölgəsini yaxşı
öyrənməlidirlər. Çünki
Vətəni yaxşı tanımadan onu sevmək çətindir.
Ölkə, Vətən sevgisi uşaqlara
möhkəm aşılanmalıdır. Gənclərdə
vətənpərvərlik hissinin aşılanması,
formalaşdırılması məhz məktəblərin
üzərinə düşən vəzifələrdəndir.
Vətənpərvərlik hissi uşaqlarda
körpə yaşlarından
formalaşdırılmalıdır. Torpaqlarımızın
işğal günlərində bunu uşaqlara faciə kimi
deyil, bu faciəni törədənlərə nifrət hissi
kimi aşılamaq lazımdır.
Hər bir cəmiyyətin
gələcəyi onun yetişməkdə olan gənc nəslidir.
Gənc nəslə qayğı isə hər
bir dövlətin siyasətinin aparıcı istiqamətlərindən
biridir. Bugünkü məktəbli nə
qədər savadlı, nə qədər vətənpərvər,
nə qədər yüksək dünyagörüşünə
malik olarsa, dövlətin, millətin gələcəyi bir o qədər
işıqlı və ümidverici olar. Bu
mənada məktəb gələcəyimizin bünövrəsinin
möhkəmlənməsinə xidmət edən bir qurumdur,
bir ocaqdır. "Təhsil
haqqında" Qanun da, məktəbin daxili qayda-qanunları
da, pedaqoqun öz işinə məsuliyyəti də müasir
məktəblinin tərbiyəsinə kompleks yanaşmanı tələb
edir. Yəni bu gün formalaşan
şagird yalnız yaxşı oxumaqla kifayətlənməməli,
eyni zamanda vətənpərvər, dövlətçiliyimizə
sədaqətli olmalıdır. Vətənpərvərlik
təkcə vətəni sevmək deyil. Vətənpərvərlik
həm də vətən naminə çalışmaq, vətəni
qorumağa hər an hazır olmaq, onun
yolunda qəhrəmanlıqlar, fədakarlıqlar göstərmək,
vətənin, xalqın hər bir uğuruna sevinməkdir. Bu
hiss insanda anadangəlmə olsa da, bütün digər hisslər
kimi tərbiyəyə möhtacdır və tərbiyə
yolu ilə daha da möhkəmlənir, artır.
Məsələyə münasibət
bildirən professor Vaqif Arzumanlının sözlərinə
görə, hər bir ölkənin, millətin, xalqın
qürur mənbəyi onun gəncliyidir: "Çünki gənclik
həyatın elə bir mərhələsidir ki, irəlidə
böyük həyat təcrübəsinə malik olmaq
lazımdır. Qarşıda uzun bir həyat
yolu, müxtəlif yönümlü peşələr
seçmək lazımdır. Hər bir gəncin
milli mənlik şüuru inkişaf etməsə, bu sahədə
bir sıra çətinliklər ortaya çıxa bilər.
Hansısı sahənin mütəxəssisi olub-olmamaqdan
asılı olmayaraq, gəncin formalaşmağında milli mənlik
şüuru əsas rol oynamırsa, o, yaxşı mütəxəssis
ola bilməz. Çünki
milli mənlik şüuru olmayan gəncin inkişaf perspektivləri
də məhdud olur. Milli mənlik şüuru deyəndə
gərək gənc istənilən fəaliyyətə
başladığı dövrdən hiss etməlidir ki, bu
ölkə, torpaq, idarə, təşkilat, işlədiyi
müəssisə onundur. Gəncin milli mənlik
şüuru yüksək səviyyədə inkişaf edərsə,
o öz peşəsinə daha ürəkdən yanaşar.
Daha fərqli şəkildə dərk edəcək
ki, azərbaycanlıyam, Azərbaycanın şərəf və
layaqətini hər zaman yüksəkdə tutmalıyam. Həmin şəxs elm adamıdırsa, o zaman həmin
şəxs bir elm adamı olaraq Azərbaycanın mənafeyini
daim qorumalıdır. Fikirləşməlidir
ki, onun bugünkü fəaliyyətindən millətin gələcəyi
asılıdır. Burada bir incə məqam
var ki, onu xüsusi olaraq qeyd etmək lazımdır. Bəzi Avropa və digər ölkələrdə,
Şərq ölkələrindən fərqli olaraq, fərdiliyə
daha çox meyl göstərilir, nəinki ümummilli
düşüncəyə. Ancaq Azərbaycan
gəncinin şüurunda milli qürur, mənlik şüuru
güclü olarsa, həmin gənc bütün sahələrdə
uğur qazanmağa daha yaxın olar. Dünyanın
digər gəncləri ilə müqayisədə bir boy
yuxarıda dura bilər. Gənclərdə
milli mənlik şüurunun inkişafı elə getməlidir
ki, bu, təkcə gəncin öz şəxsi təşəbbüsündən
asılı olmasın. Bunda bir kütləvilik
olmalı və buna görə fəaliyyət planı ortaya
qoyulmalıdır. O zaman daha uğurlu nəticə əldə
olunacaq. Ona görə də məsələyə
kompleks yanaşma olmalıdır".
Vidadi ORDAHALLI
Bakı xəbər.-2014.-17-19
yanvar.-S.11.