"Peyğəmbər özündən
bəzi şeylər uydurub Bizə isnad etsəydi, ..."
Yazı Həzrəti Məhəmmədin
mövluduna ithaf edilir
Məntiq və
dünyəvi elmlərin bəzilərilə tanış olan hər kəs Qurani-Kərimi oxuyub hətta səthi təhqiq etsə onun heç bir kitaba bənzəmədiyinə
əmin olar. Quranın dil
və ifadə tərzi isə həmin əminliyi daha da möhkəmləndirir. Lakin 1400 il ərzində müqəddəs
Kitabın hər bir surəsinin enini-uzununu, solunu-sağını,
yuxarısını-aşağısını
ağlasığmaz dərəcə və sayda
tədqiq, təhqiq, təftiş edən qərəzli qeyri-islam alimləri və hətta onların
quranşünasları Quranı dünyaya
Məhəmməd(ə) tərəfindən yazılan bir bəşər kitabı kimi
təqdim etmək istəyiblər və bunu
indi də edirlər. Həqiqəti indi
də bilə-bilə gizlədənlər var Həqiqəti əsrlərlə
bilə-bilə gizlədib, Qurana qərəzli
mövqedən yanaşanlar barədə Rəbb
buyurub: "Kitab (Tövrat və İncil) verdiyimiz şəxslər onu
(Məhəmmədi) öz oğullarını
tanıdıqları kimi tanıyırlar.
(Buna baxmayaraq)
Onların bir qismi,
şübhəsiz ki, həqiqəti bilə-bilə
gizlədir" (Bəqara 146).
Əlbəttə, qeyri-islam aləminin
"bir qisminin həqiqəti
bilə-bilə gizlətməsi" Quranın səməviliyinə,
Məhəmməd(ə)-nin Onun peyğəmbəri
olmasına və dünyanın imanlı bəndələrinin
inancına zərrə qədər də kölgə
salmır və sala da
bilməz! Çox kiçik
dünyanın kövrəkliyini nəzərə alıb, belələrinə:
"Sizin öz dininiz var, mənim də öz dinim!" (Kəfirun,
6) Rəbb kəlamı ilə cavab vermək
də olar. Hərçənd ki, imanlı bəndə kimi
bizlərin ən ümdə vəzifələrindən biri də, həmin "bir
qismi" zor, təhqir,
rişxənd yolu ilə yox,
iman, elm və iradə
vəhdətilə maarifləndirib imana gətirməkdir.
Unutmamalıyıq ki, bu
vəzifə peyğəmbərlər və onların varisləri
olan ziyalıların, alimlərin işidir. Bəzi müsəlmanların Quranı Rəbb kəlamı
yox, Məhəmməd(ə)-nin sözü, digər azlığın müqəddəs
Kitabın həm Rəbb, həm də Məhəmməd(ə)
kəlamları toplusu kimi
zənn etməsi isə sözügedən mövzunun
narahatlıq doğuran ikinci
tərəfidir. Deyilənləri bu
yaxınlarda paytaxtda nəşr olunan bir qəzetdə
"Məhəmməd peyğəmbərin Qurana
daxil olmayan kəlamları"
adı ilə gedən məqalə təsdiq edir.
Məqalədəki məntiqə görə, güya Həz.Peyğəmbərin Qurana daxil olan
kəlamları da var.
Əlbəttə, həmin kiçik
qrupların zənnini şərait, əsrlərin gətirdiyi
şübhə və tərəddüdlərlə əlaqələndirmək
də olar. Ümumən isə bu sahədəki axsama və
boşluq, əsasən
dini maariflənmənin yetərsizliyindən
irəli gəlir. Fəqət təəccüb,
təəssüf, təərrüq (tər tökmə),
ürək ağrısı, vicdan əzabı
və xəcalət doğuran paradoks odur ki,
təəyyün (özünü böyük göstərmə) və təəzzümlü
(təkəbbürlü) digər bir qrup, həmin "bəzi müsəlmanların"
müəyyən hissəsini təşkil edir.
Belələri dini və
dünyəvi savadı yetərli olmayan
müsəlmanlardan fərqli olaraq, əsasən
cəmiyyətdə qabaqda gedən,
savadlı imicini qazanan
və pendirin bıçağı kəsə
biləcəyi qədər özləri barədə ifrat yüksək fikirdə olan
bəzi "ziyalılardır". Hətta Həmd-surəni
oxumağı bilməyən (və ya
oxumağı qəbahət sayan) belələrinin
durumu "Quran kimin kəlamıdır" sualına cavab verə bilmədikləri üçün,
"iki" verdikləri tələbənin
durumu ilə eynidir. Göründüyü kimi, istər Quranın məlum
ayəsindəki əhli-kitabın qərəzini puç etmək, istərsə də bəzi
müsəlmanların tərəddüd və zənninə
yəqinlik gətirmək üçün
məlum mövzunun şərhi bu gün də
aktuallığını itirməyib. Həmin
səbəbdən, Qurani-Kərimin yalnız Allah
kəlamı və Məhəmməd(ə)-nin isə vəhy
yolu ilə nazil olan bu kəlamları
ümmətinə çatdıran bir
Peyğəmbər olmasını sübut
edən bəzi dəlillərin açıqlanmasına ehtiyac var. Dəlillər I.
Peyğəmbər(ə)-yə xitabən Rəbb buyurur: "(Ya Məhəmməd!)
Sən bu Qurandan əvvəl
də nə bir kitab oxumusan, nə də onu əlinlə
yazmısan. Belə olsaydı, onda batilə
uyanlar (onun barəsində)
şəkk-şübhəyə düşərdilər"
(Ənkəbut, 48). Bəli, 1400 il bundan öncəki oxuyub-yazmışlara, indiki və gələcəkdəki oxuyub-yazanlara oxuyub-yazmaqda meydan oxuyan şəxs,
oxumağı-yazmağı bilməyən Peyğəmbər(ə)
olub. Yaratdığı bütün
bəşərə Məhəmməd(ə)-nin savadsız olduğunu bəyan edən Rəbb həm də
buyurub: "Hamınız köməkləşib
bir ayənin oxşarını belə yaza bilməzsiniz". Deməli, Quran bəşər və bəşərin iftixar abidəsi olan Məhəmməd(ə)-nin
sözü yox, Allah kəlamıdır. II. "Bəndəmizə
(Məhəmmədə) nazil etdiyimizə
(Qurana) şəkkiniz varsa,
siz də ona bənzər
bir surə gətirin və sizin (bu, bəşər kəlamıdır)
iddianız doğrudursa, Allahdan
başqa bütün
şahidlərinizi bu işdə köməyə
çağırın" (Bəqara, 23); "Bu Quran Allahdan
başqasına aid edilə bilməz. Yoxsa: "(Peyğəmbər) onu
özündən uydurdu!" - deyirlər.
De ki: "Doğru deyirsinizsə, ona
bənzər surə gətirin və Allahdan
başqa kimə gücünüz
çatarsa, onu da (köməyə)
çağırın" (Yunus, 37,38). Zaman, məkan, şəraitdən asılı
olaraq bəşər sözündə
yanlışlıq, ziddiyyət olduğuna
işarə edən Rəbb sonra buyurur: "Onlar Quran barəsində (onun Allah kəlamı olması haqqında)
düşünməzlərmi? O, Allahdan qeyrisi tərəfindən olsaydı, əlbəttə,
onda çoxlu ziddiyyətlər
tapardılar" (Nisə, 82). Allah kəlamında
isə ixtilaf, ziddiyyət
olmadığı üçün Quran bəşər yox, Allah kəlamıdır. III. Məlumdur ki,
Quranla həz.Məhəmmədin ifadə
və bəyan tərzləri müxtəlifdir. Quranın bəlağət
(gözəl nitq, ritorika),
fəsahət (gözəl, incə, aydın
danışıq qabiliyyəti) və ifadə gücünə
heç bir bəşər
nail ola bilməz. Seçilən hər bir
cümlə, söz və hərfin
sıra, say, səs, daxili
ahəng və enerji tutumu,
olduğu yer və bütün bunların Quranın əvvəli
və sonu ilə münasibət və əlaqəsi,
hətta onların riyazi qanunlara
tabeliyi, bir tabloda hər rəngin ayrı-ayrı ton və fonlarının müxtəlif mənalar
ifadə etməsi Rəbb kəlamının bəşər
sözündən müqayisəedilməz dərəcədə
üstünlüyünə dəlalət edir. IV. Quran nazil olduğu dövrdə
şer çox dəbdə
idi. Gözəl şer
nümunələri Kəbənin divarından asılardı.
Məkkə əhli isə gözlərinin qabağında boya-başa çatan həz.Məhəmməddən
nə şer, nə cinas,
nə də nəsr eşitmişdi.
Quranın dili də bunların heç birinə oxşamırdı. Həmin
səbəbdən, Quranın dil və üslubu ilə heç vaxt rastlaşmayan
müşriklər deyirdilər: "Quran
şer, nəzm, kahin
və cin sözünə
oxşamadığı üçün o, bir sehrdir".
Bununla yanaşı onlar
özlərini bu "sehirdən" də
məhrum etmirdilər. Belə ki,
müşriklər bir-birindən xəbərsiz gecələr
Quran oxunan yerə
yaxınlaşıb həmin səsdən gizlicə
faydalanardılar. Hətta dövrün məşhur
şairləri olan Xansa
və Ləbir müsəlman olduqdan sonra dedilər: "Quranı oxuduqdan
sonra biz şer yazmağa həya edirik". V. Həmin
dövrdə şer inkişaf
etsə də, fəqət ərəb dili
metafizik məna, elmi, dini, fəlsəfi məfhum və ifadələrdən,
mədəni lüğətdən məhrum idi.
O vaxt bu dil sadəcə çöl
ərəblərinin duyğu və
düşüncələrini, dar həyatlarını
ifadə etməyə yararlı idi. Lakin Quranın nazil edilməsilə
bu dil dəyər və
zənginliyinə görə, Qiyamətə qədər ifadə
oluna biləcək bütün
termin və məfhumları ehtiva etdi. Dilçilik
tarixində belə bir hadisə heç vaxt olmayıb. Tarixən çox qısa-23 il ərzində bütün
zaman və məkanı ehtiva
edən belə filoloji inqilabı təbii
ki, Həz.Məhəmməd də daxil olmaqla, heç bir bəşər
edə bilməzdi və bu, mümkün də deyil. Çünki dilin zənginləşməsi
üçün əsrlər
lazımdır. Digər tərəfdən, elə bir bəşər kitabı da
yoxdur ki, alimindən
avamına, uşağından ağsaqqalına qədər
hamı onda təskinlik, rahatlıq, dərdinə
əlac tapsın. Quran xaricində elə kitab yoxdur ki,
o, usanmadan dəfələrlə
oxunsun və aktuallığını
itirməsin. VI.
İnsanı maddi-mənəvi tərəfilə anlatması,
həyatın bütün sahələri
üzrə düstur, təklif, tövsiyə,
icazə və qadağalar qoyması, dünya səadətilə yanaşı Axirət
xoşbəxtliyini, qəlbin rahatlığı və ruhun tələbatını ehtiva
edən prinsiplər baxımından da, Quran bəşər kəlamı deyil. Çünki ilahi vəhylərə söykənməyən
bəşəri sistemlər zaman
keçdikcə öz təravət və
aktuallığını itirir, təftiş
edilir və yenisilə əvəz olunur. Allah kəlamları
olan Quran ayələri
isə həmişəcavan və həmişə
aktualdır. Sərvətin sadəcə
varlıların malı olmaması (Həşr,7), insan üçün səy
və əməyin rolu (Nəcm,39), əmanət
və vəzifələrin sədaqətli insanlara
tapşırılması, hökmün ədalətlə
verilməsi (Nisə,4), bir nəfərin qətlinin
bütün bəşəri
öldürmək kimi
qəbul edilməsi (Məidə, 32), fərd, ailə və cəmiyyət
üçün faiz,
qumar, içki,
zinanın öldürücü zəhər
olması, yalan, iftira,
rüşvət, dəbdəbəli həyat tərzi və
israfın qadağan olunması, namaz oruc, zəkat, həcc,
yaxşılıq və digər ibadətlərin fərz
buyrulması, bəşər ağlına sığmayan Axirət
və onun təsviri və s.
müddəalar Quranın Rəbb kəlamı olduğunun
sübutudur. Quran
kainatın başlanğıc və sonuna,
insanın yaradılışına aid qəti
ifadələr işlədir. Heç bir yazar həmin işi görə bilmədiyi üçün
o, "bunu bəşər
edə bilməz" deyib, itaətcəsinə
Ona həmd-sənada bulunur.
Bir sözlə, Rəbbin qulu
və peyğəmbəri Məhəmməd(ə) də daxil olmaqla insan
və kainat kimin əsəridirsə,
Quran da Onun əsəridir.
VII. Hansı vicdanlı yazar
əsərinin heç bir
tənqidə məruz qalmayacağı, Qiyamətə qədər
ona bənzər heç
bir əsər yazılmayacağı
iddiasında buluna bilər? Əlbəttə,
hər hansı yazar dünyanın məşhur
siyasətçisi, sərgərdəsi və mütəfəkkirinə
kitab həsr edib, onun adından danışa bilər. Lakin bu danışmalar həqiqətən,
onun bütün əmr,
yasaq, qanun və
tövsiyələrini olduğu kimi əhatə edərmi? Və əgər bu kitab həm müəllif
anadan olmazdan çox-çox əvvəlki dövrü,
həm də müəllifin vəfatından çox-çox
sonrakı hadisələrdən bəhs edərsə, belə
kitabın bəşər kitabı olması qeyri-mümkündür.
Yazar ədalətli, doğru
danışan, əmin, mötəbər bir
şəxsdirsə, belə bir kitab barədə yalnız bunu
deyə bilər: "Bu, mənə Allah tərəfindən göndərilən bir kitabdır ki, sizə təbliğ
edim". Ağlı başında olan istənilən
yazar hətta elm və
texnikanın inkişaf etdiyi
indiki zamanda yaratma, həyat vermə, öldürməklə
bağlı qərarlar verməkdə acizdir
("Bir qum dənəsini
yarada bilsəydim, bütün
dünyanı yaradardım" - A.Eynşteyn).
Bəs dağ, okean, ağac, heyvan və
insanların, mələk, cin və
şeytanların, Ay, Günəş, Yer, ulduzlar və
qalaktikaların yaranması barədə hansı yazar və alim dəqiq məlumat
verə bilər? Hansı yazar qəbr,
Qiyamət, Məhşər, sorğu-sual
məhkəməsi, Axirət, Cənnət, Cəhənnəmdən
yenidən dünyaya qayıdıb ki, onları təsvir etsin?
"(Ya Rəsulum!) Sənə vəhy etdiyimiz xəbərləri bundan
qabaq nə sən, nə də ümmətin
bilirdi" (Hud,
49). VIII. Quranda
Allahın Peyğəmbərinə xitabən: "De "(Ərəbcə-qul) əmri 332 dəfə
təkrar olunub. Hansı kitabda
təbliğ belə ifadə tərzində və bu sayda işlədilib?
Hansı yazar yazdığı
kitabında həm özü-özünü,
həm də başqası tərəfindən özünü təhdid etdirib,
bilərəkdən özünü
qınaq hədəfinə çevirər? Halbuki,
Quranın: "(Peyğəmbər) özündən bəzi
şeylər uydurub Bizə isnad etsəydi, Biz ondan mütləq şiddətli intiqam alardıq. Sonra onun şah damarını
qoparardıq" (Haqqa 44-46) ayəsi, Tabuk hərbinə getməyənlər üçün Rəbbin Peyğəmbər(ə)-yə
xitabən: "Onlara nə üçün izn verdin" - deməsi, onun Allah kitabı olduğunu təsdiq
etmirmi?! Uca
dağları görməyən və orada
oksigen
çatışmazlığından xəbəri olmayan (bax: Ənam, 125),
"Yaxud onların əməlləri əngin
dənizin zülmətinə bənzər. Onu
bir dalğa, o dalğanın üstündən bir dalğa, bu (ikinci) dalğanın
üstündən də bir dalğa - zülmət üstündən
zülmət örtər. O, əlini çıxartdıqda, hardasa onu görməz..."
(Nur, 40) - kəlamındakı həqiqətləri
bilməyən yazar, onları öz əsərində təfsilatı ilə
necə yaza bilərdi? IX. Əsbəbi-Nuzul deyilən teoloji sahə hər hansı bir
ayənin nazil olma səbəbindən
bəhs edir. Quranda 15
ayədə "Yəsəlunəkə" (Ərəbcədə-səndən
soruşurlar) şəklində Peyğəmbər(ə)-yə
suallar verilir və ondan cavab istəyirlər.
Halal və haramlar, qənimətlərin
bölünməsi, Qiblənin müəyyən edilməsi, aylar, Qiyamət, ruh və
digər suallara Həz.Məhəmməd
yalnız Allahın diqtəsilə cavab verib. Məsələn: "De
ki, ruh Allahın əmrlərindəndir,
aylar 12-dir..." və s.
Bu sualların cavablarını bilən yazar onları başqasının adına
yazarmı? X. Həzrəti
Peyğəmbər azad etdiyi
köləsi Zeydə "övladım" deyirdi.
Rəbbin: "Allah oğulluğa
götürdüklərinizi sizə doğma
oğul etməyib" (Əhzab, 4) kəlamı
ilə Peyğəmbər(ə) bir də
həmin sözü işlətmədi.
Zeynəblə izdivacda bulunmağı heç fikirləşməyən həz.Peyğəmbər,
ilahi əmrlə onunla
evləndi (Əhzab, 37). Peyğəmbər(ə) Bədr
döyüşündəki əsirləri əfv edib, azadlığa buraxmaq
istəyirdi. Allah isə fidyə (para, pul) verilməklə azad olunmalarını hökm
etdi. Bu və digər
hadisələr göstərir ki,
Kainatın fəxri heç vaxt özbaşına iş
görməyib. Onun bütün
hərəkətləri Allahın hökmünə uyğun olub. Bir sözlə, həz.Məhəmməd
yalnız Allahın kəlamlarını ümmətinə
çatdırdığı üçün
"Kefi istədiyini danışmır
(O, vəhyə tabedir)" (Nəcm,
3,4). XI. Məlumdur ki, heç bir kəs, o cümlədən
yazar öz namusuna ləkə gətirmək istəməz
və bunu əsərində heç vəchlə yazmaz.
Bu şəxs ömrü
boyu "Əmin" kimi
tanınan bir iffət və namus abidəsidirsə, onda
onun öz əsərində
bunu hallandırması hətta nəzəri
cəhətdən qeyri-mümkündür.
Halbuki, "ifq"
hadisəsi (625 il) bunun
tam əksindən xəbər verir. Belə ki, həz.Aişə
Bəni Mustalıq hərbindən qayıdarkən,
boyunbağısını yolda itirdiyi üçün
geriyə qayıdır və nəticədə karvandan xeyli
uzaqlaşır. Lakin bir
nəfər ona rast gələrək,
dəvəsinə mindirir və karvana çatdırır. Fürsət axtaran münafiqlər, xüsusən Abdullah ibn Ubeyy
ona böhtan atır.
Həz.Peyğəmbər bu hadisədən
çox sarsılır. Nəhayət, həz.Aişənin
pak olduğu barədə
bu ayə nazil olur: "Həqiqətən, (Aişə) barəsində
yalan xəbər gətirənlər öz içərinizdə olan
zümrədir (münafiqlərdir). Onu (o xəbəri) pis bir şey zənn etməyin.
O, bəlkə də, sizin üçün
xeyirlidir. O zümrədən olan bir şəxsin
qazandığı günahın cəzası vardır. Onlardan günahın böyüyünü
öz üstünə götürəni
(Abdullah ibn Ubeyyi) isə (Qiyamət günü)
çox şiddətli bir
əzab gözləyir" (Nur, 11).
Hansı yazar ailəsilə bağlı bu olayı öz qələmilə
açıqlayar və onu bütün
bəşərin malı edər?
Beləliklə, hətta qısa və azsaylı təhlillər
göstərir ki, insan
və kainatı Kim yaradıbsa, Quran da daxil
olmaqla, bütün səmavi
kitabların müəllifi də Odur. Həz.Məhəmməd
isə Onun əmrilə Onun
kitabını təbliğ edən bir
Peyğəmbərdir. O ki qaldı həmin
ilahi təbliğdən bizim
necə yararlanmağımıza, bunu bir Allah, bir
də Onun dəlili olan
vicdanımız bilir. P.S. "Dünyanıza aid işləri siz məndən
yaxşı bilirsiniz... Mən də sizin kimi bir
insanam, yanıla da bilərəm.
Lakin Allah adından
sizə bir söz
söylədimmi, bilin ki,
o doğrudur, həqiqətdir.
Tanrıya yalandan isnad
etmərəm mən. Allahın adından yalan
danışmaram mən"(Həz.Məhəmməd).
Vaqif CƏLİLOĞLU, T.e.üzrə
fəlsəfə doktoru
Bakı xəbər. - 2014.- 27
yanvar.- S.15.