"Böyük
dayağ"ın Pərişanı - vəfatından 21 il ötür...
Məlahətli gəncəli
qızın səhnə ömründən xatırlamalar...
21 il əvvəl
həyatda idi. Yaşayırdı, yaradırdı, ailəsinin, ocağının
içində idi.
Həyat yoldaşına, balalarına, tamaşaçılarına
onun quru nəfəsi də bəs edirdi. Təki vaxtsız ölüm aparmayaydı
onu... Azərbaycan səhnəsinin, kinosunun qeyri-adi gözəlliklərindən biri kimi qalıb
xatirələrdə.
Ekrana hopan simasında küsəyən
bir qızın şıltaqlığı da,
əzəmətli qadının
məğrurluğu da,
ağbirçək anaların
əzmi, müdrikliyi
də ifadə olunub. Biz itirdiklərimizin çox vaxt fərqində olmuruq, ancaq zamanın sürət qatarı
elə keçir ki, gözümüzü
açanda o yerləri
boş görürük.
Səhnə üçün,
sənət üçün
yaşayanlar xoşbəxt
adamlardır, çünki
onlar bu müqəddəs iş
üçün doğulub.
Azərbaycan Respublikasının xalq
artisti Zemfira Əliyeva səhnə üçün doğulan
xoşbəxt insanlardan
olub. Bu, tamaşaçının
düşüncəsidir. Ancaq görəsən o özünü
səhnədə xoşbəxt
sanırdımı? Bir ayağı teatrda, bir ayağı evində olardı Zemfira xanımın.
Balalarının, həyat yoldaşının
qayğısını çəkərdi.
21 il əvvələ
qədər bu belə idi...
26 noyabr Azərbaycan
Respublikasının xalq
artisti, əvəzsiz
teatr və kino aktrisası Zemfira Əliyevanın
xatirə günüdür.
Əslində, o heç unudulmayıb ki, xatırlansın da. Hər dəfə "Böyük dayaq" filmi nümayiş olunanda Zemfira xanımın yaratdığı
Pərişan obrazı
bu gün də maraqla qarşılanır. Təbii oyun
tərzi haqqında
danışılır, söhbət
açılır.
Qeyd edək
ki, Zemfira xanım Əliyeva 25 dekabr 1941-ci ildə Gəncə şəhərində
doğulub. Anası Firuzə Bədirbəyli
Gəncə Dövlət
Dram Teatrının aktrisası
olub. Görünür, Zemfira xanımın
ürəyində teatr
sənətinə, səhnəyə
anası Firuzə xanım maraq, sevgi yaradıb. Məlumatlara görə, Z.Əliyeva
kiçik yaşlarından
teatrın tamaşalarında
uşaq rollarını
oynayıb. Teatrşünaslar Z.Əliyevanın səhnədə
yaratdığı obrazları
xarakterizə edərkən
qeyd edir ki, o, istedad, zəhmət və gərgin məşqlər
sayəsində obrazların
xarakterini açıb,
onları tamaşaçılara
sevdirib, qəbul etdirib. Teatrşünaslar qeyd edir ki, Z.Əliyevanın istedadı, ehtiraslı
və emosional ifadə vasitələri
erkən formalaşdığı
üçün 17 yaşında
ona Cəfər Cabbarlının "Solğun
çiçəklər" melodramasında Sara rolu
tapşırılıb. Məlumatlara görə, gənc
aktrisa gözlənildiyindən
daha çox uğur qazanıb. Bundan sonra aktrisa teatra götürülüb
və qısa müddətdə Səməd
Vurğunun "Vaqif"
(Gülnar), Viktor Rozovun
"Sabahın xeyir"
(Liza), Evripidin "Medeya"
(Medeya), Əfqan Əsgərovun "Qız
atası" (Məryəm)
əsərlərinin tamaşalarında
mürəkkəb rollar
oynayıb, "Böyük
dayaq" filmində
Pərişan obrazına
çəkilib.
Zemfira Məmmədəli qızı
Əliyeva 1972-ci ildə
Naxçıvan Dövlət
Teatrının truppasına
daxil olub. Bu teatrda qazandığı
sənətkarlıq nailiyyətlərinə
görə 1 iyun
1974-cü ildə Azərbaycan
Respublikasının əməkdar
artisti və 1 dekabr 1982-ci ildə xalq artisti fəxri adları ilə təltif edilib. Aktrisa 1988-1995-ci illərdə Akademik Milli Dram Teatrında işləyib.
26 noyabr 1995-ci ildə Bakıda vəfat edib.
Teatrşünaslar qeyd edir ki,
füsunkar səhnə
görkəmi, məlahətli
danışığı, zəngin və əlvan ifadə vasitələri, coşqun
daxili ehtirası vardı. Bu yaradıcılıq
keyfiyyətləri aktrisanın
yaratdığı səhnə
surətlərinə xüsusi
emosional təravət,
psixoloji dərinlik
və fəlsəfi
bütövlük verirdi.
Z.Əliyeva Naxçıvan teatrında çox rollar oynayıb. Onları xatırlayaq:
Almaz, Sara, Firəngiz,
Yaqut ("Almaz",
"Solğun çiçəklər",
"Oqtay Eloğlu"
və "Yaşar",
Cəfər Cabbarlı),
Səlma, Roza, Xumar, Anjel ("Ana",
"Şeyda", "Şeyx
Sənan" və
"Uçurum", Hüseyn
Cavid), Sona ("Hacı Qara", Mirzə Fətəli Axundov), Reyhan ("Yağışdan sonra",
Bəxtiyar Vahabzadə),
Maral ("Sənsiz",
Şıxəli Qurbanov),
Pırpız Sona
("Dəli yığıncağı",
Cəlil Məmmədquluzadə),
Zinyət ("Toy", Sabit
Rəhman), Söylü
("Bəxt üzüyü",
Vaqif Səmədoğlu),
Nərmin, Anjel
("Unuda bilmirəm"
və "Məhv olmuş gündəliklər",
İlyas Əfəndiyev),
Kleya ("Tülkü
və üzüm",
Gilerma Fiqeyredu), Pəricahan və Zöhrə ("Laçın
yuvası" və
"Eşq və intiqam", Süleyman Sani Axundov), Zəhra ("Bayramın
birinci günü",
Nazim Hikmət),
Elektra ("Elektra", Sofoki), Dilbər ("Yenə o bağ olaydı...", Mikayıl Müşfiqin
şeirləri əsasında
bədii kompozisiya),
Vəfa ("Siz xoşbəxt yaşayın",
Əlyar Yusifli). Televiziya tamaşalarında da
("Yad qızı",
Orxan Kamal; "Manas" və s.) yaddaqalan obrazlar yaradıb. "Azərbaycanfilm"in "Böyük
dayaq", "Pəncərə",
çoxseriyalı "İtkin
gəlin" filmlərində
çəkilib.
Əslində, səhnədə daha
çox işlər
görə bilərdi
Zemfira xanım! Vaxtsız gələn əcəl arzularını yarımçıq
qoydu. 54 yaşında dünyadan
köçən aktrisa
özündən sonra
səhnədə böyük
iz qoyub. O iz ancaq onun
özünə məxsusdur.
Səhnədə heç kəsi
təkrar etmədi,
özü kimi oynadı, özü kimi alqışlandı,
özü kimi sevildi.
Heç yadımdan çıxmır
onun siması. Akademik Milli
Dram Teatrında Nahid
Hacızadənin "Qisas
qiyamətə qalmaz"
tamaşası səhnəyə
qoyulanda orada ana obrazı Zemfira xanıma həvalə olunmuşdu.
Bu obraz o qədər
təbii alınmışdı
ki, onun səsi hələ də qulağımdadır.
Z.Əliyeva ana rollarının olduqca bənzərsiz, qeyri-adi ifaçısı
idi. Onun səsində pafos
yox idi, amma içdən gələn bir həyəcan vardı,
o həyəcan tamaşaçının
qəlbini, ruhunu titrədirdi.
Onun vəfatı
xəbəri bütün
tamaşaçıların, onu tanıyanların qəlbini yaraladı. 54 yaş
nə yaş idi ki, Zemfira
xanım ölümün
görüşünə tələsdi... Tamaşaçılarının hər zaman
gözü səhnəni
axtarır ki, birdən qaranlıq səhnənin dərinliyindən
Zemfira xanımın
ecazkar, ürəkləri
titrədən səsi
gələr. O səs
ana səsi kimi doğmadır hər kəs üçün. Bəlkə də zamanında qiymət verə bilməmişik, bəlkə
diqqətimizi əsirgəmişik.
Bilmirəm. Amma sənətə, sənətkara sevgi və qayğımızı
hər zaman, həmişə hiss etdirməliyik.
1995-ci il Azərbaycan teatrının
böhran dövrü
idi. Bu illərdə,
sözün düzü,
teatrların qapısını
çox vaxt açan da olmurdu. Əlbəttə, bu münasibət
aktrisanı da narahat edirdi. Aktrisa, aktyor həmişə tamaşaçısını gözləyir. Onlar tamaşaçı
alqışları ilə
xoşbəxt olur.
Zemfira
xanımın ruhu şad olsun! Biz də o ruhunu alqışlayaq...
İradə SARIYEVA
Bakı xəbər.- 2016.- 26-28 noyabr.- S.14