Qarabağda "qalan"
Türk mədəniyyət əsərləri...
Bu gün ermənilər beynəlxalq
hüquq qaydalarını pozaraq işğal bölgəsində
olan təbii sərvətlərimizin talan edilməsi və
mədəni-tarixi abidələrin məhv edilməsi
ilə məşğuldur. Məsələn, Füzuli
rayonu ərazisində yerləşən Azıx və
Tağlar mağaraları kimi tarixi abidələrin
dağıdılması deyilənlərə
sübutdur. Amma bu abidələr qədim dövrün mədəni
abidələri kimi YUNESKO-nun siyahısına
düşüb. Azıx paleolit düşərgəsində
aşkar olunan maddi mədəniyyət nümunələri
1981-ci il dekabr ayının 8-də Parisin
"İnsan" muzeyində "Avropanın ilk sakinləri"
adlı sərgidə nümayiş etdirilib. Təəssüflər olsun ki, erməni
vandalizmi nəticəsində Azıx, Tağlar və s.
dünya əhəmiyyətli mədəni-tarixi abidələr
hazırda bərbad vəziyyətdədir.
Azıx və Tağlardan
başqa Füzuli rayonu ərazisində yerləşən,
tunc dövrünə aid olan Qaraköpəktəpə,
Meynətəpə və başqa tarixi abidələr də
yararsız hala salınıb. Şuşa
mağarası, Şuşanın qala divarları,
görkəmli Azərbaycan şairi M.P.Vaqifin məqbərəsi,
Füzulidə Şah Abbas karvansarayı, Kəlbəcər,
Laçın, Qubadlı, Zəngilan və s.
yaşayış məskənlərində olan mədəni-tarixi
abidələr dağıdılıb, bir
çoxları erməniləşdirilib. Yəni
Azəri türkünün izi bu bölgələrdən
silinir - Zəngəzurdan, Göyçə
mahalından, İrəvandan silindiyi kimi.
İşğal olunan ərazilərdə 43-ə qədər
hidrometeoroloji müşahidə məntəqəsi
məhv edilib. Fəqət bütün bunlar YUNESKO və
Ümumdünya Meteoroloji Təşkilatının
prinsiplərinə ziddir.
Tarixdən məlumdur ki,
müharibələr zamanı başqa əraziləri
işğal edən hərbçilər təbiət
abidələrinə, təbii gözəlliklərə
toxunmamalıdır. Fəqət, XXI əsrin
astanasında, - ətraf mühitin və təbii-tarixi
abidələrin mühafizəsi haqqında beynəlxalq
qanunların mövcud olduğu bir dövrdə Azərbaycan
torpaqlarını uydurulan Ermənistana
zorla birləşdirmək istəyən azğın erməni
işğalçıları nəinki Azərbaycanın
şəhər və kəndlərini dağıdıb,
eyni zamanda zəbt etdikləri ərazilərdə
bitki və heyvanat aləmini, təbii-tarixi abidələri
məhv edib, yandırıb və yandırmağa davam
edir. Onlar işğal altında qalan 269 min
hektar meşə sahəsini qəddarcasına
qırıb, həmin ərazilərdə olan nadir bitki və
heyvanat aləmini məhv ediblər. Bununla da kifayətlənməyib,
bu vəhşi insanlar atmosferi, torpağı, suyu
çirkləndirirlər. Bütün bu
ekoloji fəlakətlərin qlobal xarakter
daşıdığını bütün dünya
ictimaiyyəti bilməlidir. Beynəlxalq
təşkilatların nəzərinə
çatdırılmalıdır ki, ermənilərin ətraf
mühitə, təbii-tarixi abidələrə
qarşı törətdiyi vəhşiliklər beynəlxalq
hüquq normalarına zidd olmaqla yanaşı, bir cinayətdir.
Yəni ermənilərin işğal altında
saxladıqları Azərbaycan ərazilərində
törətdikləri ekoloji cinayətlər beynəlxalq
hüquq təşkilatları tərəfindən cəzalandırılmalıdır.
Bunu BMT-nin "Ətraf mühit və
inkişaf" haqqında qəbul etdiyi Bəyannamənin
23-cü prinsipi tələb edir. Bu Bəyannamənin
23-cü prinsipində belə deyilir: "Başqa
xalqın əsarəti şəraitində olan,
işğal altında qalan ətraf mühit və
xalqın təbii sərvətləri
qorunmalıdır."
Ermənilərin bu bölgədə törətdiyi
vəhşiliklər nəticəsində tarix boyu bu
bölgədə yaşayan Azəri türkünün
tarixi əsərlərini göstərə bilmək,
çox təəssüflər olsun ki,
imkansızdır. Bu şovinist insanlar Azəri türklərinə
aid qəbiristanlıqları belə dağıdıb,
yandırıblar. "Erməni kilsələrinin"
varlığını davam etdirməsinin kökü
isə, demək olar ki, Azəri türklərinin hər
dövrdə öz dinindən olmayanlara göstərdiyi
hörmətdə axtarılmalıdır. Türklər heç bir dövrdə ibadətxanalara
pis baxmayıb, erməni şovinistlər kimi
yaxıb-yandırmayıblar. Halbuki,
türkə qarşı düşmənçilik edən,
müxtəlif iftiralar uyduran erməni şovinistlər
xristian türk olan albanların belə kilsə və əsərlərinə
öz əsərləri kimi baxır, bütün bu
tarixi əsərləri öz adlarına
çıxırlar. Bu gün Qarabağda türk mədəniyyətinə
aid çox az sayda əsərlərin
qalması Azərbaycanın tarixi ərazisi olan
Qarabağa köçürülən bu şovinist
insanların müqəddəs İslama qarşı
hörmətsizliyidir.
İşğal altında qalan ərazilərin
ekoloji vəziyyətinin gərgin olduğu haqda kifayət
qədər faktlar var. Bütün bunlar ermənilərin
beynəlxalq hüquq qaydalarını pozaraq ekoloji
cinayət törətdiklərini bir daha sübut edir.
2000-ci ilin oktyabr ayında Tiflisdə keçirilən
Birinci Beynəlxalq Ekologiya Konqresində
dünyanın 16 ölkəsindən 48 nümayəndə
iştirak edib. Fəqət dəvət edilmələrinə
baxmayaraq, erməni nümayəndələri konqresdə
iştirak etməyib. Bu Beynəlxalq
forumda Qafqaz regionunda aparılan müharibələrin
ətraf mühitə vurduğu zərər, eyni zamanda
Qafqazın nadir flora və faunasının məhvolma təhlükəsinin
aradan qaldırılması yolları müzakirə
olunub. Çıxış edənlər Qarabağ
bölgəsində erməni işğalı
altında qalan 269 min hektar meşə sahəsinin qəddarcasına
qırılıb dağıdıldığını,
həmin ərazilərdə nadir bitki və heyvanat aləminin
məhv edildiyini, təbii sərvətlərin
yandırıldığını bildiriblər. Eyni
zamanda Ermənistanda fəaliyyət göstərən
AES-in radioaktiv tullantılarının işğal
altında olan Qarabağ torpaqlarına
atıldığını, təbii sərvətlərin
dağıdıldığını, torpağın,
suyun çirkləndirildiyini və bütün
bunların dünya dövlətlərinin diqqətindən
kənarda qaldığını qeyd ediblər. Heç şübhəsiz, ermənilərin
işğal etdikləri Azərbaycan ərazisində
tarixi abidələrə və təbiətə
qarşı törətdikləri vəhşiliklər
beynəlxalq hüquq təşkilatları tərəfindən
cavablandırılmalı və onlar cəzalarını
almalıdır.
Birləşmiş Millətlər Təşkilatının
prinsiplərinə görə, "Başqa xalqın
işğalı altında olan ətraf mühit və
xalqın təbii sərvətləri
qorunmalıdır. Silahlı münaqişə şəraitində
isə dövlətlər ətraf mühitin mühafizəsini
təmin edən beynəlxalq hüquq qaydalarına
hörmət etməlidir..." Bu, BMT-nin qəbul
etdiyi beynəlxalq qanundur. Doğrusu, bu qanunun
prinsipləri ilk növbədə BMT tərəfindən
nəzarət altında tutulmalı və cinayətkarlar
cəzalandırılmalıdır...
Bəşəri
təfəkkürün mənəvi xəzinəsi
adlanan "Qabusnamə"də yazılır: "Ermənilər
yer kürəsində mövcud olan xalqlardan ona görə
fərqlənirlər ki, onların təbiətində
və xarakterində murdarlıq var". Daha sonra
deyilir ki, "Ermənilərin eybi: bədfal, kündəbədən,
oğru, gözügötürməyən, bir
ayağı qaçmaqda olan, əmrə baxmayan, yersiz
hay-küy salan, vəfasız, riyakar, söyüş
söyən, ürəyi xıltlı, ağasına xain
çıxan olmalarıdır. Ümumiyyətlə,
hər hansı bir erməni başdan-ayağa müsbətdən
çox mənfiyə yaxındır".
Görün, adları dünya tarixinə
düşmüş dahi insanlar ermənilər
haqqında nələr deyib. Roma tarixçisi Tasit ermənilər
haqqında belə yazırdı: "Bu xalq istər
xasiyyətinə, istərsə də coğrafi vəziyyətinə
görə qədimdən ikiüzlü və
riyakardır. Bunlar romalılara nifrətdən,
partlara isə həsəddən az qala
partlayırdılar..."
Alman
alimi Kolmer isə belə deyib: "Mən bir müsəlmanla
iş barəsində şərtləşəndə
yazılı müqavilə bağlamadan da kifayətlənirəm,
çünki o söz verdi, qurtardı.
Yunanla yazılı şərt kəsirəm,
çünki onlarla belə lazımdır və sərfəlidir.
Ermənilərlə isə heç yazılı surətdə
də iş görmürəm, çünki onların
yalançılığı və fitnə-fəsadları
hətta yazılı şərti də poza bilər".
İngilis
Vilson isə ermənilər haqqında belə yazıb:
"Ermənilər acgöz və tamahkardılar, fitnəkar
və araqarışdırandılar, heç kəsi bəyənmirlər.
Onlar xırda bir işi şişirtməkdə
istedad sahibidirlər və intriqa yaratmağı da
sevirlər".
Böyük
fransız yazıçısı Aleksandr Düma
yazırdı: "Ermənilər həmişə
başqa dinə qulluq edən hökmdarların hakimiyyəti
altında olublar. Nəticədə öz
fikir, niyyət və duyğularını gizli saxlayan
hiyləgər və kələkbaz adamlara
çevriliblər".
Fransız
səyyahı Qraf de Şole: "Ermənilərin
yoxsulluğu və əzab-əziyyət çəkmələrinin
məndə onlara qarşı böyük rəhm
yaratmasına baxmayaraq, onların haramzadəliyi, kələkbazlığı
o dərəcədə iyrənc,
alçaqlıqları o dərəcədə
biabırçı, o qədər hiddətləndirici
idi ki, heç vaxt onlara bağlana bilmədim."
Böyük
rus yazıçısı Qriboyedov İranda səfir
işlərkən oradan köçürülən ermənilər
haqqında rus imperatoruna göndərdiyi məktubunda
belə yazırdı: "Əlahəzrət, olmaya mərkəzi
rus torpaqlarında ermənilərin məskunlaşmasına
izn verəsiniz. Onlar elə tayfadırlar
ki, bir neçə on il yaşadıqdan sonra dünyaya
hay-küy salacaqlar ki, bura bizim qədim dədə-baba
torpağımızdır." Məhz
buna görə də rus çarı erməniləri Cənubi
Qafqazda yerləşdirib.
Professor
Karapet Arman: "Osmanlı tarixinin hər
dövründə bir erməni paşasına, bir erməni
səfirinə, bir erməni müdirə rast gəlmək
mümkündür. Təəssüflər olsun ki, bir
çox xarici dövlətlər ermənilərin bu bəxtiyarlığını
qısqanmış və öz şəxsi mənafeləri
üçün türk-erməni
qardaşlığını pozmağa
çalışmış, bizim ermənilərə
silah vermiş, onların arasına agentlər,
missionerlər, zabitlər göndərmiş və
Anadoludakı ermənilərə xəyali vədlər
verərək onları üsyana təşviq etmişlər",
- deyib.
Tacir
N.Keşişyan isə belə deyib: "24 aprelin
Beyrutdakı erməni kilsəsi tərəfindən
genosid günü kimi elan edilməsi hamımızı
dərin kədərə qərq etdi. Çox
yaxın bir keçmişdə Türkiyənin xarici
işlər naziri Qabriel Norandukyan deyildimi? İmperiya dövründə maliyyə və xəzinə
naziri Hakop paşa deyildimi? Poçt və teleqraf
naziri Oskan əfəndi deyildimi?.. Ey qafillər, siz hansı keçmişdən
danışırsınız? Keçmişdə
bir soyqırım hadisəsi olmayıb. Dövlətin qanununa qarşı
çıxan bütün vətəndaşlar kimi ermənilərə
də o zaman qanunlara uyğun olaraq bəzi cəzalar
verilib, vəssalam".
Erməni
xarakterini A.S.Puşkin çox obrazlı ifadə edib:
"Erməni, sən vəhşisən, qatilsən,
cinayətkarsan, qorxaq və satqınsan, şəhər
və kəndlərimizi viran qoyan bayquşsan,
bütün bunlara baxmayaraq səni qınamıram,
çünki sən ermənisən."
Biz bu çıxışlara çox əhəmiyyət
verdiyimizə görə yazımıza daxil etdik. Fəqət, bu
çıxışlardan sonra keçən zaman ərzində
nələr baş verdi, nələr!.. Hər şeydən əvvəl qeyd etmək istərdik
ki, nəticə çox acıdır. Çünki
ermənilərin Azərbaycan türkünə
qarşı törətdiyi vəhşiliklər
insanlıq tarixinə vurulan qara bir ləkədir...
Ermənilər haqqında həqiqətləri
ortaya qoymaq hər bir türkün borcudur. Bu gün
qondarma Ermənistanda türk adını daşıyan
nə bir kənd, nə də bir Azəri türkü var.
Halbuki, erməni Zaven Korkodyanın 1932-ci ildə nəşr
etdirdiyi kitabında adları çəkilən 2310 kənddən
2000-dən çoxunun adı Azərbaycan
leksikonundadır. O torpağın hər
qarışında Azərbaycan tarixinin izləri var.
Biz bugünkü "Ermənistan
Respublikası"nın ərazisində qalan və
qalmayan mədəniyyət abidələri ciddi bir
şəkildə araşdırılmalı və bu
araşdırmalar BMT-nin üzvü olan, fəqət nə
xristian, nə də İslam dininə mənsub olan
ölkələr tərəfindən aparılmalı,
tarixi həqiqətlər ortaya
çıxarılmalıdır düşüncəsindəyik.
Ermənilər özlərini Dağlıq
Qarabağın sahibi sayır. Ermənilərə
görə, Eçmiədzin, İrəvan
xanlığı, Göyçə mahalı, Zəngəzur
kimi bu yerlər də onların ata-baba yurdudur. Tarixi rəsmi sənədlər incələndikdə
isə ermənilərin bu torpaqlara 1828-ci ildə
imzalanan Türkmənçay müqaviləsindən
sonra ruslar tərəfindən yavaş-yavaş
köçürüldükləri ortaya
çıxır. Heç şübhəsiz,
erməniləri qeyri-insani davranışlara təhrik
edənlər, onların əsilsiz iddialarına arxa
çıxanlar tarix qarşısında özlərini
məhkum etdiklərini bilməlidirlər. Və
heç şübhəsiz, yuxarıda adlarını
çəkdiyimiz millətlər, türklərin ermənilərə
qarşı "törətdikləri
soyqırıma" görə üzr istəmələrini
deyil, əksinə, özləri tarixi həqiqətləri
gördükdən sonra yürütdükləri
çirkin siyasətlərinə görə tarix
qarşısında türk millətindən üzr istəməlidirlər!..
Fazil
QARAOĞLU
Bakı xəbər.- 2017.- 23 may.- S.13