Müasir komediyalarımızda ciddi sosial mövzular
çox az görünür…
Son illər çəkilən
komediya filmləri sosial-ictimai sifarişi yerinə yetirə bilmir
Zülfiyyə Eldarqızı: “Bu komediyaları çəkən
prodakşnlar sosial-ictimai,
mənəvi problemləri
də ekranlaşdırmalıdırlar”
Təranə Əlizadə: “Bu filmlərdə ona görə sosial-ictimai, mənəvi problemlər qaldırılmır ki, onlar özlərini dərinə salmaq istəmirlər”
Komediya
istər ədəbiyyatda,
istər teatrda, istərsə də kinoda çox çətin, həssas bir janrdır. Burada yalandan gülüş yaratmaq olmur. Dünya ədəbiyyatının və
kinosunun komediya janrında elə inciləri var ki, onlar ölməzlik
qazanıblar.
Azərbaycanda ədəbiyyat, teatr, kino sahəsində çoxlu komediyalar yaranıb ki, onlarla çoxlarımız
yaxından tanışıq.
Azərbaycanda musiqili komediya filmləri zorən yox, təbii gülüşün
həqiqi ünvanı
kimi diqqəti cəlb edir. Vaxtilə Azərbaycan kinosunda komediya janrında müxtəlif filmlər çəkilib.
Bu filmlərdə dövrün social-ictimai problemləri qabardılıb,
cəmiyyət üçün
yararlı olmayan tiplər kəskin gülüş hədəfinə
çevrilib. Ümumiyyətlə,
sosial-ictimai çəkisi
olmayan komediyalar bu janrın tələblərinə tam
cavab verə bilmir. Gülüş, lağ, tənqid hədəfi düzgün
seçilməyəndə sözsüz ki, bu, filmdə ciddi nöqsan sayılır. Azərbaycanda
komediya janrına dövlət maliyyəsi ilə çəkilən
filmlərdə müraciət
edilməsə də,
özəl prodakşnların
bu janrda ekranlaşdırıb tamaşaçılara
təqdim etdiyi komediyalar çoxdur. Bu filmlərdə çatışmayan əsas
məqam, element onların əksəriyyətinin
sosial-ictimai məzmundan
kənar olmasıdır.
Cəmiyyətimizdə o qədər
sosial-ictimai qayğılar
var ki, onların
siyasətlə heç
bir əlaqəsi yoxdur. Çəkilən komediyalarda sosial-ictimai problemləri qabartmaq daha düzgün olmazdımı?
Onu da vurğulayaq ki, Sovet dövründə çəkilən bədii
komediya filmlərinin, eləcə də “Mozalan” satirik telejurnalının özünün
konkret hədəfi olurdu. Bu filmlərin
qəhrəmanlarının dili ilə cəmiyyətdəki
çatışmazlıqlar, bürokratizm, sosial qayğılar təqdim edilirdi. Bu gün
çəkilən komediya
filmlərində isə
biz bu dəst-xətti
görmürük.
Kinoşünaslar bildirirlər ki, bu gün çəkilən
komediyalarda sosial-ictimai
problemlərin qabardılmamasının
səbəbi bu filmləri çəkən
adamların bu qayğılara əhəmiyyət
verməməsidir. Ekspertlər
bildirirlər ki, bu gün komediya
kimi ciddi janrı lağlağı
bir sahəyə çeviriblər. Onların
bildirdiyinə görə,
komediya janrının
konkret dili, mövzusu, sosial-ictimai yükü olmalıdır,
bunlar olmadıqda isə burada komediyadan danışmağa
dəyməz. Vaxtilə
Azərbaycanda komediya sahəsində çox güclü səhnə və kino gülüş
ustalarının olduğunu
deyən ekspertlər bildirirlər ki, əksər hallarda onların oynadığı
rol əsərin özündən təsirli
olurdu. Yəni mahir aktyor oyunu
əsərin mahiyyətini
tam olaraq açıb göstərirdi.
Ölkəmizdən fərqli
olaraq, bu gün Türkiyədə,
Rusiyada yaranan komediya filmləri sosial-ictimai sifarişə
köklənib. Yəni
cəmiyyəti, ictimaiyyəti
narahat edən problemlər bədii şəkildə öz ifadəsini tapıb.
Keçən əsrin 80-90-cı illərində
türkiyəli komediya
ulduzu Kemal Sunalın (Şaban) çəkildiyi filmlərdə
ən çox qabardılan mövzu cəmiyyəti narahat edən sosial-ictimai məsələlər idi.
Kino cəmiyyətin sosial-ictimai, mənəvi cəhətdən ağrıyan
yerini bilməli və onu ifadə
etməlidir. İş
burasındadır ki, bizdə çəkilən
komediya filmlərində
bu dəst-xətt görünmür. Bayağı
ailə-məişət mövzusunda
çəkilən, başdan-başa
küçə sözləri
və jarqonlarla yüklənən komediya filmləri tamaşaçıların
əksəriyyətinin xoşuna
gəlmir. Bu filmləri çəkən
prodakşnlar isə iddia edirlər ki, çəkdikləri sırf sosial sifarişdir. Bu halda, adam məəttəl
qalır ki, sosial sifariş necə nəzərə alınır ki, heç bir ağrımız bu filmlərdə tamaşaçıya
çatdırılmır.
Sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə
doktoru, aktrisa Zülfiyyə Eldarqızı
bizimlə söhbətində
bildirdi ki, komediya janrında çəkilən filmlərdə
çatışmayan cəhətlər
çoxdur. Aktrisa bildirdi ki, bu
o filmləri çəkən
insanların mütaliəsinin
və dünyagörüşünün
zəif olması, eləcə də komediya janrını yaxşı bilməməsi,
yumur hissindən uzaq düşmələri
ilə əlaqəlidir:
“Bilirsiniz, elə ciddi bir məsələyə
toxunursunuz ki, bu, adamı düşündürməyə bilmir. Azərbaycanda komediya filmləri hər zaman sağlam məntiqə, konkret hədəfə sahib olub. Daxilən
ciddi olmayan adamlar əsl komediya yarada bilməz. Filmin ssenari müəllifindən
çox şey asılıdır. O, ciddi
hədəfi olan mövzuda ssenari yazsa, rejissor onu ekranlaşdırar. Bir də əsas
problem aktyor oyunları ilə bağlıdır. Bu filmlərdə rol alan aktyorların əksəriyyəti təbii
gülüş yaratmaq
hissindən uzaqdırlar.
Sosial-ictimai, mənəvi
problemlərin bu komediyalarda qabardılmadığını
gördükdə adam
məyus olur. Sponsorunuz var, film çəkə bilirsiniz, bəs niyə cəmiyyətin ağrıyan yerini qabartmırsınız, gedib
gəlin-qaynana, qaynana-kürəkən
münasibətlərini, qalmaqallarını,
qonşuların saçyoldusunu
ekrana gətirirsiniz, filmləri qeybət yuxasına çevirirsiniz.
Bunlar olmaz. Komediya filmlərinin konkret hədəfi olmalıdır. Sovet illərində çəkilən
komediya filmlərinə
bu gün də maraqla baxırıq, zövq alırıq, düşünürük.
“Mozalan” satirik telejurnalında komediya, satira, sarkazm dili ilə tamaşaçını
ağrıdan məsələlər
qabardılır. Cəmiyyətimzidə
o qədər bizi narahat edən məsələlər var
ki, onlar qabardılmalıdır. Ucuz,
bayağı komediyalar
tamaçılara heç
nə verə bilməz. Yeri gəlmişkən, teatrda sosial-ictimai, mənəvi problemlər yüksək səviyyədə
işıqlandırılır. Özəl prodakşnların
çəkdiyi komediya
kinosunda isə bu məsələni bayağı ailə-məişət
söhbətləri, tin
sözləşmələri, qeybətləri təşkil
edir. Bu komediyaları çəkən
prodakşnlar sosial-ictimai,
mənəvi problemləri
də ekranlaşdırmalıdırlar.
Sənətşünas Təranə Əlizadənin
sözlərinə görə,
sosial-ictimai, mənəvi
problemlərin kinoda əks olunması üçün film çəkəndən həm
də vətəndaşlı
mövqeyi tələb
olunur. Onun sözlərinə görə,
bəzi rejissorlar ordan-burdan 5-10 manat pul tapıb film çəkirlər: “Bu filmlərdə ona görə sosial-ictimai, mənəvi problemlər qaldırılmır
ki, onlar özlərini dərinə
salmaq istəmirlər.
Bayağı filmə
bənzər bir şey çəkirlər,
tamaşaçılara təqdim
edirlər. Heç vaxt sıravi vətəndaş gedib o “komediya”lara baxmır, tamaşaçılar ora əsasən dəvətnamə
ilə çağırılırlar.
O qədər bayağı
mövzuları meydana
çıxarırlar ki,
adam narahat olmaya bilmir. Film o zaman uzunömürlü
olur ki, onun konkret hədəfi,
mövzusu olsun. Əks halda, onun heç bir effekti olmur.
Komediya janrının
daxili bədii imkanları çox genişdir. Onun dilindən istifadə edib çox söz demək olar. Vaqif Mustafayevin
filmlərində sosial-ictimai,
mənəvi problemlər
var, bu nüanslar
tənqid olunur. Bu çox yaxşı
haldır. Amma özəl prodakşnlar qətiyyən buna fikir vermirlər. Təki gülüş yarada bilsinlər, o gülüş düşündürür-düşündürmür,
bu onlaıı heç narahat etmir də. Əslində, filmlərdə
əsas məqamlara diqqət yetirilməlidir.
O gün eşitdim ki, guya bəzi
özəl prodakşnların
çəkdiyi komediyaları
xaricə çıxarmaq
istəyirlər. Mənə
qəribə gəldi
ki, heç bir güclü hədəfi olmayan bayağı bir film xaricdə necə şöhrət qazana bilər?”.
İradə SARIYEVA
Baskı
xəbər.- 2017.- 7 noyabr.- S.15.