Xalq teatrları peşəkar
teatrlar üçün
kadr hazırlaya bilirmi…
Zülfiyyə Eldarqızı: “Keçən
dövrlərdə olduğu
kimi, bu gün də özfəaliyyət dərnəkləri
və xalq teatrları gənclərin
yetişməsində az
rol oyanamırlar”
Məlum olduğu
kimi, son illər teatrlar üçün kadr hazırlığı məsələsi
daha çox gündəmə gətirilir.
Məsələ bundadır
ki, əksər hallarda teatrşünaslar da, elə teatrların
özləri də bu sahəyə gələn gənclərin
çoxunun səviyyəsinin
qənaətbəxş olmadığını
deyirlər. Yəni onlar hesab edirlər
ki, auditoriyadan durub teatra gələn
gənc aktyor və rejissorların əksəriyyəti fəaliyyət
dövründə özünü
ifadə edə bilmir.
Bu da o anlama gəlir ki, teatr üçün
kadr hazırlığı
yalnız ali məktəblə bağlı
olmamalıdır. Bu işə ali məktəblərlə yanaşı,
teatrlar və yaradıcılıq studiyaları
dəstək olmalıdırlar.
Bu gün teatrların çoxunun nəzdində yaradıcılıq
studiyaları fəaliyyət
göstərir. Bu öz yerində. Bölgələrdə və
Bakı kəndlərinin
çoxunda keçən
çağlarda da, bu gün də
özfəaliyyət dərnəklərinin
nəzdində xalq teatrları mövcuddur. Bir zamanlar xalq
teatrlarında yerli gənclər məşğul
olurdu. Bu gənclərin gələcəyin
aktyor və aktrisaları kimi yolları xalq teatrlarından keçirdi.
Bu gün Azərbaycanın çox
görkəmli səhnə
ustadlarının əksəriyyəti
dram dərnəklərində
ilk addım atanlardır.
Hazırda fəaliyyət
göstərən xalq
teatrları, dram dərnəkləri gənc
aktyorların peşəkar
səhnəyə gəlməsində
hər hansı bir rol oynaya
bilirmi?
Teatrşünasların bildirdiyinə görə,
xalq teatrları təsadüfi adamlar tərəfindən yaradılmayıb,
onlar dövlətin dəstəyi və peşəkarların zəhməti,
istedadı sayəsində
mövcud olub. Bu gün Azərbaycanın bir çox yerlərində mədəniyyət
evlərinin tərkibində
xalq teatrlarının,
dram dərnəklərinin
fəaliyyət göstərdiyini
deyən ekspertlər bildirirlər ki, teatrların nəzdindəki
teatr studiyaları ilə bərabər xalq teatrları da müəyyən işlər görə
bilirlər. Gənclərin
teatra hazır şəkildə gedib çətinlik çəkmədən
səhnədə özlərini
təqdim edə bilməsinin əsas səbəblərindən birinin
xalq teatrları olduğunu deyən ekspertlər qeyd edirlər ki, o gənclər bu vərdişi dram dərnəklərində qazanırlar.
Doğrudur, bəzən
kimlərsə deyir ki, dram dərnəkləri
Sovet dövrünün
qalığıdır və
onların olmasına ehtiyac yoxdur. Bu qənaətdə olanlar unudurlar ki, bütün teatrlarda teatr studiyası fəaliyyət
göstərmir və
heç də bütün rayonlarda peşəkar teatr yoxdur. Bu baxımdan
gənclərin özlərini
peşəkar səhnəyə
hazırlaması üçün
onlar dram dərnəklərində məşğul
olmalıdırlar. Teatr
mədəniyyətinə, peşəkar teatra kadr hazırlayan teatr dərnəkləri, xalq teatrı daha böyük əzmlə çalışmalıdırlar
ki, öz missiyalarını yerinə
yetirə bilsinlər.
Bildiyimiz kimi, Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin və yerli icra
hakimiyyəti orqanlarının
dəstəyi ilə özfəaliyyət dərnəkləri,
xalq teatrları fəaliyyətlərini davam
etdirirlər. Onu da vurğulayaq ki, vaxtaşırı olaraq nazirliyin xətti ilə xaql teatrı festivalları keçirilir
və bu teatrlarda hazırlanan tamaşalar nümayiş etdirilir.
Sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə
doktoru, aktrisa Zülfiyyə Eldarqızı
bizimlə söhbətində
bildirdi ki, gənc aktyorların peşəkar səhnə
üçün yetişməsində
xalq teatrlarının
və özfəaliyyət
dərnəklərinin rolu
böyükdür: “Olduqca
böyükdür. Keçən
dövrlərdə olduğu
kimi, bu gün də özfəaliyyət dərnəkləri
və xalq teatrları gənclərin
yetişməsində az
rol oyanamırlar. Mən sizə bununla bağlı iki fakt demək
istəyirəm. Bu gün Badamdarda və Maştağada xalq teatrları fəaliyyət göstərir.
Mən onların fəaliyyətini
yaxından izləyirəm.
2011-ci ildə keçirlən
“Xalq teatrları” festivalında Maştağada
fəaliyyət göstərən
dram dərnəyi 1-ci
yerə layiq görüldü. Daha sonra həmin dərnəyə uğurlu
fəaliyyətinə görə
“Xalq teatrı” statusu verildi. 2012-ci ildə isə Teatr Xadimləri İttifaqının keçirdiyi
“2+1” Eksperimental Teatr Festivalının laureatı
oldu. Bu onu göstərir ki, bu gün
xalq teatrları da, özfəaliyyət dram dərnəkləri də teatrlar üçün kadr hazırlığına dəstək
verirlər. Onlar əvvəlcə gəncləri tədrisə
yönəldir, dərnək
üzvü olan gənclər Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetinə və
Mədəni-Maarif Kollecinə
qəbul olunurlar, təhsil aldıqdan sonra teatrlara gəlirlər. Teatrlarda
işləyən kifayət
qədər aktyor var ki, onlar
xalq teatrının yetirməsidir. Xalq teatrlarından gələn
aktyorlar, başqalarından
fərqli olaraq, daha yetkin, səhnəni
bilən, özünə
güvənən aktyorlardır.
Əksəriyyəti də
xalq artistləridir”.
Z.Eldarqızı bildirdi ki, özfəaliyyət
dərnəklərində və
xalq teatrında məşğul olmaq əsas deyil, əsas həm də təhsil almaqdır. Vaxtilə Bakıda Xalq
artisti, mərhum Lütfi Məmmədbəyovun
rəhbərliyi ilə
fəaliyyət göstərən
xalq teatrından danışan Z.Eldarqızı
bildirdi ki, bu dərnəkdən çıxanların əksəriyyəti
sonradan professional səhnəyə gəlib
və yüksək titullar qazanıblar.
Z.Eldarqızının sözlərinə görə,
bir neçə xalq teatrı və dram dərnəyinin
rəhbərlərinin gənc
nəslin yetişdirilməsində
rolu böyükdür.
O qeyd etdi
ki, bu sahədə
Maştağa Xalq Teatrının, Badamdarda yerləşən Xalq Teatrının, eləcə
də Əbilov adına Mədəniyyət
Sarayı rəhbərliyinin
bu sahədə əməyi böyükdür:
“Çox istərdim ki, bu sahədə
əməyi olan Maştağa Xalq Teatrının direktoru Kamal Qədimovun, Badamdarda yerləşən Xalq Teatrının rəhbəri
Fəridə Babayevanın,
Əbilov adına Mədəniyyət Sarayında
çalışan Mirəhməd
Əsgərovun adlarını
qeyd edim. Bu onların əməyinə göstərilən
diqqət olardı. Həqiqətən də onlar böyük işlər görürlər”.
Bölgələrdə fəaliyyət göstərən
xalq teatrlarının
da fəaliyyətinə
toxunan Z.Eldarqızı
bildirdi ki, onlar da bu
sahədə böyük
işlər görürlər.
“Bölgələrdə fəaliyyət
göstərən özfəaliyyət
dərnəklərinin və
xalq teatrlarının
da bu sahədə
gördüyü işlər
çoxdur. Onlar bölgə gənclərin
teatra cəlb edir, onları bu sahəyə yönəldir, peşəkar
teatra hazırlayırlar”-
deyə Z.Eldarqızı
vurğuladı.
Iradə Sarıyeva
Bakı
xəbər.- 2017.- 24 noyabr.- S.14.