İctimai maraqlar yeni qlobal iqtisadi
nizam fonunda daha çox aktuallaşmağa başladı
Hər bir dövlətin dinamik və uğurlu inkişafını şərtləndirən başlıca məqamlardan biri ictimai maraqların təmin edilməsidir. İctimai maraqlar özü mürəkkəb struktura malik olub müxtəlif sferaları özündə ehtiva edir.
Bura sosial, siyasi, iqtisadi və digər sferalar aid olunur. Elə bundan irəli
gəlir ki, ictimai maraqlar cəmiyyəti təşkil
edən fərdlərin
rifahının ifadə
olunduğu bir anlayış kimi də ifadə edilir. Bu maraqların
təmini, davamlı müdafiəsi hər bir dövlət üçün müstəsna
önəmə malikdir.
İctimai maraqların
iqtisadi aspekti dünya boyu ön plana çıxır
Müasir dövrdə ictimai maraqların iqtisadi aspekti dünya boyu xüsusi aktuallıq qazanıb. Xüsusən də inflyasiya meyllərinin dünya boyu sürətləndiyi bir vaxtda ictimai
maraqların iqtisadi aspektləri dövlət-vətəndaş
münasibətlərinə birbaşa təsir gücünü daha da artırıb. Bu vəziyyətdə ictimai maraqların iqtisadi tərəfləri
qarşıya qoyulan məqsədlərdə və
tələbatların ödənilməsinə
yönəlmiş fəaliyyətlərdə
öz ifadəsini tapır. Tələblər və onların
ödənilməsi vasitələri
ictimai iqtisadi maraqların təzahür
səbəbini və formasını əks etdirir. İkincisi, ictimai iqtisadi
maraq həmişə
ehtiyacların ödənilməsinin
müvafiq səviyyəsini
və dinamikasını
ifadə edir.
Hazırda dünya miqyasında ictimai iqtisadi maraqların təminat səviyyəsi elə də asan deyil. Məsələ burasındadır ki, dünya iqtisadiyyatı bu gün özünün
ən gərgin dövrlərindən birini
yaşayır. Bunun əsas
səbəblərindən biri
inflyasiya göstəricilərinin
dünya boyu kəskin şəkildə
artmasıdır. Hazırda inkişaf
etmiş ölkələr
də qiymətlərin
kəskin artımı
ilə bağlı ciddi problemlər yaşayır. Aparıcı beynəlxalq maliyyə və iqtisadiyyat institutları belə hesab edirdi ki,
inflyasiyanın sürətlənməsinə
səbəb koronavirus
pandemiyası nəticəsində
yaranan böhrandır.
Məhz bu kontekstdə əvvəlki proqnozlar bundan ibarət idi ki, postpandemiya
dövründə qiymət
artımları səngiyəcək
və inflyasiya azalmağa başlayacaq.
Lakin
2021-ci ilin və cari ilin yanvar
ayının yekunları
bu proqnozların özünü doğrultmadığını
göstərir. İnflyasiyada gözlənilən yavaşlama
əvəzinə, o, getdikcə
daha çox sürətlənir, dünya
iqtisadiyyatına daha çox sirayət edir. İndi iqtisadi cəhətdən
ən inkişaf etmiş ölkələr
belə inflyasiyadan ciddi əziyyət çəkir. Dünyanın
ən böyük iqtisadiyyatına malik
ABŞ-da illik inflyasiya 7,5 faizə
çatıb. Hətta
iş o yerə çatıb ki, bu ölkədə inflyasiyanın nəzarətdən
çıxa biləcəyinə
dair xəbərdarlıqlar
edilir. MDB ölkələri
də inflyasiya təqyiqlərindən əziyyət
çəkirlər. 2021-ci ilin yekunlarına əsasən, Rusiyada 8,4 faiz, bu
ilin yanvar ayının sonuna isə 8.7 faizlik inflyasiya qeydə alınıb. Analoji göstəricilər Ermənistanda
7,7 faiz və 7,1 faiz, Qazaxıstanda 8,4 faiz, 8,5 faiz, Özbəkistanda 10 faiz və 9,8 faiz olub. Azərbaycanda analoji göstəricilər
6,7 faiz və
12,5 faiz təşkil edib. Pandemiya, karantinlər, digər məhdudiyyətlər, istehlak
strukturunda dəyişikliklər, qlobal istehsal və nəqliyyat zəncirlərinin
qırılması, logistika
sisteminin pozulması, tələb-təklif disbalansı,
xammal çatışmazlığı,
iqtisadi bərabərsizlik,
enerji qiymətlərində
yüksək artım
kimi amillər dünya iqtisadiyyatına mənfi təsir göstərməklə yanaşı,
inflyasiyanı daha da sürətləndirib. Beynəlxalq Valyuta Fondu isə bildirir ki, COVID-19-un yeni ştammı “omikron”un yayılması
fonunda qlobal iqtisadi artım tempi bu il üçün
gözləniləndən zəifdir.
Bu da inflyasiyaya
öz təsirini göstərir. Ukrayna ətafında
baş verənlər,
bunun Rusiya-Qərb münasibətlərində yaratdığı
gərginlik də qlobal iqtisadiyyata mənfi təsir edir. Dünyanın bir parçası olan Azərbaycanda da sosial-iqtisadi müstəvidə diqqət
mərkəzində yer
alan əsas
məsələlərdən biri inflyasiya göstəricilərinin azalmasına
nail olmaqdır. Baş nazir
Əli Əsədovun
sədrliyi ilə keçirilən İqtisadi
Şuranın sonuncu iclasında da məhz ölkədə antiinflyasiya tədbirlərinin
gücləndirilməsi məsələsi
əsas diqqət mərkəzində olub. İclasın nəticələri göstərir ki, dünya ərzaq bazarlarında məhsulların
qiymətlərində kəskin
bahalaşmanın Azərbaycanda
işgüzar fəallığa,
əhalinin rifahına
və alıcılıq
qabiliyyətinə mənfi
təsirinin qarşısının
alınması məqsədilə
təxirəsalınmaz antiinflyasiya
tədbirlərinin gücləndirilməsi
dövlətin xüsusi
diqqət mərkəzində
olmaqda davam edəcək.
Dinamik iqtisadi tərəqqi ictimai maraqların təminat səviyyəsini daha da yüksəldir
Qeyd edək ki, artıq baş nazir Əli Əsədov tərəfindən “Azərbaycan Respublikasında antiinflyasiya tədbirlərinin gücləndirilməsi ilə bağlı təxirəsalınmaz tədbirlər haqqında” sərəncam imzalanıb. Sənəddən belə məlum olur ki, Azərbaycanda inflyasiyanın iqtisadi fəallıq üçün məqbul səviyyədə saxlanılması, makroiqtisadi və maliyyə sabitliyi üçün xələl gətirməyən həddə qorunması hökumətin iqtisadi siyasətinin prioritetlərindən olacaq.
Bununla yanaşı, minimum istehlak səbətinə daxil olan ərzaq məhsulları ilə daxili bazarın təchizatının yaxşılaşdırılması, səbətə daxil olan ərzaq məhsullarının yerli istehsalçılarının stimullaşdırılması istiqamətində tədbirlər görülməsi nəzərdə tutulur.Bundan əlavə, əsas ərzaq məhsullarının tədarükü və emalının stimullaşdırılması üçün güzəştli maliyyələşdirmə alətləri də daxil olmaqla təkliflər hazırlanmasına dair tapşırıqlar verilib. Əsas məqamlardan biri də əhalinin həssas qruplarının sosial müdafiəsinin gücləndirilməsi məqsədilə minimum istehlak səbətinin tərkibində əsas ərzaq məhsulları üzrə qiymət artımının ticarət əlavələri hesabına sabitləşdirilməsi ilə bağlıdır. Sərəncama əsasən, müvafiq qurumlara tapşırılıb ki, ölkədə sağlam rəqabət mühitinin gücləndirilməsi, o cümlədən inhisarlaşma, bazarların bölüşdürülməsi, razılaşdırılmış qiymətlərin tətbiq edilməsi hallarının və qiymət manipulyasiyasının qarşısının alınması üçün aparılan nəzarət tədbirləri barədə ayda bir dəfə Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabinetinə məlumat verilsin. Eyni zamanda idxal inflyasiyasının təsirinin azaldılması məqsədilə də müvafiq addımlar atılacaq. Belə ki, idxal edilən və minimum istehlak səbətinin tərkibində ərzaq məhsullarına münasibətdə və konkret sahəni əhatə etməklə daxili istehsalda istifadə olunan aralıq məhsulların idxalına tətbiq edilən gömrük rüsumları, əlavə dəyər vergisi üzrə güzəştlərin verilməsi siyasəti həyata keçiriləcək. Kənd təsərrüfatı məhsullarının topdan və pərakəndə satışının yarmarkalarda daha səmərəli təşkili, özəl tədarük-satış bazalarının və logistik mərkəzlərin inkişaf etdirilməsi üçün tədbirlər görüləcək. Qlobal ərzaq bazarındakı vəziyyəti nəzərə almaqla strateji məhsullar üzrə ehtiyatlanma da diqqət mərkəzində olacaq. Bütün bunlar o deməkdir ki, ictimai maraqların iqtisadi aspektinin təmin edilməsi istiqamətində dövlət tərəfindən yeni məqsədyönlü addımlar atılır.
Eyni zamanda koronavirus pandemiyasından sonra iqtisadiyyatda bərpa proseslərinin sürətlənməsi, qəbul edilən çevik qərarlar, davam edən islahatlar bu il də müsbət iqtisadi dinamikanın təmin edilməsində mühüm rol oynayacaq. Dinamik iqtisadi artım ölkə vətəndaşlarının maddi rifah halının daha da yüksəlməsinə gətirib çıxaracaq. Bu da ictimai maraqların iqtisadi müstəvidə təminat səviyyəsini daha da yüksəldəcək.
Tahir TAĞIYEV
Bakı Xəbər
2022.- 23 fevral.- S.7.