Təhsil proqramlarına universitetlərimizin
beynəlxalq əlaqələrinin
təsiri...
Bütün sahələrdə olduğu
kimi ali təhsil sahəsində də yeni çağırışlar
mövcuddur. Azərbaycan
universitetlərinin hansı
dərəcədə dövrün
çağrışlarına cavab verməsi məsələsi daim müzakirə edilir. Əlbəttə, buna bir mənalı yanaşmaq mümkün deyil. Çünki hər ali məktəbin
özünün ayrıca
siyasəti var, ayrıca inkişaf proqramları mövcuddur.
Son illər
gündəmdə olan
vacib məsələlərdən
biri universitlərimizin
beynəlxalq əlaqələri
ilə bağlıdır
ki,hər bir universitetin hədəfi bu münasibətləri yaratmaqdır.
Ali təhsil müəssisəsi arasında
beynəlxalq əlaqələr
quran, xarici universitetlərlə tələbə
mübadiləsi aparan,
ikili diplom sahəsində uğurlar qazanan ali məktəblərimiz
də var ki, onlar dünyanın
müxtəlif univeritetləri
ilə tələbə
mübadiləsi proqramı
həyata keçirir.
Belə universitetlərdə
beynəlxalq standartlara
uyğun müasir texnologiyaların tətbiqi
sahəsində mühüm
addımlar atılır,
tədirisin inkişafına
xüsusi diqqət göstərilir.
Məlum olduğu
kimi, hazırda Bakı Dövlət Universiteti, Azərbaycan Dövlət İqtisad Universiteti, ADA Universiteti və “Xəzər” Universiteti və digər ali təhsil müəssisələrinin
beynəlxalq əlaqələri
var və onlar müxtəlif proqramlar çərçivəsində
əməkdaşlıq edirlər.
“...Universitetlərin beynəlxalq standartlara uyğunluğu...”
Millət vəkili
Ceyhun Məmmədovun
fikrincə, bu gün Azərbaycan universitetlərinin dünya
universitetləri ilə
əməkdaşlıq etməsi
çox önəmlidir:
“Bu birmənalı olaraq, əlaqələrimizin
inkişafına və
təcrübə mübadiləsinin
artmasına öz ciddi töhfələrini verən bir məsələdir. Biz bunu praktikada və reallıqda açıq şəkildə
görürük. Bu da bizim üçün
çox geniş imkanlar yaradır. Universitetlərin reytinqlərini
ölçmək üçün
müəyyən meyarlar
var.
Bu meyarlar
əsasında universitetlərin
beynəlxalq standartlara
uyğunluğu və
reytinqi müəyyən
edilir. Bura bir çox məsələlər, o cümlədən,
universitetlərin tədqiqatları,
alimlərin fəaliyyəti,
məzunların işlə
təminatı, xarici tələbələrin təhsil
alması, yataqxana və s. aiddir. Məhz bu kimi
nüanslar əsasında
qiymətləndirmələr aparılır və standartlar onun əsasında ölçülür”.
“Azərbaycan universitetlərinin
xarici universitetlərlə
əlaqələri...”
Tanınmış təhsil eksperti
Kamran Əsədov universitetlərimizin
təhsil proqramlarına
beynəlxalq əlaqələrin
təsirindən danışarkən
bildirdi ki, Azərbaycan
universitetlərinin xarici
universitetlərlə əlaqələri
və beynəlxalq əməkdaşlıqları təhsil
proqramlarının məzmununa,
keyfiyyətinə və
çevikliyinə birbaşa
təsir göstərir:
“Əgər bu əlaqələr sistemli,
davamlı və qarşılıqlı faydalı
əməkdaşlığa əsaslanırsa, təhsil
proqramlarının beynəlmiləlləşməsi
baş verir. Bu isə tələbələrə
qlobal biliklərə çıxış imkanı
yaradır, müəllim
heyətinin tədris metodologiyasını yeniləyir
və universitetin ümumi akademik reputasiyasını yüksəldir.
Hazırda bəzi universitetlər,
xüsusilə ADA Universiteti,
UNEC, Bakı Ali Neft Məktəbi, Bakı Mühəndislik Universiteti
kimi müəssisələr
beynəlxalq universitetlərlə
ikili diplom proqramları (dual degree), müştərək
elmi layihələr və akademik mobillik layihələri həyata keçirirlər.
Bu əməkdaşlıqlar çərçivəsində proqramlar xarici tərəfdaşların akkreditasiya
və kurikulum standartlarına uyğunlaşdırılır,
dərslər ingilis dilində aparılır, və müəllim heyətində xarici mütəxəssislər də
iştirak edir”.
Bununla belə ekspertin sözlərinə görə,
lakin ümumi mənzərə göstərir
ki, ölkədəki ali
təhsil müəssisələrinin
əksəriyyətində xarici əlaqələr səthi və simvolik xarakter daşıyır: “Əlaqələr
daha çox sadəcə memorandum imzalama
mərhələsində qalır,
real akademik və elmi inteqrasiya baş vermir. Bu isə təhsil proqramlarının beynəlxalq
standartlara uyğunlaşdırılmasına
ciddi mane olur.
Bunun əsas səbəbləri
arasında universitetlərdə
akademik muxtariyyətin
zəifliyi, müəllimlərin
və idarəçilərin
dil bacarıqlarının
və beynəlxalq təcrübələrinin məhdudluğu,
eləcə də təhsil proqramlarının
çox vaxt mərkəzləşdirilmiş və çevik olmayan strukturlara əsaslanması dayanır.
Təhsil proqramları
əsasən yerli normativlər və dövlət sifarişi ilə formalaşdırıldığı
üçün universitetlərin
öz təşəbbüsü
ilə xarici universitetlərlə uyğunlaşdırılmış
proqramlar həyata keçirməsi çətinləşir.
Məsələn, xarici
universitetlə birgə
magistr proqramı yaratmaq üçün lazım olan çevik kredit sistemi, seçmə fənn imkanları və ikili qiymətləndirmə
modelləri Azərbaycanda
çox nadir hallarda tətbiq olunur.
Dünya
təcrübəsində, xüsusilə
Avropa İttifaqı ölkələrində Erasmus+, Horizon və Jean Monnet layihələri
vasitəsilə universitetlər
həm təhsil proqramlarını yeniləyir,
həm də tələbə və müəllim mübadiləsi
ilə təhsilin keyfiyyətini yüksəldirlər.
Bu tip layihələrin ölkəmizdə
də genişləndirilməsi,
universitetlərin proqramlarını
bu çağırışlara
uyğun şəkildə
yenidən dizayn etməsi vacibdir.
Nəticə etibarilə, Azərbaycan
universitetlərinin təhsil
proqramlarının beynəlmiləlləşməsi
üçün yalnız
əlaqələrin qurulması
kifayət deyil. Bu əlaqələrin təhsil
proqramlarına struktur
və məzmun səviyyəsində inteqrasiyası
təmin edilməlidir.
Əks halda, əlaqələr sadəcə
PR vasitəsinə çevriləcək
və ali təhsilin keyfiyyətinə
real təsir etməyəcək.
Proqramların çevik,
modul əsaslı və beynəlxalq akkreditasiyalara uyğunlaşdırılmış
şəkildə hazırlanması,
xarici tərəfdaşların
real iştirakı ilə
həyata keçirilməsi
və məzunların
beynəlxalq rəqabətə
davamlı olması təmin edilməlidir”.
İradə SARIYEVA
Bakı Xəbər .- 2025.- 3-5 may (¹75).- S.8.